Kuka hullu matkustaa Venäjälle?

Surkea maa

Kuka hullu haluaa matkustaa Venäjälle tai Pohjois-Koreaan?

59

1772

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaikkapa

      Hullu...?

    • lienetkö käynyt

      Minkäslaisia kokemuksia sulla on noista maista? Milloin kävit viimeksi?

    • hjk1

      Minä?

    • hullu?

      Ihmiset, venäläiset eivät ole samanlaisia kuin Putin. Tänäänkin paikallisesta vieraanvaraisuudesta sain nauttia. Ovat ihan samanlaisia tavallisia ihmisiä kuin me.

      Ostosmatkailu mielessä hinnat. Laadukkaan oloinen metalliputkella varustettu lumentyönnin yli puolet halvempi kuin täällä. Bensa n. 50 snt/l. Tuulilasin pesuneste (5 l) 1,5-2 € sekä moni muu.

      Ruoka, kun ketjupaikkoja välttelee syö kolme ruokalajin aterian juomineen halvemmalla kuin Rossossa pelkän pääruuan. Ja on maistuvaa, monenlaisessa paikassa on vuosien varrella tullut syötyä, eikä ole tarvinnut pettyä enkä ruokamyrkytystäkään ole saanut.

      Maisemat, iso maa ja sinne mahtuu jos jonkinlaista maisemaa. Vaikka monta paikkaa on pilatu saasteilla, esim Nikelin ympäristö oli aika karua katseltavaa, mutta upeita maisemia mahtui mukaan kun Murmanskista Pietaria kohti ajeltiin. Tai Moskovasta kun ajeltiin Volgan mutkaa katsomaan. Pohjanmaan lakeudet ovat pieniä niihin verrattuna. Vielä kun pääsisi Uralia ja Baikal-järveä ihailemaan.

      Pietari! Helsinki on tuppukylä tuohon metropoliin verrattuna. Ei suomalainen keskiluokkalainen ymmärrä sitä loiston määrää mitä talvipalatsista tai Pietarhovista löytyy.

      Sitä paitsi kyllä minä haluaisin lähteä Pohjois-Koreaan katsomaan Kim Jong-Unin propagandaa.

      • hyihyi

        Tai niistä kaupungin enemmistö muodastavista betonibunkkereista joissa SUURI JOHTAJANNE v vladimiro on kasvanut. Onneksi Helsinki on täysin erilainen paikka, vaikka Kallio ja itäpuoli omaakin melko venäläisen ulkoasun.


      • K.T.USA

        Samoin täällä, minäkin haluaisin nähdä Pohjois-Korean tarkistaakseni pitääkö
        kaikki lännen mustaama propakanda paikkansa, siinä on vain yksi vaikeus.
        Asuinmaastani ei sinne matkusteta, viisumia ei USAsta anneta millään. Vantaalta voisin sinne päästä lentämään, mutta palattuani JFK New Yorkin kentälle olisivat
        heti raiveleissa kiinni, ja mentäis Quantanamoon ettei jalat koske maata. Se on sitä
        demokratiaa nääs.


    • kaurahatturehupuntti

      Aloittaja on tyypillinen perusjuntti, minkä matkailu on rajoittunu jokavuotiseen viikon ryyppylomaan canarialla. Luultavasti vielä samassa hotellissa, missä osataan suomea ja tarjoillaan karjalanpaistia.

      • bensajuntti

        Toinen ääripää lienee Venäjän halpuuteen hurahtanut matkaaja. Ainoa kohde on muutama kilometri rajalta oleva bensa-asema ja lähin kauppa, josta saa jotain rojua halvalla. Matkan jälkeen sitten kiireesti takaisin ja paikalliselle abc:lle kertomaan kuinka säästi. Sitten myymään lm naapurille ja tyhjentämään lapolla bensat autosta ruohonleikkuria varten.


      • Vai niin.
        bensajuntti kirjoitti:

        Toinen ääripää lienee Venäjän halpuuteen hurahtanut matkaaja. Ainoa kohde on muutama kilometri rajalta oleva bensa-asema ja lähin kauppa, josta saa jotain rojua halvalla. Matkan jälkeen sitten kiireesti takaisin ja paikalliselle abc:lle kertomaan kuinka säästi. Sitten myymään lm naapurille ja tyhjentämään lapolla bensat autosta ruohonleikkuria varten.

        Ja sitten ovat nämä kolmannen ääripään kateelliset hinukit, jotka siitä kirjoittavat.


      • Paalua löytyy
        bensajuntti kirjoitti:

        Toinen ääripää lienee Venäjän halpuuteen hurahtanut matkaaja. Ainoa kohde on muutama kilometri rajalta oleva bensa-asema ja lähin kauppa, josta saa jotain rojua halvalla. Matkan jälkeen sitten kiireesti takaisin ja paikalliselle abc:lle kertomaan kuinka säästi. Sitten myymään lm naapurille ja tyhjentämään lapolla bensat autosta ruohonleikkuria varten.

        Onneksi sinulla on rahaa mikä puhuu, ostat kaiken mistä kalliimmalla vain saa.Pyydät saada maksaa ylihintaa.Ei kun torille kehumaan kun ostin stokkalta kinkun 10,90/kg, lidlistä olisi saanut 4,99kg.Et pystynyt ostamaan niin halvalla.


      • taiseisaaltanainen

        Joko olet oppinut olemaan seisomatta pytyllä.


    • veikko varatankki

      Mikään ei aikaan saa niin suurta tyytyväisyyden tunnetta, kun on saanut salakuljetettua muutaman irtoaskin, viinapullon ja pari ylimääräistä litraa bensaa rajan yli, mitkä toki myydään ja saadaan muutama euro voittoa. Se on tankkarin taivas!

      • Pienet, suuret

        Köyhä on sinunkin elämä, moisia murehdit.Murehtisit pena työttömyyttäsi ja mistä löydät töitä.


      • suuret pienet
        Pienet, suuret kirjoitti:

        Köyhä on sinunkin elämä, moisia murehdit.Murehtisit pena työttömyyttäsi ja mistä löydät töitä.

        Kuka nyt töitä itselleen haluaa. Ei kai ne tanetkaan sinne ehdi.


      • Asioista selvää
        suuret pienet kirjoitti:

        Kuka nyt töitä itselleen haluaa. Ei kai ne tanetkaan sinne ehdi.

        Ei näköjään, päivät pitkät notkutaan suoli24 palstalla jauhamassa sontaa asiasta josta ei todellisuudessa tiedetä mitään.


      • sanoppamuuta
        Asioista selvää kirjoitti:

        Ei näköjään, päivät pitkät notkutaan suoli24 palstalla jauhamassa sontaa asiasta josta ei todellisuudessa tiedetä mitään.

        Teidän venäläisten työttömyysaste on Suomessa 67 prosenttia.


    • kateellinen on

      aloittaja, koska asuu liian kaukana, että bensiininostosmatkat kannattaisivat...

    • neuvostoihminen

      surkea maa on osittain oikeassa, vaikka itse syntynyt NL:ssä ja ymmärrän hyvin mistä venäjän TVssä puhuvat, voin sanoa että Suomen itsenäisyys on suuri asia.
      Mitä enemmän muistelen neuvostoaikoja sitä enemmän rakastan Suomea.
      Minä en edes voi selitä miksi.. tämä vaan täyttyy kokeilla..

      Minä olen se juntti, joka matkusta canarialle, joka puhuu sielläkin suomea....
      Minä en musta milloin viimeiksi kävin viipurissa..
      en halua mennä sinne, näköään olen ollut siellä liiankin paljon...


      Mutta silti olen sitä mieltä että bisnestä naapurin kanssa täyttyy tehdä
      naapureiden kanssa on viisasta asua sovussa.

      Ei ole helppoa se, kun sellainen johtaja naapurimaassa kuin Vladimir Vladimirovitch, mutta varmaan ei ollut helppoa Kekkosellekaan jutella Breznivin kanssa ja käydä ryyppäämässä Krasnojarskissa.

      Toisaalta sen, mitä mä muistan kommunisteista ne eivät oli niin sekopäisiä kuin nykyiset oligarkit, Volodja ja kaikki sen kumppanit...
      Nykyinen venäjän johto on jotain aivan erikoista...

      Joka tapauksessa meidän on pakko etsiä yhteistä kieltä heidän kanssa muita vaihtoehtoja ei ole ..

    • matkajja eki

      Onhan meillä näitä harjasniska änkyröitä jotka mieluusti olisivat portsareina raja-asemilla ja lentokentillä torpaamassa turistin matkan. Matkustan etelään ja venäjälle
      yhtä mieluusti jos vain aika ja varat sallivat. En matkusta mihinkään asenteella että täällä on nyt tämmöistä,vaan se mitä siellä on riittää hyvin minulle. Viime kesänä
      tein matkan Laatokan karjallaan . Mahtava luontokohde. Laatokan rannalla
      kuumana kesäpäivänä grillattin syötiin eväitä ja uitiin. Hieno homma ,seuraavaksi kaummas venäjälle.

      • tavaaris

        NL-ihminen, muistathan kuka suomelle antoi itsenäisyyden? Se on totta, että hulluja on kaikkialla, joten sitä suuremmalla syyllä on hyvä muistaa kekkosen opit, että hae vihulainen kaukaa ja ystävä likeltä niin elämäsi on turvatumpaa!!::))


      • neuvostoihminen

        Laatoka on kaunis paikka ei valitettavasti koskaan käynyt sen rannoilla, mutta muistan sen nimen erisyistä...
        Muistan sen näköään elämään loppuun asti!
        Armeijassa alokkaina marssitiin 7..9 tuntia päivässä harjoituskenttällä niin että jaloista tuli verta, samalla piti laula mieltä nostattavia laulua - "Laatoka" ...

        Varmaan muistan sen sanot jopa silloinkin kun olen jo puulaatikossa...


        Laatokkaa, rakas Laatokka!
        Ei suotta rakas Laatokka
        Kutsutiin elämän tieksi.

        sellaisia lauluja me laulutiin v.87 Kronshtatissa.. .

        Laulun käännös on mun oma ja sen takia on heikko.
        alkuperäien versio on täällä.
        https://www.youtube.com/watch?v=9zawhq-S7-k


        Pysyn minä kuitenkin mieluummin Bodominjärven rannoilla, käyn siellä uimassa joka kesä...

        Mutta hyvä matka Teille, seinne Laatokan rannoille!


      • neuvostoihminen
        tavaaris kirjoitti:

        NL-ihminen, muistathan kuka suomelle antoi itsenäisyyden? Se on totta, että hulluja on kaikkialla, joten sitä suuremmalla syyllä on hyvä muistaa kekkosen opit, että hae vihulainen kaukaa ja ystävä likeltä niin elämäsi on turvatumpaa!!::))

        Kyllä, historiasta tiedän että Suomi itsenäistyi ihmeen kaupalla v.1917.
        Kiitos setä Lenin ja bolševikit!

        Huonoa vaan se, että rakas naapurimme tykkää vapauta naapurimaita jopa silloin kun ei kukaan sitä kysynytkään.

        Joku aika sitten kuulin ORT kanavalla sellaisen lauseen!

        "me vapautettiin Suomen ruotsin orjuudesta, nyt sen täyttyy vapauttaa Brysselin orjuudesta!"

        sellaiset ajatukset välillä pyörivät venäjän TV:ssä..:(



        en tiedä kuinka muut...
        minä en halua että joku tulisi vapauttamaan minua.
        mutta täyttyy sanoa, kiitos Vladimir tarjouksesta! vapauttakaa ukrainalaisia ja vaikka gruusialaisia...
        me pärjätään itse ilman Kremlin toverillista apua.


      • jarnopel

        Läsnäolosi epäilemättä saastutti jo muutenkin sontaista aluetta entisestään.


      • kauhe
        jarnopel kirjoitti:

        Läsnäolosi epäilemättä saastutti jo muutenkin sontaista aluetta entisestään.

        jarnoanaalitappi, sonta on sun päässäsi.


