Kellään viinaton joulua?

Championi

Tietenkin sitä on varattu, mutta vain vilustumislääkkeeksi. Tosin Champion Original ei ol viinaa (28%) mutta vilun ja ikävän karkottaa lääkkeeks otettuna.

Keppanalla pesen kynnysmattoja!

21

96

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei tippa tapa, mut..

      Vaitiolo on myöntymisen merkki sanoi entinenkin saarnamies. Eipä tietenkään kaikki varaa mitään jouluksikaan, koska ehdotoman raittiit ihmiset kuuluvat yhteiskuntien aateliin.
      Ei kai aina, mutta paljon siinä kärsimystä jää toteuttamatta kun valitseen raittiin elämän.. En kuulu joukkoon, mutta koko ajan siihen pyrin.

    • niin se on aina ollu

      Jahas, tipaton on jouluni.

      Oluttakaan ei valikoimiini kuulu, mutta lasillisen viiniä voisin ottaa ruokailun yhteydessä, vaan taitaa sekin jäädä ottamatta, kun vesi on niin hyvää.

    • varpunen jouluaamuna

      En tunne itseäni "aateliksi" Vaikka en ole koskaan viinaan kajonnut. Viinakaupan ohi voi mennä ilman mitään tunnekuohua, ystäville sanon kiitos en ota, joku siitä loukkaantuu, mutta se taas ei ole minun murhe.

      Hyvää ja Rauhallista Joulua!

    • älläslälläs

      joulu jo ohi, ei viinan tippaa ole tullut suuhuni pantua, ja ihan olo kuin ihmisellä
      viinalla ei minulle mitään merkitystä, nuorempana tuli otettua seurassa ei kuitenkaan koskaan humalaan saakka, siis ei mitään kännäystä.
      onhan täällä mukava palloilla täydellä vatsalla, ilman viinaa.
      onhan täällä näyttö siitäkin että on viinan suurkuluttaja, silti vaiko sen takia yksin ja aina vaan yksin...örisemässä

      Hyvää tai parempaa Uutta Vuotta!

      • Onpa hassua tulla tänne vakuuttelemaan raittiuttaan, onko niin kovasti mieli tehnyt. Missäs näät viinan suurkuluttajan....örisemässä.


    • 001001

      Kukaan ei ole toiselle mieliks ei sinullekaan huonotuulisuutesi kyllä huomataan
      onhan taas aatto ja uudenvuoden päivä tulossa voi napata vaikka raittiiden puolesta.
      Ei täällä ole sen hassumpaa puhua jumattomuudesta kuin juomisestakaan
      yrität saada riitaa aikaan siinä oletkin jo taitosi monesti näyttänyt.

      • Kiitos kovasti yst. viestistäsi.....hauska tappa vanha tuttu...


    • Varpunen talvella

      En todella kaipaa viinaa, mutta saadaanhan mekin tuoda mielipiteemme julki. En tyrkytä juomattomuutta kenellekään. Kun on tilaisuuksia jossa kilistellään ja otan lasin ettei tule leimatuksi, mutta mitenhän sen kukan kävi, kun tuli viinillä kastelluksi.

    • näillä konsteilla mä

      alotukseen,

      mistä sinun ikäväsi kumpuaa, ketä ikävöit,

      vilustumiseen suosittelen villahousuja, villasukkia, villatakkia, ja villapipo päähän,
      siiten kömmi rakkaasi kainaloon, kylläpä on lämmin ja ihana odotella uutta vuotta ilman viinaa.

    • L - L

      Viinaton vai alkoholiton? On vissi ero!

      Tämä oli toinen, peräkkäinen alkoton jouluni. Alko ei sopinut ympäristtöön, joulunajan kanssaihmisiin eikä tapaani tappaa aikaa pyhien kestäessä.

      Näitä edeltävä alkoton joulu täytyy hakea riivatun kaukaa, 60-luvulta.

    • fiiuliin*

      Raitistahan tässä on tullut oltua ja pari vuosikymmentä, mutta tänä jouluna ketju katkesi.
      Järjestelin yhtä vanhaa arkkua ja sieltä tuli esiin yksi kahvilikööri pullo.
      Pitipä kokeilla miltä se maistuu...........mutta hypsista.................. pahaa oli joten korkki sulkeutui , ja pullo takaisin arkkuun.

      • adam alv

        Huolisin Fiuuliin sinun korkkaamasi kahvilikööripullon. Siitä olisi minulle tuplahyöty. Ensin tietysti sen kahviliköörin lempeä, kuin lehmän henkäys.
        Sitten arvo nousisi siitäkin muistetavaksi kun olisi sen saanut keskustelupalstan kautta.
        Juhlistin Uuden Vuoden alkamista muutamalla höpsyllä punaista katkero bitteriä juuri ennen pötkölleni huispausta. Tuo jälkimmäinen sana lie tarttunut telkasta.


    • AlkoholiMaistuuKyllä

      Minä tässä mietin josko olisin Uuven Vuuven vieton kokonaan ilman alkoa. Tuli otettua sievästi Jouluna kylläkin.
      Mietin, vaan en sano ääneen, josko myös pitäisin tipattoman tammikuun? 100 viikkoa lie liian kauan mulle lotosuulle sentään, tai en tiedä sitäkään :)!!

      Antakaa ihmiset tsemppiä mulle, kiitos!

      • tipallinen

        Jos ja kun sinä sievästi osaat ja maltat ottaa, niin voitan Uutena Vuotenakin pienet rosaukset ottaa.
        Otin juuri jemmasta löytästäni katkeropullosta siivun. En anna ottamisen riistäytyä käsistä ettei satu vahinkoja.

        On siinä kumma juttu kun muutaman kulauksen jälkeen alkaa alkaa muka uusia ideoita syntymään. En usko niiden oikeasti auttavan.
        En uskaltaisi lähteä siihen 100 päivän tipattomaan kauteen just nu keskitalvella.


      • aina tipaton

        No tsemppiä, hyvin olet asiaan perehtynyt, jos päädyt tipattomuuteen, Niin älä ota edes suklaakonfehtia, kun ne sisältää alkoholia sen verran että himo herää.
        Olen iloinen puolestasi!


      • näistä puhutaankin
        aina tipaton kirjoitti:

        No tsemppiä, hyvin olet asiaan perehtynyt, jos päädyt tipattomuuteen, Niin älä ota edes suklaakonfehtia, kun ne sisältää alkoholia sen verran että himo herää.
        Olen iloinen puolestasi!

        Ei tippa tapa ja ämpäriin ei huku!

        Alan viettämään tipallista tammikuuta, vaikka minulla on tipaton tammikuu!


      • AhkoholiMaistuuKyllä
        aina tipaton kirjoitti:

        No tsemppiä, hyvin olet asiaan perehtynyt, jos päädyt tipattomuuteen, Niin älä ota edes suklaakonfehtia, kun ne sisältää alkoholia sen verran että himo herää.
        Olen iloinen puolestasi!

        Uutena Vuotena tulikin otettua taas jonkin verran.
        Tänään alkaa tuo ohjelma, 100 päivääkö se oli, ei sataa viikkoa sentään, tipattomalla. Josko yritän, mitään en lupaa. Ei aina edes maistukaan, vaan kun on yhden kaljan latkassut niin tekee jo toista mieli.....
        Jo kerta tämä meidän Matti-poikammekin, niin miksen minäkin :)!

        Tämä juttu taitaa kyllä kuulua jo tolle Alkoholi-palstalle, mutta suokaa anteeksi!


    • mutka

      Tuo menee jo ylivarovaisuuden piikkiin, että pitää tipatonta tammikuuta kun ehtoollisviininkin vaatinut veden kanssa.
      Mut eipä viinasta johtunut kun pihalla kaatui, vaikka kiinteistössä olisikin valtion AB.

    • varovasti, rovasti

      Nyt kannattaa tehdä hyvä päätös. Vain hyvin kohtuullisesti pian alkavana vuonna alkoa. Ehdotonta raittiuttakaan väheksymättä.

    • Hyvin on mennyt.

      Kaikki joulut ovat olleet tipattomia tähän saakka ja ensi joulukin jos hengissä selviän siihen saakka.

      Suklaallekin olen allerginen, joten en syö konvehtejakaan.

      • 100 x ilman

        100 päivää ilman viinaa.

        Hyvä haaste, mutta kuten illalla telkkarista näimme, ei vain haaste kaikille sopinut.
        Viikkokin tekee hyvää, sanoi haasteesta kieltäytynyt julkkis.

        Ei tee tuskaakaan, kun en ota.
        En ota myös karkkia, suklaa ihan ehdoton, en tykkää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1545
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1374
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1277
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1156
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe