Hyväksyykö Jeesus juutalaisuuden ( uskonnon ) ?

Nasaret

Tätä on tullut toisinaan mietituttyä ja en keksi varmaa vastausta. Jos minun olisi pakko anta oma vastaukseni sillä ihalla että olisi ihan pakko vastata niin vastaisin silloin että: " Jesus ei hyväksy juutalaisuutta uskontona."

Perustelen: " Ilman Jeesusta ja Hänen nimensä tunnustamista ei kukaan kuulemma pelastu."

Toisaalta Raamatussa sanotaan kutakuinkin että " sinä ja perhekuntasi pelastutte jos sä vaan uskot." Eli samassa asunnossa asuva jumalaton tai jumalattomat menevät yhden uskovan siivellä taivaaseen vaikka ei olisikaan henkilökohtaista uskoa?

Toisaalta sanotaan että ilman henkilökohtaista uskoa Jeesukseen ei pelastu. Sitten sanotaan että samaan perhekuntaan, jossain käännöksessä oli että samaan huoneeseen kuuluva pelastuu, ja siinä ei mainittu mitään että samaan huoneeseen kuuluvan tulisi olla uskossa eli vapaamatkustajiako? Varmaan ymmärrän jotain väärin?

https://www.youtube.com/watch?v=RLYToreQSmc

Jos ei välitä pelleilystä niin alkaa kohdasa 1:40, ei välttämättä sovellu juontajan puhetavasta johtuen kaikille. En suosittle videota katseltavaksi, mutta siinä on oma viehätyksensä kunhan pääsee alkujärkytyksen ohi jonnekin 7min kohdalle.

Ja juutalaisuus ei tunnusta Jeesusta pelastajanaan.

Ovatko messiaaniset juutalaiset kristittyjä vai juutalaisuus uskontolaisia?

20

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pieni vastine !

      12 Ja Henki käski minun mennä arvelematta heidän kanssansa; ja myös nämä kuusi veljeä lähtivät minun kanssani. Me menimme sen miehen taloon,
      13 ja hän kertoi meille, kuinka hän oli nähnyt enkelin seisovan hänen huoneessaan ja sanovan: 'Lähetä Joppeen noutamaan Simon, jota myös Pietariksi kutsutaan;
      14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.

      27 Kun vanginvartija heräsi ja näki vankilan ovien olevan auki, veti hän miekkansa ja aikoi surmata itsensä, luullen vankien karanneen.
      28 Mutta Paavali huusi suurella äänellä sanoen: "Älä tee itsellesi mitään pahaa, sillä me kaikki olemme täällä".
      29 Niin hän pyysi valoa, juoksi sisälle ja lankesi vavisten Paavalin ja Silaan eteen.
      30 Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
      31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".
      32 Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.
      33 Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.
      34 Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa, laittoi heille aterian ja riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi.

      Näissä tapauksissa oli HENKILÖKOHTAINEN lupaus Pyhältä Hengeltä eli Jumalalta, ja toki Jumala tietää sen, että milloin KOKO perhekunta pelastuu, kun Jumala tietää ihan kaiken !

      Tuosta ei voi tehdä mitään yleistsytä kuitenkaan !

      Siis saihan Aabraham lupauksen jälkeläistensä luvusta, mutta sekin siis oli HENKILÖKOHTAINEN lupaus, ei mikään yleinen, joten kukin tulee kuitenkin OMALLA henk koht uskollaan vain autuaaksi ja pelastuu !

    • Juutalaiset !

      Johannes 1
      11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
      12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
      13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.

      Vanha liitto lakkasi Jeesukseen, ja siitä "kuvana" oli lopulta se, kun Jumalan tahdosta temppeli hajoitettiin eikä KIVEÄKÄÄN jäänyt maahan jaottamatta !

      Tuo tapahtui n v. 70, eli sen Jeesuksen ajan vanhan liiton uskovilla oli yhä mahdollisuus ottaa suoraan vastaan Jeesus ja siirtyä näin uuteen liittoon !

      Mutta vanha liitto siis lakkasi silloin, eli vain Jeesus on Tie, ei ole toista tietä !

      Juutalaisille on kyllä voimassa yhä lupauksia lopun ajassa, mutta nekään eivät ole mitään mukavia, eli nähdäkseni lopussa Israelin kansa, siis lihallinen Israel ensin seulotaan googin sodassa ja vain jäännös sitten pelastuu, kunhan hekin siis tunnustavat lopulta Jeesuksen Herrakseen !

      Siis juutalaiset eivät ole enää Jumalan kansa, vaan vain Jeesukseen uskovat, kuten Paavali kirjoittaa:

      Roomalaiskirje 2
      28 Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
      29 vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.

      Siis uuden liiton uskova vain on se Jumalan lapsi !!!

      1. Joh. 5:10 Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.

    • Messiaaninen !

      Messiaaninen juutalainen on itsessään jo väärä nimike !

      Koska se erottaa uskovia toisistaan, eli aiheuttaa ikäänkuin luokkaeroja uuden liiton uskovien välille:

      Gal. 3:28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.

      Kol. 3:11 Ja tässä ei ole kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikkausta eikä ympärileikkaamattomuutta, ei barbaaria, ei skyyttalaista, ei orjaa, ei vapaata, vaan kaikki ja kaikissa on Kristus.

      Tuo nimike nostaa siis juutalaisen joka on tullut uuden liiton uskovaksi muita ylemmäs, ikäänkuin paremmaksi, vaikka KAIKKI olemme samalla viivalla !

      Huomaa se, että on olemassa siis juutalaisia (messiaaniset), jotka ovat tulleet uuteen liittoon ja ovat ottaneet Jeesuksen henk koht vapahtajanaan vastaan !

      Sitten on messiaanisia juutalaisia jotka vain esittävät uskovia, ja heidän tarkoituksensa on vain käännyttää oikeita uuden liiton uskovia vanhaan liittoon, siis olen Suomessakin näihin törmännyt, ja he siis taitavasti esittivät uskovaa, vaikka tarkoitus oli lopulta saada ympärileikattua uuden liiton uskovat vanhaan liittoon, vaikka Paavali kirjoittaa siis:

      1 Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.
      2 Katso, minä, Paavali, sanon teille, että jos ympärileikkautatte itsenne, niin Kristus ei ole oleva teille miksikään hyödyksi.
      3 Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain.
      4 Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
      5 Sillä me odotamme uskosta vanhurskauden toivoa Hengen kautta.
      6 Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.
      7 Te juoksitte hyvin; kuka esti teitä olemasta totuudelle kuuliaisia?
      8 Houkutus siihen ei ole hänestä, joka teitä kutsuu.
      9 Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan.
      10 Minulla on teihin se luottamus Herrassa, että te ette missään kohden tule ajattelemaan toisin; mutta teidän häiritsijänne saa kantaa tuomionsa, olkoon kuka hyvänsä.
      11 Mutta jos minä, veljet, vielä saarnaan ympärileikkausta, miksi minua vielä vainotaan? Silloinhan olisi ristin pahennus poistettu.
      12 Kunpa aivan silpoisivat itsensä, nuo teidän kiihoittajanne!

      Siis tuo silposivat itsensä viittaa tähän ulkoiseen ympärileikkamiseen ja laki liittoon siirtymiseen, vaikka lain kautta ei kukaan pelastu !

    • areiolainen

      Ps. 2:1
      Miksi pakanat pauhaavat ja kansat turhia ajattelevat?

      Te pakanat ette Jumalaa tunne!

      Joh. 17:3
      Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

      1. Tim. 2:5
      Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

    • KTS (Ei kirj.)

      Jeesuksen näkökulmasta:

      KOTI
      Koti ja perhe oli Jeesukselle pelkkää pikkuporvarillista moskaa. Todellisen perheen muodostivat aateveljet ja todellinen koti oli taivaallisissa asumuksissa, joissa kukin saattoi asustaa jo maanpäällisessä olotilassaan mielenmuutoksen kautta, jonka jälkeen kaikki maallinen omaisuus menettää merkityksensä.

      USKONTO
      Uskonnoille ja papistolle hän haistatti pitkät ja ei niistä sen enempää.

      ISÄNMAA
      Mitä tulee yhteiskunnalliseen näkökulmaan, Jeesus oli sellainen pitkätukkainen, idealistinen ja aktiivinen ituhippi, joka poliittiselta katsantokannaltaan oli lähinnä yhteisomistusta kannattava sosialisti-anarkisti ja isänmaa ei hänelle ollut oikeastaan minkään arvoinen, koska hänen Isänsä ja Isänmaansa olivat taivaassa.

      • Jeesus oli juutalainen

        Jeesuksella tuskin oli pitkät hiukset...

        Luin juutalaisen rabbin haastattelun, jossa hän kertoi, etteivät Jeesuksen opetukset olleet kovin radikaaleja. Samaan aikaan oli muitakin, jotka opettivat samaan tyyliin. Jeesus hyväksyi juutalaisuuden, sillä hän itsekin oli juutalainen.

        Kristinuskoa Jeesus sen sijaan pitäisi harhaoppina ja jumalanpilkkana. On harmi, ettei meillä ole yhtään tekstiä Jeesuksesta hänen aikalaisiltaan. Olisi erittäin mielenkiintoista lukea myös muiden sen ajan rabbien opetuksia!

        Eurooppalainen mielikuva pitkähiuksisesta, vaaleaihoisesta hippi-Jeesuksesta on sietämättömän naiivi. Samalla se pilkkaa juutalaisia ja heidän perinteitään. Että Jumala olisi lähettänyt juutalaisten keskuuteen poikansa, joka on ulkonäöltään eurooppalainen, eivätkä juutalaiset häntä edes tunnistaneet. Samalla juutalaisten vuosituhantiset perinteet nollattiin ja he jäivät "vanhan liiton vangeiksi".


      • KTS (Ei kirj.)
        Jeesus oli juutalainen kirjoitti:

        Jeesuksella tuskin oli pitkät hiukset...

        Luin juutalaisen rabbin haastattelun, jossa hän kertoi, etteivät Jeesuksen opetukset olleet kovin radikaaleja. Samaan aikaan oli muitakin, jotka opettivat samaan tyyliin. Jeesus hyväksyi juutalaisuuden, sillä hän itsekin oli juutalainen.

        Kristinuskoa Jeesus sen sijaan pitäisi harhaoppina ja jumalanpilkkana. On harmi, ettei meillä ole yhtään tekstiä Jeesuksesta hänen aikalaisiltaan. Olisi erittäin mielenkiintoista lukea myös muiden sen ajan rabbien opetuksia!

        Eurooppalainen mielikuva pitkähiuksisesta, vaaleaihoisesta hippi-Jeesuksesta on sietämättömän naiivi. Samalla se pilkkaa juutalaisia ja heidän perinteitään. Että Jumala olisi lähettänyt juutalaisten keskuuteen poikansa, joka on ulkonäöltään eurooppalainen, eivätkä juutalaiset häntä edes tunnistaneet. Samalla juutalaisten vuosituhantiset perinteet nollattiin ja he jäivät "vanhan liiton vangeiksi".

        ROSKAA!

        He vangitsivat itse itsensä jo vuosisatoja ennen Jeesusta:

        Hebrealaiskirje:
        8:9 Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra.

        Matteus
        21:43 Sentähden minä sanon teille: Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.

        Täähän nyt on rippikoulun peruskauraa.

        Seurakuntien ruisleipää!


      • Jeesus oli juutalainen
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

        ROSKAA!

        He vangitsivat itse itsensä jo vuosisatoja ennen Jeesusta:

        Hebrealaiskirje:
        8:9 Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra.

        Matteus
        21:43 Sentähden minä sanon teille: Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.

        Täähän nyt on rippikoulun peruskauraa.

        Seurakuntien ruisleipää!

        Oletpa ylimielinen! Juutalaisia on sorrettu kristinuskon alkumetreiltä alkaen. Heille todella sanotaan, etteivät he osaa muka lukea omia pyhiä tekstejään ja että he "vangitsivat" itse itsensä. Jeesus olisi kauhistunut kristinuskoa ja kristittyjä!

        Ja sinä, rakas KTS, olisit yllättynyt todellisen Jeesuksen tavatessasi. Hän ei olisikaan se eurooppalainen taulujen "enkelikasvo", vaan Lähi-Idästä kotoisin oleva tavallinen mies, tutkijoiden mukaan noin 165cm pitkä. Hän opettaisi juutalaisia eikä kukaan, ei kukaan, väittäisi hänen olevan itse Jumala.


      • to..

        “KOTI "pelkkää pikkuporvarillista moskaa." missään ei tuollainen ajatus näy, mutta oma tehtävä jonka hän uskoi saaneensa, oli hänelle tärkeintä.

        "USKONTO
        Uskonnoille ja papistolle hän haistatti pitkät ja ei niistä sen enempää." Uskontoahan Jeesus koko ajan opetti ja väitti olevansa juutalaisen uskonnon odottama messias. "Uskokaa" ja "taivasten valtakunta on tullut lähelle " ym. ym - mitä tuokaan on, ellei uskontoa?

        ISÄNMAA
        Tuon ajan juutalaisilla miehillä oli lyhyt tukka, miksi Jeesus olisi poikennut siitä , ei pitkätukkaisuus kuulunut kuin nasiireille jollainen Jeesus ei ollut eikä pitkään tukkaan tuolloin kuulunut maallinen radikaalisuus kuten nyt joskus anakronisesti ajatellaan .

        Nykyistä kansallisvaltioon kuulunutta isänmaa-ajatusta ei Jeesuksen aikaan ollut, mutta Jeesus ilmoitti ettei laista katoa pieninkään piirto ja lain suuret piirrot tekevät Israelin maasta erityisen uskonnollisessa mielessä . Mahtoiko Jeesus tässäkin valehdella kuten kun hän väitti käyneensä temppelissä jota ei ollut, kuten sinä ja jotkut arabit väittävät? Mistä näkyy ettei Israelin maa ollut hänelle minkään arvoinen kun sinä kerran noin väität?


      • to..
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

        ROSKAA!

        He vangitsivat itse itsensä jo vuosisatoja ennen Jeesusta:

        Hebrealaiskirje:
        8:9 Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra.

        Matteus
        21:43 Sentähden minä sanon teille: Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.

        Täähän nyt on rippikoulun peruskauraa.

        Seurakuntien ruisleipää!

        Messiasajatus, joka syntyi toisen temppelin aikaan on oppineiden toimesta syntynyt, ja aikaan jolloin siis liitto jonka piti olla ikuinen jo oli ohi. Jeesus meni siis kertakaikkiaan halpaan. Nyt siis 2,5 miljardia ei-juutalaista seuraa antiikin aikaan kuollutta juutalaista joka oli täysin pöljä. Hmm...


        Alkuperäinen teksti menee näin, siinä puhutaan paluusta eksilistä joka todella tapahtui ja Jerusalemin jälleen rakentamisesta joka sekin tapahtui noilla tapahtumilal ä ole mitään tekemistä kristinuskon synnyn kanssa paitsi että kristinusko olisi jäänyt syntymättä ilman paluuta.Sattumien summaa.
        "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;
        32 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.
        33 Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
        34 Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra'. Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä.
        35 Näin sanoo Herra, joka on pannut auringon valaisemaan päivää, kuun ja tähdet lakiensa mukaan valaisemaan yötä, hän, joka liikuttaa meren, niin että sen aallot pauhaavat-Herra Sebaot on hänen nimensä:
        36 Jos väistyvät nämä lait minun kasvojeni edestä, silloin myös lakkaavat Israelin jälkeläiset olemasta kansa minun kasvojeni edessä ainiaan.
        37 Näin sanoo Herra: Jos voidaan mitata taivaat ylhäällä ja tutkia maan perustukset alhaalla, silloin vasta minä hylkään Israelin jälkeläiset kaikki, kaiken sen tähden, mitä he ovat tehneet, sanoo Herra.
        38 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin Herran kaupunki rakennetaan jälleen Hananelin-tornista Kulmaporttiin asti.
        .39 Ja edelleen mittanuora kulkee suoraan Gaarebin kukkulalle ja kääntyy sitten Gooaan.
        40 Ja koko laakso, ruumiineen ja tuhkineen, ja kaikki keto Kidronin puroon asti, Hevosportin kulmaan saakka itään päin, on oleva Herralle pyhitetty. Ei sitä enää ikinä hävitetä eikä kukisteta."


    • * " Nasaret", Jeesus muutti kaiken, niin juutalaiseten kuin pakanoidenkin suhteen. On vain yksi usko, ja uskon kohde on uskon antaja ja alakaja, Jeesus Kristus. Mikään muu uuskomus ei pelasta. Juutalaiset evät enää ole valintansa perusteella arvolliset pääsemään Jumalan valtakuntaan kutsumuksensa kautta, koska hylkäsivät Messiaansa, ja tappoivat Hänet. Heidänkin ainut mahdollisuus tässä armonajassa on päästä kerran Jumalan valtakuntaan, on usko Jeesukseen, ja saada Häneltä syntinsä anteeksi. Tässä ajassa jota elämme hengellisessä mielessä, kaikki ihmiset on samanarvoisia Jumalan edessä, vain ja ainoastaan on yksi nimi, ( Apt.4:12. ) jonka kautta voi pelastua, Jeesus Kristus, muuta nimeä ei ole juutalaisillakaan, vaikka kuinka odottavat Messiastaan tulevaksi, heidän sielunsa on hämärtynyt, niin etteivät tunne Jeesusta.

      * Kun Jeesus on temmannut seurakuntansa taivaaseen pilvissä, jossa Herra ottaa seurakuntansa vastaan ja vie Isän kotiin. Ja siinä meni koko seurakunta, joka koostui enimmäkseen pakanoista, ja uskoon tulleista juutalalisita, kaikista maailman kansoista kielistä heimoista roduista, jokainen, joka siinä hetkessä, silmänräpäyksen" ajassa olivat uskossa Jeesukseen, nousivat Häntä vastaan, elävät ja kuolleet. !

      * Tämän jälkeen, kolme ja puoli vuosiviikon jälkeen Jeesus tulee maanpäälle , Öljymäelle, samalle paikalle josta aikoinaan nousi taivaaseen ylösnousemuksensa jälkeen. Ja Hän tulee seurakuntansa kanssaa, Öljymäki halkeea keskeltä, ja siihen syntyy valtaisa laakso, sinne Hän vie juutalaisten jäännöksen, sen mitä säästyi antikristuksen tuholta, niin Israel pelastuu kansana, fyysisesti, että hengellisesti uudestisyntyvät kansana, jota ei ole koskaan muiden kansojen kohdalla tapahtunut. Nyt Israelin jäännös tuntee vihdoin Messiaansa, ja tunnustavat Hänet Messiaakseen ja Kuninkaakseen. Israelin koko kansaa koskeva esgatologinen tulevaisuus on aivan omansa, sitä ei saa yhdistää seurakunnan esgatologiaan.

      * Vastaus on aloituksen kysymykseen: Jeesus pelastaa tässä ajassa, "armonajassa" kaikkia ihmisiä, ei ole erotusta juutalaisen ja pakanain välillä, jokaisen tulee uskoa Jeesukseen, jos mielii pelastua ja päästä Jumalan valtakuntaan. Jeesuksen tulon jälkeinen aika on sitten aivan omansa, silloin Israel on esillä enemmän kuin koskaan !

      • Jumalan armossa

        Mohikaani on oikein tyypillinen, itsekäs ja kerskaileva kristitty. Juutalaisten pitäisi muka luopua uskostaan pelastuakseen kadotukselta. Vain kristittyjen ja muslimien mielestä kadotus on todellinen. Emme me muut sitä pelkää. Jumalamme on lempeä ja armollinen eikä usko ole ehto millekään. Kristityt ja muslimit voivat toivottaa toisiaan kadotukseen milloin vain, mutta jättäkää muut rauhaan.q


      • Minkaty

        Aloittajan olisi kannattanut kysyä, hyväksyisikö Jeesus kristinuskon. Juutalaisuuden hän tietysti hyväksyi, olihan hän itsekin yksi heistä. Harmi, että kristinusko luotiin vasta hänen elinaikansa jälkeen. Olisi hyvä, jos meillä olisi aikalaisen kirjoitus siitä, mitä Jeesus sanoi kuullessaan, että eurooppalaiset ovat alkaneet tehdä hänestä kuvia kirkkoihinsa ja palvoa häntä Jumalana.


      • Jumalan armossa kirjoitti:

        Mohikaani on oikein tyypillinen, itsekäs ja kerskaileva kristitty. Juutalaisten pitäisi muka luopua uskostaan pelastuakseen kadotukselta. Vain kristittyjen ja muslimien mielestä kadotus on todellinen. Emme me muut sitä pelkää. Jumalamme on lempeä ja armollinen eikä usko ole ehto millekään. Kristityt ja muslimit voivat toivottaa toisiaan kadotukseen milloin vain, mutta jättäkää muut rauhaan.q

        * Miten niin ? Miten muka kerskaan tai oon itsekäs. Pystyn Raamatulla todistamaan tuon kirjoitukseni todeksi ja täysin Raamatulliseksi, sulla nyt vaan ei tuosta asaittomasta kommentista päätellen, ole mitään oikeaa tietoa Jumalan pelalstusssunnitelmasta? Voitkos ottaa vastaan Raamatun mukaista evankeliumia, vai oletko niin ylpeä ja itsekäs, että et uskalla kuulla totuutta , mitä Jumala Sanassaan opettaa ? Eikä muslimia tartte littää tähän asiaan ollenkaan, koska se ei ole Raamatussa lainkaan. Noita ihmisuskomukisa on maailma pullollaan, on vain yksi ainut nimi maanpäällä, jossa voidaan pellastua. Apt. 4:12. KAIKKI muut uskonnot lahkot uskomukset, muslimit hindut ovat epäjumalan palvaluksia, ja niitä on tuhansia. On vain yksi ainoa nimi: JEESUS JuMALN POIKA ! Usko pois, muuten et voi koskaan saada hyväksyntää Jumalan edessä, vaikka olisit kuinka hyvä tai etevä tai vaikka sulla olisi mitä hyvänsä luonnollisia lahjakkuuksia, vaikka aosaisit kaikki maailman kielet, tai vaikka aosiat lentää, tai omistaisit kaikki maailaman rikakudet, vaikka parantaisit omilla voimillasi kaikki maailman sairaat, ja tätä voisi jatkaa miten pitkälle tahansa, et voisi pellastua , ellet tunne Jeesusta Krisusta, etkä ole UUDESTISYNYTNYT Hänen verensä ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta. Ensin sinun tulee nöyrtyä Jeesuksen edessä, ja tunnustaa, että tarvitset Hänen anteeksiantoaan ja armadustaan, että pääset tuntemaan Hänet sisäisesti. kaikki muu ns. jumalisuus opistojen ja kristillisten instituutien , jotka eivät tunnusta edellä mainittua, ovat turhaa löpinää ja vailla Jumalan yhteyttä !


      • Minkaty kirjoitti:

        Aloittajan olisi kannattanut kysyä, hyväksyisikö Jeesus kristinuskon. Juutalaisuuden hän tietysti hyväksyi, olihan hän itsekin yksi heistä. Harmi, että kristinusko luotiin vasta hänen elinaikansa jälkeen. Olisi hyvä, jos meillä olisi aikalaisen kirjoitus siitä, mitä Jeesus sanoi kuullessaan, että eurooppalaiset ovat alkaneet tehdä hänestä kuvia kirkkoihinsa ja palvoa häntä Jumalana.

        * Anteeksi nyt, mutta ole ystävällinen ja lue kirjoitukseni tuossa hieman ylempänä, ja saat vastauksen aloittajan kysmykseen. Jos et sitä usko, et usko Jeesuskeen, etkä haluakkaan tulla tuntemaan Raamatun sanomaa, etkä juutalisten suhdetta Jumalaan Uuudentestamentin aikana ? Miksi te ette sko, selvää Sanaa? Jeesus sanookin, " Ette te uskoisi, vaikka joku kuolleista nousisi todistamaan Hänestä ! "


    • ei ja ei ja ei

      ei.

      • Oliko J. essealainen?

        Kyllä, ilman muuta ja toki vain!

        Jeesus ehkä itsekin alkoi uskoa olevansa juutalaisten messias, kun hänen susosionsa kasvoi. Huonosti siinä tietysti kävi, hän suututti monet juutalaiset uhoamisellaan. Juutalainen hän kuitenkin oli itsekin. Roomalaisilta ei Jeesus kuitenkaan pelastanut ketään eikä tuonut Israelin kansalle sitä kaikkea, mitkä messiaan tehtäviin kuuluivat.

        Jeesus siis hyväksyi juutalaisuuden tietyt lahkot, ei esim. farisealaisuutta. Kuten jokainen juutalainen tänäkin päivänä tietää, oli Jeesus yksi ehdokas messiaaksi, mutta hän epäonnistui tehtäviensä täyttämisessä.


      • Oliko J. essealainen? kirjoitti:

        Kyllä, ilman muuta ja toki vain!

        Jeesus ehkä itsekin alkoi uskoa olevansa juutalaisten messias, kun hänen susosionsa kasvoi. Huonosti siinä tietysti kävi, hän suututti monet juutalaiset uhoamisellaan. Juutalainen hän kuitenkin oli itsekin. Roomalaisilta ei Jeesus kuitenkaan pelastanut ketään eikä tuonut Israelin kansalle sitä kaikkea, mitkä messiaan tehtäviin kuuluivat.

        Jeesus siis hyväksyi juutalaisuuden tietyt lahkot, ei esim. farisealaisuutta. Kuten jokainen juutalainen tänäkin päivänä tietää, oli Jeesus yksi ehdokas messiaaksi, mutta hän epäonnistui tehtäviensä täyttämisessä.

        * Jopa nyt lööperiä päästelet, Jeesus tiesi tasan tarkkaan, kuka Hän oli, ja kuka Hänet lähetti maanpäälle ja mitä varten ja missä asemassa, Ihmisen Poikana. Eikä katsonut saaliikseen, olla Jumalan kaltainen, vaan otti orjan muodon, alistuen näin Isän tahtoon, ja mielellään, Hän rakasti Isää !


      • Meidän mokamme
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Jopa nyt lööperiä päästelet, Jeesus tiesi tasan tarkkaan, kuka Hän oli, ja kuka Hänet lähetti maanpäälle ja mitä varten ja missä asemassa, Ihmisen Poikana. Eikä katsonut saaliikseen, olla Jumalan kaltainen, vaan otti orjan muodon, alistuen näin Isän tahtoon, ja mielellään, Hän rakasti Isää !

        Mohikaani ei näe metsää puilta. Pitää totuutena jopa 300 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen kirjoitettuja tekstejä. Hänenkin kannattaa tutustua juutalaiseen perimään, joka kertoo totuuden. Me eurooppalaiset kyllä sotkimme sen täysin, kun halusimme perisynnyn, pelastuksen jamonta muuta asiaa, joita ei Jeesuksen aikaan opetettu.


    • JonesHenry

      Lyhyesti ilmaistuna;

      "Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. "

      Johanneksen Evankeliumi 14 luku 6 jae

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6629
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4283
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2700
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1588
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1084
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe