Kova alaselkäkipu. Lääkitys?

Tyttö lapista

Ongelma on kova alaselkäkipu. Välilevypullistuma, kuluneita nikamia, ja hoitomuoto olisi tehdä nikama uusiksi. Lääkärit oli sitä mieltä että niin kauan kuin lääkkeillä pärjää, niin leikkausta ei kannata tehdä.

Kysymys onkin, että mitä lääkkeitä samantapaiseen vaivaan muut syövät. Minulla on päivä annos 400mg Tramalia, ja siihen peruskipulääkkeet päälle. Panadooli, arcoxia. Nämä eivät vaan enää auta, ja huomenna menen lääkäriin juttelemaan josko jättäisi Tramalin vähäksi aikaa pois, ja jos ottaisi jotain muuta välillä, jos vaikka alkaisi jossain vaiheessa taas Tramal tehoamaan..

Olisin kiinnostunut millä ihmiset tulevat toimeen. Teen täyttäpäivää töitä, ja se on aika raskasta tuon selän takia. En meinaa sairaslomaa ottaa, vaan löytää apua ensin lääkkeistä.

25

962

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kotitohtori XD

      Jos selkäsi on todella niin kipeä ettet pärjää, niin mene yksityiselle. Yksityinen voi sitten kirjoittaa lähetteen leikkaukseen kunnalliselle. Joo maksaa jonkin verran, mutta terveyteensä kannattaa satsata. Kunnallisella puolella on sellinen säästömeininki, ettei tk-lääkäri hoida ihmistä ennen kuin on pää kainalossa. Toki lääkärisi on oikeassa siinä, ettei leikkausta kannata kovin hevillä lähteä tekemään, jos vaivan kanssa pärjää. Leikkaukseen liittyy aina omat riskinsä, eikä lopputulosta voi ennustaa sata varmana.

      • tiputus

        Eikös ensi vuonna voi valita vaikka yksityisen terveysaseman hoitopaikakseen ja maksaa saman kuin yleinen. Sitoutuu kuitenkin väh. vuodeksi käyttämään samaa. Jos oikkei ymmärsin.


    • Tyttö lapista

      Käynkin yksityisellä.. Ongelmana on vaan leikkauksen vaarat, ja vaikeus. Jos pelkkä välilevy olisi ongelmana niin se ois jo leikattu ajat sitten. Yksityiseltä kahden lääkärin lausunto on ettei oteta riskiä vasta kuin ei muu auta.

      Kiitos kuitenkin :)

      • Kipuilija

        Hei!. Mulla samantyyppinen vaiva tosin alkuperä on työtapaturmasta. Ei siis laikattavaa. On ollut lääkkeenä Lyrica( tappiin asti), panacod, Burana 800mg
        ja Norspan. Nämä kaikki toimivat aikansa ja sen jälkeen annosmääriä joutui
        aina lissäämään.. Käy mahdollisimman monella lääkärillä hakemassa lausuntoja
        sillä 95% todennäköisyydellä saat leikkauksesta vielä pahemmat oireet, sillä vain
        n. 5% onnistuu. Itse käytän nykyään Norspania kuuriluontoisesti ja tulehduskipulääkkeitä. Hermoratahieronnasta olen saanut paremman hyödyn
        kuin fysikaalisesta. Myös omatoiminen kuntosaliharjoittelu erilaisine lääkintä-
        venytyksineen olen huomannut omalla kohdallani toimivan.

        T. Koita kestää


    • Tyttö lapista.

      Ajattelin seuraavaksi ottaa testiin jonkun kipukynnystä nostavan lääkkeen. Mutta pelkään pahoin ettei sekään ole kuin "laastaria" aikansa. Pitäisi jollain lääkkeellä tulla toimeen vaikka kuukausi, ja sitten kuukausi taas Tramalia. Tramal alussa vei melkein kaikki kivut, mut nyt vaan lievittää.. Noh, tämän kanssa on vaan tultava toimeen. Ei siinä mikään muu auta. Kyllä lääkkeeni vie noin 30-40% kivuista välillä enemmänkin, joten kaippa se on tarpeeksi. Seuraavalla Fysioterapeutti käynnillä keskitytään noihin harjoituksiin. Jaksuja sinnekki!

      • Kipuilija

        Moi. Itse joudun tekemään juuri noin, että 3-4 vk muuta ja sitten taas toista koska
        toleranssit nousee. Triptyliäkin oli kipukynnystä nostavana jopa 50 mg/vrk, mutta
        se aiheutti mm. painonnousua ja lähinäköhäiriöitä. Cymbaltaa on ollut myös ja
        sitä ne sinulle todenäköisesti jossain vaiheessa saattaa tarjota. Sekin tulis ottaa vain kuuriluonteisesti koska pitkäaikaiskäytössä samat toleranssit nousevat
        esiin kuten ed.mainituissa. Myös jos sitä käyttää pitkään niin vieroituoireet
        ovat rajut. En kyllä suosittele sitä. Lueppa Cymbaltasta oleva topic palstalta.
        Vaikka se on ns.mielialalääke on sillä kipukynnystä nostavaa vaikutusta.


      • minä vaan

        Tyttö lapista.

        Minulla todettiin välilevyn pullistuma ja alimmaisen nikaman kasaan painuminen. kivut oli ajoittain sitä luokkaa etten päässyt vuoteesta edes vessaan. kymmenkunta lääkettä kokelin erillaisin tuloksin ennenkuin kuin pääsin moniin kokeisiin ja selän lisä kuvauksiin. Löydäs oli kasaan painuneet voimattomat selkä lihakset jotka painoivat hermoratoja. Mielyttävä naislääkäri totesi kädestä pitäen, voi Raimo kiltti ei sinun tarvitse kärsiä kivuista. Hän määräsi Lyricaa hermo radoille ja Panacodia vesiliukoisena lihas särkyyn. Enää hyvin harvoin on kipu palannut ja tuntuu aamulla ylös noustessa, häviää tosin parissa kymmenessä minuutissa lääkkeiden otosta. Lyrica käyttäjiä on suomesa yli 73000. Osa heistäkin kuten minäkin koukkuun jääneitä jotka eivät uskalla olla ilman lyricaa. Voimaton olen nyt ja käyn viikottain ohjatussa jumpassa vahvistaakseni selkä lihaksiä.

        Terkkuja vaan täältä etelä suomesta jossa ei talvesta ole tietoakaan, taivas on harmaa ja vettä sataa..
        . * HYVÄÄ JOULUA.*


      • Tyttö lapista.
        Kipuilija kirjoitti:

        Moi. Itse joudun tekemään juuri noin, että 3-4 vk muuta ja sitten taas toista koska
        toleranssit nousee. Triptyliäkin oli kipukynnystä nostavana jopa 50 mg/vrk, mutta
        se aiheutti mm. painonnousua ja lähinäköhäiriöitä. Cymbaltaa on ollut myös ja
        sitä ne sinulle todenäköisesti jossain vaiheessa saattaa tarjota. Sekin tulis ottaa vain kuuriluonteisesti koska pitkäaikaiskäytössä samat toleranssit nousevat
        esiin kuten ed.mainituissa. Myös jos sitä käyttää pitkään niin vieroituoireet
        ovat rajut. En kyllä suosittele sitä. Lueppa Cymbaltasta oleva topic palstalta.
        Vaikka se on ns.mielialalääke on sillä kipukynnystä nostavaa vaikutusta.

        Kipuilija. Millä lääkityksellä pärjäät sen viikon jos saan kysyä?


      • 6vuottakuntoutustuella
        minä vaan kirjoitti:

        Tyttö lapista.

        Minulla todettiin välilevyn pullistuma ja alimmaisen nikaman kasaan painuminen. kivut oli ajoittain sitä luokkaa etten päässyt vuoteesta edes vessaan. kymmenkunta lääkettä kokelin erillaisin tuloksin ennenkuin kuin pääsin moniin kokeisiin ja selän lisä kuvauksiin. Löydäs oli kasaan painuneet voimattomat selkä lihakset jotka painoivat hermoratoja. Mielyttävä naislääkäri totesi kädestä pitäen, voi Raimo kiltti ei sinun tarvitse kärsiä kivuista. Hän määräsi Lyricaa hermo radoille ja Panacodia vesiliukoisena lihas särkyyn. Enää hyvin harvoin on kipu palannut ja tuntuu aamulla ylös noustessa, häviää tosin parissa kymmenessä minuutissa lääkkeiden otosta. Lyrica käyttäjiä on suomesa yli 73000. Osa heistäkin kuten minäkin koukkuun jääneitä jotka eivät uskalla olla ilman lyricaa. Voimaton olen nyt ja käyn viikottain ohjatussa jumpassa vahvistaakseni selkä lihaksiä.

