Tätä sivustoa kun selaa niin TSI-DSG- autoista

5x VAG

eniten ovat KIINNOSTUNEET NE, JOILLA SITÄ EI OLE!!!

ME joilla se on, niin pääsääntöisesti näyttämme nautiskelevan autojemme mukavista kilometreistä hyvällä väännöllä ja keskivertoa alhaisemmalla kulutuksella. Pitkät huoltovälitkään eivät näytä haittaavan, eikä huoltojen suhteellisen halpa hinta (viimeksi minulla 30tkm 170e ja kohta seuraavaa 60tkm pitäisi alkaa harkitsemaan ja kyselemään huoltoaikaa). Ajattelen vaihtavani tämän vielä tehokkaampaan TSI-DSG-autoon tuossa n.80 000km kohdalla, jos en sitten ajele tälläkin tuonne 120 000km kohdille, kuten aiemmalla DSG-autolla.

Mukavia kilometrejä kaikille DSG-TSI autoilijoille! Tiedän, että pidätte matkanteosta varmuudella.

61

407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Löysin rantein...

      Näin se on.
      Pääasiassa nuo huutelijat ajavat itse autoilla jotka ovat jääneet kehityksen kelkasta. Vertailuissa ominaisuudet eivät oikein riitä mihinkään ja ostava yleisökin on siirtynyt jo moderneihin autoihin. Ja kun omalta suosikilta ei tule mitään uusia malleja niin valuminen takarivin valmistajaksi on alkanut. Vaativilla Euroopan markkinoilla ei välttämättä saa enää yhtään mallia kymmenen joukkoon ja sitä rataa.
      Eipä silloin oikein jää muuta jäljelle kuin toivoa sitä että ne paremmat ja modernimmat autot eivät ainakaan kestäisi niin hyvin ne omat vanhantekniikan autot. Katsastuksista kerätty tieto siitä kuinka pitkälle eri merkeillä ajetaan osoittaa selvästi että VW pärjää mainiosti näille vanhantekniikan autoille kestävyydessä, mutta aina noita änkyttäjiä silti riittää.

      Itsellä on niin monta sataatuhatta kilsaa usealla VW:llä ilman mitään ongelmia että pystyy lukemaan noita samoja juttuja toistavia papukaijoja pelkästään huvittuneena. Eihän mikään autovalmistaja ole täydellinen ja tiedän että DSG/TSI:ssä on ollut lastentauteja niinkuin useassa uudessa tekniikassa on, Mutta silti, kannattaisi säilyttää jonkinmoinen suhteellisuudentaju eikä länkyttää loputtomiin joitain vanhoja juttuja uudestaan ja uudestaan.

      Onnea Passatille vuoden auto valinnasta. On aika pähee pirssi.
      Ja Golfille Euroopan kuninkuuden uusimisesta ties kuinka monennen kerran. On vakuuttava saavutus myydä c-segmentissä vuosi vuoden jälkeen tuollaisia lukuja. Nytkin reilut 440.000 kun kakkonen on pikkuauto Fiesta möi 270.000.
      Tältä pohjalta on helppo ottaa pikku provoilut aika löysin rantein.

      • persu43

        Huomenta VW edustaja!


    • kuluttajat harhaan

      johtaa tämän sivun höpöttäjät . . Kaikki lehtien palstat, autoliikkeet, kuluttajasuoja kertoo suurista ongelmista vinksvonkkelin tsi ja dsg laitteissa.. Ja pari vannoutunutta, ehkä autoliikkeen palkoilla, kaveria väittää aivan muuta.. Toine huijaus kuluttajille pikku turbojen kulutus, se eu-lukemissa näyttää olemattomilta, tosiasiassa kulutus on ehkä isompi kuin isommilla vaparikoneilla,,, riippuen ajosta selitellään vaan kun kulutus onkin 40% enempi kuin se eu-kulutus kertoi.. Ja nyky auton moottorit pitäs kestää 500tkm, eikä kuten vonkkelissa kalliit tekniikkaongelmat alkaa jo 10tkm ajolla.

    • MJK.

      Maahantuoja pääsisi helpolla tästä VW:n mollauksesta jatkamalla takuuta 5 vuoteen, kuten muillakin itseensä uskovilla merkeillä. Suurin osa niistä vioista tulee jo kahden ensimmäisen vuoden aikana, lisävuodet eivät juuri kustannuksia nostaisi, mikäli auto on hyvä.

      Kia 7 v, Hyundai 5 v, Nissan ja Ford 3v 2 v lisämaksulla, Renault 4 v, Citroen 3 v ja saksalaiset 2 v

      Tämähän todistaa sitä, että valmistaja ei luota tuotteisiinsa. Lähes kaikilla takuu on 100000 km, mutta saksalais merkeillä auto huononee myös seisoessaan, muilla vain käytettäessä.

      • osssss

        Ja jos oikein muistan niin ladoissakin tulee olemaan 5v takuu?
        Hei vinterkorni sudenpesässä herää.


      • Kolme senttiä kilsa

        "Maahantuoja pääsisi helpolla tästä VW:n mollauksesta jatkamalla takuuta 5 vuoteen, kuten muillakin itseensä uskovilla merkeillä."

        En usko että mollaus täällä mihinkään loppuisi, taparikollisia ovat, Myyntikäyrät ovat kokoajan ylöspäin joten maahantuojan on aika turha lähteä rassaamaan toimivaa mopoa. Ostavan yleisön tyytyväisyys riittää.

        Tuo huolenpitosopimus ei ole mitenkään hassumpi lisävakuus jos normitakuu ei riitä.
        Esim 122hv TSI-DSG Golfille se maksaa 4v/100.000km laskettuna 63€ kuussa. Se tekee 3,0 senttiä kilometrille ja pitää sisällään kaikki korjaukset ja myös huollot.
        Huomionarvoista on myös se että jos kaikki menee hyvin niin sopimuskauden lopuksi asiakkaalle palautetaan koko "ylimaksettu" summa. Mun mielestä hyvä diili jolla saa takuun huollot neljäksi vuodeksi max 3,0 sentillä kilometri, normitapauksissa halvemmallakin. Vaikka täällä kuinka mollattaisiin niin omasta kuuden VW:n kokemuksesta tiedän että normitapaus on se ettei 4v/100.000km tapahdu yhtään mitään. Aivan niinkuin kaikilla muillakin automerkeillä on.
        Ei TSI-DSG mikään kestoihme ole, mutta kestää vertailun muihin merkkeihin tilastojen mukaan hienosti. En valitsisi TSI-DSG:tä jos tarkoituksena olisi ajaa 500.000km pelkillä öljynvaihdoilla, mutta normikäyttöön luotettavuus on aivan kärkitasoa.
        Täytyy muistaa että suomalaisten tilastojen mukaan vain yksi kymmenestä keskiluokan autosta (esim VW tai Toyota) ylittää 300,000km rajapyykin ja oletusarvo on että noista on suurin osa dieseleitä.

        Näyttäisi siltä että tekninen luotettavuus on tasolla joka miellyttää ostavaa yleisöä ja se on kuitenkin tärkeämpi asia kuin takuun pituus. Ja jos se pidempi takuu on tärkeä niin parilla sentillä per kilometri sitäkin saa.

        En pidä VW:n myyntilukuja sattumana, kyllä sen takana on konkreettisia asioita. Ja on pakkokin olla, autokauppa on niin kilpailtu ala ettei kukaan valmistaja saa sieltä ilmaiseksi mitään. Menestys täytyy ansaita.


      • osssss
        Kolme senttiä kilsa kirjoitti:

        "Maahantuoja pääsisi helpolla tästä VW:n mollauksesta jatkamalla takuuta 5 vuoteen, kuten muillakin itseensä uskovilla merkeillä."

        En usko että mollaus täällä mihinkään loppuisi, taparikollisia ovat, Myyntikäyrät ovat kokoajan ylöspäin joten maahantuojan on aika turha lähteä rassaamaan toimivaa mopoa. Ostavan yleisön tyytyväisyys riittää.

        Tuo huolenpitosopimus ei ole mitenkään hassumpi lisävakuus jos normitakuu ei riitä.
        Esim 122hv TSI-DSG Golfille se maksaa 4v/100.000km laskettuna 63€ kuussa. Se tekee 3,0 senttiä kilometrille ja pitää sisällään kaikki korjaukset ja myös huollot.
        Huomionarvoista on myös se että jos kaikki menee hyvin niin sopimuskauden lopuksi asiakkaalle palautetaan koko "ylimaksettu" summa. Mun mielestä hyvä diili jolla saa takuun huollot neljäksi vuodeksi max 3,0 sentillä kilometri, normitapauksissa halvemmallakin. Vaikka täällä kuinka mollattaisiin niin omasta kuuden VW:n kokemuksesta tiedän että normitapaus on se ettei 4v/100.000km tapahdu yhtään mitään. Aivan niinkuin kaikilla muillakin automerkeillä on.
        Ei TSI-DSG mikään kestoihme ole, mutta kestää vertailun muihin merkkeihin tilastojen mukaan hienosti. En valitsisi TSI-DSG:tä jos tarkoituksena olisi ajaa 500.000km pelkillä öljynvaihdoilla, mutta normikäyttöön luotettavuus on aivan kärkitasoa.
        Täytyy muistaa että suomalaisten tilastojen mukaan vain yksi kymmenestä keskiluokan autosta (esim VW tai Toyota) ylittää 300,000km rajapyykin ja oletusarvo on että noista on suurin osa dieseleitä.

        Näyttäisi siltä että tekninen luotettavuus on tasolla joka miellyttää ostavaa yleisöä ja se on kuitenkin tärkeämpi asia kuin takuun pituus. Ja jos se pidempi takuu on tärkeä niin parilla sentillä per kilometri sitäkin saa.

        En pidä VW:n myyntilukuja sattumana, kyllä sen takana on konkreettisia asioita. Ja on pakkokin olla, autokauppa on niin kilpailtu ala ettei kukaan valmistaja saa sieltä ilmaiseksi mitään. Menestys täytyy ansaita.

        Jo on myyjällä aikaa antaa analyysiä?


      • 2,6 senttiä
        Kolme senttiä kilsa kirjoitti:

        "Maahantuoja pääsisi helpolla tästä VW:n mollauksesta jatkamalla takuuta 5 vuoteen, kuten muillakin itseensä uskovilla merkeillä."

        En usko että mollaus täällä mihinkään loppuisi, taparikollisia ovat, Myyntikäyrät ovat kokoajan ylöspäin joten maahantuojan on aika turha lähteä rassaamaan toimivaa mopoa. Ostavan yleisön tyytyväisyys riittää.

        Tuo huolenpitosopimus ei ole mitenkään hassumpi lisävakuus jos normitakuu ei riitä.
        Esim 122hv TSI-DSG Golfille se maksaa 4v/100.000km laskettuna 63€ kuussa. Se tekee 3,0 senttiä kilometrille ja pitää sisällään kaikki korjaukset ja myös huollot.
        Huomionarvoista on myös se että jos kaikki menee hyvin niin sopimuskauden lopuksi asiakkaalle palautetaan koko "ylimaksettu" summa. Mun mielestä hyvä diili jolla saa takuun huollot neljäksi vuodeksi max 3,0 sentillä kilometri, normitapauksissa halvemmallakin. Vaikka täällä kuinka mollattaisiin niin omasta kuuden VW:n kokemuksesta tiedän että normitapaus on se ettei 4v/100.000km tapahdu yhtään mitään. Aivan niinkuin kaikilla muillakin automerkeillä on.
        Ei TSI-DSG mikään kestoihme ole, mutta kestää vertailun muihin merkkeihin tilastojen mukaan hienosti. En valitsisi TSI-DSG:tä jos tarkoituksena olisi ajaa 500.000km pelkillä öljynvaihdoilla, mutta normikäyttöön luotettavuus on aivan kärkitasoa.
        Täytyy muistaa että suomalaisten tilastojen mukaan vain yksi kymmenestä keskiluokan autosta (esim VW tai Toyota) ylittää 300,000km rajapyykin ja oletusarvo on että noista on suurin osa dieseleitä.

        Näyttäisi siltä että tekninen luotettavuus on tasolla joka miellyttää ostavaa yleisöä ja se on kuitenkin tärkeämpi asia kuin takuun pituus. Ja jos se pidempi takuu on tärkeä niin parilla sentillä per kilometri sitäkin saa.

        En pidä VW:n myyntilukuja sattumana, kyllä sen takana on konkreettisia asioita. Ja on pakkokin olla, autokauppa on niin kilpailtu ala ettei kukaan valmistaja saa sieltä ilmaiseksi mitään. Menestys täytyy ansaita.

        Laskin vielä huvikseni sopimuksen hinnan jos kilometrit tuplaa 200.000km. Hinta per kilometri laskee 2,6 senttiin ja kuukausihinnaksi tulee 100€. Näyttäisi ettei kilometrit pelota VW:n hinnottelijoita.


      • Insinöörisetä
        osssss kirjoitti:

        Jo on myyjällä aikaa antaa analyysiä?

        Eiköhän myyjillä ole parempaakin tekemistä kuin tappaa aikaansa tällaisilla lööperipalstoilla.
        Itsellä vapaapäivä ja turhaa aikaa käsissä joten kirjasin pari helposti todennettavissa olevaa numerofaktaa keskustelun pohjaksi. Väittämiä tuossa ei juurikaan ole, jokainen tehköön omat johtopäätöksensä numeroiden pohjalta, mutut jääköön muille


      • Paska kinneri
        Kolme senttiä kilsa kirjoitti:

        "Maahantuoja pääsisi helpolla tästä VW:n mollauksesta jatkamalla takuuta 5 vuoteen, kuten muillakin itseensä uskovilla merkeillä."

        En usko että mollaus täällä mihinkään loppuisi, taparikollisia ovat, Myyntikäyrät ovat kokoajan ylöspäin joten maahantuojan on aika turha lähteä rassaamaan toimivaa mopoa. Ostavan yleisön tyytyväisyys riittää.

        Tuo huolenpitosopimus ei ole mitenkään hassumpi lisävakuus jos normitakuu ei riitä.
        Esim 122hv TSI-DSG Golfille se maksaa 4v/100.000km laskettuna 63€ kuussa. Se tekee 3,0 senttiä kilometrille ja pitää sisällään kaikki korjaukset ja myös huollot.
        Huomionarvoista on myös se että jos kaikki menee hyvin niin sopimuskauden lopuksi asiakkaalle palautetaan koko "ylimaksettu" summa. Mun mielestä hyvä diili jolla saa takuun huollot neljäksi vuodeksi max 3,0 sentillä kilometri, normitapauksissa halvemmallakin. Vaikka täällä kuinka mollattaisiin niin omasta kuuden VW:n kokemuksesta tiedän että normitapaus on se ettei 4v/100.000km tapahdu yhtään mitään. Aivan niinkuin kaikilla muillakin automerkeillä on.
        Ei TSI-DSG mikään kestoihme ole, mutta kestää vertailun muihin merkkeihin tilastojen mukaan hienosti. En valitsisi TSI-DSG:tä jos tarkoituksena olisi ajaa 500.000km pelkillä öljynvaihdoilla, mutta normikäyttöön luotettavuus on aivan kärkitasoa.
        Täytyy muistaa että suomalaisten tilastojen mukaan vain yksi kymmenestä keskiluokan autosta (esim VW tai Toyota) ylittää 300,000km rajapyykin ja oletusarvo on että noista on suurin osa dieseleitä.

        Näyttäisi siltä että tekninen luotettavuus on tasolla joka miellyttää ostavaa yleisöä ja se on kuitenkin tärkeämpi asia kuin takuun pituus. Ja jos se pidempi takuu on tärkeä niin parilla sentillä per kilometri sitäkin saa.

        En pidä VW:n myyntilukuja sattumana, kyllä sen takana on konkreettisia asioita. Ja on pakkokin olla, autokauppa on niin kilpailtu ala ettei kukaan valmistaja saa sieltä ilmaiseksi mitään. Menestys täytyy ansaita.

        Huolenpitosopimukset on idiootteja varten mitä helvetin järkeä on maksaa yli 3000€ siitä että saa 2lisä vuotta tai 100 000km takuun? 25Tkm/vuosi?


      • osssss
        Insinöörisetä kirjoitti:

        Eiköhän myyjillä ole parempaakin tekemistä kuin tappaa aikaansa tällaisilla lööperipalstoilla.
        Itsellä vapaapäivä ja turhaa aikaa käsissä joten kirjasin pari helposti todennettavissa olevaa numerofaktaa keskustelun pohjaksi. Väittämiä tuossa ei juurikaan ole, jokainen tehköön omat johtopäätöksensä numeroiden pohjalta, mutut jääköön muille

        Selitäppä insinööri nuo harkitut tsi ja dsg viat.
        Hehkulamppuhuijaus ja tuotekehitysvarat audille?


      • osssss
        Paska kinneri kirjoitti:

        Huolenpitosopimukset on idiootteja varten mitä helvetin järkeä on maksaa yli 3000€ siitä että saa 2lisä vuotta tai 100 000km takuun? 25Tkm/vuosi?

        Laajakasko kattaa samat asiat ja normi huolto..


      • Insinöörisetä
        osssss kirjoitti:

        Selitäppä insinööri nuo harkitut tsi ja dsg viat.
        Hehkulamppuhuijaus ja tuotekehitysvarat audille?

        Mä jätän tällaiset salaliittoteorioiden pohdinnat aivan muille ihmisille. Insinöörit analysoivat enimmäkseen mitattavissa olevaa ja todennettua dataa.
        Me kutsumme arvaamisen tai oletusten varaan johtopäätöksiä tekeviä ihmisiä foliohatuiksi tai ekonomeiksi. Jälkimmäiset ovat vähemmän arvostettuja.


      • Insinöörisetä
        Paska kinneri kirjoitti:

        Huolenpitosopimukset on idiootteja varten mitä helvetin järkeä on maksaa yli 3000€ siitä että saa 2lisä vuotta tai 100 000km takuun? 25Tkm/vuosi?

        "Huolenpitosopimukset on idiootteja varten mitä helvetin järkeä on maksaa yli 3000€ siitä että saa 2lisä vuotta tai 100 000km takuun? 25Tkm/vuosi? "

        Sä et selkeästi ole ymmärtänyt sopimusehtoja jos tuollaista ajattelet.

        Mulla ei ole ollut huolenpitosopimusta kolmessa uutena ostetussa VW:ssä. Jos olisi ollut niin se olisi maksanut mulle 0€, koska vuodet 2-4 menivät pelkillä huolloilla. Olisin siis saanut huoltojen ylimenevät maksut takaisin.

        Missä kohtaa tuosta maksusta tulee voittoa VW:lle? Ei missään.
        VW voi ainoastaan ottaa takkiin tuossa sopimuksessa ja asiakas voi ainoastaan voittaa. Tämä asiakkaan voitto siinä tapauksessa että huolto korjauskulut ylittävät asiakkaan maksaman sopimushinnan. Kaikissa muissa tapauksissa sopimuksen hinta on 0€.

        Kysymys kuuluu oikeasti. Miksi tuollaista ei kannattaisi ottaa? Siinähän on käytännössä rahat takaisin takuu.
        Asiakas maksaa tavallaan rahaa pankkiin ja sitä käytetään huoltoihin ja mahdollisiin korvauksiin. Loput palautetaan aina asiakkaalle sopimuskauden lopuksi.

        Et tainnut oikein ymmärtää tätä?


      • Tietäjä

        MJHK olet väärillä jäljillä!

        VAG-autoihin lisätakuu 6v/200 000km lisämaksusta, kuten FORD ja NISSAN. Mikä ero siinä on VAG-autoihin? Noihin mainitsemiisi autoihin FORD ja NISSAN ei edes saa huolenpitosopimusta. Toyotalla saa, mutta maksaa itsensä kipeäksi! Eikä edes takuu jatku, kun eivät luota edes sen vertaa autoihinsa, että rahalla voisi JATKAA takuuta.


      • Tyytyväinen
        Insinöörisetä kirjoitti:

        "Huolenpitosopimukset on idiootteja varten mitä helvetin järkeä on maksaa yli 3000€ siitä että saa 2lisä vuotta tai 100 000km takuun? 25Tkm/vuosi? "

        Sä et selkeästi ole ymmärtänyt sopimusehtoja jos tuollaista ajattelet.

        Mulla ei ole ollut huolenpitosopimusta kolmessa uutena ostetussa VW:ssä. Jos olisi ollut niin se olisi maksanut mulle 0€, koska vuodet 2-4 menivät pelkillä huolloilla. Olisin siis saanut huoltojen ylimenevät maksut takaisin.

        Missä kohtaa tuosta maksusta tulee voittoa VW:lle? Ei missään.
        VW voi ainoastaan ottaa takkiin tuossa sopimuksessa ja asiakas voi ainoastaan voittaa. Tämä asiakkaan voitto siinä tapauksessa että huolto korjauskulut ylittävät asiakkaan maksaman sopimushinnan. Kaikissa muissa tapauksissa sopimuksen hinta on 0€.

        Kysymys kuuluu oikeasti. Miksi tuollaista ei kannattaisi ottaa? Siinähän on käytännössä rahat takaisin takuu.
        Asiakas maksaa tavallaan rahaa pankkiin ja sitä käytetään huoltoihin ja mahdollisiin korvauksiin. Loput palautetaan aina asiakkaalle sopimuskauden lopuksi.

        Et tainnut oikein ymmärtää tätä?

        Moi! Juurikin tämän "ylimaksujen" palautuksen kautta kiinnostuin ja otin tämän huolenpitosopimuksen, ja en voi kuin kehua. Helppo ja pitää, minkä lupaa.

        Ei ole ensimmäinen kerta ,kun ota autoon yleensä tällaisen sopimuksen. Renaultilla tämä oli kuin lottovoitto. Markka-aikaan maksoi 100mk/kk//20000 km ja kun ongelmia ilmeni, niin tekivät kaikki hommat juurta jaksaen, kuten olivat luvanneetkin. Mitään eivät Renaultilla palauttaneet sopimuksen hinnasta, mutta oli se kuitenkin todellakin hyvä sopimus.

        Aikaisemmissa VAG-autoissa meillä ei ole ollut sopimusta, mutta nyt kun hinnat laskettiin roimasti, ja mielestäni oikealle tasolle, niin mikä ettei. Maksupalautus on jotakin ihan uutta tällä sektorilla ja jos jatkavat samoilla ehdoilla, niin TODELLAKIN otan myös jatkossa sopimuksen. Verratkaapa sopimuksen hintaa esimerkiksi Toyotan vastaavaan. Toyotan hinnoittelu on ylilyöntiä tai sitten Toyotan laaduttomuutta. Sopimustahan ei Toyotalla saa lainkaan yli kolmeksi vuodeksi ja pahimmillaan voi maksaa YLI 12000e/36kk !!!!


      • lAUNONE
        Kolme senttiä kilsa kirjoitti:

        "Maahantuoja pääsisi helpolla tästä VW:n mollauksesta jatkamalla takuuta 5 vuoteen, kuten muillakin itseensä uskovilla merkeillä."

        En usko että mollaus täällä mihinkään loppuisi, taparikollisia ovat, Myyntikäyrät ovat kokoajan ylöspäin joten maahantuojan on aika turha lähteä rassaamaan toimivaa mopoa. Ostavan yleisön tyytyväisyys riittää.

        Tuo huolenpitosopimus ei ole mitenkään hassumpi lisävakuus jos normitakuu ei riitä.
        Esim 122hv TSI-DSG Golfille se maksaa 4v/100.000km laskettuna 63€ kuussa. Se tekee 3,0 senttiä kilometrille ja pitää sisällään kaikki korjaukset ja myös huollot.
        Huomionarvoista on myös se että jos kaikki menee hyvin niin sopimuskauden lopuksi asiakkaalle palautetaan koko "ylimaksettu" summa. Mun mielestä hyvä diili jolla saa takuun huollot neljäksi vuodeksi max 3,0 sentillä kilometri, normitapauksissa halvemmallakin. Vaikka täällä kuinka mollattaisiin niin omasta kuuden VW:n kokemuksesta tiedän että normitapaus on se ettei 4v/100.000km tapahdu yhtään mitään. Aivan niinkuin kaikilla muillakin automerkeillä on.
        Ei TSI-DSG mikään kestoihme ole, mutta kestää vertailun muihin merkkeihin tilastojen mukaan hienosti. En valitsisi TSI-DSG:tä jos tarkoituksena olisi ajaa 500.000km pelkillä öljynvaihdoilla, mutta normikäyttöön luotettavuus on aivan kärkitasoa.
        Täytyy muistaa että suomalaisten tilastojen mukaan vain yksi kymmenestä keskiluokan autosta (esim VW tai Toyota) ylittää 300,000km rajapyykin ja oletusarvo on että noista on suurin osa dieseleitä.

        Näyttäisi siltä että tekninen luotettavuus on tasolla joka miellyttää ostavaa yleisöä ja se on kuitenkin tärkeämpi asia kuin takuun pituus. Ja jos se pidempi takuu on tärkeä niin parilla sentillä per kilometri sitäkin saa.

        En pidä VW:n myyntilukuja sattumana, kyllä sen takana on konkreettisia asioita. Ja on pakkokin olla, autokauppa on niin kilpailtu ala ettei kukaan valmistaja saa sieltä ilmaiseksi mitään. Menestys täytyy ansaita.

        Moi!

        Arvaammekin, miksi täällä niin paljon puhutaan puppua. VW myy liian hyvin ja on todella suosittu auto vaihtoautona. Golfia menee käytettynä todella helposti ,ei tarvita varastopäiviä kovinkaan montaa vs. muihin merkkeihin.


      • uusi poloilija
        Insinöörisetä kirjoitti:

        "Huolenpitosopimukset on idiootteja varten mitä helvetin järkeä on maksaa yli 3000€ siitä että saa 2lisä vuotta tai 100 000km takuun? 25Tkm/vuosi? "

        Sä et selkeästi ole ymmärtänyt sopimusehtoja jos tuollaista ajattelet.

        Mulla ei ole ollut huolenpitosopimusta kolmessa uutena ostetussa VW:ssä. Jos olisi ollut niin se olisi maksanut mulle 0€, koska vuodet 2-4 menivät pelkillä huolloilla. Olisin siis saanut huoltojen ylimenevät maksut takaisin.

        Missä kohtaa tuosta maksusta tulee voittoa VW:lle? Ei missään.
        VW voi ainoastaan ottaa takkiin tuossa sopimuksessa ja asiakas voi ainoastaan voittaa. Tämä asiakkaan voitto siinä tapauksessa että huolto korjauskulut ylittävät asiakkaan maksaman sopimushinnan. Kaikissa muissa tapauksissa sopimuksen hinta on 0€.

        Kysymys kuuluu oikeasti. Miksi tuollaista ei kannattaisi ottaa? Siinähän on käytännössä rahat takaisin takuu.
        Asiakas maksaa tavallaan rahaa pankkiin ja sitä käytetään huoltoihin ja mahdollisiin korvauksiin. Loput palautetaan aina asiakkaalle sopimuskauden lopuksi.

        Et tainnut oikein ymmärtää tätä?

        "Kysymys kuuluu oikeasti. Miksi tuollaista ei kannattaisi ottaa? Siinähän on käytännössä rahat takaisin takuu.
        Asiakas maksaa tavallaan rahaa pankkiin ja sitä käytetään huoltoihin ja mahdollisiin korvauksiin. Loput palautetaan aina asiakkaalle sopimuskauden lopuksi."

        Osuit hyvin kohdalleen tuossa pankkivertauksessa. Normaalistihan rahan lainaajalle maksetaan korkoa, eli rahalla on hintansa. Huolenpitosopimuksessa asiakas lainaa automyyjälle rahaa ilmaiseksi, mutta saa pääoman takaisin myöhemmin (vuoden kuluttua?). Nykytilanteessa toki rahojaan käyttötilillä makuuttava saa saman 0 % korkoa, mutta muitakin vaihtoehtoja on. Myyjä kerää maksuja lukuisilta asiakkailta ja tietenkin sijoittaa rahan järkevästi ottaen korkotuoton itselleen.

        Itse en ole ottanut kahteen uuteen Poloon hp-sopimusta, sillä autoon ei näy tulevan merkittäviä vikoja takuuajan jälkeen. Jos koneena olisi pieni turbo pitkillä öljynvaihtoväleillä, harkitsisin varmaan asiaa pitempään, mutta nyt ei vain näy tarvetta.


      • VA<<<<<<g

        Seatilla on 4 vuoden takuu Espanjassa. Miksi ei meillä?


      • Tietäjä
        Paska kinneri kirjoitti:

        Huolenpitosopimukset on idiootteja varten mitä helvetin järkeä on maksaa yli 3000€ siitä että saa 2lisä vuotta tai 100 000km takuun? 25Tkm/vuosi?

        Pitäähän se auto huoltaa joka tapauksessa! Oikeasti kulut lasketaan e/kkXsopimusaika-huoltojen hinnat ja palautetut kuukausierät. Näin em.siis VAG:llä.

        Toyota GT86 -autolla maksat 12500e-huoltojen hinnat 36kk/150 000km aikana. Ilmeisesti konerikkoa povataan Toyotalle jo ensimetreistäMOT


    • persu42

      Saahan sitä kehua mutta miksi kiistetään viat?
      Eikö ole parempi kaikkien tietää mitä tapahtuu kun VW tuotteessa on ongelma.
      Senverran kyseenalainen julkisuus että pahasti on mätää asioissa kyllä.

    • rappaja

      Suomi poikahan pitää pääsääntöisesti turpansa kiinni, jos sattuu vw porsimaan. Ei se tänne sitä tule huutelemaan, auto on vielä sen verran herkkä asia suomalaiselle. Vasta muutama kymmenen vuotta iso osa kansasta on siihen päässyt kiinni. VW ongelmia ei kannata kenenkään kiistää, vaan omistajan kannattaa olla tyytyväinen jos ei kuulu siihen epäonnekkaiden joukkoon jotka sai mustan pekan käteen.

      Itse en ko autoihin koske pitkällä tikullakaan. Varmasti hyviä autoja kestäessään, mutta mieluummin ostan auton jossa laatu kohdallaan ja siihen voi luottaa, enkä muuten tingi ajo-ominaisuuksista, mukavuudesta, jne.

      • Winner takes it all!

      • vaihtamassa

        Kerro ihmeessä mikä se on. Olen vaihtamassa autoa ja lupaan käydä koeajamassa jos kerrot merkin.


      • Mites on?

        "Suomi poikahan pitää pääsääntöisesti turpansa kiinni, jos sattuu vw porsimaan. Ei se tänne sitä tule huutelemaan, auto on vielä sen verran herkkä asia suomalaiselle. "

        Koskeeko tällainen käyttäytyminen vain VW-kuskeja vai kaikkia suomalaisia autoilijoita?


    • Ei kannata

      Huolenpitosopimus on riski auton omistajalle. Kaikki virhevastuun piikkiin menevät korjaúksetkin tulevat maksettaviksi huolenpitosopimuksella.
      Minulla on nyt mennyt huoltoihin ja korjauksiin 32 kuukaudessa. 1080,- sisältäen 2 ylimääräistä öljynvaihtoa ja pesut. eli 33,75/kk., mutta jos olisi ollut huolenpitosopimus kulut olisivat 2180,- (sisältää uuden kytkimen) tai kuukausittain maksettuna 1920,-
      Laskettuna 48 kk:lle sopimus olisi 2880,-, autoon on tekemättä 90000 km huolto, kun sen hinta lisätään tuohon 1080 summaan, niin ollaan luvussa 1380,- joka on 1500,-€ halvempi kuin huolenpitosopimuksella. Eli yhden kytkinremontin verran.
      Palautettavaan summaan otetaan melkoisella varmuudella ensimmäinen kytkinremontti mukaan, niin summat ovat seuraavat 2180 300=2480 eli palautettavaksi jäisikin vain 400,- jolla ei tehdä enää kytkinremonttia.

      • Viranomaista kehiin

        "Kaikki virhevastuun piikkiin menevät korjaúksetkin tulevat maksettaviksi huolenpitosopimuksella."

        Tarkistuttaisin kuluttaja-asiamiehellä ennenkuin hyväksyisin tuon menettelyn. Ei kuulosta oikein toimitulta.


      • osssss
        Viranomaista kehiin kirjoitti:

        "Kaikki virhevastuun piikkiin menevät korjaúksetkin tulevat maksettaviksi huolenpitosopimuksella."

        Tarkistuttaisin kuluttaja-asiamiehellä ennenkuin hyväksyisin tuon menettelyn. Ei kuulosta oikein toimitulta.

        Asiakkaalta tietojen pimittäminen kyseessä?
        Kertooko huolto merkkiliikkeessä vieläkään mitä on autolle tehty takuuaikana.
        Vai käsittääkö VW että auto on sen omaisuutta takuuaikana?
        Asian kyseenalaisti myös Tapio Ketonen Tuulilasista!


      • Viranomaista kehiin
        osssss kirjoitti:

        Asiakkaalta tietojen pimittäminen kyseessä?
        Kertooko huolto merkkiliikkeessä vieläkään mitä on autolle tehty takuuaikana.
        Vai käsittääkö VW että auto on sen omaisuutta takuuaikana?
        Asian kyseenalaisti myös Tapio Ketonen Tuulilasista!

        "Asiakkaalta tietojen pimittäminen kyseessä?
        Kertooko huolto merkkiliikkeessä vieläkään mitä on autolle tehty takuuaikana."

        Sulla on varmaan todella vakava ongelma luetun ymmärtämisen kanssa. Kyse on aivan eri asiasta. Takuuajan ulkopuolella tehtävien korjausten maksumiehestä.

        Koeta keskittyä edes vähän.


      • Ei kannata
        Viranomaista kehiin kirjoitti:

        "Kaikki virhevastuun piikkiin menevät korjaúksetkin tulevat maksettaviksi huolenpitosopimuksella."

        Tarkistuttaisin kuluttaja-asiamiehellä ennenkuin hyväksyisin tuon menettelyn. Ei kuulosta oikein toimitulta.

        Minä ainakin luen VW:n sivuilta, että huolenpitosopimus kattaa huollot ja takuuajan jälkeiset korjaukset.

        http://volkswagen.fi/vv-auto/vw5.nsf/html/rahoitusjahuolenpito_huolenpitosopimus?open

        On aika hankalaa ruveta kinaamaan korjaamossa, että ko korjaus kuuluukin virhevastuun piiriin, koska vastaus on, että sinullahan on huolenpitosopimus.


      • Viranomaista kehiin
        Ei kannata kirjoitti:

        Minä ainakin luen VW:n sivuilta, että huolenpitosopimus kattaa huollot ja takuuajan jälkeiset korjaukset.

        http://volkswagen.fi/vv-auto/vw5.nsf/html/rahoitusjahuolenpito_huolenpitosopimus?open

        On aika hankalaa ruveta kinaamaan korjaamossa, että ko korjaus kuuluukin virhevastuun piiriin, koska vastaus on, että sinullahan on huolenpitosopimus.

        En ole juristi, juuri siksi pyytäisinkin asiantuntijan lausunnon asiasta.
        Mun mielestäni tuollainen sopimus ei voi vapauttaa valmistajaa vastuustaan ja sopimuksesta voidaan kattaa se osuus jonka ostaja joutuisi maksamaan jos sopimusta ei olisi.
        Laki on aina vahvempi kuin sopimus. Jos ne ovat ristiriidassa, laki ajaa yli. Jos valmistajan virhevastuu on määritelty laissa, mikään sopimus ei voi valmistajaa siitä vapauttaa.
        Tämä on yleinen periaate joka pätee aina.


      • Juristi___:_
        Viranomaista kehiin kirjoitti:

        En ole juristi, juuri siksi pyytäisinkin asiantuntijan lausunnon asiasta.
        Mun mielestäni tuollainen sopimus ei voi vapauttaa valmistajaa vastuustaan ja sopimuksesta voidaan kattaa se osuus jonka ostaja joutuisi maksamaan jos sopimusta ei olisi.
        Laki on aina vahvempi kuin sopimus. Jos ne ovat ristiriidassa, laki ajaa yli. Jos valmistajan virhevastuu on määritelty laissa, mikään sopimus ei voi valmistajaa siitä vapauttaa.
        Tämä on yleinen periaate joka pätee aina.

        Sopimus menee lain edelle, jos nimi lukee paperissa todistajien kera. Olet sopimuksella ja omalla, todistetulla allekirjoituksella antanut pois lainopillisen vastuun.

        Miksi muuten pitäisi kinata, jos asia on sovittu etukäteen huoltosopimuksella hoidettavaksi? Mielenvikaisen hommaa?


      • Viranomaista kehiin.
        Juristi___:_ kirjoitti:

        Sopimus menee lain edelle, jos nimi lukee paperissa todistajien kera. Olet sopimuksella ja omalla, todistetulla allekirjoituksella antanut pois lainopillisen vastuun.

        Miksi muuten pitäisi kinata, jos asia on sovittu etukäteen huoltosopimuksella hoidettavaksi? Mielenvikaisen hommaa?

        "Sopimus menee lain edelle, jos nimi lukee paperissa todistajien kera. Olet sopimuksella ja omalla, todistetulla allekirjoituksella antanut pois lainopillisen vastuun. "

        Vaikken olekaan juristi niin tiedän että tämä ei pidä paikkaansa. Aivan perusasia sopimusjuridiikassa. Lainvastainen sopimus ei päde jos sen riitauttaa.

        Tämän linkin takaa löytyy lainsäädännön periaate asiasta ja sama periaate jatkuu alaspäin sopimuksiin.

        http://www.heikniemi.fi/kirj/jur/yleinen/oikrak.html

        "Sääntelyn tasot on listattu tärkeysjärjestyksessä. Järjestys toimii siten, että ylemmällä tasolla annetaan aina oikeus alemman tason säädöksen antamiseen. Periaatteessa järjestykseen kuuluu myös se piirre, ettei ylemmän tason kanssa ristiriidassa olevaa alemmantasoista säädöstä sovelleta."


      • Kuluttajaliitto
        Viranomaista kehiin. kirjoitti:

        "Sopimus menee lain edelle, jos nimi lukee paperissa todistajien kera. Olet sopimuksella ja omalla, todistetulla allekirjoituksella antanut pois lainopillisen vastuun. "

        Vaikken olekaan juristi niin tiedän että tämä ei pidä paikkaansa. Aivan perusasia sopimusjuridiikassa. Lainvastainen sopimus ei päde jos sen riitauttaa.

        Tämän linkin takaa löytyy lainsäädännön periaate asiasta ja sama periaate jatkuu alaspäin sopimuksiin.

        http://www.heikniemi.fi/kirj/jur/yleinen/oikrak.html

        "Sääntelyn tasot on listattu tärkeysjärjestyksessä. Järjestys toimii siten, että ylemmällä tasolla annetaan aina oikeus alemman tason säädöksen antamiseen. Periaatteessa järjestykseen kuuluu myös se piirre, ettei ylemmän tason kanssa ristiriidassa olevaa alemmantasoista säädöstä sovelleta."

        "Sopimuksen pätemättömyys
        Sopimus voi olla pätemätön monesta syystä. Pätemättömyysperusteita ovat esimerkiksi osapuolen vajaavaltaisuus tai sopimuksen lainvastaisuus sekä oikeustoimilaissa säädetyt pätemättömyysperusteet. Pätemätön sopimus ei sido eikä käy kanneperusteeksi oikeudenkäyntiin. "

        http://www.kuluttajaliitto.fi/teemat/kuluttajan_oikeudet/kuluttaja_ja_sopimus


      • Alempana samalla siv
        Kuluttajaliitto kirjoitti:

        "Sopimuksen pätemättömyys
        Sopimus voi olla pätemätön monesta syystä. Pätemättömyysperusteita ovat esimerkiksi osapuolen vajaavaltaisuus tai sopimuksen lainvastaisuus sekä oikeustoimilaissa säädetyt pätemättömyysperusteet. Pätemätön sopimus ei sido eikä käy kanneperusteeksi oikeudenkäyntiin. "

        http://www.kuluttajaliitto.fi/teemat/kuluttajan_oikeudet/kuluttaja_ja_sopimus

        "Pakottavaa lainsäädäntöä on säädetty joko yleiseen edun tai heikomman osapuolen suojaamiseksi. Yleisen edun turvaamiseksi on rajoitettu esimerkiksi indeksiehdon käyttöä sopimuksissa. Jos lainsäädännön tarkoituksena on yleisen edun suojaaminen, laista ei voi poiketa heikomman osapuolen vahingoksi. Kuluttajansuojalaki on säädetty heikomman osapuolen suojaamiseksi: sillä pyritään turvaamaan kuluttajan asemaa. Lain säännökset ovat pakottavia kuluttajan hyväksi eikä niistä voi poiketa hänen vahingokseen. Kuluttajan eduksi tehtävät poikkeukset ovat sallittuja."


      • Juristi_____:__
        Alempana samalla siv kirjoitti:

        "Pakottavaa lainsäädäntöä on säädetty joko yleiseen edun tai heikomman osapuolen suojaamiseksi. Yleisen edun turvaamiseksi on rajoitettu esimerkiksi indeksiehdon käyttöä sopimuksissa. Jos lainsäädännön tarkoituksena on yleisen edun suojaaminen, laista ei voi poiketa heikomman osapuolen vahingoksi. Kuluttajansuojalaki on säädetty heikomman osapuolen suojaamiseksi: sillä pyritään turvaamaan kuluttajan asemaa. Lain säännökset ovat pakottavia kuluttajan hyväksi eikä niistä voi poiketa hänen vahingokseen. Kuluttajan eduksi tehtävät poikkeukset ovat sallittuja."

        Niin, onko joku sanonut tai osoittanut huoltosopimuksen huonommaksi vaihtoehdoksi kuin kuluttajasuoja? Kyllä nuo sopimukset tarkastelun kestää. Mitä se Sinua liikuttaa, minkä piikkiin korjaukset menee? Että voi olla vaikeaa elää ja olla...


      • Paljonko on paljon?

        Jos autosi olisi Toyota, niin huolenpitosopimuksesi maksaisi pahimmillaan 12500e/36kk/150 000km MOT


    • Laadukasta autoilua

      TSI DSG = Voittamaton yhdistelmä !


      Voittamaton siis korjaamokäyntien määrässä !

      • Ei mitään ongelmia

        Mulla ei 2011 Golf DSG TSI:tä edes olisi haluttu ottaa vaihdossa!!! Tai no oltais otettu, mutta tarjottu hinta oli niin kuraa ettei mitään rajaa. Nyt yritetään myydä suoraan pois jos joku ostais.
        Itsellä ei ongelmia, mutta ilmeisimmin markkinat on peloteltu.
        Lopettakaa toi turhanpäiväinen pelottelu!


      • Suomessa kaikki ok.

      • How low you can go
        Suomessa kaikki ok. kirjoitti:

        Ei mitään vikaa...
        https://www.youtube.com/watch?v=FXEVuXLwMcs#t=0
        Vai kuinka :)

        Jos jaksaa katsoa koko videon niin selviää millaisesta Seiskalehti "uutisesta" on kysymys, Jo kaverin käyttämästä kielestä selviää homman juju. Jos viljelee ass ja anus sanoja niin tietää millä tasolla liikutaan.


      • Toyotiakin on ollut

        Veikkanpa, että SInulla ei ole ollut yhtään korjaamokäyntiä TSI?DSG:ssä, kun ei ole autoakaan. Sanomattakin on selvää, että yksi kojaus ja auto olis vaihdossa, mutta kun todellisuudessa pelittää kuten pitääkin, niin ne on ajossa. Kateellisten panettelua. Aina mennään asiassa passiiviin (näin toimitaan yleensä muodossa) Yhtään juttua en ole nähnyt IKINÄ, sellaista joka olisi yksilöity tunnistettavaksi, saati että näitä olisi massoittain=ei niitä myytäisi, se on fakta. joku on voinut lojahtaa, mutta niin on kaikkien merkkien kohdalla.

        Toyotassa dieselkone, mutta voisin hyvinkin ostaa sellaisen, jos olisi pidemmät huoltovälit(kallis huoltaa) ja parempi ajettavuus(kokemusta on Corollasta~ajo-ominaisuuksia voisi kuvailla laulun sanoin I am sailing, nothing but sailing..., viattomiakaan eivät ole...eli kaikissa merkeissä on mätiä yksilöitä...


      • tosiasiaa..
        Ei mitään ongelmia kirjoitti:

        Mulla ei 2011 Golf DSG TSI:tä edes olisi haluttu ottaa vaihdossa!!! Tai no oltais otettu, mutta tarjottu hinta oli niin kuraa ettei mitään rajaa. Nyt yritetään myydä suoraan pois jos joku ostais.
        Itsellä ei ongelmia, mutta ilmeisimmin markkinat on peloteltu.
        Lopettakaa toi turhanpäiväinen pelottelu!

        Sama kokemus täällä 2011 tsi octaviasta. Kuopiossa yksi jobbari ei suostunut ottamaan vaihdossa alle 50 tuhatta ajettua autoa, ennen kuin on ketju vaihdettu. Merkkiliikkeessä väittivät, että kaksi tsi konetta on parhaillaan ketjunvaihdossa liikkeen piikkiin, vähän sen jälkeen kun oli myyty eteenpäin. Myyjä purskahti nauramaan, kun sanoin ketjun olevan huoltovapaa ja kestävän auton eliniän.


    • Työkkärin täti

      Käytännön vinkki työttömille. Kannattaa kouluttautua VAG-konsernin mekaanikoksi. EI muuten työt lopu!

      • ossspersunullikuppi

        osss olet sairas.


      • Fakta:9

        Ei kannata vannoa töiden pysymisestä yhtään mitään SUomi Oy:ssä


    • ossspersunullikuppi

      98% ongelmista on osssin kirjoituksia eri nimimerkeillä.

    • tsi

      3 vuotta vanha TSI-kone on ja ajettu 55 tuhatta. Kone pitää ääntä, pitäisi kuulemma nauhoittaa moottorin ääni kylmänä ja laittaa maahantuojalle. Siellä arvotaan alennusprosentti 1600 euron remontille. Vaihtoon menee..

      • Omistaisit edes TSI

        Se pitäs sinunkin ensin ostaa se TSI kone ja odotella rauhassa niitä vikoja ja tulla vasta sitten tänne kirjoittelemaan.


      • tsi
        Omistaisit edes TSI kirjoitti:

        Se pitäs sinunkin ensin ostaa se TSI kone ja odotella rauhassa niitä vikoja ja tulla vasta sitten tänne kirjoittelemaan.

        Ymmärryksessä vikaa? Mulla on tuo 3 vuotta vanha TSI, mutta ei ole kauaa. Maaliskuussa on toinen auto tilalla.


      • Omistaisit edes TSI
        tsi kirjoitti:

        Ymmärryksessä vikaa? Mulla on tuo 3 vuotta vanha TSI, mutta ei ole kauaa. Maaliskuussa on toinen auto tilalla.

        Ymmärryksessäkö vikaa. OS-TA EN-SIN IT-SEL-LE-SI TSI KO-NEEL-LA O-LE-VA AU-TO, SIIS AI-KUI-SEN OI-KEES-TI


      • Maksettu jännitys
        Omistaisit edes TSI kirjoitti:

        Ymmärryksessäkö vikaa. OS-TA EN-SIN IT-SEL-LE-SI TSI KO-NEEL-LA O-LE-VA AU-TO, SIIS AI-KUI-SEN OI-KEES-TI

        Hankkisit jännitystä elämääsi,että milloin kilahtaa!


      • hehhehhee
        Omistaisit edes TSI kirjoitti:

        Ymmärryksessäkö vikaa. OS-TA EN-SIN IT-SEL-LE-SI TSI KO-NEEL-LA O-LE-VA AU-TO, SIIS AI-KUI-SEN OI-KEES-TI

        Onko mopoautossasi niin kova meteli, että pitää huutaa?


    • Exaudi

      Vieläkö tästä asiasta joku viitti väittää ettei ongelmia ole? Varmasti on yksilöitä joissa ei vikaa ole, mut ei lehdet näistä kirjoittaisi pari maanantai kappaleen takia. Kyllä ongelmia on noissa tsi moottoreissa ja dsg vaihteistoissa ja uusin ongelma täysin sähköinenohjaus. Ohjaus ongelma alkoi audeista ja on jo levinnyt myös volkkareihin ja seateissakin raportoitu ongelmia. Huvittavaa on se ettei audi ole pystynyt korjaamaan ohjausongelmaa joten konserni laittoi sen muidenkin testattavaksi.

    • tsi

      Tuossa on muuten yksi tavutusvirhe, peelo. Tuskin löydät sitä itse..

      • Exaudi

        Hyvä, olet villakoiran ytimessä. Osasit löytää olennaisen tekstistä.


    • Ihmettelempä vaan

      Tänään pakkasta -27 astetta, 26km työmatkalla kolme uudenkarheaa Volkkaria tienposkessa odottamassa hinausta.
      Todellinen talviauto tämä Volkkari.
      Ylivoimainen ykkönen epäluotettavuudessa, huonoa tekniikkaa joika ei kestä yhtään pakkasta. Miksi joku hölmö tuollasia ostaa???

      • ......

        Joo..myös Volvoja näkyy tienposkessa lojuvan. Ei näy kummoinen talviauto olevan.


    • Klonks klonks

      Ei ole eikä tule.

    • Kerran_Volkkaristi

      Hyviä ja huonoja yksilöitä sattuu ihan joka merkkiin ja malliin. Osa vioista on ratin ja penkin välissä merkistä riippumatta.
      Ehkä VW:llä olisi opittavaa reklamaatioiden hoidosta. Menetetyn maineen uudelleen rakentaminen vie aikaa...
      Joskus Opeleita myytiin tosi paljon, mutta laatuongelmat murensi merkin suosion. Opeleita ei nykyään paljon myydä, vaikka ovat jo ongelmansa korjanneet.
      Kävin katsomassa Laakkosella käytettyjen Golfien pataljoonaa kolmen viikon välein--samat autot seisoi rivissä. Varaston pitäisi markkinaykkösellä kiertää, muttei ainakaan Tampereen Laakkosella näyttänyt näin olevan.

      • uusipoloilija

        "Kävin katsomassa Laakkosella käytettyjen Golfien pataljoonaa kolmen viikon välein--samat autot seisoi rivissä."

        Parin vuoden takainen tieto kertoo, että käytettyjen autojen keskimääräinen myyntiaika oli bensakoneiden kohdalla 50 päivää ja dieseleillä 82 päivää. Tilanne lienee muuttunut, mutta 3 viikon eli 21 päivän varaston kiertoaikaa tuskin kukaan odottaa. http://www.talouselama.fi/uutiset/tm kaytetty diesel vaihtoautomarkkinoilla taysi pommi/a2143271

        Liekö muuten vuodenvaihde epätyypillinen ajankohta arvioida autokauppaa? Ostajien mielestä käytetty auto vanheni vuodella yhdessä yössä, mutta myyjät haraavat vastaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      362
      3205
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      140
      1217
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      61
      1167
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      136
      987
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      115
      816
    6. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      160
      752
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      727
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      113
      727
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      689
    Aihe