Onko mitään keinoa päästä suoraan yliopistoon jatko-opintoihin ?

höpönlöpö

Tämä aihe liippaa läheltä hieman "Ylempi AMK vai maisteri -opinnot" keskustelua ja siitä sainkin oikeastaan aiheen kysyä tätä.

Eli

Olen juuri opiskelemassa sosionomiksi ja haluaisin tietää, että onko mitään keinoa, että pääsisin suoraan yliopistoon opiskelemaan sosionomi tutkinnon avulla. Tarkoitan siis maisteri opintoja suoraan ilman mitään pääsykokeita ja vain esimerkiksi tietyn keskiarvon perusteella ? Jos näin on niin mikä mahtaisi olla tuo keskiarvo ?

Ja toinen kysymys on, että mihin yliopiston maisteri opintoihin sosionomi voi hakea ?

13

4215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ittesel

      Tuskin on asiaa opiskelemaan oikeustieteen, fysiikan tai englantilaisen filologian maisteriopintoihin. Valtiotieteellisen tai yhteiskuntatieteellisen sosiaalialan opintoihin saattaisi päästä. Ota itse selvää tarkemmin.

    • YAMK

      Hassu kysymys kun et kertonut mikä sinun keskiarvosi on. Kuinka me sitä ilman pystymme vastaamaan.

    • Vestonomi AMK

      Esim englantilaisen filologian opiskelu tapahtuu eng.kielellä,joten aika fiksu olet jos sosionomina pystyt ko kielellä opiskelemaan.

    • Hilloke

      Kysyt, että voitko päästä opiskelemaan maisteri opintoja suoraan sosionomi tutkinnon avulla.

      Minusta vähän tuntuu, että et ainakaan suomen kielen maisteriopintoja.

      • Hillosipuli

        Tekstistäsi päätellen tiukkaa tekisi sinullekin.


    • juutaiei

      Ei kai ole niin, että aloittaja lähtisi yliopistoon opiskelemaan mitä vain, mihin pääsee? Ei yliopisto voi olla itsetarkoitus. Jos joku tieteenala kovasti kiinnostaa, kannattaa hakeutua sitä opiskelemaan sosionomin tutkinnon pohjalta tai ilman. Muuten on viisainta unohtaa yliopisto ja maisterin tutkinto.

    • asdasdAD
    • ...?

      Koska yliopistoilla ei ole mitään kontrollia AMK:n opetuksen sisältöön, yliopiston laatima pääsykoe on ainoa tapa varmistaa ihmisen osaamisen taso. Tasan samasta syystä hyväksiluku eri kursseista (esim. kielissä) on hyvin nihkeää.

      • velma1

        Ne maisteriohjelmat, mihin itse olen hakemassa eivät vaadi pääsykoetta. Koulutodistus ja motivaatiokirje riittää, yhteen on myös portfolio.


      • ...?
        velma1 kirjoitti:

        Ne maisteriohjelmat, mihin itse olen hakemassa eivät vaadi pääsykoetta. Koulutodistus ja motivaatiokirje riittää, yhteen on myös portfolio.

        Jaa, aina oppii uutta. Millä alalla tämä on mahdollista (ihan mielenkiinnosta)?


    • velma1

      Sulla ei ole mahdollisuutta päästä opiskelemaan ihan mitä tahansa. Iso osa vaatii saman alan amk-tutkintoa ja/tai on pitänyt suorittaa kyseisen aineen opintoja esim. avoimessa yliopistossa. Ainakaan Helsingissä ei voi pelkän sosionomi-tutkinnon perusteella päästä jatkamaan suoraan sosiaalityöhön, vaan pitää olla lisäopintoja.

    • Tohtori2013

      On myös pelkkiä todistushakuja ainakin sellaiin maisteriopintoihin, joihin edellytetään pohjaksi joku soveltuva alempi tiedekorkeakoulun tutkinto tai AMK-tutkinto.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6729
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4360
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2783
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2090
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1643
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1437
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1141
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1114
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1081
    Aihe