MIKSI?!

Wst.

Mennään illalla nukkumaan, juuri kun olet saamassa unen kissa alkaa huutamaan.. Se joskus tulee sängyn alle ja maukuu sielä, joskus se hengailee olkkarissa ja maukuu sielä.. ja tämä kaikki tapahtuu juurikin silloin ku me ihmiset mennään nukkumaan. Myös kekskellä yötä tämä voi olla mahdollista. Tänään kissa herätti minut 07:30. Mistä tämä johtuu? Kyseessä siis nuori 2-3 vuotias uros kissa.
Tarkennan vielä, että se ei ole normaalia maukumista, vaan pikemminkin karjumista. Ja ERITTÄIN ärsyttävää.

13

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sama laulu

      Se on kissa. Siksi.
      Kissat eivät ole älykkäitä sillä tavalla kuin me älykkyttä ymmärrämme. Kissat eivät älyä tekevänsä pahaa. Ne eivät pysty lukemaan ihmisen ilmeitä, äänensävyä tai kehonkieltä samalla lailla kuin esimerkiksi koira.
      Jotain kissasi haluaa. Kissat ovat yöeläimiä, joten ehkä se vaan huutelee varoituksia muille alueen kissapedoista tai kerää uhoa alkavaan jahtiin. Mistä noista tietää.
      Oudon pitkään se antaa sun nukkua, meillä alkaa mekkala ennen kuutta...

    • Wst.

      Joo olen huomannut, että älykkyys on aika mutasella pohjalla. Mutta pakko tuon yö huutamisen on loppua. Ei oo mitään järkeä että se täälä komentelee ku ihmiset yrittää nukkua. Ensimmäinen ja viimeinen kissa samassa taloudessa minun kanssa...

    • Yömajaan

      kissa on yöeläin.
      Joko hyväkyt sen, tai etsit paikan missä kissa voi raivota yönsä. Ulkotarha, joss aon lämmitetty koppi on oiva ratkaisi, samoin erillisessa rakennuksessa oleva huone,m esin ulkosauna saunakamri, lämmpä päällä, tottakai. on kissalle varsin mainio yösija. Niin tai itsellesi jos jätät kissan taloon
      meilläratkaisiin asia muuttamalla kissan yöpaikka talon toiseen päähän jossa on kodinhoitohuone ja sauna. mellakoikoot siellä

      • erillainen laulu

        Ollaampa täällä aktiivisesti vastailtu kiperiin kysymyksiin ;)

        Meidän kissa, ulkona vaaroissakin nuoruutensa elellyt.Kovissa koitoksissa ollut kissa, osaa kyllä arvostaa sisällä oloa.Aamuisin tosin ensimmäisenä haluaa oman ruokansa, ennen muita.
        Ja iltapuolella leikkii paljon ihmisten kanssa, tai itsekseen, jonka jälkeen hakeutuu jonkun syliin nukkumaan.
        Varmasti tuo ankea nuoruus ja koitokset, ovat muokanneet kissaa.
        Mutta siis, rauhassa on onneksi meillä yöt, määräilee ihmisiä ruokaa pyytämällä.Mutta muuten on rauhallinen, sutjakka kisuli.Leikkauksestakaan ei ole kiloja lisää tullut.Johtunee varmasti sen tutkivasta ja aina mukana olevasta luonteesta, ei siis makoile jatkuvasti ;)


      • Wst.
        erillainen laulu kirjoitti:

        Ollaampa täällä aktiivisesti vastailtu kiperiin kysymyksiin ;)

        Meidän kissa, ulkona vaaroissakin nuoruutensa elellyt.Kovissa koitoksissa ollut kissa, osaa kyllä arvostaa sisällä oloa.Aamuisin tosin ensimmäisenä haluaa oman ruokansa, ennen muita.
        Ja iltapuolella leikkii paljon ihmisten kanssa, tai itsekseen, jonka jälkeen hakeutuu jonkun syliin nukkumaan.
        Varmasti tuo ankea nuoruus ja koitokset, ovat muokanneet kissaa.
        Mutta siis, rauhassa on onneksi meillä yöt, määräilee ihmisiä ruokaa pyytämällä.Mutta muuten on rauhallinen, sutjakka kisuli.Leikkauksestakaan ei ole kiloja lisää tullut.Johtunee varmasti sen tutkivasta ja aina mukana olevasta luonteesta, ei siis makoile jatkuvasti ;)

        No mehän siis asutaan kaksiossa helsingissä joten vaikeaa on "eristää" kissaa mihkään, eli myöskään ulos sitä ei voi päästää. Ja se ei siis aina ole tehnyt tuota yöhuutamista. Eihän siitä tule mitään ku töihin lähtee ja täytyy yöllä herätä viis kertaa siihen että kissa huutaa. Meillä kissa ei määrää, en anna ruokaa jos se sitä tulee pyytämään, en anna ruokakippoa jos se maukuu koko ajan. Odotan tasan niin kauan että se on hiljaa, vaikka siihen menis koko päivä. Olen sitä mieltä että joku raja pitää olla kissallakin.


      • Sama laulu
        Wst. kirjoitti:

        No mehän siis asutaan kaksiossa helsingissä joten vaikeaa on "eristää" kissaa mihkään, eli myöskään ulos sitä ei voi päästää. Ja se ei siis aina ole tehnyt tuota yöhuutamista. Eihän siitä tule mitään ku töihin lähtee ja täytyy yöllä herätä viis kertaa siihen että kissa huutaa. Meillä kissa ei määrää, en anna ruokaa jos se sitä tulee pyytämään, en anna ruokakippoa jos se maukuu koko ajan. Odotan tasan niin kauan että se on hiljaa, vaikka siihen menis koko päivä. Olen sitä mieltä että joku raja pitää olla kissallakin.

        "Meillä kissa ei määrää, en anna ruokaa jos se sitä tulee pyytämään, en anna ruokakippoa jos se maukuu koko ajan. Odotan tasan niin kauan että se on hiljaa, vaikka siihen menis koko päivä. Olen sitä mieltä että joku raja pitää olla kissallakin."

        Mulla on käytössä korvatulpat. Ne auttavat kummasti.
        Teet varmaan oikein, kun et "ruoki pyynnöstä", mutta muista, että kissa ei opi rankaisemalla. Kissa oppii vain palkitsemalla. Sen äly on sen luonteista. Toivottavasti katti ajan kanssa rauhoittuu.


      • Wst.
        Sama laulu kirjoitti:

        "Meillä kissa ei määrää, en anna ruokaa jos se sitä tulee pyytämään, en anna ruokakippoa jos se maukuu koko ajan. Odotan tasan niin kauan että se on hiljaa, vaikka siihen menis koko päivä. Olen sitä mieltä että joku raja pitää olla kissallakin."

        Mulla on käytössä korvatulpat. Ne auttavat kummasti.
        Teet varmaan oikein, kun et "ruoki pyynnöstä", mutta muista, että kissa ei opi rankaisemalla. Kissa oppii vain palkitsemalla. Sen äly on sen luonteista. Toivottavasti katti ajan kanssa rauhoittuu.

        Eihän se ole rankaisua jos en toimi kuten kissani haluaa. Millään tavalla en sitä rankaise, vaan palkitsen hyvästä käyttäytymisestä jolloin se saa ruokansa. Ja usko tai älä, edistytään koko ajan. Ei minun koiranikaan saa hyppiä/haukkua jotta saisi ruokansa ja varmasti sen tekisi jos sallisin sen , mutta en salli. Sama pätee kissan maukumiseen.

        Mutta luulen/toivon että tuo yö huutaminen on ohimenevää, koska ei se sitä aikasemmin ole tehnyt. :)


      • Sama laulu
        Wst. kirjoitti:

        Eihän se ole rankaisua jos en toimi kuten kissani haluaa. Millään tavalla en sitä rankaise, vaan palkitsen hyvästä käyttäytymisestä jolloin se saa ruokansa. Ja usko tai älä, edistytään koko ajan. Ei minun koiranikaan saa hyppiä/haukkua jotta saisi ruokansa ja varmasti sen tekisi jos sallisin sen , mutta en salli. Sama pätee kissan maukumiseen.

        Mutta luulen/toivon että tuo yö huutaminen on ohimenevää, koska ei se sitä aikasemmin ole tehnyt. :)

        "Eihän se ole rankaisua jos en toimi kuten kissani haluaa."

        Ei olekaan ja toimit varmasti oikein, kunhan mainitsin. Mainitsin siksi, että jotkut luulevat, että kissaa voisi opettaa samoilla periaatteilla kuin koiraa. Koiraahan voi opettaa myös torumalla, sillä koira ymmärtää sen. Kissa ei.


    • ikävää kissalle

      Ongelma on tyypillinen sisäkissoilla, joilla tylsä ja virikkeetön elämä saa aikaan usein monenlaista häiriökäyttäytymistä. Virhe on tehty jo siinä kun kissa on otettu epäsopiviin oloihin. Paras ratkaisu olisi antaa kissa maalle, jossa se saa nauttia vapaudesta.

      • 4+5

        niin, nauttia vapaudesta siihen asti kunnes joku petoeläin sen vie tai auto ajaa päälle.


      • hanki elämä

        Mene nyt trolli hittoon täältä. Ei tarvitse joka topikkiin tulla aukomaan sitä isoa päätään ja kehottamaan muita laittomuuksiin ja vastuuttomuuteen.


    • asiasta paljon kokenut

      Se on normaalia. Varsinkin uroskissoille...vaihtoehtoja.. Se kutsuu naaraita, kertoo muille kissoille reviiriään , tai se haluaa jotakin.esim. ulos , ruokaa,seuraa , tai jotain muuta. .mulla on kokemusta..

    • Kissaa pitäisi päivisin leikittää varsinkin illalla, jotta se väsyy, muuten se yöeläimenä on virkeä.
      Ruokailuajat päivisin, ettei ole yötä vasten nälkä.
      Aika usein auttaa se, että yöaikaan ei kiinnitä kissan metelöintiin pienintäkään huomiota.
      Jos melu ei tuota huomiota ajan kanssa se saattaa loppua.
      Ei kissa ole mikään tyhmä.
      Ihmiset kuvittelevat yleensäkin eläimet tyhmemmiksi,kuin ne ovat, siitä yksinkertaisesta syystä, etteivät itse ymmärrä niitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6519
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4203
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2607
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1548
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1046
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe