Tää on faktaa

Uskoni vahvistuu

Edellinen luku, 1Moos
ENSIMMÄINEN MOOSEKSEN KIRJA, GENESIS 22

1. Näiden tapausten jälkeen Jumala koetteli Aabrahamia ja sanoi hänelle:
"Aabraham!" Hän vastasi: "Tässä olen".
2. Ja hän sanoi: "Ota Iisak, ainokainen poikasi, jota rakastat, ja mene Moorian maahan ja uhraa hänet siellä polttouhriksi vuorella, jonka minä sinulle sanon".
3. Varhain seuraavana aamuna Aabraham satuloi aasinsa ja otti mukaansa kaksi palvelijaansa sekä poikansa Iisakin, ja halottuaan polttouhripuita hän lähti menemään siihen paikkaan, jonka Jumala oli hänelle sanonut.
4. Kolmantena päivänä Aabraham nosti silmänsä ja näki sen paikan kaukaa.
5. Silloin Aabraham sanoi palvelijoilleen: "Jääkää tähän aasin kanssa. Minä ja poika menemme tuonne rukoilemaan; sitten me palaamme luoksenne."
6. Ja Aabraham otti polttouhripuut ja sälytti ne poikansa Iisakin selkään; itse hän otti käteensä tulen ja veitsen, ja niin he astuivat molemmat yhdessä.
7. Iisak puhui isällensä Aabrahamille sanoen: "Isäni!" Tämä vastasi: "Tässä olen, poikani". Ja hän sanoi: "Katso, tässä on tuli ja halot, mutta missä on lammas polttouhriksi?"
8. Aabraham vastasi: "Jumala on katsova itselleen lampaan polttouhriksi, poikani". Ja he astuivat molemmat yhdessä.
9. Ja kun he olivat tulleet siihen paikkaan, jonka Jumala oli hänelle sanonut, rakensi Aabraham siihen alttarin, latoi sille halot, sitoi poikansa Iisakin ja pani hänet alttarille halkojen päälle.
10. Ja Aabraham ojensi kätensä ja tarttui veitseen teurastaakseen poikansa.
11. Silloin Herran enkeli huusi hänelle taivaasta sanoen: "Aabraham, Aabraham!" Hän vastasi: "Tässä olen".
12. Niin hän sanoi: "Älä satuta kättäsi poikaan äläkä tee hänelle mitään, sillä nyt minä tiedän, että sinä pelkäät Jumalaa, kun et kieltänyt minulta ainokaista poikaasi".
13. Niin Aabraham nosti silmänsä ja huomasi takanansa oinaan, joka oli sarvistaan takertunut pensaikkoon. Ja Aabraham meni, otti oinaan ja uhrasi sen polttouhriksi poikansa sijasta.
14. Ja Aabraham pani sen paikan nimeksi "Herra näkee". Niinpä vielä tänä päivänä sanotaan: "Vuorella, missä Herra ilmestyy".
15. Ja Herran enkeli huusi Aabrahamille toistamiseen taivaasta
16. ja sanoi: "Minä vannon itse kauttani, sanoo Herra: Sentähden että tämän teit etkä kieltänyt minulta ainokaista poikaasi,
17. minä runsaasti siunaan sinua ja teen sinun jälkeläistesi luvun paljoksi kuin taivaan tähdet ja hiekka, joka on meren rannalla, ja sinun jälkeläisesi valtaavat vihollistensa portit.
18. Ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki kansakunnat maan päällä, sentähden että olit minun äänelleni kuuliainen."
19. Sitten Aabraham palasi palvelijainsa luo, ja he nousivat ja kulkivat yhdessä Beersebaan. Ja Aabraham jäi asumaan Beersebaan.
20. Näiden tapausten jälkeen ilmoitettiin Aabrahamille: "Katso, myöskin Milka on synnyttänyt poikia sinun veljellesi Naahorille".
21. Nämä olivat Uus, hänen esikoisensa, tämän veli Buus, Kemuel, Aramin isä,
22. Kesed, Haso, Pildas, Jidlaf ja Betuel;
23. ja Betuelille syntyi Rebekka. Nämä kahdeksan synnytti Milka Naahorille, Aabrahamin veljelle.
24. Ja hänen sivuvaimonsa, nimeltä Reuma, synnytti myös lapsia: Tebahin, Gahamin, Tahaan ja Maakan.
Seuraava luku, 1Moos

2

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teu,

      Milka oli Harranin tytär . kuin Jiska Mutta Loot oli Harranin poika ja Sarai oli Harranin leski kun Saarai ja Abram vihittiin , vihittiin ,myös Milka ja Naahor ,nämä jäi Terahin
      taloon joka oli Kamelikaravaanareiden loma maja .Täällä oli silloinen esikoinen kuol-
      lut ja Herra määräsi ,että Abram on uusi esikoinen 2002 eKr. Ja tiedusteli olisiko
      Abram valmis lähtemään Uuteen maahan jonka Hän näyttää. Ja lupasi paljon
      kansaa hänestä , ja Saaraista . Abram suostui ja HERRA lupasi paljon asioita
      Kun tästä kuuli Terah hänen isänsä hänkin halusi matkaan , minä en ymmärrä ,
      miksi hän olisi sopinut kuvioonn , Kun jumalan sana oli nimenomaan Lähde
      isäsi kodista , eikä sanallakaan ensin ollut puhunut että isä saisi /voisi tulla
      matkaan , niimpä kun he ovat Harranin kohdilla , sairastuu Terah . ja kuolee
      ennen vuoden vaihdetta,.

      Nyt kuluu n.9 vuotta Hautajaiset on ollut ja mennyt ,,Jumala ilmestyy Abramille
      ja kysyy samat asiat kuin 10 vuotta sitten Abram antaa vastauksen ja HERRA
      Uudistaa lupaukset , ja siihen jää sellainen hetki ,että Abram ehtii ostamaan
      muutamia siito yksilöitä karjaan kuten Raavaskajaan, ja lisäämään paimenia
      ja palvelijoita sekä miehiä että naisia , tällä kertaa hän palkkaa Damaskolaisen
      miehen ,joka on palkollinen ,mutta palvelija (Usoittautuu hyvksi , viisaaksi , kestäväksi, Rehelliseksi , Hänestä tuli Abramin luotto palvelija , ja hän otti
      uskon ensimmäisenä., aben väestä, .

      Betueelin tytär Repekka ,haetutettiin Iisakille vaimoksi , Hän sai kaksoset Esau ,ja
      Jaakob josta Jumala sanoi jo kun he oli vatsassa viellä että nuorenpi on esikoinen
      Mutta se unhettui ,kun yleinen tapa iski päälle ja sen mukaan olisi Eesaun pitänyt
      saada olla , tähän Halpaan Iisakki meinas mennä ..

    • opiksi tämäkin

      18. Ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki kansakunnat maan päällä, sentähden että olit minun äänelleni kuuliainen."

      Hän, tämä siemen, on Jeesus Kristus, jos avaaja ei sattunut tietämään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2052
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1680
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1478
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe