miten rottaa ruokitaan

Mistä saa hyvän rot

Minua mietityttää, että miten te annatte rotillenne ruuan. Annatteko niille aamuin illoin vai aina silloin kun huvittaa. Kysyn tätä siksi kun mietin rottia.
Minulla on vielä toinen kysymys. Mistä löytyy turvallisimmat rotta kasvattajat???

2

86

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sedä

      Kuivaruokaa pitää olla aina. Siemensekoitusta kannattaa antaa sen verran, että Se on juuri ja juuri syöty, ennen kuin heittää kuoret roskiin ja antaa uutta. Mieluummin pieniä määriä kerralla, kuin koko kupillinen, kunhan ei pääse loppumaan kesken. Tuoreruokaa voi antaa silloin kun jotain kasviksia muuten sattuu pilkkomaan. Rotat on vilkkaimmillaan iltahämärissä ja itse annan tuoreruokaa illalla, että niillä on sitten yöllä puuhaa :) Mut periaatteessa ajalla ei ole niinkään väliä.

      Kesyrottayhdistyksen viralliset kasvattajat löydät kotisivuiltaan, ja heovat ainakin hyviä. Jos et asu kenenkään heistä lähellä, voit kysellä tuntevatko he epävirallisia kasvattajia läheltäsi, tai jonkun joka toisi poikasia lähemmäs :) Rottapiirit on Suomessa pienet, joten aktiiviset kasvattajat yleensä tuntee toisensa.

    • surhym

      Annan itse tuore ruokaa aina iltaisin kun ovat olleet ulkoilemassa. Vaikka vaan pilkottuja kasviksia olisi niin laitan ne niiden ruokakuppiin, kuppi on metallinen joten tuleevat heti jalkoihin kun laitan kupin häkkiin(kolisee kun naputtaa sormella sitä), joten on helppo nostaa rottiukset häkkiin(ei tarvitse pyydystää niitä yks kerrallaan sohvan alta tai muista piiloistaan). Päivällä saatan laittaa salaattia tms.jos kokkailen itselleni jotain.
      Kuten sedä sanoi kuivaruokaa pitää olla koko ajan, saat varmasti hyviä ohjeita kun ostat rottasi kasvattajalta :-)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      374
      4764
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1914
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1641
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      241
      1486
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1377
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1254
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe