20v ja 35v

kannattaakoenään

En edes tiedä mistä aloittaa. Noh, olen 20-vuotias nainen ja opiskelen. Miesystäväni on 35 vuotta ja työtön. Asumme yhdessä Oulussa. Isosta ikäerosta huolimatta olemme kuin luodut toisillemme. En ole ikinä tavannut näin ihanaa miestä jonka kanssa voi oikeasti keskustella ihan mistä vain ja olla oma itsensä. Mutta mennäänpäs nyt asiaan.

Onglemana on mieheni työttömyys,perhe ja hänen ystävänsä. Aina kun olemme menossa hänen vanhempiensa ja muun perheen luokse, minulle tulee hieman ulkopuolinen olo. Johtunee siitä, että olen porukan nuorin. Mieheni veljillä ja siskolla on jo naiset ja lapsia, eikä ikäeroa ole niin paljon heidän välillään.

Esimerkiksi ruokapöydässä jutellessa olen aivan pihalla keskusteluista en osaa, enkä uskalla heittää mihinkään väliin mitään, koska olen niin nuori. Saattaisin heittää jotain noloa tai typerää. Tulen itse puoliksi toisesta kulttuurista ja kun meille tulee joku kylään, niin äitini ja koko perheeni ottaa vastaan, pöytä on täynnä ruokaa olo on leppoisa ja otetaan vieras huomioon. Tuntuu oudolta, että mieheni perheessä on niin erilaista, vaikkei he sitä tahallaan tekisikään. Tuntuu myös todella omituiselta ja vaikealta kaveerata reilusti vanhempien ihmisten kanssa, koska eiväthän he ole samanlaisia kuin miesystäväni luonteeltaan tai minä.. He ajattelevat varmasti päässään miksi mieheni on tekemisissä noin paljon nuoremman naisen kanssa.

Se sattuu minuun, että toinen mieheni veljistä on seurustellut muutaman kuukauden naisensa kanssa ja se nainen on jo päässyt perheeseen paremmin sisälle kuin minä, joka on serustellut miehensä kanssa jo vajaa 3 vuotta, mutta nainen onkin minua vanhempi ja hänellä on jo lapsi. Siinä onkin jo yhdistäviä tekijöitä. Mutta harmittaa katsoa sivusta moista.

Sitten on vielä tämä työttömyysjuttu. Raha ei ole minulle kaikki kaikessa, mutta olisihan se mukavaa jos oma mies kävisi töissä, varsinkin kun itse opiskelen. Elämme melko köyhää elämää ja minua pelottaa, että meidän tulevaisuus on nyt minun varassani. Harkitsen jo jopa opintolainan ottamista, jotta voisimme elää hieman paremmin ja sillon tällöin matkustaa ulkomaille. Kyllä mieheni silloin tällöin jotain tekeekin, mutta sittenkun on lapsia niin ei taida kerran vuodessa 2kk työpätkä paljon auttaa.

En ole koskaan avautunut nettipalstoille mistään, mutta nyt sydäntä riipaisee ja mieli on paha jatkuvasti. Haluaisin jopa erota, mutta sitten samaan aikaan tiedän että eivät nämä syyt ole painavia syitä eroamaan ihmisestä jota rakastaa. Eihän rahalla tai muilla ihmisillä ole loppu peleissä väliä.. Voi myös olla, että paisuttelen asiaa liikaa päässäni, mutta tuntuu siltä että teen sen aihesta..

8

149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BEM

      No tämä on ihan normisettiä. Kyllä noin iso ikäero näkyy ja tuntuu. Sinulla on mieheesi verrattuna 15 vuotta elämää elämättä ja se on paljon elämänkokemusta asioita ja tapahtumia mistä keskustella. Vuosen varttuessa tuo henkinen ikäero supistuu. Luultavasti miehelläsi olisi myös ulkopuolinen olo sinun opiskelukavereidesi kanssa.

      Lisäksi olet ilmeisesti hyvin epävarma itsestäsi. Sekin asia luultavasti vähenee iän karttuessa. Epävarmuutta saattaa kuvata myösmse, että olet noin paljon vanhemman miehen kanssa yhdessä. Hän tuntuu turvallisemmalta.

      Tuo työttömyysjuttu on sellainen vähän hankala. Itse en jättäisi ihmistä, joka on työtön, mutta hakee aktiivisesti töitä tai opiskelee saadakseen uuden ammatin. Sen sijaan kotona olijaa en kauaa katselisi.

      En tuomitse siis ikäeroa, mutta omat hankaluudet siinä on. Jos sinua toisen työttömyys häiritsee, niin lopeta suhde. Olet kuitenkin siinä iässä, että erilaisia seurustelusuhteita on hyvä kokeilla.

      • BEM

        Niin ja jos n nähtävissä, että miehellä ei ole töitä tulevaisuudessakaan, niinen todellakaan tuomitsisi itseäni jo tuossa vaiheessa höyhään elämään.


      • miesvm_1967x
        BEM kirjoitti:

        Niin ja jos n nähtävissä, että miehellä ei ole töitä tulevaisuudessakaan, niinen todellakaan tuomitsisi itseäni jo tuossa vaiheessa höyhään elämään.

        Olen samaa mieltä BEM. Enkä ottaisi sitä opintolainaa sen vuoksi että "pääsis matkustelemaan ulkomaille". Se kannattaisi sijoittaa omaan ja oman elämän kehitykseen ihan täällä paikan päällä. Matkustelee sitten joskus kun on korjannut tuon sijoituksen hedelmät.


    • Jenniina

      Yksi neuvo. Vaikka onkin tiukkaa, älä vaan ala rahoittamaan leveämpää elämää lainalla! Lainaraha ei ole ilmaista ja se pitää maksaa takaisin. Miten sitten, pärjäät kun maksun aika tulee. Kai miehesi hakee töitä aktiivisesti? Lusmua ei kannata elättää. Kannattaa tarkkaan harkita, ja miettiä myös tulevaisuutta.

      • miesvm_1967x

        Oho en nähnyt tätä Jenniinan viestiä äsken jostain syystä? Mutta juu samaa mieltä ja sitä yritin itsekin sanoa.


      • miesvm_1967x
        miesvm_1967x kirjoitti:

        Oho en nähnyt tätä Jenniinan viestiä äsken jostain syystä? Mutta juu samaa mieltä ja sitä yritin itsekin sanoa.

        No sen verran eroa että voihan sen lainan ottaa jos osaa käyttää sen järkevästi omaan koulutukseen, ravitsemukseen ja kenties, jos jotain jää, niin ostaa kotiinsa käytännöllisiä tavaroita jotka helpottaa elämää. Esim. kunnon veitsisetti, kunnolliset padat, kattilat ja pannut. Noin esimerkiksi. Mutta ei ylellisyyskrääsää tai kivoja kirpparilöytöjä kirjahyllyyn :D

        Muistan kun yks mun entinen emäntä lähti kauppaan. Mulla oli tilipäivään viikko eikä ruokakaapeissa mitään, kukkarossa 20 markan seteli. Niin mitä tuo nainen teki.. mpöyräili kirpparille ja osti vaneriin liimatun kävyn joka oli maalattu vannehopealla, maksoi vitosen eli 25% käytettävissä olevista varoista. Loppuviikko syötiin sitte makaroonia. Vittu!! Kysyin että miksi helvetissä meet viimisistä rahoista ostamaan jotain tommosta paskaa, olisin ite voinnu tehä samanlaisen kun oli pahvia, erikeeperiä ja vannehopea sprayta ja metsä on heti ikkunan takana. "Oli niin ihan että ihan pakko ostaa". Siis ei jumalauta :D :D Luojan kiitos siitä on jo 20 vuotta aikaa, olen antanut anteeksi ;)


    • niin no

      Voit erota juuri silloin kuin haluat tai jos tuntuu pahalta. Ei ole pakko olla toisen kanssa ja kärsiä.

    • vvvvvvvvvvvvvvvvvvvv

      Kuule, sä oot itse kehittänyt jotakin soopaa omassa päässäs.

      Ja jokaisen olisi syytä oppia tuleen juttuun kaikenikäisten kanssa. Kun vaan otat relax ja olet se kuka olet. homma kyllä etenee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2606
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1143
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe