seinäkaappikellot

eräs vain

Minulla on seinäkaappikello ja se on vanhanaikainen junghans-merkkinen kello. Viilukello ja varma lyöntinen nelkyt-luvun kello. Huollatin sen viisi vuotta sitten ja nyt se lyö aina oikeaa aika kun vain muistetaan vetää. Kun unovdan sen yöksi päälle niin viimeistään naapurin koputukseen herätessä älyän ottaa sen päältä pois vaikka yleensä en saa unta jos kello on päällä. Päivällä päällä ja yöksi seisautan sen. Helppo kello eikä tarvitse vaihtaa paristoja.

6

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seinäkaappi/kaappikellot

      Myös minulle on kertynyt useampia seinäkaappikelloja ja yksi varsinainen kaappikello. Soivat yhtä aikaa eri huoneissa. Koska asun kerrostalossa, ölen naapurien mielipidettä kysellyt että kuuluuko naapuriin. EI kuulemma kuulu. Siksi pidän kellot päällä. Övat 1900-luvun alkuvuosien seinäkaappi ja kaappikelloja. Minä rakastan kellojani ja siksi huollatan ne ja pidän päällä.

      • pöytäkello

        Minä omistan useita erilaisia kelloja. Kellon ääni ja käyttökelpoisuus ja monipuolisuus ratkaisee paljon. Övat utan hyviä käytössä.


      • mummon kello
        pöytäkello kirjoitti:

        Minä omistan useita erilaisia kelloja. Kellon ääni ja käyttökelpoisuus ja monipuolisuus ratkaisee paljon. Övat utan hyviä käytössä.

        Niin se pöytä kello taas lyö naapurin mummon kiusaksikin kovaäänisesti kymmentä ja sitten puolta yötä ja niin edespäin. Kun herätyskello aamulla mummon seinän takana hyrää ympyrää pöydällä niin koputushan se sieltä kuuluu. Pyydän mummon kahville ja kerron kaiken pöytäkelloista ja vanhasta herättäjästä. Lopulta kävi niin että tänään mummo osti käkikellon antikvariaatista. On hänelläkin ystävä jota kuunnella.


    • piäsnuakka

      On mukavimpia kelloja nuo kaappi, lattia ja herätyskellot. Niiden lyöntejä tottuu kaipaamaan kun ne on pitkään päällä pitänyt ja ajan kanssa kelloon tottunut. Kaikki eivät kerrostalossa välitä kelloista mutta minulle ne ovat tärkeitä ajan näyttäjiä ja elämään sisällön ja äänen tuojia joita oppii kaipaamaan kun ne eivät ole päällä. Poliisin ja isännöitsijän mukaan kellon päällä pitäminen yöllä ei ole luvallista jos kello kuuluu naapuriin. Muuten kyllä käy ellei valituksia tule. Että tällaisia meillä tänään.

    • ihmeellistä

      Ihmeellistä että joku voi kaivata kellon soittoa. Mutta kun kotimainen kello lyö seinällä niin sen tietää ja sen voi tajuta kun kelloa kuuntelee. Soitto on se josta kellon tunnistaa. Jokaisessa kellossa ääni on erilainen. Siksi voin pitää jostain aivan kuin en muista koska siinä on se jokin. Oma äänensä jota ei ole muilla.

    • käkinellot

      Nyt omat kaappikellot lyö seinällä. On mukavaa kuunnella. Kannattaa ostaa lattia tai kaappikello. Käkikello vanhan aikainen on myös joillekkin kova sana kuten käkikello yleensäkin. Se on harvinaisuus jota ei ole joka kodissa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      307
      3441
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1639
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1389
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1270
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1171
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      173
      1093
    Aihe