Olen vahvasti sitä mieltä, että

Mettis ei kirj

naisten tehtäviin kuuluu siivous, ruuanlaitto, lastenhoito, pyykinpesu ja yleensä huolehtia miehen hyvin voinnista.

Aivan turhaa on väittää kanssani, koska olen sen hyväksi havainnut, jopa yhteiskuntaa ajatellen.

No, ajatus tuli mieleeni tänään asioidessani kaupassa, kun eräs nuorempi mies laukoi samoja totuuksia, eli naisen paikka on hellan välissä.

40

86

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enpä sano.

      Älä naurata, et voi olla noin toope. Olisit lisännyt vielä nyrkin.

    • lähes 50v

      juu,

      paskahomma mutta tulipahan tehtyä

    • k/k

      Hyvin olet asiasi sisäistänyt,ettet vaan uskoiskin niihin?

      • Mettis ei kirj

        Nämä mietteeni on viisautta ja luulisin, että ainakin urospuolisilta kolleegoilta saavani kannatusta, epäilen naaraiten hiovan kynsiään.


    • vasara ja kaulin

      Jopa on vanhanaikaista ajattelua,ei tulis kuuloonkaan.

      Ei ole miesten ja naistenhommia erikseen,se oli silloin ku isä lampun osti.
      Ajat on muuttuneet siskoseni,kai tuon tiennet itsekkin.

    • kokkinen

      Minä kokkaan mies tiskaa.
      Mies imuroi, minä luuttuan,
      Minä kerään ostokset mies maksaa.
      Yhessä rakastellaan.

      • Käymme yhdessä ain

        Samoin meillä, minä keitän kahvit ja yhdessä juodaan. Yhdessä nukutaan ja yhdessä rakastellaan meilläkin. Yhteisestä sängystä herätään, ja yhdessä luetaan päivän lehteä. Eläkeläisten pieniä iloja.


      • L - L

        Roolitus päälaellaan!

        Minä kokkaan, vaimo panostaa tiskarin.

        Minä siirtelen huonekalut sekä matot ja vaimo aloittaa imuroinnin.
        Minä jatkan imurointia ja vaimo aloittaa moppauksen.
        Minä jatkan moppausta ja vaimo tussuroi jotain.
        Vaimo levittää matot paikoilleen ja minä nostelen huonekalut.

        Minä teen ruokaostokset, maksan ne yhteiseltä tililtä ja kannan kassin.
        Minä teen sapuskat ja katan pöydän.

        Minä hoidan kuljetuspalvelut ja tulkkaukset muualla kuin latinoalueella.

        Minä vastaan suurimmasta osasta perheen toimeentuloa ja vaimolla on täydellinen käyttöoikeus ja omistaa puolet maallisesta.

        Voisin jatkaa mutta olkoon tuossa nyt alkua.

        Kaiken lisäksi olemme molemmat tyytyväisiä tähän tilanteeseen johon olemme päätyneet ilman mitään neuvotteluja tai vihjailujakaan.

        Ruokapuoli on ainoa jota vaimoni on kommentoinut.
        24:n vuoden aikana hän sanoi nähneensä kassalla riittävästi ruokia menettääkseen suurimman mielenkiintonsa niihin.


    • .pirkko

      Heps, naurattaa, kuinka toiset ottavat tosisaan. ;))

      • Mettis ei kirj

        Vakavalla naamallani kirjoitan.

        No, jaa pirkko voi vähän olla oikeassakin))


      • .pirkko
        Mettis ei kirj kirjoitti:

        Vakavalla naamallani kirjoitan.

        No, jaa pirkko voi vähän olla oikeassakin))

        Katsos, kun minulla on epehantin muisti. ;))


    • eppu2

      Ei nykyaikana noin avuttomia miehiä enää voi olla ja kehtaa vielä tunnustaa.

      • Mettis ei kirj

        Ei avuttomuutta, mutta luonnonlaki säätelee.


      • eppu2
        Mettis ei kirj kirjoitti:

        Ei avuttomuutta, mutta luonnonlaki säätelee.

        Jos minun kanssani olisit samalla tontilla hommia tekemässä, niin kyllä minä Sinulle luonnon lait näyttäisin ja säätelisin.


      • Mettis ei kirj
        eppu2 kirjoitti:

        Jos minun kanssani olisit samalla tontilla hommia tekemässä, niin kyllä minä Sinulle luonnon lait näyttäisin ja säätelisin.

        Jaahas, alkoi oikein pelottaa.

        Mettis kesyttää ja kohta olisit samaa mieltä))


      • eppu2
        Mettis ei kirj kirjoitti:

        Jaahas, alkoi oikein pelottaa.

        Mettis kesyttää ja kohta olisit samaa mieltä))

        Piruuttaan tekee tommosia aloituksia.
        Ja sitten vielä vääntelee ne luonnonlaieiksi muka. Pah!


      • Mettis ei kirj
        eppu2 kirjoitti:

        Piruuttaan tekee tommosia aloituksia.
        Ja sitten vielä vääntelee ne luonnonlaieiksi muka. Pah!

        Vähän kelmi Mettis, älä suutu!

        Silittää eppua ´( anteeksi tuhmuuteni)


      • eppu2
        Mettis ei kirj kirjoitti:

        Vähän kelmi Mettis, älä suutu!

        Silittää eppua ´( anteeksi tuhmuuteni)

        Ei Eppu suutu, velmuilee välillä itsekin.
        Mutta on se kiva, että Eppuakin joku silittää. Kiitos.


    • suvenkorento*

      Onkos sulla muita hyviä juttuja ? ;-))

      • k/k

        Ei suomalainen nainen anna miehelle mitään mahdollisuuksia.
        Olin tänään kaupassa kassajonossa,mulla oli yks kermapurkki ja eres olevalla naisella kärry täynnä.
        Mä näin ku se vilkasi mun kättä ja sit silmät välkähti ja alko latomaan ostoksia nauhalle,ei siin mitään jokanen vuorollaan.
        Tosin se hihna oli vinoss ja pyöree riisikakku paketti jäi sinne alkupäähän jurnaamaan, arvaatkaas sanoinko siitä ennen ku nainen oli jo poistumassa?


      • +++
        k/k kirjoitti:

        Ei suomalainen nainen anna miehelle mitään mahdollisuuksia.
        Olin tänään kaupassa kassajonossa,mulla oli yks kermapurkki ja eres olevalla naisella kärry täynnä.
        Mä näin ku se vilkasi mun kättä ja sit silmät välkähti ja alko latomaan ostoksia nauhalle,ei siin mitään jokanen vuorollaan.
        Tosin se hihna oli vinoss ja pyöree riisikakku paketti jäi sinne alkupäähän jurnaamaan, arvaatkaas sanoinko siitä ennen ku nainen oli jo poistumassa?

        Et.


      • mettis ei kirj

        Minkälaisia juttuja kaipaat?


      • k/k
        +++ kirjoitti:

        Et.

        Ain olen pahan hyvällä kostanut


      • suvenkorento*
        k/k kirjoitti:

        Ain olen pahan hyvällä kostanut

        Minä annan aina kermapurkin kantajan mennä edelleni, sen sijaan kaljalaatikon kantaja saa aina odottaa kiltisti vuoroaan, joku roti oltava.


    • @mettis:
      minua jäi vaivaamaan toi "hellan välissä". Toivottavasti ei kovin tiukka paikka.

      • Mettis ei kirj

        No, Paloma äläs nyt taas ala miettii vaikeita.

        Nainen on luotu hääräilee keittiöön ja tarvittaessa makuuhuoneessa palvelee miestään.

        Varmaan olet kanssani samaa mieltä?))


      • Mettis ei kirj
        Mettis ei kirj kirjoitti:

        No, Paloma äläs nyt taas ala miettii vaikeita.

        Nainen on luotu hääräilee keittiöön ja tarvittaessa makuuhuoneessa palvelee miestään.

        Varmaan olet kanssani samaa mieltä?))

        Juu, klikkasin mettis linkin, ei ole minun, vaan Mettäläinen.on oikea


      • Mettis ei kirj kirjoitti:

        No, Paloma äläs nyt taas ala miettii vaikeita.

        Nainen on luotu hääräilee keittiöön ja tarvittaessa makuuhuoneessa palvelee miestään.

        Varmaan olet kanssani samaa mieltä?))

        Tarkennas vielä hieman, hellan ja minkä välissä? Hellan ja seinän? Hellan ja tiskikoneen? Mun hellan "välissä" on niin pieni rako että ei edes taikkutytöt sivuttain mahtuisi.


      • Mettis ei kirj
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Tarkennas vielä hieman, hellan ja minkä välissä? Hellan ja seinän? Hellan ja tiskikoneen? Mun hellan "välissä" on niin pieni rako että ei edes taikkutytöt sivuttain mahtuisi.

        No tietenkin hellan ja keittiöpöydän välissä. Isäntä voi tehdä temput samalla pöydällä ennen kuin ruoka valmistuu.

        Näin yksinkertaista ja kiihottavaa on perhe-elämä, kun naiset tajuavat keittiön salaisuudet.Siksi naiset kuuluvat keittiöön.


      • --,--
        Mettis ei kirj kirjoitti:

        No tietenkin hellan ja keittiöpöydän välissä. Isäntä voi tehdä temput samalla pöydällä ennen kuin ruoka valmistuu.

        Näin yksinkertaista ja kiihottavaa on perhe-elämä, kun naiset tajuavat keittiön salaisuudet.Siksi naiset kuuluvat keittiöön.

        MIksi haluat antaa itsesäsi täysin omasta itsestäsi eriävän mielikuvan?


      • Mettis ei kirj
        --,-- kirjoitti:

        MIksi haluat antaa itsesäsi täysin omasta itsestäsi eriävän mielikuvan?

        Oon niin ilkeä!


    • naiset ja lapset kärsii

      Kyllä tuolla aloituksellasi saat jouluaattoon mennessä jossain kodissa perheriidan. Kun Se mies ottaa se kossupullon pöydän jalan vierestä ja alkaa säkättää kinkun suolasuutta ja vääränlaisesta sinapista. Turvakodit täynnä. On Se vieläkin monessa kodissa niin. :/

      • Mettis ei kirj

        Niin tietysti, kun nainen ei tajua omaa parastaan, eli ei kannata alkaa tasa-arvo tantaksi.


      • eppu2
        Mettis ei kirj kirjoitti:

        Niin tietysti, kun nainen ei tajua omaa parastaan, eli ei kannata alkaa tasa-arvo tantaksi.

        Niin, niin eikös se vanha totuus mene niin, että mies on naisen pää vaan nainen on se, joka sitä päätä kääntelee.
        On se hyvä, kun ei samassa huushollissa ole , kuin tuo kissa, riittää, kun kääntelee omaa päätänsä.


    • Kirjoititko tuon sängyn alta?

    • L - L

      Myös minä olen tuota mieltä järkevästä tehtäväjaosta!

      Kun nainen on kokoaikaisesti kotona ja mies on ainakin arkiviikot muualla puutteen torjunnassa niin tuo ajatuksesi on hyvin perusteltu.
      Jos mies on pitempiä aikoja veropakolaisena jossakin ulkomailla työkomennuksella niin silloin ei ole vaihtoehtojakaan.

      Tuohon listaasi lisäisin vaimon tehtäviin kaiken rahaliikenteen hoitamisen.
      Miestä on turha stressata millään arkielämään liittyvällä asialla kuten laskuilla, lehtitilauksilla, lomamatkojen valmistelulla, talon kunnossapitoon liittyvillä asoilla ( ammattimiehiä löytyy ) tai muullakaan ylimääräisellä.

      Vuosien ajan totesimme tuon hyvin toimivaksi järjestelyksi joten kyse ei ole vain teoreettisesta pohdinnasta vaan todellisuudesta.

      Tuota hellajuttua en ymmärrä. Tietenkin ravintohuolto vaatii myös lieden käyttöä!

    • Evvk provot

      Köyhät miehet tuollaista väittävät. Rikkailla on palvelijat passaamassa. Jos laiskotellaan niin tasa-arvoisesti molemmat sitten.

    • Huh huh

      Ex-kumppani sanoi liiallisen alkoholinkäyttönsä johtuvan siitä, kun pesin pyykkiä ja siivosin! Kuka mitenkäkin asian näkee!

    • -----------

      Aloittja on väärässä.
      Meillä tehdään näin, sille jää useimmiten ne hommat kummalta sujuu paremmin.
      Erikseen ei ole keittiötyöt eikä renkaan vaihto autoon. Osataan molemmat, mutta mies vaihtaa renkaat nopeammin, itseltäni taas keittössä työt luistaa sukkelammin.
      Mutta ei ole ehdoton totuus työnjako.

    • Pirte*

      Eläpäs yritäkään, kyl kuule evoluutio on jo niin pitkällä että miesten kotiasuun kuuluu ihan luontevasti esiliina ja patalappu, muista myös suojata letti joko huivilla tai myssyllä.
      Me taas olemme jo siinä kehityksen vaiheessa kun odotamme valmista..niihh ja raavimme napaa :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      368
      4543
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1865
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1600
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      213
      1397
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe