vauva 9kk ja töihin paluu

heeeelp

Jännittää palata töihin,tähän Asti vauva heräilly 1-2krt yössä.eka herätys n. 1-2 aikaan,tutti suuhun. Toinen herätys 4-6 aikaan,imetys. Halusisin ehkä pikkuhiljaa yöimetyksen pois jättää. Miten onnistuisi? Imee enää tissii illalla,yöllä ja aamulla. Syö 5x kiinteitä.

10

240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9+17

      miten menee nukkumaan päikkäreille ja iltaunille, liittyykö siihen maito pullosta tai tissistä? meillä yösyötöt ja -heräilyt loppui, kun poika (7kk) ei enää saanut päivä- ja yöunille menon yhteydessä maitoa, vaan syötettiin hänet n. 15 min ennen unta ja sen jälkeen vaihdettiin vaippaa yms. oppi rauhoittumaan n. viikossa sänkyynsä ilman maitoa ja nukahtamaan tutin kaa. nyt 10kk ikäinen ja herää 0-1 kertaa yössä.

      ja nukkuuko omassa sängyssä ja omassa huoneessa? jos ei, kokeilkaa myös sitä. yksi kikka on tarjota myös vaikka korviketta tissin tilalla, tai sit ihan vettä. jos ei pidä siitä, niin nopeesti oppii pois tissistä.

    • meillä..

      Meillä poika vähän yli 10kk ja yöt on edelleen aika katkonaisia. Herää noin klo 02-04 eikä rauhoitu ennen kuin saa pullosta juotavaa. Nykyään silloin annan vain hömpsyt vettä. Tutti takaisin suuhun ja harsoa kainaloon, ja jatkaa hyvällä tuurilla nukkumista. Sitten joskus klo 05-07 pullosta maitoa, ja vaipan vaihto jos tarvii, ja jatkaa vielä unia noin klo 08 asti.
      Eli kaikilla ei toimi tuo rauhoittuminen ja unikoulu. Meillä nyt pidemmän aikaa menty näin, mutta pakko antaa tuota vesipulloakin, kun muuten vain pyörii ja pyörii sängyssä tuntitolkulla kunnes lopulta alkaa kitisemään ääneen.
      Minä en ole imettänyt enää yli kuukauteen kun maidontulo loppui. Päivisin poika saa maitoa aina ennen päiväunia, jolloin sitä menee noin 120ml kerrallaan, ja päikkärit nukkuu 3xpäivässä ja tietysti sitten ennen iltaunia syö ison satsin puuroa ja päälle maitoa.
      Miedän jätkä nukkuu pinniksessä mun vieressä ja yksi laita pinniksestä pois. Ei tulisi mieleenkään laittaa vielä omaan kamariin, ja helpompi minun on vieressäni huoltaa poikaa kun tuttia pitää antaa ja asentoa pistää paremmaksi jne. No meidän poika onkin ollut ihan syntymästään asti aika levoton nukkuja. Vauvat on erilaisia. Nukahtaa siis tutin kanssa mutta silti vaatii yöllä juotavaa.

      • heeeellllppp

        Meillä lapsi massa huoneessa. Imetän ennen puuroa ja sitten touhuu jonkin aikaa lattialla ja sitten vien pinnasänkyyn,unilelu kainaloon ja nukahtaa 5-15 min itsekseen hiljaa. On hyvin helppo laittaa nukkunaan siis. Päivosin EI edes suostu tissittelyyn,Eli päikkärit samalla ta alla,nukahtaa itsekseen. Yöllä syö sen kerran,EI kyllä syö nälkäänsä varmaan KU syö kummiski ison satsin puuroa. Sen haluaisinkin pian ennen töideb alkuani loppuvan :/


      • heeeelepppp
        heeeellllppp kirjoitti:

        Meillä lapsi massa huoneessa. Imetän ennen puuroa ja sitten touhuu jonkin aikaa lattialla ja sitten vien pinnasänkyyn,unilelu kainaloon ja nukahtaa 5-15 min itsekseen hiljaa. On hyvin helppo laittaa nukkunaan siis. Päivosin EI edes suostu tissittelyyn,Eli päikkärit samalla ta alla,nukahtaa itsekseen. Yöllä syö sen kerran,EI kyllä syö nälkäänsä varmaan KU syö kummiski ison satsin puuroa. Sen haluaisinkin pian ennen töideb alkuani loppuvan :/

        Ja isä varmaan sit antaa korviketta tytölle ennen nukkumaanmenoa,kun minulla iltapainoittteinen työ. Ei kylläkään Ole suostunut tähän mennessä korviketta juomaan.:/


    • 9+17 tuolta aiemmin

      (oloen tuo eka vastaaja, täältä huutelen uudestaan :)

      entäs jos vaan otatte lapsen heräämisen jälkeen teidän keskeen nukkumaan, rauhoittusko niin ilman tissiä? meidän poika (siis10kk) herää muutaman kerran viikossa klo 04-05 aikaan ja haetaan omasta huoneesta pois, mutta nukahtaa nopeesti meidän viereen ja nukkuu siinä vielä n. 1-2h siihen asti, kun mies herää töihin. 8,5kk asti annettiin korviketta aamuyöllä herätessä ja otettiin viereen, mutta nyt siis menty ilman aamumaitoa n. 1,5kk ja hyvin vauva siihen tottui, kun sai maidon sisään nukahtaa kainaloon.

      ja korviketta kannattaa päivisin vaan alkaa tarjoamaan, kun tarvii sitä hoidossa ja isän kaa. tehkää niin, että kun on kova maidon tarve, niin isä antaa sitä ja tissiä ei vaan tule. kyllä hän siitä oppii, kun on pakko. voitte kokeilla myös nokkamukista korviketta, jos lapsi jo sitä käyttää.

      ps. saan varmasti kaikki imetysihmiset kimppuuni, kun sanon tämän, mutta meidän kokenut terveydenhoitaja sanoi, että yöt rauhoittuvat yleensä pitkään yöheräilyjä harrastaneella vauvalla imetyksen lopettamiseen. niin kävi meillekin tuossa 7kk iässä. vähän varhainen imetyksen lopetus harmittaa, mutta toisaalta poika heräili yössä 6-10 kertaa, kun vielä imetin, ja imetyksen loputtua rauhoittui kuin salaman iskusta ja minäkin sain levätä. olen paljon onnellisempi äiti nyt kuin 3 kk sitten.

      • 9+17

        piti kirjoittaa, et maidon SIJAAN nukahtaa kainaloon, voihan auto correct :D


      • huhuuuuuuuu
        9+17 kirjoitti:

        piti kirjoittaa, et maidon SIJAAN nukahtaa kainaloon, voihan auto correct :D

        Imetys taitaa sitten kokonaan loppus, jos iltaisin en enää pääse imettämään kun tulen töistä niin vauva nukkuu sit jo,ja jos yöllä en enää tarjoa ja aamuisinkin yleensä imetn mutta jos meben aamuvuoroon niin en siinäkän välttänättä enää ehdi jos ölen jo lährenyt kun tyttö heräisi syömään. Päivisin tissiä ei huoli ja korvike mwnee tosi huobosti :/ vähän huolettaa tuo tytön juominen...


      • maidon juonnista
        huhuuuuuuuu kirjoitti:

        Imetys taitaa sitten kokonaan loppus, jos iltaisin en enää pääse imettämään kun tulen töistä niin vauva nukkuu sit jo,ja jos yöllä en enää tarjoa ja aamuisinkin yleensä imetn mutta jos meben aamuvuoroon niin en siinäkän välttänättä enää ehdi jos ölen jo lährenyt kun tyttö heräisi syömään. Päivisin tissiä ei huoli ja korvike mwnee tosi huobosti :/ vähän huolettaa tuo tytön juominen...

        Minun vauvani on ollut samanlainen ja isosisaruksensakin oli aikoinaan...juominen aterioilla oli paljon vaikeampaa kuin syöminen. Tarjoan aterioilla korvikemaitoa isolla lusikalla josta vauva juo maidon vähä kerrallaan. Ruoan hän syö vauvan muovilusikasta. Vuorotellen ruokalusikallinen ja vuorotellen maitolusikallinen. Se menee parhaiten. Sen lisäksi teen iltapuuron löysäksi korvikemaitoon. Minä en myöskään imetä päivisin. Johtuu vauvan vilkkaudesta ja siitä, että koen että olen jo imettänyt riittävästi vauvoja elämäni aikana enkä enää halua imettää kuin öisin tai jos vauva syö muuten huonosti (esim flunssa). Imetys ei tässä iässä enää tunnu oikein kivalta kun rinnat eivät enää ole pyöreät eivätkä tuota maitoa kuten nuorena.


      • heeeelpppp
        maidon juonnista kirjoitti:

        Minun vauvani on ollut samanlainen ja isosisaruksensakin oli aikoinaan...juominen aterioilla oli paljon vaikeampaa kuin syöminen. Tarjoan aterioilla korvikemaitoa isolla lusikalla josta vauva juo maidon vähä kerrallaan. Ruoan hän syö vauvan muovilusikasta. Vuorotellen ruokalusikallinen ja vuorotellen maitolusikallinen. Se menee parhaiten. Sen lisäksi teen iltapuuron löysäksi korvikemaitoon. Minä en myöskään imetä päivisin. Johtuu vauvan vilkkaudesta ja siitä, että koen että olen jo imettänyt riittävästi vauvoja elämäni aikana enkä enää halua imettää kuin öisin tai jos vauva syö muuten huonosti (esim flunssa). Imetys ei tässä iässä enää tunnu oikein kivalta kun rinnat eivät enää ole pyöreät eivätkä tuota maitoa kuten nuorena.

        Meidän tyttö syö tosi hyvin kiinteitä,isot satsit. Mut tosiaan se juominen nokkamukista/tuttipullosta yhtä leikkimistä eikä yhtään niele,purskauttaa vaan. Teen myös puurot maitoon,Eli päivän satsi on sit se yksi pieni korvikepurkki mitä rinnasta syö illalla,yöllä ja aamulla. En tiedä onko taroeeksi


      • 9+17
        heeeelpppp kirjoitti:

        Meidän tyttö syö tosi hyvin kiinteitä,isot satsit. Mut tosiaan se juominen nokkamukista/tuttipullosta yhtä leikkimistä eikä yhtään niele,purskauttaa vaan. Teen myös puurot maitoon,Eli päivän satsi on sit se yksi pieni korvikepurkki mitä rinnasta syö illalla,yöllä ja aamulla. En tiedä onko taroeeksi

        jos kasvaa hyvin, niin eiköhän ole tarpeeksi. :) voithan tehdä vielä niin, että lorautat vähän korviketta mukaan päivän kasvis- ja lihasoseisiin, niin sitä kautta saa hiukan korvikkeen ravintoaineita. minäkin teen niin lapseni kanssa, kun jotenkin onnistun aina lämmittämään sen soseen liian kuumaksi mikrossa ja sitten nopein on viilentää se tilkalla korviketta. :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1449
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe