Uskoja epäusko - ja tuleva suuri herätys

Usko ja epäusko – ja tuleva suuri herätys

Usein esitetään uskon vastakohdaksi tietoa. Se on kuitenkin väärä vastakohta, koska usko ei ole ristiriidassa oikean tiedon kanssa. Väärän tiedon kanssa usko voi hyvinkin olla napit vastakkain.

Uskon vastakohta on epäusko. Sen takia uskovat ja ei-uskovat ovat niin kaukana toistensa käsityksistä kuin itä on lännestä eli näkemykset eivät voi koskaan kohdata.

Kun uskova perustaa elämänsä ja ajattelunsa Raamattuun, oikein ymmärrettynä, niin uskomaton pitää Raamattua satukirjana. Kun uskova tietää sydämessään varmaksi, että Jumala on olemassa, vaikka ei ole häntä nähnyt, niin ei-uskova pitää Jumalaa mielikuvitusolentona, johon ei voi uskoa ilman juuri sellaisia todisteita, jotka hän itse kelpuuttaa. Kun uskovalle riittää todisteeksi esim. luonnon ihmeellisyys, jossa hän näkee Luojan kädenjäljen, niin uskomaton katsoo samaa luontoa eikä näe siinä Luojan puumerkkiä. Joten vaikka todisteita on monia muitakin, niin mitkään eivät kelpaa ei-uskovalle, koska hän on niin vahvasti epäuskonsa sitoma ja sokaisema.

Tämän takia esim. netissä tapahtuvat keskustelut uskosta, jopa väittelyt, ovat turhia eivätkä ne johda mihinkään.

Ihmettelen usein ei-uskovien epäuskoa. En ole ainoa. Myös Jeesus ihmetteli kotikaupunkinsa Nasaretin asukkaiden epäuskoa ja suoranaista halveksuntaa eikä voinut sen tähden tehdä siellä monia ihmetekoja. Siitä on tullutkin sanonta ”Ei kukaan ole profeetta kotikaupungissaan”.

Toki monet aikalaiset uskoivat Jeesusta, mutta vaikka Jeesus oli Jumalan Poika, joka puhui ja toimi suuressa voimassa ja viisaudessa, niin silti kaikki eivät häntä uskoneet, varsinkaan uskonnolliset johtomiehet, jotka pitivät Jeesusta riivattuna jumalanpilkkaajana ja päättivät surmauttaa hänet.

Olen usein miettinyt, mikä saisi ihmiset uskomaan. Koko ajan ihmisiä tulee uskoon jossain määrin, mutta tarkoitan laajempaa ja koko yhteiskuntaa ravistelevaa hengellistä herätystä, rajua heräämistä synnintuntoon, jonka jälkeen synnistä ja väärästä vapaamielisyydestä luovuttaisiin ja lähdettäisiin seuraamaan Jeesusta opissa ja elämässä.

Mikä saisi tällaisen herätyksen aikaan?

Kansalliseen herätykseen tarvitaan kolme asiaa. Ensiksi perustana täytyy olla uskovien palavat rukoukset, toiseksi Jumala tulee sallimaan Suomelle ja suomalaisille hyvin vaikeita ahdistuksen aikoja, kuten elintarvikepula ja Venäjän miehitys, että he kääntyisivät hädässään Jumalan puoleen, ja kolmanneksi Jumala tekee profeettojensa ja muiden uskovien kautta ennen näkemättömän valtavia ihmeitä ja tunnustekoja, jotka laittavat kivikovankin ateistin nöyrtyneenä tunnustamaan: ”Tässä on Jumalan käsi. Jumala on sittenkin olemassa.”

Tällainen herätys tulee Suomeen. Mutta ensin tulevat pahat päivät ja ankarat olot.

Kun Venäjän armeija on Suomessa, tarkemmin sanottuna Itä- ja Pohjois-Suomessa linjan Kotka-Oulu itäpuolella, niin samoihin aikoihin Jumala nostattaa Suomessa esiin suuria voimatekoja Jumalan voimalla tekevän profeetan, kuten v. 1984 tulleessa Tukholman profetiassa sanotaan, ja kuten myös Tauno Rantala profetoi v. 2003 sanoen tätä profeettaa auran kärjeksi. Silloin myös venäläiset sotilaat saavat nähdä suunnattomia Jumalan ihmeitä, joista he sitten kertovat Venäjällä, kun he palaavat takaisin kotimaahansa.

Tässä katkelmia Tukholman profetiasta:

”Suomen kansalle nousee profeetta, joka seisoo sinua (Venäjää) vastaan ja profetoi määrätyt hetket, ja profetoimisensa lopussa hän tekee Suomen kansassa profeetan merkit ja poistuu minun tyköni. Hänet kutsutaan kotiin. Tämä profeetta julistaa Suomessa väkevän pelastussanoman, jonka myös sinä kuulet, sinä mahtava Roosin poika. Tämä profetia ja profeetta, jonka minä kutsun Suomen maasta, tulee olemaan väkevän pelastussanoman julistaja, ja tuo monta minun tyköni, sanoo Herra. Jumalan sana tulee olemaan voimakas ja vahva Suomessa, ja kutsuu paljon ihmisiä pelastukseen, ja tuo esille paljon suuria asioita. Ja sinä Roosin poika, sinä näet sen ja sinä hämmästyt.
Suomen kansasta nousee minulle profeetta, sanoo Jumala. Hän profetoi lyhyen hetken, mutta hänen profeetan-merkkinsä on niin suuri, että se sokaisee jokaisen vastaanväittäjän.
Tämä profetia ei ole tarkka, sillä siihen tulee vielä jatko, laajempi ja selvempi profetia tulevaisuudessa, mutta se lasketaan sille miehelle, jonka minä olen valinnut seisomaan profetian kanssa Suomessa ahdistuksen aikana.”

Tässä katkelmia Tauno Rantalan 2.4.2003 saamasta sanomasta:

”Yhden henkilön tulen nostamaan tässä maassa aivan kuin auran kärjeksi. Toiset tulevat hänen jäljessään ja kanssaan. Hän on kovat koulut käynyt läpi. Hänet olen koetellut. Hän ei ota mitään kunniaa itselleen. Minä itse olen hänet valinnut. Älkää mielessänne nostako häntä sen erikoisempaan asemaan kuin ketä muuta tahansa, mitä Minä käytän. Mutta hän on Minun valitsemani siihen tehtävään. Hän itsekin sen tietää, että tämä on Minun valintani. Kun Minä näin voimallani ja pyhyydelläni lähden liikkeelle, pelastuu paljon ihmisiä tässä maassa ja muualla.”

26

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---

      Hölynpölyä.

      • Asiaa on aloitus

        Kiitos Jouko. Tunnen, että kirjoituksesi on Raamatullista.

        Onko pahalla jo noin kiire, että lähettää heti palvelijansa duuniin kun näkee oikeaa, todellista Jumalan sanaa palstalla.
        Kova hätä sillä näyttää olevan ja sehän onkin selvä merkki aloituksen oikeellisuudesta.
        Eksyttävät, todelliset huuhaat paha antaakin olla rauhassa.


    • häh???

      Eikö Piho itse ymmärrä juttujensa naurettavuutta?

      • HUHAHEI

        häh,lle ei piho ole ajantasalla mistään vaan luulee olevansa Profeetta tälle ajalle,joka on ihan psyykkisesti hoidon tarpeessa,tosin itse ei sitä ole tajunnut vuosikausia kun selittelee kirjoittajien unien selvityksiä.
        piho on samaa sarjaa kuin Nilsiän öljysheikki aikoinaan,joka
        teki jäteöljystä "taikajuomaa" joka paransi kaikki sairaudet.
        Sheikki/Profeetta samalla asialla ei kummallaan ole mitään näyttöä ainoastaan "Höperön paperit"


      • ----

        Hyvin kirjoitat, Jouko.


      • Se dep. siinä

        Ateisti häh. Vaidahan jo levyä.


    • suomille

      Sinä jouko piho olet ihan hakoteillä,vaikka suureen ääneen olet esitellyt itsesi Profeetaksi joka on jo ilmaisu Raamatun Pyhää sanaa vastaan.On aivan huvittavaa lukea sinun selvityksiä joita linkissäsi vastaat kansalaisten unisekoilusta,ei sinun älykkyys riitä selventämään näitten harhaisten ihmisten unien selittelyyn jotka typeryyttään kääntyy sinun demoniseen harhautukseen ymmärtämöttömyyntään.
      Suosittelen tälle pikku evakolle jotta menee sinne laatokan rannalle onkimaan ahvenia,koskapa niille jäi "kartanot "kuulemma sinne, kun lähtö tuli,mutta nyt ne voi lunastaa takasi.

      • Jeesus on Herra

        Solvaajilla vaihtuu nauru kerran itkuksi ja hammastenkiristelyksi, ellette käännä suuntaa jumalattomilta teiltänne.


    • ...

      ...

    • Usko ainoastaan

      "Uskovalle riittää todisteeksi esim. luonnon ihmeellisyys, jossa hän näkee Luojan kädenjäljen, niin uskomaton katsoo samaa luontoa eikä näe siinä Luojan puumerkkiä. Joten vaikka todisteita on monia muitakin, niin mitkään eivät kelpaa ei-uskovalle, koska hän on niin vahvasti epäuskonsa sitoma ja sokaisema".

      Näin on. Kaikki on Jumalan luomaa.

      On outoa, ettei ihminen ymmärrä ihmetellä esim. äkkinäisiä huomaamisiaan. Mikä kulloinkin toi ajatuksen. Esim. ajaessani päivännäöllä mäen alla keskellä santatietä havahduin ajatuksissani, jotta nopeasti ratti oikealle ja samassa jo vastaantuleva auto ilmestyi mäen päälle ja muutoin olisikin ollut raju törmäys . Selkeä oli ennakkovaroitus hiljaisella kylätiellä. Sanoisko siis nyt, että olenpahan vain niin hyvä? Miten ihminen oikeasti voi seilata jopa satavuotiaaksi pitkän elämän, ellei Herran varjelus olisi edelläkertomani kaltainen päivästä toiseen.

      Jumala antaa elämän ja Hän antaa myös uskonlahjan. Ei siihen tarvitse analysoida erinäisiä tapahtumia, koska hän johdattaa päivästä päivään. Ja on antanut ihanat käskyt kaikkien yhteiseksi eduksi noudattaa. Ovat olleet kautta aikain nykyaikaisia, että maanpäällinen elomme olisi meille iloksi Herrassa. Ainoastaan hyvää Hän luomilleen haluaa. Hänen hyvä tahtonsa on, että rakastamme Häntä yli kaiken ja lähimmäistämme kuin itseämme. Elämä on tarkoitettu näin sopusointuiseksi. Elää keskenämme ilossa ja rauhassa Jumalan Kaikkivaltiaan varjeluksessa. Siinä on rakkaus Jumalaan, että pidämme Hänen käskynsä.

      • -jarmo-

        Amen, hienosti puhuttu!


    • JohnnyBlaze

      Veikkaampa että piholla on mielessään jo henkilö joka johtaa Suomen "uuteen tulevaisuuteen". Ja on mielenkiintoista että sen "hyvän" jumalan pitää aiheuttaa kurjuutta ja sortoa jotta uskonnollisuus kasvaisi. Mikä hyvä se sellainen on? Ja kun itse määrittelee mikä on oikeaa ja väärää tietoa saa varmasti mieleisensä tuloksen. Uskon sokaisemana olemisesta piho varmasti tietää kaiken. Se ettei jumaluuksia tarvita on täysin looginen faktuaaliseen tietoon perustuva totuus, toisin kuin luomiskertomukset, jotka ovat uskoon perustuvia mielipiteitä.

      • Mikä TOTUUS?

        .

        Jumalan ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen tunteminen ja Jumalan lapseksi pääseminen on elämämme kallein asia.

        Virren sanoin : Totuuden Henki johda Sinä meitä .....TIETOMME siunaa

        https://www.youtube.com/watch?v=lcxMI7H6sMo


      • JohnnyBlaze
        Mikä TOTUUS? kirjoitti:

        .

        Jumalan ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen tunteminen ja Jumalan lapseksi pääseminen on elämämme kallein asia.

        Virren sanoin : Totuuden Henki johda Sinä meitä .....TIETOMME siunaa

        https://www.youtube.com/watch?v=lcxMI7H6sMo

        Jeesus saattaa olla fiktiivinen henkilö. Ja tuo mitä sanoit on mielipide. Totuus selviytyy kaikista sille heitetyistä haasteista todisteidensa voimalla.


    • Nimimerkki "suomille" kirjoitti minusta Karjalan evakkona, mihin totean, että minä en ole evakko, vaan sodan jälkeen v. 1946 Riihimäellä syntynyt hämäläinen.

      • ---

        Pidätkö itseäsi tuona Rantalan tekstissä mainittuna valittuna?


      • 5+7

        Tämä kysymys kiinnostaa minua ja varmasti muitakin. Et suoraan sano olevasi tuo valittu, mutta yhdessä aiempien väitteidesi (mm. se kuuluisa "Jumala kertoi että olet Suomen tuleva Johtaja ja pelastaja") kanssa voinee tulla siihen johtopäätökseen että mielestäsi todellakin olet tuo valittu. Miten on?


      • suomille

        Jouko Piholle vastaan näin,olen ollut ajattelematon kirjoittaessani sen mitä kirjoitin ja olen Anteeksi pyydön velkaa,suotakoon se minulle.


      • ---

        Koskapa olet kirjoittanut tuon rekisteröidyllä nimimerkillä, olet jotain kautta tietoinen sinulle esitetystä kysymyksestä. Vaikeneminen viitannee siihen, että todellakin pidät itseäsi valittuna, mutta tiedät hyvin millaisen paskamyrskyn moisen myöntäminen täällä saisi aikaan, joten et kommentoi mitään. Syön hatullisen mitä tahansa jos olen väärässä.


    • Ihmettä odotellessa

      --- kolme viivaa

      Kykenetkö asialliseen, toisia kunnioittavaan keskusteluun?
      Ei ole kukaan vielä nähnyt moista ihmettä sinulta.

    • yks vaan

      Monet uskonnolliset ja jollain tavalla Jumalaan uskovat ihmiset jotka ihmettelevät miksi armollinen ja rakastava Jumala sallii kaiken pahan jatkuvan. Syy on seuraava:

      2 Piet. 2:9

      Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämista, vaikka jotkut luulevat hänen viivyttelevän, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan. Hän ei näet tahdo, että kukaan joutuu kadotukseen vaan että kaikki kääntyisivät.

      Eli ihminen on syntinen ja Jumalaa odottaa että ihminen tunnustaa oman tilansa, katuu ja tekee parannuksen ja uskoo evankeliumin.

      Jumala on pitkämielinen mutta jossain vaiheessa Jumalan mitta ihmisten synnin suhteen tulee täyteen (siinä vaiheessa kun pakanoiden luku tulee täyteen) ja alkaa tosissaan tapahtumaan.

      Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalan siunausta kaikille tämä palstan uudestisyntyneille kristityille ja muistakaa se miten Matt. 24, Mark 13 ja Luuk. 21 alkavat. Varokaa ettei teitä eksytetä. Nyt on menossa uskovien seulonta, jossa katsotaan ketkä ovat kuuliaisia Jumalan sanalle ja pysyvät totuudessa.

      Atet ja jumalattomat eivät näitä asioita ymmärrä. Maailma on aina mennyt ja aina menee kadotukseen. Nyt on menossa vaihe jossa Jumalan tuomio alkaa Jumalan huoneesta. Itse en usko mihinkään suureen herätykseen Suomessa ennen ylösottoa. Yksittäisiä ihmisiä tulee uskoon siellä täällä ja jossain paikoissa voi olla pienehköjä paikallisia herätyksiä. Ylösoton jälkeen on mahdollista ja jopa todennnäköistä että Suomessa tapahtuu itkuherätys mutta silloin tilanteet menee pedon merkkeineen niin pahaksi että ainoa tie iänkaikkiseen elämään Jeesuksen luokse on marttyyrikuolema.

      Tämmöisin ajatuksin.

      • Semmoiset ajatukset

        Kunhan vaan muistat olla sekoittamasta eri kuituja vaatteessasi, niin kaikki on hyvin.


      • filade

        "(siinä vaiheessa kun pakanoiden luku tulee täyteen)"

        Pakanoiden täysi luku täyttyy vihanajalla (Ilm.7:9-17).


    • Hyvä Jouko

      Oikein.

    • No GOD,no GOOD ?

      Ihan kuin Jouko Pihon suusta,jälleen.Ei pidä mennä profetoimaan,kun siihen ei ole annettu taivaallista lahjaa.Ensinnäkin joidenkin poliittisten maiden etuasemaan laittaminen on epäraamatullista.Raamatun mukaan etuisuuksia ei mainita.Pelastus on henkilökohtainen.Jokainen on vain vastuussa itsestään.Ateistit homojoukot vahvistuvat suomessa.Palkkiona sanoisin olevan sama kuin Sodoman ja Gomorran.Toisinsanoen," läpeensä mätä ".

    • -jarmo-

      Pohjolan Valon profeetta ei ilmesty heti ylösoton jälkeen, vaan vasta parin kuukauden päästä siitä hiljallensa mutta lopussa hän on kaikkien, sekä uskovien että uskottomien keskeinen keskustelunaihe Suomessa. Hän ei jää kuitenkkaan Suomeen pitkäksi aikaa, vaan suunnistaa Euroopan läpi aina Israeliin saakka. Hän viivähtää Turussa melko pitkään, en osaa sanoa kauanko. Uskoisin että puolisen vuotta tai talven yli ainakin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      1005
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      900
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe