Tähdenlento tai Tuntijasi

Miettiväinen

Miksi vanhempani ovat kohdelleet minua eriarvoisesti kuin veljeäni ?

Miksi äitini ei ota mitään kantaa tähän asiaan, kun olen sitä yrittänyt häneltä kysyä ?

Isältäni en ole kysynyt, koska hänen kanssaan on hankala puhua mistään.

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei

      tällaista suosimista tapahtuu useammissa perheissä, kuin uskotkaan! yleensä vanhemmat eivät ymmärrä asiaa itse, se vain tapahtuu. mutta yritän katsoa tätä lähemmin.

      veljesi on henkisesti sinua heikompi, se on yksi syy että hän saa enemmän tunnustusta, sillä "täytyyhän miehen olla vahva". vanhempasi ovat nähdäkseni jutelleet asiasta niin, että poikaa pitää auttaa, tai paremminkin rohkaista.

      ja kun nyt puhumme henkisistä asioista, niin kuin selvänäköisyyskin on, sanon sen että biologiset vanhempamme eivät välttämättä tarkoita samaa, kuin henkiset vanhempamme. elämän varrella käy useasti niin, että ihminen löytää itselleen parempia esikuvia ja tukihenkilöitä, kuin omat varsinaiset vanhempansa. omat biologiset vanhempasi ovat juuri veljesi maalliset vanhemmat, myös sinun. mutta sinun henkiset vanhempasi ovat muualla. heitä sinä et ehkä ole vielä löytänyt, et ole arvannut vielä etsiä. kun löydät heidät, tunnet olevasi kotona.

      en usko että kukaan isä tai äiti voisi vastata tuohon suoraan kysymykseesi, sillä heidän ymmärryksensä ja tunteensa ei riitä vastaamaan. he voivat korkeintaan tuntea itsensä noloksi, vaivautuneeksi tai mennä muuten hämilleen.
      jokainen vanhempihan tekee sen, mihin hän on pystyvä, eikä enempää voi vaatia.

      äitisi on sitä ikäpolvea, että poika on aina poika. hänen omat välit äitinsä kanssa eivät olleet niitä kaikkein parhaimpia, eivät ainakaan syvälliset. sitä oppia hän ei siis ole saanut kotoaan. hän pitää isäsi kanssa yhtä monessa asiassa.

      mutta sinä voit olla heitä fiksumpi ja avoimempi, sinä voit antaa omalle elämällesi valoa ja avoimuutta. katkaise vanha malli ja elä omaa elämääsi, missä on uudet arvot ja suoraa kommunikaatiota.
      kun vanhempiesi aika tulee ja kun he tarvitsevat apua, he kääntyvät ensiksi sinun puoleesi. sitten saat miettiä miksi näin on ja vastauksen tiedät sydämessäsi ja se on se, että sinä olet henkisesti vahva ihminen.

      t. Keskiyö

      • Ap kiittää Tuntijaa :-)

        Paljon kiitoksia sinulle Tuntijasi !

        Luin vasta kertaalleen tekstisi,
        mutta selvisi jo asioita, joita en ole
        tajunnut.

        Kyllä minulla on sellainen tunne, että en ole kotona näiden vanhempieni osalta.
        Henkiset vanhempani haluaisin toki löytää, mutta en ole aiemmin tajunnut sitäkään ajatella.

        Kuten kirjoitit, äitini oma äitisuhde ei ole ollut hyvä.

        Luen uudelleen ja kommentoin tätä,
        mutta mikähän siinä on, kun isäni on yleensä minulle vihainen ja alistava ?


      • Ap kiittää Tuntijaa :-) kirjoitti:

        Paljon kiitoksia sinulle Tuntijasi !

        Luin vasta kertaalleen tekstisi,
        mutta selvisi jo asioita, joita en ole
        tajunnut.

        Kyllä minulla on sellainen tunne, että en ole kotona näiden vanhempieni osalta.
        Henkiset vanhempani haluaisin toki löytää, mutta en ole aiemmin tajunnut sitäkään ajatella.

        Kuten kirjoitit, äitini oma äitisuhde ei ole ollut hyvä.

        Luen uudelleen ja kommentoin tätä,
        mutta mikähän siinä on, kun isäni on yleensä minulle vihainen ja alistava ?

        Hei

        haluan vielä vastata tähän isäkysymykseesi lyhyesti.
        noh, sinussa sattuu olemaan paljon niitä ominaisuuksia, mitä hän olisi omalta kumppaniltaan toivonut.

        äitisi ei ole niin vahva ihminen kuin sinä. isäsi on joutunut elämään myötäilevästi ja haukotellen, kunnes on päässyt väsymään. sinussa on vahvaa verta ja älyä, mitä hän joutuu nyt seuraamaan vierestä, mutta mihin hän ei voi tarttua. ymmärräthän sinä?

        minä voin joskus lähteä katsomaan tätä kaukaa takaapäinkin, jos niin tahdot. ota silloin sähköpostilla yhteyttä, teen pitkiä tulkintoja sitä kautta, toki en tee niitä aivan ilmaiseksi.

        toivotan sinulla ihanaa ja rauhallista joulua!

        t. Keskiyö


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      75
      3434
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      563
      3229
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      41
      2892
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2082
    5. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      315
      1876
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1865
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      12
      1855
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      141
      1477
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1281
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      65
      1270
    Aihe