Ongelmia yhtiökumppanin kanssa.

Pattitilanne

Hei. Olen pienosakkaana yrityksessä ja tiedän yhtiökumppanini salailevan minulta asioita. Pienestä osakkuudesta johtuen en pääse katsomaan tilitietojamme ym. Epäilen yhtiökumppanini maksavan yhdelle työntekijälle osan palkasta pimeästi. Onko mitään laillisia keinoja päästä selvittämään asiaa?

8

86

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvää yötä

      Mene nyt nukkumaan. Yö ei ole se aika jolloin tuota pähkäillään.
      Asiat tuntuu yöllä kurjemmilta kuin ovat!

    • Yr2002

      Oletko hallituksessa? Pyydät nähdä kaikki haluamasi tiedot.

    • Pien ei pääse

      > Hei. Olen pienosakkaana yrityksessä...
      > ... Onko mitään laillisia keinoja päästä selvittämään asiaa?

      Ei ole mahdollista päästä selvittämään, koska et kerro paljonko omistat ja oletko hallituksen jäsen.
      Pienosakkaat ei pääse mitään firman kuitteja katselemaan.

      Lisäksi kysymyksesi haiskahtaa Suomi-24:n oman spämmikirjoittajan kysymykseltä.

      • Pulmatilanne

        Omistan 10% tästä yhtiöstä ja olen hallituksen varsinainenjäsen.


    • Näin tekisin

      Minusta sinulla on oikeus tehdä hallituksenkokouksessa tuosta kysymys.

      Olin vain harrastusmuotoisessa hallituksessa ja siellä pitää olla tietoinen kaikista tapahtumista.Olet hallituksenjäsenä vastuussa .Tai jos kokous päättää jotain muuta niin laita eriävä mielipide joka kirjataan kokouksenpöytäkirjaan.Muutoin voit joutua moisesta myös "rikosvastuuseen".

    • Ehkä turhaan

      Tilanne ei täytä pattitilanteen tunnuksia!
      Etkä ole edes kysynyt häneltä mitään.

      Ja epäilysi on VAIN EPÄILY? Olettamus ja luulottelua.

      Epäilen yhtiökumppanini maksavan yhdelle työntekijälle osan palkasta pimeästi.

      Ja yöllä mietit tuota.
      Tästä en viitsi sanoa enempää...

      • Niihh

        Asiasta olen kysynyt, kieltää kaiken. Kuitenkin tunteja laskiessani minun pitää ilmoittaa kirjanpitäjälle vähemmän tunteja mitä todellisuudessa on tehty. Että kyllä tässä jotain mätää tuntuu olevan.


      • Niihh

        Niin ja lisäyksenä vielä että viestin olen kirjoittanut työajallani. Kyllä jotkut tekevät myös yötyötä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6283
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4016
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2436
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1960
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1423
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1006
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      981
    Aihe