Jatkuuko viat

uteliasko

Volkkariinha tuli vuosi sitten jakohihnalla tsi-moottorit, eikä jakoketjuongelmia enää ole. Korjautuiko viat, vai tuliko uutta ongelmaa koneisiin?

23

242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osssss

      Samaa pohti Ketonen tuulilasissa...

      • osssss olet sairas

        ossss olet sairas ja tuonkin olet kertonut jo aiemminkin useita kertoa ja siinä ei ole mitään informaatiota. Ketonen sanoi myös, että eiköhän asiat ale jo laitettu kuntoon ja siitä on jo jokunen vuosi aikaa.
        Taitaa sairas mieli tallentaa hyvin tuollaiset jutut ja sitten ne sekoittuvat sekaliseksi raivonmössöksi ja pakkomielteeksi.


    • metsään meni
      • uteliasko

        kielitaitoiset vois suomentaa, mikä oli tuon uuden ongelman nimi tsi-moottoreissa?


    • röllin kakkaa

      Ei ongelmia, ei ole ketjujenkaan kanssa ollut vuosiin ja nekin missä oli ongelmaa koski noin 0,05% autoista.
      Tuo 60tkm kestotestistä rölli jaksaa vääntää, vaikka jutussa todettiin vasta alkavaa kulumista ja todettiin, että ei voida ennustaa kuinka kauan turbo kestää, mahdollisesti pitkäänkin. Turbo on kuluva osa.

      • uteliasko

        no nyt rölli puhuu omiaan,, kaikki älyää, ettei 60tkm n.30000e autolle ole matka eikä mikää, , itsellänikii on tuttava piirissä tsi moottoreita ketjulla, jotka kolisi jo 10tkm ajolla, ja vaihtoon meni se auto .. Turbot ei bensamoottoreissa yleesä kestä kuumuuden vuoksi kovin pitkään, jos verrataan diisseliin,, etenki jos ei käytetä kalliimpia materiaaleja turbon osissa.


      • Korjaamopäällikkö

        Siis tuo ketjuongelma koskee 100% niistä TSI moottoreita joissa on ketju. Käyttäjästä riippuen ketju menee 15000-120000km välillä. Se aiheuttaako ketjun venymä moottorin täystuhon riippuu siitä miten hyvissä ajoin tuo viallinen ketju vaihdetaan.
        On petos puhua pieneistä ongelmista kun se koskee ihan kaikkia noita moottoreita.


      • Eteenpäin asia
        Korjaamopäällikkö kirjoitti:

        Siis tuo ketjuongelma koskee 100% niistä TSI moottoreita joissa on ketju. Käyttäjästä riippuen ketju menee 15000-120000km välillä. Se aiheuttaako ketjun venymä moottorin täystuhon riippuu siitä miten hyvissä ajoin tuo viallinen ketju vaihdetaan.
        On petos puhua pieneistä ongelmista kun se koskee ihan kaikkia noita moottoreita.

        8-16 peittelet siis totuutta? Se on rikos, jos tietää asian olevan petoksen puolella, eikä tee asian eteen mitään virallista. Voit laittaa asian tutkintaan milloin vain, jos asia on niin , että 100%. Todisteet pöytään(jos jokaisessa koneessa, joka on eteen tullut on vaihdettu ketju). Meillä on ollut 4x ketjukoneellisiä VAG autoja, joissa ei ole vaihdettu ketjua 120 000km, ei edes 180 000km.


    • kääntäjä12

      Pitkä ketju, ja Saksassa jos missä noita autokeskustelupalstoja riittää. Ketjun aloittajan mielestä Golfin 1.2 TSi -turbossa on esiintynyt runsaasti valmistusvikoja. Väittää olevansa VW tehtaalla töissä ja vian selostus varsin yksityiskohtainen.

      Mutta niinkuin täällä, myös Saksassa riittää trolleja..

      • persu72

        Mitähän ne Kiinassa ja Usassa oli?

        Takuut on siellä nyt 10 vuoden luokkaa 2v sijaan?


    • kawo2

      Moi ostin transporter vm 92 kylmänä lähtee hyvin käymän ajanut ka yrittää saada uudelleen käymän nin sa avainta niksuta montaa kertaa nin lähtee normaalisti käymän voiko olla virtalukko pohja rikki

      • En tiedä,vähän tuhma

        Luultavasti ominaisuus.Sama ongelma omassa,joskin 6 vuotta
        nuoremmassa. Hehkutus uudelleen saattaa auttaa.


    • laatuautoko?

      Ei jumalauta.
      Vieläkö joku hullu näitä ostaa=?

      Ilmenneitä ongelmia.
      1 TSI
      2 DSG
      3, Polttoainetankin luukku, lähes jokaiseen yli 5 vuotiaseen vaihdettu vag kiistää ongelmat.
      4. Auton sähköviat, raportoitu useissa tapauksissa keskuslukituksen sekoilevan, eli aamulla on ovet auki.. Tai takakontti pystyssä.
      5.Lasiongelmat, liittynee keskuslukitukseen, useita tapauksia kuukauden sisään kun uusissa VAG konsernin autoissa on ikkunat aunneet itsekseen parkkipaikalla.
      6.Tdi
      7. PDF 3000km ja regenerointi ei onnistu

      • osssss

        Takuu pitää saada sama kuin Kiaan?


      • Revi siitä ossssi
        osssss kirjoitti:

        Takuu pitää saada sama kuin Kiaan?

        No tännekkö se ossssi on mennyt piiloon, kun on hävinnyt tuolta Skoda palstalta. Vaan net ei taida nämä Volkkarin foorumin miehet tietääkään millainen tyhjäntoimittaja tuo ossssi on. Hän väitti Skodan palstalla VAG autoja kylmiksi. Ehdotin hänelle 5000 € vetoa asiasta, vaan eihän osssssi uskaltanut ottaa vetoa vastaan. Alkoi vaan välttelemään minun kyselyjä.
        Lähetänkö osssssi sulle sen hameen? Kerro postiosoitteesi, niin paketti lähtee. Eikös sille puihin nousijalle yleensä tarjota hametta päälle?


      • Totuus esiin
        Revi siitä ossssi kirjoitti:

        No tännekkö se ossssi on mennyt piiloon, kun on hävinnyt tuolta Skoda palstalta. Vaan net ei taida nämä Volkkarin foorumin miehet tietääkään millainen tyhjäntoimittaja tuo ossssi on. Hän väitti Skodan palstalla VAG autoja kylmiksi. Ehdotin hänelle 5000 € vetoa asiasta, vaan eihän osssssi uskaltanut ottaa vetoa vastaan. Alkoi vaan välttelemään minun kyselyjä.
        Lähetänkö osssssi sulle sen hameen? Kerro postiosoitteesi, niin paketti lähtee. Eikös sille puihin nousijalle yleensä tarjota hametta päälle?

        Miksi kukaan enää ostaa jotain TSI tai DSG viritelmää. Fordilta ja Peugeotilta löytyy parempaa ja ennekaikkea varmempaa tekniikkaa, jos joku haluaa ajaa näillä pikkumoottoreilla.
        Molemmat noista hakkaa Volkkarin joka osa-alueella ja ennenkaikkea ovat myös talviautoja joksi Volkkaria ei kukaan täysipäinen kutsu talviautoksi, täysin kelvoton lämmityslaite yhdistettynä pakkasta kestämättömiin muoviosiin on yhdistelmä joka ei kertakaikkiaan sovi suomen talveen.
        Turha siitä on saksahurmoiksessa joka palstalla häiriköidä, jos tuote on kertakaikkiaan sutta ja sekundaa.


      • Vai saako?
        Totuus esiin kirjoitti:

        Miksi kukaan enää ostaa jotain TSI tai DSG viritelmää. Fordilta ja Peugeotilta löytyy parempaa ja ennekaikkea varmempaa tekniikkaa, jos joku haluaa ajaa näillä pikkumoottoreilla.
        Molemmat noista hakkaa Volkkarin joka osa-alueella ja ennenkaikkea ovat myös talviautoja joksi Volkkaria ei kukaan täysipäinen kutsu talviautoksi, täysin kelvoton lämmityslaite yhdistettynä pakkasta kestämättömiin muoviosiin on yhdistelmä joka ei kertakaikkiaan sovi suomen talveen.
        Turha siitä on saksahurmoiksessa joka palstalla häiriköidä, jos tuote on kertakaikkiaan sutta ja sekundaa.

        Senkus ostat. Pirujako tällä foorumilla toitotat asiasta. Kai jokainen saa ostaa sellaisen auton jonka itse haluaa.


      • osssss
        Vai saako? kirjoitti:

        Senkus ostat. Pirujako tällä foorumilla toitotat asiasta. Kai jokainen saa ostaa sellaisen auton jonka itse haluaa.

        Vaan moniko ostaa kun selvittää etukäteen mitä paketissa tulee?


      • Ei myyPösö
        Totuus esiin kirjoitti:

        Miksi kukaan enää ostaa jotain TSI tai DSG viritelmää. Fordilta ja Peugeotilta löytyy parempaa ja ennekaikkea varmempaa tekniikkaa, jos joku haluaa ajaa näillä pikkumoottoreilla.
        Molemmat noista hakkaa Volkkarin joka osa-alueella ja ennenkaikkea ovat myös talviautoja joksi Volkkaria ei kukaan täysipäinen kutsu talviautoksi, täysin kelvoton lämmityslaite yhdistettynä pakkasta kestämättömiin muoviosiin on yhdistelmä joka ei kertakaikkiaan sovi suomen talveen.
        Turha siitä on saksahurmoiksessa joka palstalla häiriköidä, jos tuote on kertakaikkiaan sutta ja sekundaa.

        Sanoo Sami Fordilta ja Peugeotilta ;) Hei! Ostakaa edes yks pökö, ettei mee lafka konkkaan... ja pösön valmistus loppus


    • tosi on

      VW-kauppias myönsi, että pahimmat ketjuongelmat ovat 1,2 tsi:ssä ja tuplaturboilla varustetuissa 1,4:ssa.

      • nyt skulaa

        Korjataan sen verran, että olivat, siis menneessä aikamuodossa.


      • remmi,ketju,remmi,ke
        nyt skulaa kirjoitti:

        Korjataan sen verran, että olivat, siis menneessä aikamuodossa.

        Ei vikoja yleensäkään ilmaista futuurissa vaan ne ilmaantuvat
        käytön myötä. Volkkareissa näköjään jo varsin varhaisessa vaiheessa.
        Rasvassa uiva remmi on ollut käytössä niin pienen ajan että ei mitään
        käytännön kokemusta voi vielä olla olemassakaan. Ei kai yksikään
        volkkarin leivissä tunnusta mitään ennen kuin on niinsanotusti housut
        kintuissa. Näinhän se meni sen "ikuisen"ketjunkin ja DSG:n
        kanssa. Viimein vaan oli pakko myöntää, kun kaikki tiesivät muutenkin.
        Rahastettiin vaan asiakkaita kun auto mukamas tuli parempaan
        kuntoon vaikka valmistajan suunnittelumokasta pelkästään oli
        kysymys.


      • muiden murheet
        remmi,ketju,remmi,ke kirjoitti:

        Ei vikoja yleensäkään ilmaista futuurissa vaan ne ilmaantuvat
        käytön myötä. Volkkareissa näköjään jo varsin varhaisessa vaiheessa.
        Rasvassa uiva remmi on ollut käytössä niin pienen ajan että ei mitään
        käytännön kokemusta voi vielä olla olemassakaan. Ei kai yksikään
        volkkarin leivissä tunnusta mitään ennen kuin on niinsanotusti housut
        kintuissa. Näinhän se meni sen "ikuisen"ketjunkin ja DSG:n
        kanssa. Viimein vaan oli pakko myöntää, kun kaikki tiesivät muutenkin.
        Rahastettiin vaan asiakkaita kun auto mukamas tuli parempaan
        kuntoon vaikka valmistajan suunnittelumokasta pelkästään oli
        kysymys.

        Saas nähdä missä kohtaa pääsee todistamaan henkilökohtaisesti näitä tekniikkaongelmia. Ekalla TSIllä meni 150.000 ilman ongelmia, nykyisellä 170.000 lasissa.
        Kestävyysongelmat on helppo välttää kun ei aja ikälopuilla autoilla vaan pistää ne kiertoon köyhien murheiksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe