Avensis mies

Oikea Avensis mies

Tässä puhuu oikea Avensis mies. Lähden vaihtamaan kolme vuotta vanhan Avensiksen uuteen ja maksaa räjäytän välirahaa uuteen samanlaiseen kuusi (6) tonnia.

Joka muuta väittää puhuu palturia. Juuri tuon välirahan ansiosta on helppo pysyä tutussa merkissä.
Pölvästit ovat valmiita maksamaan enemmän. Notta, jokainen tulkoon uskollaan autuaaksi.

101

1194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • avensis mies

      Väliraha on kuta kuinkin itelläkin ollut toi, 3v välein vaihtanu noin 90-100tkm ajettuna.

    • Käteinen

      Välirahalla ja lainalle ei kannata oikeastaan pelata.Kohta olet ilman sitä autoa.

    • kunkin oma valinta

      Taitaa olla se "hinta alkaen" malli, kun tuolla välirahalla olet liikenteessä. Toki siinä häviää vähiten, mikä onkin joillekin se tärkein asia. Toissalta sillä rahalla saa vain sellaisen peruskulkuvälineen ilman herkkuja. Kun pistää tiskiin 35-45.000 alkaa jo ajaminen maistua. Koneesta töytyy tehoa ja automaatti on itsestään selvä. Sisustan materiaalit ovat laadukkaammat ja varusteita löytyy. Tosin näistä maksaa se ensimmäinen ostaja suurimman osan itse. Vaihdossa niistä ei paljoa hyvitetä.

    • toijavoi

      Ei pidä paikkaansa. T27 vuosimalli 2010, välimyyntiarvo pyöri 14 ja 15 tontun välillä, toyota liikkeissä, ei muuta kun toisen merkkiliikkeeseen kysymään ja hinta muuttui 17 tontun puolelle, eli merkkimuuttui. Ei ole mitään järkee hakea sama auto ja laittaa 10 tonttua pöytään.

      • jokainen ostakoon mi

        Höpö höpö neljäs ave menossa ja samalla 3v vaihtovälillä ja väliraha pyörinyt 6-8t välillä noin 100tkm ajettuna, lähes uuden veroinen tietenkin vaihtoautoni on ollut.
        Ihan käteisellä olen autoni ostanut.
        Olen ollut ERITTÄIN tyytyväinen aveen , siksi olen samassa merkissä pysynyt, mikään pakkomielle silti se ei ole, mutta hinta/laatu suhde on avessa erittäin hyvin kohdillaan.


      • Ave best
        jokainen ostakoon mi kirjoitti:

        Höpö höpö neljäs ave menossa ja samalla 3v vaihtovälillä ja väliraha pyörinyt 6-8t välillä noin 100tkm ajettuna, lähes uuden veroinen tietenkin vaihtoautoni on ollut.
        Ihan käteisellä olen autoni ostanut.
        Olen ollut ERITTÄIN tyytyväinen aveen , siksi olen samassa merkissä pysynyt, mikään pakkomielle silti se ei ole, mutta hinta/laatu suhde on avessa erittäin hyvin kohdillaan.

        Se on juuri näin. Jo 20 vuotta Tojoilla ilman ainuttakaan ongelmaa ajellu ja sika pienellä välirahalla taas uuteen 3 vuoden välein. Kilsoja tulee vuodessa 24-30 tonnia. Nyt alla 2 vuotias diisseli farkku Ave jonka kevällä vaihdan uuteen kaikilla herkuilla paitsi automaatti loota en ota kun en tykkää automaatista missään muotoa,. Invaliideille se on sopiva.


      • einsteinix
        Ave best kirjoitti:

        Se on juuri näin. Jo 20 vuotta Tojoilla ilman ainuttakaan ongelmaa ajellu ja sika pienellä välirahalla taas uuteen 3 vuoden välein. Kilsoja tulee vuodessa 24-30 tonnia. Nyt alla 2 vuotias diisseli farkku Ave jonka kevällä vaihdan uuteen kaikilla herkuilla paitsi automaatti loota en ota kun en tykkää automaatista missään muotoa,. Invaliideille se on sopiva.

        Pesetkö pyykitkin käsin? Samoin et käytä kaukosäädintä tv:n kanavanvaihdossa. Monia muitakin keksintöjä on nykyaikana tehty, muun muassa autoihin automaattivaihteet.
        Me 'invalidit' on jo otettu nämä elämää helpottavat keksinnöt käyttöön jo ajat sitten.


      • kylläst. inttämistä
        einsteinix kirjoitti:

        Pesetkö pyykitkin käsin? Samoin et käytä kaukosäädintä tv:n kanavanvaihdossa. Monia muitakin keksintöjä on nykyaikana tehty, muun muassa autoihin automaattivaihteet.
        Me 'invalidit' on jo otettu nämä elämää helpottavat keksinnöt käyttöön jo ajat sitten.

        Kelle tää .
        viesti on tarkoitettu, jos mulle niin kyllä pyykit kone pesee, kaukosäädin on.
        autom.vaiht. autokin perheestä löytyy(vielä).
        Ei se autom.laatikko nyt niin ihmeellinen ole, ainakaan muijan volsus...arpoo ja miettii risteysalueella oma valtaisesti


      • The Köle
        kylläst. inttämistä kirjoitti:

        Kelle tää .
        viesti on tarkoitettu, jos mulle niin kyllä pyykit kone pesee, kaukosäädin on.
        autom.vaiht. autokin perheestä löytyy(vielä).
        Ei se autom.laatikko nyt niin ihmeellinen ole, ainakaan muijan volsus...arpoo ja miettii risteysalueella oma valtaisesti

        "Muijan volsus"?

        toimiva automaattilaatikko kyllä pesee tämän Aven 6-lovisen laatikon. -mukavuudessa. Se on tätä päivää, enkä miettisi hetkeäkään, jos tuon 2.0D4-D:n saisi automaattina. -niin hankala tuo pitkäperäinen laatikko on......kaupungissa tarvitaan joskus ykköstä, maantiellä Suomessa ajetaan n. 85-95km/h Aven mittarin mukaan, jolloin vaihde on jatkuvasti väärä!

        PS. 120tkm ajettu, 3v. uudet talvipyörät, väliraha 6te = ja lehmät lentää!

        PS2. "kaikilla herkuilla" (paitsi automaatti, jota ei saa), 60tkm 2v. TARJOUS: väliraha = 17te


      • Ex nainen
        The Köle kirjoitti:

        "Muijan volsus"?

        toimiva automaattilaatikko kyllä pesee tämän Aven 6-lovisen laatikon. -mukavuudessa. Se on tätä päivää, enkä miettisi hetkeäkään, jos tuon 2.0D4-D:n saisi automaattina. -niin hankala tuo pitkäperäinen laatikko on......kaupungissa tarvitaan joskus ykköstä, maantiellä Suomessa ajetaan n. 85-95km/h Aven mittarin mukaan, jolloin vaihde on jatkuvasti väärä!

        PS. 120tkm ajettu, 3v. uudet talvipyörät, väliraha 6te = ja lehmät lentää!

        PS2. "kaikilla herkuilla" (paitsi automaatti, jota ei saa), 60tkm 2v. TARJOUS: väliraha = 17te

        Aja nyt vaan loppuun se ave ja lopeta höpöttely. Vodkaa jouluksi ja tankki täyteen. Pyhät töissä vaimo töissä ja sitä rataa.