        Terkkuja vaan täältä etelä suomesta jossa ei talvesta ole tietoakaan, taivas on harmaa ja vettä sataa..
        . * HYVÄÄ JOULUA.*

        Minulle määrättiin selkävaivoihin lyricaa nostamaan kipukynnystä. Kyseinen lyrica toi tullessaan niin 5 päivän käytön jälkeen järkyttävän sivuoireen. Minulle tuli narsistinen sivupersoona joka piti hallussaan. Katselin itseäni vierestä enkä mahtanut tuolle lyricatyypille mitään. Mainittakoon että minussa ei ole narsinarsismia pätkääkään omassa luonteessa. Joka ilta palaisin omaksi itsekseni ja pyytelin vai miltä käytöstäni anteeksi ja yritin selittää että se en ole minä. Enkä voi sille mitään. Vaimo sanoi aina että kyllä hän sen tietää ja myös ihmetteli asiaa. Ja joka ilta anteeksipyynnön jälkeen ennenkuin nukahdin niin tämä lyricatyyppi loput teki olkapäähän ja kuiakaili korvaan että mä olen taas aamulla takaisin. Et nähdä minulle mitään. Sitten noin yhteensä 7 päivän jälkeen sinä iltana kun olin taas oma itseni, niin vaimo uskalsi avata suunsa ja näytti minulle paketista sen lääkeoppaan. Miltei ensimmäisenä sivuoireena siinä mainittiin SIVUPERSOONAN MAHDOLLISUUS! Nieleskelin hetken ja luin uudelleen. Sitten otin jokaisen lyricaa irti laatasta ja heitin wcpyttyyn. Sen jälkeen meni noin 12 tuntia ja kyseistä narsistilyricatyyppiä ei ole sen koommin näkynyt. Ja kaikkein järkyttävintä oli että omalääkäri ei edes maininnut että saattaa aiheuttaa vakavia sivupersoonia. Eli miettikääpä tarkkaan jos lyricaa tarjotaan tai olet saanut vastaavia oireita. Lääkäri rikkoi vakavasti virkavalansa koska kyseinen sivuoire on hengenvaarallinen kaikille läheilillesi ja itselle. Onneksi vaimoni ymmärsi että se en ole minä ja alkoi selvittää asiaa. Kiitos kuuluu Rakkaalle Taijalleni. Ps. Edelleen elämäämme ei kuulu narsismi missään muodossa. Tämä olkoon varoittava esimerkki. Nyt käytössä norpan 40ug sekä o.4 temgesic sekä sirdalud. Minulla selkä pahemmassa kunnossa kuin tuosstuossa alkuperäisessä tekstissä.
        Mahdollisimman kivutonta jatkoa, Teemu


    • Tyttö lapista.

      Cympalta oli joskus testissä. Sivuoireet olivat sen verran pahat, että lopetin sen, ja päätin silloin että ajelen vaikka rullatuolissa mieluummin.. Mutta nyt olen Triptylia miettinyt, ja tosiaankin noita jaksotuksia. Mutta jos sekin lisää lähinäkö ongelmia, niin eipä siitäkään lääkkeeksi sitten ole. En voi tehdä töitäni jos en näe.. Ei oo helppoa löytää lääkitystä...

      Mun lääkäri on vaan vähän pöljän oloinen, vaikka yksityisellä käynkin, että se vaan tykyttää mulle Tramalia, ja sillä kuulemma pärjää. No pärjäsinkin alussa... 400mg päiväannoksella alkaa jo tulemaan sivuoiroita siitäkin. Lähinäkö ja huumeinen olo alkaa tulemaan. Haluan toleranssin ainakin puoleen tiputettua, jolloin ei ole pahempia oireita.

      Etsin seuraavaksi lääkärin joka oikeasti tietää noista lääkkeistä, ja kuuntelee myös potilastaan. Lyricaa joskus Orttopedi tarjosi, mutta olin lukenut aika paljon juttuja ja totesin silloin ettei taida olla mun juttu. En silloin vielä halunnut7tarvinnut jokapäiväistälääkitystä. Mut nyt ollaan tilanteessa, että lääkitys on jokapäiväinen ja ei toi Tramalkaan pitkäaikaisessa käytössä sen parempi vaihto ole kuin Lyricacaan. En ainakaan usko. Hermokivut eivät ole minulla kuitenkaan se pääasiallinen kipu, ja olen käsittänyt että lyrica on lähinnä niihin tarkoitettu?

      Tramalia kun veressä, niin pääsen helposti nykysien sentään sängystä ylös. Sitä ennen oli aikamoista punnerrusta.

      Hyvät Joulut sinnekki!

      Ps. Olihan se sinnekki lupaillu valkoisempaa Joulua :)

    • minä vaan

      Lapin tyttö

      Eloa uuteen päivään. Lievä hermorata särky ylös noustessa, sauvan varassa lääkekaapille. kaksi 25 Lyrikaa poskeen, varttitunti ja kipu katosi mutta, pirun moinen suonenveto tuli vielä pohkeeseen siihen Panacod vesilasiin ja vartti tunti ja sitte*elämä hymyili* Lyrica on moneen asiaan vaikuttava lääke. Tässä linkki josta saat tietoa mihin Lyrica vaikuttaa. Katso netistä*.Lycra ihmelääke.

      hmelääkkeen vaietut vaikutukset | MOT | yle.fi
      Kivutonta päivän jatkoa sinullekkin....

      • Joulupukki5678

        Lyrican sivuvaikutukset ovat erittäin hankalat..vapinaa, unohtelua, hikoilua jne.
        Luonnon lääkkeet toimivat parhaiten..Niitä kasvaa noin sata erilaista joita
        on käytetty aikaisemmin erilaisten sairauksien hoidossa. Nimiä? En nyt
        jaksa muistaa.


    • vähän faktaa

      Kipu- ja ahdistuslääkkeiden kulutus kasvaa Suomessa voimakkaasti. Yksi niistä on Pfizerin valmistama Lyrica. Lyrica kehitettiin alunperin epilepsialääkkeeksi, mutta nykyään sillä hoidetaan enimmäkseen hermokipua ja ahdistusta. Lyricaa syö yli 70 000 suomalaista. Sitä on pidetty turvallisena ja vähähaittaisena lääkkeenä, ja kynnys lääkkeen määräämiseen on ollut matala.

      Lääkkeiden haitat saattavat usein paljastua vasta niiden markkinoille tulon jälkeen. Myös Lyrican sivuvaikutukset ovat paljastuneet pikkuhiljaa, samoin lääkkeen lisääntynyt väärinkäyttö. Vuonna 2012 Lyrican vaikuttavasta aineesta pregabaliinista tehtiin neljänneksi eniten haittavaikutusilmoituksia. Pregabaliiniin liittyvien tapausten määrä kasvaa myös myrkytyskuolematilastoissa. Lyricaa valuu katukauppaan, ja se kasvattaa suosiotaan päihdekäytössä.

      Lyricaa myytiin viime vuonna maailmassa yli neljällä miljardilla dollarilla. Lääke on ollut Pfizerin eniten myyty lääke sen jälkeen, kun kolesterolilääke Lipitorin patentti umpeutui.

      Vuonna 2009 Pfizer tuomittiin Yhdysvalloissa maksamaan yli puolitoista miljardia euroa korvauksia neljän lääkkeen lainvastaisesta markkinoinnista. Yksi lääkkeistä oli Lyrica. Myös Suomessa viranomaiset ovat kiinnittäneet huomiota Lyrican mainosmateriaalin sisältöön. Pfizer on sponsoroinut lukuisia lääkäreiden seminaareja ja tapahtumia, joissa on levitetty tietoa pregabaliinin eli Lyrican käytöstä kivun ja ahdistuneisuuden hoidossa.
      MOT tutki Lyricaan liittyviä haittavaikutusrekisteitä Euroopasta ja Yhdysvalloista.

    • utelias.

      Piipahdin tuossa ostarilla ja istahdin siinä kuuntemaan ukko kerhon turinoita. Kiinnosti nuo Lyrikan käyttö kokemukset. Siinäpä eräs ukko kertoi käyttäneensä lääkettä ilman haitta vaikutuksia viisitoista vuotta, mahtoiko koko lääkettäkään silloin vielä olla.
      m.v.

      • minä vaan

        Tervetuloa kivuton päivä. Pitkästä aikaan ei aamulla ollut kuin lievät kivun tuntemukaet, Lyrica varmuudenn vuoksi naamaan.
        Vihdoinkin lumi on peittänyt parvekkeen ja talvi pienenä pakkasena on saapunut eteläänkin.


      • Selkä mullakin..
        minä vaan kirjoitti:

        Tervetuloa kivuton päivä. Pitkästä aikaan ei aamulla ollut kuin lievät kivun tuntemukaet, Lyrica varmuudenn vuoksi naamaan.
        Vihdoinkin lumi on peittänyt parvekkeen ja talvi pienenä pakkasena on saapunut eteläänkin.

        Olen lonkka ja olkapäävaivojen takia syönyt tramalia ja tulehduskipulääkettä jo kohta 2 vuotta.
        Normi annos traalia on 200mg.
        Viikko sitten lumilinkoa huoltaessa/korjatessa kipeytyi selkä vasemmalta alhaalta.
        Kipu haittasi jo kävelyä lonkkavaivaa enemmän.
        Kipu häiritsi jo uniakin aika pahasti.
        Pari paivää sitten ajattelin että otampa sitten tuollaisen työpäivä lääkityksen eli illalla 2 tramal ja aamulla 2 tramal ja iltapäivälä 1 tramal ja taasen aamulla 2.
        Eilen ei sitten ollut selä juuri ollenkaan kipeä mutta heti kun palasin normaali tramalitasoon kipuja alkoi tulla takaisin.

        En nyt sitten tiedä onko alaselkäkipu si nivelen, lonkkarappeuman vai välilevytyrän aiheuttama.

        No onneksi mulla on ensi kuun puolivälin jäkeen röntgen ja luustokartoitus jospa sesiellä selviäisi.
        Siihen asti pitää pelata tramalilla.


      • minä vaan
        Selkä mullakin.. kirjoitti:

        Olen lonkka ja olkapäävaivojen takia syönyt tramalia ja tulehduskipulääkettä jo kohta 2 vuotta.
        Normi annos traalia on 200mg.
        Viikko sitten lumilinkoa huoltaessa/korjatessa kipeytyi selkä vasemmalta alhaalta.
        Kipu haittasi jo kävelyä lonkkavaivaa enemmän.
        Kipu häiritsi jo uniakin aika pahasti.
        Pari paivää sitten ajattelin että otampa sitten tuollaisen työpäivä lääkityksen eli illalla 2 tramal ja aamulla 2 tramal ja iltapäivälä 1 tramal ja taasen aamulla 2.
        Eilen ei sitten ollut selä juuri ollenkaan kipeä mutta heti kun palasin normaali tramalitasoon kipuja alkoi tulla takaisin.

        En nyt sitten tiedä onko alaselkäkipu si nivelen, lonkkarappeuman vai välilevytyrän aiheuttama.

        No onneksi mulla on ensi kuun puolivälin jäkeen röntgen ja luustokartoitus jospa sesiellä selviäisi.
        Siihen asti pitää pelata tramalilla.

        Selkä mullakin

        Vastaavissa kokeissa olin niissä, todettiin lievä etenevä osteropoosi sekä alimmaisen selkä nikaman kasaanpainuminen joka aikaansai hermoratojen ahtautumisen. Kaksitoista lääkettä jotka olen vähentänyt kolmeen joista paras ja vaikuttavin on Lycrika, joka sallii pienet kävely lenkitkin ennen selän kolotusta, tokenee sekin, kun huilaa välillä.
        Monen lääkkeen huumeessa en edes pynynyt hereillä nukahtelin vähän väliä istuessanikin.


      • ÄLÄ VIIVYTTELE
        Selkä mullakin.. kirjoitti:

        Olen lonkka ja olkapäävaivojen takia syönyt tramalia ja tulehduskipulääkettä jo kohta 2 vuotta.
        Normi annos traalia on 200mg.
        Viikko sitten lumilinkoa huoltaessa/korjatessa kipeytyi selkä vasemmalta alhaalta.
        Kipu haittasi jo kävelyä lonkkavaivaa enemmän.
        Kipu häiritsi jo uniakin aika pahasti.
        Pari paivää sitten ajattelin että otampa sitten tuollaisen työpäivä lääkityksen eli illalla 2 tramal ja aamulla 2 tramal ja iltapäivälä 1 tramal ja taasen aamulla 2.
        Eilen ei sitten ollut selä juuri ollenkaan kipeä mutta heti kun palasin normaali tramalitasoon kipuja alkoi tulla takaisin.

        En nyt sitten tiedä onko alaselkäkipu si nivelen, lonkkarappeuman vai välilevytyrän aiheuttama.

        No onneksi mulla on ensi kuun puolivälin jäkeen röntgen ja luustokartoitus jospa sesiellä selviäisi.
        Siihen asti pitää pelata tramalilla.

        Röntgenissä ei näy välievynpullistumat., mene yksityiselle ja ota MRI
        vaikka maksaa, sillä jos siellä on jotain muuta niin voit saada siihen
        ajoissa avun.


    • m.v.

      Tyttö lapista

      Olisi mielen kiintoista tietää oliko ketjun viesteistä mitään apuja alaselän kipuihin.

    • Tyttö lapista

      Vielä olen mennyt Tramalin "voimalla" välillä koittanut välipäiviä pitää, ja se vähän auttaa. Mutta totuus on ettei se 400mg tramalia auta, jos ei pidä vähän taukoa. En ole vielä etsinyt toista lääkäriä, kenen kanssa asiaan voisi kunnolla perehtyä. Kerron kyllä jos löytyy apua jostain lääkkeestä.

    • MON24

      Mulla yks arpeutunut välilevynpullistuma, yks laakea välilevyn pullistuma, kaikkiaan 4 pahasti rappeutunutta välilevyä alaselässä ja sitte vielä muita muutoksia. Pääsin kuntoon Cymbalta 60 mg norspan 20 mg laastarilla ja Fysiatrisella polilla olleillla kuntoutusjaksoilla. Vaivat pois 1,5v. Cymbalta menee vieläkin, koska viat on peruuttamattomia ja niitä ei kannata ainakaan tässä vaiheessa leikata. Norspanin lopetin reilu vuosi sitten, eikö ainakaan minulle tullut minkäänlaisia vieroitusoireita. Nyt jouduin akuuttihoitoon sairaalaan ja lääkkeinä edelleen cymbalta ja sen päälle aloitettiin osastolla lyrica 75mg x 2 , targinig 10mg x2 ja ja panadol 1000mg x3. Itsellä ei oikeastaan ole sivuoireita ja kivut saatiin kuriin. Jatkohoitona menee sitten cymbaltaa, lyricaa ja norspan-laastari. Hyviä lääkkeitä oikein käyteettynä ja ainakin minulla aina ollut helppoa lääkkeiden käytön lopettaminen, koska en saa niistä mitään kiksejä, vaan ainoastaan helpotuksen kipuihini.

    • Avun-löytänyt

      Oletteko kokeilleet indica pohjaista kannabista? Yllättävän hyvä monelle, ilman isompia haittavaikutuksia. Toki ganjalla voi tehdä ongelmia itselle, mutta nää kipulääkitykset on todella kovia, Cymbalta, Lyrica jne. Niistä kyllä tulee monelle haittoja, mutta nehän on laillisia haittoja :-) Googlella löytyy fiksumpia forumeita aiheesta, koska kohta tähän alapuolelle tulee viestejä uskovaisilta, jotka uskovat oman uskomuksen olevan ainostaan oikeassa. Etsikää, kokeilkaa ja kuunelkaa itsenänne. Kipu on erittäin huono kaveri.

      En kannata huumeita, enkä vastusta niitä. Ainoastaan se on hyvä lääke mikä auttaa :-)

    • Eienääkrappista

      Krapulaan puolikas 25mg tramal...toimii...kertokaa, onko väärin ottaa

      • päihteiden-käyttö

        Taidat olla aika vähäjärkinen.


    • Noundederstand

      Mitennii

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1746
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1367
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      5
      1272
    4. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1240
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1233
    6. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1136
    7. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      11
      1127
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      590
      1094
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      6
      1014
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      934
    Aihe