Miten joku voi ajatella näin?

M 18v

Joo, olen ylipainoinen, johtuen syömishäiriöstä, jonka sain vihdoin pari, kolme vuotta sitten aisoihin. Ja tiedän, asiaa pitäis lähteä korjaamaan, mutta muut mielenterveysongelmat pitäis hoitaa ensin pois. Siinä oli alkuun tietoa mun tilanteesta. Nyt siihen itse kysymykseen: Miten helvetissä etenkin tytöt/naiset voi jatkuvasti sanoa mua läskiks, laiskaks ja tiedä miks kaikeks, myös ne, jotka tietää mun tilanteen ja taustan? Siis oikeasti, miten ihmiset voi olla näin sairaita? Vai onko se, että syömishäiriöt on ''tyttöjen juttu'' pinttynyt näin karmaisevasti ihmisten aivoihin? Ei helvetti.

7

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No jos olet läski, niin sua kutsutaan läskiksi, koska olet läski. Ei siinä mitään väärää ole.

      • M 18v

        Niin, siis pointti oli, että mun syytetään aiheuttaneen sen omalla laiskuudellani ja sillä etten oo tehnyt mitään. Myönnän, sivuutin sen itsekin.


    • A.D.D

      Ihmiset (varsinkin me suomalaiset) ovat tosi julmia. En tiedä minkä takia me kohdellaan toisiamme näin helvetillisesti.
      Oot oikeassa siinä, että ihan ensteksi sun pitäisi saada itsetuntosi ja muut mieltä vaivaavat asiat kuntoon. On hyvä, jos sulla on jokin tukipuu, kuten perhe tai ystävä. Itseäni on koulukiusattu ennen ja se on jättänyt arvet. Olen itsetuhoinen ja helposti ahdistuva. Vuosi sitten pahan masennuksen jälkeen mulle suositeltiin terapiaa ja se on itse asiassa auttanut tosi paljon. Suosittelen.
      Mutta en tullut nyt kertomaan omaa elämäntarinaani, vaan kertomaan, että tukit korvasi muiden paskapuheilta ja keskityt tärkeimpään, eli ittees. Ihmisiä ei voi muuttaa, mutta omaa kenties omaa asennetta voi. (En siis sano että muut on oikeassa :P)
      Lihavuus ei tee ketään rumaksi, tyhmemmäksi eikä lahjattomammaksi. Olet kaunis, nuori nainen ja sulla on koko elämä vielä edessä. Älä tuhlaa sitä muiden haukkujen kuunteluun, sillä sun oma mieli on tärkein :)

      • juuolipakko

        Muuten hyvä teksti ja sillee mut alottaja on mies xd


    • 15tytsy

      Sen tajuu jotenki et ulkopuoliset haukkuu vaikka se ei oo oikein. Itelki oli siihe 10v asti aika vaikeet mut ei siit sen enempää. Mut ne jotka tietää sun tilanteen nii miks pitää haukkuu?? Kasvakaa aikuiseks saatanan idiootit. Muetikkää jos sul itel ois ongelmii nii sua tullaa heti haukkuu. Mitä välii sil on jos oot ylipainonen ym ei se tee susta mitenkää huonompaa ihmistä. Mut jätä ne haukkujat omaa arvoonsa ei sun tarvii kuunnella tollasta. Oot varmasti tosi mukava nuori miehenalku (: Mist päi oot jos saa kysyy?

    • urlr

      Oma on ongelmas

      • Mieti syömistäsi

        En tiedä mitä tarkoitat syömishäiriöllä. Onko se vain joku veruke jotta voi syödä liikaa.
        Lähes jokaisella nuorelle se helposti tulee kun murrosiässä usein on jatkuva jumalaton nälkä. Elimistö vaatii ruokaa kun ihminen kasvaa ja kehittyy. Mutta kun kasvupyrähdys on ohi pitäisi silloin vähentää vahvan ruuan syöntiä ja syödä nälkäänsä kevyempää kuten kasviksia, juureksia ja hedelmiä. No kuka nyt sitten on niin viisas, että näin tekee? Aika harva.
        Puhut mielenterveysongelmista. Se on ikäväjuttu, mutta liikalihavuus myös ruokkii mielenterveyttä kielteisessä merkityksessä. Saat pahaa mieltä ylipainostasi.
        En hyväksy toki pilkaamistakaan, mutta LÄSKI on ihmisellä itsellä niitä harvoja juttuja joihin pystyy ja voi itse vaikuttaa. Ulkonäkö yms. niihin ei pysty itse vaikuttamaan. Tämän tietäen juuri ne jotka haukkuvat Sinua läskiksi kiertokautta haluaisivat auttaa Sinua siinä, että alkaisit miettimään jatkossa tarvitko todella enemmän kuin 2 perunaa aterialla nykyisen 5-6 perunan siesta jne. Ehkä ne todella pitävät Sinusta, mutta ilmaisevat sen väärin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe