Saako kavereita vaihtaa

helpplease

Mä oon tutustunu viime aikoina pariin uuteen kaveriin ja meistä on tullu aika läheisiä. Osan vanhoista ystävistäni aion todellaki säilyttää, mutta osan kanssa oon ollu vaan pintapuolisesti kaveri. Nyt kun oon pitkästä aikaa löytäny kaks ystävää, jotka ymmärtää mua täysin, toisin ku suurin osa mun vanhoista kavereista, tekis mieli olla vaan niiden uusien frendien kanssa. Nää vanhat kaverit on tosi mukavia ja jos feidaisin ne välillä, niillä olisi kuitenki muitakin kavereita. En haluu loukata niitä, mutta mä olisin mielummin niiden uusien kavereiden kanssa ku niiden vanhojen. Tunnen nää kaverit sen verran hyvin että tiiän, et jos olisin niiden kanssa vähemmän, ne ottais sen itteensä. Jos me ollaan kaikki yhtä aikaa jossain, mä ja mun uudet frendit tiietään et me kaikki oltais mielummin keskenämme silloin. Nää "vanhat kaverit" ei siis edusta kaikkia mun vanhoja kavereita, vaan osaa niistä. Ne on kavereita, joiden kanssa oon ollu lähinnä koulussa. Osa mun vanhoista ystävistä on mulle tosi rakkaita, ja en nyt tarkoita niitä.
Pitäiskö mun kohteliaisuussyistä olla vanhojenkin kavereitteni kanssa yhtä paljon kuin ennenkin vai voinko feidata ne aina välillä niin, että ne ei kuitenkaan jää yksin? Kuinka paljon sitten voi feidata ilman, että oon super bitch..? Mulla on vähän huono omatunto tästä, mut haluun olla myös rehellinen itselleni ja olla siinä seurassa, missä parhaiten viihdyn

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joku?

      Sä saat päättää ihan itse, kenen kaa hengaat.
      Toki on hyvä huomioida vanhojakin kavereita jonkin verran, mutta päätös on sinun.
      Jos haluut olla vaan uusien kamujes kaa, niin siitä vaan.
      Hyvää joulun odotusta. :)

      • helpplease

        Joo, oon samaa mieltä. :) Ymmärrän, jos mun vanhat kaverit pahastuu, mutta aina elämässä muita ei voi miellyttää. Aion silti huomioida vanhat kamut, olla niiden kanssa välillä ja olla ystävänä sillon ku ne ystävää tarvitsee, vaikken yhtä usein kuin ennen. :) Hyvää joulua myös sulle!


      • helpplease kirjoitti:

        Joo, oon samaa mieltä. :) Ymmärrän, jos mun vanhat kaverit pahastuu, mutta aina elämässä muita ei voi miellyttää. Aion silti huomioida vanhat kamut, olla niiden kanssa välillä ja olla ystävänä sillon ku ne ystävää tarvitsee, vaikken yhtä usein kuin ennen. :) Hyvää joulua myös sulle!

        Hyvä vinkki kaikkien kavereiden huomioimiseen: tehkää isolla porukalla jotain kivaa. Esim. megazonea, kartingia tai muuta vähän spesiaalia juttua (parhaimmillaan isolle poppoolle halvempaakin kuin pikkuporukassa). Kuka tietää vaikka uudet kaverisi omaksuisivat vanhat kaverisikin porukkaan. Oma kaveriporukkani kasvoi juuri sillä tavalla, ensin me muutamat tutustuttiin toisiimme ja sitten kaikki rupesivat kutsumaan muita kavereitaan samaan pöytään ja samoihin tapahtumiin. Niinpä viiden hengen porukka paisui yli 20-henkiseksi laumaksi, jossa jokainen tunsi osan ihmisistä paremmin kuin osan.

        Äitini kutsuu tätä kaveriporukkaani erityistarkkailuluokaksi :D


      • helpplease
        santiny kirjoitti:

        Hyvä vinkki kaikkien kavereiden huomioimiseen: tehkää isolla porukalla jotain kivaa. Esim. megazonea, kartingia tai muuta vähän spesiaalia juttua (parhaimmillaan isolle poppoolle halvempaakin kuin pikkuporukassa). Kuka tietää vaikka uudet kaverisi omaksuisivat vanhat kaverisikin porukkaan. Oma kaveriporukkani kasvoi juuri sillä tavalla, ensin me muutamat tutustuttiin toisiimme ja sitten kaikki rupesivat kutsumaan muita kavereitaan samaan pöytään ja samoihin tapahtumiin. Niinpä viiden hengen porukka paisui yli 20-henkiseksi laumaksi, jossa jokainen tunsi osan ihmisistä paremmin kuin osan.

        Äitini kutsuu tätä kaveriporukkaani erityistarkkailuluokaksi :D

        Kiitos vinkistä! ☺ kuulostaa hauskalta! Susta sain viestin perusteella positiivisen ja iloisen kuvan, etkä tuominnut mua näiden mun ajatusten takia. :) Kokeilen jotain ton tapaista "kaikkien" kanssa.


    • Kato toisen kulmast kans

      No oma kaverini tekee mulle kyseistä parhaillaan... Entisessä koulussa mulla ei ollut sitten yhtään kaveria ja sitten uudesta koulusta (vaihdoin seiskalla uuteen kouluun, nyt ysillä) löysin yhden tosi kivan tyypin ja meistä tuli "bestiksiä" ja näin. Nyt tämä kaveri löysi parempaa seuraa ja mä jään taas yksin. Eli kato ett nää vanhat kaveris ei oo yksin jos haluut olla muiden kanssa. Tulee muuten ihan älyttömän "korvattu" olo, tai sellanen niinkun että "joo sä olit ihan ok tilapäis kaveri mut mul on nyt tää uus tässä ni sä oot vähä niinku turha nyt et joo moi voit lähtee hyvää loppuelämää"

      • helpplease

        Mä oon pahoillani et sulle kävi noin. :( Tässä on kuitenkin eri tilanne, koska jos mä jätän vanhat kaverini vähemmälle huomiolle, ne ei jää yksin, vaan niillä on muitakin kavereita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6689
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4330
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2760
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2080
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1633
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1437
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1114
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1071
    Aihe