    • добры вечар

      Arvon "surkea maa" ja muutkin keskustelijat,

      "Hullujen" ja tyhjäpäisten pitää jäädä kotimaahan tai korkeintaan käydä Turkissa siinä tutussa hotellissa ja matkustella sen tutun taksarin kanssa siellä.

      Minulla kun on ollut joku käynti neuvostoliitossa, olen havainnut, että kaikesta huolimatta siellä oli ja on yhä elossa olevia ihmisiä! Surkeaa on ollut ja surkeaa on vieläkin. Miten oli kauheaa 60-luvullakin, myös Suomessa, kun ei ollut internettiä... Alueen nimi on virallisesti vaihtunut, mutta pienen tauon jälkeen arkipuheissa käytän uudelleen neuvostoliittoa.

      Turismoiminen tuossa maassa on kaksipiippuinen juttu, täytyy sanoa. On valtion politiikka ja on ihmisten mieli. Ja valtion politiikka muuttuu, kun on riittävästi rohkeita ihmismieliä. Tästä saa aikaan dilemman: onko turistina käynti tuen ilmaisu - ja kenelle? Vaitettavasti vallanpitäjät helposti luulevat turistin tulleen tukemaan juuri häntä!

      Pakko myöntää, että kaikesta huolimatta tekee mieli käydä katsomassa "neuvostoliiton" menoa. Mieluiten niin, että olisi kontakti paikallisiin ihmisiin. Tai se olisi ainakin parasta mitä reissulla voisi sattua. Osaan auttavasti kyrilliset aakkoset ja joukon slaavilaisia sanoja (paljon niitä, jotka on tuttuja suomen- ja muista kielistä). Olisi mukava käydä katsomassa miten tekstit aukeavat kun oikeasti pitää pärjätä! Miksi meillä on pakkoruotsi kun maailmassa on niin paljon yleissivistäviä kieliä?

      Matkailua harrastetaan niin moneen makuun, että niitä mielipiteitäkin on kosolti. Itse pyrin miettimään mitä minkäkin mielipiteen taustalla on - ja sieltähän löytyy. Matkaillessa halutaan nähdä ja kokea. Parhaat muistot itsellä on niistä, on oltu viikko kroatialaiskodin kakkosasunnossa ja saatu keskustella paikallisten ihmisten kanssa. Ekan kerran vaimo puhui saksaa rouvan kanssa, toisella reissulla ei ollut edes yhteistä kieltä. Jotenkin ne asiat vaan selvisi. Elämyksiin vaaditaan vähän rohkeuttakin.

      Matkailija voi tuoda kohdemaahansa myös omat näkemyksensä, mutta aina on kunnioitettava myös toisen näkemystä. Muutoin ei tule luottamusta eikä sanoma "uppoa". "matkajja eki":n asenteella matkasta jää enemmän maailmaa parantavaa ihan missäpäin tellusta liikkuukin.


      > Kuka hullu haluaa matkustaa Venäjälle tai Pohjois-Koreaan?
      - Sellainen joka haluaa tietää ja tuntea asiat syvemmin.

      ** Kun maapallolla lähtee länteen ja matkustaa tarpeeksi pitkään, onkin idässä. ** Mikä äkkinäisellä näyttää hulluudelta taitaakin olla syvempää viisautta...

      Vielä par' juttuu:
      en ole kommunisti enkä venäjän ihannoija, enkä diggaa puuttinia,

    • NOK RUP

      Minullakin on tulossa 4 päivän Pietarin matka maaliskuussa. Kierrellään kaupungin paikat ja Kronstadtin tie. Nyt siellä on mukava matkustaa, kun hullut jää tänne Suomeen.

      Ruotsissa en olekkaan käynyt pitkiin aikoihin, mutta Norjaan kannattaa myös lähteä ensi kesänä, koska NOK tulee sekin alas kuin luoti.

    • Nyt voisi mennä taas käymään Pietarissa. Ajatelkaa: yö Astoriassa 80 €.
      Siis ASTORIASSA. Hitleriltäkin jäi siellä käymättä kun voiton juhlat piti peruuttaa.

      • musikka

        Ihanko Astoriassa, no voi ku on mahtavaa. Onko Putin käynyt Astorian vessassa, saako siellä slaavikyykätä yhtä kovaa kuin venäläiset sottapytyt täällä.


    • Torf

      Kävin tänään Viipurissa ostosmatkalla. Vaihtokurssi Torfjanovkassa 73,00. Miesten hiustenleikkuu 400 ruplaa, ISO aamiainen kahvilassa kahdelle 7 euroa, Lounas juomineen,keitto ,pää-ja jälkiruoka kahdelle 30euroa. Diesel Nesteellä 34,99 ruplaa/48 senttiä/litra...
      Siinä syitä miksi käydä Venäjällä.

    • neuvostoihminen

      Hyvä muista ennen matka.

      Karmean kokemuksen opettaneena voin todeta, että Venäjällä matkustaessa ei missään nimessä kannattaa käyttää venäjänkielen taitoja, näin vältät monia ongelmia. Tämä oikeastaan 1 syy miksi en enää käy siellä.

      Aina passitarkastuksessa tai miliisien kanssa puhuessa sujuva venäjä on iso ongelma, ei tartte odottaa kauan, ikävyykset ovat jo täällä ja niitä kuulee tule todella paljon!
      .
      Jos vastaat kokoajan ne ponimaju... hommat sujuu paljon mukavammin, maksa vaan sakot ja saat mennä minne nokka näyttää.


      tämän takia matkustan Turkissa ja Grand Canarialla!!
      siellä on lämmintä, ihmisellä aina hymy korvissa , ei ole miliisia ei ole FSBta ei ole ´passintarkastuksia, ei tarvii mitään lippuja -lappuja ja muuten ihmiset ovat siellä mukavia.

      jos pidät jonotuksesta, nyrkkitappelusta, putkassa yöpymisestä, sakonmaksuista, vakuutusyhtiöissä asioinnista, konttoreissa juoksemisesta ja muista neuvostosaavutuksista..
      Tervetuloa Viipuriin , tämä paikka on sinulle!

      • Turkki hanurista

        Turkissa on juuri vastaavia ongelmia.Osta sitä, osta tätä.Miksi et osta?Paska turisti.Jos puhut suomea, kaikki kimpussa.Lähdet ravintolasta syömästä, viereiseen pitäisi mennä heti syömään, kerrot ystävällisesti että söit juuri.Haistattelut perään.Siksi käyn Kyproksella tai Kreetalla, saanut olla rauhassa.


      • Torf

        Olet ilmeisesti käynyt Viipurissa joskus 1990-luvulla.
        Minä kävin viimeksi lauantaina.Rajamuodollisuudet kestivät mennessä aamulla klo 6.30 yhteensä 25 minuuttia,FSB;n ihmiset eivät olleet kiusana eivätkä ole olleet kertaakaan Venäjällä käydessäni.Kiertelimme kaupungilla autolla ja jalan noin 7 tuntia.Auton voi jättää mihin vain(minun auton arvo Suomessa noin 27k€) , kadulla voi kävellä rauhassa, liikkeissä myyjät kohteliaita. Ainoa paikka jossa minulle jotain yritettiin tyrkyttää oli kauppahallin vieressä 4 mummoa kaupitteli villasukkia entiseen tyyliin. Toki puhun jonkinlaista Venäjää mutta minut tunnistaa suomalaiseksi ulkomuodosta jo sadan metrin päästä.
        Minä taas en YHTÄÄN pidä kebabien ja karvakäsien roinan ja rihkaman tyrkyttämisestä ja se joka helv- paikassa soiva/vinkuva "musiikki"...


    • neuvostoihminen

      Matkassa valmistaudu myös kulkukoirien hyökkäykseen, niitä sillä piisaa..
      Vähän vajaa kuukausi sitten anoppi soitti Petroskoista sanoi että kulkukoirat raatelivat hänen kissansa suoraan roskiksien edessä!
      Kissa vahingossa putosi parvekkeelta maahaan ja lähti roskiksia tutkiskelemaan, se oli näköjään koirien reviiriä ei kestänyt parikymmentä minuuttiakaan kun kissa oli jo steikki...
      Sanoi anoppi myös että silloin tällöin koirat hyökkää ihmisten kimpun.

      jos miliisille voit pulitta toista sataa rupla ja hän jättää sinut rauhaan, kulkukoirille ei käy ruplat eikä eurot, ne vaan syö sinut elävältä...

      tälläistä menoa siellä on, arvoisat toverit.

      • Torf

        No enpä ole Petroskoissa käynyt,pitääkin tänään kysyä Petroskoissa syntyneeltä kaverilta vieläkö siellä on kulkukoiria. Viipurista,ainakin keskustasta ovat tyystin hävinneet. Enkä ole miliisillekään tai nykyään poliisillekaan maksanut viiteentoista vuoteen,silloinkin maantiellä 35km;n ylinopeudesta 100 ruplaa.
        Ehkä sellaista oli meno neuvostoaikana...


      • venäläinentyttö

        miksi olet noin nekatiivinen ??? kirjoitus virheistä huomaa olet kuiteskin meiltä !!! onko tämä paskasuomi "niiiiiin hjyva paika"???? no mielipiteet kaikilla! itse voisin kertoa kauhutarinoita suomesta! no empäs nyt kuiteskaa kun ei voi sitä uskoa! kannattasko sun käydä oikeesti muuallakin kun assan vessan naapurissa pikkusen kaupassa ja istua siinä vuokra slummi kopissa jonka sossu maksaa


    • vlatimiri

      MITÄ YHTEISTÄ ON VENÄJÄLLÄ JÄ POHJOIS KOREALLA

      • Venäjäondiktatuuri

        Se että kaikki jotka arvostelee tämänhetkistä politiikkaa tai hallituselimiä joutuu jollain tavoin vaikeuksiin tai eliminoidaan.


    • ykserkki

      Parikertaa olen ollut naistenpäivänä 08/03 Petroskoissa,kyllä kelpasi.
      Se on suuri juhlapäivä Venäjällä . Naisporukat lähtevät ravintolaan pyntättyinä
      juhlimaan. Suosittelen naisten päivnviettoa Venäjällä.

    • sossu1

      Köyhät

    • Venäjänkävijä

      Ei köyhänä kannata mennä Viipuriin. Nimittäin jo viisumi maksaa. Hotelli sen sijaan ei ole kallis. Ostoksia voi tehdä, mutta eivät nekään ilmaisia ole, tosin halvempia kuin Suomessa. Viipurissa on historiaa meille suomalaisille, se on ollut tyylikäs kaupunki eikä tyyli ole kokonaan kadonnut, vaikka onkin rapistunut.

      Pietari on täynnä sellaista loistoa, että sitä on vaikea kuvitella, se pitää nähdä. Ensimmäisen kerran kun kävin siellä, en ollut uskoa silmiäni. Sen jälkeen on tullut käytyä useamman kerran. Pietari on yksi maailman kauneimmista kaupungeista. Moskova on sitten sellainen kokemus, ettei siitä muutamassa päivässä selviä, siellä on kaikkea, mutta Moskova on aika kallis.

      • juovähemmän

        Pietari on täynnä likaisia vanhoja rapistuvia rakennuksia.


      • 8DDD

        :DDD no ei kyllä ole. Jos vaikka kävisit siellä?


    • lativron

      Lieneekö aloittaja käynyt kummassakaan ? Pohjois- Koreassa voisi käydäkin mutta
      kun se on niin kaukana. Ei viitsi lennellä noin kauas.
      "Surkeita maita" on maailmassa paljon, käyhän monet Kreikassa, Turkissa, jopa Intiassakin. Hyvä vaan että on erilainen maa, eipä tuo Ruotsi paljon houkuttele.
      Mukava mennä välillä entiseen Ruotsi- Suomen suurvallan itäosaan.
      Se erilaisuus ja suomalainen historia ja juuret siellä kiinnostaa.
      Edullisuus ei ole myöskään haitta ja tottakai tankataankin, aina ei tosin muista kanisteria
      mukaan ottaa, joskus otetaan sitten parikin.

      • niimpänii

        Ja nekin "karjalaisen kulttuurin keskukset" on siellä lähinnä hometaloja joihin Bromaneilta, Kakkosilta ja muilta pösilöiltä huijataan rahaa. Karjalan aluetta pitemälti ei suomalaisilla ole mitään yhteyksiä nykyiseen Venäjään. Kaikki sotamerkit on tietenkin pitänyt meidän maksaa, röyhkeät venäläiset ovat pystyttäneet omat sotamuistomerkkinsä lähialueyhteistyö llä.


    • VahvempiOikooAina

      J-Tuupista kun näitten liikenne käyttäytymistä seuraa, niin näkee koko kuvan kansasta, ovat niinkuin toisesta mailmasta ja noinkin lähellä, mutta pörrätköön tyylillään.

      • Koko_kuvako

        Jaa, että liikenne antaa koko kuvan kansasta?
        Enpä aivan usko tuota, se vaikuttaa melkoiselta yleistykseltä.
        Millä perusteella liikenne kuvaisi koko kansaa? En usko sitä suomalaisistakaan, vaikka ruotsalaiset joskus tölvivätkin suomalaisia liikennekäyttäytymisestä Ruotsissa. Siis silloin, kun suomalaiset saivat "ensimmäiset autonsa".


    • VähänMalliksi
    • ykserkki

      Se hullu on sellainen suomalainen joka matkustaa venäjälle jauhamaan politiikkaa ja parantamaan ja korjaamaan jättiläisvaltion epäkohdat.

    • Samarkand

      Miten ns tavallinen venäläinen pärjää Moskovassa taloudellisesti? En ymmärrä sitä yhtälöä, että on todella kallis kaupunki ja paljon pienipalkkaisia, jotka siellä asuvat elävät.

    • siinäsyy

      Kainuu ja Pohjois-Savo muistuttavat niin elävästi Venäjää, ettei siellä oikein yuomas eroa. Eikös Kuhmo ole Kostamuksen sisarkaupunki.

    • Panopticum

      Minä, minä!

      • pashanpuhujatYYA

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/13167504#comment-75620979
        Ihmiset, venäläiset eivät ole samanlaisia kuin Putin. Tänäänkin paikallisesta vieraanvaraisuudesta sain nauttia. Ovat ihan samanlaisia tavallisia ihmisiä kuin me.


        xxx ÄLÄ PUHU PASKAA emme ole miehitääneet ja tappaeneet venäläisiä, ne tänne on hyökänneet.

        venäläiset ovat tynnyrissä kasvatettuja ilman mitään käsitystä historiasta eikä venäjällä ole yhtään kansalaisjärjestöä joka vaatisi Kremlin rikosten korvaamista ulkomaalaisille
        esim. Karjalan Petsamon palauttamista ja sotakorvausten takaisinmaksua ja kuolleiden ja haavoittuneiden perheille eläkkeiden yms. maksua

        Venäläiset raakalaiset valittavat OMIA VAIKEUKSIAAN ROISTOJEN LENININ JA STALININ JA PUTININ VALLAN ALLA
        mutta samalla ovat hiljaa ja pitävät varastetun omaisuuden itsellään mitä on viety ulkomailta ja mitä on tapettu

        Täysin raakalainen asioista tietämätön porukka venäläiset

        HUIPPUA EDUSTAA NIIDEN VIHA GORBATSHOVIA KOHTAAN JOKA SENTÄÄN ANTOI MUSHIKALLE VAPAUDEN
        VIHA JOHTUU SIITÄ ETTÄ GORBA ANTOI SAMALLA VAPAUDEN VIROLAISILLE JNE
        JA VENÄLÄINEN RAAKA HERRAKANSA HALUAISI ALISTAA NE TAKAISIN NYT PUTININ JOHDOLLA KUTEN KRIMN JA UKRAINAN JNE.

        Venäläisten perheennuolijat ja ymmärtäjät ovat aivan oma pashasakkinsa stalinisteja ja YYA-aikalaisia Suomessa


    • Halla-ahon_äänestäjä

      JOHTOMME ON KÄYNYT JUHLIMASSA SARJARAISKAAJIA



      Toivottavasti demarien tappion ja haloslaisten poistumisen jälkeen säädyllisyyden puutteeseen tulee muutos Suomessa eikä käydä juhlimassa raiskaajia

      Halonen ja Ahtisaari kävivät juhlimassa naisten ja lasten raiskaajia

      Venäläiset raiskasivat Saksassa noin 2 miljoonaa naista eräät jopa 100 kertaa

      http://m.iltalehti.fi/ulkomaat/2015050719637628_ul.shtml

      Hinta toisen maailmansodan loppumisesta oli kova saksalaisnaisille. Berliinin natsivallasta vapauttaneet puna-armeijan joukot syyllistyivät historian suurimpaan joukkoraiskaukseen. He raiskasivat nykyisessä Saksan pääkaupungissa kaikki tielleen osuneet naiset kahdeksanvuotiaasta aina kahdeksankymppiseen.

      Raiskattuja uskotaan olleen Berliinissä jopa 200 000. Raiskattujen keski-ikä oli 16,7 vuotta, ja jokainen raiskattiin keskimäärin 12 kertaa. Jopa 200 000 lapsen arvellaan saaneen alkunsa venäläissotilaan raiskauksista ja 10 000 naisen kuolleen raiskauksen seurauksiin.

    • cova

      Minä myös! Kyllä taas olisi tarkoitus lähteä kohti Viipuria ja Pietaria. Viipurin terassit jo kutsuu - lähde Sinäkin nauttimaan myös vielä edullisen vaihtokurssin tuomasta hyödystä keväisen kauniiseen Viipuriin tai Pietariin!!

      • Vähän_myöhemmin

        En aivan nyt lähde, hieman myöhemmin. Sitten kun kesä alkaa, nyt on vielä kovin kylmää. Käyn mahdollisesti Petroskoissa, miellyttävä kaupunki. Paljon puistoja keskustassakin, satama on vilkas ja siellä on kesäviikonloppuisin tapahtumia.
        Viipurissa ja Kamennogorskissa käyn myös, mutta sitten loppukesästä.


    • skora

      Pietari on Europan kaunein kaupunki. Olin viimeksi maaliskuussa. Venäläiset ihmiset ovat mukavia. Paljon kulttuuria. Vähän muslimeja katukuvassa, joten turvallista.

      • Osavaltiot

        Matkusta mihinkä tahansa miljoonakaupunkiin USAssa,ja tule sitten
        kehumaan matkastasi ?Se rapsii "luteita", sen takaan.


    • notsexyputin

      Itseasiasssa, ihminen joka haluaa halpaa tupakkaa ja viinaa, menee varmasti mielellään Venäjälle. Pohjois-koreaan en menisi, mutta Venäjälle voisin jopa mennäkkin. Nimenomaan, vaikka venäjän hallitus olisi kuinka perseestä, ei kansa ole samaa.

    • MoskvaDa

      No, kyllä Venäjän puolella kannattaa käydä matkailemassa, siinäkin on tosin omat taitonsa ja maalaisjärki pitää olla mukana. Etenkin Moskova on erinomainen kohde vaikka vaan viikonloppuiselle kaupunkilomalle. Se on nasta paikka niin kesällä kuin talven ytimessä. Monet luulevat, että Moskova on likainen, meluinen ja vaarallinen. Se on kuitenkin vuosien myötä siistinyt ilmettään, koska siellä asuu enemmän miljonäärejä kuin missään muussa maailman kaupungissa. Ja he tunnetusti vaativat laatua ja monipuolisuutta. Siinä sivussa myös tavallinen turisti pääsee hyötymään Moskovan parntuneesta annista.

      Sitä paitsi Moskova omaa todella pitkän ja vaiherikkaan historian, jonka muistomerkkejä on tänäänkin ihailtavina. Taskuvarkaita Moskovassa kyllä vilisee, mutta niinhän on asian laita jo Helsingissäkin. Julkinen liikenne on edelleen parannusta vailla, mutta ruokapaikkoja ja shoppailua löytyy sitäkin enemmän.

      Susittelen lukemaan Moskovasta siellä asuneen suomalaisen silmin:

      http://kaupunkilomalle.com/moskova

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5148
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3367
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1502
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1333
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1026
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      938
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe