Pitkä suhde takana

minutjätettiin

Ero päätös tuli minulle (mies) kuukausi sitten. Tämä tuli todella yllättäen. Olin shokissa ensimmäisen viikon. En oikein käsitellyt asiaa. Sitten se iski. En älynnyt miksi meidän piti erota? Asumme samassa asunnossa vieläkin ja minun pitää muuttaa tästä pois ylihuomenna. Eli kamojen jako on vielä edessä.
Haluaisin olla toisen kanssa ja olen saanut joitakin ongelmien syitä hänen puoleltaan kaiveltua esille.
Näitä ovat olleet, että en ole tarpeeksi aktiivisesti tehnyt kaikkia kotiaskareita, sekä en ole osoittanut hänellä huomioitani tarpeekisi usein. Kaikki nämä ovat varmasti totta, mutta en silti pysty edelleenkään käsittämään, miksi hän ei suhteen aikana voinut minulle kertoa asiallisesti, jotta minä olisin ymmärtänyt nämä asiat?
Minun on hyvin vaikea käsittää miten nainen voi olla minulle nyt vaan niin kylmä ei antaa meille uutta mahdollisuutta uudelta pohjalta. Olimme yhdessä 11 vuotta ja saimme nyt eron jälkeen avatua kaikki asiat mitä kummankin puolella on ollut hiertämässä. Olen itse tehnyt todella rankkaa itsetutkiskelua ja olen löytänyt pohjimmat syyni virheisiin. Suurin asia on ollut rahatilanteeni. Minulla on ollut tiukkaa jo jonkun aikaa ja siitä on syntynyt riitoja. En ole hänelle tätä tilannetta avannut suhteen aikana, vasta kuin nyt. Kuitenkin nyt olen saanut, itse asiassa 3 päivää eron jälkeen nämä rahat jotka minulla on ollut kiinni, joita en ole voinut aikaisemmin irrottaa. Nyt ei siis olisi mitään ongelmia ja olen kotonakin tehnyt kaiken tämän ajan, kun olen älynnyt mistä tämä on johtunut. Viimeisinä kuukausina minulla ei ollut erilaisten kiireitteni johdosta mahdollisuutta paneutua kotiaskareihin täysin. Silti tein esim. ruuat meille n.70%. Tämän lisäksi isäni kunto on heikentynyt rajusti ja hän kuolee aivan kohta.
Kuitenkaan kun kaikki olisi kunnossa ja nainen tietää tämän, hän ei voi antaa meille mahdollisuutta. Hän tuumii vain, että ei epäilisi että emme oli onnellisia, mutta jonkun ajan päästä asia palaisi samaan "paskaan". Tätä on myös vaikea itseni älytä, kun olen ttiedostanut kaikki asiat ja hommat täysin. Ja tällaista asiaa ei tulisi eteen. Voinko mitenkään saada naista aloittamaan suhdetta kanssani?

9

507

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BEM

      Ei kai siinä, ole muuta keinoa kuin mateleminen ja anelu ja lahjominen ja lupailu. Naisellasi voi hyvin olla jo toinen mies odottamassa, joka erostasopivan ajan kuluttua astuu kuvioon.

      Jos et halua polttaa siltoja takanasi, niin hoida ero kunnialla neutraalisti ja reilusti. Näyttele pääseväsi yli helposti. Kun eron jälkeen keskustelet exäsi kanssa, niin kysele hänen vointiaan ja ole aidosti kiinnostunut hänestä, äläkä siinä vaiheessa enää pyydä takaisin. Jossain vaiheessa voi tulla tilaisuus palata yhteen.

    • onnea uuteen eloon

      Käytöksesi on vienyt luottamuksen sinuun, ja kun luottamus on mennyt eivät mitkään puheet eivätkä epätoivoiset teot enää auta. Juuri tämä lause: "jonkun ajan päästä asia palaisi samaan "paskaan", kertoo ettei sinuun enää luoteta.

      Itselläni on kokemusta, että kun asioista jutellaan vakavasti ja eronkin uhka jo on, niin asiat muuttuvat muutamiksi päiviksi ja sitten vanhalla kaavalla mennään taas.

      Jos et olisi pitänyt avokkiasi itsestäänselvyytenä ja olisit oikeasti hänestä välittänyt ja vaalinut suhdettanne ja rakkauttanne, olisit todellakin ihan erikseen sanomattakin tehnyt enemmän yhteisen kodin eteen ja antanut naisellesi huomiota. Nyt on myöhäistä enää inistä.

      • m340

        Saman kokenut mies täällä. Huomasitko naisen käytöksessä muutoksia ennen eroa? Itsellä tuli toinen mies kuvioihin. Kyllähän se harmitti kun oli pieniä lapsiakin. Pitkän suhteen aikana tapahtuu muutoksia niin suhteessa kuin ihmisissäkin. Naiset jättävät nykyään huomattavasti helpommin kuin ennen, ovat tulleet itsekkäimmiksi. Tulee niitä eroja vaikka mies on rikaskin joten raha ei ole syy siihen. Jos todellista rakkautta on olemassa niin siinä hyväksytään toisen vajavaisuudet ja ollaan yhdessä niin myötä kuin vastoinkäymisesssä aamen ;).


      • ketjunaloittaja
        m340 kirjoitti:

        Saman kokenut mies täällä. Huomasitko naisen käytöksessä muutoksia ennen eroa? Itsellä tuli toinen mies kuvioihin. Kyllähän se harmitti kun oli pieniä lapsiakin. Pitkän suhteen aikana tapahtuu muutoksia niin suhteessa kuin ihmisissäkin. Naiset jättävät nykyään huomattavasti helpommin kuin ennen, ovat tulleet itsekkäimmiksi. Tulee niitä eroja vaikka mies on rikaskin joten raha ei ole syy siihen. Jos todellista rakkautta on olemassa niin siinä hyväksytään toisen vajavaisuudet ja ollaan yhdessä niin myötä kuin vastoinkäymisesssä aamen ;).

        Kyllähän tässä kun on miettinyt nyt asioita on huomannut, että nainen oli viimeaikoina kiukkuinen ja valitti kaikesta. Mikään ei ollut hänen mielestään hyvin. Kuitenkin päätäni on sekoittanut se pahasti, että eroa edeltävänä viikonloppuna kaikki oli hyvin ja kiersimme kotikunnallamme hänen ja minun sukulaisiaan morjestamssa. Hän halusi lähteä viihteelle ja kuskasin häntä koko illan ja olin baarissa hänen mukanaan. Hän vielä silloin halusi väkisin pussailla minua narikkajonossa kun olimme menossa viimeiseen baariin. Suostuin ilomielein siihen, mutta kolmanen pusun kohdalla sanoin että eiköhän tämä jo riitä kun olin selvinpäin ja yleisöä ja hänen serkkujaan vieressä katsomassa.
        Olen kuitenkin kaikkeni tehnyt eron jäkkeen, mutta jotenkin hän ei voinut kääntää päätään. Olen miettinyt asiaa paljon ja pakko ola takana jotain, eli hän on tehnyt vähintään jotain tai hänellä on joku. Tämä varmana selviää jossain vaiheessa. Lapsia meillä ei ollut. Kaksi koiraa kuitenkin ja ne jäävät nyt vuorojaksoisesti toiselle. Hän aloittaa tämän kuvion.
        Kamoja pakatessa hän murtui ja sanoi, että ei tämäkään ole hyvin.


      • jennimarina
        m340 kirjoitti:

        Saman kokenut mies täällä. Huomasitko naisen käytöksessä muutoksia ennen eroa? Itsellä tuli toinen mies kuvioihin. Kyllähän se harmitti kun oli pieniä lapsiakin. Pitkän suhteen aikana tapahtuu muutoksia niin suhteessa kuin ihmisissäkin. Naiset jättävät nykyään huomattavasti helpommin kuin ennen, ovat tulleet itsekkäimmiksi. Tulee niitä eroja vaikka mies on rikaskin joten raha ei ole syy siihen. Jos todellista rakkautta on olemassa niin siinä hyväksytään toisen vajavaisuudet ja ollaan yhdessä niin myötä kuin vastoinkäymisesssä aamen ;).

        Totta!!!! Naiset ovat todella tulleet itsekeskeisimmiksi ja eroavat heti jos mies ei vaikka "imuroi" Tämä on nyt sitä vapaan kasvatuksen tulosta naisilla! lellivauvat jylläävät ja kiusaavat miehiä!!


    • 17 + 2

      Itselle kävi aivan samalla tavalla. Tosin nainen oli minulle ilmaissut tyytymättömyytensä huomion puutteeseen ja vetäytymiseen yhteisistä jutuista jo pidemmän aikaa, en vain ottanut hänen puheitaan tosissaan. Lopulta oli liian myöhäistä ja kun sitten toinen mies alkoi antaa sitä huomiota niin se oli viimeinen tippa, paluuta ei enää ollut.
      Nyt on aikaa mennyt ja molemmilla uudet kumppanit ja hyvin menee. Olen hyväksynyt sen, että kummallakin on parempi olla nykyisen kumppanin kanssa. Olin tavallaan sanoutunut irti suhteestamme, koska en oikeasti rakastanut enää exääni. Eihän sellaista kukaan jaksa katsella.

    • m44 eronnut

      Oma lopullinenkin ero juuri takana ja eroa tehtiin vuoden verran. Ilmoitin vuosi sitten, että parisuhteessa pitää olla hellyyttä, läheisyyttä ja seksiä. Naisen mielestä kosketus olisi riittänyt, mutta yritin sanoa, ettei sellaiset tunteet synny tyhjästä. Lopulta lopetin koskemasta kokonaan, eikä sekään häirinnyt naista puoleen vuoteen ennenkuin repesi. Lopulta nainen tunnusti, ettei ole saanut seksistä mitään, ikinä kenenkään kanssa, ei edes sen naisen, jonka kanssa jäi kiinni suhteesta. Edellinenkin suhde oli päättynyt samaan ongelmaan, että seksi alkoi tuntua työnteolta. Olihan aika yllätys 10 vuoden jälkeen.

      • mek

        Itsellä oli nuorempana tyttöystävä joka ei itsekkään tiennyt nistä tykkää ja ei sen kolmen vuoden aikana lauennut varmaan kertaakaan ja kerran oli lähellä mutta ei saanut sanaa suustaan että olisin pitkittänyt seksiä vaikka tuntiin tai pidempääkin,


    • Ketjunaloittaja

      Löysimpä vielä tämän ketjun ja haluaisin kiittää vielä ihmisiä, jotka tähän silloin kirjoittivat. Varsinkin nimimerkkiä m340.

      Eli eron aikaan aloin käymään pikaterapiassa, jossa kävin parin viikon välein 4 kertaa. Tämä oli ilmaista, kaupunki maksoi tämän. Auttoi puhua ulkopuoliselle ihmiselle, mutta kommentit olivat silti hyvin neuraaleeja.

      Minulla oli muutama eri skenaario tilanteesta silloin ja epäilin että naisella oli pakko olla toinen mies. Kuten aikaisemmin kirjoitin tein kaikkeni. Mietin koko ajan että olenko sekaisin, mustasukkainen tai muuta? Rakentelin mitättömien rippeiden ja kellon aikojen perusteella vahvan skenaarion.

      Ja kuinka ollakkaan. Kaikki meni oikein. Nainen ei ikinä tähän päivään mennessä pystynyt tunnustamaan minulle mitään. Mutta voin sanoa, että mikä helpoitus se hellikuussa 2015 oli kuin sain kaverilta kuulla että nainen oli kävellyt käsikädessä miehen kanssa kaupungilla. Oli tähän asti 3kk pitänyt turhaa toivoa yllä, vaikka epäilyksenikin olivat hyvin vahvoja. Vihdoin pääsin jatkamaan elämää.

      Skenaarioni mukaan ennen eroa 2 viikkoa aikaisemmin nainen oli tavannut baarissa ala-aste ihastuksensa, jonka takia hän kätti minut ja 11 vuoden liiton. Tähän voisi tämän perusteella sanoa LOL. Mutta näin se vain meni, en tiedä panivatko silloin vai vasta kuin nainen jätti minut. Eron jälkeen kun asuimme vielä yhdessä naiselle tuli ihmeellisiä ylitöitä joita hänellä ei ikinä ennen ollut. No sehän oli sitä aikaa mitä hän vietti tämän miehen kanssa.

      Minua kusetettiin niin rankasti tässä erossa, että sen takia haluan tänne muille tämän myös paljastaa, jos joskus vastaavaa käy. Pyysin monta todella monta kertaa kertomaan suoraan minulle eron syyn ja sen jos hänellä on joku. Sanoin vielä että minulle ei tavitse jauhaa paskaa, jauha muille ihan vapaasti. Kertoisit vain minulle totuuden, sen takia että voisin jatkaa eläämääni. Mutta ei. Hän ei voinut kertoa, vaan rääkkäsi minua vielä. Ilman kaveriani joka hänet silloin näki, en tiedä kuinka pitkään minua olisi vielä kusetettu.

      Minulta meni pilalle käytönnässä vuosi tämän takia, mutta oppineena katson, että onneksi pääsin eroon tästä naisesta. Hän ei ole eroamme varmana vieläkään käsitellyt, kun siirtyi heti uuteen suhteeseen. En toivo hänen kaltaisille ihmisille, kuin sen että toivottavasti he saavat kokea sen vielä, mitä muille tekevät.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5540
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3537
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1662
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      206
      1636
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      78
      1092
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1088
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      808
    Aihe