Puolisoni jäi eilen kiinni pettämisestä

petetty5

Hän oli noin kuukausi sitten parin viikon työmatkalla tapasi siellä tämän toisen naisen ja jatkoi yhteyden pitoa häneen kotiin palattuaan. Aavistelin jotain jo sillojn kun hän oli matkalla koska muuttu "etäiseksi" juttu ei puhelimessa luistanut ja viestitkin oli "erinlaisia" . Kysyin asiasta, mutta hän kielsi kaiken. Kotiin kun hän tuli ihmettelin kun puhelin piippasi jatkuvasti pisin päivää ja yötä. Kunnes eilen minulle paljastui kaikki... tämä toinen nainen joka asuu satojen kilometrien päässä olisi jo jopa valmis muuttamaan tänne salarakkaaksi vaikka hän tietää minusta, mutta tiedän ettei puolisoni ole kertonut koko totuuta suhtestamme sen verran tiedän että hän on kertonut meidän olevan yhdessä vain meidän lapsemme takia.

Ihmettelen suuresti puolisoni ajatusmaailmaa miksi hän on kertonut että meillä on huono suhde ja olemme yhdessä vain lapsemme takia?? Onko se joku suojautumis keino ?? Pitikö se toinenkin nainen puhua pyörryksiin, että se suostuu lähtemään mukaan pettämiseen??

Totuus on se että meillä on joskus ollut vaikeaa niinkuin varmaan kaikissa pitkissä suhteissa joskus on.
Mutta nyt meillä on mennyt todella hyvin. Saan joka päivä kuulla kuinka paljon hän minua rakastaa , saan useita ihania viestejä päivittäin ja ihan sama pätee toisin päin minä huomioin puolisoani ihan yhtä paljon kun hän minua. Ei ole kuin pari viikkoa siitä kun sormus pujahti sormeeni...

Joten ihmettelen mikä helvetti tämä pettämis juttu oli?? ja mitä helvettiä mun nyt pitäis tehdä??

32

956

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehkä näitä juttuja

      Ihmettelen suuresti puolisoni ajatusmaailmaa miksi hän on kertonut että meillä on huono suhde ja olemme yhdessä vain lapsemme takia?
      Jos nainen itse kertoi sinulle, totta lienee. Juu, miehet valehtelevat kotona vaimolle ja naisille samoin. Valehtelevat kahteen suuntaan, siis. Puhelevat mitä puhelevat, iskukeino, (kukapa nainen lähtisi miehen matkaan joka sanoisi, että on hyvässä suhteessa ja rakastaa vaimoaan)
      Naisen kiintymys pitää saada. Sinunkin, sormusta peliin.

      Onko se joku suojautumis keino ??
      Iskukeino varmaankin.

      Pitikö se toinenkin nainen puhua pyörryksiin, että se suostuu lähtemään mukaan pettämiseen??
      Usein pitää, eräät lähtevät iloisesti ajattelematta mukaan mihin vaan.

      "olisi jo jopa valmis muuttamaan tänne salarakkaaksi vaikka hän tietää minusta"
      Outo juttu. Toivottavasti miehesi ei ole varakas, rahan perässä tullaan vikkelästi. Jos ei, ehkä miehesi sitten hurmasi jalat alta, tai tuon naisen oma elämäntilanne on holtiton ja hän etsii pikaratkaisuja omiin vaikeuksiin miesten avulla.

      Yhdessä kuukaudessa uskottomuus ei tule sormuksella ja rakkaustunnuksilla käsitellyksi, sinun omassa mielessäsi. Vaikka vaikuttaa, että miehesi näkökulmalta oli lyhytaikainen seksisuhde, ei-vakava. Luottamuksen takaisinsaanti miestä kohtaan on pisin juttu. Vaikutat voivan hyvin?, aika usein kkn kuluttua moni petetty on yhä aivan rikki. Haleja sulle.

      • Raskaana pettynyt

        Olen todella pahoillani puolestasi. Tiedän mitä käyt läpi. :(

        Oma mieheni petti raskausaikana ja tuolloin ajattelin myös että mitä helvettiä kun juuri oltiin oikeaa perhettä perustamassa. Tuolloin oltu siis kaksin yhdessä jo vuosia.

        Sanoisin että ei noitten miesten ajatusmaailmasta ota selvää. Jos haluat tietää syitä, on miehesi ainoa joka voi niitä sinulle antaa. Voi olla kyllä ettei hän itsekään niitä tiedä tai osaa eritellä. Olet nyt shokkivaiheessa, jolloin tunteesi menevät vuoristorataa eestaas viha-suru-v*tutus-ärsytys -akselilla ja menee varmaan ainakin pari viikkoa että pystyt paremmin käsittelemään asioita. Joinain päivinä voi olla ettei tunnu miltään. Se kuuluu asiaan. Pikkuhiljaa saat tunteet kuriin ja voit taas ajatella selvemmin.

        Teidän täytyy yrittää puhua asioista miehesi kanssa ja tarvittaessa käydä selvittämässä asioita pariterapiassa. Ei kuitenkaan kannata heti tehdä mitään hätiköityjä päätöksiä erosta tms. Luulisin ettet sinä, ja tuskin miehesikään, ajattele ihan selvästi nyt tai ole kykenevä isoihin päätöksiin. Tsemppiä.


    • Raskaana pettynyt

      Ai niin ja kerroit että kk sitten petti, pari viikkoa sitten kosi... kuulostaa siltä että hän ei TODELLAKAAN tiedä mitä tekee/haluaa.

      Ehkä panikoi että teko tulee ilmi ja kosi nyt? Onko yhteydenpito kestänyt siis eiliseen asti? Kertoiko miehesi pettämisestä vai saitko tietää muuta kautta? Luit hänen viestejä tms? Mietin vain että jos eivät ole kihlauksen jälkeen pitäneet yhteyttä niin ehkä katuu tekoaan ja siitä paniikkikosinta?

    • Petetty5

      heidän "suhteensa" alkoi silloin kuukausi sitten.. ja yhteyden pito jatkui eiliseen asti... ainakin. Mistä tiedän vaikka jatkuisi vieläkin. Puolisoni kyllä ilmoitti sille naiselle että se on ohi nyt ja näin itse sen ihan omin silmin.
      Kyllä luin kaikki heidän viestinsä, ikävästä, ihastumisesta, rakastumisesta, suunnitelmista, minun jättämisestä, tänne muuttamisesta, kaikesta.. näin myös ettei puolisoni ollut vastannut naisen viesteihin ainakaan kolmeen päivään. vaikka viestejä oli tullut monta.

      Mietin tosiaankin jos se nainen ei edes tiedä totuutta, ja hän jättäisi oman elämänsä vain tullakseen tänne pettymään. Minun tekisi mieli soittaa hänelle, mutta en uskalla. Tuskinhän tulisi jos tietäisi totuuden.

      Eilen mulla oli tosi paha olla, nyt en pysty edes itkemään vaikka haluaisin... syödä yritin väkisin äsken ja oksennushan sieltä tuli.

      En tee hätiköityjä ratkaisuja, käyn luojan kiitos jo valmiiksi terapiassa. ja olen oppinut hillitsemään hieman tunteitani ja ajatuksiani. ja tosiaankin oppinut ensin hieman ajattelemaan ennen päätöksiä.

      En silti tosiaankaan tiedä mitä nyt pitäisi tehdä tai oikeastaan edes ajatella, en kehtaa kenellekkään sanoakkaan koska häpeän itse niin suunnattomasti mitä vikaa minussa on ja miksi minua petetiin ja miksi olen niin "huono" . Vaikka tiedän että kaikki muut sanovat että vika ei ole sinussa ja että niin minunkin pitäisi ajatella. mutta kun en ajattele.

      Kuitenkin rakastan tätä ihmistä sydämmeni pohjasta, enkä missään nimessä haluaisi luopua hänestä. Hänkin teki minulle selväksi ettei halua luopua minusta ja että rakastaa minua.

      Vastausta kysymykseen MIKSI hän teki niin ? en häneltä saanut.. hän ei osannut kertoa hän ei itsekkään tienyt.

      Meillä ei ole ongelmia rakkauden osoituksissa, eikä petipuuhissa.. aina kun mies on töiltänsä kotona niin kyllä varmasti harrastetaan seksiä ja välillä useitakin kertoja päivässä. Joten itse ajattelen ettei pettäminen voi seksin puuttesta johtua.

      Onkohan tämä arki sitten muuten niin tylsää tai sitten liiankin vaihtelevaa että siihen kaipasi jotain vaihtelua??

      En kertakaikkiaan käsitä...

      • Raskaana pettynyt

        Tuo on todella tuttua. Tuo kamala tunne ja hämmennys. Viha ja suru. Samaan aikaan suunnaton rakkaus, koska mihinkä se nyt yhtäkkiä katoaisi. Myös häpeä. Kaiken tuon olen kokenut. Jossain vaiheessa kun pahin shokki haihtuu, saat todennäköisesti lisätä listaan vielä kostonhimon. :( Älä sitten lähde sille tielle.

        Toisaalta on hyvä että sait tietää ja lukea viestit. Toisaalta se varmasti pahensi oloasi. Jokainen kysymys jonka tulet esittämään miehellesi ja johon saat vastauksia, kasvattaa lisää kysymyksiä. Toivottavasti miehesi on todella ja AIDOSTI pahoillaan ja pyytää anteeksi tekoaan. Selviytymisenne tästä katastrofista riippuu paljon siitä kuinka paljon miehesi on valmis tekemään töitä. Se vaatii häneltä asioiden läpikäymistä kanssasi uudelleen ja uudelleen sekä sitä, että saat kysyä vapaasti tähän sotkuun liittyvistä asioista ja että hän vastaa niihin totuuden mukaisesti. On hänen velvollisuutensa osallistua asian läpikäymiseen ja selvittämiseen sataprosenttisesti ja sinun on saatava kysyä ja puhua samoista asioista moneen kertaan. Ainakin omalla kohdallani tuntuu että yhä vain (nyt jo 9kk aikaa omasta kokemuksesta) meillä mies vastaa uudestaan samoihin kysymyksiin koska niiden läpikäyminen ja vastausten sisäistäminen ja käsittely vie aikaa niin paljon. En ainakaan minä pysty puhumaan näin suuria asioita kerralla halki. Tuskin kukaan muukaan. Meillä vieläkin lähes viikoittain käydään läpi asioita ja saan onneksi kysellä niin paljon kuin tarvitsee. Tiedän että mies haluaisi jo unohtaa koko jutun (niin minäkin haluaisin!) mutta tietää että näistä jutellaan vielä moneen kertaan. Pikkuhiljaa saan myös itselleni kuvan tapahtuneesta ja myös niistä syistä. Me lähdettiin myös liikkeelle "en tiedä" vastauksista miehen puolelta, mutta huomattavaa edistystä on jo tapahtunut. Hänkään ei varmaan ihan oikeasti tiennyt (tai tiedostanut) syitä aluksi, ennenkuin nyt kun asioita ollaan yhdessä pohdittu ja käsitelty. Silkka ihastuminen toiseen naiseen sekä meillä kotona olevia ongelmia taustalla oli. Täytyy myös sanoa, että vuosiin ei olla näin paljon keskusteltu miehen kanssa. Tämä on kuin uudelleen tutustumista. Kaikesta näköjään löytyy myös jotain hyviä puolia...

        Ja muuten, mikäli miehesi aikoo jatkaa teidän suhdettanne, se vaatii totaalisen irtioton sivusuhteesta. Siis täydellisesti KAIKKI yhteydenpito pois! Meillä se jatkui jonkin aikaa (ainakin pari kuukautta) vaikka mies oli jo jäänyt kiinni. Se osaltaan pidensi koko minun toipumisvaihetta sekä söi uskottavuutta ensimmäiseltä anteeksipyynnöltä. Kun sain tietää yhteydenpidon jatkumisesta palasin taas lähtöpisteeseen ja tilanne räjähti uudestaan... no nyt yhteydenpito lakannut täysin ja suhdetta on alettu paikata myös herran puolella aktiivisesti.

        Jos haluat lukea vertaiskokemuksia, niin tässä ketjussa on omani:

        http://m.suomi24.fi/node/12524792

        Olen tullut jo pitkälle aloitusviestistäni, vaikka sen kirjoitin paljon myöhemmin kuin itse petos tapahtui. Itse olin niin syvällä kriisissäni joka pitkittyi monestakin syystä, että en kyennyt sitä edes käsittelemään vasta kuin tänä syksynä. Sen huomasin itse että puoli vuotta meni kunnes oikeasti pääsin jotenkin kiinni asioista ja joku logiikka ajatuksiin palasi. En olisi kyennyt tekemään oikeita päätöksiä ennen sitä. En siis kannusta ketään heti salamana eroamaankaan, vaikka se tuntuu ainoalta ratkaisulta kun pettäminen tulee ilmi. Kyllä niihin päätöksiin päätyy myöhemminkin, olkoon se sitten ero tai suhteen korjausyritys. Meillä hävityksen jälkiä yritetään korjailla nyt yhdessä, vaikka lopputulos onkin vielä epävarma. Ainoa asia mihin tällä hetkellä voin luottaa, on miehen pyrkimys korjata vahinkoa. Muuhun luottoon en taivu, mutta toisaalta se riittää nyt. Kun molemmilla on tahtoa, uskon että on pieni mahdollisuus onnistua.


      • perävalot

        Löytänyt terveempää seuraa???? Jos kerta jo käyt terapiassa?


    • Petetty5

      Raskaana pettynyt luin itseasiassa ketjusi eilen ennen kuin nukahdin. Itse pelkäsin kauheasti kirjoittaa tänne aluksi, ajattelin että joku aivan varmasti tunnistaa minut ja että saan kuitenkin vaan ilkeitä ei asiallisia viestejä takaisin joissa kehoitetaan heti jättämään.
      Hän on pyytänyt minulta anteeksii ja katuu tekoaan (ainakin sanoo niin) , minun on vaan todella vaikea luottaa näihinkään sanoihin..

      Olemme olleet yhdessä lähes 9 vuotta, väliin kuluu yksi tuumaustauko joka kesti noin 2kk. niihin vuosiin kuuluu niin paljon asioita onnea ja iloa myös surua. Olemme selvinneet suuristakin ongelmista yhdessä, mutta tämä on kyllä ongelmista suurin... ainakin haastavin.
      Aina kun on tullut ongelmia puolisoni on sanonut kulkevani rinnallani kaiken läpi vaikka se olisi raskastakin. ja kannustanut mihia jatkamaan vaikka en aina olisi jaksanut.
      Kun nyt tätä tässä kirjoittaessa tajuan kuinka paljon hän on oikeasti minua tukenut ja auttanut, rakastanut ja kunnioittanut , ollut tuki ja turva ja mahtava puoliso. Niin miksi hitossa kaikki piti pilata??

      • Raskaana pettynyt

        Samoja asioita minäkin mielessäni pyörittelen. Vaikka asiat selkiytyy ja joitain syitä löytyykin, niin vieläkin kysyn usein miksi. Ja sanon en ymmärrä. En VOI ymmärtää.

        Me ollaan jonossa pariterapiaan, saa nähdä koska päästään. Jono on kamalan pitkä... mutta toiveikkaana odotan jo sitä ja toivon että se voisi auttaa. En oikein osaa päästä enää pitemmälle pelkillä kahdenkeskisillä juttutuokioilla. Me tarvitaan selvästi joku täysin ulkopuolinen. Toivon että ulkopuolinen osaa nähdä tai selventää meille jotain mitä ei itse olla osattu. Kamalan paljon toivoa kasaan sinne terapiakäynnille, mutta se on tällä hetkellä iso voimavara kun tietää että jossain vaiheessa on meidän vuoro.

        Mutta joo enpä usko että ihan täysin voin ikinä ymmärtää syitä. Vaikka aviomies niitä pohtii ääneen ja kertoo, niin jos ei itsestä ole pettämään (ja musta ei ole, ennen eroan), en usko että koskaan täysin voikaan ymmärtää. Mutta aika auttaa. Oikeasti. Nyt sen huomaan. Tosi tosi harvoin enää itken sitä asiaa. Ja siitä on "vasta" vajaa vuosi. Että jos tästä noustaan, niin joku päivä voin varmaan päästää siitä asiasta kokonaan irti. Mä sain omaan ketjuun tosi hyviä kommentteja ihmisiltä joilla vuosikymmenien takaa samoja kokemuksia ja niitä olen yrittänyt sisäistää...uskon että joku joka on elänyt samaa p*skaa vaikka 20 vuotta sitten, on todella pätevä antamaan neuvoja. Aika parantaa ja sitä rataa. Nyt se tuntuu varmasti sinustakin melko mahdottomalta, mutta uskon siihen tosissaan. Siis jos mokemmat suhteessa uskoo. Vain toisen puoliskon usko ei kanna mihinkään.


      • Raskaana pettynyt

        Ja niin minäkin sain niitä viestejä että jätä ja itse olen syyllinen yms yms...mutta osaan kyllä jättää ne omaan arvoonsa. Kun olen ja olin jo päättänyt yrittää, en edes noteeraa niitä jätä -neuvoja. Haluan katsoa tämän loppuun. Haluan että meillä on mahdollisuus ja en todellakaan jätä sitä käyttämättä. Lisäksi tiedän ettei mikään ole oma vika ja en lue kenenkään viaksi halua KORJATA asioita. Vaikka se olisi mahdotonta tai lähesmahdotonta. Ennemmin itse arvostan ihmisiä jotka edes yrittää. Haluan olla se joka yrittää.

        Kieltämättä ensi reaktioni oli sormuksen heitto päin miehen naamaa... ja se purkaus ha raivoaminen ja itkeminen kun melkein saamut edes henkeä välissä vedettyä oli kaikki tarpeen että sain sen ensimmäisen p*skan olon pihalle. Mieheni antoi minun raivota ja riehua ja surra. Tarvitsin sen.


      • poppop
        Raskaana pettynyt kirjoitti:

        Ja niin minäkin sain niitä viestejä että jätä ja itse olen syyllinen yms yms...mutta osaan kyllä jättää ne omaan arvoonsa. Kun olen ja olin jo päättänyt yrittää, en edes noteeraa niitä jätä -neuvoja. Haluan katsoa tämän loppuun. Haluan että meillä on mahdollisuus ja en todellakaan jätä sitä käyttämättä. Lisäksi tiedän ettei mikään ole oma vika ja en lue kenenkään viaksi halua KORJATA asioita. Vaikka se olisi mahdotonta tai lähesmahdotonta. Ennemmin itse arvostan ihmisiä jotka edes yrittää. Haluan olla se joka yrittää.

        Kieltämättä ensi reaktioni oli sormuksen heitto päin miehen naamaa... ja se purkaus ha raivoaminen ja itkeminen kun melkein saamut edes henkeä välissä vedettyä oli kaikki tarpeen että sain sen ensimmäisen p*skan olon pihalle. Mieheni antoi minun raivota ja riehua ja surra. Tarvitsin sen.

        Ole varovainen tuon yrittämisen kanssa. Ei myöskään ole sinun tehtävä yrittää korjata puolison uskottomuutta. Liian yrittämisen kanssa usein myös katoaa koko ilo elämästä. Siksi toistan, ole varovainen.


    • Anna mun nauraa

      Heikosti menee, jollet tiedä mitä teet ja kysyt täältä apua ongelmiisi.
      Mitäkö sun pitäisi nyt tehdä..

      Päivän parhaat naurut taas, kiitos :D

      • Raskaana pettynyt

        Hei halloo ei täältä kukaan varmasti varsinaisesti toimintaohjeita hae. Silloin kun ihminen kohtaa henkilökohtaisen katastrofin ja ajatukset menee solmuun, niin on hyvä jos on joku joka jaksaa kertoa esim miten itse on selvinnyt samankaltaisesta tilanteesta. Kukin tietty tekee omat ratkaisut ja päätökset, mutta vertaistuki tai vaan muiden JÄRKEVÄT ja ASIALLISET kommentit voi auttaa omien ajatusten järjestelyä.

        Jos jotakuta naurattaa muiden tuska niin voipi sitten olla vaikka ihan hipihiljaa ja hohottaa keskenään... mun mielestä jos toinen haluaa jakaa oman kokemuksen, niin siinä ei ole sitten yhtään mitään naurettavaa. Jos sinun reaktio on tuo silloinkin kun joku läheinen kysyy neuvoa ongelmissaan, niin etpä häävi ihminen ole. Se ei muuta asiaa että et täällä tunne kysyjää ja ollaan nimettömiä. Sama periaate.


    • Anna mun nauraa

      Purat tuntojasi Suomi24:lla...? :D

      Kiitän viihdyttävistä kirjoituksista, "suomi24:n parhaat purkaukset".

      • gifhxhcjcj

        Jos mies kosi parin vkon päästä pettämisen alkamisesta, hän halusi sitouttaa ap:n mahdollista paljastumista silmälläpitäen. Syödä ja säästää kakun yhtä aikaa. En luottaisi niin laskelmoivaan ihmiseen.


      • random4
        gifhxhcjcj kirjoitti:

        Jos mies kosi parin vkon päästä pettämisen alkamisesta, hän halusi sitouttaa ap:n mahdollista paljastumista silmälläpitäen. Syödä ja säästää kakun yhtä aikaa. En luottaisi niin laskelmoivaan ihmiseen.

        Kuulostaa mieheltäni. Hän tosin kosi minua viikkoa ennen kuin jäi kiinni pettämisestä - ensimmäisen kerran.


      • ihmetellä pitää
        random4 kirjoitti:

        Kuulostaa mieheltäni. Hän tosin kosi minua viikkoa ennen kuin jäi kiinni pettämisestä - ensimmäisen kerran.

        Ihanko te oikeesti jatkatte suhdettanne tuollaisten sikojen kanssa? Jos näin, niin miksi ihmeessä? Uskotteko, että kyllä ne siitä uskollisiksi muuttuu? Eivät taatusti muutu. Pääsevät pettämisestä kuin koira veräjästä kun te niin rakastatte ja anteeksi annatte kaiken. Ja touhu senkun jatkuu kun savu laskeutuu...


    • wolf1

      "Ihmettelen suuresti puolisoni ajatusmaailmaa miksi hän on kertonut että meillä on huono suhde ja olemme yhdessä vain lapsemme takia??"

      Miksi ihmettelet? Naisethan usein odottaa juuri tuollaista. Hyvin harva lähtee vieraisiin ja "houkuttelee" naista vaikka sanomalla "olen työmatkalla, lähdetäänkö panemaan? En halua vaimoni tietävän tästä, rakastan häntä". Luuletko toisten naisten innostuvan tuollaisesta? Iskemisrituaaleihin kuuluu totuuden peittely, valehtelukin. Totuudella harvemmin edistyy. Näin myös parisuhteessa.... Riippuu tietysti aika paljon totuudesta itsestään. Jotkut totuudet kun on helpompi hyväksyä ja kertoa kuin toiset.

      "Mutta nyt meillä on mennyt todella hyvin. Saan joka päivä kuulla kuinka paljon hän minua rakastaa , saan useita ihania viestejä päivittäin "

      Niin. Hmm. Miten sen nyt sanoisi. Tämä liittyy edelliseen. Miehesi lurittelee sinulle nyt rakkautta, koska ei halua erota, ja jäi kiinni. Tosin mies ehkä halusikin jäädä kiinni, koska se puhelin piippailee jatkuvasti? Miehesi laskee nyt sinulle luikuria, ja olet ihan innoissasi. Kuten se toinen nainen. Mies on pätevä don juan.

      • Sama täälläkin!!!

        Mulla oli justiinsa tuollainen ex! Meni aikaa, ennenkuin halusin nähdä totuuden. Hän olisi jatkanut molempien kanssa vaikka maailman tappiin, mutta minä jäin pelistä pois. Kakkonen on vielä kuvioissa, ei edelleenkään julkisesti, vaikka erostamme on kulunut jo aikaa. Liekö ikuinen kakkonen? Kauanko hän miehen selitykset uskoo?
        Oli juuri tuollainen, kun jäi kiinni, lupasi ummet ja lammet, vokotteli matkoilla ja koruilla ja kauniilla sanoilla ja teoilla. Selitti samalla kakkoselle, että meillä asiat etenee erossa. Kakkonen odotti ja mies liehitteli minua sanoen jättäneensä kakkosen. Oksettavaa. Kun sain tuon tietää, erosin.


      • -olga-
        Sama täälläkin!!! kirjoitti:

        Mulla oli justiinsa tuollainen ex! Meni aikaa, ennenkuin halusin nähdä totuuden. Hän olisi jatkanut molempien kanssa vaikka maailman tappiin, mutta minä jäin pelistä pois. Kakkonen on vielä kuvioissa, ei edelleenkään julkisesti, vaikka erostamme on kulunut jo aikaa. Liekö ikuinen kakkonen? Kauanko hän miehen selitykset uskoo?
        Oli juuri tuollainen, kun jäi kiinni, lupasi ummet ja lammet, vokotteli matkoilla ja koruilla ja kauniilla sanoilla ja teoilla. Selitti samalla kakkoselle, että meillä asiat etenee erossa. Kakkonen odotti ja mies liehitteli minua sanoen jättäneensä kakkosen. Oksettavaa. Kun sain tuon tietää, erosin.

        "Meni aikaa, ennenkuin halusin nähdä totuuden"

        Juuri näinhän se menee. Usein kuulee ihmisten manailevan "miksen ymmärtänyt heti?", "olin hölmö kun luotin/uskoin" jne. Tai sitten yksinkertaisesti puhutaan ja puhutaan, uskotaan parempaan, odotellaan muutosta, jota vain ei koskaan tule. Tuo on kaikki elämää vain. Kaikella on aikansa.


    • -olga-

      "..nyt meillä on mennyt todella hyvin"

      Eikä! Luulet vain, koska mies hämää sinua kuten toistakin naista vakuuttavasti.

    • Petetty5

      tiedoksi vaan ihan sama kummin valitsen.. se sattuu aivan s**tanasti. On raskasta luopua rakastamastaan ihmisestä ja on raskasta jatkaa suhdetta.

      Mä oon oman päätöksen tehny.

      Hyvää Joulua itse kullekkin.

    • kakaratasialla

      Oletteko koskaan tajunnut sellaista seikkaa että pettävä mies vaikkapa, on pelkkä nulikka mullikka, ei hän mikään MIES ole siinä mielessä kuin lapsenkin mailmaan saattanut eli siis mukamas ainakin johonkin sitoutunut mukamas !

      Ei hän siis tälalinen mullikkanulikkamies mihinkään ole koskaan sitoutunut kun hän ei ole koskaan kasvanut aikuiseksi joka edes voisi johonkin sitoutua siten kuin AVIOSSA oleva tosimies sitoutuu puolisoonsa, ja antaa vaikka henkensä ennen kuin pettää millään tasolla.

      ja sam alitani atietenkin sitä naispuolista ajatellen.

      siis suurin osa näistä tämän maan niinsanotuista parisuhteista ei perustu todelliseen miehuuteen eikä naiseuteen vaan pelkkään lihalliseen himoon joka sitten muuttaa muotoaan sitä mukaa kuka on milloinkin timminpi ja enempi takamustaan keikuttava sekoilija.

    • Petetty5

      Oli ihan pakko kaivaa tämä viestiketju esiin näin vuoden jälkeen. Jätin kyllä silloin sen äijän. Vierestä seuranneena hänen nykyistä menoaan en voi muuta kuin nauraa, tämä muija jonka kanssa hän minua silloin petti on edelleen kuvioissa. On pettänyt myös häntä monesti ja monen kanssa. Vannonut rakkautaan julkisesti jo ainakin yhdelle muulle muijalle ja tämä jonka kanssa minua petti roikkuu silti mukana. Eikä ole kovinkaa pitkä aika kun minulle rakkautaan vannoi vieläkin. On ihan sairaan mustasukkainen minun nykyisestä menostani ja koittaa edelleen sitä hallita onnistumatta siinä. Hyvää loppuvuotta kaikille. Terveisin: Nykyisin onnellinen

    • Nainenkeskisuomesta

      Olin jo alkuperäisen kirjoituksesi perusteella sanomassa: Älä Luota kun kelasin eteenpäin jo viimeiseen viestiisi. Olen tosi pahoillani puolestasi, tunnut herkältä, rakastavalta ihmiseltä, älä anna hänen viedä herkkyyttäsi ja sitä mitä olet. Tiedän, että se sattuu ja kovaa kun toista rakastaa ja uskoo kaiken koska hän sanoo sen niin silmiin katsoen mutta se ei ole sinun vikasi! Muista se! Olet upea nainen ja katso ympärillesi mitä omistat, läheisiä tmv. ja pidä siitä kiinni :-) Hän vain pompotti sinua. Anteeksi mutta näin vaikuttaa.
      Halaukset täältä sinne!

      • Petetty5

        Kiitos kauniista sanoistasi. Olen päässyt yli tästä kaikesta ja olen nyt onnellinen


    • Voivoisentään

      Vai että ihan erinlaisia viestejäkin!

    • tsemiä

      Rakkaudessa ollaan sokeita eikä pystytä realistiseen ajatteluun. Monet antaa anteeksi,kun luulevat ettei yksin pärjää.Naiset pärjää aina yksin vaikka olisi jälkikasvuakin. Rohkeutta tarvitte irtiottoon. Kukaan ei saa kohdella huonosti,ei saada itkemään ja pahoinvoimaan. Ulos vaan niistä suhteista! Ja se Ilo tulee vihdoin elämään.

    • Krisu56

      Tuli tuossa mieleen eräs kuulemani tarina, jossa varattu mies kertoi tutulleni kuinka huono suhde on ja kuinka he nukkuvat eri huoneissa. Nyttemmin mies lähettelee tutulleni viestejä vähän väliä ja kuvia lentelee puolin ja toisin. Tässä on ehkä enemmän kyse pelinaisesta ja hänen saaliistaan, joskin mies kuvittelee ehkä toisin. Miehellä taisi olla kolme lasta vaimonsa kanssa, sikäli mikäli muistan oikein. Mutta sen sijaan, että he keskustelisivat asiasta miehen katse on jo ainakin osittain muualla... http://seksimokat.com/pelinaisen-paivakirja/

    • verta-hikeä-kyyneliä

      Tämänkaltaisessa tilanteessa olevalle sanoisin: kuuntele sydäntäsi.
      Tällaisilla palstoilla on laumoittain kaklattavia kalkkunoita "hyvine" neuvoneen, jätä omaan arvoonsa.
      Vain sinä itse elät alämääsi, vain sinä itse tunnet tilanteen läpikotaisin.
      Terve vertaistuki on toki kullan arvoista, mutta tällä foorumilla sitä saa hakea kuin neulaa heinäsuovasta.
      On hyvä antaa aaltojen loiventua, odottaa kunnes pahin myrsky on ohi. Tunnekuohussa tekee usein suuriakin virheitä. On tilanteita, tekoa ja ihmisiä joita ja joille ei voi eikä pidä antaa anteeksi. Sinä tiedät, onko tilanne sellainen, ei ulkopuoliset hyeenat.
      Anteeksi voi ja on mahdollista antaa, on mahdollista alkaa puhtaalta pöydältä. Se riippuu asianomaisista. Se vaatii halua, sitoumusta, sitkeyttä. Vilpitöntä välittämistä. Luottamus; se onkin sitten toinen juttu. Sen eteen joutuu kyllä työtätekemään, ja sama vanha ei jatku eikä palaa. Sitten rakennetaan uutta.
      Näin suuresta kriisistä voittajaksi pääseminen, se on valtava teko!

    • Petetty5

      Pakko myöntää teille kaikille mulla on aivan mahtava fiilis ollut lopullisen eron jälkeen, nautin niin täysinrinnoin uudesta elämästäni. Yritän jopa exää välillä kannustaa, kun hänellä ei menekkään niin hyvin, voi huonosti ja vihaa itseään vaikka seurusteleekin uuden naisen kanssa. Viimevuosi oli muutoksia täynnä ja tästä vuodesta tulee varmasti aivan paras ja mahtavin pitkiin aikoihin. Olen niin onnellinen ja täynnä intoa.

    • Loreal

      Nauti uudelleen rakastumisesta ja yritä antaa anteeksi, jos tämä oli ensimmäinen kerta. Luultavasti hetkellinen hullaantuminen miehesi puolelta. Mistä tiedät, että se nainen oli jo valmis muuttamaan salarakkaaksi? Lapsellinen, jos tosissaan aikoi muuttaa paikkakuntaa niin lyhyen yhdessäolon jälkeen. Miehet ei yleensä kerro koko totuutta toiselle naiselle. Kysy mieheltäsi minkälainen hyvän suhteen pitäisi olla? Mitä hän haluasi enemmän ja mitä pitäisi vähentää jne ja millä tavalla hän haluaa tehdä sinut onnelliseksi?

      • Petetty5

        En tiedä luitko kaikkia tekstejä, mutta siis en ole enään yhdessä hänen kanssaan nautin nykyisestä elämästäni ja olen vihdoin onnellinen. Mies oli valehdellut silloin sille naiselle että olemme eronneet mutta että minä olen niin pöljä ettei voi paljastaa että hänellä on uusi nainen siksi siis salarakkaaksi. He siis nyt seurustelevat, vaikka tämä ex puolisoni on jo pettänyt häntäkin ja julistanut rakkautta jo julkisesti muillekkin naisille jostain syystä tämä uusi nainen ei siitä välitä en tajua miksi minä en muuttaisi tänne satojen kilometrien päähän petturin kanssa vaikka hän itse onkin siihenkin osallisena ollut. Minä olen päässyt ex puolisostani totaalisen yli ja hän ei ole minulle mitään muuta kun lapseni isä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      3744
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2274
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe