Tyttöystävällä huono itsetunto?

viidakon_ote

Tyttöystävälleni on päässyt kasvamaan hiukan mahaa. Miten voisin hänen itsetuntoaan kohottaa?

Maha ei näytä mun mielestä hyvältä, mutta rakastan häntä ja haluan häntä silti (ehkä vähän vähemmän kuin ennen mutta kuitenkin). Miten voisin sanoa, ettei joku maha haittaa, jos se kuitenkin haittaa ja en nyt ala valehtelemaan, että pitäisin isosta mahasta tms. ja miten vitussa jostain mahasta voi tulla tälläinen ongelma hahahaha :D Pitäskö sitä itekin kasvattaa kaljamaha :D

Oon lähinnä ollut kiinnittämättä huomiota kyseiseen kehonosaan ja kehunut muita (ja niissä kehumista onkin!). Nyt asia vaan alkaa vaivaamaan kun syystä tai toisesta seksi ei vaikuta kiinnostavan häntä enää ja luulen sen johtuvan siitä, että näyttää minun rinnallani aika huonokuntoiselta eli itsetunto-ongelmaa... Häntä ei myöskään kiinnosta oma tuleminen ollenkaan, vaikka olen kertonut, että se on mulle kaikkein kiihottavinta ja tästä syystä en minäkään ikinä tule ja se on ihan ok, mutta ois kiva kuitenkin rakastella ja ei koko hommassa oo mitään järkeä, jos toinen ei halua nautintoa.

Olemme nyt aloittaneet yhdessä lenkkeilyn yms, mutta aikaa menee. Koskaan en ole hänen ulkonäöstään sanonut pahasti, mutta paljon olen jättänyt sanomatta.

16

242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 10ja11

      Että semmosta rakkautta. Kasva aikuiseksi.

    • viidakon_ote

      Jos puhun aiheesta x, mun ajatusmaailmasta saa muut tietää vain aiheesta x, joten et paljoa tiedä siitä, mitä ajattelen (tai varsinkaan siitä miten tunnen).

    • viidakon_ote

      Mun kyky puhua asiasta ilman minkäänlaisia tunteenilmaisuja ja muutenkin huumorilla ja optimistiseen sävyyn saattaa vaikuttaa oudolta.

    • viidakon_ote

      Yritän nääs peittää henkilöllisyyteni =)

    • ouhohnopijop

      Ihan suoraan sanottuna suhteenne ei vaikuta olevan kovin vahvalla pohjalla. Sinä et pidä kumppania enää niin haluttavana, koska hänelle on kasvanut pikkuisen mahaa, ja kumppanisi ei osaa ajatella suhteessa itseään, ja hänen itsetunto on laskenut. Ei hyvä tilanne...

      Minullekin on elämän aikana kasvanut välillä vähän mahaa, ja sitten lähtenyt pois. Lapsiakin olen saanut 3. Olen hyvässä kunnossa, en voi valittaa. En tietenkään täydellinen, mutta imetyksistä huolimatta hyvät tissit, eikä ylipainoa ole. Mutta on joskus vauva-aikana niitä kilojakin ollut. Ja samoin joskus parisuhteen alussa tuli ihan vain syötyä niitä kiloja, kunnes itse omasta halusta pääsin niistä eroon. Ja tiedätkö mitä: minun mieheni on aina halunnut minua ihan samalla tavalla, olen sitten ollut pulleampi, raskaana, hoikempi tai mitä tahansa. Hän halusi minua aivan valtavasti mm. silloin, kun syöpähoitojen takia minulta lähtivät hiuksen. (Olen täysin parantunut jo vuosia sitten, ei hätää.)

      Jos rinnallani olisi ollut kaltaisesi mies, jonka halu perustuu puhtaasti ulkoiseen olemukseen, niin ei muuten olisi enää.

      Tietysti myös minä ihailen ja himoitsen miestäni ihan yhtälailla, kuin joskus ollessamme nuoria ja "virheettömiä". Hän on nyt kalju, pieni vatsakumpukin löytyy, eikä hauikset ole ihan kuten salijumpparilla. Mutta hän on valtavan seksikän, juuri minulle! Ja aivan uskomattoman hyvä sängyssä.;)

      En syytä tilanteestanne vain sinua. Myös naisesi toimii väärin. On jokaisen ihmisen omalla vastuulla huolehtia itsestään. Siis tietysti myös läheiset huolehtii, mutta jos ei itse huolehdi, niin ei pysty läheisetkään huolehtimaan. Jos vaikkapa naisesi ei itse halua ajatella itseään sängyssä, niin sinä et pysty tekemään sitä hänen puolestaan.

      Entä mikä on ratkaisu? Kokeile sinä kiinnittää naisessasi huomiota muuhun kuin ulkonäköön. Rakastatko häntä ihmisenä? Ja keskustele avoimesti, että koet tärkeäksi sen, että naisesi rakastaa myös itse itseään. On sitten pullukka tai ei. Hän on aina yhtä arvokas ja ihailtava.

    • viidakon_ote

      Kiitos asiallisesta vastauksesta. Sait mut miettimään asioita uudelta kantilta... Mulla on tuo seksuaalinen halu jotenkin ihan erillään, mikä on vähän outoa.

      • viidakon_ote

        Se elää vaan tuo pikkuveitikka ihan omaa elämäänsä. Yläpää kyllä haluaa häntä yhtä paljon kuin ennenkin.


      • reetuna
        viidakon_ote kirjoitti:

        Se elää vaan tuo pikkuveitikka ihan omaa elämäänsä. Yläpää kyllä haluaa häntä yhtä paljon kuin ennenkin.

        Naisesi itsetunto ei ainakaan parane, kun alat häntä arvosteleen.
        Kehu naista ja helli häntä( ei seksillä)
        Anna paljon aikaasi keskustele hillitysti
        hänen kanssaan.
        Älä netissä ala häntä arvosteleen millainen hän on.
        Minun mies teki niin ja itsetunto ei siitä ainakaan parantunut.

        Tehkää yhdessä jotain ja lenkkeile hänen kanssaan. Tee terveellistä ruokaa hänelle.
        Jos maha häiritsee, ehkä et ole hänen arvoinen ja ehdota eroa ja etsi itselle blondi pimpo, joka on rahan perässä siipeilijä.

        Sellasia kaikkia miehiä kiinnostaa, ei se mitä pään sisällä oikeesti on.

        Ehkä hänenkin on parenpi olla ilman sinua,
        koska olet pintaliitäjä.


      • reetuna
        viidakon_ote kirjoitti:

        Se elää vaan tuo pikkuveitikka ihan omaa elämäänsä. Yläpää kyllä haluaa häntä yhtä paljon kuin ennenkin.

        Naisesi itsetunto ei ainakaan parane, kun alat häntä arvosteleen.
        Kehu naista ja helli häntä( ei seksillä)
        Anna paljon aikaasi keskustele hillitysti
        hänen kanssaan.
        Älä netissä ala häntä arvosteleen millainen hän on.
        Minun mies teki niin ja itsetunto ei siitä ainakaan parantunut.

        Tehkää yhdessä jotain ja lenkkeile hänen kanssaan. Tee terveellistä ruokaa hänelle.
        Jos maha häiritsee, ehkä et ole hänen arvoinen ja ehdota eroa ja etsi itselle blondi pimpo, joka on rahan perässä siipeilijä.

        Sellasia kaikkia miehiä kiinnostaa, ei se mitä pään sisällä oikeesti on.

        Ehkä hänenkin on parenpi olla ilman sinua,
        koska olet pintaliitäjä.


    • 20+10

      Sun tilanteesi kuulostaa tutulta, sillä olen kuin tuo suhteesi nainen. Tosin mieskin on vuosien varrella muuttunut, kumpikaan ei siis ole enää timmissä kunnossa. Minun ongelmani alkoivat kun hän sanoi, että pitäisi laihduttaa. Nyt laihdutan, mies ei huomaa eroa entiseen, seksiä ei ole. Toki ulkonäkö voi vaikuttaa haluihin, eikä siinä mitään vikaa ole. Siis minun mielestäni. Jatka kehumista ja lenkkeilyä, tue naistasi matkalla kohti tulevaa. Ja vatsan pienentyessä hänen olonsa paranee ja sitä kautta myös itsetuntoon voi tulla muutoksia.

      Se itsetunto voisi nousta ja seksi muuttua kiinnostavammaksi esimerkiksi sellaisella hemmotteluillalla, jossa teet naisellesi sängyssä sellaisia asioita, mistä hän tykkää. Avainasia siinä ainakin omalla kohdallani olisi, että miehen otteet olisivat itsevarmat, haluat naista ja näytät sen hänelle ja otat sen, mitä haluat (toki hellästi). Uskon, että kun sinä otat vahvasti ohjat käsiisi sängyssä, ei nainen ehdi edes miettiä vatsamakkaroita.

      Ehkä hän rohkaistuu ja tekee sinullekin saman.

    • 71 / 66

      Kehuminen? Ovatko ihmiset todella niin heposti manipuloitavissa?
      Jo pelkästään kehumista kaipaava epäilyttää. Onkohan kaikki kotona?

      Mielestäni kannustuksen tulee tapahtua käytännön asioiden ja niissä onnistumisten kautta.
      Myös asiallinen, kehumaton muutoksen havaitseminen on paikallaan,

      30v pääsi painoni hiipimään sikamaisen ylös mutta vaimoni ei huomauttanut, tai edes vihjannut, siitä kertaakaan.
      Hän ei myöskään kommentoinut pudotusprosessiani mitenkään. Otti sen luonnollisena osana elämää. 16kg pois pysyvästi.

      11-vuotta sitten aloittamaani kuntoiluani hän ei kehu mutta kannustaa välillisesti.
      Osoittaa välillisesti tyytyväisyytensä tulokseen.
      Kehuminen tympisi minua ja ottaisin sen kielteisenä kritiikkinä.
      Sama juttu myös vaimooni kohdistuen.

      Minusta riittää kun henkilö itse havaitsee muutostarpeen ja toimii sen hyväksi.

      • huhuhuhuhuh

        Positiivisen palautteen saaminen, eli kehujen kuuleminen, on lähes jokaiselle ihmiselle todella merkittävän tärkeää. Kyllä, ja se on aivan normaalia sekä tervettä. Se että tällainen luonnollinen osa ihmisyyttä on sinun mielestäsi kielteistä kritiikkiä (en ymmärrä edes miten on mahdollista ottaa kritriikkinä, jos toinen kehuu kauniiksi, komeaksi tms...), niin se ei tarkoita sitä, että sinun poikkeuksellinen suhtautumisesi asiaan olisi kovin toivottavaa.

        Hyvä että olet laihduttanut, koska painosi oli vahvasti liian korkealla. Ikävää että ette vaimonne kanssa kehu luonnollisesti toisianne. Ehkäpä vaimosi saa kehuja sitten muualta, vaikkapa ystävättäriltään.

        Täällä ei kehumisella olla tarkoitettu sitä, että jos laihdutat, niin sitten kehutaan. Vaan sitä positiivista kumppanista kuuluu sanoa aina, kaikissa elämäntilanteissa. Ja olemmeko me niin manipuloitavissa? Kyllä itsetuntomme rakentumisessa yksi osatekijä on positiiviset kokemukset ihmissuhteissa, sekä positiivisen palautteen saaminen. Normaalia.

        Sinulla on mahdollisesti jokin tunnelukko lapsuudestasi.


      • 71 / 66
        huhuhuhuhuh kirjoitti:

        Positiivisen palautteen saaminen, eli kehujen kuuleminen, on lähes jokaiselle ihmiselle todella merkittävän tärkeää. Kyllä, ja se on aivan normaalia sekä tervettä. Se että tällainen luonnollinen osa ihmisyyttä on sinun mielestäsi kielteistä kritiikkiä (en ymmärrä edes miten on mahdollista ottaa kritriikkinä, jos toinen kehuu kauniiksi, komeaksi tms...), niin se ei tarkoita sitä, että sinun poikkeuksellinen suhtautumisesi asiaan olisi kovin toivottavaa.

        Hyvä että olet laihduttanut, koska painosi oli vahvasti liian korkealla. Ikävää että ette vaimonne kanssa kehu luonnollisesti toisianne. Ehkäpä vaimosi saa kehuja sitten muualta, vaikkapa ystävättäriltään.

        Täällä ei kehumisella olla tarkoitettu sitä, että jos laihdutat, niin sitten kehutaan. Vaan sitä positiivista kumppanista kuuluu sanoa aina, kaikissa elämäntilanteissa. Ja olemmeko me niin manipuloitavissa? Kyllä itsetuntomme rakentumisessa yksi osatekijä on positiiviset kokemukset ihmissuhteissa, sekä positiivisen palautteen saaminen. Normaalia.

        Sinulla on mahdollisesti jokin tunnelukko lapsuudestasi.

        Myöteistä palautetta voi, ja on syytäkin, antaa kehumatta!

        Kehuminen kuvottaa mutta myönteisten asioiden toteaminen kannustaa.

        Minulle kohdistettua myönteisen palautteen huippua edustaa vaimoni toteamus, että minä olen paras mahdollinen mies hänelle.
        On tapahtunut harvoin mutta arkielämässä positiivinen elämisen sävy on parempaa kuin kehuminen.

        "Ah ihanaa! Voi kuinka sinä olet kaunis, älykäs, taitava. miellyttävä yms".
        En voi kuvitella teennäisempää.
        Jonkin asian tai tekemisen myönteinen toteaminen on tehokasta.


      • 12+11
        71 / 66 kirjoitti:

        Myöteistä palautetta voi, ja on syytäkin, antaa kehumatta!

        Kehuminen kuvottaa mutta myönteisten asioiden toteaminen kannustaa.

        Minulle kohdistettua myönteisen palautteen huippua edustaa vaimoni toteamus, että minä olen paras mahdollinen mies hänelle.
        On tapahtunut harvoin mutta arkielämässä positiivinen elämisen sävy on parempaa kuin kehuminen.

        "Ah ihanaa! Voi kuinka sinä olet kaunis, älykäs, taitava. miellyttävä yms".
        En voi kuvitella teennäisempää.
        Jonkin asian tai tekemisen myönteinen toteaminen on tehokasta.

        Hassua, että ajattelet kehumisen aina olevan juuri tuollaista teennäistä pelleilyä. Olenko teennäinen, jos sanon miehelleni, että hän näyttää hyvältä? Tai sanon, että onpa sulla hiukset kivasti? Tai kerron, että hän on laittanut päälleen sen paidan, joka minun mielestäni on parhaan näköinen? Eikö tuo ole kehumista?

        Joillekin se asian tai tekemisen myönteinen toteaminen on juuri sama asia kuin kehuminen.


    • 12 + 12

      Anna tyttöystäväsi vastata itsestään, mahastaan ja seksihalustaan. Vastaa sinä omastasi.

      Hän saa lihoa, jos siltä tuntuu. Hänen ei ole pakko haluta seksiä. Hänen ei ole pakko saada orgasmia.

      Sinunkaan ei ole pakko haluta tyttöystävääsi.

      Muista, että lenkkeily ei laihduta vaan ainainen nälkä.

      • täällä näin

        Kehua/ kannustaa puolin ja toisin.
        Nainen kuutelee kehua mielummin kuin ainaista arvostelua.
        Miteti mitä itse haluaisit kuulla vastaavsssa tilanteessa?
        Ohi mennessä silitä, halaa ja sanot rakastavasi oikeesti vain häntä( tarkoita myös tätä)
        Lohduta, kun toisella on huono päivä.
        hiero häntä. Älä moiti häntä usein, vaikka olsi syytä.
        tehkää kaksin kaikkea mistä naisesi tykkää.
        Kiinnitä heti huomioo naiseesi, kun tulet kotiin taihän tulee. Koskaan ei oo liikaa sanoa toiselle välittävänsä ja rakastavansa toista. Koskaan ei ole turha pyytää anteeksi toiselta. Se ei ole heikkoutta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2941
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      2065
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1845
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe