öljysuihkutetut piirakat

voillavoideltujaolla

Onko tosiaan perinteet kadonnu Joensuuntorilla myytävistä piirakoista.
Näin telkkarista itäsuomen- uutisissa torilta kojun, missä luki kotileipomo, ja tietääkseni ne ruiskuttavat piirakoiden päälle.
Julkkiksetkin maailmalta saavat vääränkuvan .

44

515

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taidat...

      kirjoitella reppana tänne kaljapäissäsi? mene nukkumaan.

    • automaattista

      Reppana, kyllä ne öljysumulla kuulema siellä leipomossa tekevät niin.
      Ne taitavat olla tosissaan siellä kaljapäissään, sulautappas yritysvierailulle itsesi.

      • valitettavasti

        En ole uusavuten, joten syön kotitekoisia piirakoita. Ryydy sinä ostettuihin tekeleisiin :P


    • höhöhhöööööööö

      En osta R.............. piirakoita, teen itse ja voiteln voilla.
      Vääräkuva annetaan 'ulkomaisillejulkkiksille', saavat väärän maun .
      Ymmärrätkö!
      asiakkaita ei huijata, väärillä asioilla!

      • ei epäilystäkään

        kännisen kirjoituksia.


      • heti huomenna

        Jospa niihin ruiskutetaan balance oil'ia, myyntitykki iskenyt leipomoon, kun ei muuten kauppa käy!
        Täytyypä kysäistä torilla käydessä, onko niitä terveellisiä balancepiirakoita!


    • Ulla Utrasta

      Minulle myytiin naftaan kastettuja hampurilaisen kuoria,pahoja olivat mutta suomalainen syö eikä valita.

      • Ulla on...

        sitkeä sissitär!


      • balanceton
        Ulla on... kirjoitti:

        sitkeä sissitär!

        Eikö jo käynyt Ullan Utralaiseen utareen uhkaavasti?


    • Mummo Mutalasta

      Tule tänne syömään piirakkaa ;)
      Voiaan voiella voilla tai ihan millä haluvat

      • Keijo Karsikosta.

        Niinhän se on tehtävä. Mummon piirakka kun on ilman voitelelemista niin kovin kuiva että natisee.


    • Kar-piirakka

      Olen syntynyt ns. aidosta karjalaissuvusta ja opin mummoni kassa tekemään karjalanpiirakan n. 6v ja tämä johtuu siitä, että olin pikkupoikana utelias ja tykkäsin häiritä ihmisiä kaikenmoisissa töissä ja opettelin siinä sivussa kolme ammattia ja olen elättänyt itseäni mm. leipomalla " karjalan" piirakoita.
      Laitoin tuon karjalan sulkuihin, kun olen miettinyt, että missä päin karjalaa oli riisipeltoja. Minä nimittäin luulen, että tuo riisipiirakka ei ole karjalanpiirakka.
      Mummoni mm. teki pelkästään ihania perunapiirakoita.
      Ja öljyä ei käytetä karjalanpiirakkaan ja hyvin vähän ruuanvalmistukseen.
      Mitä ruuan valmistukseen ja leipomiseen käytetään on ; VOI VOI VOI VOI VOI jne.

      • hömöjä moneenlähtöön

        Ei se öljy perunapiirakassakaan ole oikein.
        Itsekkin olen karjalainen ja osaan ja tiedän, mistä ja mitä aineita käytetään!

        Öljy kuuluu johonkin muuhun, !


      • voi, voi ja voi
        hömöjä moneenlähtöön kirjoitti:

        Ei se öljy perunapiirakassakaan ole oikein.
        Itsekkin olen karjalainen ja osaan ja tiedän, mistä ja mitä aineita käytetään!

        Öljy kuuluu johonkin muuhun, !

        öljyä käytetään mm. auton moottorissa ja nykyihmiselle mainostetaan esim. rypsiöljyä. NO se on suurimpia kepu-kusetuksia ja sillä saa hyvät tuet. Mutta ruuan valmistukseen se ei sovi. Jotkut käyttää rypsiöljyä viemärissä ja wc pöntössä ja siinä se toimii. Oliiviöljy on pienissä määrin , voi rinalla hyvä ja koissakin tapauksissa maissiöljy.
        No joka tapauksessa nämä ei kuulu karjalanpiirakkaan ja riisipiirakka on riisipirakka, eikä karjalanpiirakka.


    • Mitä valitat..
    • ruiskuton

      Kyllä ne niissä leipomoissa on öljysumutusruiskut, lontit ei vain ymärrä.

      Kyllähän jos ruokaa tehdään, niin s e pitää tehdä oikein.

      Ne on ne benecolin ryystäjät erikseen.

    • turistiksitullut12

      Joskus sanottii, että jos viinapullonpohjassa ei ole ärrää, on hyväviina,
      V.2014 jos karjalanpiirakoissa ei ole ärrää, on hyviä piirakoita.
      Balance oil'a on kojupiirakoissa?!

      • cus cus piirakkaa

        Ruiskuta custa piirakkaan.


    • ölymöly~balancepiira

      Kepulaisessa, siis s kauppoihin välttää balancepiirqkatkin.

    • eikä uutenavuotenaka

      Eipä ole tullut otettua balancea missään muodossa!

    • terveenäeteenpäin

      Taitaa olla meidänkn perheessä kielletyllälistalla ne kojupiirakat ja balancesta puhumattakaan!

    • Minä voitelen

      piirakan aina ennen käyttöä ..............

      • Idän nopein?

        Sinäkös se kuljeskelet tuolla toreilla öljypullo vyötäröllä...?


      • tavaraseloste
        Idän nopein? kirjoitti:

        Sinäkös se kuljeskelet tuolla toreilla öljypullo vyötäröllä...?

        Niin, näkyvästi lukee Keiju-vuokasprei, .3.85 euroa.


    • Sivusta vaan...

      Se on hyvä, että ruokaa riittää vielä sen verran, että päästään kiistelemään niistä makuasioista.

    • ymmärrättekö

      Nyt on kyse, millä kotileipomoiden karjalanpiirakat tulisi voidella..

      Ei luulisi voivan käyttää kotileipomo nimikettä, jos on teollistatuotetta!

      Oikeaoppiset karjalanpiirakat voidellaan voilla!

      EI ÖLJYLLÄ!

      • Ymmärrystä itselle

        Ostin tässä karjalanpiirakoita. Minulle on ihan sama, millä ne on voideltu, (sulatetulla) voilla tai öljyllä. Saattahan tuo voikin eltaantua, jos on hyvin kauan piirakat myyntitiskillä. Ja onkohan se miten "kotoisampaa", oliko piirakka tehty "kotileipomossa" vai teollisesti?
        Taitaa olla niin, että pienetkin karjalanpiirakkayrittäjät leipovat kymmeniä tuhansia piirakoita vuodessa. Voip kotileipomon ja teollisuuslaitoksen raja jo hämärtyä. Perinteinen alkaa tuo riisipiirakkakin olla, kun riisiä on ollut käytettävissä 1800-luvulta asti.


    • sätkänpolttajafanit

      Ymmärrystä itsellesi!
      Vetäsehhän sätkä ja ota balance oil,
      Ota öljypiirakkaa.....

      • ywdy

        Mutta, mutta...

        Kun en polta sätkää, enkä käytä balance oiliakaan. Mistä sinä nyt nuo tuohon repäisit? Piirakkaakaan en syö toisen käskystä. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa?

        Toisinaan ostan kyllä karjalanpiirakoita, oli ne sitten voilla voideltuja tai öljyllä, mutta tuolloinkin siis vain omasta tahdostan, en muiden yllyttämänäi.


    • öljytöntäliukua

      Ota ketsupilla!

    • Hesan uroot4

      Kimmelissä ollaan ja tullaan kojupiirakoille, paukahtelee jo, onkohan niitä hesareille myynnissä?

    • ripsipiirakkoo

      kosteana, karjalanpiirakkoo voilla voideltuna ja päälle munavoita.

      • Keep on dreaming

        Siitä puhe, mistä puute.


      • jo tokkiissaa
        Keep on dreaming kirjoitti:

        Siitä puhe, mistä puute.

        A vot, mis sie älysitkki?


    • Pulikanpyörittäjä

      Oikeat piirakat kyllä voidellaan rehellisellä voilla, ei millään öljyillä.
      Parhaita piirakoita saa, kun tekee itse.

    • Ostan usein

      Aitoon prosessoimattomaan maitoon tekee piirakat Maalaisleipomo Ilomäki ja Hyviä Ovat. Kannattaisi varmaan kokeilla niidenkin joilla on jokin maitoyliherkkyys.

      • kylälläkrrotaan

        Ostan usein, olet oikeassa, hyviä ovat!
        Pitäis näidenkin öljyttäjien maistaa!

        Nämäkin öljyttäjätkin ovat kuulema tehneet kunnollisia piirakoita aiemmin,mutta kun ahneus ja röyhkeys kasv aa ja asiakkaanarvostus loppuu.


    • Vaikeaa?

      Onpa melkoinen murmetus siitä, mitä TOISET syövät ja millä voideltuja. Luulisi olevan ihan sama. Ja kuinkahan moni kirjoittajista tekee aidot, oikeat piirakkkansa itse?
      Nauttikoo toki ihmiset omasta maustanne, mutta josko jättäisitte toisten maut ja mieltymykset pois.

    • hyvääkö

      Makuaisti kyllä joutuu koetukselle jos ei tiedä mitä laittaa suuhusa.
      Voiskohan sitä vielä miltymyksenä käsitellä?

    • pualikan pyörittäjä

      Mitä maksaa piirakkakojun/pöydän vuokra Joensuun torilla/pv? Ja saako piirakoita myydä ilman terveysviranomaisen lupaa?
      Luulen, että jos ei olisi mitään ed.mainittuja rajoituksia, löytyisi kyllä oikeita, käsin tehtyjä, maukkaita voilla voideltuja piirakoita myyntiin.
      Mutta mitä olisitte niistä valmiit maksamaan 0,50 vai 1,00 euroa kappale?-Epäilenpä että moni tyytyisi niihin morkattuihin piraatti-öljypiirakoihin.

    • soshimee

      Joensuussa myytävistä piirakoista valtaosa sontaa. Miksi me Karjalaiset ei kunnioiteta omaa ruokakulttuuria? Sellaista ravintolaakaan ei täältä löydy,,

      • Mutta kun...

        Eiköhän tuotteet ole tarkoitettu syötäviksi kuitenkin. Ja jos eivät mene kaupaksi, ne häviävät markkinoilta. Vastahan oli radiossakin juttua, että eineksiä parjataan suotta, eikä kotiruokakaan tarkoita välttämättä laadukasta ruokaa.
        Asiasta hiukan kauemmas: kunnioittiko aikoinaan suomalainen suomessa tehtyjä autoja eli ostiko Uudessakaupungissa tehtyjä Lada Samaroita,Porscheja, Saabeja, Talbotteja jne?


    • tietämättäänpanoo

      Nytpä kuulemma Nebalilaiset ovat ostaneet nämä piirakkamarkkinat.
      Heitä kunnioittaen, ajattelisimme myös öljynsuhteen, että heille se varmaan on jokapäivästä käyttää öljyjä, ja eiväthän he tiedä, että piirakoiden suihkutteluun sovellu öljy, ei ainakaan perinteisille Karjalanpiirakoille!

      Katsotaan!

    • bensa/vesi/öljy

      Entäs jos on bensiinivedessä keitetyt riisit? Ja tuleehan piirakankuoreenkin vettä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1955
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1650
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe