Moniko uskoo Jumalaan?

SYDÄMEN PEILI

Voinen todeta, että pääosin uskon omiin valintoihini eikä elämääni säätele mikään erityisen Suuri voima. Jokainen jollain tapaa oman onnensa seppä.

Aina ei tietenkään voi onnea tehdä, uskon myöskin kohtaloon. Haluaisin uskoa, mutta järki leikkaa, joissain asioissa liikaakin.

184

320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jorma Raihnanen

      Juu,minullakin äly ja järki teräviä kuin partasuti!
      Llisäksi vielä oikea parkettien partasuti.

    • SYDÄMEN PEILI

      Ajattelin siksi vain ketjun aloittaa, kun kuulee puhuttavan siitä, että vanhemmiten tulee ihminen uskoon. Nöyräksi moni tulee, se on tosi, mutta uskoonko?!

      Elämähän on mitä on, tuskaa useilla osa-alueilla ja painiskelua arjessa ja ihmisten kanssa työssä ja vapaa-ajallakin, varsinkin kun on masennusta kaiken paineen keskellä. Nuorilta vaaditaan paljon nykyään ja on haasteellista olla itsensä vikoineen.

      Olen kuitenkin luokalta toiselle päässyt, vertauskuvallisesti. Selvinnyt elämässä eteenpäin, ilman Jumalan tai Jeesuksen näkemistä, tai uskomista.

      Ehtoollisellakaan ei ole tullut käytyä, eli harvoin aterialla se viini.

      • Kelpaamaton mato.

        Usko Kaikkivoipaan taivaan ja maan Luojaan,ei ole helppoa maailmassa,jossa opetetaan aivan päinvastaista.Otaksun sen kuitenkin kannattavan.Tosikrittittyjä ei voi olla maan päällä,koska ei ole meillä Kristustakaan.Hän vaikutti maan päällä,ja saarnasi vain hyvää sanomaa tulevista ajoista,kunnes hänen vastustajansa ,juutalainen papisto,teki päätöksen tappaa Jeesus.Kansana juutalaiset menettivät siten erokoisasemansa Jumalan silmissä,murhatessaan Jumalan pojan.Meillä on vakuutena raamatun lupaus uudesta ajasta,jolloin maa palautetaan takaisin alkuperäiseen tilaan.Niihin lupauksiin uskovalla on siis tulevaisuus taattu,muilla .valitettavasti ei sitä ole.Tutki raamattua ,sieltä saa lohtua vaikeuksiin.Tosi vaikeat ajat ovat vasta edessäpäin.Maiden johtajien liikkeet enteilevät maapallon laajuista sotaa lähiaikoina.Ole valveilla asioista,koska se tulee kuin varas yöllä.


      • ihmeet ja merkit
        Kelpaamaton mato. kirjoitti:

        Usko Kaikkivoipaan taivaan ja maan Luojaan,ei ole helppoa maailmassa,jossa opetetaan aivan päinvastaista.Otaksun sen kuitenkin kannattavan.Tosikrittittyjä ei voi olla maan päällä,koska ei ole meillä Kristustakaan.Hän vaikutti maan päällä,ja saarnasi vain hyvää sanomaa tulevista ajoista,kunnes hänen vastustajansa ,juutalainen papisto,teki päätöksen tappaa Jeesus.Kansana juutalaiset menettivät siten erokoisasemansa Jumalan silmissä,murhatessaan Jumalan pojan.Meillä on vakuutena raamatun lupaus uudesta ajasta,jolloin maa palautetaan takaisin alkuperäiseen tilaan.Niihin lupauksiin uskovalla on siis tulevaisuus taattu,muilla .valitettavasti ei sitä ole.Tutki raamattua ,sieltä saa lohtua vaikeuksiin.Tosi vaikeat ajat ovat vasta edessäpäin.Maiden johtajien liikkeet enteilevät maapallon laajuista sotaa lähiaikoina.Ole valveilla asioista,koska se tulee kuin varas yöllä.

        Jumala ei usko ateisteihin.

        http://ristintie.com/files/Bonnke-Reinhard-Vapautuksen-nuolet-270583-pe-Hki.mp3


      • uskovainen -
        ihmeet ja merkit kirjoitti:

        Jumala ei usko ateisteihin.

        http://ristintie.com/files/Bonnke-Reinhard-Vapautuksen-nuolet-270583-pe-Hki.mp3

        ihmeet ja merkit :

        Jumala kutsuu myös ateisteja puoleensa, ei kenekää tarvitse olla ateisti,
        ateistikin voi kokea ihmeen ja löytää jumalan suuren armon osakseen,
        jumalan suuruus niin valtava ettei ihmisen järki ymmärrä sitä,
        ihminen saa olla vain ihminen,
        kaikesta huolimatta jumala ymmärtää ihmistä hänen armonsa ei lopu koskaan kesken jos vain ihminen ataa jumalan tulla sydämeensä asumaan,


      • ihmeet ja merkit
        uskovainen - kirjoitti:

        ihmeet ja merkit :

        Jumala kutsuu myös ateisteja puoleensa, ei kenekää tarvitse olla ateisti,
        ateistikin voi kokea ihmeen ja löytää jumalan suuren armon osakseen,
        jumalan suuruus niin valtava ettei ihmisen järki ymmärrä sitä,
        ihminen saa olla vain ihminen,
        kaikesta huolimatta jumala ymmärtää ihmistä hänen armonsa ei lopu koskaan kesken jos vain ihminen ataa jumalan tulla sydämeensä asumaan,

        Tarkoitin, että Jumala ei usko ateistien selityksiin.


        https://www.youtube.com/watch?v=U0u3-2CGOMQ


        Mark. 16:15-20

        "15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
        17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
        18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
        19 Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle.
        20 Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta."


    • maanmatonen -

      olen uskovainen, enkä häpeä ollenkaa,
      siitä huolimatta kaikinpuolin yhtä virheellinen ihminen kuin kukatahansa täällä, hyvine ja huonoine puolineni,
      en yhtää parempi ihminen, kuinka kuka tahansa teistä,
      ihminen itsessään ei ole täydellinen , vain luoja meissä on täydellinen.

      • ent. siivoojaparka

        Minä katsoisin sen olevan niinpäin, että me luojassa olemme kaikki täydellisiä kaikkine vikoinemme.

        Minun on ollut aina helpompi uskoa johonkin korkeampaan voimaan kaiken luojana kuin siihen alkuräjähdykseen, mistä ei kukaan osaa sanoa, mikä se räjähti kun mitään ei vielä ollut. Kumpaankin tarvitaan uskoa. Kumpaankaan ei ihmisen järki riitä. Minulla olisi turvaton olo, jos uskoisin kaiken olevan pelkän sattuman tulos.


      • demeter1
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Minä katsoisin sen olevan niinpäin, että me luojassa olemme kaikki täydellisiä kaikkine vikoinemme.

        Minun on ollut aina helpompi uskoa johonkin korkeampaan voimaan kaiken luojana kuin siihen alkuräjähdykseen, mistä ei kukaan osaa sanoa, mikä se räjähti kun mitään ei vielä ollut. Kumpaankin tarvitaan uskoa. Kumpaankaan ei ihmisen järki riitä. Minulla olisi turvaton olo, jos uskoisin kaiken olevan pelkän sattuman tulos.

        Joskus minua huvittaa, että monilla on niin kova tarve uskoa "sattumaan".
        Uskoa siinäkin tarvitaan ja vakuuttelua ja poissulkemista. (siivoojaparka)
        Kai siitä sattumaan uskomisesta saa jonkinlaista lisäarvoa, ei tule ainakaan pilkatuksi tai halvennetuksi kuten Jumalaan uskovat herkästi tulevat. Siis tänä päivänä.


      • se matonen -
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Minä katsoisin sen olevan niinpäin, että me luojassa olemme kaikki täydellisiä kaikkine vikoinemme.

        Minun on ollut aina helpompi uskoa johonkin korkeampaan voimaan kaiken luojana kuin siihen alkuräjähdykseen, mistä ei kukaan osaa sanoa, mikä se räjähti kun mitään ei vielä ollut. Kumpaankin tarvitaan uskoa. Kumpaankaan ei ihmisen järki riitä. Minulla olisi turvaton olo, jos uskoisin kaiken olevan pelkän sattuman tulos.

        ent. siivooja,

        AIVAN OIKEIN

        tavallaan sama asia kuiteski ja samaa tarkottaa,

        noin piti minunki sanoman


      • Uskonnollinen uskova
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Minä katsoisin sen olevan niinpäin, että me luojassa olemme kaikki täydellisiä kaikkine vikoinemme.

        Minun on ollut aina helpompi uskoa johonkin korkeampaan voimaan kaiken luojana kuin siihen alkuräjähdykseen, mistä ei kukaan osaa sanoa, mikä se räjähti kun mitään ei vielä ollut. Kumpaankin tarvitaan uskoa. Kumpaankaan ei ihmisen järki riitä. Minulla olisi turvaton olo, jos uskoisin kaiken olevan pelkän sattuman tulos.

        Kehitysopin kannattijilta vaaditaan tosipaljon uskoa arvailujen tuloksiin,kuin raamattua tutkivalta, Luojan lupauksiin.Mitenkä joku voi ohittaa luonnon ihmeellisyydet vahingoksi.Kahden ihmisen,miehen ja naisen kiintymyksen toisiinsa,ja tuloksena uusi elävä ihmisen alku.Se on ,kaikki käsittämättömän viisaan suunnittelun tulos.Jos on suunnittelua,niin on pakko olla myöskin " SUUNNITTELIJA ".Luomakunta jossa kaikki eläimistö tuottaa jälkeläisiään,vain lajinsa mukaan.Siis missään ei näy kehitysvaiheessa olevia puoli-sitä-ja puoli tätä.


    • havainto

      Kumma, miten uskonasiat näyttää kiinnostavan enemmän niitä, jotka suureen ääneen toitottavat, etteivät usko kirkkoon jumalaan tai muhunkaan.
      Onko niillä jokin trauma.
      Sellaisilla, jotka uskovat enemmän tai vähemmän, on muiden uskomiset yhdentekeviä.

      • att2

        Kirkko kerää vain rahaa kirkolla ja papeilla ei ole uskoa vain raha pelejä oli uskonto mikä tahansa vain tappaminen ja raha pelaa, näin myös Suomen historiassa 40 luvulla oliko hyvä???


        Täytyisi vähän olla....


    • uskis -

      " havainto "

      saman huomannu,
      heillä varmaan on huono omatunto, heillä alitajunnassa kolkuttaa jokin paha jota he suojelevat vakuuttamaalla olevansa ateisteja,
      jonka varjola he voi tehdä oikeeti pahaa / pahoja asioita ,
      en pidä ateisteista, en luota heihin ihmisinä,
      mutta rukoilen niitten puolesta,

      • pitkäkoipi

        Hyvin usein vakavan sairauden taikka onnettomuuden tapahtuessa uhrin katse kääntyy ylöspäin johonkin tuntemattomaan." Oliskohan siellä jossakin hyväntahtoinen Jumala joka voisi auttaa tuskan lieventämiseen,taikka hengen pelastamiseen.Vanhemmatkin ateistit yleensä " pehmenevät ,kun noutaja on ovella ".Mitäs jos Jumala kääntää silloin selkänsä,ja valittaa kiireitään,heheh.En usko mihinkään " kohtaloon ",missään ei voi olla mitään kirjoitettuna etukäteen,miten joku henkilö toimii,taikka jättää toimimatta.Jumalan johdatukseen kylläkin uskon.Hänellä on voima ja viisaus suojella henkilöä joka on sen arvoinen.Valheilla on "lyhyet koivet ",mutta totuus pysyy iäti.


    • att2

      Erosin kirkosta parivuotta sitten.

      Jumalasta en tiedä mutta uskon elämän jatkuvan kuoleman jälkeen.

      • hautaan menevä

        Raamatun mukaan kuolemassa ei ole mitään,se on tyhjyyttä,mutta raamatusta myöskin voi lukea,mitenkä tulevaisuudessa " haudat aukeavat ",se tarkoittaa henkiin herättämistä kuolleista.Ihminen ei jatka automaattisesti elämää jossakin henkiluomuksena,se sotii raamattua vastaan,ja tukee harhaoppista " sielunvaellus-oppia ",joka perustuu saa-ta-nan valheisiin, " ette suinkaan kuole ".Raamatun mukaan kukaan ihmisistä ei ole vielä noussut kuolleista ( haudasta eli helvetistä),se aika on edessäpäin.


      • ent. siivoojaparka
        hautaan menevä kirjoitti:

        Raamatun mukaan kuolemassa ei ole mitään,se on tyhjyyttä,mutta raamatusta myöskin voi lukea,mitenkä tulevaisuudessa " haudat aukeavat ",se tarkoittaa henkiin herättämistä kuolleista.Ihminen ei jatka automaattisesti elämää jossakin henkiluomuksena,se sotii raamattua vastaan,ja tukee harhaoppista " sielunvaellus-oppia ",joka perustuu saa-ta-nan valheisiin, " ette suinkaan kuole ".Raamatun mukaan kukaan ihmisistä ei ole vielä noussut kuolleista ( haudasta eli helvetistä),se aika on edessäpäin.

        Herättihän Jeesus tosin Lasaruksen (Martan ja Marian veljen) henkiin vaikka tämä oli ollut monta päivää kuolleena ja ruumis haisikin jo. Olen ajatellut sitä, että jos Lasarus olisi jo käynyt siinä kuolleena ollessaan taivaassa tai helvetissä, niin varmaan siitä olisi kerrottu, mitä hän siellä näki ja koki. Olisiko hän malttanut olla siitä hiljaa. Jeesuskin sanoi hänen vain nukkuvan vaikka hän oli kuollut.

        e.sp (lähes pappi)


    • reppuriika

      Uskon ja ole uskonut niin kauan kuin muistan. Selvästi uskoon tulin kaksi päivää ennen kun täytin 15 vuotta. Paljon on kokemusta uskon voimasta ja johdatuksesta tullut 40 vuoden aikana. Olen kokenut myös yliluonnollisia asioita ja elämä ei pääty fyysiseen kuolemaan.
      Ei järkeä tarvitse laittaa narikkaan uskon myötä, mutta Jumalan valtakunta toimii eri ulottuvuudessa kuin aineellinen, vaikka Luojalle ei ole eroa aineellisen ja henkisen välille.
      Uskoa voi pyytää Jumalalta: jos olet olemassa, niin palasta itsesi. Ja Jeesus Kristus on tie Jumalan yhteyteen.

    • Tämän päivän 60 eivät tule vanhetessaankaan uskoon..
      Se on kymmenen vuotta vanhempien muinais-perintöä.

      Jesse sanoo aina ettei hänenkään faijansa ainoa autuaaksi tekevä ole.
      Eikä Jesse koskaan kerro minulle olenko ajatuksissani oikeassa.
      Joten maallinen maahinen on minunkin oltava.
      Maallisen järki riittää vain jollekin rajalle asti.
      Looginen mieleni kertoo siten että jotain jossain muuallakin on.
      Minulla vaan ei ole sille jollekin nimeä.
      Se kun ei ole mitenkään tuttu sillee.
      Siksi toiseksi niitä joitain voi olla kokonainen laumakin.
      Todella outoa on että jotkut ovat omalleen nimen löytäneet.


      H.

      • demeter1

        "Korkein usko ei ole uskoa johonkin tai jonkin vuoksi" (D.T. Suzuki)

        "Jumala on, vaikkei uskoisi" (Juice Leskinen)


      • demeter1 kirjoitti:

        "Korkein usko ei ole uskoa johonkin tai jonkin vuoksi" (D.T. Suzuki)

        "Jumala on, vaikkei uskoisi" (Juice Leskinen)

        "demeter"

        Oma ikä-loppu vanhukseni :)
        Kaikkien poikkeuksien ihastuttavin poikkeus.

        "Korkein usko on antautuminen"

        "Ihminen on, vaikka Jumalakaan ei häneen usko"

        - HUNKSZ 18.12.2014

        H.


      • demeter1
        hunksz kirjoitti:

        "demeter"

        Oma ikä-loppu vanhukseni :)
        Kaikkien poikkeuksien ihastuttavin poikkeus.

        "Korkein usko on antautuminen"

        "Ihminen on, vaikka Jumalakaan ei häneen usko"

        - HUNKSZ 18.12.2014

        H.

        Sulle ei sitten mikään valmis kelpaa, hunksi...Mutta ei paha.
        Tarkoitan siteerauksia. Olenkin jo odottanut, koska tautini tarttuu: että siteeraajia ilmestyy lisää... Sinä olet toistaiseksi siteerannut vain itseäsi..))

        Mitä ikään tulee, hän ei nyt sitten muistuta siitä. Hiekka valuu hänenkin tiimalasissaan ja sunnuntaina lukema muuttuu hänelläkin taas.. Perässä tulet, mutta kiinni et saa..))


      • att2
        demeter1 kirjoitti:

        Sulle ei sitten mikään valmis kelpaa, hunksi...Mutta ei paha.
        Tarkoitan siteerauksia. Olenkin jo odottanut, koska tautini tarttuu: että siteeraajia ilmestyy lisää... Sinä olet toistaiseksi siteerannut vain itseäsi..))

        Mitä ikään tulee, hän ei nyt sitten muistuta siitä. Hiekka valuu hänenkin tiimalasissaan ja sunnuntaina lukema muuttuu hänelläkin taas.. Perässä tulet, mutta kiinni et saa..))

        Kyllä saa sillä kaikille tulee aika joka on ajaton.


        Siellä kohtaamme tutut.


      • demeter1
        att2 kirjoitti:

        Kyllä saa sillä kaikille tulee aika joka on ajaton.


        Siellä kohtaamme tutut.

        Tuon varaan en osaa laskea att2. Että kohtaisimme tutut kuoleman jälkeen, mutta ei minulla mitään sitä vastaankaan olisi....

        Ajan ja ajattomuuden ulottuvuudet voi kokea eläessäänkin, mielestäni.


      • demeter1 kirjoitti:

        Sulle ei sitten mikään valmis kelpaa, hunksi...Mutta ei paha.
        Tarkoitan siteerauksia. Olenkin jo odottanut, koska tautini tarttuu: että siteeraajia ilmestyy lisää... Sinä olet toistaiseksi siteerannut vain itseäsi..))

        Mitä ikään tulee, hän ei nyt sitten muistuta siitä. Hiekka valuu hänenkin tiimalasissaan ja sunnuntaina lukema muuttuu hänelläkin taas.. Perässä tulet, mutta kiinni et saa..))

        "demeter"

        Henkinen yhteys on usein ihastuttava poikkeus.
        Hän ottaa itteensä vaan...
        Unohtaen vuodet.

        Ottaa hän vastaan myös Joulu-Lahjansa.
        Hänelle laatimani aforismin siteerattavaksi:

        "Minä olen kuin rakkaani sielun peili.
        rumana, rujona onnekkaana"

        H.


      • yhtä kaikki
        hunksz kirjoitti:

        "demeter"

        Henkinen yhteys on usein ihastuttava poikkeus.
        Hän ottaa itteensä vaan...
        Unohtaen vuodet.

        Ottaa hän vastaan myös Joulu-Lahjansa.
        Hänelle laatimani aforismin siteerattavaksi:

        "Minä olen kuin rakkaani sielun peili.
        rumana, rujona onnekkaana"

        H.

        Siteerauksien varassa elävä henkinen yhteys, voi luojan tähden.


      • yhtä kaikki kirjoitti:

        Siteerauksien varassa elävä henkinen yhteys, voi luojan tähden.

        "yhtä kaikki"

        "Minä rakastan sinua"
        Voiko tuon karmeampaa siteerausta olla?
        Kuitenkin se kattaa matkat, maat ja mantereet.
        Kietoo syliinsä urheilun, musiikin, mitä lie...
        Olkoon vähän, paljon liioitellen...
        On se viestinä välillä kahden hengen.

        H.


      • demeter1
        hunksz kirjoitti:

        "yhtä kaikki"

        "Minä rakastan sinua"
        Voiko tuon karmeampaa siteerausta olla?
        Kuitenkin se kattaa matkat, maat ja mantereet.
        Kietoo syliinsä urheilun, musiikin, mitä lie...
        Olkoon vähän, paljon liioitellen...
        On se viestinä välillä kahden hengen.

        H.

        Kiitos hunksi, sielunveli. Katsotaan nyt, tarttuuko aforismisi auraani...

        Ellen ehdi onnitella 21.12. onnittelen nyt. Säilyköön lannistumaton luontosi, monet ulottuvuutesi ja avara sydämesi ilon antajana kaikille niille, jotka sinusta selvän ottavat ja selvän saavat..))


      • yksinäinen uskova

        On aivan eri asia uskoa raamattuun,ja uskoa johonkin muuhun,millä ei ole merkitystä lopputulokseen.Raamattu on ainoa teos,joka lupaa iankaikkisen elämän tulevaisuudessa,maan päällä.Siihen uskominen on vielä kaikkien lisäksi " ilmaista ".Ei tarvita rahaa,ei sijoituksia,eikä kirkkoa,eikä heidän pappejaan.Se on yksilön henkilökohtainen usko Jumalaan,ei muuta.Helppoa kuin heinän teko ?


    • Agnostikko.
      Ei todisteita puolesta eikä vastaan.
      Ei mahdollista tietää onko jumalaa olemassa vai ei.
      Ihminen tarvitsee uskoa johonkin suurempaan mahtiin. Muuten kuolemanpelko tuntuu ylipääsemättömältä. Vaikeaa hyväksyä että tää elämä olisi ainutkertainen, mutta mitään näyttöä mistään muusta ei ole.

      • demeter1

        Niin, Paloma, ainakin sitä jää kysymään, mitä mieltä tässä kaikessa on, jos kaikki päättyy tähän.

        Vähintäinkin haluaisi vakuuttua siitä, että kokemukset ja niiden kautta saatu ymmärrys tallentuisi jonnekin, vaikka sitten sinne akaasisiin aikakirjoihin, ihmiskunnan kollektiiviseen muistiin., mutta eihän meillä ole takeita siitäkään.


      • en usko mihinkään suurempaan mahtiin
        enkä ole koskaan kokenut kuolemanpelkoa

        kun kuolen minua ei enää ole
        enkä siirry mihinkään uuteen ihanaan paikkaan
        enkä tapaa ketään vanhoja sukulaisia ja kamuja
        jossain tuonpuoleisessa

        voi vaan sanoa että se lentää niin kuin tuhka tuuleen
        se oli sen tiinan tarina siinä ja piste :)


      • demeter1 kirjoitti:

        Niin, Paloma, ainakin sitä jää kysymään, mitä mieltä tässä kaikessa on, jos kaikki päättyy tähän.

        Vähintäinkin haluaisi vakuuttua siitä, että kokemukset ja niiden kautta saatu ymmärrys tallentuisi jonnekin, vaikka sitten sinne akaasisiin aikakirjoihin, ihmiskunnan kollektiiviseen muistiin., mutta eihän meillä ole takeita siitäkään.

        Entä jos millään ei olekaan mitään tarkoitusta?
        Elämme ja kuolemme kuten muutkin eläinlajit, ilman mitään korkeampaa päämäärää tai tarkoitusta,
        Kaikki ihmiskunnan kootut kokemukset ja ymmärrys eivät tunnu painavan missään kun ahneus, raakuus, fanatismi ja verenhimo tuntuu vain lisääntyvän maailmassa samaa vauhtia kuin tiedonkulku, kokemukset, äly ja ymmärrys...
        Sinä kaipaat sitaatteja, tässä minun tämänpäiväinen sitaattini:
        "Aprés nous le déluce"
        (Meidän jälkeemme vedenpaisumus)


      • tiinainen kirjoitti:

        en usko mihinkään suurempaan mahtiin
        enkä ole koskaan kokenut kuolemanpelkoa

        kun kuolen minua ei enää ole
        enkä siirry mihinkään uuteen ihanaan paikkaan
        enkä tapaa ketään vanhoja sukulaisia ja kamuja
        jossain tuonpuoleisessa

        voi vaan sanoa että se lentää niin kuin tuhka tuuleen
        se oli sen tiinan tarina siinä ja piste :)

        Minua on vaivannut jo pitempää pienoinen kauhu siitä että joudun joskus luopumaan tästä elämästä. En usko kauheesti mihinkään uuteen mahdollisuuteen, ihmisenä tai torakkanakaan.
        En ole 100% varma mistään että olishan se jotain jos meistä tulisi joitain sellasia henkiolentoja mutta satumaailmaa se taitaa olla.


      • demeter1
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Entä jos millään ei olekaan mitään tarkoitusta?
        Elämme ja kuolemme kuten muutkin eläinlajit, ilman mitään korkeampaa päämäärää tai tarkoitusta,
        Kaikki ihmiskunnan kootut kokemukset ja ymmärrys eivät tunnu painavan missään kun ahneus, raakuus, fanatismi ja verenhimo tuntuu vain lisääntyvän maailmassa samaa vauhtia kuin tiedonkulku, kokemukset, äly ja ymmärrys...
        Sinä kaipaat sitaatteja, tässä minun tämänpäiväinen sitaattini:
        "Aprés nous le déluce"
        (Meidän jälkeemme vedenpaisumus)

        Kaikki on mahdollista, Paloma, ettei elämällä ole tämän isompaa tarkoitusta.

        Silti koen, että kun ihmiselle on todistetusti annettu enemmän älykkyyttä kuin muille lajeille, se antaisi mahdollisuuden ymmärtää enemmän ja löytää elämästä itseä isomman tarkoituksen.
        On kyllä pakko nähdä, että kaikki eivät tuota tahdo. Heille riittää "elämästä nauttiminen". Siihen mielestäni pohjaa kaikki tuo mihin viittasit: ahneus, raakuus, fanatismi, verenhimo. Kunhan oma asema on turvattu, minä saan haluamani, muista viis...

        Hieno sitaatti. Sitä kohti ilmeisesti ollaan menossa. "Helvettiin ollaan menossa, mutta onneksi ensimmäisessä luokassa" (Alpo Ruuth).


      • att2
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Minua on vaivannut jo pitempää pienoinen kauhu siitä että joudun joskus luopumaan tästä elämästä. En usko kauheesti mihinkään uuteen mahdollisuuteen, ihmisenä tai torakkanakaan.
        En ole 100% varma mistään että olishan se jotain jos meistä tulisi joitain sellasia henkiolentoja mutta satumaailmaa se taitaa olla.

        100% et hengessä kuole- muotoa en tiedä, voit yrittää aavistella asiaa itse kuinka se mahtaa olla...


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Minua on vaivannut jo pitempää pienoinen kauhu siitä että joudun joskus luopumaan tästä elämästä. En usko kauheesti mihinkään uuteen mahdollisuuteen, ihmisenä tai torakkanakaan.
        En ole 100% varma mistään että olishan se jotain jos meistä tulisi joitain sellasia henkiolentoja mutta satumaailmaa se taitaa olla.

        jokainenhan joutuu luopumaan elämästä joskus
        en ole sitä kauhistellut
        oon ajatellut sen näin
        jos se tapahtuu äkillisesti se ei paljon mua sillon hetkakuta
        ja jos sairastun niin toivottavasti
        sit on vielä aikaa tehdä kaikkee kivaa
        rakkaiden ihmisten kanssa ennen lopullista aamenta

        sen verran tää vanheneminen on vaikuttanu
        että olen ruvennut elämään tässä hetkessä
        en muistele menneitä
        enkä murehdi tulevaa

        täytyy sanoa että välillä olen ollut pikkuisen tuhma
        mutta minulla ei ole mitään salattavaa :)


      • Vapautusta odottava
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Entä jos millään ei olekaan mitään tarkoitusta?
        Elämme ja kuolemme kuten muutkin eläinlajit, ilman mitään korkeampaa päämäärää tai tarkoitusta,
        Kaikki ihmiskunnan kootut kokemukset ja ymmärrys eivät tunnu painavan missään kun ahneus, raakuus, fanatismi ja verenhimo tuntuu vain lisääntyvän maailmassa samaa vauhtia kuin tiedonkulku, kokemukset, äly ja ymmärrys...
        Sinä kaipaat sitaatteja, tässä minun tämänpäiväinen sitaattini:
        "Aprés nous le déluce"
        (Meidän jälkeemme vedenpaisumus)

        Luoja asetti sateenkaaren muistoksi vedenpaisumuksesta.Hän ei toista kertaa tuhoa maapallon pintaa vedellä,hän on sen luvannut.Muita tuhomenetelmiä hänellä on paljonkin.Palava tuli on niistä yksi,sekä lumivarastot ,Jobin kirjassa.Maapallon maiden johtajat pitävät huolen nälänhädästä,sairauksien levittämisestä,sodista,ja köyhyyden lisäämisestä,he ovat siihen erikoistuneet yltäkylläisyydessään,kunnes Luoja astuu väliin ja lopettaa ne jotka tuhoavat ihmiskuntaa.Armakedon tulee olemaan "uskoville " huojentava pelastus.


      • suurtapahtuma
        tiinainen kirjoitti:

        en usko mihinkään suurempaan mahtiin
        enkä ole koskaan kokenut kuolemanpelkoa

        kun kuolen minua ei enää ole
        enkä siirry mihinkään uuteen ihanaan paikkaan
        enkä tapaa ketään vanhoja sukulaisia ja kamuja
        jossain tuonpuoleisessa

        voi vaan sanoa että se lentää niin kuin tuhka tuuleen
        se oli sen tiinan tarina siinä ja piste :)

        Tiina,voisitkohan yllättyä,jos sinut joskus myöhemmin herätettäisiin henkiin,ihan vain kokeeksi.Sellainen tilaisuus saattaisi olla kovin miellyttävä,muiden yllättyneiden joukossa.Silloin vasta viimeinen valinta on mahdollista,koska nyt ei valita ketään mihinkään,eikä syntejä ole täällä kukaan antamassa anteeksi. "Sitten maiden johtajat kokoavat armeijansa ja kannattajaansa yhteen Jumalaa vastaan ",jolloin heidät kaikki tuhotaan,viimeiseen asti sekä viimeisenä Saa-ta-na ,jonka jälkeen KUOLEMA on pyyhitty pois.


      • ent. siivoojaparka
        suurtapahtuma kirjoitti:

        Tiina,voisitkohan yllättyä,jos sinut joskus myöhemmin herätettäisiin henkiin,ihan vain kokeeksi.Sellainen tilaisuus saattaisi olla kovin miellyttävä,muiden yllättyneiden joukossa.Silloin vasta viimeinen valinta on mahdollista,koska nyt ei valita ketään mihinkään,eikä syntejä ole täällä kukaan antamassa anteeksi. "Sitten maiden johtajat kokoavat armeijansa ja kannattajaansa yhteen Jumalaa vastaan ",jolloin heidät kaikki tuhotaan,viimeiseen asti sekä viimeisenä Saa-ta-na ,jonka jälkeen KUOLEMA on pyyhitty pois.

        Taitaa olla jehovantodistajien raamatusta tuo oppi? Olenko oikeassa?


    • uskon itseeni, läheisiini ja ystäviini
      he ovat todellisia lihaa ja verta

      mihinkään satuolentoihin en usko.

      • demeter1

        Minulla ei ole noin vahvaa uskoa "itseeni, läheisiini ja ystäviini"...(tiinainen)

        Vaikka/kun he ovat "lihaa ja verta" voin menettää heidät, käsitykseni heistä voi muuttua, elämä voi erottaa meidät, voi tapahtua paljon, vaikka he ovat "todellisia".

        "Sadut" - uskon että viittaat Raamattuun - eivät ole koskaan ainakaan minua pettäneet, tutkineet ja uudistaneet kylläkin.


      • demeter1 kirjoitti:

        Minulla ei ole noin vahvaa uskoa "itseeni, läheisiini ja ystäviini"...(tiinainen)

        Vaikka/kun he ovat "lihaa ja verta" voin menettää heidät, käsitykseni heistä voi muuttua, elämä voi erottaa meidät, voi tapahtua paljon, vaikka he ovat "todellisia".

        "Sadut" - uskon että viittaat Raamattuun - eivät ole koskaan ainakaan minua pettäneet, tutkineet ja uudistaneet kylläkin.

        Demeter .
        Olen aina lueskellut sanojasi ja minusta ne on viisaan ja asemastaan levollisen ihmisen sanoja.
        Mullahan on pitkä kokemus sairaaloista ja ihmisistä niissä vuoteissa, ne on paikkoja missä ihminen on noutajan kanssa kasvokkain.
        Kovin harvoin näin ihmisen joka luotti vaan itteensä ,melkein kaikilla oli joku portti tai ovi mistä se helpotus ja apu saapuu.
        Olen yksinäisillä lenkeilläni käynyt momia keskusteluja ns luojani kanssa, kohtaloon uskominen tai uskominen siihen että jokainen tapaus liittyy seuraavaan on mun juttuni.
        Ainakin minä uskon siihen että jokainen tekoni vaikuttaa tuleviin asioihin ja niillä uskomuksillani olen saanut melkosen levollisen olotilani aikaseksi.
        En osaa määritellä olenko uskovainen tai en koitan vaan olla ihminen toiselle.


      • att2
        demeter1 kirjoitti:

        Minulla ei ole noin vahvaa uskoa "itseeni, läheisiini ja ystäviini"...(tiinainen)

        Vaikka/kun he ovat "lihaa ja verta" voin menettää heidät, käsitykseni heistä voi muuttua, elämä voi erottaa meidät, voi tapahtua paljon, vaikka he ovat "todellisia".

        "Sadut" - uskon että viittaat Raamattuun - eivät ole koskaan ainakaan minua pettäneet, tutkineet ja uudistaneet kylläkin.

        Raamattu on valetta lähes kaikki koska papit ovat matkassa.


      • att2 kirjoitti:

        Raamattu on valetta lähes kaikki koska papit ovat matkassa.

        Ihan mielenkiinnosta kysyisin että kuka on oikeksi todennut vapaa ajattelijoitten ajatukset?
        Onko vai ei ,siinä se pulma.


      • att2
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Ihan mielenkiinnosta kysyisin että kuka on oikeksi todennut vapaa ajattelijoitten ajatukset?
        Onko vai ei ,siinä se pulma.

        Kekkosta haluat????


        Raamattu---Papit Maria Mahdalena on pois koska hän oli nainen.


        Kaikissa meissä jotka läheisiä he jotka ovat pois he kuolin hetkellä ovat lähellä ottavat sielun valoon, tosin heillä on aika olla lähellä mistä ovat poistuneet.


      • demeter1
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Demeter .
        Olen aina lueskellut sanojasi ja minusta ne on viisaan ja asemastaan levollisen ihmisen sanoja.
        Mullahan on pitkä kokemus sairaaloista ja ihmisistä niissä vuoteissa, ne on paikkoja missä ihminen on noutajan kanssa kasvokkain.
        Kovin harvoin näin ihmisen joka luotti vaan itteensä ,melkein kaikilla oli joku portti tai ovi mistä se helpotus ja apu saapuu.
        Olen yksinäisillä lenkeilläni käynyt momia keskusteluja ns luojani kanssa, kohtaloon uskominen tai uskominen siihen että jokainen tapaus liittyy seuraavaan on mun juttuni.
        Ainakin minä uskon siihen että jokainen tekoni vaikuttaa tuleviin asioihin ja niillä uskomuksillani olen saanut melkosen levollisen olotilani aikaseksi.
        En osaa määritellä olenko uskovainen tai en koitan vaan olla ihminen toiselle.

        Kiitos sanoistasi, k/k. Annan niille erityisen arvon, kun olen oppinut tuntemaan sinun laatuasi.
        Karman laki, syyn ja seurauksen laki, on tullut myös minulle "lihaksi"..
        Vaikka ei se laki minusta ihan erehtymätön ole. Ajatellaan nyt vaikka nuoren ihmisen kuolemaa, joka on meille molemmille tuttu.
        Siitä saa minusta ihan oikeutetusti vaatia Jumalaa tilille, että sen merkityksen ymmärtäisi, oppisi hyväksymään. Aikaa se vie ja on vienyt, mutta voidakseen jatkaa elämää on pakko tyytyä siihen, ettei kaikkea ymmärrä ja että hän, joka temmattiin täältä, ei ainakaan kärsi. Ja vaikka ei ihan Katri-Helenaksi rupeaisi voi nähdä, että yhdessä eletty elämä ja siinä koettu rakkaus edelleenkin kantaa meitä.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Demeter .
        Olen aina lueskellut sanojasi ja minusta ne on viisaan ja asemastaan levollisen ihmisen sanoja.
        Mullahan on pitkä kokemus sairaaloista ja ihmisistä niissä vuoteissa, ne on paikkoja missä ihminen on noutajan kanssa kasvokkain.
        Kovin harvoin näin ihmisen joka luotti vaan itteensä ,melkein kaikilla oli joku portti tai ovi mistä se helpotus ja apu saapuu.
        Olen yksinäisillä lenkeilläni käynyt momia keskusteluja ns luojani kanssa, kohtaloon uskominen tai uskominen siihen että jokainen tapaus liittyy seuraavaan on mun juttuni.
        Ainakin minä uskon siihen että jokainen tekoni vaikuttaa tuleviin asioihin ja niillä uskomuksillani olen saanut melkosen levollisen olotilani aikaseksi.
        En osaa määritellä olenko uskovainen tai en koitan vaan olla ihminen toiselle.

        koo koo
        mulla on kans kokemusta sairaaloista
        lähinnä tältä syöpäsairaala puolelta
        tuli siellä vierailtua kahdeksan vuoden ajan
        anoppi ja äiti
        anoppi kävi varmaankin keskusteluja sen herransa kansa
        mutta äitini keskusteli minun kanssani
        niinä aikoina tuli tavattua monia tuttuja ja tuntemattomia
        mutta koskaan ei ollut herra mukana

        lähinnä oli sairaanhoitajat ja lääkärit
        jotka sen helpotuksen toivat
        itse kerroin uskovan itseeni mutta myös läheisiini
        ja he tuovat minulle sen helpotuksen sillon kun mulla on paha olla

        jos mietitään sitä jumalaa joka joidenkin mielestä on tuolla
        taivaassa vastassa ja ottaa luokseen
        niin minkä helskutin takia se ottaa aina ne parhaat ensin
        kai siihenkin on joku selitys
        mutta ei mee mun kaaliin
        koska ihminen syntyy elää ja kuolee
        ja se on siinä

        kaikki muu on satua
        esim kymmentä käskyä en ymmärrä
        siinä mielessä että jos niitä kumminkin rikkoon
        niin jumala antaa anteeksi
        miks sit on tehty sit sellaiset rikottavaksi.


      • tiinainen kirjoitti:

        koo koo
        mulla on kans kokemusta sairaaloista
        lähinnä tältä syöpäsairaala puolelta
        tuli siellä vierailtua kahdeksan vuoden ajan
        anoppi ja äiti
        anoppi kävi varmaankin keskusteluja sen herransa kansa
        mutta äitini keskusteli minun kanssani
        niinä aikoina tuli tavattua monia tuttuja ja tuntemattomia
        mutta koskaan ei ollut herra mukana

        lähinnä oli sairaanhoitajat ja lääkärit
        jotka sen helpotuksen toivat
        itse kerroin uskovan itseeni mutta myös läheisiini
        ja he tuovat minulle sen helpotuksen sillon kun mulla on paha olla

        jos mietitään sitä jumalaa joka joidenkin mielestä on tuolla
        taivaassa vastassa ja ottaa luokseen
        niin minkä helskutin takia se ottaa aina ne parhaat ensin
        kai siihenkin on joku selitys
        mutta ei mee mun kaaliin
        koska ihminen syntyy elää ja kuolee
        ja se on siinä

        kaikki muu on satua
        esim kymmentä käskyä en ymmärrä
        siinä mielessä että jos niitä kumminkin rikkoon
        niin jumala antaa anteeksi
        miks sit on tehty sit sellaiset rikottavaksi.

        Tiina@

        Jokaisella on vapaus valita mihin uskoo.

        Siis vaikkapa uskoa mistä saa lohtua kun asiat menee puihin. En, kuten jo kirjoitin luota läheisiini en itseeni ongelmanratkaisijana. Onhan se nähty. Ihmisten hyvyys ja auttaminen.

        Haluan keskustella sisimpäni kanssa enkä saa vastauksia heti. Olen rehellisin sisimmälleni jolle puran murheeni. Olen avoin ja rehellinen kun kerron suruistani ja iloistani. Saan hyvän olon, saan kerrottua jollekin miten asiat todella ovat. Ihan oikeesti, ilman valehtelemisen pienintäkään mahdollisuutta.

        Olet varmaan huomannut, että hyvän päivän jälkeen voi reki kaatua ja olet hangessa. Ystävä voi auttaa sinut ylös, mutta voiko ystävä olla tukenasi kun selvität itsellesi mikä vei sinut sinne hankeen, ihan rehellisesti.

        Usko elämään, usko siihen, että selviää, usko ja luottamus johonkin, joka kuuntelee ja kantaa eteenpäin.

        En olisi selvinnyt ilman Jumalaa.

        .


      • korppis kirjoitti:

        Tiina@

        Jokaisella on vapaus valita mihin uskoo.

        Siis vaikkapa uskoa mistä saa lohtua kun asiat menee puihin. En, kuten jo kirjoitin luota läheisiini en itseeni ongelmanratkaisijana. Onhan se nähty. Ihmisten hyvyys ja auttaminen.

        Haluan keskustella sisimpäni kanssa enkä saa vastauksia heti. Olen rehellisin sisimmälleni jolle puran murheeni. Olen avoin ja rehellinen kun kerron suruistani ja iloistani. Saan hyvän olon, saan kerrottua jollekin miten asiat todella ovat. Ihan oikeesti, ilman valehtelemisen pienintäkään mahdollisuutta.

        Olet varmaan huomannut, että hyvän päivän jälkeen voi reki kaatua ja olet hangessa. Ystävä voi auttaa sinut ylös, mutta voiko ystävä olla tukenasi kun selvität itsellesi mikä vei sinut sinne hankeen, ihan rehellisesti.

        Usko elämään, usko siihen, että selviää, usko ja luottamus johonkin, joka kuuntelee ja kantaa eteenpäin.

        En olisi selvinnyt ilman Jumalaa.

        .

        korppis
        jokaisella ton todellakin vapaus valita mihin uskoo

        kyllä määkin keskustelen sisimpäni kanssa ja
        pohdin monenlaisia asioita
        mutta sillon se olen minä joka saa avun itseltään
        ei mulle kukaan tuu sanomaan että se oli nyt tässä
        vaan itse uskon päätöksen oikeuteen

        ja nyt kun olen käynyt pohtimassa näitä
        reen kaatumiesta tulleita ongelmia ihan ulkopuolisen kanssa
        hän on alan ammattilainen ei mikään herran lähettiläs

        hammasta purren olisin selvinnyt ilman ihmistäkin
        elämästäni mutta turha kantaa itse kaikki
        kun on läheisiä ja ystäviä joiden kanssa jakaa.


      • k/k
        tiinainen kirjoitti:

        koo koo
        mulla on kans kokemusta sairaaloista
        lähinnä tältä syöpäsairaala puolelta
        tuli siellä vierailtua kahdeksan vuoden ajan
        anoppi ja äiti
        anoppi kävi varmaankin keskusteluja sen herransa kansa
        mutta äitini keskusteli minun kanssani
        niinä aikoina tuli tavattua monia tuttuja ja tuntemattomia
        mutta koskaan ei ollut herra mukana

        lähinnä oli sairaanhoitajat ja lääkärit
        jotka sen helpotuksen toivat
        itse kerroin uskovan itseeni mutta myös läheisiini
        ja he tuovat minulle sen helpotuksen sillon kun mulla on paha olla

        jos mietitään sitä jumalaa joka joidenkin mielestä on tuolla
        taivaassa vastassa ja ottaa luokseen
        niin minkä helskutin takia se ottaa aina ne parhaat ensin
        kai siihenkin on joku selitys
        mutta ei mee mun kaaliin
        koska ihminen syntyy elää ja kuolee
        ja se on siinä

        kaikki muu on satua
        esim kymmentä käskyä en ymmärrä
        siinä mielessä että jos niitä kumminkin rikkoon
        niin jumala antaa anteeksi
        miks sit on tehty sit sellaiset rikottavaksi.

        Tiinalle.
        Mä en heittele polvirukouksia ja en kuulu eres kirkkoon,kaik sellanen mikä liitetään uskoviin on vierasta mulle.
        Mä kattelen mailmaa omien komusten valossa ,ja koska en ymmärrä kaikkea näkemääni ja kokemaani olen kehitellyt omat ajatukset tästä elämästä.
        Mä en julista sun ajatuksia saduksi ,joten älä sinäkään tee toisille sillai, yleensä uskonnosta keskustelu on pelkkää mielikuvien varassa olemista joten ei kannata .
        Ollaan vaan omia luonteitamme ja annetaan muittenkin olla,tuomittematta.


      • Korppis*
        tiinainen kirjoitti:

        korppis
        jokaisella ton todellakin vapaus valita mihin uskoo

        kyllä määkin keskustelen sisimpäni kanssa ja
        pohdin monenlaisia asioita
        mutta sillon se olen minä joka saa avun itseltään
        ei mulle kukaan tuu sanomaan että se oli nyt tässä
        vaan itse uskon päätöksen oikeuteen

        ja nyt kun olen käynyt pohtimassa näitä
        reen kaatumiesta tulleita ongelmia ihan ulkopuolisen kanssa
        hän on alan ammattilainen ei mikään herran lähettiläs

        hammasta purren olisin selvinnyt ilman ihmistäkin
        elämästäni mutta turha kantaa itse kaikki
        kun on läheisiä ja ystäviä joiden kanssa jakaa.

        Kuten jo molemmat totesimme meillä on vapaus valita uskommeko vai ei ja mitä tai mihin uskomme.

        Kun juttelen sisimpäni kanssa en tee päätöksiä. Pyydän apua ja jään odottamaan. Asioilla tuntuu olevan tapanna järjestyä.

        Se, että maksaa kuuntelijalle ei vakuuta minua. Petzen veljen vaimo kuuntelee ammatikseen. Olen käsittänyt hänen työnsä siten, että, hän kuuntelee asiakasta, kyselee ja johdattelee asiakasta yksinpuhelussa, hän ikään kuin kaivaa sitä sisintä, hän ei anna neuvoja vaan jättää selviytymisen oivaltamisen asikkaalle. istunto kestää noin 45-minuuttia, lasku lähtee perään. Hän tienaa tosi hyvin, omistaa ison talon Amsterdamin keskustassa yms maallista.

        Miksi maksaisin kuuntelialle jos voin puhua itsekseni jollekin jonka uskon kuuntelevan minua ja tunnen sen auttavan.


      • Korppis*
        k/k kirjoitti:

        Tiinalle.
        Mä en heittele polvirukouksia ja en kuulu eres kirkkoon,kaik sellanen mikä liitetään uskoviin on vierasta mulle.
        Mä kattelen mailmaa omien komusten valossa ,ja koska en ymmärrä kaikkea näkemääni ja kokemaani olen kehitellyt omat ajatukset tästä elämästä.
        Mä en julista sun ajatuksia saduksi ,joten älä sinäkään tee toisille sillai, yleensä uskonnosta keskustelu on pelkkää mielikuvien varassa olemista joten ei kannata .
        Ollaan vaan omia luonteitamme ja annetaan muittenkin olla,tuomittematta.

        K/K@

        Niin, ei rukoileminen ole polvillaan könöttämistä ei kädet ristissä istumista.
        Uskomista Jumalaan ei voi selittää ei ymmärtää. Jos Jumala tulisi konkreettisesti esiin kaikki ongelmat ratkeaisivat heti näin Jumala käsitettäneen. Kaikki voipa, sairaat paraneisivät, kuolleet heräisivät eloon jne.

        Mikään ei jäisi epäselväksi. Mitä se sellainen elämä sitten olisi. Paratiisiko maan päällä? Uusi alku Aatamille ja Eevalle ja olisikohan pariskunta kaiken kokeneena oppineet mitään aikaisemmista töppäilyistään.


      • k/k kirjoitti:

        Tiinalle.
        Mä en heittele polvirukouksia ja en kuulu eres kirkkoon,kaik sellanen mikä liitetään uskoviin on vierasta mulle.
        Mä kattelen mailmaa omien komusten valossa ,ja koska en ymmärrä kaikkea näkemääni ja kokemaani olen kehitellyt omat ajatukset tästä elämästä.
        Mä en julista sun ajatuksia saduksi ,joten älä sinäkään tee toisille sillai, yleensä uskonnosta keskustelu on pelkkää mielikuvien varassa olemista joten ei kannata .
        Ollaan vaan omia luonteitamme ja annetaan muittenkin olla,tuomittematta.

        en mää kenenkään ajatuksia saduksi julista
        vaan sanoin mielipiteeni siis yleensä raamatusta
        että se on jonkun keksimä satukirja mun mielestä
        monethan siihen uskoo eikä se mua haittaa
        enkä mää ketään tuomitse sen takia että uskoo
        mun kavereissakin on kaksi pappia

        mutta kun kysymys oli että uskotko jumalaan
        niin mää en usko mihinkään henkiolentoihin

        enkä kyllä vieläkään ymmärrä millä lailla tässä
        jonkun toisen tuomitsin
        mutta en mää ymmärrä muutenkaan ihan kaikkee
        paljon on maailmassa asioita joita en ymmärrä.


      • k/k kirjoitti:

        Tiinalle.
        Mä en heittele polvirukouksia ja en kuulu eres kirkkoon,kaik sellanen mikä liitetään uskoviin on vierasta mulle.
        Mä kattelen mailmaa omien komusten valossa ,ja koska en ymmärrä kaikkea näkemääni ja kokemaani olen kehitellyt omat ajatukset tästä elämästä.
        Mä en julista sun ajatuksia saduksi ,joten älä sinäkään tee toisille sillai, yleensä uskonnosta keskustelu on pelkkää mielikuvien varassa olemista joten ei kannata .
        Ollaan vaan omia luonteitamme ja annetaan muittenkin olla,tuomittematta.

        "feikki-k/k"

        Hauska huomata että olet löytänyt oman Jessesi.
        Ei haittaisi, vaikka joskus runo-sieluna kirjoittelisit omista keskusteluistasi
        Jessesi kanssa.
        Jos jokainen löytäisi oman Jessensä, olisi aika vaikeata alkaa kiukkuamaan
        savuttavalle grillille, yli-kypsille uusille Perunoille.
        Voipi olla että vuosien mittaan Jesse-jutusteluistamme joku kirjoittaa kirjan.
        Jossa on se lopullinen, aito totuus.
        Ajatteles, saatamme saada opetus-lapsiakin :)
        Korppis ainakin tuntuu kiemurtelevan tunnon-tuskissaan.
        Ei hän tosin näytä ainoa olevan.
        Tiinaistakin tuntuu Tunikansa ahdistavan.

        H.


      • tiinainen kirjoitti:

        en mää kenenkään ajatuksia saduksi julista
        vaan sanoin mielipiteeni siis yleensä raamatusta
        että se on jonkun keksimä satukirja mun mielestä
        monethan siihen uskoo eikä se mua haittaa
        enkä mää ketään tuomitse sen takia että uskoo
        mun kavereissakin on kaksi pappia

        mutta kun kysymys oli että uskotko jumalaan
        niin mää en usko mihinkään henkiolentoihin

        enkä kyllä vieläkään ymmärrä millä lailla tässä
        jonkun toisen tuomitsin
        mutta en mää ymmärrä muutenkaan ihan kaikkee
        paljon on maailmassa asioita joita en ymmärrä.

        Raamattu on kirja tarinoista, ei siellä kerrota milloin jeesus syntyi, perinteinen talvipäivänseisaus, Voittamattoman Auringon juhla, muutettiin kirkollisella päätöksellä nykyiseksi uskonnolliseksi juhlaksi kolmesataaluvulla.
        Ja nyt joulua vietetään jeesuksen syntymäjuhlana.

        Minun puolestani jokainen saa uskoa mihin haluaa, ketään en tuomitse enkä arvostele.
        Monilla ihmisillä täytyy olla joku utopistinen tuki ja turva, koska tietää etteivät omat taidot eivätkä kyvyt riitä maailman ihmeitä selittämään.


      • maksoi tai ei
        Korppis* kirjoitti:

        Kuten jo molemmat totesimme meillä on vapaus valita uskommeko vai ei ja mitä tai mihin uskomme.

        Kun juttelen sisimpäni kanssa en tee päätöksiä. Pyydän apua ja jään odottamaan. Asioilla tuntuu olevan tapanna järjestyä.

        Se, että maksaa kuuntelijalle ei vakuuta minua. Petzen veljen vaimo kuuntelee ammatikseen. Olen käsittänyt hänen työnsä siten, että, hän kuuntelee asiakasta, kyselee ja johdattelee asiakasta yksinpuhelussa, hän ikään kuin kaivaa sitä sisintä, hän ei anna neuvoja vaan jättää selviytymisen oivaltamisen asikkaalle. istunto kestää noin 45-minuuttia, lasku lähtee perään. Hän tienaa tosi hyvin, omistaa ison talon Amsterdamin keskustassa yms maallista.

        Miksi maksaisin kuuntelialle jos voin puhua itsekseni jollekin jonka uskon kuuntelevan minua ja tunnen sen auttavan.

        Joku haluaa että oikea ihminen kuuntelee, eikä näkymätön uskomus joka ei koskaan vastaa.


      • ahdistavaa
        hunksz kirjoitti:

        "feikki-k/k"

        Hauska huomata että olet löytänyt oman Jessesi.
        Ei haittaisi, vaikka joskus runo-sieluna kirjoittelisit omista keskusteluistasi
        Jessesi kanssa.
        Jos jokainen löytäisi oman Jessensä, olisi aika vaikeata alkaa kiukkuamaan
        savuttavalle grillille, yli-kypsille uusille Perunoille.
        Voipi olla että vuosien mittaan Jesse-jutusteluistamme joku kirjoittaa kirjan.
        Jossa on se lopullinen, aito totuus.
        Ajatteles, saatamme saada opetus-lapsiakin :)
        Korppis ainakin tuntuu kiemurtelevan tunnon-tuskissaan.
        Ei hän tosin näytä ainoa olevan.
        Tiinaistakin tuntuu Tunikansa ahdistavan.

        H.

        Löydä oma jessesi ;))


      • Anceli kirjoitti:

        Raamattu on kirja tarinoista, ei siellä kerrota milloin jeesus syntyi, perinteinen talvipäivänseisaus, Voittamattoman Auringon juhla, muutettiin kirkollisella päätöksellä nykyiseksi uskonnolliseksi juhlaksi kolmesataaluvulla.
        Ja nyt joulua vietetään jeesuksen syntymäjuhlana.

        Minun puolestani jokainen saa uskoa mihin haluaa, ketään en tuomitse enkä arvostele.
        Monilla ihmisillä täytyy olla joku utopistinen tuki ja turva, koska tietää etteivät omat taidot eivätkä kyvyt riitä maailman ihmeitä selittämään.

        "Anceli"

        Älä tuu sotkeen.
        Me juuri kk:n kanssa olemme luomassa uutta kirjaa.
        Ole nätisti, muuten ei siihen saata tulla enkeleitä ol-leng-gan.

        Juttelin äsken Jessen kanssa kirjastamme.
        Hän sanoi että anti palaa vaan.
        On jo aika antaa ihmiselle uusia ajatuksia.
        Asetti minut pää-toimittajaksi.
        En ole kuulema niin tiukka-pipoinen kuin jotkut toiset.
        Kun ei ole minulla luutaakaan.

        Jesse hihitteli ja ehdotti alku-lauseeksi:
        Ensin oli, sitten se putosi.
        Särkyi ja levisi kaikkialle.
        Jessen faija oli nauranut kuulema niin että valkuaiset välkkyivät.

        En minä taida tolleen...
        Ajattelin aloittaa näin:

        Tyhjyys ei tiennyt missä oli, mitä, milloin.
        Tyhjyydellä ei ollut mitään.
        Tyhjyys ei saanut mitään aikaan.
        Tyhjyyden tarpeettomuus alkoi kieppua tyhjyyden ympärillä.
        Kieppuen yhä nopeammin tarpeettomuus alkoi vääristyä.
        Vauhdin kiihtyessä tyhjyys alkoi tuntea jotain.
        Se tunsi olevansa tarpeeton ja tyhjä.
        Tajuttoman tarpeellinen.
        Se menetti tajuntansa.

        Toistaiseksi en osaa jatkaa tuosta.


        YH.


      • k/k
        tiinainen kirjoitti:

        en mää kenenkään ajatuksia saduksi julista
        vaan sanoin mielipiteeni siis yleensä raamatusta
        että se on jonkun keksimä satukirja mun mielestä
        monethan siihen uskoo eikä se mua haittaa
        enkä mää ketään tuomitse sen takia että uskoo
        mun kavereissakin on kaksi pappia

        mutta kun kysymys oli että uskotko jumalaan
        niin mää en usko mihinkään henkiolentoihin

        enkä kyllä vieläkään ymmärrä millä lailla tässä
        jonkun toisen tuomitsin
        mutta en mää ymmärrä muutenkaan ihan kaikkee
        paljon on maailmassa asioita joita en ymmärrä.

        Tiinalle
        Ihminen syntyy ,kuolee ja se on siinä,muu on satua,sinun tekstiäsi.
        Ellemme ole nenäkkäin niin emme ymmärrä toistemme sanoja,jätetään tää tähän.


      • hunksz kirjoitti:

        "Anceli"

        Älä tuu sotkeen.
        Me juuri kk:n kanssa olemme luomassa uutta kirjaa.
        Ole nätisti, muuten ei siihen saata tulla enkeleitä ol-leng-gan.

        Juttelin äsken Jessen kanssa kirjastamme.
        Hän sanoi että anti palaa vaan.
        On jo aika antaa ihmiselle uusia ajatuksia.
        Asetti minut pää-toimittajaksi.
        En ole kuulema niin tiukka-pipoinen kuin jotkut toiset.
        Kun ei ole minulla luutaakaan.

        Jesse hihitteli ja ehdotti alku-lauseeksi:
        Ensin oli, sitten se putosi.
        Särkyi ja levisi kaikkialle.
        Jessen faija oli nauranut kuulema niin että valkuaiset välkkyivät.

        En minä taida tolleen...
        Ajattelin aloittaa näin:

        Tyhjyys ei tiennyt missä oli, mitä, milloin.
        Tyhjyydellä ei ollut mitään.
        Tyhjyys ei saanut mitään aikaan.
        Tyhjyyden tarpeettomuus alkoi kieppua tyhjyyden ympärillä.
        Kieppuen yhä nopeammin tarpeettomuus alkoi vääristyä.
        Vauhdin kiihtyessä tyhjyys alkoi tuntea jotain.
        Se tunsi olevansa tarpeeton ja tyhjä.
        Tajuttoman tarpeellinen.
        Se menetti tajuntansa.

        Toistaiseksi en osaa jatkaa tuosta.


        YH.

        H.

        Jatkakaa ihmeessä, te henkisen yhteyden saavuttaneet sielunsiskot ja -veljet.
        Ehkä parempikin että enkelit jäävät syrjään noin oudoista tarinoista.
        En sotke enempää ihastuttavan poikkeuksellisen älykkäitä keskustelujanne.
        Olen aivan liian energinen, maallinen ja maanläheinen näihin korkealentoisiin kuvioihin.

        Pelkkää tyhjyyttä koko .....

        YP.


      • Korppis*
        maksoi tai ei kirjoitti:

        Joku haluaa että oikea ihminen kuuntelee, eikä näkymätön uskomus joka ei koskaan vastaa.

        Eikös silloin voisi jutella ystävilleen jos on kysymys vain halusta tulla kuulluksi?

        Eihän ammattiauttajat juurikaan vastaa. Istuvat tekevät muistiinpanoja ja heittävät väliin kysymyksiä.

        Usko ammattiauttajien apuun on yhtä lailla uskon asia.

        Ei Jumalan kanssa jutusteluun saa heti vastausta se voi tulla viikon päästä tai vuoden päästä, mutta se tulee tavalla tai toisella.

        Tapasin kaupungilla tuttavan. Hän oli sairastunut syöpään ja mennyt läpi kolme leikkausta ja odottaa neljättä. Kun erosimme sanoin. Klassisesti, toivotan teille Jumalan siunausta, johon tuttavani vaimo vastasi nihkeästi: "Niin siis siten kuin sen jokainen ymmärtää".

        No, semmoista se on.

        Olkoon tää nyt tässä, sillä kukaan ei ole Uskon asioissa oikeassa.


      • Korppis*
        Anceli kirjoitti:

        H.

        Jatkakaa ihmeessä, te henkisen yhteyden saavuttaneet sielunsiskot ja -veljet.
        Ehkä parempikin että enkelit jäävät syrjään noin oudoista tarinoista.
        En sotke enempää ihastuttavan poikkeuksellisen älykkäitä keskustelujanne.
        Olen aivan liian energinen, maallinen ja maanläheinen näihin korkealentoisiin kuvioihin.

        Pelkkää tyhjyyttä koko .....

        YP.

        Joo, että silleen en minä mutta te muut. Älykkäitä mitä heevati älykkäitä. Tavan juttua vaan nyt Jumalasta ja Uskosta. Raamattua en lue sen eroitan uskon käsitteestä ja Jumalasta. En usko Kalevalaankaan, joka on runonlaulajien tarinoista kerätty kirja.


      • Korppis* kirjoitti:

        Joo, että silleen en minä mutta te muut. Älykkäitä mitä heevati älykkäitä. Tavan juttua vaan nyt Jumalasta ja Uskosta. Raamattua en lue sen eroitan uskon käsitteestä ja Jumalasta. En usko Kalevalaankaan, joka on runonlaulajien tarinoista kerätty kirja.

        No kun kiellettiin sotkemasta...

        Juuri eilen toivottiin rekatuille lisää vaatimattomuutta ja sitten kun sitä yrittää, niin ei ole hyvä sekään. :)
        Minä tiedän mitä tiedän, ei tarvitse kenenkään edessä mitään todistella.
        Uskotaan jokainen omaan ihmeeseemme.


      • Korppis*
        Anceli kirjoitti:

        No kun kiellettiin sotkemasta...

        Juuri eilen toivottiin rekatuille lisää vaatimattomuutta ja sitten kun sitä yrittää, niin ei ole hyvä sekään. :)
        Minä tiedän mitä tiedän, ei tarvitse kenenkään edessä mitään todistella.
        Uskotaan jokainen omaan ihmeeseemme.

        Tänä aamuna heräsin aikaisen ja kahviaamiaisen jälkeen istahdin koneelle. Sain heti sylintäydeltä paskaa similleni, mutta paskassa kun jaksaa niin kasvaa ja vahvistuu ; )

        Enkä vaihda nikkejäni enkä lähe kulumallakaan palstalta vaikka hierränkin kivenä erään kengässä. Miksikähän sitä saa ihmetellä.

        Ittensä hyö nollaavat nämä vaatimattomuuden vaatijat. Ei me voida olla näkymättömiä miten olisimme.

        Oikeesti uskon joulupukkiinkin.

        Minun piti lopettaman, mutta sormet eivät halunneet, mutta nyt piste ja päikkäreille ; )


      • ent. siivoojaparka
        Korppis* kirjoitti:

        Tänä aamuna heräsin aikaisen ja kahviaamiaisen jälkeen istahdin koneelle. Sain heti sylintäydeltä paskaa similleni, mutta paskassa kun jaksaa niin kasvaa ja vahvistuu ; )

        Enkä vaihda nikkejäni enkä lähe kulumallakaan palstalta vaikka hierränkin kivenä erään kengässä. Miksikähän sitä saa ihmetellä.

        Ittensä hyö nollaavat nämä vaatimattomuuden vaatijat. Ei me voida olla näkymättömiä miten olisimme.

        Oikeesti uskon joulupukkiinkin.

        Minun piti lopettaman, mutta sormet eivät halunneet, mutta nyt piste ja päikkäreille ; )

        Mahtavaa! Herramme tarvitsi kaksi sanaa tyynnyttääkseen myrskyn; "tyynny, vaikene". Minä, hänen vähäpätöinen palvelijansa, vähäinen siivoojaparka, sain aikaan myrskyn yhdellä sanalla; "vaatimattomuutta".

        e.sp (lähes pappi)


      • demeter1
        Korppis* kirjoitti:

        Tänä aamuna heräsin aikaisen ja kahviaamiaisen jälkeen istahdin koneelle. Sain heti sylintäydeltä paskaa similleni, mutta paskassa kun jaksaa niin kasvaa ja vahvistuu ; )

        Enkä vaihda nikkejäni enkä lähe kulumallakaan palstalta vaikka hierränkin kivenä erään kengässä. Miksikähän sitä saa ihmetellä.

        Ittensä hyö nollaavat nämä vaatimattomuuden vaatijat. Ei me voida olla näkymättömiä miten olisimme.

        Oikeesti uskon joulupukkiinkin.

        Minun piti lopettaman, mutta sormet eivät halunneet, mutta nyt piste ja päikkäreille ; )

        Lue nyt postisi kuitenkin korppis...

        Ancelille sanoisin: tunnethan sinä nyt hunksin. Rakkaudesta se hevonenkin potkii. Eilen - vai koska se oli - antoi sinulle lahjaksi "maat ja taivaat". Eikö se jo riitä ?

        Henkiähän me kaikki täällä ollaan, virtuaalimaailmassa, ja jos täällä yhteys muodostuu, se ei nyt kai ole kovin fyysinen.


      • ent. siivoojaparka
        Korppis* kirjoitti:

        Kuten jo molemmat totesimme meillä on vapaus valita uskommeko vai ei ja mitä tai mihin uskomme.

        Kun juttelen sisimpäni kanssa en tee päätöksiä. Pyydän apua ja jään odottamaan. Asioilla tuntuu olevan tapanna järjestyä.

        Se, että maksaa kuuntelijalle ei vakuuta minua. Petzen veljen vaimo kuuntelee ammatikseen. Olen käsittänyt hänen työnsä siten, että, hän kuuntelee asiakasta, kyselee ja johdattelee asiakasta yksinpuhelussa, hän ikään kuin kaivaa sitä sisintä, hän ei anna neuvoja vaan jättää selviytymisen oivaltamisen asikkaalle. istunto kestää noin 45-minuuttia, lasku lähtee perään. Hän tienaa tosi hyvin, omistaa ison talon Amsterdamin keskustassa yms maallista.

        Miksi maksaisin kuuntelialle jos voin puhua itsekseni jollekin jonka uskon kuuntelevan minua ja tunnen sen auttavan.

        Ilahtuneena luen tuon korppiksen kasvavaa luottamusta Herramme apuun ja johtoon. Laitan sinulle tässä aiheeseen liittyvän laulun. Tätä hyräile uskonsisareni aina, jos tunnet maailman myrskyjen piiskaavan sinua.

        https://www.youtube.com/watch?v=mmCxKwFG1wE&list=PL9B5D0FA068800386&index=3

        e.sp (lähes pappi)


      • ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Mahtavaa! Herramme tarvitsi kaksi sanaa tyynnyttääkseen myrskyn; "tyynny, vaikene". Minä, hänen vähäpätöinen palvelijansa, vähäinen siivoojaparka, sain aikaan myrskyn yhdellä sanalla; "vaatimattomuutta".

        e.sp (lähes pappi)

        Vai oikein mahtavaa ja myrsky, etköhän nyt hiukan liioittele, kyllä on myrskystä kaukana tämä huvittelu.
        Mutta helposti lähdit mukaan tähänkin, hyvä heitto oli tuo "vaatimattomuus-toiveesi", vaikka olisi ollut provokin.
        Olisiko vallan täydellisyyttä tai siihen pyrkimistä.
        :)


      • demeter1 kirjoitti:

        Lue nyt postisi kuitenkin korppis...

        Ancelille sanoisin: tunnethan sinä nyt hunksin. Rakkaudesta se hevonenkin potkii. Eilen - vai koska se oli - antoi sinulle lahjaksi "maat ja taivaat". Eikö se jo riitä ?

        Henkiähän me kaikki täällä ollaan, virtuaalimaailmassa, ja jos täällä yhteys muodostuu, se ei nyt kai ole kovin fyysinen.

        Voi demeter, täällä kirjoitetut jutut ovat turhaa huulien heilutusta tai näppäinten laulantaa. Ihan sama kenet nimimerkin tunnen ja minkä verran, mitä saan keneltä. Niistä en lukua pidä, älä pidä sinäkään, niillä ei ole mitään merkitystä virtuaalimaailmassa.

        Joskus syntyy henkinen yhteys, joskus se menee poikki, fyysisyyttä täällä ei ole nimeksikään. Sanoisin onneksi.


      • Anceli kirjoitti:

        Voi demeter, täällä kirjoitetut jutut ovat turhaa huulien heilutusta tai näppäinten laulantaa. Ihan sama kenet nimimerkin tunnen ja minkä verran, mitä saan keneltä. Niistä en lukua pidä, älä pidä sinäkään, niillä ei ole mitään merkitystä virtuaalimaailmassa.

        Joskus syntyy henkinen yhteys, joskus se menee poikki, fyysisyyttä täällä ei ole nimeksikään. Sanoisin onneksi.

        Enkelille

        Tuuleen huutamistahan tää on mutta silti sitä haluaa uskoa et joku nikki olis jollain lailla läheisempi kuin toinen.
        En voi hunksin sanoista vastata enkä niihin yhry,
        Tiesin etukäteen mihin tällainen keskustelu varsinkin uskonnosta johtaa palstalla, olin hölmö, mut nyt korjaan virheen ja lopetan osallistumisen tähään ketjuun.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Enkelille

        Tuuleen huutamistahan tää on mutta silti sitä haluaa uskoa et joku nikki olis jollain lailla läheisempi kuin toinen.
        En voi hunksin sanoista vastata enkä niihin yhry,
        Tiesin etukäteen mihin tällainen keskustelu varsinkin uskonnosta johtaa palstalla, olin hölmö, mut nyt korjaan virheen ja lopetan osallistumisen tähään ketjuun.

        Koti-kiusausta, sinä olet aina läheinen minulle, etkä pelkkä nimimerkki.
        Olen kyllästynyt siihen kun yrittää asiaa kirjoittaa, niin joku tunkee siihen lässyttämään joutavia.
        Parasta kai minunkin lopettaa tämä tähän, useinhan en näihin osallistu, koska aina käy niin kuten kävi nytkin.

        Ystäväsi P.


      • Anceli kirjoitti:

        Koti-kiusausta, sinä olet aina läheinen minulle, etkä pelkkä nimimerkki.
        Olen kyllästynyt siihen kun yrittää asiaa kirjoittaa, niin joku tunkee siihen lässyttämään joutavia.
        Parasta kai minunkin lopettaa tämä tähän, useinhan en näihin osallistu, koska aina käy niin kuten kävi nytkin.

        Ystäväsi P.

        Miksiköhän mie kirjoitin koti-kiusausta :)


      • demeter1
        Anceli kirjoitti:

        Voi demeter, täällä kirjoitetut jutut ovat turhaa huulien heilutusta tai näppäinten laulantaa. Ihan sama kenet nimimerkin tunnen ja minkä verran, mitä saan keneltä. Niistä en lukua pidä, älä pidä sinäkään, niillä ei ole mitään merkitystä virtuaalimaailmassa.

        Joskus syntyy henkinen yhteys, joskus se menee poikki, fyysisyyttä täällä ei ole nimeksikään. Sanoisin onneksi.

        Hymiöt jäivät puuttumaan viestistäni kun uskoin yhteisen aaltopituuden löytyvän ilman niitä, Anceli. Metsään taisi mennä. Olivatkohan "henget" asialla ?..))


      • Anceli kirjoitti:

        Miksiköhän mie kirjoitin koti-kiusausta :)

        Usein mut sotketaan janssonin kiusaukseen ja sehän o yht herkullisen makuista ku minäkin olen,varmaan se sotki sun.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Usein mut sotketaan janssonin kiusaukseen ja sehän o yht herkullisen makuista ku minäkin olen,varmaan se sotki sun.

        Niin sen täytyy olla ja kun olen pari viikkoa ollut vähällä syömisellä, sinäkin näytät kiusaukselta.
        Lämpöinen halaus :)


      • demeter1 kirjoitti:

        Lue nyt postisi kuitenkin korppis...

        Ancelille sanoisin: tunnethan sinä nyt hunksin. Rakkaudesta se hevonenkin potkii. Eilen - vai koska se oli - antoi sinulle lahjaksi "maat ja taivaat". Eikö se jo riitä ?

        Henkiähän me kaikki täällä ollaan, virtuaalimaailmassa, ja jos täällä yhteys muodostuu, se ei nyt kai ole kovin fyysinen.

        Demeter@ Kuittaan.


      • ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Mahtavaa! Herramme tarvitsi kaksi sanaa tyynnyttääkseen myrskyn; "tyynny, vaikene". Minä, hänen vähäpätöinen palvelijansa, vähäinen siivoojaparka, sain aikaan myrskyn yhdellä sanalla; "vaatimattomuutta".

        e.sp (lähes pappi)

        Siivojarievun joululahja palstalle...."Rekatuille lahjoittaisin vähän vaatimattomuutta. Puskiksille lisää tsemppiä ja vakinikkipuskiksille sisarellisia haleja. "

        Niin pari sanaa vain joo.


      • kiitos ,,,,

      • ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Ilahtuneena luen tuon korppiksen kasvavaa luottamusta Herramme apuun ja johtoon. Laitan sinulle tässä aiheeseen liittyvän laulun. Tätä hyräile uskonsisareni aina, jos tunnet maailman myrskyjen piiskaavan sinua.

        https://www.youtube.com/watch?v=mmCxKwFG1wE&list=PL9B5D0FA068800386&index=3

        e.sp (lähes pappi)

        Siivoojariepu, en availe musiikkilinkkejä. Huti tuli ; )


      • .Siilimuori
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Demeter .
        Olen aina lueskellut sanojasi ja minusta ne on viisaan ja asemastaan levollisen ihmisen sanoja.
        Mullahan on pitkä kokemus sairaaloista ja ihmisistä niissä vuoteissa, ne on paikkoja missä ihminen on noutajan kanssa kasvokkain.
        Kovin harvoin näin ihmisen joka luotti vaan itteensä ,melkein kaikilla oli joku portti tai ovi mistä se helpotus ja apu saapuu.
        Olen yksinäisillä lenkeilläni käynyt momia keskusteluja ns luojani kanssa, kohtaloon uskominen tai uskominen siihen että jokainen tapaus liittyy seuraavaan on mun juttuni.
        Ainakin minä uskon siihen että jokainen tekoni vaikuttaa tuleviin asioihin ja niillä uskomuksillani olen saanut melkosen levollisen olotilani aikaseksi.
        En osaa määritellä olenko uskovainen tai en koitan vaan olla ihminen toiselle.

        "koti-kiusattu"

        Just ajattelin Demeterin kommenttien jälkeen(taas kerran) kirjoittaa samaa hänen kirjoituksistaan: viisaan, kokeneekin ja asemastaan levollisen ihmisen sanoja, ihailen suuresti ja kunnioitan elämänviisautta. Tuohon kun joskus pääsisi :).

        Uskonasoista ajattelen samoin, myös minä uskon että kaikella on tarkoituksensa, jokaisella tapauksella on tarkoituksensa kohti tulevaa. Ehkä sitä aina siinä kohden ei ymmärrä mutta sitten kun katsoo taaksepäin niin ehkä ymmärrys lisääntyy.

        Jokainen tako tai tapahtuma saa palkkansa, tavalla tai toisella, hyvässä ja pahassa ja siksi hyvää kannattaisikin viljellä. Eli siis olla ihminen ihmiselle.


      • .Siilimuori
        demeter1 kirjoitti:

        Minulla ei ole noin vahvaa uskoa "itseeni, läheisiini ja ystäviini"...(tiinainen)

        Vaikka/kun he ovat "lihaa ja verta" voin menettää heidät, käsitykseni heistä voi muuttua, elämä voi erottaa meidät, voi tapahtua paljon, vaikka he ovat "todellisia".

        "Sadut" - uskon että viittaat Raamattuun - eivät ole koskaan ainakaan minua pettäneet, tutkineet ja uudistaneet kylläkin.

        "demeter1"

        Tuo on NIIN totta mitä sanot itsestä, läheisistä ja ystävistä.

        Tuokoon Joulunaika Sinulle sitä mitä siltä toivot.


      • demeter1
        .Siilimuori kirjoitti:

        "koti-kiusattu"

        Just ajattelin Demeterin kommenttien jälkeen(taas kerran) kirjoittaa samaa hänen kirjoituksistaan: viisaan, kokeneekin ja asemastaan levollisen ihmisen sanoja, ihailen suuresti ja kunnioitan elämänviisautta. Tuohon kun joskus pääsisi :).

        Uskonasoista ajattelen samoin, myös minä uskon että kaikella on tarkoituksensa, jokaisella tapauksella on tarkoituksensa kohti tulevaa. Ehkä sitä aina siinä kohden ei ymmärrä mutta sitten kun katsoo taaksepäin niin ehkä ymmärrys lisääntyy.

        Jokainen tako tai tapahtuma saa palkkansa, tavalla tai toisella, hyvässä ja pahassa ja siksi hyvää kannattaisikin viljellä. Eli siis olla ihminen ihmiselle.

        Kiitos taas sanoistasi siilimuori. Ihan tässä liikuttuu... Kuten itse joskus sanoit, merkitsee paljon, kuka kehuja antaa. Uskon, että niistä aistii vilpittömyyden asteen. Henkimaailman juttuja taas..))


      • demeter1
        .Siilimuori kirjoitti:

        "demeter1"

        Tuo on NIIN totta mitä sanot itsestä, läheisistä ja ystävistä.

        Tuokoon Joulunaika Sinulle sitä mitä siltä toivot.

        Samaa toivon sinulle, siilimuori. Kiitos mukanaolostasi. Hunksia siteeraten:
        "Henkinen yhteys on ihastuttava poikkeus" ..))


      • .Siilimuori
        demeter1 kirjoitti:

        Samaa toivon sinulle, siilimuori. Kiitos mukanaolostasi. Hunksia siteeraten:
        "Henkinen yhteys on ihastuttava poikkeus" ..))

        "demeter1"
        Nöyrästi kumartaen kiitän.


      • demeter1 kirjoitti:

        Hymiöt jäivät puuttumaan viestistäni kun uskoin yhteisen aaltopituuden löytyvän ilman niitä, Anceli. Metsään taisi mennä. Olivatkohan "henget" asialla ?..))

        Henkimaailman asioita, niitähän ne ja hymiöiden tarkoitusta ei aina voi tietää, muu kuin kirjoittaja itse. Niitä kun voi käyttää niin monin eri merkityksin.


      • Kastamaton.
        tiinainen kirjoitti:

        koo koo
        mulla on kans kokemusta sairaaloista
        lähinnä tältä syöpäsairaala puolelta
        tuli siellä vierailtua kahdeksan vuoden ajan
        anoppi ja äiti
        anoppi kävi varmaankin keskusteluja sen herransa kansa
        mutta äitini keskusteli minun kanssani
        niinä aikoina tuli tavattua monia tuttuja ja tuntemattomia
        mutta koskaan ei ollut herra mukana

        lähinnä oli sairaanhoitajat ja lääkärit
        jotka sen helpotuksen toivat
        itse kerroin uskovan itseeni mutta myös läheisiini
        ja he tuovat minulle sen helpotuksen sillon kun mulla on paha olla

        jos mietitään sitä jumalaa joka joidenkin mielestä on tuolla
        taivaassa vastassa ja ottaa luokseen
        niin minkä helskutin takia se ottaa aina ne parhaat ensin
        kai siihenkin on joku selitys
        mutta ei mee mun kaaliin
        koska ihminen syntyy elää ja kuolee
        ja se on siinä

        kaikki muu on satua
        esim kymmentä käskyä en ymmärrä
        siinä mielessä että jos niitä kumminkin rikkoon
        niin jumala antaa anteeksi
        miks sit on tehty sit sellaiset rikottavaksi.

        Valitettavasti et ole itse lukenut raamatusta,keitä sinne taivaaseen on luvassa mennä.Huomasin heti miten kirkko-opetus on johtanut sinut harhaan,vaikka et edes ole heidän jäseniään.Ihminen ei kuolemansa jälkeen lähde mihinkään haudastaan,vaan muuttuu maaksi.Ainoastaan Jumalalla on voima luoda ihminen uudestaan,nostamalla hänet kuolleista jälleen maan päälle elämään.Mutta se luvattu tilanne ,tulee olemaan täydellisesti uusittuna.Luoja on luvannut tekevänsä kaiken uudeksi.Harhautukset johtavat kansat epätietoisuuteen totuudesta.Sekin on ennustettu.


      • papeille hyvästit
        att2 kirjoitti:

        Raamattu on valetta lähes kaikki koska papit ovat matkassa.

        Ei raamatulla ja papeilla ole mitään yhteistä.Saa-ta-na käyttää uskontoa omaksi hyödykseen harhauttaakseen ihmisiä tuhoon.Paras auttaja harhaantumiseen on kirkon pappi,joka julistaa Jumalan olevan kolme eri persoonaa.Kuitenkin Hänen oma poikansa vannoi ISÄN OLEVAN " YKSI ".Jeesus tuli maan päälle " kirkastamaan isänsä " NIMEN ",jota papit pelkäävät lausua ääneen.Tämän paljastuksen jälkeen,kenenkään ei tule astuvan kirkon ovesta sisään.Tutki itsenäisesti,jos sinulla on lukutaitoa ?


    • SYDÄMEN PEILI

      Paloma.se.co: Omaan kanssasi aivan saman näkemyksen.

      En ole omasta pienestä mielestäni mitenkään kiinnostunut uskomuksista, sillä vaikka olenkin nuorehko, olen lukenut ja perehtynyt ns. kirjatietoon ja onpa minulla tuttu pappikin tarvittaessa.

      Elämä ja ihminen ovat tietenkin epätäydellisiä verraten täydellisyyden käsityksiin, mm. kultainen leikkaus.

      Usein uskonasiat aiheuttavat pahemman luokan ristiriitoja, loppupeleissä aivan turhaan. Tarkoitan erityisesti lahkoja ja niiden ns. aliliikkeitä, tai mitä lie.

      Jotenkin tullut ilmi elämän mittaan myös se, että paljon löytyy itsensä korottajia, vertaan Raamatun fariseuksiin. Eli jotka kuvittelevat tulevansa ensimmäisiksi, jäävät viimeiseksi.

      Saa nähdä, miten käy kohdallani, kun en mitään kuvittele. Ajattelen ja toimin omantuntoni mukaan ja se riittää. Kasteen olen saanut, että pitäisi olla ns. siunattu, ainakin jollain tapaa.

    • Haluan näin juhlallisesti julistaa että uskon ihmisten hyvyyteen. Uskon siihen suureen voimaan mikä hyvyys ja ihmisten hyvät teot tuovat. Uskon sen avaavan portteja ja patoja, mahdollisuuksia, parantumisia ja uusia alkuja.

      Mulle se on ihan sama missä muodossa se hyvyys tulee, tuleeko se Jeesuksen, Madonnan, Joulupukin vai lehmän muodossa.

      • .Siilimuori

        Nii, paha ei ole kenkään ihminen vaan toinen heikompi toista :).


      • .Siilimuori kirjoitti:

        Nii, paha ei ole kenkään ihminen vaan toinen heikompi toista :).

        Niin just! Heikkoja, eksyneitä lampaitakin on, joiden turkki muuttuu mustaksi kun joutuvat lauman ulkopuolelle :)


      • .Siilimuori
        hmp.f kirjoitti:

        Niin just! Heikkoja, eksyneitä lampaitakin on, joiden turkki muuttuu mustaksi kun joutuvat lauman ulkopuolelle :)

        Nii, jossain tapauksessa sitä ettet ole laumasielu, arvostetaankin , mutta missä vaiheessa sellaisten turkki muuttuu mustaksi? Ootko aina usta jos et pysy laumassa, oot vissiin ;).


      • .Siilimuori kirjoitti:

        Nii, jossain tapauksessa sitä ettet ole laumasielu, arvostetaankin , mutta missä vaiheessa sellaisten turkki muuttuu mustaksi? Ootko aina usta jos et pysy laumassa, oot vissiin ;).

        Luulen että ihminen joka kieltää laumaansa, tai tarpeensa kuulua laumaan, on jotenkin heikko. Ja jos kaikki heikot ovat mustia, niin vastaus on kyllä :)


      • Hyvä ihminen ?

        Katselen " ihmisen hyvyyttä "juuri nyt,mitenkä luodit sinkoavat ja haavoittuneet kiljuvat tuskissaan,rukoillen armonlaukausta päästäkseen tuskistaan.Ja me keskustelemme ihmisen hyvyydestä,voi per-ha-na.Lännen hyvyys näkyy idän sanktioina,sekä pankkiirien rikastuesa,samalla kansojen köyhtyessä.Ihminen ei ole muuta kui raukkamainen peto.


      • Hyvä ihminen ? kirjoitti:

        Katselen " ihmisen hyvyyttä "juuri nyt,mitenkä luodit sinkoavat ja haavoittuneet kiljuvat tuskissaan,rukoillen armonlaukausta päästäkseen tuskistaan.Ja me keskustelemme ihmisen hyvyydestä,voi per-ha-na.Lännen hyvyys näkyy idän sanktioina,sekä pankkiirien rikastuesa,samalla kansojen köyhtyessä.Ihminen ei ole muuta kui raukkamainen peto.

        Huomenta, Hyvä ihminen. Sä sait nyt kiinni vain siitä yhdestä osasta uskonnostani. Näin siinä usein käy, kun kohtaa jotain uutta tai vierasta, mutta mieli ei ole avoin. Jonka jälkeen keskustelu asiasta on lähinnä sitä että yrittää vimmatulla voimalla repiä toisen näkemyksiä rikki.

        Toisaaltahan sellainen on omiaan vahvistamaan uskoa. Koska joutuu perustelemaan sen perinpohjaisesti, tilkkimään jokaista vuotavaa reikää.

        Tahtoisin julistaa myös, että jokaisella on oikeus uskontoonsa, tai elämänkatsomukseensa. Sitä pitää kunnioittaa, koska moni ei osaa elää ilman sitä. Enkä minä halua olla osallisena tästä maailman menosta, jos en voi uskoa omaani.


      • demeter1
        hmp.f kirjoitti:

        Huomenta, Hyvä ihminen. Sä sait nyt kiinni vain siitä yhdestä osasta uskonnostani. Näin siinä usein käy, kun kohtaa jotain uutta tai vierasta, mutta mieli ei ole avoin. Jonka jälkeen keskustelu asiasta on lähinnä sitä että yrittää vimmatulla voimalla repiä toisen näkemyksiä rikki.

        Toisaaltahan sellainen on omiaan vahvistamaan uskoa. Koska joutuu perustelemaan sen perinpohjaisesti, tilkkimään jokaista vuotavaa reikää.

        Tahtoisin julistaa myös, että jokaisella on oikeus uskontoonsa, tai elämänkatsomukseensa. Sitä pitää kunnioittaa, koska moni ei osaa elää ilman sitä. Enkä minä halua olla osallisena tästä maailman menosta, jos en voi uskoa omaani.

        Piti jo aikaisemmin vastata hmp.f:lle, että jaan hänen uskonsa ihmisen hyvyyteen, mutta lisään siihen, että ihmisessä on aina myös valmius pahaan (perisynti ?)

        Eikö tuo, mitä "hyvä ihminen" kuvasi ole vain seurausta vääristä valinnoista: on annettu periksi "perisynnille", pahoille voimille, jotka voivat esiintyä myös "lammasten vaatteissa" ?

        Ainoa, mitä yksittäinen ihminen voi mielestäni tehdä, on pysyä valppaana, asettua hyvän puolelle ja mennä pahan läpi, ellei sitä voi väistää.

        Mitä "hyvä" ja "paha" kullekin ihmiselle tarkoittavat, on sitten jo oma lukunsa...


      • demeter1 kirjoitti:

        Piti jo aikaisemmin vastata hmp.f:lle, että jaan hänen uskonsa ihmisen hyvyyteen, mutta lisään siihen, että ihmisessä on aina myös valmius pahaan (perisynti ?)

        Eikö tuo, mitä "hyvä ihminen" kuvasi ole vain seurausta vääristä valinnoista: on annettu periksi "perisynnille", pahoille voimille, jotka voivat esiintyä myös "lammasten vaatteissa" ?

        Ainoa, mitä yksittäinen ihminen voi mielestäni tehdä, on pysyä valppaana, asettua hyvän puolelle ja mennä pahan läpi, ellei sitä voi väistää.

        Mitä "hyvä" ja "paha" kullekin ihmiselle tarkoittavat, on sitten jo oma lukunsa...

        Huomenta demeter :)

        Niin, kai se on ihan sama millä sanoilla asioista puhutaan, kunhan puhutaan samoista :)

        Elämä on yhtä valintaa oikeiden ja väärien tekojen välillä. Joskus ihminen kuitenkin valitsee väärin, ja sitä kai noin yleensä kutsutaan pahuudeksi. Mulla on suuri tarve ymmärtää miksi mikäkin väärä valinta tehdään, en siksi että antaisin anteeksi tai että se mitenkään helpottaisi pahuutta harrastavia. En kestä ajatusta siitä että olisi olemassa silmitöntä, selittämätöntä pahuutta.

        Uskon että kaikkien sisällä on se hyvä, ja jos kaikilla olisi elämään samat eväät, kaikki osaisivat tehdä oikeita valintoja. Hyvyys on kaiken perusta, ja pahuus on poikkeus. Ei mikään rinnakkais-olemus.


      • demeter1
        hmp.f kirjoitti:

        Huomenta demeter :)

        Niin, kai se on ihan sama millä sanoilla asioista puhutaan, kunhan puhutaan samoista :)

        Elämä on yhtä valintaa oikeiden ja väärien tekojen välillä. Joskus ihminen kuitenkin valitsee väärin, ja sitä kai noin yleensä kutsutaan pahuudeksi. Mulla on suuri tarve ymmärtää miksi mikäkin väärä valinta tehdään, en siksi että antaisin anteeksi tai että se mitenkään helpottaisi pahuutta harrastavia. En kestä ajatusta siitä että olisi olemassa silmitöntä, selittämätöntä pahuutta.

        Uskon että kaikkien sisällä on se hyvä, ja jos kaikilla olisi elämään samat eväät, kaikki osaisivat tehdä oikeita valintoja. Hyvyys on kaiken perusta, ja pahuus on poikkeus. Ei mikään rinnakkais-olemus.

        Iltapäivää hmp.f @

        "En kestä ajatusta siitä että olisi olemassa silmitöntä, selittämätöntä pahuutta.",
        kirjoitit
        En minäkään usko absoluuttiseen pahaan. Gibran määritteli pahuuden jotenkin siihen tyyliin, että "pahuus on hyvyyttä, jota sen oma nälkä ja jano kalvaa" - eli jonkinlainen puutostila.

        Minun silmääni näyttää kyllä siltä, että pahuudella on taipumus kumuloitua. Sananlasku sanoo, että jos annat pahalle pikkusormen se vie koko käden.
        Vähän kuin tarina sammakosta joka laitettiin kattilassa kylmään veteen ja sitä alettiin lämmittää. Alkuun ei tuntunut miltään, mutta kun alkoi tuntua oli jo liian myöhäistä.

        Minulle tuon "oikean" ja "väärän" valitseminen ei ole koskaan ollut helppoa. Asioissa on niin paljon muuttujia ja mikä on oikein minulle, ei välttämättä ole oikein toiselle.

        Kiva, että löytyy muitakin, joilla on taipumus eettisiin pohdintoihin...
        Hyvää joulunaikaa sinulle...


    • .pirkko

      Ajan myöten minun Jumal-uskoni pienenee kuin pyy ennen maailmanloppua.

      Lapsuudessa usko oli totuus, kuin joku isoisä taivaassa istumassa pylvästuolissaan, vaaleat pitkät kiharat kitaroitten sointujen sävelien soidessa taivaissa.
      Eiköhän ihmisen itsensä kuvitelma ole luonut Taivahan Isän, uskoen, että ihminen on jotain erikoista luonnon kiertokulussa.

      Minä uskon edelleen, että ihminen yhtyy maahan ja sinne jää, kun kuoleman vikatemies meidät kutkin tavoittaa.
      Minulle se riittää.
      Toki, kukin tulkoon autuaaksi uskollaan, tai sen puutteella.

      • K.T. USA.

        Kaikki ne kirkon julistamat valheet ovat tuottaneet hedelmää saa-ta-nalle.Sen huomaa näistä kommenteista.Se ei ole niinkään yksityisten oma vika,vika on valtion uskonnon-opettamuudessa.Se mitä opetetaan ei pidä paikkaansa,raamattu ei sitä opeta.Totuutta piiloitellaan tarkoituksellisesti,ja julistetaan " puolitotuuksia ",asioita joilla ei ole merkitystä,kunhan sitä on väännetty raamatusta.Valheen maailmassa totuutta julistava on aina alakynnessä,enemmistön häpäisemänä.


    • Usko on uskon asia.

      Minulle on tärkeää kuulua kirkkoon olen sisimmässäni uskovainen.

      Ystävättäreni katsoi esikoiseni hääkuvia ja sanoi, että kyllä kirkkohäät ne pitää olla ja oli hyvin surullinen, että hänen poikansa ei kuulu kirkkoon. Vihkiminen kirkossa on kaunis ja juhlava tapahtuma kuten muutkin juhlat (rippijuhla)

      Olen onnellinen, että nuoripari meni naimisiin kirkossa.

      Uskon taivaan valtakuntaan, joka on energiaa, tähtitomua, tuhkaa. On helpompi luottaa jumalaan kuin itseensä ja muihin ihmisiin.

      • Uskon vahvasti

        Jaan nuo mielipiteet kanssasi korpikirjailija. Kaiken tuon lisäksi luen joka ilta iltarukouksen ja pyydän varjelusta päivittäin matkalleni. Uskon vakaasti, en ikinä eroa kirkosta.


      • maata tonkiva

        Ei ole ollenkaan kysymys esteettisistä näkymistä.Kirkon muotomenoissakin saattaa moni saada tyydytystä.Siitä ei ole ollenkaan kysymys.Kysymys on paljon laajakantoisempi.Kysymys on iankaikkisen elämän saamisesta,josta jopa pappikin joskus vihjaisee jotakin,mutta aina unohtaa mainita maanpäällisestä elämästä tulevaisuudessa.Kaikki uskontokunnat ovat omaksuneet " taivaaseen lähettämisen ",vaikka ilmestyskirjassa selvästi on numeroin vahvistettu taivaallinen lukumäärä.Entisen,alkuperäisen Hebrealaiskansan 12 sukukunnista heidät on YAHWE-Jumala itse tehnyt valintansa,numeroin " 144.000 " sielua,eli ihmistä.Mitenkä sitä ei muka nähdä,eikä ymmärretä ??? Vaikka kuinka olisimme uskovia,uskonnollisia,niin koskaan meitä ei ole taivaaseen kutsuttu.Meille on luvassa maanpäällinen elämä.Aamen.


      • isäni poika
        Uskon vahvasti kirjoitti:

        Jaan nuo mielipiteet kanssasi korpikirjailija. Kaiken tuon lisäksi luen joka ilta iltarukouksen ja pyydän varjelusta päivittäin matkalleni. Uskon vakaasti, en ikinä eroa kirkosta.

        Hyvä niin,jos omaat tutuuden sekä sinulle on vuodatettu pyhää henkeä,niin varmasti rukouksesi kuullaan. "Rukoile hengessä ja totuudessa ".Itsekin olen monesti rukoillut,mutta minulla ei ole totuutta,enkä ole saanut pyhää henkeä,joten luulen yhteyden olevan poikki,tai ainakin ohuen johdon varassa.Rukouksiini en ole kuulluut äänekästä vastausta,mutta elämäni kokemukset viittaavat jonkinlaisiin siunauksiin,mitkä ovat yksityisiä asioita.Rahan lisäämistä en voi rukoilla,koska " raha on kaiken pahan alku ja juuri "
        ,se taas kuuluu saa-ta-nalle.Kuningas Salomon pyysi " ymmärrystä,ja viisautta ",ne saatuaan hän sai kaiken muunkin.


    • -----

      Kuvitelmat muuttuvat ajan myötä, onneksi, tai epäonneksi.

      • reppuriika

        Miksi pitää mollata toisten uskoa. Aloittaja kysyy vain, uskooko kuinka moni Jumalaan? En mollaa sinua, jos vaikka et usko?


      • -----
        reppuriika kirjoitti:

        Miksi pitää mollata toisten uskoa. Aloittaja kysyy vain, uskooko kuinka moni Jumalaan? En mollaa sinua, jos vaikka et usko?

        No nyt käsitit täysin väärin.

        Toivottavasti oikein ymmärtää, joillle sanat on osoitettu. Kannattaako kaikkeen lusikkansa luistatttaa?


    • Olen mikä olen

      En tarvitse sellaisia oletuksia kuin jumala.

      • Kastamaton.

        Jobin kirjassa sanotaan näin. " HULLU " sanoo sydämessään, Jumalaa ei ole.Sopii monelle ?


    • ...

      Provoketju

      Uskisaloitukset tympeitä, ain jotkut alkaa kiihkoileen. Toisaalta, uskoi nyt sitten vaikka pölynimuriin, saapi vahvistusta vahvistusta aatteellee, huomatessaa, kuinka hitosti maailmassa on vielä pakanoita.

      Ite ole uskonnoton, mutta hiljakseen kääntymässä pastafaraiksi.

      =DW=

      • .Siilimuori

        Mie toivoisin et uskoo mihin hyvänsä, se olisi kuitenkin ilon, rauhan ja lohdun tuoja, vaikka sitten sinulle se pölynimuri :).


      • ...
        .Siilimuori kirjoitti:

        Mie toivoisin et uskoo mihin hyvänsä, se olisi kuitenkin ilon, rauhan ja lohdun tuoja, vaikka sitten sinulle se pölynimuri :).

        ?

        Mitä sekoilet? Onkos jollain vaikeuksia luetun ymmärtämisessä, en tiedä. Jäsittääkseni kirjoitin täysin selkeästi, että olen iskonnoton. Pölynimuri on uhan hyvä vertaus kristittyihin, muslimeihin, kaikenlaisiin muihin mielikuvitusolentoihin perustuviin uskomuksiin. Että mua ei paljoa kiinnosta, jos joku uskoo sitten vaikka naurismaan aitaan, se vain osoitus jostain mielenterveysongelmasta, jossa tarvitaan satuolentoja, jitten taakse muka voi paeta ja joilla voi perustella omia ääliömäisyyksiään.

        Ja sen takia olenkin noin aatteellisesti kiinnostunut pastafarismista Jos julistautuisi pastafaraiksi, olisi erinomaiset mahdollisuudet teologisiin keskusteluihin kaheleitten kanssa. Koska kyseessähän on nimenomaan uskonto. Ateistia pidetään yleensä jotenkin halveksuttavana ihmisenä oikeitten uskovaisten rinnalla ja keskustelu on hedelmätöntä. Mutta aatteellen omistautuneelle patafaran vakaumusta pitää kunnioittaa. Sillä idioottiuskikset eivät suostu myöntämään sitä, että uskonnottomuus on erittäinkin syvä ja harkittu vakaumus.

        Suosittelen perehtymistä pastafaraismiin ja kolmipäiseen spagettihirviöön:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Lentävä_spagettihirviö

        Aivan yhtä pätevä ja järkevä uskonto, ei eroa kristinuskosta mitenkään perusolemukseltaan ja ilmenemistavoiltaan ja täysin yhtä hyvä tieteelliseltäkin todistuspohjalta. Siis uskonto on vaan uskontoa.

        =DW=


      • .Siilimuori
        ... kirjoitti:

        ?

        Mitä sekoilet? Onkos jollain vaikeuksia luetun ymmärtämisessä, en tiedä. Jäsittääkseni kirjoitin täysin selkeästi, että olen iskonnoton. Pölynimuri on uhan hyvä vertaus kristittyihin, muslimeihin, kaikenlaisiin muihin mielikuvitusolentoihin perustuviin uskomuksiin. Että mua ei paljoa kiinnosta, jos joku uskoo sitten vaikka naurismaan aitaan, se vain osoitus jostain mielenterveysongelmasta, jossa tarvitaan satuolentoja, jitten taakse muka voi paeta ja joilla voi perustella omia ääliömäisyyksiään.

        Ja sen takia olenkin noin aatteellisesti kiinnostunut pastafarismista Jos julistautuisi pastafaraiksi, olisi erinomaiset mahdollisuudet teologisiin keskusteluihin kaheleitten kanssa. Koska kyseessähän on nimenomaan uskonto. Ateistia pidetään yleensä jotenkin halveksuttavana ihmisenä oikeitten uskovaisten rinnalla ja keskustelu on hedelmätöntä. Mutta aatteellen omistautuneelle patafaran vakaumusta pitää kunnioittaa. Sillä idioottiuskikset eivät suostu myöntämään sitä, että uskonnottomuus on erittäinkin syvä ja harkittu vakaumus.

        Suosittelen perehtymistä pastafaraismiin ja kolmipäiseen spagettihirviöön:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Lentävä_spagettihirviö

        Aivan yhtä pätevä ja järkevä uskonto, ei eroa kristinuskosta mitenkään perusolemukseltaan ja ilmenemistavoiltaan ja täysin yhtä hyvä tieteelliseltäkin todistuspohjalta. Siis uskonto on vaan uskontoa.

        =DW=

        Rauhoitu kiihkossasi.

        Itse et ymmärtänyt. Ihan sama mihin uskot kunhan olet siihen isse issekses tyytyväinen, älysikkö?

        Joulujaksuhalit sullekin, oikiastaan oot palstalla aika hupainen hahmo :).


      • ... kirjoitti:

        ?

        Mitä sekoilet? Onkos jollain vaikeuksia luetun ymmärtämisessä, en tiedä. Jäsittääkseni kirjoitin täysin selkeästi, että olen iskonnoton. Pölynimuri on uhan hyvä vertaus kristittyihin, muslimeihin, kaikenlaisiin muihin mielikuvitusolentoihin perustuviin uskomuksiin. Että mua ei paljoa kiinnosta, jos joku uskoo sitten vaikka naurismaan aitaan, se vain osoitus jostain mielenterveysongelmasta, jossa tarvitaan satuolentoja, jitten taakse muka voi paeta ja joilla voi perustella omia ääliömäisyyksiään.

        Ja sen takia olenkin noin aatteellisesti kiinnostunut pastafarismista Jos julistautuisi pastafaraiksi, olisi erinomaiset mahdollisuudet teologisiin keskusteluihin kaheleitten kanssa. Koska kyseessähän on nimenomaan uskonto. Ateistia pidetään yleensä jotenkin halveksuttavana ihmisenä oikeitten uskovaisten rinnalla ja keskustelu on hedelmätöntä. Mutta aatteellen omistautuneelle patafaran vakaumusta pitää kunnioittaa. Sillä idioottiuskikset eivät suostu myöntämään sitä, että uskonnottomuus on erittäinkin syvä ja harkittu vakaumus.

        Suosittelen perehtymistä pastafaraismiin ja kolmipäiseen spagettihirviöön:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Lentävä_spagettihirviö

        Aivan yhtä pätevä ja järkevä uskonto, ei eroa kristinuskosta mitenkään perusolemukseltaan ja ilmenemistavoiltaan ja täysin yhtä hyvä tieteelliseltäkin todistuspohjalta. Siis uskonto on vaan uskontoa.

        =DW=

        "..."

        Kyllä se taitaa olla niin...
        että pitkä-aikainen uskis-kommentointisi on tehnyt sinut uskovaiseksi.
        Ilmeettömään naamaasi on alkanut syntyä uurteita.
        Erityisesti epä-toivoinen kökkö-huumori-hakuisuutesi kertoo tunteittesi
        heränneen.
        Olet kohdannut etsikko-aikasi.
        Eroon et siitä enää koskaan pääse.
        Vaikka olisivat vitsisi maksimissa.

        H.


    • missä todiste

      Maailma on evoluuttinen, se on mallistettu
      entä jumala kun siitä ei ole todisteita pelkkä uskomus.

      • Korppis*

        Maailmankaikkeudesta ei ole vielä pystytty todistamaan yhtikäs mitään. Kaikki mitä ei ole pystytty todistamaan oikeaksi ei voida kumota vääränäkään.


      • missä todiste
        Korppis* kirjoitti:

        Maailmankaikkeudesta ei ole vielä pystytty todistamaan yhtikäs mitään. Kaikki mitä ei ole pystytty todistamaan oikeaksi ei voida kumota vääränäkään.

        Myös jumalaa ei ole todistettu


      • Korppis*
        missä todiste kirjoitti:

        Myös jumalaa ei ole todistettu

        Juuri niin olet ymmärtänyt oikein.


      • missä todistettu
        Korppis* kirjoitti:

        Juuri niin olet ymmärtänyt oikein.

        Minkä ymmärtänyt, maailmankaikkeus on mallistettu sillä siisti,
        onko jumala mallisttu ja miten, raamattu ei todista mitään koska se on ihmisten kirjoittama


      • Korppsi*
        missä todistettu kirjoitti:

        Minkä ymmärtänyt, maailmankaikkeus on mallistettu sillä siisti,
        onko jumala mallisttu ja miten, raamattu ei todista mitään koska se on ihmisten kirjoittama

        Maailmankaikkeudesta ei ole vielä pystytty todistamaan yhtikäs mitään. Kaikki mitä ei ole pystytty todistamaan oikeaksi ei voida kumota vääränäkään. Jumalaa ei ole oikeaksi todistettu joten ei kumota vääränäkään. Antaa olla siellä jossain tai sitten ei.

        Mallistettu joo, onko maailmankaikkeus ovaali pyöreä vaiko suora äärettömyys?.


      • ...
        Korppsi* kirjoitti:

        Maailmankaikkeudesta ei ole vielä pystytty todistamaan yhtikäs mitään. Kaikki mitä ei ole pystytty todistamaan oikeaksi ei voida kumota vääränäkään. Jumalaa ei ole oikeaksi todistettu joten ei kumota vääränäkään. Antaa olla siellä jossain tai sitten ei.

        Mallistettu joo, onko maailmankaikkeus ovaali pyöreä vaiko suora äärettömyys?.

        Suosittelen perehtymään Russelin teekannuteoriaan.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Russellin_teekannu

        =DW=


      • missä todiste
        ... kirjoitti:

        Suosittelen perehtymään Russelin teekannuteoriaan.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Russellin_teekannu

        =DW=

        Maailmankaikkeuden rakenteesta ollaan yksimielisiä, alkurähdykseen asti ei ole päästy näkemään.

        Noin 3000 v. Sitten juutalaiset loivat käsitteen jumalasta, niin mistä lie sitä ennen on kaikenlaisia palvonnan kohteita.


      • missä todiste kirjoitti:

        Maailmankaikkeuden rakenteesta ollaan yksimielisiä, alkurähdykseen asti ei ole päästy näkemään.

        Noin 3000 v. Sitten juutalaiset loivat käsitteen jumalasta, niin mistä lie sitä ennen on kaikenlaisia palvonnan kohteita.

        Me taidetaan puhua vaan pienen-pienestä kristinuskosta? Kuitenkin uskoja ja jopa uskontoja on maapallo puolillaan.

        Parhaita mielestäni ovat intiaaniheimojen vanhat viisaudet, mielestäni ne ovat heidän uskontojaan. Kaikkiin maailman uskontoihin en ole tietysti tutustunutkaan, tuskin kukaan?

        Uskon rukouksen voimaan. Se on tietynlaista nöyryyttä (vrt. "tapahtukoon sinun tahtosi...") sellaisten asioiden edessä, mihin itse ei voi vaikuttaa, ja silti rukous antaa itselle vahvistusta omissa toiveissa ja saa aikaan 'hyvän aallon' jos rukoilee myös toisen/muiden puolesta. Sitä suurempi voima mitä useampi rukoilee samaa asiaa, näin kuvittelisin.

        "Pahaa vastaan ei voi taistella pahan omilla aseilla - ei Jeesuskaan niin tehnyt"
        (Teema 19.12.2014 noin klo 17.50/Liisa Tuovinen). Siteerauksessa voi olla pientä epätarkkuutta mikä anteeksi annettakoon.

        Vähän viiveellä mutta onpahan tässä sopassa minunkin lusikkani ollut ;-)).
        (Vapaa lainaus Nummisuutareista)


    • reppriika

      Parisen vuotta sitten kasoin erään tieteen ohjelman ja siinä oli keskustelmassa ja väläytettiin monien tätitieteen, fysiikan ym. tutkijoita. huippusellaisia. Totesivat, että nykyään tiedetään maailman kaikkeudesta vain noin 4 %. Kaikki muu on vielä arvoitusta. Taisi olla jokin Prisma:n ohjelma.

    • selittääkö vai eikö

      >Maailmankaikkeudesta ei ole vielä pystytty todistamaan yhtikäs mitään.

      Suhteellisen koominen toteamus. Tuollaiseen synteesiin kykenee vain ihminen, joka on pysynyt mahdollisimman kaukana fysiikan opinnoista. Darwinin tuotanto, tms. on ilmeisimmin myös pysynyt pimennossa. Sama koskenee klassisen filosofian opintoja.

      Paavi totesi Hawkingille aikanaan jotain siitä, mitä fyysikkojen ei pitäisi tutkia. Katolinen kirkkokin luopui jo ammoin siitä, että aurinko kiertää maata. Jotain oli siis todistettu. Ei tosin auttanut kirkonkiroukseen tuomittua maailman kaikkeuden selittäjää.

      Sen sijaan tuo neitseellinen, synnitön sikiäminen! Siinä riittää vielä todisteltavaa.

    • kateellinenko

      Jumalaan olisi kiva kyetä uskomaan! En kumminkaan kykene. Olin kympin oppilas uskonnossa ja nuorena mukana kirkon riennoissa. Kun piti mennä rippikouluun, aloin saamieni oppien kautta tutkimaan uskontunnustustani. Hämmästyksekseni en löytänyt uskoani. Totesin uskottomuuteni ja olen sitä pitkän elämäni sen jälkeen, elämänkokemukseni ja saamani koulutuksen kautta tunnustellut. Ei ole uskoa löytynyt. Olen kyllä koko elämäni ollut käännytettävänä, mutta kaikki ovat lopulta uskoneet, ettei sille jumalaa löydy.

      Ei voi lähteä siitä, että "henki on vahva, mutta liha on heikko". Aina on ollut vaan oma moraali, jolle on ollut vastattavana. Olen kuitenkin viehtynyt italialaiseen malliin synnin teosta ja anteeksi saamisesta. Kiva metodi!

    • SYDÄMEN PEILI

      Kiitos vain vastauksistanne, on tullut moninaisia mielipiteitä.

      Minä se olen istunut vapaamuurareittenkin kokouksissa, eli katson asioita monelta kantilta.

      Joskus asiat nähdään mustavalkoisina, ei nähdä koko värikirjoa, viitaten myös uskomuksiin. Tämä oli vertaus, ymmärtäköön sen miten haluaa.

      Ja joskus olisi ihan kiva käydä isoissa valloissa (usa) vaikkapa washingtonissa katsomassa kuinka pöllö on :) Vitsinä.

    • tottakai uskon

      Minä uskon Jumalaan. Uskon, että hän loi maailman, tähtitaivaat ja kaiken olevaisen. Uskon myös Jeesukseen syntien sovittajana.
      Uskon henkemme olevan kuolematon, koska se on jumalasta lähtöisin.
      Uskon myös, että kukin tuomitaan kerran sen mukaan mitä on ruumiissa ollessaan tehnyt. Jos nimi löytyy taivaassa elämän kirjasta, niin saa hyvän osan. Lue tämä totuus raamatun viimeisistä luvuista.
      Raamatussa sanotaan, että Jumala haluaa näyttää suuren viisautensa taivaallisille hallituksille ja valloille niiden ihmisten kautta, jotka uskovat häneen.
      Vielä lopuksi, jokainen joka huutaa avuksi Jeesuksen nimeä tosimielellä pelastuu.

      • totuus on toisenlain

        Taitaa mennä kuuroille korville sillä kyllä maailmaan huutoa mahtuu, sama vaikka huutaisi joulupukkia


    • merkillinen tapaus

      Tapasi muutama päivä sitten kuolleen äitinsä taivaassa ja edesmenneen lapsensa.
      Voi katsoa TV7 Isännän pöydässä Vieraana Janne Kujala kuuntele Jannen kertomus minkä laista oli taivaassa.


      Tai katso Ohjelma-arkistosta.

      • Korppis*

        Minulla tuli kun kirjoitit Jannen tapaamisestamieleen kysyä keskustelijoilta kuinka moni on unessa kommunikoinut kuolleiden kanssa?

        Itse olen yhteydessä vanhempiini unien kautta.


      • Korppis* kirjoitti:

        Minulla tuli kun kirjoitit Jannen tapaamisestamieleen kysyä keskustelijoilta kuinka moni on unessa kommunikoinut kuolleiden kanssa?

        Itse olen yhteydessä vanhempiini unien kautta.

        Hetalle.
        Näin joulun kunniaksi niin jatketaan skeptikkojen iloks.
        En näe unia ,en sellaisia jotka muistaa aamulla, kolme yötä takaperin näin.
        Erittäin selvä ja elävä ,tyttöni kanssa juttelin ,kuolemansa jälkeen olen ehkä utukuvina kerran pari nähnyt pienen väläyksen.
        Nyt muistan koko keskustelun ja asian joka on vaivannut ja jonka likka selvitti ,erittäin erikoinen uni.


      • uniukko
        Korppis* kirjoitti:

        Minulla tuli kun kirjoitit Jannen tapaamisestamieleen kysyä keskustelijoilta kuinka moni on unessa kommunikoinut kuolleiden kanssa?

        Itse olen yhteydessä vanhempiini unien kautta.

        He unilla ei ole merkitystä, niissä näkee kaikenlaista ei todellisuutta jos painajaisia että puistattaa seksi unet on parhaita aivojen ylitoimintaa.


      • ent. siivoojaparka
        Korppis* kirjoitti:

        Minulla tuli kun kirjoitit Jannen tapaamisestamieleen kysyä keskustelijoilta kuinka moni on unessa kommunikoinut kuolleiden kanssa?

        Itse olen yhteydessä vanhempiini unien kautta.

        Lakkaa hupsimasta. Tottakai jokainen on varmaan nähnyt unia edesmenneistä läheisistään ja unessa nyt keskustelee kengurunkin kanssa. Ei se sitä tarkoita, että olisit yhteydessä kuolleisiin muuten kuin alitajuntasi näyttämissä filminpätkissä. Omien aivojesi kanssa sinä siinä keskustelet. Kuolleet ei kurki muualla kuin korviesi välissä.

        Jonkunlaiseen telepatiaan elävien kanssa uskon, kokemusten perusteella pakko uskoa, mutta en kuolleitten kanssa.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Hetalle.
        Näin joulun kunniaksi niin jatketaan skeptikkojen iloks.
        En näe unia ,en sellaisia jotka muistaa aamulla, kolme yötä takaperin näin.
        Erittäin selvä ja elävä ,tyttöni kanssa juttelin ,kuolemansa jälkeen olen ehkä utukuvina kerran pari nähnyt pienen väläyksen.
        Nyt muistan koko keskustelun ja asian joka on vaivannut ja jonka likka selvitti ,erittäin erikoinen uni.

        Yhteen aikaan pidin unikirjaa. Sillä kun herää ei uni heti katoa muistista. Minulla oli vihko ja kynä yöpöydällä johon asiani kirjasin. Joskus kynä juoksi kuin luoti kun kirjoitin. Suljin vihon kävin pisulla ja jatkoin unia. Myöhemmin luin mitä olin kirjoittanut ja ne olivat hurjia seikkailuja tai lutusia unia. Joskus unet kertoivat menneestä ja joskus tulevaisuudesta, tajusin jälkeenpäin niiden merkityksen.

        Äitini asuu kauniissa värikylläisessa talossa, jossa on kukkia katollakin. Isä juttelee hieman harmaammassa ympäristössä. Joskun lentelen talojen yllä se on kivaa ; )))


      • uniukko kirjoitti:

        He unilla ei ole merkitystä, niissä näkee kaikenlaista ei todellisuutta jos painajaisia että puistattaa seksi unet on parhaita aivojen ylitoimintaa.

        On unilla merkitystä, ne pitää vain kirjoittaa muistiin ja lukea jälkeenpäin silloin ne avautuvat oikeassa suhteessa. Jos näen seksiunia se tietää, että olen halukas ja valmis seksiin. Seksin komentokeskushan on aivoissa.


      • ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Lakkaa hupsimasta. Tottakai jokainen on varmaan nähnyt unia edesmenneistä läheisistään ja unessa nyt keskustelee kengurunkin kanssa. Ei se sitä tarkoita, että olisit yhteydessä kuolleisiin muuten kuin alitajuntasi näyttämissä filminpätkissä. Omien aivojesi kanssa sinä siinä keskustelet. Kuolleet ei kurki muualla kuin korviesi välissä.

        Jonkunlaiseen telepatiaan elävien kanssa uskon, kokemusten perusteella pakko uskoa, mutta en kuolleitten kanssa.

        Ei kaikki näe unia ja värillisiä unia ei kaikille suoda.

        Olen jo selkeästi tuonut esille mielipiteeni sisimpäni kanssa juttelemisesta ja siinä samalla lähtee usein kaunis pyyntö jonnee, että auta minua reipua selviämään tästäkin sopasta.

        Omien aivojen kanssa minä työstän pääsääntöisesti, mutta ne aivot ovat kuin maailmankaikkeus täynnä arvoituksia. Koska emme tiedä emme voi väittää vääräksikään.

        Telepatiaa, älä hupsi joutavia.


      • seksijunia
        korppis kirjoitti:

        On unilla merkitystä, ne pitää vain kirjoittaa muistiin ja lukea jälkeenpäin silloin ne avautuvat oikeassa suhteessa. Jos näen seksiunia se tietää, että olen halukas ja valmis seksiin. Seksin komentokeskushan on aivoissa.

        Unet ovat aivojen tietokoneen eheytys.
        Kukin voi niistä kuvitella, mitä tykkää.


      • uniukko
        korppis kirjoitti:

        On unilla merkitystä, ne pitää vain kirjoittaa muistiin ja lukea jälkeenpäin silloin ne avautuvat oikeassa suhteessa. Jos näen seksiunia se tietää, että olen halukas ja valmis seksiin. Seksin komentokeskushan on aivoissa.

        He kerran näin unessa oikeat lotto numerot, vaan eipäs sattunu, muuten mummo vainaani oli povari/ennustaja sai lisätuloja pieneen eläkkeeseen ja asiakkaita kävi vielä kuoleman jälkeenkin kyselemässä, tämä 50 luvun lopussa, oli syntynyt 1875 pietarissa, jänniä muistoja ja oon nähny hänet unessakin.


      • seksijunia kirjoitti:

        Unet ovat aivojen tietokoneen eheytys.
        Kukin voi niistä kuvitella, mitä tykkää.

        Oletko aivokoneen-ohjelmoija?

        Jokainen uskoo, jokainen toivoo, jokainen kuvittelee kuka mitäkin.


      • ent. siivoojaparka
        korppis kirjoitti:

        Ei kaikki näe unia ja värillisiä unia ei kaikille suoda.

        Olen jo selkeästi tuonut esille mielipiteeni sisimpäni kanssa juttelemisesta ja siinä samalla lähtee usein kaunis pyyntö jonnee, että auta minua reipua selviämään tästäkin sopasta.

        Omien aivojen kanssa minä työstän pääsääntöisesti, mutta ne aivot ovat kuin maailmankaikkeus täynnä arvoituksia. Koska emme tiedä emme voi väittää vääräksikään.

        Telepatiaa, älä hupsi joutavia.

        Minä näen aina unet värillisinä. En muista koskaan nähneeni mustavalkoisia.

        Telepaattisia kykyjä ei ole kaikille suotu tai sitten kaikki vaan eivät ole tarpeeksi vastaanottavaisia siihen. Eikä se toimi minullakaan muuten kuin tunnetasolla enimmäkseen ja aivan minulle kaikkein läheisimpien ihmisten kesken. Älä pelkää, korppis, että minä sinun ajatuksiasi lukisin.


      • seksijunia
        korppis kirjoitti:

        Oletko aivokoneen-ohjelmoija?

        Jokainen uskoo, jokainen toivoo, jokainen kuvittelee kuka mitäkin.

        Ei, olen aivokirurgi.


      • seksijunia kirjoitti:

        Ei, olen aivokirurgi.

        Ilmankos ollaan molemmat terveydenhuollossa minä olen Kalevalainen kansanparantaja.


      • ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Minä näen aina unet värillisinä. En muista koskaan nähneeni mustavalkoisia.

        Telepaattisia kykyjä ei ole kaikille suotu tai sitten kaikki vaan eivät ole tarpeeksi vastaanottavaisia siihen. Eikä se toimi minullakaan muuten kuin tunnetasolla enimmäkseen ja aivan minulle kaikkein läheisimpien ihmisten kesken. Älä pelkää, korppis, että minä sinun ajatuksiasi lukisin.

        En pelkää. Minä vain jutustelen unissa kuolleiden kanssa ja sinä telepatioit elävien kanssa. Samansuuntaisia kykyjä molemmilla.


      • ent. siivoojaparka
        korppis kirjoitti:

        En pelkää. Minä vain jutustelen unissa kuolleiden kanssa ja sinä telepatioit elävien kanssa. Samansuuntaisia kykyjä molemmilla.

        Ihan eri asia nähdä unia kuolleista kuin tuntea valveillaollessaan, kun esim. oma lapsensa tarvitsee apua. Voisin kertoa sinulle paljon mahtavia kummitusjuttuja, mutta ne menee kuitenkin sen piikkiin, että "ne on niitä siivoojan juttuja taas". Olkoon. Näe sinä vaan uniasi.


      • ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Ihan eri asia nähdä unia kuolleista kuin tuntea valveillaollessaan, kun esim. oma lapsensa tarvitsee apua. Voisin kertoa sinulle paljon mahtavia kummitusjuttuja, mutta ne menee kuitenkin sen piikkiin, että "ne on niitä siivoojan juttuja taas". Olkoon. Näe sinä vaan uniasi.

        Aamun avaus ennen päivän touhuja.

        Jätin eilen ihan tarkoituksella auki oman telepatiakäsitteeni. Onhan sekin eräs provoamisen tapa kun haluaa lisättietoja kirjoittajasta.

        Läheisten hädän voi aistia. Lie sangen yleistä, että äiti vaistoaa lastensa tai aviopuolisonsa pahan olon. Siinä mielessä et ole poikkeus vaan tavan ihminen.

        Minä luin aviopuolisoani kuin avointa kirjaa, mutta siitä huolimatta hän pystyi salaamaan vuosia minulta asioita ja kun ne tulivat ilmi ne aiheuttivat avioeromme. Kun sain kuulla asioita joista en tiennyt, aivoissani kulki filminauha varoituksen omaisia kokemuksia "ai niin silloinkin se tapaus, olisihan minun pitänyt tajuta". Eli varoituksetn singaalit tulevasta katastrofista kerääntyvät aivoihin ja purkautuvat kun asia konkretisoituu.

        Kun on voimakas suhde lapsiin telepatian voima on myös voimakas.

        Että tällaisia mietteitä ennen kuopuksen synttärijuhlia.

        Minä siis näen uniani ja koen voimakkaita telepaattisia kykyjä, joten pystyn myötäelämään sukulaisteni ja ystävieni elämässä ilman, että he tiedostavat ajatuksiani.

        Nää on niitä "kirjailijan" mielikuvitusjuttuja vain ; )






        .


      • ent. siivoojaparka
        korppis kirjoitti:

        Aamun avaus ennen päivän touhuja.

        Jätin eilen ihan tarkoituksella auki oman telepatiakäsitteeni. Onhan sekin eräs provoamisen tapa kun haluaa lisättietoja kirjoittajasta.

        Läheisten hädän voi aistia. Lie sangen yleistä, että äiti vaistoaa lastensa tai aviopuolisonsa pahan olon. Siinä mielessä et ole poikkeus vaan tavan ihminen.

        Minä luin aviopuolisoani kuin avointa kirjaa, mutta siitä huolimatta hän pystyi salaamaan vuosia minulta asioita ja kun ne tulivat ilmi ne aiheuttivat avioeromme. Kun sain kuulla asioita joista en tiennyt, aivoissani kulki filminauha varoituksen omaisia kokemuksia "ai niin silloinkin se tapaus, olisihan minun pitänyt tajuta". Eli varoituksetn singaalit tulevasta katastrofista kerääntyvät aivoihin ja purkautuvat kun asia konkretisoituu.

        Kun on voimakas suhde lapsiin telepatian voima on myös voimakas.

        Että tällaisia mietteitä ennen kuopuksen synttärijuhlia.

        Minä siis näen uniani ja koen voimakkaita telepaattisia kykyjä, joten pystyn myötäelämään sukulaisteni ja ystävieni elämässä ilman, että he tiedostavat ajatuksiani.

        Nää on niitä "kirjailijan" mielikuvitusjuttuja vain ; )






        .

        No hyvä että myönnät, etten ole hullu. Lähellä vieressä olevat nyt on vaikka miten helppo aistita ilmeistä ja käyttäytymisestä, se on selvää. Mutta kun toinen on esim. vaikka Lontoossa tai Kiinassa ja itse saa angstin samaan aikaan, kun hänellä on hankaluuksia... Ei ole helppoa.


    • mimmimummi*

      unista ......minulle tuli sellainen uni...olisikohan paloman viestistä tullut "minun jälkeeni vedenpaisumus" ..... Keittiön hanasta alkoi tulla vettä .. enkä saanut sitä suljettua...allas täyttyi ja olin paniikissa ..mitä teen..ei ollut numeroa mihinkään huoltoon..otin jopa jätesäkkejä siihen veden tuloon avuksi...pitääkö soittaa hätänumeroon....Mutta oikeasti ...minne voisi soittaa...muuta kuin hätänumeroon...
      Muistan kun poikani vitsaili minulle kun soitin hänelle.....että mikähän vikana kun en pääse nettiin....sanoi: soita hätänumeroon....niin ne jenkeissäkin tekee...heh

      • Suurin osa unista on päiväntapahtumien kertausta, ilmeisesti nollausta.

        Minä en pääse ikinä pois ravintolamaailmasta. Harva se viikko olen paniikissa kun ravintola täyttyy ja minä ravintoloitsijana en löydä puhtaita astioita, ruokia tai juomia joita asiakkaat tilaavat.

        Voi sille olla tietty psykologinen selityskin.


      • mitä noista
        korppis kirjoitti:

        Suurin osa unista on päiväntapahtumien kertausta, ilmeisesti nollausta.

        Minä en pääse ikinä pois ravintolamaailmasta. Harva se viikko olen paniikissa kun ravintola täyttyy ja minä ravintoloitsijana en löydä puhtaita astioita, ruokia tai juomia joita asiakkaat tilaavat.

        Voi sille olla tietty psykologinen selityskin.

        Sitähän se on, työpaineet tahtoi tulla uniin ja vieläkin vuosien jälkeenkin mutta mitä noista kun tietää.


      • mimmimummi*
        korppis kirjoitti:

        Suurin osa unista on päiväntapahtumien kertausta, ilmeisesti nollausta.

        Minä en pääse ikinä pois ravintolamaailmasta. Harva se viikko olen paniikissa kun ravintola täyttyy ja minä ravintoloitsijana en löydä puhtaita astioita, ruokia tai juomia joita asiakkaat tilaavat.

        Voi sille olla tietty psykologinen selityskin.

        Työ jutuista minäkin näen joskus unia.... vaikka eivät mitenkään kosketa enään elämääni...aika ihmeellistä on unien maailma.


      • mimmimummi* kirjoitti:

        Työ jutuista minäkin näen joskus unia.... vaikka eivät mitenkään kosketa enään elämääni...aika ihmeellistä on unien maailma.

        Ennen kuin menen unimaan. Halusinkin painottaa uskomista esimerkkinä unet.

        Sanotaan, että "Joka uniinsa uskoo hän varjoaan pelkää".

        Olen saanut lahjaksi vilkkaan mielikuvituksen ja pienenä pelkäsin varjoanikin kun kävelin kotiin pimeässä. Joskus nytkin hätkähdän varjoani.

        Ei silti osaan keskustella itseni kanssa ja kyseenalaistaa uskoani.


    • uskon vahvasti -

      jumalaan ja jeesukseen sekä heidän lähettämiin suojelusenkeleihin,


      uskon jumalaan ja jeesukseen, mutta heikko on mun uskoni siinämielessä että huoliiko jumala mua kun olen niin surkea ihminen,
      ja toi heikko epäusko tielläni suhteessa jumalan rakkauteen,
      --- toisaaltaan jumala on luvannu rakastaa kaikkia huonoja heikkoja syntisiä ihmisiä, että siihen luotan vaikka en luotakkaa
      ota siitä selvää jos saat

      • kävi miten kävi

        jokatapauksessa uskon jumalaan


    • Jos minulta kysyit vastaan, en minä sinusta mitää selvää saa. Jos et luota ole luottamatta, ei kai siihen muuta sanomista ole.

    • Isa Puska

      Uskoo, useimmat tuntuvat uskovan itseensä ja omaan kuvittelemaan uskoonsa.

      Kukin tulee autuaaksi uskossaan, lisään sanontaan, että myös uskomattomuudessaan.
      Kunhan ei nyt ihan itseään Jumalaksi korota.

      • uskoni on vahva -

        Isa Puska

        kuka ny itteään jumalaksi VOISI korottaa, EI KUKAAN,


      • Isa Puska
        uskoni on vahva - kirjoitti:

        Isa Puska

        kuka ny itteään jumalaksi VOISI korottaa, EI KUKAAN,

        Voehan veikkonen, monen moni.

        Onhan nyt tapana pyhittää jopa oma ruumis temppelikseen.
        Sitä palvotaan, ruokitaan vain pyhiksi myönnetyillä aineksilla, sitä kiusataan toiminnoilla, sitä piirrellään, jotta jokaisesta itsestään muodostuisi ihan itselle sopiva toteemi.


      • demeter1
        Isa Puska kirjoitti:

        Voehan veikkonen, monen moni.

        Onhan nyt tapana pyhittää jopa oma ruumis temppelikseen.
        Sitä palvotaan, ruokitaan vain pyhiksi myönnetyillä aineksilla, sitä kiusataan toiminnoilla, sitä piirrellään, jotta jokaisesta itsestään muodostuisi ihan itselle sopiva toteemi.

        Aivan Isa Puska. Tiedeuskon alaosasto, oman ruumiin palvonta, voi hyvin ja tuottaa paljon rahaa alan yrittäjille.
        Ja samaa mieltä olen siitäkin, että ihminen voi korottaa itsensä Jumalaksi monella tavalla. Myös sillä tavalla, että julistaa "oikeaa uskoa" ja tuomitsee muut...


      • raamattu on totuus
        demeter1 kirjoitti:

        Aivan Isa Puska. Tiedeuskon alaosasto, oman ruumiin palvonta, voi hyvin ja tuottaa paljon rahaa alan yrittäjille.
        Ja samaa mieltä olen siitäkin, että ihminen voi korottaa itsensä Jumalaksi monella tavalla. Myös sillä tavalla, että julistaa "oikeaa uskoa" ja tuomitsee muut...

        demeter 1

        tuo ei ole oikeaa uskoa jumalan sanaan, jos joku käyttäytyy noin kuin sinä luulet, hänen uskonsa ei ole jumalasta vaan hänen oma mielipiteensä, jota ei voi verrata jumalansanan totuuteen.


    • Uskon uskon!

      Jos en uskoisi Jumalaan, olisi elämä tässä julmassa maailmassa aivan liian raskasta. Säälin ihmisiä jotka eivät usko muuhun kuin itseensä. Sitten kun itseluottamus loppuu, onkin aikas heikolla jäillä

    • Heikko uskova

      Todisteita Luojasta
      Koko maailma ihmisineen,eläimineen,mantereineen,merineen ,kaikkineen,on todistusta Jumalan luomistyöstä.Myös avaruus, oma aurinkokuntamme kuin myös muut mahdolliset galaksit.Tieteet ,fysiikka, kemia,geologia,maantiede ,meteorologia, lääketiede, jne.tutkivat näitä toimimaan luotuja asioita.Mikään ei ole syntynyt ilman prosesseja,mutta kaiken takana on Jumala.
      Myös Paholainen vaikuttaa maailmassa tosi paljon ,kunnes hänet hävitetään.Tuntuu myös,että sattumankin ansiosta tapahtuu niin hyviä kuin hunonojakin asioita..
      Jeesuksen opetus:Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi(pyri edes siihen)pitää sisällään kaiken hyvän(ns 10 käskyäkin)Siihen emme vain kykene, mutta Jeesus vapahtaa meidät synnistä.Meissähän vaikuttaa myäs paha voima.Sanoihan Saatana Jeesukselle olevansa maailman hallitsija luvatessaan maailman Hänelle,jos vain saisi kumarruksen Jeesukselta.
      Raamattuun kannattaa tutustua, myös sen syntyä käsittelevään kirjallisuuteen.Kun jaksaa edes heikosti uskoa Jumalaan ja Vapahtajaan,on elämällä todellinen tarkoitus ja se rauhoittaa näinä
      nykyisin niin levottomina ja epävarmoina aikoina.

    • aatteleppa ite

      Jumalan luomiskertomukseen uskominen on kehäpäätelmä. Mikään ei selitä, kuka sen jumalan loi.

      • €ero

        Siinäpä se, alunperin juutatalaisten luoma käsite jostain suuremmasta jos juutalaiset eivät olisi keksineet jumalaa niin ei olisi uskovaisia, tai olisiko jotain muuta sen tilalla ?
        Olisiko uskonto herranpelkoa kun ei ymmärretä kaikelle täällä maailmankaikkeudessa löytyy muukin selitys, alkuräjähdys mikä räjähti, jotain siitäkin tajuutaan, ei tähän kaikkeen tarvita henkiolentoja, ihmeellinen sattumien sarja josta riittää pohtimista.


      • €ero kirjoitti:

        Siinäpä se, alunperin juutatalaisten luoma käsite jostain suuremmasta jos juutalaiset eivät olisi keksineet jumalaa niin ei olisi uskovaisia, tai olisiko jotain muuta sen tilalla ?
        Olisiko uskonto herranpelkoa kun ei ymmärretä kaikelle täällä maailmankaikkeudessa löytyy muukin selitys, alkuräjähdys mikä räjähti, jotain siitäkin tajuutaan, ei tähän kaikkeen tarvita henkiolentoja, ihmeellinen sattumien sarja josta riittää pohtimista.

        "€ero"


        Tässä.
        Sopii kaikkeen idiotismiin.


        "Tyhjyys ei tiennyt missä oli, mitä, milloin.
        Tyhjyydellä ei ollut mitään.
        Tyhjyys ei saanut mitään aikaan.
        Tyhjyyden tarpeettomuus alkoi kieppua tyhjyyden ympärillä.
        Kieppuen yhä nopeammin tarpeettomuus alkoi vääristyä.
        Vauhdin kiihtyessä tyhjyys alkoi tuntea jotain.
        Se tunsi olevansa tarpeeton ja tyhjä.
        Tajuttoman tarpeellinen.
        Se menetti tajuntansa."

        H.


      • €ro
        hunksz kirjoitti:

        "€ero"


        Tässä.
        Sopii kaikkeen idiotismiin.


        "Tyhjyys ei tiennyt missä oli, mitä, milloin.
        Tyhjyydellä ei ollut mitään.
        Tyhjyys ei saanut mitään aikaan.
        Tyhjyyden tarpeettomuus alkoi kieppua tyhjyyden ympärillä.
        Kieppuen yhä nopeammin tarpeettomuus alkoi vääristyä.
        Vauhdin kiihtyessä tyhjyys alkoi tuntea jotain.
        Se tunsi olevansa tarpeeton ja tyhjä.
        Tajuttoman tarpeellinen.
        Se menetti tajuntansa."

        H.

        Ootko koettanu nyhtää tyhjästä !


      • mitätön tyhmä -

        olento on ihminen jumalaan verrattuna.



        aatteleppa ite:

        raamattu sanoo myös, ihminen EI koskaan tue eikä pysty käsittämään jumalan suuruutta
        sillä jumalan ajatukset ovat niinpaljon ihmistä korkeemmat,
        joten ihminen on alkueläin jumalaan verrattuna,

        raamatun sana on totta ja vain totta.


      • tyhmähän minä
        mitätön tyhmä - kirjoitti:

        olento on ihminen jumalaan verrattuna.



        aatteleppa ite:

        raamattu sanoo myös, ihminen EI koskaan tue eikä pysty käsittämään jumalan suuruutta
        sillä jumalan ajatukset ovat niinpaljon ihmistä korkeemmat,
        joten ihminen on alkueläin jumalaan verrattuna,

        raamatun sana on totta ja vain totta.

        Vedenpaisumuksineen, tottahan se on kun se on ihmisten kirjoittama, siis kaikki mitä kirjoitetaan on totta vai mitä.


        Esim. vedenpaisumus raamatun mukaan tapahtui 4500 v. sitten jolloin rakennettiin ensimmäiset pyramiidit


      • Höh!
        tyhmähän minä kirjoitti:

        Vedenpaisumuksineen, tottahan se on kun se on ihmisten kirjoittama, siis kaikki mitä kirjoitetaan on totta vai mitä.


        Esim. vedenpaisumus raamatun mukaan tapahtui 4500 v. sitten jolloin rakennettiin ensimmäiset pyramiidit

        Olitko paikalla, kun pyramiidit rakennettiin? Vai ihminenkö niistä on kirjoittanut? Missä kohtaa raamattua lukee tuo 4500 vuotta sitten? Miten sen laskit, vai ihminenkö siitä on kirjoittanut?


      • tyhmähän minä
        Höh! kirjoitti:

        Olitko paikalla, kun pyramiidit rakennettiin? Vai ihminenkö niistä on kirjoittanut? Missä kohtaa raamattua lukee tuo 4500 vuotta sitten? Miten sen laskit, vai ihminenkö siitä on kirjoittanut?

        Onhan sulla nettiyhteys


      • Höh!
        tyhmähän minä kirjoitti:

        Onhan sulla nettiyhteys

        Ja kaikkiko netillä on jumalan kirjoittamaa, vai ihmisen?


      • tyhmähän minä
        Höh! kirjoitti:

        Ja kaikkiko netillä on jumalan kirjoittamaa, vai ihmisen?

        Ootko oikein viisas


      • Höh!
        tyhmähän minä kirjoitti:

        Ootko oikein viisas

        Miten netti voi olla se luotettavampi kuin raamattukaan, jos kummatkin ovat ihmisten kirjoittamia?


    • valoa jossain

      Klassisen filosofian ihailija ja rationaalisuuteen uskova, törmää hämmentävään rakennelmaan, kun tutustuu budhalaisuuteen. Erityisen kiintoisaa on siihen uskovien havainnointi siellä, missä se edustaa valtakulttuuria. Ei tahdo syntyä vastakkainasettelua. Se on kovin erilaista, kuin tämä kristillisen valtakulttuurin ruokkima, banaali "keskustelu".

    • meit on moneksi

      Eipä pahemmin kiinnosta jumalat tai uskonnolliset viritykset. Todellisuuskäsitykseeni ei siis kuulu jumalaa. Joillekin jumalusko on osa elämää, ja se voi olla hyväksi heille tai jopa tarpeellinen. Jokainen saa kokea maailman ja olemassaolonsa haluamallaan tavalla.

    • jeesukset vaanii

      "meit on moneksi" kiteytti asian hienosti. Mitä vanhemmaksi ehtii, sitä enempi kaikkialla joutuu kumminkin käännytettäväksi. Viedään kaiken maailman hartauksiin kysymättä. Siksi kirjoitin hartausvapaudet hoitotahtoonikin.

    • aina vain eteenpäin.

      Mitenkä kertoa lapsille ko. asioista, Beetlehemistä yms. kun lapset kuulevat vain että se on sotaista seutus.

    • Joulupukki totta

      Samaa mieltä aloittajan kanssa, aina vanhemmiten tuntuu että raamattu kuuluu mail,am vanhimpiin rahankeräyssysteemeihin.

      Toiseksi, raamatun tekstri on muuttunut niin valtaisasti, suuri joukko on kirjoittanut ja selittänyt sitä uudellen ja saanut pirettyä bisneksen.

      Mutta jos Jumala olisi, miksdi se rankaisisi niin useaa maata kuivuudella, tulvilla, nälänhärällä, kyllä papit selittävät melko fiksussti, moni heikompi ihminen uskoo, minä en.

      ite olen ollut kirkosta eronnut koko elämäni, säästöt yli 14 000 e ja ne korolla ja osaketuototolla yli 120 000 euroo.

    • Hieman epäselvä kys

      Niin, oliko kyse yhdestä jumalasta vai jumalista vai jumaluudesta yleensä?

    • SYDÄMEN PEILI

      First off all... Kiitän jälleen moninaisista vastauksistanne. Hyvää joulua kaikille!

      Olen pannut merkille erityisesti sen, kuinka suuri ero teidän sukupolvellanne on suhtautua kiteyttämiini asioihin, teemoihin ja kysymyksiinkiin. Huomaan tässä kokemuspohjan ja tunnen itseni kakaraksi.

      Asiaan. Olen hlö, joka ajattelee asioita monilta kannoilta. Usko johonkin asuu tietenkin meidän jokaisen sydämessä ja usean ihmisen olisi hyvä olla ihmisläheisenpi, myöskin minun.

      Olen lukenut, pohtinut, itkenyt maailman toivottomuutta. Aina sen toivon jostakin löytää. Mielestäni useat nojaavat liikaa Raamatun(Grammata, q-lähteet yms) ns.lainalaisuuksiin mm. miten pitäisi elää, olla Mahdollisimman paljon Jumalan mieleen.

      Eiköhän jokainen kelpaa sellaisena kuin on, tässä Ainutkertaisessa elossa maan kamaralla. Me voimme vain rauhoittua ja elää hetkessä.

      Päivääkään ei tulisi hukata tyhmiin toimiin tai kiusata itseään, saatikka muita. Elintilaa kaikille, myös niille joista ei pidä jstn syystä.

      Uskon kuitenkin siihen että tällä kaikella on tarkoituksensa. Muutenhan tämä olisi Erittäin julmaa ihmiskunnalle. En vain tiedä tarkoitusta, olkoon se jonkun muun käsissä.

      Lopuksi soittelijoille. G A G E, G A G E.
      D D H, B B E.
      D D F H D, G A G E,
      D D F H D, G A G E.
      D D F D H H C, E
      D D FD, H C.

    • SYDÄMEN PEILI

      Evankelisluterilainen Kristinuskohan käsittääkseni ymmärtää Jumalan kolmiyhteiseksi, eli on Jumala, Jumalat ( Jeesus ja Jahve), ja Pyhä henki, ihmisessä vaikuttava nk. Jumaluus. Tämä vastaus sinulle, "Hieman epäselvä kysymys."

      Tässä tulee mielestäni ristiriitaa, verraten mm. Johanneksen evankeliumin alkutekstiin, Alussa oli Sana ja sana oli Jumala jne. Ja Jeesusta verrataan Tosi ihmiseen ja Tosi Jumalaan samanaikaisesti. Kumpi Jeesus on?

      Uskon että ihmisessä vaikuttaa niin kutsuttu Jumaluus eli kutsutaan nyt pyhä henki. Omanatuntona ja moraalitajuna esimerkiksi.

      Toki olisi kiva jos jokin joskus näyttäytyisi ilmiselvästi, ei ole tullut näytille konkreettisesti Jumala. Jeesus löytyy historiallisista teksteistä ja on pappien mukaan todistuksia elämästä ja kuolemasta, jotka merkitty.

      Johanneksen apokalypsi eli ilmestyskirja minulle hepreaa. Se otettiin Raamattuun vasta paljon myöhemmin ja on kiistelty kuulemma.

      Nag Hammadin kirjasto löytyy googlettaen. Siinä ne puuttuvat evankeliumit, joita ei katsottu synoptisiksi Raamatun neljään uuden testamentin evankeliumeihin verraten. Nag Hammad tuli tunnetuksi vasta n.1960. Peltotyömies löysi ne, kun olivat kätketty. Googlatkaa Nag Hammadin Kirjasto, jos asia kiinnostaa.

      Nuottivirheitä pari, kun olin vähän Joulujuomia siemaillut;) No, ihmiset tekee virheitä.

    • lapsenuskoinen -

      uskon uskon uskon, kiitän kiitän kiitän kaikesta mitä luoja on elämääni suonu,
      niin ilot kuin surut ja huolet, sekä elämän tyrskyt,
      kaikesta on selvitty vain jumalan eli luojamme ansiosta.

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1818
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1809
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      76
      1592
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe