Jotain outoa ystävyydessä.

Neuvoton

Ystävystyin pari vuotta sitten työpaikallani erään naisen kanssa (olen mies). Soittelimme päivittäin ja vietimme paljon aikaa jutellen niitä näitä. Olimme heti samalla aaltopituudella ja keskustelunaiheet liikkuivat työasioiden ja henkilökohtaisten murheiden välillä. Välillä lounastimme yhdessä.

Vaikka olemme eri sukupuolta niin kyse on vain ystävyydestä. Olen tietoisesti pitänyt huolen siitä, ettei pääse syntymään mitään väärinkäsitystä asian suhteen ja etten vahingossakaan heitä mitään seksistisiä kommentteja. Tähän asti ystävyys on toiminut hienosti.

Mutta mikä ihme ystävälleni on nyt tullut? Omalta puoleltani mikään ei ole muuttunut, mutta välimme ovat kuitenkin muuttuneet jotenkin kylmäkiskoisemmiksi ja ailahtelevaisiksi: Toisina päivinä ystäväni käyttäytyy aivan kuten ennenkin ja toisina päivinä jopa tylysti minua kohtaan.

Etenkin tilanteissa, joissa on muita ihmisiä läsnä, olen ystävälleni kuin ilmaa. Hän lörpöttelee kaikkien muiden kanssa, mutta minulle irtoaa sana vain jos kysyn jotain häneltä suoraan. Seurassa hän ei tahdo edes vilkaista suuntaani.

Olen tilanteesta loukkaantunut. Olen arvostanut ystävyyttämme enkä haluaisi katkaista sitä. Toisaalta taas odotan ystävyyden tarkoittavan sitä, että toiseen suhtaudutaan edes normaalin kohteliaasti. Mitään selitystä hänen käytöksensä muutokselle en ole saanut.

Onko kukaan törmännyt vastaavaan muutokseen ystävän käytöksessä tai osaisiko joku valottaa miksi ihmisen suhtautuminen toiseen muuttuu näin jyrkästi? Jos joku vaivaa niin miksei sitä voi sanoa suoraan?

6

164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdfafasf

      Eiköhän sillä ole omat syynsä toimia noin. Ihmiset ei aina osaa toimia universaalisti parhaalla mahdollisella tavalla, vaan pystyvät vain omaan parhaaseensa. Olosuhteet ja käytettävissä oleva tieto on mitä ne milloinkin on.

    • Sehän se

      Aivan selvä tapaus.

      Tuo on tyypillistä ihastuneen naisen käytöstä silloin kun hän tietää, että ihastuksen kohde on saavuttamattomissa.

      Yritä olla kärsivällinen äläkä loukkaa häntä.

    • Mies 25v

      Pari vuotta sitten. Tuo riitti ja kun vielä luin lopunkin tekstistä, on tapaus selvä, kuten edellinen sanoi. Nainen on kiintynyt ja ihastunut, mutta huomaa ettet ole kiinnostunut. Vaikka se voikin kuulostaa riskialttiilta, kannattaa asiaa kysyä suoraan. Kannattaa myös itse pysähtyä hetkeksi miettiimään, voisitko oikeasti tuntea jotain muutakin kuin ystävyyttä? Ja viimeisenä, kannattaa heivata kirjakielellä kirjoittelu(ja mahdollinen puhuminen) mäkeen. Rentoudu. Unohda työkiireet. Ehkä ne tunteet aukeaa itsellekin?

    • tttgtggffg

      Mä taas uumoilen päinvastaista ja olen kolmekymppinen nainen.
      Nainen pelkää, että SINÄ olet kiinnostunut ja tekee selväksi niin sinulle kuin muillekin, ettei välillänne ole mitään. Ainakaan hänen puoleltaan.
      Nais-mies-ystävyyssuhteilla kun on tapana kaatua juuri miehen ihastumiseen.

      • kfkkfkfkf

        Eikös aloittaja nimenomaan sanonut pitäneensä huolen siitä, ettei mitään väärinkäsitystä tämän suhteen synny?

        Kaikenlaiset suhteet naisten kanssa tuppaavat yleensä kaatumaan siihen, että nämä kuvittelevat kaikenlaista ja sitten osoittavat sen mitä ihmeellisimmillä möksytyskampanjoilla.

        Jos asia olisi niin kuin sanot niin miksei sitä voisi sitten ottaa reilusti puheeksi? Kuka tommosia piilo viestejä osaa tulkita?


    • yllätä itsesi

      Yllätä itsesi. Kysy häneltä suoraan. Kerro ensin miten sinä koet että hän käyttäytyy sinua kohtaan ja miten se saa sinut tuntemaan. Sen jälkeen: luota vaistoosi. Tällä tarkoitan, että hän joko keskustelee avoimesti ja asia selvitetään. Tai hän sivuuttaa koko jutun ja sinä et tiedä mitä ajatella. Jälkimmäinen on huono merkki. Tarkoittaa ettei ole kovin hyvä ystävyys...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2823
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1240
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      21
      1031
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      993
    Aihe