      • jokainen ostakoon mi
        The Köle kirjoitti:

        "Muijan volsus"?

        toimiva automaattilaatikko kyllä pesee tämän Aven 6-lovisen laatikon. -mukavuudessa. Se on tätä päivää, enkä miettisi hetkeäkään, jos tuon 2.0D4-D:n saisi automaattina. -niin hankala tuo pitkäperäinen laatikko on......kaupungissa tarvitaan joskus ykköstä, maantiellä Suomessa ajetaan n. 85-95km/h Aven mittarin mukaan, jolloin vaihde on jatkuvasti väärä!

        PS. 120tkm ajettu, 3v. uudet talvipyörät, väliraha 6te = ja lehmät lentää!

        PS2. "kaikilla herkuilla" (paitsi automaatti, jota ei saa), 60tkm 2v. TARJOUS: väliraha = 17te

        Se on kiva että et usko välirahaani 3v välein.
        Minua se ei liikuta lainkaan, tai oikeastaan hyvä mielihän siitä tulee.
        Mahtaa sua vituttaa kun romu volsulla moinen ei tule ikinä onnistumaan.
        Mitä tulee volsun dsg laatikkoon niin mielummin vaihdan vaihteet käsin-ei ole mikään ongelma ,ainakaan minulle ja jos olisi olisin tietysti ostanut autom. vaihteisen auton.
        Kaupungissa tarvitaan joskus ykköstä, älä huoli Petteri kyllä sitä ykköstä tarvitaan maallakin(mökillä kun käyn), yleensäkin jos auto ei liiku lähden ykkösellä, ryömintä vauhdista kakkonen käy kyllä ihan hyvin.

        Ihan vapaasti voit maksaa 17te 2v välein, mua se ei liikuta paskan vertaa, mä vaihdan sillä välirahalla 2 kertaa hyvinkin.

        Olen omistanut neljä avea(viideskin on tyttärellä, joka oli uudesta isälläni vm.98 ajettu 250tkm,11v vanhana meni akku-siinä ne murheet onkin ollut) eli jotain kokemusta löytyy ko.. merkistä.


      • jokainen ostakoon mi
        Ex nainen kirjoitti:

        Aja nyt vaan loppuun se ave ja lopeta höpöttely. Vodkaa jouluksi ja tankki täyteen. Pyhät töissä vaimo töissä ja sitä rataa.

        Ikävä kyllä en käytä vodkaa, enkä muutakaan alkoholia, no olut joskus maistuu kun on mökillä tullut saunasta vilvoitteleen....

        Vaimo ei ole pyhiä töissä, ei enää tällä ikää ole tarvetta kun asunto,auto, mökki, m-pyörä ym on. Kaikki tossa velattomana pihassa(hayabusa tallissa).
        Nyt nautitaan vaan joulun pyhät ystävien kanssa ja uutta 65 tuuman telkkariakin varmaan tulee töllötettyä ja kinkkuakin sen verran mitä treenit sallii...


      • jokainen ostakoon mi kirjoitti:

        Se on kiva että et usko välirahaani 3v välein.
        Minua se ei liikuta lainkaan, tai oikeastaan hyvä mielihän siitä tulee.
        Mahtaa sua vituttaa kun romu volsulla moinen ei tule ikinä onnistumaan.
        Mitä tulee volsun dsg laatikkoon niin mielummin vaihdan vaihteet käsin-ei ole mikään ongelma ,ainakaan minulle ja jos olisi olisin tietysti ostanut autom. vaihteisen auton.
        Kaupungissa tarvitaan joskus ykköstä, älä huoli Petteri kyllä sitä ykköstä tarvitaan maallakin(mökillä kun käyn), yleensäkin jos auto ei liiku lähden ykkösellä, ryömintä vauhdista kakkonen käy kyllä ihan hyvin.

        Ihan vapaasti voit maksaa 17te 2v välein, mua se ei liikuta paskan vertaa, mä vaihdan sillä välirahalla 2 kertaa hyvinkin.

        Olen omistanut neljä avea(viideskin on tyttärellä, joka oli uudesta isälläni vm.98 ajettu 250tkm,11v vanhana meni akku-siinä ne murheet onkin ollut) eli jotain kokemusta löytyy ko.. merkistä.

        Tää oli vuoden loukkaus!
        -haukut minua volsulla ajavaksi petteriksi......


      • siitäs sait!
        Tojo-Kölli kirjoitti:

        Tää oli vuoden loukkaus!
        -haukut minua volsulla ajavaksi petteriksi......

        Näetkö nyt pesunkestävän tojoteron mentaliteetin ja luetun ymmärtämisen taidon? Heti jos epäillään teron kirjoittavan scheissea tai liioittelevan tarkoitushakuisesti, tämä suuttuu ja leimaa epäilijän volsulla ajavaksi petteriksi.
        Psykologisessa mielessä kyse on heikon itsetunnon ja kateuden (paremmista autoista) siivittämä ehdollinen reaktio.


      • Reaper
        Tojo-Kölli kirjoitti:

        Tää oli vuoden loukkaus!
        -haukut minua volsulla ajavaksi petteriksi......

        Tojo-Kölli ei ole tainnut oivaltaa ettet ole niin uskottava tyyppi silloin kun käytät nimimerkkiä "The Köle" rekisteröidyn Tojo-Kölli tunnuksen sijasta. Moni näkee sinut eri henkilönä jos noin vaihtelet nimimerkkiä.


      • jokainen ostakoon mi
        siitäs sait! kirjoitti:

        Näetkö nyt pesunkestävän tojoteron mentaliteetin ja luetun ymmärtämisen taidon? Heti jos epäillään teron kirjoittavan scheissea tai liioittelevan tarkoitushakuisesti, tämä suuttuu ja leimaa epäilijän volsulla ajavaksi petteriksi.
        Psykologisessa mielessä kyse on heikon itsetunnon ja kateuden (paremmista autoista) siivittämä ehdollinen reaktio.

        Sanoin volsun siksi koska muijalla on sellainen arpa dsg lootainen, ei ole lähellekkään virheetön toiminnaltaan, toki ei ole kyllä hyvien tähtien auto muutenkaan ollut
        Summarum...3v välein olen avea vaihtanut 6-8tonnin välirahalla, siinäpä se!


      • Reaper kirjoitti:

        Tojo-Kölli ei ole tainnut oivaltaa ettet ole niin uskottava tyyppi silloin kun käytät nimimerkkiä "The Köle" rekisteröidyn Tojo-Kölli tunnuksen sijasta. Moni näkee sinut eri henkilönä jos noin vaihtelet nimimerkkiä.

        Tämä heppu ei pysty keskustelemaan minun kanssani, vaikka nimimerkki olisi kirjoitettu punaisella...... Kyllä Köle on suurimmalle osalle palstalaisista tuttu...

        Kyseessä on "petteri" tätämäkin, joka yrittää kiusata Aven hyvällä vaihtoarvolla. -mikä taas ei pidä enää paikkansa, kun puhutaan "kaikilla mausteilla" ja 30tkm vuosiajolla.......

        PS. käyttäisin mieluimmin nimimerkkiä, mutta kun tämä palsta on niin p:stä, että EN PYSY kirjautuneena automaattisesti, kuten monissa muissa esim. Facebookissa pysyy.....


      • kolkko
        jokainen ostakoon mi kirjoitti:

        Sanoin volsun siksi koska muijalla on sellainen arpa dsg lootainen, ei ole lähellekkään virheetön toiminnaltaan, toki ei ole kyllä hyvien tähtien auto muutenkaan ollut
        Summarum...3v välein olen avea vaihtanut 6-8tonnin välirahalla, siinäpä se!

        Sanoin volsun siksi koska muijalla on sellainen arpa dsg lootainen, ei ole lähellekkään virheetön toiminnaltaan, toki ei ole kyllä hyvien tähtien auto muutenkaan ollut
        Summarum...3v välein olen avea vaihtanut 6-8tonnin välirahalla, siinäpä se!

        Oli puhe automaattilaatikosta
        DSG laatikko on kaksoiskytkin laatikko-ei automaatti


    • älähän valehtele

      Kyllä10 k€ saat pistää väliin vaikka ne vanhat talvirenkaat ruostunein peltivantein aina vanhasta säästätkin :-)

      • Juu ei riitä

        Joo kyllä se 10 t€ on lähempänä totuutta, dieselin ja isomman bensakoneen kanssa enemmän. Itsellä on jo ollut pitkään kevytmetallivanteet myös talvipyörissä, mutta vaihdossahan ne menee kun tuossa vaihessa alkaa renkaat olemaan kohta vaihtokunnossa ja vanteetkin pikkuhiljaa ikääntyy ulkonäöllisesti.


      • jokainen ostakoon mi

        vaan höpö höpö edelleen.
        En kait mä nyt uuteen vanhoja renkaita laita.
        Tohon mainitsemaani välirahaan luuluu tietty uudet talvirenkaat mukaan, lohkolämmitin ym.


    • ap,

      Olen laskenut että kannattaa vaihtaa kolmessa vuodessa Avensiksen.
      Syykin on selvä, silloin joutuu kuitenkin ostamaan kaikki renkaat. Siinä vaiheessa suunnilleen samalla hinnalla on sama vaihtaa koko auto uuteen.

      • fredriksson

        Kovasti ostaisi ap kaalliita renkaita tonnin kappale. Oikea syyhän siihen vaihtoon on, että takuu loppuu ja pelottaa niin saakelisti, että se romu räjähtää ja jää itelle maksettavaksi remontti. Pelkohan on takaraivoon iskostunut loppumattomien takaisinkutsujen takia.


    • Seniori1

      No hyvä, kerrankin kunnon puhetta! Siitä vaan. Olen samaa mieltä. Ei siitä auto paljoa parane. Pääset melko pienellä välirahalla. Taitaa olla sellainen merkki, joka säilyttää arvonsa.

      • maailman menoa

        Kun tuohon laskee päälle autokauppiaan muutaman tonnin kate, täytyy olla aika hurmoksessa, että joku ostaa tuon vanhan auton melkein uuden hinnalla. MIstähän niitä riittääkin.

        Itse ostin syksyllä myös 3-vuotiaan, 90.000 ajetun auton. Uuden hinta on 39.000, käytetystä maksoin 18.000. Tosin merkki ei ollut Toyota, enkä olisi siitäkään maksanut tuota enempää.


    • Aaveens

      Niin minäki.

    • trololollloollo

      Hulluhan sä oot jos toyotasta maksat :D

      • huksava mallu

        No joo, on merkkejä joita en ottaisi edes ilmaiseksi. Takaisinkutsut ovat siinä mielessä pahoja että ne ovat ikäänkuin virheiden myöntämistä ja korjaamista :)


      • asiakkaan arvostusta
        huksava mallu kirjoitti:

        No joo, on merkkejä joita en ottaisi edes ilmaiseksi. Takaisinkutsut ovat siinä mielessä pahoja että ne ovat ikäänkuin virheiden myöntämistä ja korjaamista :)

        no mitäs nää volkkarin jutut on?


    • Kovasti pelottaa

      Aivan kovasti pelottaakin Toyotalla ajaa. Saattaa tulla takaisinkutsu, joka ainoana auton vikana aiheuttaa turhan käynnin huollossa. Naftaahan siinä palaa, mutta toisaalta korjauksen aikana saattaa saada aterian nautittavaksi. Näin ainakin itselleni kävi käydessäni ilman ajan varausta näyttämässä takajarruja. Auto ei ollut oma, eikä edes kuittausta pyydetty lähtiessäni vajaa tunti myöhemmin baanalle.

      Fredriksson, kerrotko automerkin, joka maksaa korjaukset. Toyota sen usein tekee, mutta mikä muu merkki?

    • MJK.

      Tuo väliraha ei ole mahdollinen, autoliike ei hyvitä vanhasta enempää kuin voi saada siitä myydessä. Nykyään autoliikkeet haluavat voittoa joka autosta 4 - 5 t€.
      -12 mallin ave farkku 20600,- ja uusi alkaen 26000,- toimituskulut 600,- talvirenkaat 1400,-, joten väliraha on 7400,- autoliikkeen voitto vaihtoautoon.
      10t€ väliraha on lähempänä totuutta.

      • jokainen ostakoon mi

        sä voit aatella mitä vaan, mut itse kyllä tiedän mitä olen väliä tehnyt ja se on 6-8te välillä.
        Pistää varmaan petterin mietteliääksi, eikä se vaihtovälin pienuus ole ainoa positiivinen asia ajella avensiksella.


      • Trolollloollooolo
        jokainen ostakoon mi kirjoitti:

        sä voit aatella mitä vaan, mut itse kyllä tiedän mitä olen väliä tehnyt ja se on 6-8te välillä.
        Pistää varmaan petterin mietteliääksi, eikä se vaihtovälin pienuus ole ainoa positiivinen asia ajella avensiksella.

        Sä voit tero aatella mitä vaan mutta toyotat on silti mun mielestä paskoja ja sitä ei muuta mikään. Ja voin häpeissäni myöntääkin,että olen pari sellaista ensimmäistä ja viimeistä omistanut. Yksi homma noilta ajoilta jäi mieleen: EI IKINÄ ENÄÄ TOYOTAA!


      • jokainen ostakoon mi
        Trolollloollooolo kirjoitti:

        Sä voit tero aatella mitä vaan mutta toyotat on silti mun mielestä paskoja ja sitä ei muuta mikään. Ja voin häpeissäni myöntääkin,että olen pari sellaista ensimmäistä ja viimeistä omistanut. Yksi homma noilta ajoilta jäi mieleen: EI IKINÄ ENÄÄ TOYOTAA!

        Sun mielestä Toyotat voi olla kuinka paskoja vaan, minulla niitä on ollut 4kpl ja kaikki ovat olleet loistavia.

        Vähän ihmettelen kuinka katkera olet toyotaa kohtaa ja silti viitsit päivittäin tällä palstalla notkua,no ihan vapaasti vaan.

        Todennäköisesti seuraavakin auto tulee olemaan Toyota.


      • trolollooolloollo
        jokainen ostakoon mi kirjoitti:

        Sun mielestä Toyotat voi olla kuinka paskoja vaan, minulla niitä on ollut 4kpl ja kaikki ovat olleet loistavia.

        Vähän ihmettelen kuinka katkera olet toyotaa kohtaa ja silti viitsit päivittäin tällä palstalla notkua,no ihan vapaasti vaan.

        Todennäköisesti seuraavakin auto tulee olemaan Toyota.

        Ja sä taidat olla täälä päivittäin kattelemas muitten kommentteja ja ihmettelemäs ku joillaki on omat mielipiteet


      • jokainen ostakoon mi
        trolollooolloollo kirjoitti:

        Ja sä taidat olla täälä päivittäin kattelemas muitten kommentteja ja ihmettelemäs ku joillaki on omat mielipiteet

        Toki mä täällä usein olen(en joka päivä), onhan mulla toyota, jos mulla olisi joku muu merkki en olisi päivääkään toyota palstalla.


    • Viulut maksaa Toyoda

      Vaihtoautothan voi hinnoitella vähän niin kuin haluaa, koska Toyota itse omistaa autoliikkeensä.

      • Ei kaikki

        No eipä omista kuin osan.
        Samoinhan maahantuoja omistaa osan volkkarimyymälöistä, kaikki ei oo laakkosia.


      • 4d4
        Ei kaikki kirjoitti:

        No eipä omista kuin osan.
        Samoinhan maahantuoja omistaa osan volkkarimyymälöistä, kaikki ei oo laakkosia.

        Kerrotko pari esimerkkiä nimeltä mainiten


      • ja lisäksi

        Tehdas omistaa maahantuojan. Mutta aloittajalle sanoisin, että yli 10 k€ joudut pistämään väliä, ostit sitten minkä uuden Avensiksen tahansa, jos vanhalla 100 tkm mittarissa.


    • Outoa kaupantekoa

      Kolme vuotta vanhan aven saa 17-18k€:lla. Uuden Aven hinnat alkaen on 25k€.
      Kuuden tonnin välirahalla jollekin jää mustapekka käteen.

      • kilisee,kilisee kulk

        Aven välirahassa ei tarvi veloittaa takuuaikana kilahtavaa jakopääremppaa
        niin kuin VAG- kilaattorissa. Juurikin siksi väliraha on kuluttajaystävällinen.
        VAG-kilaattorissa se on korjaamoystävällinen


      • Outoa kaupantekoa
        kilisee,kilisee kulk kirjoitti:

        Aven välirahassa ei tarvi veloittaa takuuaikana kilahtavaa jakopääremppaa
        niin kuin VAG- kilaattorissa. Juurikin siksi väliraha on kuluttajaystävällinen.
        VAG-kilaattorissa se on korjaamoystävällinen

        Jos liike ottaa 17-18k€ arvoisen auton sisään 19k€ arvoisena niin joku saa pahasti takkiinsa.

        Kerro minulle miten tuollaista voi tehdä kannattavasti. Olkoon keulassa millainen merkki tahansa.


      • koita kestää Petteri
        Outoa kaupantekoa kirjoitti:

        Jos liike ottaa 17-18k€ arvoisen auton sisään 19k€ arvoisena niin joku saa pahasti takkiinsa.

        Kerro minulle miten tuollaista voi tehdä kannattavasti. Olkoon keulassa millainen merkki tahansa.

        Mieti sitä joulunpyhät, mä taas olen vaihtanut sillä välirahalla, maksan vaan ja haen auton, ei sitä sen kummemmin tartte miettiä.


      • jokainen ostakoon mi
        Outoa kaupantekoa kirjoitti:

        Jos liike ottaa 17-18k€ arvoisen auton sisään 19k€ arvoisena niin joku saa pahasti takkiinsa.

        Kerro minulle miten tuollaista voi tehdä kannattavasti. Olkoon keulassa millainen merkki tahansa.

        heh heh...en ole koskaan tuntenut että minua petetään kun oon 3v aven vaihtanut uuteen 6-8t välirahalla.
        Sellaisen auton olen saanut mitä olen halunnut, ihan ok auton ilman murheita.


      • Outoa kaupantekoa
        koita kestää Petteri kirjoitti:

        Mieti sitä joulunpyhät, mä taas olen vaihtanut sillä välirahalla, maksan vaan ja haen auton, ei sitä sen kummemmin tartte miettiä.

        On hyvitykset kohdillaan. Mietityttää miten tuollaisilla käytettyjen hyvityksillä saa mallin myynnin putoamaan puoleen kahdessa vuodessa. Luulisi että kauppa kävisi eri tahtia.

        Toisekseen, kuinkahan paljon liike ottaa takkiin tuon 3v myynnissä eteenpäin. 2-4 t€. Mahtaa naurattaa tilinpäätöstä tehdessä.


      • poppi987
        Outoa kaupantekoa kirjoitti:

        Jos liike ottaa 17-18k€ arvoisen auton sisään 19k€ arvoisena niin joku saa pahasti takkiinsa.

        Kerro minulle miten tuollaista voi tehdä kannattavasti. Olkoon keulassa millainen merkki tahansa.

        Ette te tiedä mikä on myyjän kate uudessa, ja näkyy nuo 3v vanhat avet häipyvän liikkeestä muutamassa päivässä vaikka pyyntihinta olis mekein sama kuin uutena.

        6250e laitoin väliin kun vaihdoin 3v vanhan farmarin vastaavaan uuteen 2014 malliin.
        Kuudella tonnilla olis ehkä saanut, mutta en alkanut tinkaamaan kun tuli toinen auto kylkeen ja korjauksen jälkeen ei ollut entisensä, ja päätin laittaa kiertoon.


      • siinä tapauksessa
        poppi987 kirjoitti:

        Ette te tiedä mikä on myyjän kate uudessa, ja näkyy nuo 3v vanhat avet häipyvän liikkeestä muutamassa päivässä vaikka pyyntihinta olis mekein sama kuin uutena.

        6250e laitoin väliin kun vaihdoin 3v vanhan farmarin vastaavaan uuteen 2014 malliin.
        Kuudella tonnilla olis ehkä saanut, mutta en alkanut tinkaamaan kun tuli toinen auto kylkeen ja korjauksen jälkeen ei ollut entisensä, ja päätin laittaa kiertoon.

        Käytettyjen ostajien täytyy olla umpihulluja, kun haluavat ajaa kalliimpia kilometrejä kuin uudella ajavat. Hallelujaa hulluille Tojokuskeille.


      • näin se vaan on
        poppi987 kirjoitti:

        Ette te tiedä mikä on myyjän kate uudessa, ja näkyy nuo 3v vanhat avet häipyvän liikkeestä muutamassa päivässä vaikka pyyntihinta olis mekein sama kuin uutena.

        6250e laitoin väliin kun vaihdoin 3v vanhan farmarin vastaavaan uuteen 2014 malliin.
        Kuudella tonnilla olis ehkä saanut, mutta en alkanut tinkaamaan kun tuli toinen auto kylkeen ja korjauksen jälkeen ei ollut entisensä, ja päätin laittaa kiertoon.

        Se on juuri näin.
        Itelläki kun vaihdoin 2013 uuden aven ja annoin 3v vanhan aven vaihdossa niin vanha auto oli jo seuraavalla viikolla myyty.
        väliraha 6te


    • ap ,

      Täällä porukka puhuu pötyä. Avensis d 2010, hinta liikkeessä 25000. Uusi msksaa xxxxx. Siitä on helppo laskea että väliraha on todellakin tuon 6-8000.

      Meneekö kaaliin.

      • Köde

        Puhut paskaa.


    • MJK.

      Kyllä tuo 6 -8000 väliraha on ihan kohdallaan, kun vaihdetaan 3 vuotta uudempaan, eli vm 2007 vaihtuu 2010, mutta ei se uuden vaihtoon riitä.

      • Tulihan se sieltä!
        -tämän minäkin voin uskoa.......

        MUTTA, MUTTA:

        TOYOTA AVENSIS SOL PLUS SEDAN 2.0 D4-D DPF VM. 2012
        -Protection Pack
        -Crome Pack
        -Galaxy Blue -erikoisväri
        -talvirenkaat aluvanteet 16"
        -roiskeläpät vetokoukku
        -kauko-ohjattu Webasto
        -ikkunoiden tummennus
        -ruostesuojaus
        -Defa säteilylämmitin, akkulaturi ja sisätil.pistoke

        Tarjouspäivä XX.10.2014
        Ajettu 60tkm
        Hyvityshinta 23500:-

        Ymmärrätte, ettei kauppoja tullut, koska palstan mukaan saan tuosta 2016 ainakin 25000:- hyvitystä :-)


      • 4d4
        Tojo-Kölli kirjoitti:

        Tulihan se sieltä!
        -tämän minäkin voin uskoa.......

        MUTTA, MUTTA:

        TOYOTA AVENSIS SOL PLUS SEDAN 2.0 D4-D DPF VM. 2012
        -Protection Pack
        -Crome Pack
        -Galaxy Blue -erikoisväri
        -talvirenkaat aluvanteet 16"
        -roiskeläpät vetokoukku
        -kauko-ohjattu Webasto
        -ikkunoiden tummennus
        -ruostesuojaus
        -Defa säteilylämmitin, akkulaturi ja sisätil.pistoke

        Tarjouspäivä XX.10.2014
        Ajettu 60tkm
        Hyvityshinta 23500:-

        Ymmärrätte, ettei kauppoja tullut, koska palstan mukaan saan tuosta 2016 ainakin 25000:- hyvitystä :-)

        Sama keskustelu käyty jo aiemmin, packit, erikoisvärit sun muut erikoisvarusteet menettävät euroarvonsa vaikka käyttöarvoa niillä vielä onkin.

        Hinnat alkaen -mallit perusvarusteilla, niiden hyvityshinnat on kovat, varsinkin jos malttaa kiertää vähän pohjoisemmassa vaihdattelemassa


      • eroja on
        Tojo-Kölli kirjoitti:

        Tulihan se sieltä!
        -tämän minäkin voin uskoa.......

        MUTTA, MUTTA:

        TOYOTA AVENSIS SOL PLUS SEDAN 2.0 D4-D DPF VM. 2012
        -Protection Pack
        -Crome Pack
        -Galaxy Blue -erikoisväri
        -talvirenkaat aluvanteet 16"
        -roiskeläpät vetokoukku
        -kauko-ohjattu Webasto
        -ikkunoiden tummennus
        -ruostesuojaus
        -Defa säteilylämmitin, akkulaturi ja sisätil.pistoke

        Tarjouspäivä XX.10.2014
        Ajettu 60tkm
        Hyvityshinta 23500:-

        Ymmärrätte, ettei kauppoja tullut, koska palstan mukaan saan tuosta 2016 ainakin 25000:- hyvitystä :-)

        Kannattaa köle vähän kierrellä eri toyota liikkeissä, ei se hyvitys sama ole kaikissa.

        Voin kertoa että eräässä Treen toyota liikkeessä hyvitys oli 3te huonompi kuin eräässä toisessa samanlaiseen uuteen avensikseen.
        Sevähän se on kun kaiken maailman paketteja ottaa niin siinä väliraha kasvaa, mutta väitän että active malli on se ykkösmalli tällä hetkellä missä hinta pysyy.


      • cvvxv
        Tojo-Kölli kirjoitti:

        Tulihan se sieltä!
        -tämän minäkin voin uskoa.......

        MUTTA, MUTTA:

        TOYOTA AVENSIS SOL PLUS SEDAN 2.0 D4-D DPF VM. 2012
        -Protection Pack
        -Crome Pack
        -Galaxy Blue -erikoisväri
        -talvirenkaat aluvanteet 16"
        -roiskeläpät vetokoukku
        -kauko-ohjattu Webasto
        -ikkunoiden tummennus
        -ruostesuojaus
        -Defa säteilylämmitin, akkulaturi ja sisätil.pistoke

        Tarjouspäivä XX.10.2014
        Ajettu 60tkm
        Hyvityshinta 23500:-

        Ymmärrätte, ettei kauppoja tullut, koska palstan mukaan saan tuosta 2016 ainakin 25000:- hyvitystä :-)

        Kun ihmettelet kuinka hinta on tippunut, tosta sinun listasta en helppo pikkasen karsia jos autoa vaihtaa 3v välein
        esim.
        protection pack
        crome pack
        vetokoukku toyota liikkeestä, varmaan koukkupajalla paljo halvempi
        ikkunoiden tummennus
        ruostesuojaus
        säteilylämmitin
        esim noi ihan turhaa rahanmenoa


      • The Köle
        4d4 kirjoitti:

        Sama keskustelu käyty jo aiemmin, packit, erikoisvärit sun muut erikoisvarusteet menettävät euroarvonsa vaikka käyttöarvoa niillä vielä onkin.

        Hinnat alkaen -mallit perusvarusteilla, niiden hyvityshinnat on kovat, varsinkin jos malttaa kiertää vähän pohjoisemmassa vaihdattelemassa

        Jep! Tämä ymmärretty, ei siitä olekaan kysymys!

        Minua vaan risoo silloin kun liioitellaan.

        Nämä vaihtoasiat ovat ihan yksilöllisiä.

        Normi suomalainen, 15tkm/v. perusvarustelu. ihan uskottava, jopa 6te

        -mutta 30tkm/v, talvirenkaat vanteineen, KAIKILLA HERKUILLA..... ja lehmät lentää....

        Kerro nyt minulle uskottavasti, että miten "hinta alkaen" mallissa voisi olla parempi hyvityshinta, kuin minun autossani?


      • The Köle
        cvvxv kirjoitti:

        Kun ihmettelet kuinka hinta on tippunut, tosta sinun listasta en helppo pikkasen karsia jos autoa vaihtaa 3v välein
        esim.
        protection pack
        crome pack
        vetokoukku toyota liikkeestä, varmaan koukkupajalla paljo halvempi
        ikkunoiden tummennus
        ruostesuojaus
        säteilylämmitin
        esim noi ihan turhaa rahanmenoa

        En minä oikeastaan ihmettele oman autoni hinnan tippumista, koska hulluhan olisin ollut ruostesuojan kohdalla, jos ostaessa jo olisin päättänyt vaihtaa tuon 3v. päästä.

        Varustelin auton niin, että elämä on helppoa. -en halua enää luopua mm. tutkista, enkä kauko-ohjattavasta moottorinlämmittimestä. Turhake on jokaisen oma asia ja sellaista mitä ei itsellä ole, ei välttämättä kaipaakaan......


      • jokainen ostakoon mi
        The Köle kirjoitti:

        Jep! Tämä ymmärretty, ei siitä olekaan kysymys!

        Minua vaan risoo silloin kun liioitellaan.

        Nämä vaihtoasiat ovat ihan yksilöllisiä.

        Normi suomalainen, 15tkm/v. perusvarustelu. ihan uskottava, jopa 6te

        -mutta 30tkm/v, talvirenkaat vanteineen, KAIKILLA HERKUILLA..... ja lehmät lentää....

        Kerro nyt minulle uskottavasti, että miten "hinta alkaen" mallissa voisi olla parempi hyvityshinta, kuin minun autossani?

        Sä voit porin pelle maksaa vaikka 30te väliä, mua ei se kiinnosta, mutta turha sun on väittää ettei 6-8te välirahalla vaihdeta 3v(90tkm) avea uuteen.
        Ei mulla ole tapana tällä palstalla satuilla, mut näin vaan on käynyt kun olen aven uuteen päivittänyt jo neljäs ave menossa.
        Etkö todellakaan ääliö tajua että mitä varustellumpi malli ko. automallista on niin sitä suurempi on hinnanpudotus.
        Vain ääliö ostaa mun mielestä tommosia crome paketteja(muovin palasia),toyota liikkeestä vetokoukku, taatusti saa muualta halvemmalla.


      • jokainen ostakoon mi
        The Köle kirjoitti:

        En minä oikeastaan ihmettele oman autoni hinnan tippumista, koska hulluhan olisin ollut ruostesuojan kohdalla, jos ostaessa jo olisin päättänyt vaihtaa tuon 3v. päästä.

        Varustelin auton niin, että elämä on helppoa. -en halua enää luopua mm. tutkista, enkä kauko-ohjattavasta moottorinlämmittimestä. Turhake on jokaisen oma asia ja sellaista mitä ei itsellä ole, ei välttämättä kaipaakaan......

        joo tottakait varusteet on jokaisen oma asia mitä ottaa, mutta kun on välirahasta kyse niin silloin on turha kenenkään kuvitella saavansa näistä "paketeista" euroakaan" takasi.


      • The Köle
        jokainen ostakoon mi kirjoitti:

        Sä voit porin pelle maksaa vaikka 30te väliä, mua ei se kiinnosta, mutta turha sun on väittää ettei 6-8te välirahalla vaihdeta 3v(90tkm) avea uuteen.
        Ei mulla ole tapana tällä palstalla satuilla, mut näin vaan on käynyt kun olen aven uuteen päivittänyt jo neljäs ave menossa.
        Etkö todellakaan ääliö tajua että mitä varustellumpi malli ko. automallista on niin sitä suurempi on hinnanpudotus.
        Vain ääliö ostaa mun mielestä tommosia crome paketteja(muovin palasia),toyota liikkeestä vetokoukku, taatusti saa muualta halvemmalla.

        -tänä vuonna saan hyvityshinnan. En toki aio vaihtaa uutta vastaavaa hyvin varusteltua autoa yhtikäs mihinkään.....

        PS. vain ääliö haukkuu toista ääliöksi, jos ei ymmärrä lukemaansa. CAPS LOCK oli päällä kohdassa "kaikilla herkuilla"....... -eikä 6te välirahalla kyllä sulla taida tehdasalujakaan talvirenkaissa? -nämä ovat ketjussa esiintyviä väittämiä, joista liioitellaan!


      • 4d4
        The Köle kirjoitti:

        Jep! Tämä ymmärretty, ei siitä olekaan kysymys!

        Minua vaan risoo silloin kun liioitellaan.

        Nämä vaihtoasiat ovat ihan yksilöllisiä.

        Normi suomalainen, 15tkm/v. perusvarustelu. ihan uskottava, jopa 6te

        -mutta 30tkm/v, talvirenkaat vanteineen, KAIKILLA HERKUILLA..... ja lehmät lentää....

        Kerro nyt minulle uskottavasti, että miten "hinta alkaen" mallissa voisi olla parempi hyvityshinta, kuin minun autossani?

        Anteeksi epätarkkuuteni, tarkoitin suhteellinen hyvityshinta vrt. uuden vastaavan hinta.

        Turha olla noin herkkähipiäinen niin tässä kuin muissakin keskusteluissa.


      • jokainen ostakoon mi
        The Köle kirjoitti:

        -tänä vuonna saan hyvityshinnan. En toki aio vaihtaa uutta vastaavaa hyvin varusteltua autoa yhtikäs mihinkään.....

        PS. vain ääliö haukkuu toista ääliöksi, jos ei ymmärrä lukemaansa. CAPS LOCK oli päällä kohdassa "kaikilla herkuilla"....... -eikä 6te välirahalla kyllä sulla taida tehdasalujakaan talvirenkaissa? -nämä ovat ketjussa esiintyviä väittämiä, joista liioitellaan!

        Haa jäi kölelle vastaamatta tohon "talvirenkaan aluihin"...joo ei ole talvirenkaisa aluvanteita...en huolinut sitä pakettia mitä tyrkättiin sillä en pilaa avea 17 tuuman vanteilla, kesäpyörissä on kyllä aluvanteet 16.
        jos olisin halunnut alut talvirenkaisiin niin en ostaisi niitä tietenkään tojon suppeasta valikoimasta.


      • Kössi
        The Köle kirjoitti:

        Jep! Tämä ymmärretty, ei siitä olekaan kysymys!

        Minua vaan risoo silloin kun liioitellaan.

        Nämä vaihtoasiat ovat ihan yksilöllisiä.

        Normi suomalainen, 15tkm/v. perusvarustelu. ihan uskottava, jopa 6te

        -mutta 30tkm/v, talvirenkaat vanteineen, KAIKILLA HERKUILLA..... ja lehmät lentää....

        Kerro nyt minulle uskottavasti, että miten "hinta alkaen" mallissa voisi olla parempi hyvityshinta, kuin minun autossani?

        Sun autos on nankin auto, ei sinun.


      • liikevoitto
        Tojo-Kölli kirjoitti:

        Tulihan se sieltä!
        -tämän minäkin voin uskoa.......

        MUTTA, MUTTA:

        TOYOTA AVENSIS SOL PLUS SEDAN 2.0 D4-D DPF VM. 2012
        -Protection Pack
        -Crome Pack
        -Galaxy Blue -erikoisväri
        -talvirenkaat aluvanteet 16"
        -roiskeläpät vetokoukku
        -kauko-ohjattu Webasto
        -ikkunoiden tummennus
        -ruostesuojaus
        -Defa säteilylämmitin, akkulaturi ja sisätil.pistoke

        Tarjouspäivä XX.10.2014
        Ajettu 60tkm
        Hyvityshinta 23500:-

        Ymmärrätte, ettei kauppoja tullut, koska palstan mukaan saan tuosta 2016 ainakin 25000:- hyvitystä :-)

        Käytetty ajoneuvo:
        Ajoneuvotunniste 2100167950
        Ajoneuvoluokka M1 Henkilöauto
        Merkki TOYOTA
        Mallivuosi 2010
        Malli AVENSIS
        Mallisukupolvi T27
        Mallin tarkennin 2.0 4D 112KW
        Varustetaso
        Korityyppi Sedan Teho(kW) 112
        Ovien lkm 4 Iskutilavuus(cm3) 1987
        Vaihteisto Manuaalinen Käyttövoima Bensiini
        Vaihteiden lkm Omamassa(kg)
        Vetotapa Etuveto Kokonaismassa(kg)
        CO2


        Käyttöönottopäivä 01.08.2010 Yleinen pyyntihinta(€) 14544
        Ajokilometrit(km) 120000 Yleinen myyntihinta(€) 13044

        tässä liikkeen hinnat


    • 0ll1

      jos ajaa 30000-100000 vuodessa,niin kannatta harkita uuden auton ostoa,tulisi varmaan vuorautolla halvenḿmaksi nuo kilometrit.

    • Avesis on 1.

      Mulla on Avensiksessa sumuvalot. Poltan niitä aina. Vaimokin polttaa, kutsuu ojavaloiksi.
      Lippahattu päässä parkkeeraan aina perheparkkiin.

      • ihan sekainen

        älä ota enää


      • FIN nigg¤rs

        Tien päältä tänään kotiutuneena täytyy todellakin todeta... :

        Vastaan sumuilla ajavat todellakin Avensikseja ... Skoda miehet eivät olekkaan niitä Lada-junttien siementämiä?


      • slide

        Juntti jätkä.


    • miettikääpä nyt

      Jos auto maksaa uutena 30000 euroa, ei sen arvo 3 vuoden ja 100 tkm jälkeen voi olla lähellekään 24000 euroa. Kyllä oikea arvo jotain 18000 euroa.
      Maksaisitteko oikeasti 6v/200 tkm jälkeen 18000 €, 9v/300 tkm jälkeen 12000 € jne ?

      • jokainen ostakoon mi

        No mun 6-8te väliraha 3v välein on toteutunut monta kertaa aven aveen vaihtamalla.

        En ostaisi 6v vanhaa autoa, haluan ajaa uusilla/uudehkoilla autoilla.
        Kyllähän jotku maksaa 200tkm ajetuista autoista 40te, itse en missään tapauksessa ko. hintaa maksaisi 200tkm ajetusta, sillä rahalla saa uuden ja erittäin hyvän auton.

        Kyllähän siinä uudessa autossa on paljon hinnassa "löysää", ehkä tyytyvät pienempään katteeseen kun tietävät että kauppa on tulossa.
        Uskon myös että sillä asiakasuskollisuudella on merkityksensä, en käy renkaita potkimassa liikkeessä vaan eräs myyjä tietää että vaihdan auton taatusti jos liikkeeseen tulen ja väliraha saadaan sopivaksi.
        Joka kerta kuiteskin olen myös hinnoitellut aveni myös muutamaan muuhun merkkiin.


      • tulet näkemään
        jokainen ostakoon mi kirjoitti:

        No mun 6-8te väliraha 3v välein on toteutunut monta kertaa aven aveen vaihtamalla.

        En ostaisi 6v vanhaa autoa, haluan ajaa uusilla/uudehkoilla autoilla.
        Kyllähän jotku maksaa 200tkm ajetuista autoista 40te, itse en missään tapauksessa ko. hintaa maksaisi 200tkm ajetusta, sillä rahalla saa uuden ja erittäin hyvän auton.

        Kyllähän siinä uudessa autossa on paljon hinnassa "löysää", ehkä tyytyvät pienempään katteeseen kun tietävät että kauppa on tulossa.
        Uskon myös että sillä asiakasuskollisuudella on merkityksensä, en käy renkaita potkimassa liikkeessä vaan eräs myyjä tietää että vaihdan auton taatusti jos liikkeeseen tulen ja väliraha saadaan sopivaksi.
        Joka kerta kuiteskin olen myös hinnoitellut aveni myös muutamaan muuhun merkkiin.

        että seuraavalla kerralla väliraha on ainakin 8-10 k€, uskallan lyödä vaikka vetoa.


      • The Köle
        jokainen ostakoon mi kirjoitti:

        No mun 6-8te väliraha 3v välein on toteutunut monta kertaa aven aveen vaihtamalla.

        En ostaisi 6v vanhaa autoa, haluan ajaa uusilla/uudehkoilla autoilla.
        Kyllähän jotku maksaa 200tkm ajetuista autoista 40te, itse en missään tapauksessa ko. hintaa maksaisi 200tkm ajetusta, sillä rahalla saa uuden ja erittäin hyvän auton.

        Kyllähän siinä uudessa autossa on paljon hinnassa "löysää", ehkä tyytyvät pienempään katteeseen kun tietävät että kauppa on tulossa.
        Uskon myös että sillä asiakasuskollisuudella on merkityksensä, en käy renkaita potkimassa liikkeessä vaan eräs myyjä tietää että vaihdan auton taatusti jos liikkeeseen tulen ja väliraha saadaan sopivaksi.
        Joka kerta kuiteskin olen myös hinnoitellut aveni myös muutamaan muuhun merkkiin.

        esim. 8te on ihan eri kuin 6te.

        Odotan edelleen konkreettista esimerkkiä.....

        tarkka kuvaus uusi auto varusteineen -hinta?
        tarkka kuvaus vanha auto varusteineen -hyvitys?


      • Odotellaan täälläkin
        The Köle kirjoitti:

        esim. 8te on ihan eri kuin 6te.

        Odotan edelleen konkreettista esimerkkiä.....

        tarkka kuvaus uusi auto varusteineen -hinta?
        tarkka kuvaus vanha auto varusteineen -hyvitys?

        Voihan niitä käytettyjen pyyntihintoja liikkeissä kuvitella hyvityshinnaksi omasta. Yhtään käytettyä autoa ei vaan myydä tappiolla, kun se myyjäkin haluaa palkkansa ja verottaja osansa myyntivoitosta puhumattakaan liikkeen katteesta.


      • jokainen ostakoon mi
        tulet näkemään kirjoitti:

        että seuraavalla kerralla väliraha on ainakin 8-10 k€, uskallan lyödä vaikka vetoa.

        Joo 8te on maksimi mitä maksan 3v päästä väliä uuteen aveen , paitsi jos silloisen uuden aven hinta muuttuu oleellisesti.

        Jos taas välirahaa pyydettäis 10te niin merkinvaihto tulee todenn.
        Epäilen kuiteskin ettei välirahat juurikaan ole muuttunut 2v takaisesta, nyt kuiteskin lama syventynyt eli entistä vähemmän tulee liikkeisiin kaupantekijöitä jonka seurauksena vakiasiakkaat ovat hyvässä kurssissa.
        Yleensä lama aika on aina hyvä niille jotka ostavat jotakin.
        Itse silloin kun ostin tämän nykyisen aveni niin oli lähellä että teen kaupat mondeosta tai octaviasta, myös audi A3 ja mercedes-benz A-sarja sekä Volvo V40 oli kiikarissa. mondeoon ja octaviaan vaihtohyvitys oli aika lähellä mitä Toyota tarjosi. Audin tarjous ihan metsässä....


      • pitkällä tähtäyksell
        Odotellaan täälläkin kirjoitti:

        Voihan niitä käytettyjen pyyntihintoja liikkeissä kuvitella hyvityshinnaksi omasta. Yhtään käytettyä autoa ei vaan myydä tappiolla, kun se myyjäkin haluaa palkkansa ja verottaja osansa myyntivoitosta puhumattakaan liikkeen katteesta.

        usein siihen käytettyyn autoon liikkeessä tarjotaan vanhaa autoa, sen hyvityshinta taas on sitten mitä vaan....
        Väitän että merkkiliikkeet elää pitkälle uusien myynnistä, siksi "vaki" asiakkaat ovat erittäin tärkeitä liikkeille.


      • höpö höpö
        pitkällä tähtäyksell kirjoitti:

        usein siihen käytettyyn autoon liikkeessä tarjotaan vanhaa autoa, sen hyvityshinta taas on sitten mitä vaan....
        Väitän että merkkiliikkeet elää pitkälle uusien myynnistä, siksi "vaki" asiakkaat ovat erittäin tärkeitä liikkeille.

        Arviomies sen vaihdokin hinnan määrittää eikä asiakkaan pärstäkerroin, näin se on.


      • pitkällä tähtäyksell
        höpö höpö kirjoitti:

        Arviomies sen vaihdokin hinnan määrittää eikä asiakkaan pärstäkerroin, näin se on.

        arviomies hinnan määrittää...joo näin on jossain liikkeessä ja silloin kävelen liikkeestä ulos, ei ole myyjä eikä mikään jos ei pysty ITSE sanomaan vaihtoauton hintaa, mitä helvettiä semmosella myyjällä tekee, sihteeri tekee paperihommat.

        Kyllä se vaan niin on että tutut asiakkaat(ei renkaan potkijat) otetaan erilailla(siis tosissaan) kun tulevat autokauppaan.


      • Höpö höpö
        pitkällä tähtäyksell kirjoitti:

        arviomies hinnan määrittää...joo näin on jossain liikkeessä ja silloin kävelen liikkeestä ulos, ei ole myyjä eikä mikään jos ei pysty ITSE sanomaan vaihtoauton hintaa, mitä helvettiä semmosella myyjällä tekee, sihteeri tekee paperihommat.

        Kyllä se vaan niin on että tutut asiakkaat(ei renkaan potkijat) otetaan erilailla(siis tosissaan) kun tulevat autokauppaan.

        Ei se myyjä luovu osuudestaan eikä liike katteistaan sinun takiasi. Muuten paljonko maksaa Aven 3 vuoden ja 90 tkm huollot merkkiliikkeessä?


      • x ccs
        Höpö höpö kirjoitti:

        Ei se myyjä luovu osuudestaan eikä liike katteistaan sinun takiasi. Muuten paljonko maksaa Aven 3 vuoden ja 90 tkm huollot merkkiliikkeessä?

        Mitäs se huollon hinta liittyy 6-8t välirahaan 3v välein.

        Aina olen aveni huollattanut merkkiliikkeessä, hyvän palvelun olen saanut ja rahalla sen maksanut.


      • kerro nyt
        x ccs kirjoitti:

        Mitäs se huollon hinta liittyy 6-8t välirahaan 3v välein.

        Aina olen aveni huollattanut merkkiliikkeessä, hyvän palvelun olen saanut ja rahalla sen maksanut.

        Paljonko kannat sitä "lisävälirahaa" huoltojen kautta 3 vuoden aikana?


      • 4d4
        kerro nyt kirjoitti:

        Paljonko kannat sitä "lisävälirahaa" huoltojen kautta 3 vuoden aikana?

        Merkkiliikkeen huollossa noin 1600 €, eli vähemmän kuin esim. aikaisempien vagieni huollot, jotka oli luokkaa 2000 € samalla matkalla, esim. pelkkä 90tkm huolto toista tonnia hihnanvaihtoineen. Ja molempiin löytyy varmasti myös halvempia huoltoja pienemmistä merkkihuolloista tai nyrkkipajoistakin, jos hinnan perässä haluaa juosta


    • ,, ,,

      Maksaa 73.40€ kk... Ei ole paha hinta hyvälle autolle. Maksaa 150000km ajolle 237.60€ kk, miltä vaikuttaa onko edullista?

    • naves

      maksaako ave alle 20000 uutena
      kun 6000 riittää välirahaksi
      kolme vuotta vanhasta avesta et saa yli 15000 autoliikkeestä

      • Tero saa

        Terolla ei ole aika eikä raha ihan hallinnassa.


      • naves peräpukamalle

        hoh hoh.
        Vai ei saa yli 15te 3v vanhasta avesta, mene nyt Petteri leikkiin niillä legoillasi, tosi miehet kyllä tietää totuuden.


      • hohottele vaan
        naves peräpukamalle kirjoitti:

        hoh hoh.
        Vai ei saa yli 15te 3v vanhasta avesta, mene nyt Petteri leikkiin niillä legoillasi, tosi miehet kyllä tietää totuuden.

        3 vuotias 80-100 tkm ajettu 1.6 perusmalli lähtee liikkeestä alle 17 k€. Siitä voit päätellä, mitä siitä on hyvitetty.


      • Kysely kannattaa
        hohottele vaan kirjoitti:

        3 vuotias 80-100 tkm ajettu 1.6 perusmalli lähtee liikkeestä alle 17 k€. Siitä voit päätellä, mitä siitä on hyvitetty.

        Tasan 1 kappale oli nettiautossa vm 2012 eli kolme vuotias 17800€
        kaikki muut olivat yli 20.000 € Kaiken lisäksi tiedän että oma vaihdokkini
        myytiin liikkeestä halvemmalla,mitä siitä hyvitettiin uuteen Aveen jonka
        ostin. Eri liikkeillä on tuhansien eurojen ero hyvityshinnoissa. Vain tyhmä
        ostaa ensimmäisen tarjouksen perusteella,koska nyt on ostajan markkinat.


      • jokainen ostakoon mi
        Kysely kannattaa kirjoitti:

        Tasan 1 kappale oli nettiautossa vm 2012 eli kolme vuotias 17800€
        kaikki muut olivat yli 20.000 € Kaiken lisäksi tiedän että oma vaihdokkini
        myytiin liikkeestä halvemmalla,mitä siitä hyvitettiin uuteen Aveen jonka
        ostin. Eri liikkeillä on tuhansien eurojen ero hyvityshinnoissa. Vain tyhmä
        ostaa ensimmäisen tarjouksen perusteella,koska nyt on ostajan markkinat.

        Se on juuri näin, mutta täällä ne räksyttää jotka eivät ole ostaneet/onnistuneet autokaupassa.


      • mitäs tuohon
        Kysely kannattaa kirjoitti:

        Tasan 1 kappale oli nettiautossa vm 2012 eli kolme vuotias 17800€
        kaikki muut olivat yli 20.000 € Kaiken lisäksi tiedän että oma vaihdokkini
        myytiin liikkeestä halvemmalla,mitä siitä hyvitettiin uuteen Aveen jonka
        ostin. Eri liikkeillä on tuhansien eurojen ero hyvityshinnoissa. Vain tyhmä
        ostaa ensimmäisen tarjouksen perusteella,koska nyt on ostajan markkinat.

        Uusi on sitten pahasti ylihinnoiteltu. Minkäs teet, kun tehdas omistaa maahantuojan. Huolloilla otetaan takuuaikana loput.


      • ÄLY hoi!
        mitäs tuohon kirjoitti:

        Uusi on sitten pahasti ylihinnoiteltu. Minkäs teet, kun tehdas omistaa maahantuojan. Huolloilla otetaan takuuaikana loput.

        Maaahantuoja ei omista jälleenmyyjiä ja huoltopajoja pöljä!
        Välirahasta oli väittely. Eikö ymmärrys riittänyt?


      • mitäs tuohon
        ÄLY hoi! kirjoitti:

        Maaahantuoja ei omista jälleenmyyjiä ja huoltopajoja pöljä!
        Välirahasta oli väittely. Eikö ymmärrys riittänyt?

        Ainakin pienet yksityiset jälleenmyyjät ovat piikki lihassa, kun pystyvät pienillä kustannuksillaab polkemaan välirahoja alas. Isot lasipalatsit ei siitä tykkää, niinpä pieniä Tojo-jälleenmyyjiä ahdistellaan.


      • jokainen ostakoon mi
        mitäs tuohon kirjoitti:

        Ainakin pienet yksityiset jälleenmyyjät ovat piikki lihassa, kun pystyvät pienillä kustannuksillaab polkemaan välirahoja alas. Isot lasipalatsit ei siitä tykkää, niinpä pieniä Tojo-jälleenmyyjiä ahdistellaan.

        joo varmaan vinha perä.


      • Kilpalutus kannattaa
        jokainen ostakoon mi kirjoitti:

        joo varmaan vinha perä.

        Joo kokemusta on,Ei kannata edes kysellä suurimmista
        lasipalatseista mitään liituraitajupeilta!


    • Halvalla hyvää
      • caarna

        On se kumma että 17 tuuman vanteilla pitää väkisin pilata auton vähäinenkin mukavuus. Ajo-ominaisuuksiin niillä ei meidän teillä ja nopeuksilla ole hyötyä.


      • älä unta näe!

        Kolme vuotta vanhasta ajamattomasta voisit hyvällä onnella saada hyvitystä 20000€, joten silloinkin jää maksettavaksesi n. 10000€. Mutta ethän sinä ajamatonta ole vaihtoon tarjoamassa, joten välirahasi on n. 15000€


      • tarjous voimassa

        vain kun ostaa ilman vaihtoautoa.


    • MJK.

      Tuo 3800,- varuste-etu vähennetään vaihtoauton hinnasta.

      • jokainen ostakoon mi

        Yritys on kova ainaskin, väliraha ratkaisee, itse kyllä en vaihda ellen saa tiettyä summaa vanhastani.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5480
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3507
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1632
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      203
      1579
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1048
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe