Työ on hanurista

11+10

Kyllä suomalainen työelämä on sitten syvältä anuksesta.
Joutuu katselemaan samoja itseriittoisia k-päitä työpaikalla päivästä toiseen, ja kuuntelemaan kaiken maailman v*ttuiluja.

Irtisanoutuisin muuten, mutta kun määräaikaisella ei ole irtisanoutumisoikeutta. Mikä tilanteeseen ratkaisuksi?

6

151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Accolorade

      Turpiinkaan ei viitsi vedellä kun voisi olla työpaikka vaakalaudalla sen jälkeen... Paras ratkaisu olisi ottaa se huumorina ja vittuilla vähän kovemmin takaisin. Ei se aivan helppoa olekaan isoissa työpaikoissa, koska siellähän voi olla ihan mitä vaan, mutta itsehän päätät mistä vedät pultit...

    • Entinen palkanlaskij

      Määräaikaisella ON irtisanomisoikeus, tämä on FAKTAA. Kaikenlaatuisissa työsuhteissa on irtisanomioikeus, Irtisanomisaika on yleensä 2 viikkoa. Voit sanoutua irti heti tänään. Kumma kun sitä ei täällä ymmärretä eikä uskota.

    • Hempp@

      Kyllä itsekin olen niin kyrpiintynyt nykyiseen työhön, tai siis työympäristöön että jos vaihtoehtoja olisi, sanoutuisin irti välittömästi.

      Olin aina siinä uskossa että töissä pyrittäisiin puhaltamaan yhteen hiileen niin omassa firmassa kuin asiakkaankin kanssa. Mutta paskanmarjat, tuntuu että asiakkaalla ei ole mitään muuta roolia kuin lähettää joku lokinpaskakypäräinen kerran viikossa känkkäränkkää vääntämässä vaikkei mitään ole vikana.

      Ja kun asiakas ei ränkytä niin joku ylemmän tahon pälli tuntuu pyrkivän parhaansa vaikeuttamaan töitä "kun pitää säästää" vaikkei se näy missään, paitsi samat työt pitää pystyä tekemään samassa ajassa, samalla laadulla vaikka työvälineet huononee jatkuvasti.

      Ei tätä kyllä jaksa, alalla oltu vasta 5 vuotta ja nelisenkymmentä jäljellä, mutta miten tätä työelämää jaksaa kun tämä tuntuu olevan aivan älytöntä touhua.

      • höpötellään

        Pääsääntöisesti on niin, että mitä enempi organisaatiokaaviossa on erilaisia xyz-johtajia ja asiantuntijoita, sitä enemmän epäolennaiset asiat saavat painoarvoa. Porukka, jonka tehtävä on vaan kehitellä jotain, kehittelee asiallisten juttujen ohessä 80% soopaa. Heidän palkkansa ovat palkkataulukon keskitason yläpuolella ja he ovat hyvissä väleissä johdon kanssa. Lisäksi heidän työnsä saattaa aiheuttaa ylimääräistä höpöhöpöä myös ruohonjuuritasolle. Jostain täytyy säästää, joten säästetään perustyön henkilöstöstä. Tavan duunarina olen lähtenyt talkoisiin mukaan antaa mennä -asenteella. Suomalaisen työn laatua ei ole juuri muuallakaan enää, joten miksi minunkaan pitäisi yrittää?


    • Ekspertti.

      Tämän takia itse suosin vain pieniä yrityksiä, joissa homman on pakko toimia menestyäkseen. Kun jokainen on oman alueensa osaaja ja tämän työpanos firman kannalta välttämätön, ei jää aikaa joutavanpäiväiseen paskanjauhantaan.

    • kjgbh

      Pieni työnantaja, tai Pk-yritys olisikin mielenkiintoinen. Mä olen ollut vain isoilla työnantajilla. Paljon byrokratiaa, jäykkyyttä. Työntekijät pelkkiä koneita, numeroita, muurahaisia jne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      2033
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1918
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1670
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1468
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe