Liian väsynyt pelkäämään.

toivoton...

Olen ollut pienestä asti perheväkivallan keskellä. Isäni on lyöny mua vyöllä paljaalle takapuolelle, repinyt hiuksia, työntäny pään vessanpönttöön, kuristanut, raahannut lumihankeen... ynnämuuta... parisen vuotta sitten äiti ja isä erosivat ja isä rupea juomaan ja humalassa hän heitti kaikki lapset ulos kämpästä ja rikkoi tavaroita ja ikkunoita... nyt hän on ruvennut taas lyömään jne. Oon ollu sen takia kolmisen kertaa lastenkodissa. Viime kerrasta on nyt vuos ku se on käyny muhun käsiks ja silloin se kuristi ja heitti lumihankeen. Tää on aina tätä aikaa vuodesta kun sitä saa pelätä mitä se seuraavaks tekee... oon liian väsyny pelkäämään. Kouluu menee huonosti... en tiiä mitä mun pitäis tehä... ja kaiken lisäks. Oltiin tossa syksyllä perheen kanssa lomamatkalla ja siellä mut raiskattiin... en oo uskaltanu kertoo siitä kun yhelle kaverille... oon käynyt psykologeilla sun muuta mut niistä ei oo mitään hyötyä.... en tiedä mitä mä enään tekisin....

4

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fiilaan

      Tosi ikävää kuulla tuollaista, ei ketään ansaitse tälläista kohtelua. :( Auttaisiko jos puhuisit poliisille asiasta, rikosilmoitus vanhemmistasi? Kyllä tuolle asialle on saatava loppu. Soita vaikka pahanpaikan tullessa nuorten auttavaan puhelimeen 116 111. Lasten ja nuorten puhelimeen voi soittaa maksutta koko maassa joka päivä. Puhelimen toisessa päässä on koulutettu vapaaehtoinen aikuinen, jolla on aikaa kuunnella.
      Puhelussa voi kysyä tai keskustella luottamuksellisesti mistä tahansa itseä mietityttävästä asiasta. Puhelimen aikuiset päivystäjät ovat vaitiolovelvollisia.

      Uskon kyllä kuinka monta kertaa nää samat turhat lauseet on työnnetty sun kurkusta alas mut believe me, et koskaan ole yksin, saat aina halutessasi apua. Oot tosi urhee ja arvokas kun oot noin reipas ja jaksat :) Voimia ihanainen

      • toivoton...

        Vanhemmista on tehty rikosilmotus automaattisesti lastesuojeluilmotuksen kanssa... tää kaikki tuntuu vaa kaatuvan päälle.. en vaan pysty puhua...


      • miesvm_1967x
        toivoton... kirjoitti:

        Vanhemmista on tehty rikosilmotus automaattisesti lastesuojeluilmotuksen kanssa... tää kaikki tuntuu vaa kaatuvan päälle.. en vaan pysty puhua...

        Paha tilanne mutta yritä nyt vain rohkaistua puhumaan. Puhuminen on ainoa tie vapautua tuosta roskasta. Toinen poikani on erityislapsi/laitosnuori ja hänen suurin ongelmansa on oikeastaan aina ollut ettei hän kykene sanallisesti ilmaisemaan tunteitaan ja sielunsa tuskia. Synnytyssalissa lakkasi hengittämästä hetki sen jälkeen kun olin leikannut napanuoransa poikki, epäilen että parin minuutin happivajauksella on jotain osuutta asiassa. Ihan kiva ja fiksu poika on muuten mutta puheen kehitys oli lapsena jonkin verran myöhässä ja siitä seurasi kait emotionaalisia ongelmia, turhautui kun ei osannut pukea ajatuksiaan sanoiksi vaikka ajatus toimi kyllä, mistä puolestaan seurasi muita tunnetason ongelmia joiden vuoksi hän on ollut paljon laitoksissa ja sijoituksissa. Tämä näin lyhyesti kerrottuna.

        Mutta nyt poika on jo iso kolli ja osaa puhua ja onkin alkanut puhumaan tunteistaan ja aremmista asioista ja kehitys on ollut valtava :) Hyvä mies tosta vielä tulee ;)

        Kaikkien vaikeiden vuosien ja kokemusten jälkeen olen onnellinen ja iloinen kun näen lapseni kasvavan voimakkaammaksi ja ehjemmäksi. Nykyään saatetaan saunassa jutella aika arkoja ts. hurjiakin juttuja niin kuin isän ja pojan 15v pitäisi pystyä puhumaan keskenään.

        Mutta eheytymisen ydin on siinä että poika on oppinut puhumaan tunteistaan, pukemaan niitä paskoja fiilliksiä sanoiksi. Puhuminen on avain eheytymiseen joten siksi haluaisin rohkaista myös sinua puhumaan kuitenkin. Toki täytyy olla joku luotettava ihminen jonka kanssa aloittaa puhumisen, toivottavasti löydät jonkun. Tsemppiä sulle vaikken tän enempiä osaa auttaa.


    • Hei nimimerkki, toivoton...

      Onpa sinulla kurja tilanne, monellakin tavalla. Väkivalta on aina väärin. Ja on hirveätä joutua pelkäämään omaa vanhempaansa! Ja vielä tuo raiskaaminenkin. Uskon, että olet väsynyt ja on olo, ettet tiedä mitä tekisit.

      Sanon samaa kuin muut ovat jo sanoneet sinulle. Puhuminen on avain, jolla saat itsellesi ja elämääsi tasapainoa. Kun löytäisit sellaisen aikuisen ihmisen, jonka kanssa sujuu hyvin ja helposti. Hänen kanssaan voisit saada lukkoja auki ja uusia ajatuksia sekä toivoa paremmasta huomisesta arkeesi. Jospa äitisi auttaisi sinua etsimään ja löytämään sellaisen ihmisen... Koulukin voisi alkaa menemään paremmin, kun sinulla olisi parempi olo.

      Vielä isästäsi. Onko sinun pakko olla hänen kanssaan ja tavata häntä, jos kerran hän kohtelee sinua noin huonosti? Tai jos tapaat vain lyhyempiä aikoja, etkä mene hänen kanssaan kahdestaan mihinkään, ennenkuin voit taas luottaa siihen, ettei hän ole väkivaltainen.

      Tsemppiä sinulle, lämpimin ajatuksia,
      Pirkko-pappi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      3291
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2151
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1925
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe