Tuleeko minusta kalju?

kaljua pelkäävä

Olen siis 18-vuotias äijä. Hiukseni ovat melko vahvoja, jämäkkää ja paksua laatua kuten parturini sanoi viikko sitten, sekä tummaa.
Isäni isä ei ollut kalju, ei hänen äitinsä isä eivätkä myöskään äidin isovanhemmat, mutta sattumoisin on käynyt niin että isäni on kalju samoin kuin äitini isäkin on kalju.
Minua pelottaa ajatus jos minusta tulee kalju, ja se hermostuttaa minua.
Koska esivanhempani eivät olleet kaljuja, voiko heiltä tulleet perintötekijät estää kaljuuntumisen vai onko mitään tehtävissä?

5

241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tötötöö

      Suurin merkitys lienee kai sillä että äitisi isä on kalju. Itselläni on lähes sama tilanne. Isän puolen suvussa paksut ja vahvat hiukset eikä isälläni (kohta 60v) ole merkkiäkään hiusten ohenemisesta. Äidin puolella taas paskaakin paskemmat geenit, eli äidin isä on kaljuuntunut nuorena. Itse olen reilu parikymppinen ja valitettavasti perintötekijät äidin puolelta alkavat näkyä. On se vittumaista periä ne paskemman suvun geenit, mutta sille ei voi mitään.

    • Hmm...

      Meitä on 3 veljestä, 2 on kaljuja, ja äidin isällä oli paksu musta
      tukka 80-kymppisenä, samoin isän isällä.
      Isän äidin puolelta se kaljupäisyys minun tapauksessa
      on perittyä.

    • kaljua pelkäävä

      Kerroin myös ettei äitini isovanhemmat eivät olleet koskaan kaljuja, myös äitini isän isä ei ollut kalju koskaan. Samoin isäni isä ei ollut kalju muttei myöskään isäni äidin isä. Voiko heiltä perityt geenit vaikuttaa kaljuuden estämiseen vaikka hoitomuotojakin on olemassa?

    • mi6

      Kaljuuntumiseen vaikutta myös ympäristötekijät. Sitä tulehdusreaktiota hiuspohjassa voi lieventää jättämällä laktoosin pois ruokavaliosta. Näin kärjistetysti voisi todeta siitä eräästä mainoksesta (en ole koskaan juonut maitoa ja sen kyllä huomaa), että aikamoinen pehko oli jäbällä.
      Eläinrasvojen syöminen vaikuttaa testosteronitasoja kohottavasti, ja korkeat tasot on yhdistetty tutkimuksissa kaljuutumiseen. Toisaalta vegaaniksi ryhtyminen voi tuoda vielä pahempia ongelmia puutostilojen myötä.

      • Kaljua pelkäävä

        En siis yhtään ihmettele että ranskalaisella appiukollani on niinkin paljon tukkaa, kun ei maitoa juo XD Mutta kyllä mä siitäkin huolimatta maitoa kulutan jossain määrin.
        Sekin vaan kun isopappani eli siistissä ympäristössä (En usko että se nykyisellä vaatimustasolla olisi hygieninen paikka mutta silti, suht siistissä ympäristössä) niin hänen oma asuntonsa oli melko karu ja kamala paikka, jossa pappani varttui: Ei kunnolla ravintoa eikä siisteydestä tietoa, emäntä kun oli kuollut.

        Noooh, hyvä tietää että toivo ei ole menetetty, en halua olla kaljupää aikuisena miehenä (Ja tämä isopappakin eli 89-vuotiaaksi eikä silloinkaan kaljusta merkkiä)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3120
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2111
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1885
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      72
      1587
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1346
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe