Jumala Parantaa!

sinettisormus1

40

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinettisormus1

      PSALMIT 139
      1. Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi. Herra, sinä tutkit minua ja tunnet
      minut.
      2. Istunpa minä tahi nousen, sinä sen tiedät; sinä ymmärrät minun ajatukseni kaukaa.
      3. Käynpä tahi makaan, sinä sen havaitset, ja kaikki minun tieni ovat sinulle tutut.
      4. Sillä, katso, ei ole sanaa minun kielelläni, jota sinä, Herra, et täysin tunne.
      5. Sinä olet saartanut minut edestä ja takaa ja laskenut kätesi minun päälleni.
      6. Senkaltainen tieto on minulle ylen ihmeellinen, ylen korkea käsittääkseni sen.
      7. Minne minä voisin mennä, kussa ei sinun Henkesi olisi, minne paeta sinun kasvojesi edestä?
      8. Jos minä taivaaseen nousisin, niin sinä olet siellä; jos minä tuonelaan vuoteeni tekisin, niin katso, sinä olet siellä.
      9. Jos minä kohoaisin aamuruskon siivillä ja asettuisin asumaan meren ääriin,
      10. sielläkin sinun kätesi minua taluttaisi, sinun oikea kätesi tarttuisi minuun.
      11. Ja jos minä sanoisin: "Peittäköön minut pimeys, ja valkeus minun ympärilläni tulkoon yöksi",
      12. niin ei pimeyskään olisi sinulle pimeä: yö valaisisi niinkuin päivä, pimeys olisi niinkuin valkeus.
      13. Sillä sinä olet luonut minun munaskuuni, sinä kudoit minut kokoon äitini kohdussa.
      14. Minä kiitän sinua siitä, että olen tehty ylen ihmeellisesti; ihmeelliset ovat sinun tekosi, sen minun sieluni kyllä tietää.
      15. Minun luuni eivät olleet sinulta salatut, kun minut salassa valmistettiin, kun minut taiten tehtiin maan syvyyksissä.
      16. Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani. Minun päiväni olivat määrätyt ja kirjoitetut kaikki sinun kirjaasi, ennenkuin ainoakaan niistä oli tullut.
      17. Mutta kuinka kalliit ovat minulle sinun ajatuksesi, Jumala, kuinka suuri on niitten luku!
      18. Jos minä tahtoisin ne lukea, olisi niitä enemmän kuin hiekan jyväsiä. - Minä herään ja olen vielä sinun tykönäsi.
      19. Jumala, jospa sinä surmaisit jumalattomat! Ja te murhamiehet, väistykää minusta pois!
      20. Sillä he puhuvat sinusta petollisesti ja lausuvat turhaan sinun nimesi - nuo sinun vihollisesi.
      21. Herra, enkö minä vihaisi niitä, jotka sinua vihaavat, enkö inhoaisi niitä, jotka sinua vastustavat?
      22. Kaikella vihalla minä heitä vihaan, he ovat minun omia vihollisiani.
      23. Tutki minua, Jumala, ja tunne minun sydämeni, koettele minua ja tunne minun ajatukseni.
      24. Ja katso: jos minun tieni on vaivaan vievä, niin johdata minut iankaikkiselle tielle.

    • sinettisormus1
    • sinettisormus1

      PSALMIT 51
      1. Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi,

      2. kun profeetta Naatan tuli hänen luokseen, sen jälkeen kuin hän oli yhtynyt Batsebaan.
      3. Jumala, ole minulle armollinen hyvyytesi tähden; pyyhi pois minun syntini suuren laupeutesi tähden.
      4. Pese minut puhtaaksi rikoksestani, puhdista minut synnistäni.
      5. Sillä minä tunnen rikokseni, ja minun syntini on aina minun edessäni.
      6. Sinua ainoata vastaan minä olen syntiä tehnyt, tehnyt sitä, mikä on pahaa sinun silmissäsi; mutta sinä olet oikea puheessasi ja puhdas tuomitessasi.
      7. Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt.
      8. Katso, totuutta sinä tahdot salatuimpaan saakka, ja sisimmässäni sinä ilmoitat minulle viisauden.
      9. Puhdista minut isopilla, että minä puhdistuisin, pese minut, että minä lunta valkeammaksi tulisin.
      10. Anna minun kuulla iloa ja riemua, että ihastuisivat ne luut, jotka särkenyt olet.
      11. Peitä kasvosi näkemästä minun syntejäni, pyyhi pois kaikki minun pahat tekoni.
      12. Jumala, luo minuun puhdas sydän ja anna minulle uusi, vahva henki.
      13. Älä heitä minua pois kasvojesi edestä, äläkä ota minulta pois Pyhää Henkeäsi.
      14. Anna minulle jälleen autuutesi ilo, ja tue minua alttiuden hengellä.
      15. Minä tahdon opettaa väärille sinun tiesi, että syntiset sinun tykösi palajaisivat.
      16. Päästä minut verenvioista, Jumala, minun autuuteni Jumala, että minun kieleni riemuitsisi sinun vanhurskaudestasi.
      17. Herra, avaa minun huuleni, että minun suuni julistaisi sinun kiitostasi.
      18. Sillä ei sinulle kelpaa teurasuhri, sen minä kyllä antaisin; polttouhri ei ole sinulle mieleen.
      19. Jumalalle kelpaava uhri on särjetty henki; särjettyä ja murtunutta sydäntä et sinä, Jumala, hylkää.
      20. Osoita armossasi hyvyyttä Siionille, rakenna Jerusalemin muurit.
      21. Silloin sinulle kelpaavat oikeat teurasuhrit, polttouhrit ja kokonaisuhrit; silloin uhrataan härkiä sinun alttarillasi.

      • ...

        ....


    • Siunaten

      Siunausta kaikille Jeesukseen Kristukseen uskoville.

    • näkymätön ninni

      Meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Rauha, Rakkaus ja Armo olkoon teidän kaikkien kanssa!

      • Näkyvä

        Kiitos samoin, Ninni.


    • sinettisormus1
    • aassss

      Amen amen

    • sinettisormus1
    • Aina ajankohtaista

      Siinäpä vasta ajankohtaista asiaa.

    • sinettisormus1
    • sinettisormus1

      Kansan mielialojen hoito oli sodan aikana tärkeä tehtävä. Menestyminen siinä vaikutti sodan lopputulokseen. Aseveliliitto oli tärkeä lenkki tässä työssä, henkisen rintaman ylläpidossa.
      Talkootoiminta oli sodan yksimielisyyden kauneimmista luvuista. Sitä tehtiin kotirintamalla ja rintamajoukkojen keskellä. Talkootyössä vedottiin monesti suomalaisten kilpailuhenkeen, jota meillä on ollut aina. Se lujitti yhteishenkeä. He tekivät työtä ja olivat tarmokkaita. Kaikki kynnelle kykenevät osallistuvat. Tätä henkeä ei valitettavasti Suomesta enää löydy, korkeintaan jostain vanhainkodin osastolta, se on miltei kuollut pois. Ihmiset ovat muuttuneet välinpitämättömiksi, oma napa on tärkein. Jos nyt tulisi sota, en tiedä kuinka selviäisimme. Materialismi on tuhonnut meidät ja himot ja halut ovat saaneet monen elämään jumalallisen vallan, me palvomme mammonan jumalaa. Sodassa odottavan aika kävi usein pitkäksikin. Loputtomalta tuntuvan ajan lisäksi sotilaita koetteli korsujen kosteus ja pimeys sekä toistuvat vartiovuorot. Pitkästymistä ja masentumista yritettiin voittaa esim. puhdetöiden avulla Miehet tekivät aikansa kuluksi kauniita puuesineitä ja käsitöitä. Evakko taipaleelle ihmiset eivät voineet ottaa paljon omaisuutta mukaan ainoastaan sen minkä ehti ja paljonko jaksoi kantaa. Kaupungit olivat vihollisen pommituskohteita, mutta niinhän se on näkymättömässäkin maailmassa tänä päivänäkin. Kaupungit ovat usein synnin asuinpaikkoja, siellä on paljon houkutuksia, vihollisen leikkikenttiä.

    • sinettisormus1

      Älä unohda laupeutta, älä uskollisuutta - kiedo ne kaulaasi, kirjoita sydämesi tauluun, niin saat rakkautta ja kiitosta sekä Jumalalta että ihmisiltä. Älä jätä elämääsi oman ymmärryksesi varaan, vaan turvaa koko sydämestäsi Herraan. Missä kuljetkin, pidä Hänet mielessäsi, hän viitoittaa sinulle oikean tien. Älä luulottele olevasi viisas; pelkää Herraa ja karta pahaa. Siinä on lääke, joka pitää koko ruumiisi terveenä.
      ( Sananl. 3:3-8).
      Jumala oli, on tänä päivänä ja on aina oleva sama, eikä Hänen Sanansa muutu tänä päivänäkään, meidän mieltymyksiemme mukaan. Ihminen haluaisi jo muuttaa Sanankin omien halujensa mukaiseksi.

    • sinettisormus1
    • sinettisormus1

      Taivas yksin käsittää kaiken ja taivas yksin antaa lopullisen palkan iankaikkisuudessa. Kaikki kuuluu ristin kantamiseen, kaikki kuuluu kuolemiseen itseltään, tulemiseen enemmän ja enemmän Jeesuksen kaltaiseksi, jotta Hän saisi kirkkauden ja kunnian tässä saviastiassa ja sen kautta kaikki aineellinen on eräs suurimpia esteitä Jumalan pääsylle meidän elämässämme. Taivaassa on Jumala, joka punnitsee ihmisten teot, joista jokainen heistä vastaa iankaikkisuudessa, Hänen edessään.
      Jumala sanoi Aabrahamille:
      -” Minä olen sinun kilpesi; sinun palkkasi on oleva sangen suuri.”

    • Inhottava realisti

      Sinettisormus1.

      Mitä tekemistä näemmä loputtomalla julistuksellasi on profetioiden tai niistä keskustelemisen kanssa?

      • sinettisormus1

        Haluat minut pois täältä? Olenko satuttanut sisintäsi?


      • Inhottava realisti
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Haluat minut pois täältä? Olenko satuttanut sisintäsi?

        Koeta keskustella aiheesta. Valtavan pitkät uskonnolliset julistukset kuuluvat toisiin keskusteluihin. Ymmärtänet sen?


      • sinettisormus1
        Inhottava realisti kirjoitti:

        Koeta keskustella aiheesta. Valtavan pitkät uskonnolliset julistukset kuuluvat toisiin keskusteluihin. Ymmärtänet sen?

        Ymmärrykseni on se, minkä olen Jumalalta saanut. En voi muuksi muuttua, voitko sinä?


      • sinettisormus1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Ymmärrykseni on se, minkä olen Jumalalta saanut. En voi muuksi muuttua, voitko sinä?

        ... ps. mikä foorumi minulle olisi paras? olen itse myös miettinyt jonkin uuden aloittamista?


      • IR:lle infoa
        Inhottava realisti kirjoitti:

        Koeta keskustella aiheesta. Valtavan pitkät uskonnolliset julistukset kuuluvat toisiin keskusteluihin. Ymmärtänet sen?

        Inhottava realisti.

        Koeta keskustella palstan aiheesta ja ketjun aiheesta.

        Valtavan pitkät ateisyiset julistukset kuuluvat toisiin keskusteluihin. Ymmärtänet sen?

        Painoarvo on palstanaiheella ja ketjun aloituksella
        EI ATEISMISTA KESKUSTELULLA ATEISTIN JOHDOLLA.


    • sinettisormus1
    • sinettisormus1
    • Seurailija1

      Olen aiemmin puhunut tyttäreni 3 vuotiaasta lapsesta ja kuinka huonot välit meillä koko perheellä on häneen tuon lapsen isään.. Poliisitkin on joutunut pari kertaa pyytämään paikalle, oikeudenkäyntiä myöten..

      Nyt asiat ovat parantuneet kertalaakista!, kaikki vihat ovat poissa, muutos tuli toissapäivänä, olimme jo eilen hänen luonaan kahvilla, kaikki on nyt hyvin..

      Samana päivänä poikammekin sai jatkon työmaallaan, hänen työsuhteensa piti päättyä 23 päivä tätä kuuta mutta nyt tuli muutos aivan yllättäen ja puhuivat jo vakituisesta paikasta..

      Nuo molemmat ovat rukousvastauksia. Kiitos Jumalalle!

      • Seurailija1

        Sinetti ja muut..Oletteko katsoneet Isännän pöydässä sarjan uusimman jakson numero 174, Vieraana Janne Kujala. Todella väkevä todistus! Kannattaa ehdottomasti katsoa jos ei ole jo katsonut.


      • sinettisormus1
        Seurailija1 kirjoitti:

        Sinetti ja muut..Oletteko katsoneet Isännän pöydässä sarjan uusimman jakson numero 174, Vieraana Janne Kujala. Todella väkevä todistus! Kannattaa ehdottomasti katsoa jos ei ole jo katsonut.

        Kiitos Seurailija viestistäsi. Totisesti, meidän rukouksemme on vihdoin muuttumassa näkyviksi, Kiitos ja Kunnia Jeesukselle Kristukselle! Ikävä sinua on ollut täälläkin. Tässä tuo ohjelmasi linkki, täytyy käydä katsomassa.

        http://www.tv7.fi/vod/player/?program=40295


      • sinettisormus1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Kiitos Seurailija viestistäsi. Totisesti, meidän rukouksemme on vihdoin muuttumassa näkyviksi, Kiitos ja Kunnia Jeesukselle Kristukselle! Ikävä sinua on ollut täälläkin. Tässä tuo ohjelmasi linkki, täytyy käydä katsomassa.

        http://www.tv7.fi/vod/player/?program=40295

        Totta puhuit, väkevä oli todistus, olisipa ihana kuulla lisääkin .....


      • Seurailija1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Totta puhuit, väkevä oli todistus, olisipa ihana kuulla lisääkin .....

        En voi nyt mutta huomenna kirijootan..@


      • Hyvä asia
        Seurailija1 kirjoitti:

        En voi nyt mutta huomenna kirijootan..@

        Kiitos sinetille hyvästä aloituksesta ja ketjusta.


      • Seurailija1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Kiitos Seurailija viestistäsi. Totisesti, meidän rukouksemme on vihdoin muuttumassa näkyviksi, Kiitos ja Kunnia Jeesukselle Kristukselle! Ikävä sinua on ollut täälläkin. Tässä tuo ohjelmasi linkki, täytyy käydä katsomassa.

        http://www.tv7.fi/vod/player/?program=40295

        Tuo Janne Kujalan todistus on tosi hyvä ja olen samaa mieltä hänen kanssaan että suomen hengellinen tila on vaisua muuttunut, seurakunnissa toiminta on liian helppoa ja pelastusvarmaa..

        Nuo rukousvastaukset mitä perhekuntaani tuli sattuivat oudosti siihen että olin puolustanut sanaa hyvin voimallisesti, paukutin arkkipiispaakin ulos kirkosta, olin monessa asiassa melkein raivona esin tasa-arvoisessa avioliittolaissa.. Tuli vaan mieleeni että siksikö Jumala vastasi.. en voi mennä väittämään niin mutta mieleeni tuli.. Nuo rukosvastaukset pelasti joulun ne olivat parasta mitä toivoa voi, ei voi liikaa Jumalaa niistä kiittää ja vielä kaksi yhtäaikaa!!!.. enkä todellakaan ole puolustanut sanaa niin että hyötyisin siitä!, ei ole käynyt edes mielessäni sellainen, ihan sydämestäni olen rohkeasti puolustanut sanaa.

        Olin viime torstai iltana Romanien seuroissa, tilaisuus oli Pyhänhengen täyteinen ja tämä mies jonka luona tilaisuus oli on palava uskossaan, hän julistaa voimallisesti että heikkoa hirvittää, melkein tulenlieskoja tulee suustaan ja sanat ovat suoraan raamatusta, hän ei mielistele maallisuutta..

        Seuraavana yönä(eli toissayönä) näin pahan unen, olin tuon samaisen Romani miehen kanssa laskemassa suurta purjevenettä vesille nosturilla kun yhtä-äkkiä nostoliinat pettivät ja vene tippui maahan.. Unessa näytettiin erkoisesti sitä kun köli lähti irti veneestä, itse vene kaatui maahan ja köli erkaantui muutaman metrin päähän..

        Purjevene ei pysy pystyssä jos köli lähtee irti, se kaatuu ja täyttyy vedellä, uppoaa. Raskas köli pitää sen tasapainossa ja pystyssä kovassakin myrskyssä.. Tuo selvä uni täytti eilisen päivän ajatukseni, se oli niin selvä/tarkka kuvaus ja se loppui heti kun pystyi toteamaan että köli on kokonaan irti ja vene maassa vahingoittuneena..On niin ristiriitaiset ajatukset, ollaanko tehty jotain väärin?.

        Olenko aukonut päätäni liikaa? ottanut liikaa kantaa, ollut liian rohkea, tuominnut väärin, ei ole ollut raamatunmukaista?, mennyt jollekkin kielletylle alueelle?.. Ja tuo Romani mieskin, hänen julistuksensa oli raamatun mukaista ja palavaa.. Mitä ihmettä uni tarkoittaa?.. Vai voiko olla niin että pahahenki kostaa kun olemme liikaa puolustaneet sanaa.. niin ainkin vielä uskon asian olevan, olen pyytänyt Pyhäähenkeä selvittämään asiaa.. Aamen.


    • Mielisairaitten

      Höpinää. Tämä uppoaa samankaltaisiin.

      • Ei meillä tietoa

        mutta sinullahan siitä onkin kokemuksia, että mikä uppoaa.


    • 1Saara

      Voi miten ihana puhe taas tuossa ylempänä olevassa linkissa Rauno Helpiltä!

    • Ihme touhua

      Huijausta. Luin kaiken ja tuli silti flunssa.

    • Hyvää on ketjussa

      Lukijoina arvostamme Raamatullisia asioita.

    • Inhottava realisti

      Tapahtumien tulkitseminen "rukousvastauksiksi" on asioiden yksinkertaistamista. Maailmassa tapahtuu asioita ja toisaalta monien toive jää toteutumattakin. Rukousten yhteyttä tapahtumiin on vaikea todistaa suuntaan tai toiseen.

    • sinettisormus1
    • sinettisormus1

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      101
      1497
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1064
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      976
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      877
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      822
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      654
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe