Kilpirauhasen liikatoiminta?

Tytsy3

Millaisilla arvoilla olette lääkityksen saaneet tai jatkoselvittelyä?

11

890

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huumoria juu

      Onko tämä siis seuraava askel luulosairaiden parissa? Olemattomaan kilpirauhasen vajaatoimintaan lääkkeiden syöminen on jo menneen talven juttuja. Ensi vuoden juttu ja muotisairaus taitaa olla olemattomaan kilpirauhasen liikatoimintaan lääkkeiden syöminen.

      • kiukkuliina

        Miten voit vastata noin tietämättä ihmisten terveydentilaa.Et tiedä,mitä oireita aloittajalla on. Jos sinua niin pännii nämä jutut,niin pysy poissa! Tämä palsta on sitä varten,että täällä saa kysellä.

        Tytsyn ei kannata välittää tämmösistä urveloista.


      • kilppari poistettu

        molemmat kokeneena ei mikään vitsi.


      • hölmölle

        Niin liikatoiminta johtaa miltei aina kilpirauhasen leikkaukseen, eli kyseessä on myrkkystruuma. EI OLE MIKÄÄN VITSI.


      • mytiky
        hölmölle kirjoitti:

        Niin liikatoiminta johtaa miltei aina kilpirauhasen leikkaukseen, eli kyseessä on myrkkystruuma. EI OLE MIKÄÄN VITSI.

        Minulla menossa kolmannen kerran liikatoiminta ja leikkausta ei edes harkita, lääkkeillä saatu aina kuriin.


    • no tyrazol

      Hei! Minulla oli oireina laihtuminen, voimattomuus ja kuukautistihkuttelut. T4v oli 28 ( 11 - 22 viitteet ) . Yksityislääkäri laittoi keskussairaalan sisätautipolille ja endokrinologi määräsi tyrazol 5 mg tabletti 4 - 6 x vrk eli se jarruttaa liikatoimintaa.
      Minulle se ei sopinut ja tuli tihkuttelun sijasta jatkuvat kuukautisvuodot, kovat mahakivut, ummetus, väsymys... Jouduin lopettamaan lääkkeen. Se oli koko ajan jonkinlaisella liikatoiminnalla. Ultraäänitutkimus oli tehty 1 kuukausi diagnoosista ja siinä oli että se on hyvin kookas. 3 kuukautta diagnoosista oli kirurgin vastaanotto ja siitä 3 kuukautta leikkaus jossa poistettiin toinen lohko ja puolet toisesta. Leikkauksessa se osoittautui pieneksi ja verettömäksi. Kilpirauhasvasta-aineet osoittautui vasta leikkauksen jälkeen positiivisiksi. Eli tuki liikatoimintadiagnoosia.
      Nyt on jatkuvasti liikatoiminta enkä voi jarruttavaa lääkettä käyttää. Uusi leikkaus odottaa.
      Voimat on pois mutta muuten hyvä olo jos ei lääkettä käytä. Kun periaatteessa pitäisi käyttää jarruttavaa lääkettä ( t4v nyt 37 ) , jo puolikkaalla tabletilla olo huononee, tulee kovat mahakivut, jatkuvat kuukautiset ( gyne todennut sen johtuvan vain tyrazolista ) , olen kiukkuinen vähästäkin, vapinaa koko kropassa...

      Radiojodi on kielletty. Se on leikkauksen ja lääkityksen ohella hoitovaihtoehto.

      No, tämä on vain minun tapaukseni. Olen 40 vuotias nainen ja mietin vakavasti kohdunpoistoa. En jaksa enää jatkuvia kuukautisia.

      • Tytsy3

        Mulla on jo poistettu kohtu. Sain paniikkihäiriöön lääkkeen ja nyt syönyt kuusi viikkoa. Viimeviikolla otettiin kilpirauhaskokeita... No viikonloppuna jouduin sairaalaan päivystykseen kun sain jostain allergisen reaktion... Puhuin lääkärille samalla tästä ongelmasta ja sydämen nopeasta sykkeestä. Kertoi että koska syön paniikkilääkettä kilpirauhasarvot voivat heitellä paljon. Nyt mietin siis mitä hittoa teen jos verikokeilla en saakaan nyt oikeita arvoja. Lääkäri kyllä kysyi onko otettu ultraääni ja sanoin että ei. Ihmettelen vaan miksei oma lääkäriin kertonut asiasta minulle! Sain kuitenkin tueksi sairaalasta rytmihäiriölääkkeen joka pitäis tarvittaessa hidastaa sydämen rytmiä kunnes.asia on selvitetty. Sanoi myös että moninaiset oireena kyllä vaikuttaa kilpirauhasoireilta mutta asia pitäisi kyllä tutkia paremmin. Aamulla on aina pahemmat oireet.


      • Tytsy3 kirjoitti:

        Mulla on jo poistettu kohtu. Sain paniikkihäiriöön lääkkeen ja nyt syönyt kuusi viikkoa. Viimeviikolla otettiin kilpirauhaskokeita... No viikonloppuna jouduin sairaalaan päivystykseen kun sain jostain allergisen reaktion... Puhuin lääkärille samalla tästä ongelmasta ja sydämen nopeasta sykkeestä. Kertoi että koska syön paniikkilääkettä kilpirauhasarvot voivat heitellä paljon. Nyt mietin siis mitä hittoa teen jos verikokeilla en saakaan nyt oikeita arvoja. Lääkäri kyllä kysyi onko otettu ultraääni ja sanoin että ei. Ihmettelen vaan miksei oma lääkäriin kertonut asiasta minulle! Sain kuitenkin tueksi sairaalasta rytmihäiriölääkkeen joka pitäis tarvittaessa hidastaa sydämen rytmiä kunnes.asia on selvitetty. Sanoi myös että moninaiset oireena kyllä vaikuttaa kilpirauhasoireilta mutta asia pitäisi kyllä tutkia paremmin. Aamulla on aina pahemmat oireet.

        TSH mittaamattoman matala, T4V yli viitearvon eli jotain yli 22


      • Tytsy3
        boxi kirjoitti:

        TSH mittaamattoman matala, T4V yli viitearvon eli jotain yli 22

        Kerrompa tarkemmin vielä oireitani ja toivoisin niihin mielipiteitä koska alan olemaan aivan hukassa näitten kanssa. Syke korkea ja varsinkin aamuisin keskimäärin 128 , yöllisten ja aamusin kovat hikipuuskat ja kädet hikisen nahkeet, väsymystä, vapinaa, paniikkituntemuksia, hiukset hauraat, ripulointia, näläntunne ja jano, usein pissahätä, päänsärkyä. Paino laskenut. Sairastan myös keliakiaa. Kilpirauhasarvot heittelee. En tiedä enää mitä vaatisin lääkäriltä???


      • Tytsy3
        Tytsy3 kirjoitti:

        Kerrompa tarkemmin vielä oireitani ja toivoisin niihin mielipiteitä koska alan olemaan aivan hukassa näitten kanssa. Syke korkea ja varsinkin aamuisin keskimäärin 128 , yöllisten ja aamusin kovat hikipuuskat ja kädet hikisen nahkeet, väsymystä, vapinaa, paniikkituntemuksia, hiukset hauraat, ripulointia, näläntunne ja jano, usein pissahätä, päänsärkyä. Paino laskenut. Sairastan myös keliakiaa. Kilpirauhasarvot heittelee. En tiedä enää mitä vaatisin lääkäriltä???

        Lisättäköön vielä kuukausi sitten t4v 19 nyt t4v15 t3v 5.1 tsh1.8


    • fluorillajarrutus

      Tarkista että hammastahnasi sisältää fluoria ja käytä sitä runsaasti.
      Tämä ei ole pelkkä vitsi. Ennen nykyisiä lääkkeitä "jarrutettiin" fluorilla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2501
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1958
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1766
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe