Minulle sopiva kannettava?

Ensimmäinen..

Pääasiassa käytössä:

- Netin selailu (ei saisi pätkiä)
- Videoiden katselu
- Kuvanmuokkaus

Toiveita:

- Ei saisi pätkiä netin puolesta, eikä muutenkaan (esim. tiedostoselailu)
- Vähintään 17,3" näyttö
- Tuo oikealla oleva numeronäppäimistö plussaa
- Hyvä kuvanlaatu!

Tähän asti käytössä ollut vain HP:tä, olen tykästynyt merkkiin.
Tämä olisi ensimmäinen kannettavani.
Nykyisestä koneestani tietoja: Intel Core i7-2600 CPU, 3,40GHz, 8,0GB RAM, GeForce GT 530.
HP Pavilion p6-2062sc

8

115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No ei kai siinä muutakun katselemaan samantehoista läppäriä, mutta älä HP:tä osta kuluttajaläppäreistä - paljon ongelmia kiitos paskojen tahnojen ja paskojen juotosten, jotka johtaa ylikuumenemisiin ja näyttiksen palamiseen tai "palamiseen" (reflowaamalla tai uudelleen pallottamalla korjattavissa).

      "Tähän asti käytössä ollut vain HP:tä, olen tykästynyt merkkiin. "

      Pöytäkoneita ei todellakaan kannata ostaa paketteina, ne on käytännössä kaikki roskaa hinta/laatu/teho- suhteeltaan, jokin vakava yrityskäyttö vuosien on-site takuineen asia erikseen. Kuluttajakäyttöön järjetöntä.
      Eihän se "merkki" tee mitään muuta kuin valikoi markkinoiden halvimmat osat ja lyö firman nimen kopan kylkeen.

    • Ensimmäinen..

      Hei!

      Osaatko sanoa, mitä merkkiä kannattaisi katsella?

      Noita vaihtoehtoja tuntuu olevan niin hirveästi saatavilla. :/

      • Itse katselisin Delliä, Lenovoa ja Fujitsu-Siemensiä (huomattavasti parantanut laatua entisestään) ne nyt tällä hetkellä tuntuu loistavan poissaolollaan niistä mitä tulee rikkinäisenä. Asuksella on mutu- tuntumalla laatu heikentynyt ja samaa mutua tuntuu olevan netti täynnä, tilastoja en ole katsonut.

        HP:t ja Acerit unohtaisin jos laatua etsisin, hinta/teho/ulkonäkö- suhteessahan ne on toki hyviä, mutta se kestävyys ja laatu sitten erikseen.


    • peruskäyttäjä

      Itsellä on Packard Bell EasyNote LV läppäri ollut reilut 1,5v ja tässä on numeronäppäimistö oikeassa reunassa sekä 17,3" näyttö.
      Suorituskyky ei juuri tässä mallissa yllä vaatimuksiisi mutta tehokkaampiakin malleja varmasti on. Tässä on Intel Celeron B830 1,80 Ghz 64-bit tuplaydinprosessori, 4Gb Ram, 320Gb kiintolevy ja Intel HD grafiikka (1600x900).
      Käyttöjärjestelmänä alunperin Windows 8, päivitetty 8.1:n.

      Olen pärjäillyt tällä ihan hyvin tehden paljolti samoja juttuja mitä kerrot tarvitsevasi, selailen paljon nettiä, tosin siinä ratkaisee liittymäsi nopeus eniten. Lisäksi käsittelen kuvia, lähinnä muutan kokoa pienemmäksi ja säädän värejä ja valotusta paremmaksi nettiä varten sekä katselen videoita pääasiassa youtubesta, joskus myös dvd-asemalla dvd-elokuvia ja tv-sarjoja.

      Sain äskettäin myös FullHD videokameran ja olen Windows moviemakerilla editoinut videoitakin ihan sujuvasti. Ainut että editoinnin jälkeen videon renderöinti kestää jonkinaikaa, siinä eniten kaipaisi ehkä lisää tehoa mutta eipä noita videoita vielä ainakaan tule kovin paljon tehtyäkään. Voihan koneen jättää renderöimään videota ja tehdä sillä aikaa jotain muuta.

      Pelejä en ole tällä pelannut joten en tiedä miten suorituskyky siihen riittäisi. Mulla on kuitenkin PS3 pelaamista varten joten PC:llä ei sen puolesta tarvitse olla tehoja.

      Aiemmin ollut muita merkkejä, Toshiba ja HP, aikoinaan myös Commodoreja (64 ja Amiga 500) :)

    • Ensimmäinen..

      Oon niin höntti näissä.. :)

      Mistä näitä kannattaa katsoa? Olen katsonut esim. Gigantin valikoiman, ja todella nihkeä.

      Hintaa saa olla 700-800e suunnilleen..

      Jos joku osaava viitsii ehdottaa vaikkapa kolmea yksilöä, olisin kiitollinen. :)

      Ja sitten vielä, mitkä noista tiedoista on niitä, mitä kannattaa tuijottaa?

      • use your brains!

        Se on sinun asiasi etsiä missä tietokoneita myydään, google on keksitty, ainut mitä sinun tarvitsee keksiä on sopivat hakusanat.
        Ei helv... tuota uusavuttomuutta vai laiskuuttako tai oma-aloitteellisuuden puutettako tuo on mutta sitä ei pidä suosia. Käytä niitä aivojasi!


    • 007½

      Jätä Gigantti väliin! Jos se ei saa takuuaikana rikkoutunutta konettasi korjattua eikä sillä ole tai se ei halua antaa uutta vastaavaa tilalle, se PAKOTTAA sinut ostamaan jotakin muuta maksamallasi summalla. Tämä on tosin Suomen lakien vastaista.
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/13090212

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5790
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3667
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      227
      1921
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1772
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1222
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1177
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      290
      955
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      50
      948
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe