Riistaveden pieni evankelista

...

Riistaveden pieni evankelista on poissa,mutta evankeliumi on vielä jäljellä

Riistavedellä on kulkenut Herran enkeli kutsumassa ihmisiä taivastielle pienen 8-vuotiaan Jussi Havukaisen kautta. Hän oli mennyt humalaiselle sanomaan: "Maailma ei rakasta sinua eivätkä sinun ystäväsi välttämättä, mutta muista, että Jeesus rakastaa sinua! Tai kiroilevalle hän on sanonut:"Älä kiroile. Vaan anna Jeesuksen pestä verellään syntisi, muuten et pääse taivaaseen."

Jussi oli täyttynyt Pyhällä Hengellä 5-vuotiaana hengellisessä kokouksessa ja alkanut puhua silloin selvällä saksan kielellä, niin että saksan kieltä ymmärtävät olivat sen käsittäneet. Siitä lähtien hänellä oli palava halu kertoa Jeesuksesta kaikille ihmisille. Hän oli pyytänyt vanhempiaan hankkimaan hengellisiä lentolehtisiä, joita hän oli jakanut Riistavedellä postilaatikoihin. Jussille oli ostettu oma laukku sitä varten ja tilattu iso nippu näitä traktaatteja. Ja Jussi oli lähtenyt niitä jakamaan, kun Pyhä Henki oli antanut hänelle kehoituksen. Jokaiseen postilaatikkoon niitä ei jaettu, vaan niihin, mihin Pyhä Henki oli kehoittanut.

Kaksi vuotta ennen kuolemaansa oli Jussi ollut Kuopiossa vanhempiensa kanssa hengellisessä kokouksessa ja sanonut, että illan pääpuhuja Roger Larsson puhuu Johanneksen evankeliumin kohdasta:" Oli mies Jumalan lähettämä, hänen nimensä oli Johannes." Juuri näin tapahtuikin, ruotsalainen vieras puhui juuri siitä tekstistä. Roger Larsson oli siunannut Jussin, kun vanhemmat oivat vieneet hänet siunattavaksi ja sanonut:" Tällä lapsella on alttiuden kengät, mutta hänen evankelioimisaikansa on lyhyt."

Jussi hukkui Riistavedellä viime kesäkuun 23.päivänä ja hänen kuolemaansa liittyi niin ihmeellinen tapaus, että se on puhutellut ihmisiä ympäri Suomen.

Tuntia ennen kuin Jussin hukkuminen havaittiin, ajoi Jussin tuttu Majoisten Olli kolarin pakettiauton kanssa niin, että hän meni tajuttomaksi ja jouduttiin viemään ambulanssilla KYS:aan. Matkalla Olli näki tajuttomuustilassa näyn, jossa ensin tuli iljettävän näköinen sarvipäinen olento häntä kohti, mutta heti sen jälkeen kaksimetrinen enkeli hohtava kaksiteräinen miekka kädessään ajoi paholaisen pois. Sen jälkeen enkeli kiidätti hänet taivaan helmiportille, jonka edessä istui toinen enkeli kirja edessään. Portti oli kiinni ja kun Olli yritti päästä sisään, hän ei saanut portia auki. Hän kysyi enkeliltä, miksi minä en pääse taivaaseen Enkeli vastasi hänelle, että "Sinun aikasi ei ole vielä tullut, sinä palaat maanpäälle, mutta Havukaisen Jussi tulee tänne." Hetken kuluttua Olli näki, kun kaksi enkeliä kantoi Jussin helmiporteista sisään ja portti sulkeutui. Ollille tilattiin ambulanssi klo 16.10 ja samat ambulanssin kuljettajat hälytettiin viemään Jussia klo 17.10 Jussia kuopioon, mutta elvytysyrityksistä huolimatta Jussi kuoli. Heti herättyään tajuttomuustilasta Olli kertoi tämän näyn ambulanssin kuljettajille ja sitten vielä sairaalassa äidilleen ja hoitajille. Kun Jussin vanhemmat tarkastivat hänen kuolemansa jälkeen Jussin traktaatti laukkua, he havaitsivat, että se oli tyhjä. Jussi oli suorittanut evankelistan työnsä loppuun. Herra oli vienyt palvelijansa kotiin.

Vaikka Jussi on poissa kaikuu evankeliumin kutsu vielä edelleenkin. Siinä Jeesus sanoo:" Minä rakastan sinua, anna minun pestä pois syntisi ja uudestisynnyttää sinut elävään toivoon. Vain minä kykenen antamaan sinun omaantuntoosi sellaisen ilon ja rauhan, jota tämä maailma ei voi antaa." Mutta älä siirrä parannusta tuonnemmaksi, et tiedä, kuinka kauan Herra vielä kutsuu.

Jari Muta (Koillis-Savo -lehti syyskuu-92)
Riistavesi littl

5

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvää joulua

      Todella vaikuttava ja liikuttava kertomus rakkaudesta Jeesukseen ja lähimmäisiin. Ehkäpä vain lapsi voi olla näin vilpitön.

      • ...

        ....


    • Kyllä on

      Useamman kerran ollut palstalla, mutta aina yhtä liikuttava, vakuuttava todistus Jumalan suunnitelmista.

      • näkymätön ninni

        Niin on!


    • Kaikille

      Hyvää yötä myöskin nyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2606
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1143
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe