PSYKIATRIANOSASTO VUOTAA TIETOA

ITSE KOKENUT

ONKO MAHDOLLISTA ETTÄ PSYKIATRIAN OSASTON HENKILÖKUNTA SAA PUHUA POTILASTIETOJA ULKOPUOLISILLE.
LAKI ASETTAA VAITIOLOVELVOLLISUUDEN, ETTEI POTILASTIETOJA SAA ANTAA MISSÄÄN MUODOSSA ULKOPUOLISILLE,
EI POTILAAN OMIA TIETOJA EIKÄ HÄNEN PERHETTÄÄN KOSKEVIA TIETOJA
MISSÄÄN EIKÄ MINKÄÄNLAISESSA MUODOSSA VAIKKA KYSELIJÄ OLISI TIETÄVINÄÄN JO VALMIIKSI ASIOITA NIIN HOITAJAN EI TULISI OTTAA EDES KANTAA ASIAAN VAAN ILMOITTAA OLEVANSA VAITIOLOVELVOLLISUUDEN ALAINEN, JA OLLA SEN VERRAN AMMATTILAINEN ETTEI LÄHDE KESKUSTELUUN ALKUUNSAKKAAN MUKAAN.
MIKÄ VASTUU SELLAISELLA HOIYAJALLA ON JOKA PUHUU POTILAAN TIETOJA SEKÄ HÄNEN ELÄMÄÄNSÄ KUTEN PERHESUHTEESEEN KOSKEVIA TIETOJA ULOS?????

11

232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juoruilu kannattaa

      Eihän tuo vaitiolovelvollisuus koske kaupungin työntekijöitä. Samanlaista toimintaa se on monessa muussakin kaupungin tytäryhtiössä. Mustamaalataan ihmisten mainetta ja levitetään johtajien toimesta tietoa vaikka ei ole kunnolla asioihin perehdytty.

    • ????

      Jokaiselle on merkitty lähinomainen, Potilaan luvalla saa kertoa lähiomaiselle hänen voinnistaan mutta hoitajan ja potilaan väliset keskustelut jää kahdenkeskisiksi, joita ei edes lähiomaiselle saa kertoa,
      Osastoilla pidetään palaverejä joissa ei tuoda julki mitään ellei potilas itse paikalla ollessaan anna siihen lupaa.Vointia kyseltäessä ulkopuolisille ei saa vuotaa tietoa missään muodossa.

      • helkutti

        Vointiahan saa kysyttyä potilaalta itseltään jos tietoa haluaa.Lupa pitää olla asioihin puuttumisessa !!! isät äidit eikä muutkaan sukulaiset, ystävät puolisot, ym eivät saa tietoa. Tai eivät saisi saada, en minä ainakaan haluaisi tietojeni tai vointini leviävän kenellekkään jos sairaalaan joutuisinja syy siihen on että ne saattaisivat tehdä vain hallaa elämälleni. Minun asioita ei pengottaisi tekisin sen selväksi.


      • kannatan
        helkutti kirjoitti:

        Vointiahan saa kysyttyä potilaalta itseltään jos tietoa haluaa.Lupa pitää olla asioihin puuttumisessa !!! isät äidit eikä muutkaan sukulaiset, ystävät puolisot, ym eivät saa tietoa. Tai eivät saisi saada, en minä ainakaan haluaisi tietojeni tai vointini leviävän kenellekkään jos sairaalaan joutuisinja syy siihen on että ne saattaisivat tehdä vain hallaa elämälleni. Minun asioita ei pengottaisi tekisin sen selväksi.

        Hyvä kun juoruuvat tietää kuka on hullu osaa kiertää sen kaukaa näitä höpöjä riittää jotka käy keskellä päivää ihmisten kimppuun kyltti sellasten pöpi päitten kaulaan


    • puolestapuhuja1

      eihän ne kaikki hulluja ole vaan vaikka lapsen kuolema saattaa ajaa ihmisen lepäämään osastolle, hyvä on haukkua mutta sinun asenteesi kertoo itsestäsi eikä koskaan tiedä milloin kukakin tarvitsee apua, paras vain olla tuomitsematta hulluksi.

      • ihme touhua

        Ei kait nyt kukaan täysjärkinen popsi onnellisuus pillereitä ja jos et suostu niitä syömään et voi olla psykiatrian poliklinikan asiakas


    • Romahtaneitako

      On vain hyvä jos ympäristö tietää mitä nurkilla liikuskelee , osaa hieman ennakoida miten keneenkin pitää suhtautua .

    • oletteko ihmemiehiä

      puhuiko joku täällä pillerin syönnistä? itse en viestiketjua selatessani nähnyt pillereistä olevan puhetta, vaan vaitiolovelvollusuuden rikkomisesta että siitä ettei kukaan voi tietää mikä on syynä sairaalaan joutumiselle.mää tunnen tyypin joka joutu sinne kun sen faija delas ja sitte sairastui rintasyopään itse , sit delas vielä sen tyttö , olette ihmemiehiä jos tunteet ei velloisi tuollasen kuorman alla tai tunteettomia.
      on eri asia huviksee vetää tabuja kun joutua pakosta syömään ettei pää menis sekasi, apua pitää osata hakea itsemurhat vähentys jos kaikki oiskin niin viisaita että hakeutus hoitoon.
      väärin yoimittu jos puhuttu asioista ilman lupaa se on motto

    • efhwe

      Jos asia tosiaan on noin että tietovuotoa esiintyy ja rikotaan vaitiolovelvollisuutta niin eikös kannattaisi ilmoittaa asiasta viranomaisille.

    • Pöhlömpääää

      Täällähän sen tiedon saa omaiset , voi sen viran jättää pois julkaisusta .

    • ohi lenkkeilijät

      2 v,sitten löysin kaverini kanssa ison paperilistan jossa oli henkilötietoja ja potilaiden kliinisiä diagnooseja pitkä lista isoissa papereissa,järkytyin ja revin kaikki tiedot silpuiksi.Hoitavan hekilön jättämä tiedostot oli pudonneet Köyhälammen tielle,keskus-sairalaan tiellä.Olisi täytynyt ottaa ne mukaa ja toimittaa viranomaiselle,mutta silpuin ne ,karseeta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      273
      2843
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1506
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1240
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      19
      1036
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe