Kerkeekö toimeentulotuki tulla mulle 31.12.14?

.Juulia

Tarviisin nyt tähän asiaan neuvoja, jotta tietäisin paljon loppukuuksi säästän esimerkiksi rahaa...

Jätin toimeentulotuki hakemuksen eilen, perjantaina, vähän ennen klo 16 kun olin just päässy työkokeilusta ja sossun konttori menos ihan nippa nappa kiinni. Kyse on siis jatkohakemuksesta.

Se vanhempi naisvirkailija otti mun hakemuksen vastaan ja kysyin sit siltä et kerkeeks mun rahat tulla tän kuun loppuun, kun mä hain sitä 1.1.15 alkaen ja yleensähän ne rahat maksetaan jo edellisenä päivänä tilille, eli edelliseen kuun vika päivä jos se on viel arki pvä nii pitäs näkyy rahat tilillä! Ja nythän näin on et 31.12 on arki päivä, oliko se muistaakseni keskiviikko, pitää tarkistaa. Niin ma se lähtee varmaan maksatukseen, eiks vaan, mut kauan se kerkee siel maksatukses edetä kun ensviikkohan on jouluviikko?? Miten se joulu vaikuttaa... Tää nainen viel sano et heil on ollu nyt hirveät ruuhkat ja normaali käsittelyaika 2viikkoa!

Joten laitelkaahan nyt vastauksia.

Mietin et jos jättäsin tilille 50e, selviinkö sillä siihen asti jos elän säästeliäästi kun mulle tulee seuraavan kerran rahaa? Pitäs vielä maksaa muutama laskukin ettei mee luottotiedot..

22

167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Petu...

      Todennäköisesti maksussa vasta tammikuun ekana arkipäivänä.

      Koska olet toimittanut hakemuksen virka-aikana 20.12. niin päätös pitää tehdä siten, että rahat ovat maksussa 2.1.2015. Jos eivät ole tuolloin maksussa niin kantelua aluehallintovirastoon, oikeuskanslerille, tai oikeusasiamiehelle.

      Kun pitää oikeuksistaan kiinni ja muistaa laillisuusvalvonnalla virheiden sattuessa niin oppivat yleensä melko pian käsittelemmän ko. henkilön asiat lainmukaisesti kaikin puolin.

      http://www.toimeentulotuki.net

      • .Juulia

        Siis näkyvät mun tilillä jo sillon 1.1.15 ja pystyn nostamaan sillon sitä rahaa, vai miten?

        Mutta nyt ei ilmeisesti kerkee tulla sit tän kuun vikaan päivään? kun normaalistihan se menee niin, että jos haet toimeentulotukea aina kuun ekasta päivästä alkaen, niin se tt-tuki maksetaan sinun tilille jo edellisenä päivänä ja sillon yleensä kuun vika päivä näkyy ne rahat tilillä viim. iltapäivällä. Ja jos kuun vika päivä sattuu olemaan viikonloppu, millon raha ei kulje, niin sitten siitä katottuna sen kuun vikana arkipäivänä tulee kuitenkin ne rahat.

        Eiks mee näin?

        Ja jätin siis sen hakemuksen, EILEN, 19.12. Tänään on la ja 20.12. Eikä viikonloppuna mun tietääkseen raha kulje tai mitkään raha asiat hoidu.

        Toivottavasti se vahtimestari ämmä ei nyt hukkaa niitä mun tiliotteita tai toimeentulohakemusta kun sen siinä kiireessä annoin sille...!

        Pelkään taas että menee kerjuu puuhiks tai tosi tiukille toi mun rahatilanne, ettei oo rahaa ees ruokaan! :(

        Kyllä se äkkiä hurahtaa tuo 480e/kk... Joskus mulla jäi jopa 200e säästöön... Mut nyt ollu niin paljon kaikkia velkoja yms omia menoja.....


      • Aatot arkipäiviä?
        .Juulia kirjoitti:

        Siis näkyvät mun tilillä jo sillon 1.1.15 ja pystyn nostamaan sillon sitä rahaa, vai miten?

        Mutta nyt ei ilmeisesti kerkee tulla sit tän kuun vikaan päivään? kun normaalistihan se menee niin, että jos haet toimeentulotukea aina kuun ekasta päivästä alkaen, niin se tt-tuki maksetaan sinun tilille jo edellisenä päivänä ja sillon yleensä kuun vika päivä näkyy ne rahat tilillä viim. iltapäivällä. Ja jos kuun vika päivä sattuu olemaan viikonloppu, millon raha ei kulje, niin sitten siitä katottuna sen kuun vikana arkipäivänä tulee kuitenkin ne rahat.

        Eiks mee näin?

        Ja jätin siis sen hakemuksen, EILEN, 19.12. Tänään on la ja 20.12. Eikä viikonloppuna mun tietääkseen raha kulje tai mitkään raha asiat hoidu.

        Toivottavasti se vahtimestari ämmä ei nyt hukkaa niitä mun tiliotteita tai toimeentulohakemusta kun sen siinä kiireessä annoin sille...!

        Pelkään taas että menee kerjuu puuhiks tai tosi tiukille toi mun rahatilanne, ettei oo rahaa ees ruokaan! :(

        Kyllä se äkkiä hurahtaa tuo 480e/kk... Joskus mulla jäi jopa 200e säästöön... Mut nyt ollu niin paljon kaikkia velkoja yms omia menoja.....

        19.12. jätetty hakemus on ainakin Oulun sossun mukaan "perillä" vasta seuraavana arkipäivänä, eli maanantai 22.12. on eka arkipv tuossa sun hakemuksen käsittelyssä. Tuosta laskettuna tiistai on 2.pv (jouluaattoa ei lasketa?!), 29.12. on 3.arkipv(?), 30.12. 4.arkipv(?) jne... onko uudenvuoden aatto arkipäivä? Jos ei, niin se 7 arkipäivää menee pitkälle tammikuuhun ja ne maksuthan kulkee muuten vain arkipäivinä... 1.1. on pyhä, 2.1.2015 on arki.. meniskö villisti veikattuna 5.1.2015?


      • .Juulia
        Aatot arkipäiviä? kirjoitti:

        19.12. jätetty hakemus on ainakin Oulun sossun mukaan "perillä" vasta seuraavana arkipäivänä, eli maanantai 22.12. on eka arkipv tuossa sun hakemuksen käsittelyssä. Tuosta laskettuna tiistai on 2.pv (jouluaattoa ei lasketa?!), 29.12. on 3.arkipv(?), 30.12. 4.arkipv(?) jne... onko uudenvuoden aatto arkipäivä? Jos ei, niin se 7 arkipäivää menee pitkälle tammikuuhun ja ne maksuthan kulkee muuten vain arkipäivinä... 1.1. on pyhä, 2.1.2015 on arki.. meniskö villisti veikattuna 5.1.2015?

        Auts... ;(

        No mitä luulet jos jätän tilille 50e, selviänkö sillä tuohon asti??

        Kysymys on nyt Helsingin sosiaalitoimistosta.


      • kyl selviytyy
        .Juulia kirjoitti:

        Auts... ;(

        No mitä luulet jos jätän tilille 50e, selviänkö sillä tuohon asti??

        Kysymys on nyt Helsingin sosiaalitoimistosta.

        Minä selviytyisin hyvin 50 eurolla. Sinusta ei muut voi tietää. Mutta kaiketi sinäkin selviydyt, kun on pakko. Siis tuskin kuolet, ennen kuin saat rahaa.


    • sanoisin

      7 arkipäivää on käsittelyaika, mutta teidän kunnassa työntekijän mukaan kahden viikon jono eli 14 arkipäivää. Tuolloin rahat tulisivat n. 15.1. En luottaisi nopeampaan käsittelyyn, jos kerran on sanottu että kahden viikon jono. Voi olla vielä lomia ja sairastumisia kuten tähän aikaan vuodesta usein on.

      Jos olisit toimittanut kuun alussa hakemuksesi (itse toimitin 1.12:) niin rahat olisivat näpissäsi jouluksi (pyysin etuajassa:)

      • .Juulia

        Miksi niillä kestää sen käsittelyssä noin kauan?

        Ja ainakin tähän asti, jos olen toimittanut puolessa väliä kuuta sen hakemuksen, nii olen kyllä saanut rahat yleensä vika päivä tilille..

        Joskus myöhemminkin ja sillon sossu on hoputtanut käsittelyä tai olen saanut maksusitomuksen ruokakauppaan, etten jää esim. Ruuatta ja juomatta...

        Aika köyhä joulu tulee nyt vaan. Ei maha mittään. :)

        Mut jos ne käsittelis 7arkipäiväs, niin millon sillon rahat ois mun tilillä!?


      • sanoisin
        .Juulia kirjoitti:

        Miksi niillä kestää sen käsittelyssä noin kauan?

        Ja ainakin tähän asti, jos olen toimittanut puolessa väliä kuuta sen hakemuksen, nii olen kyllä saanut rahat yleensä vika päivä tilille..

        Joskus myöhemminkin ja sillon sossu on hoputtanut käsittelyä tai olen saanut maksusitomuksen ruokakauppaan, etten jää esim. Ruuatta ja juomatta...

        Aika köyhä joulu tulee nyt vaan. Ei maha mittään. :)

        Mut jos ne käsittelis 7arkipäiväs, niin millon sillon rahat ois mun tilillä!?

        5.1 jos sinulla on sama pankki kuin heillä.


      • yritä kestää
        .Juulia kirjoitti:

        Miksi niillä kestää sen käsittelyssä noin kauan?

        Ja ainakin tähän asti, jos olen toimittanut puolessa väliä kuuta sen hakemuksen, nii olen kyllä saanut rahat yleensä vika päivä tilille..

        Joskus myöhemminkin ja sillon sossu on hoputtanut käsittelyä tai olen saanut maksusitomuksen ruokakauppaan, etten jää esim. Ruuatta ja juomatta...

        Aika köyhä joulu tulee nyt vaan. Ei maha mittään. :)

        Mut jos ne käsittelis 7arkipäiväs, niin millon sillon rahat ois mun tilillä!?

        No ainakin hesassa järjestelmä tökkii aina välillä niin ettei sillä pysty juuri mitään tekemään. Pari kertaa oon soittanut sinne ja sanovat etteivät nää sieltä mitään kun on taas tällainen päivä tän tietojärjestelmän kanssa. Toiseksi nyt hesassa on tosi paljon hakemuksia. Työttömiä pukkaa koko ajan lisää ja joulukuussa on todellakin paljon arkipyhiä mitkä vielä hidastaa käsittelyä jos sen päälle vielä sairaspoissaoloja. Yritä kestää, toivottavasti saat rahasi viimeistään 2.1.15. Kyllä sinne asti pitäis 50 eurolla pärjätä jos ostaa halpaa ruokaa. Tosin voithan käydä leipäjonossa hakemassa ruokaa lisää. Ainakin Myllypurun metron luona on yksi leipäjono.


    • en usko

      En usko että perustoimentulotukirahoja saat vielä 31.12.14 tilillesi jos kerta hakemuksen olet vasta 19.12 jättänyt, siinä on aika monta pyhäpäivää välissä ja vaikka päätös tehtäisiinkin 7 työpäivän sisään tuosta hakemuksen jättöpäivästä, niin maksatuskin kestää usein sen 1-2 työpäivää, sillä jos sossu laittaa rahat maksuun vaikka 2.1 danske bankin tililtä, niin ne ovat sinun säästöpankin tililläsi vasta 5.1

      Ois ehkä kannattanut jättää se tammikuun toimeentulotukihakemus vaikka 4.12 tai jotain jos kerta on noin kiire noilla rahoilla

      • .Juulia

        No rupeen kyl ensvuonna hoitamaan paremmin nämä asiat! Mutta ei kai sitä uutta hakemusta tarvitse jättää heti kun on just yhden kuun rahat saanu?? Kuukaudessa on maximissaan 30-31pvä, niin kai riittää jos uuden hakemuksen jättää esim. 15pvä aina kuuta?

        Ja mulla on osuuspankin tili.

        Ja sekö ei sit mitään vaikuta, mistä alkaen sitä rahaa haetaan? Kun olen pistänyt 1.1.15 alkaen, niin ne silti tulee myöhässä??


      • 17+15=?
        .Juulia kirjoitti:

        No rupeen kyl ensvuonna hoitamaan paremmin nämä asiat! Mutta ei kai sitä uutta hakemusta tarvitse jättää heti kun on just yhden kuun rahat saanu?? Kuukaudessa on maximissaan 30-31pvä, niin kai riittää jos uuden hakemuksen jättää esim. 15pvä aina kuuta?

        Ja mulla on osuuspankin tili.

        Ja sekö ei sit mitään vaikuta, mistä alkaen sitä rahaa haetaan? Kun olen pistänyt 1.1.15 alkaen, niin ne silti tulee myöhässä??

        Helsingissä osuuspankin tilille tulee toimeentulotuki heti seuraavana päivänä kun se on laitettu maksuun.

        Ja kyllä sitä toimeentulotukea voi hakea jo vaikka edellisen kuun 15. päivä, niin tulee silloin rahat aina ajoissa tilille.

        Hakemuksen ylälaitaan kirjoitettu pikku raapustelu päivämäärästä ei vaikuta mitenkään siihen miten niitä hakemuksia otetaan käsiteltäväksi sieltä 1000 hakemuksen pinosta. Hakemukset käsitellään yleensä jättöpäivän leiman mukaan.

        Suosittelisin että kun kerta elät noin tiukkaa elämää että alkaisit jatkossa hakemaan sitä toimeentulotukea jo hyvissä ajoin. Helmikuun hakemus kannattaa jättää jo 15.1.


      • näin Stadissa
        17+15=? kirjoitti:

        Helsingissä osuuspankin tilille tulee toimeentulotuki heti seuraavana päivänä kun se on laitettu maksuun.

        Ja kyllä sitä toimeentulotukea voi hakea jo vaikka edellisen kuun 15. päivä, niin tulee silloin rahat aina ajoissa tilille.

        Hakemuksen ylälaitaan kirjoitettu pikku raapustelu päivämäärästä ei vaikuta mitenkään siihen miten niitä hakemuksia otetaan käsiteltäväksi sieltä 1000 hakemuksen pinosta. Hakemukset käsitellään yleensä jättöpäivän leiman mukaan.

        Suosittelisin että kun kerta elät noin tiukkaa elämää että alkaisit jatkossa hakemaan sitä toimeentulotukea jo hyvissä ajoin. Helmikuun hakemus kannattaa jättää jo 15.1.

        Helsingissä ei välttämättä auta mitään jos laittaa hakemuksen vaikka tammikuun 15. päivä. Tilille sossurahat voivat silti tulla helmikuun 15-17.pvänä eikä suinkaan tammikuun viim.päivänä tai helmikuun ensimmäisenä. Uusi hakemus pitäisi siis jättää saman tien kun edelliset rahat ovat tulleet (jos edes ovat tulleet siihen mennessä...). Jos eivät edellisetkään rahat ole vielä tulleet, niin silti vaan uutta hakemusta kehiin.


      • ei ole noin
        17+15=? kirjoitti:

        Helsingissä osuuspankin tilille tulee toimeentulotuki heti seuraavana päivänä kun se on laitettu maksuun.

        Ja kyllä sitä toimeentulotukea voi hakea jo vaikka edellisen kuun 15. päivä, niin tulee silloin rahat aina ajoissa tilille.

        Hakemuksen ylälaitaan kirjoitettu pikku raapustelu päivämäärästä ei vaikuta mitenkään siihen miten niitä hakemuksia otetaan käsiteltäväksi sieltä 1000 hakemuksen pinosta. Hakemukset käsitellään yleensä jättöpäivän leiman mukaan.

        Suosittelisin että kun kerta elät noin tiukkaa elämää että alkaisit jatkossa hakemaan sitä toimeentulotukea jo hyvissä ajoin. Helmikuun hakemus kannattaa jättää jo 15.1.

        Ei pidä paikkaansa. Mulla on osuuspankin tili. Mun päätös on tehty 19.12. mutta rahat tulee vasta tod.näköisesti vasta 23.12.


      • Jouluruuhkaa.
        ei ole noin kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Mulla on osuuspankin tili. Mun päätös on tehty 19.12. mutta rahat tulee vasta tod.näköisesti vasta 23.12.

        Maksatuksessakin on usein jouluisin ruuhkaa. Päätöksen maksuun laittaminen kestää joskus sen 1-3 työpäivää.


    • notta soon

      Aikoinaan kun Vantaan toimeentulotuen käsittelyajat olivat aluhallintoviraston seurannan alla, huvitti suuresti lukea hesarista artikkelia, jossa kehuttiin Vantaata siitä, että oli saanut toimeentulotukihakemuksten käsittelyajat lainmukaisiksi. Siis tuona samana päivänä minunkin toimeentulotukihakemus Vantaalla oli jo ollut yli kaksi viikkkoa käsittelyssä. Kaiken kaikkiaan käsittely kesti yli kolme viikkoa ja päätöskin oli tehty edellisen vuoden vuokran määrällä.

    • notta soon

      "Pahimmillaan toimeentulotuen käsittely kesti 17 arkipäivää, vaikka laki velvoittaa antamaan päätöksen viimeistään seitsemäntenä päivänä hakemuksen saapumisesta."

      Siis tämän hesarin jutun kirjoittamispäivänä minun toimeentulotukihakemus oli jo ollut 2 viikkoa käsittelyssä.

      Loput jutusta tässä :

      http://www.hs.fi/kaupunki/a1400574879193

    • .Juulia

      Noniin 60e nostin iteltäni tänään tililtä ja tällä nyt pitäisi sitten pärjätä, siihen asti ennen kun tulee seuraavan kerran rahaa..

      30e käytän laskujen maksuun.

      Ja sen jälkeen tilille jää enää 2e rahaa.

      Hitto kun tänään lähettivät taas uhkauskirjeen että mun laskut menee ulosottoon ja pitäisi mennä maksujärjestelyyn.. Toivottavasti kerkeän soittaa ja hoitaa huomenna vielä asian?

      Kyllä se tuntuu siltä et nopeesti katoaa näpeistä toi raha... :S

    • 8 pv kesti

      itsellä sossunpäätös Stadissa. Kunnon hässäkkä varmaan meneillään, kun arkipyhiä on maksimit ja vakkarit ovat luultavasti lomalla. Onko kunnallisilla sama kuin valtiolla eli 15v. jälkeen 36 9pv loma?

      Mulle tuli nyt ekan kerran vain kuukauden päätös eteenpäin. Sijaisen päätös vai valmistautumista TYP:n?

      • mikäs juttu tää on

        Olen ymmälläni, saako niitä pidemmäksi aikaa heti kerralla kuin kuukaudeksi. Hain ensimmäistä kertaa toimeentulotukea joten on vähän uutta mulle.


      • 6kk päätös
        mikäs juttu tää on kirjoitti:

        Olen ymmälläni, saako niitä pidemmäksi aikaa heti kerralla kuin kuukaudeksi. Hain ensimmäistä kertaa toimeentulotukea joten on vähän uutta mulle.

        on ainakin mulle parhaimmillaan tullut. Tarkoittaa siis, että 6kk:ta tuli päätöksen mukainen kk-summa kuukauden alussa. Ei siis tullut mitään könttäsummaa förskottina. Nyt sitten tosiaan vain kuukauden päätös ja edessä uusi haku helmikuusta eteenpäin.


    • .Juulia

      Noniin moikka!

      En oo kerenny käymään palstalla vähään aikaan. Oon hitonmoises flunssas ja kuumettakin ollu. :S koko ajan yskittää, nokka vuotaa ja on tukossa, tänään kun aamulla heräsin niin silmäkin rähmi oikeen kunnolla ja oli punanen... eli ilmeisesti olen saanu tähän kaupanpäälitteeks myös silmätulehuksen jostain ! Hienoa !

      Toivokaa että multa menee tämä paha olo ohi. On aivan järkyttävä olo.

      Mut niin, tänään näkee onko toimeentulotuki rahoja tullut vai ei. Iltapäivällä.

      Onneksi kuitenkin sain laskuja sumplittua taas niin, ettei mee ulosottoon. Mut läheltä liippaa. Voimpahan nyt keskittyä pyhät siis lepäämiseen ja tervehtymiseen, vihdoin rauhassa. Tuntuu et täs on ollu niin paljon kaikkee tehtävää.

      Ensvuonna otan kyllä ihan erillaisen asenteen kaikkiin asioihin! Rupeen hoitaa asiat just eikä melkeen, jämptisti eli ajallaan! Se on mun uudenvuoden lupaus. Minä muutun ihmisenä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4974
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3267
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1405
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1245
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      74
      943
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      728
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe