Onko täällä 60v yksinäisiä

kuuskymppiä

Täällä 60 yksinäinen mies, eikä oikein tiedä mitä tekis, miten te muut yksinäiset aikanne vietätte ?

28

349

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keissa

      Kyllä 60-kymmenen ikäpaalu lähenee. Olen kyllä kertonut tällä palstalla aika paljon, miten elelen ja puuhastelen. Vuodet suorastaan laukkaavat ja aika rientää.
      Vaikka olen sinkku, niin yksinäisyys ei ole ainakaan vielä ongelmani. Paljon istuminen netillä vie aikaa.

      • Mitä sitten haluat?


      • Ärtynyt seniori
        merimu60 kirjoitti:

        Mitä sitten haluat?

        Aika lentää kuin siivillä, kun käyttää Alkon tuotteita.


      • kuuskymppiä
        merimu60 kirjoitti:

        Mitä sitten haluat?

        Jotain tekemistä, eläkkeellä on aikaa kun vaan keksis mitä tekisi, jos olis
        kumppani niin voisi jutella.


    • Keissa

      Eipä olisi meikäläisellä edes aikaa moiseen alkoiluun.

    • 60 ja risat

      Ihan normaalia elämää vietän, vaikka olenkin ystävätön ja vaikka ns. läheisiä. Työssäkäynti vie ison osan ajasta ja energiasta ja se on hyvä asia. Aion olla työelämässä vielä vuosia. Työssä sentään näkee muita ihmisiä, vaikka ne jutut on tylsiä ja yksiä ja samoja. Mutta työkavereina ihmiset ovat ihan ok ja nuoremmat ovat vireitä. Minua 5-10 vuotta nuoremmat sen sijaan tuntuvat useimmiten minua vanhemmilta.

      Alkon tuotteita en ole käyttänyt sitten keski-iän. Eikä muitakaan paheita. Saatan elää satavuotiaaksi, mistä en kyllä välittäisi yhtään. Noin 70 riittäisi.

    • Keissa

      Työ antaa elämääsi vielä varmaan pitkään ryhtiä ja sisältöä. Sinun kannattaisi alkaa pikkuhiljaa miettimään, mitä voisi puuhastella vapaana aikana ja sitten kun se työelämä lopullisesti jää taakse. Alussa elämän rutiinin muuttaminen tuntuu hankalata ja ei huvita ja jaksa innostua uusista asioista. Saattaa olla usko, ettei enää mitään uutta opi ja jaksa. Eikö kansalaisopistosta löydy jotain harrastusta. Monet ikäihmiset innostuvat matkustamisesta. Alussa voisi kokeilla matkailua ihan kotimaassa. Oletko eräihmisiä? Ei kannata miettiä tympeänä tulevaisuuttaan, sillä ajatuksilla on voima. Alkaa toimia niiden mukaan.

      • 60 ja risat

        Tottakai olen käynyt kansalaisopistojen kursseilla työssäollessakin, ei työ tee minusta kykenemätöntä tekemään mitään muuta. Mutta käyn niissä vain huvin vuoksi, en halua enää oppia yhtään mitään. olen opiskellut elämässäni ihan liian kanssa muutenkin, kymmeniä vuosia mennyt koulunkäyntiin ja opiskeluun.

        Jos rahaa olisi matkustelisin ulkomailla yhtenään. Miten niin "kokeilla matkustamista", tottakai olen työssäollessa matkaillut siellä täällä pitkin maailmaa vapaa-aikana. Mutta se pitää jättää, kun jää vanhuuseläkkeelle, hyvä kun pärjää päivästä toiseen, niin pieni on eläke. Kotimaanmatkailu ei kiinnosta, tein matkatöitä kotimaassa 20 vuotta ja tunnen vanhastaan jokaisen käpykylänkin. Ei kotimaanmatkailu irrota.

        En todellakaan välittäisi elää kovin paljoa yli seitsemänkymppiseksi. Työelämä ja aktiivi-iän muut aktiviteetit ovat olleet elämäni sisältö ja kun ne päättyvät ja alkaa kitkutus silliperunalla, niin elämällä ei ole pahemminkaan annettavaa. Sitä paitsi olen jo saanut ihan riittämiin yhtä sun toista.


    • vanahanaakka

      Kuuskymppiä tulee ens vuonna täyteen tällä mummolla. Työttömänä olen ollut nyt yli vuoden, eikä onneksi tarvitse enää töitä hakeakaan kun pääsin putkeen. Aika kuluu enimmikseen käsitöiden parissa ja välillä lenkillä ym.
      Olisihan se mukava jos olis juttuseuraakin, mutta auttaa kun lähden tanssimaan välillä. Tosiystäviä ei ole tainnut ollakaan, kun työttömäksi jäätyäni kaikki "kadonneet", ei heillä ollut enää aikaa ja yhteydenpito vain minun varassani nykyään. Pieni tytön tyllerö ilahduttaa välillä mummon arkea :)
      Joulu menee ihan itsekseni, kun lapseni perhe menee tänä vuonna toiseen mummolaan joka on sen verran kaukana, että eivät ehdi molemmissa olla.

      • kuuskymppiä

        Tanssiminen olis yksi niin sosiaalisen kuin kunnonkin kannalta hyvä, pitäisi vaan osata tanssia, jotenkin onnistuu mut kun roppa ei ole "Ridgemäinen"
        niin tarviis olla tanssi taitoa millä "hurmata"
        Yhteyden pito on täälläkin kovin yks puolista.


      • ihme juttu

        Miten ihmeessä nimität itseäsi mummoksi, alle kuusikymppinen. Etkä välittäisi työllistyä enää. ei ihme, että ne kaverit jäivät, jos olet tuolla tavoin mummoutunut. Asenne itseä kohti ratkaisee!


      • vanahanaakka
        ihme juttu kirjoitti:

        Miten ihmeessä nimität itseäsi mummoksi, alle kuusikymppinen. Etkä välittäisi työllistyä enää. ei ihme, että ne kaverit jäivät, jos olet tuolla tavoin mummoutunut. Asenne itseä kohti ratkaisee!

        Tottakai voin sanoa itseäni mummoksi koska lapsenlapsen myötä minusta todellakin tuli mummo. Työllistyä en välitä enää, kyllä tuo yli 40 vuotta sitä sarkaa riitti, työni ei ole olleet mitään kevyitä konttoritöitä ja haluan nyt nauttia elämästäni kun vielä on terveyskin tallella pieniä kremppoja lukuunottamatta. Tuntuupa jotkut olevan jopa kateellisia kun voin nyt tehdä mitä haluan.


      • vanahanaakka
        kuuskymppiä kirjoitti:

        Tanssiminen olis yksi niin sosiaalisen kuin kunnonkin kannalta hyvä, pitäisi vaan osata tanssia, jotenkin onnistuu mut kun roppa ei ole "Ridgemäinen"
        niin tarviis olla tanssi taitoa millä "hurmata"
        Yhteyden pito on täälläkin kovin yks puolista.

        Jos tanssiminen muuten kiinnostaisi, oletko harkinnut kursseja? Itse en niitä ole käynyt, vaan nuorena ihan kavereiden ja sisarusten kanssa opeteltiin perinteiset lavatanssit (valssi,tango, humppa, jenkka, foxi) ja niillä olen pärjännyt :) nyky versioita en ole välittänyt opetella. Tanssipaikoilla kyllä käy sellaisiakin jotka eivät tanssi, mutta haluavat tavata ihmisiä ja kuunnella mieluista musiikkia.
        Löytyykö paikkakunnaltasi kurssien järjestäjiä ?


      • toinen mummo
        ihme juttu kirjoitti:

        Miten ihmeessä nimität itseäsi mummoksi, alle kuusikymppinen. Etkä välittäisi työllistyä enää. ei ihme, että ne kaverit jäivät, jos olet tuolla tavoin mummoutunut. Asenne itseä kohti ratkaisee!

        Nimim ihme juttu....sinulla se näkyy olevankin asenne kohillaa, varsinkin toisten mollaamiseen.....


      • kuuskymppiä
        toinen mummo kirjoitti:

        Nimim ihme juttu....sinulla se näkyy olevankin asenne kohillaa, varsinkin toisten mollaamiseen.....

        Klo 20.10 mitäs teette ? minä selailen nettiä ja toisella silmällä katsoin
        Suomi Lovea , jaa se loppui, täytyy selata Tv : mitä sieltä löytyisi


      • 60++++++
        vanahanaakka kirjoitti:

        Tottakai voin sanoa itseäni mummoksi koska lapsenlapsen myötä minusta todellakin tuli mummo. Työllistyä en välitä enää, kyllä tuo yli 40 vuotta sitä sarkaa riitti, työni ei ole olleet mitään kevyitä konttoritöitä ja haluan nyt nauttia elämästäni kun vielä on terveyskin tallella pieniä kremppoja lukuunottamatta. Tuntuupa jotkut olevan jopa kateellisia kun voin nyt tehdä mitä haluan.

        No ei todella olla kateellisia, säälitään pikemminkin.

        Itse rakastan työntekoa ja kodin ulkopuolisia harrasteita enkä aio tässä suhteessa muuttua ikinä. Kukaan ei kadehdi kotinynneröitä mummoja, niitä on 11 kymmenestä. Näytättekin seitsemänkymppisiltä. Hyi!


      • vanahanaakka
        60++++++ kirjoitti:

        No ei todella olla kateellisia, säälitään pikemminkin.

        Itse rakastan työntekoa ja kodin ulkopuolisia harrasteita enkä aio tässä suhteessa muuttua ikinä. Kukaan ei kadehdi kotinynneröitä mummoja, niitä on 11 kymmenestä. Näytättekin seitsemänkymppisiltä. Hyi!

        Sääli on sairautta. Miksi vetää itsensä piippuun jos on mahdollisuus jo hellittää ja antaa sekin paikka nuoremmalle. Enkä todellakaan nyhjötä kotona 24/7, on muutakin elämää josta nautin, vaikka ystäviä ei olekaan...kaverit on eri juttu.....niin enkä todellakaan näytä seitenkymppiseltä


      • 60+++++
        vanahanaakka kirjoitti:

        Sääli on sairautta. Miksi vetää itsensä piippuun jos on mahdollisuus jo hellittää ja antaa sekin paikka nuoremmalle. Enkä todellakaan nyhjötä kotona 24/7, on muutakin elämää josta nautin, vaikka ystäviä ei olekaan...kaverit on eri juttu.....niin enkä todellakaan näytä seitenkymppiseltä

        En ole ikinä vetänyt itseäni työssä enkä muutenkaan piippuun. Ja nythän ollaan nostamassa tulevien sukupolvien eläkeikää, joten he joutuvat työskentelemään pitempään, halusivat tai eivät. Lehdissä on jatkuvasti juttuja ihmisistä, jotka ovat työssä yli seitsemänkymppisinä. Tai ovat muutoin aktiivisia. Vanhuskäsityksen on muututtava!

        Tykkään uusista haasteista työssä. Mutta tykkään myös vapaa-ajasta. Molempia on riittävästi. Juuri se vaihtelu tekee hyvää.


      • 8+11
        60+++++ kirjoitti:

        En ole ikinä vetänyt itseäni työssä enkä muutenkaan piippuun. Ja nythän ollaan nostamassa tulevien sukupolvien eläkeikää, joten he joutuvat työskentelemään pitempään, halusivat tai eivät. Lehdissä on jatkuvasti juttuja ihmisistä, jotka ovat työssä yli seitsemänkymppisinä. Tai ovat muutoin aktiivisia. Vanhuskäsityksen on muututtava!

        Tykkään uusista haasteista työssä. Mutta tykkään myös vapaa-ajasta. Molempia on riittävästi. Juuri se vaihtelu tekee hyvää.

        No, nautihan sinä työstäsi, mutta älä mollaa niitä jotka ovat tehneet toisenlaisen ratkaisun ja hypänneet pois oravanpyörästä.


      • 60+++
        8+11 kirjoitti:

        No, nautihan sinä työstäsi, mutta älä mollaa niitä jotka ovat tehneet toisenlaisen ratkaisun ja hypänneet pois oravanpyörästä.

        En mollaa, mutta kyseenalaistan asenteita. Väitän, ettei tälläkään palstalla ole niitä, jotka olisivat olleet missään oravanpyörässä, siis korkeilla paikoilla ja todella vaativissa tehtävissä ja työ olisi vienyt kaiken vapaa-ajan. Sanaa oravanpyörä käytetään, kun on ihan vähän kiirettä ja ei osata priorisoida, esim. jättämällä väliin toisarvoisia kotitöitä. Usein sanaa käytetään vain kun se on helppo, miettimättä, mitä oikeasti tarkoitetaan. En minä ainakaan ole ikinä oravanpyörää työelämässä nähnyt, en ole niin merkittävä.

        Monilla elää itsepäisesti käsitys, että ihminen on laiska ja lintsaava otus, siihen perustuu kaikkinainen työajan seuranta ja muu turha, josta onneksi on monissa paikoissa päästy ja ollaan pääsemässä. Fyysinen läsnäolo työpaikoilla kun ei ole mikään työsuoritus.


    • Keissa

      Netillä istun. Kävin iltapäivällä viemässä pienen joulutervehdyksen kahdelle neljän seinän vangille. Sitten kävin laulamassa kirkossa kauneimpia joululauluja.
      Tuli käveltyä melkoinen matka. Meillä on aika reippaasti lunta.

      • kuuskymppiä

        Kirkossa kävin minäkin laulamassa kauneimpia joululauluja,


    • juniori vielä

      NIIN olen täällä yksin minäkin ja taitaa tulla pääsiäinenkii..vielä.
      --Ei vaan tässä maailmassa sitten ollutkaan yhtään ihmistä minulle tehty ja koskaan syntynytkään Koettu on --EI KÄY kukaan se on nyt nähty ja etsintä lopetettu !Mikä oikein kaikkia ihmisiä vaivaa.valehtelu ,epärehellisyys...Liian paljon kaikenlaista mielikuvituksia toisesta ihmisestä asiat jotka eivät sitten pidäkkään paikkansa.
      JA SEKSIELÄMÄ SYNTYY JOSTAIN IHMEEN MIELIKUVITUKSISTA
      JOTKA EI PIDÄ PAIKKANSA !
      ..pian 60v.

      • kokenut.tietää

        Jos on rima tarpeeksi korkealla ja vaatimukset vielä suuremmat, niin saa olla ihan varmasti yksin. Toiset haluaa sitä toiset ei.


    • No hyi hyi 60+++++

      60
      Et kai vaan luule mielipiteitäsi ainoiksi oikeiksi?
      Kyllä oravanpyörässä on muutkin kuin " tärkeät???" muka työssään.
      Perheen äiti/isä. Eiköhän ole aikamoista oravanpyörää ehtiä tehdä kaikki mitä pitää.
      Olet mitä ilmeisemmin niitä yksilöitä työkaverina joita tietävämpää, osaavampaa ja tekevämpää henkilöä ei ole. Sen havainnon olen tehnyt, että juuri tuollainen ihminen jaksaa sen pirullisen luonteensa vuoksi.
      " näytätkin seitsenkyppiseltä. Hyi " Uskomatonta miten ala- arvoista tekstiä suollat.

      • Vetelys se on

        -----En minä ainakaan ole ikinä oravanpyörää työelämässä nähnyt, en ole niin merkittävä. ------

        Sehän sanoi, ettei ole mitenkään merkittävä. Eli ei se kovin osaava voi olla.
        Ja kotityöt se sanoi jättävänsä väliin. Eli ei se kovin tekeväkään voi olla.
        Vetelys, sanoisin, ja se taitaa tietää sen itsekin.


    • Viiskasikohta

      Olen vähän vaille 60:nen. Tunnen oloni monesti yksinäiseksi, vaikka lähellä olisi ihmisiä, enkä edes asu yksin. Tässä kaupungissa ei ole yhtään sukulaistani, vain ex-miehen sukulaisia. En juurikaan ole tekemisissä heidän kanssaan, koska en yksinkertaisesti jaksa pitää yhteyttä kehenkään. Entisiä työkavereita ja opiskelututtuja on tässä kaupungissa. Heidän kanssaan voi muutaman sanan vaihtaa, jos törmää.
      Tällä hetkellä en jaksa harrastaa mitään. Tunnen oloni niin voimattomaksi. Kaiken lisäksi olen oman kotini vanki! Sillä olen kehitysvammaisen poikani omaishoitaja. Hän on kyllä päivisin työtoiminnassa, mutta muun ajan olen "sidottu" häneen. Hyvällä onnella saan kerran kuussa vapaan viikonlopun ja lähden toiseen kaupunkiin hengähtämään hetkeksi.
      Kohta tulee vuosi työttömyyttä .Sekään ei ole hyvä juttu yksinäisyyteen. Monasti ajattelen, ettei nouse ollenkaan tuolta lämpimän peiton alta, unessa sentään tapahtuu jotakin. Tämä netti on jonkinlainen pelastus, mutta ei missään nimessä korvaa ihmissuhteita. Voisinpa vielä halata jotakuta ja kutsua rakkaimmaksi.

      • Keissa

        Ymmärrettävästi kaipaisit jotain vaihtelua elämääsi. Et ole vielä iäkäskään. Kyllä netin kautta on mukava seurailla maailman menoa, mutta eihän se elävää ihmiskontaktia korvaa.
        Ei minullakaan sitä rakkainta ole, siis elämän kumppania ja en kyllä tässä vaiheessa osaa enää kaivata. Ystäviä ja tuttavia on kyllä melkoinen liuta ja aina on mahdollisuus ottaa neule mukaan ja lähteä jonkun luo iltaa viettämään. Samalla tulee haukattua happea ja lenkkikin tehtyä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2941
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      2065
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1845
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe