Luin koraanin läpi.

AntiObamisti

Ikävä todeta, että koraanin perussanoma on saada maailmaan yksi ainoa hallintovalta eli muslimivalta. Kaikki muut ovat vääräuskoisia, ja siten koraaniin sisältyvän sharialain mukaan aina jonkun tuomion alainen.

Koraani on aivan päätön ja hännätön kirja ainakin minulle. Ilman Raamattua ei olisi olemassa koko koraania, koska se on pelkkä Raamatun kritiikki.

En ole koskaan ennen lukenut kirjaa, joka on niin tarinaton. Se uhkuu ja puhkuu joka sivulla vain pelkkää vihaa erityisesti juutalaisia ja kristittyjä kohtaan.

Jokaisen suomalaisen poliitikon olisi luettava koraani kerran läpi. Se on myös netissä suomeksi. Hämeen.Anttila on ehkä kääntänyt sen tieteellisemmin. Se löytyy kirjastosta.

Mm. tällaista tuo kirja lietsoo lukijaansa. Olemmeko antamassa Itsemme orjuuden ja kurjuuden ikeeseen? Missä vietämme pian joulumme:

https://www.youtube.com/watch?v=phLgbf80SWE&feature=youtu.be

31

157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei yllätä

      En ole lukenut koraania, enkä myöskään lue. Minulle riittää, kun näen sen hedelmät ja ne eivät ole hyvät...

      • ehkä minäkin joskus

        Hyvä kun joku lukee ja valistaa muitakin. Hengellisessä sodassa pitää tuntea vihollinenkin. Pitää lukijan itse olla uskossa vankalla pohjalla.


      • OlenTutustunutKoraan
        ehkä minäkin joskus kirjoitti:

        Hyvä kun joku lukee ja valistaa muitakin. Hengellisessä sodassa pitää tuntea vihollinenkin. Pitää lukijan itse olla uskossa vankalla pohjalla.

        Paitsi ettei meillä ole Raamatun mukaan sota lihaa ja verta vastaan vaan pimeyden henkiolentoja vastaan Ef 6:12. Mutta toisaalta kun tietää mikä voima muslimeja draivaa niin...


    • ....

      Monessa kohtaa Hämeen Anttila on kääntänyt asiat ihan väärin, lempeämmin, koska hän haluaa tuoda islamin hyvät puolet esiin, mitä ne sitten ovatkaan...

      • totuus esiin

        Totta. Hämeen Anttila on ollut itsekeskeinen ja omaa etua ajava valehtelija. Hän on vääristellyt vuosia islamin sisältöjä maassamme ja siten ollut maamme islamisaatio-manipulaation aallonharjalla. Se peli on nyt pelattu. On aika sanoa islamista totuus ja siinä työssä ei huijariksi paljastunutta Hämeen Anttilaa enää tarvita.


    • Luin Raamatun läpi.

      Ikävä todeta, että raamatun perussanoma on saada maailmaan yksi ainoa hallintovalta, eli paratiisi maan päällä. Kaikki muut ovat vääräuskoisia ja siten raamattuun sisältyvän jumalan lain mukaan aina jonkun tuomion alainen.

      Raamattu on aivan päätön ja hännätön kirja ainakin minulle. Ilman tooraa ei olisi koko raamattua, koska se on pelkkä tooran kritiikki.

      En ole koskaan ennen lukenut kirjaa, joka olisi niin tarinaton. Se uhkuu ja puhkuu joka sivulla vain pelkkää jumalan vihaa erityisesti muita uskontoja kohtaan.

      Raamattu lietsoo lukijaansa lokeroimaan ihmisiä uskoviin ja vääräuskoisiin, aiheuttaa mielisairauksia, turhaa päänvaivaa ja hankaloittaa ihmisten elämää monilla tavoilla pyrkimällä rajoittamaan luontaista kehitystä.

      • Noin se vain on.

        "En ole koskaan ennen lukenut kirjaa, joka olisi niin tarinaton. Se uhkuu ja puhkuu joka sivulla vain pelkkää jumalan vihaa erityisesti muita uskontoja kohtaan."

        Jeesus sanoi ja sanoo edelleenkin näin:

        Luuk. 19:27
        Mutta viholliseni, jotka eivät tahtoneet (tai eivät tahdo) minua kuninkaaksensa, tuokaa tänne ja teloittakaa minun edessäni.'" > Siirry

        Biblia (1776)
        Kuitenkin ne minun viholliseni, jotka ei tahtoneet minun antaa vallita heitä, tuokaat tänne ja mestatkaa heitä minun edessäni.


      • Ihanko totta?

        "En ole koskaan ennen lukenut kirjaa, joka olisi niin tarinaton. Se uhkuu ja puhkuu joka sivulla vain pelkkää jumalan vihaa erityisesti muita uskontoja kohtaan."

        Täyttä pötyä sun kirjoituksesi tuon kappaleen osalta, et ole tainnut edes lukea esimerkiksi Apostolien tekoja?
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ap. t. 1:1&rnd=1420292084851

        Lue se ajatuksella, äläkä jumita ensimmäisiin kappaleisiin kiinni, niin pääset tarinaan sisälle, miten Paavali ja kumppanit kokee ties mitä.


      • ?-?
        Ihanko totta? kirjoitti:

        "En ole koskaan ennen lukenut kirjaa, joka olisi niin tarinaton. Se uhkuu ja puhkuu joka sivulla vain pelkkää jumalan vihaa erityisesti muita uskontoja kohtaan."

        Täyttä pötyä sun kirjoituksesi tuon kappaleen osalta, et ole tainnut edes lukea esimerkiksi Apostolien tekoja?
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ap. t. 1:1&rnd=1420292084851

        Lue se ajatuksella, äläkä jumita ensimmäisiin kappaleisiin kiinni, niin pääset tarinaan sisälle, miten Paavali ja kumppanit kokee ties mitä.

        Miksi minua kiinnostaisi Paavali? Kristinusko on pääpiirteittäin hänen luomuksensa. Tylsä mies, saarnasi ja jauhoi. Nykyajan kristityt yrittävät leikkiä Paavalia. Turha mies.


      • ylistys Jumalalle
        Noin se vain on. kirjoitti:

        "En ole koskaan ennen lukenut kirjaa, joka olisi niin tarinaton. Se uhkuu ja puhkuu joka sivulla vain pelkkää jumalan vihaa erityisesti muita uskontoja kohtaan."

        Jeesus sanoi ja sanoo edelleenkin näin:

        Luuk. 19:27
        Mutta viholliseni, jotka eivät tahtoneet (tai eivät tahdo) minua kuninkaaksensa, tuokaa tänne ja teloittakaa minun edessäni.'" > Siirry

        Biblia (1776)
        Kuitenkin ne minun viholliseni, jotka ei tahtoneet minun antaa vallita heitä, tuokaat tänne ja mestatkaa heitä minun edessäni.

        Antakaa sovittaa itsenne Hebrealaisten Jumalan kanssa ennen Jeesus Nasaretilaisen takaisin tuloa.

        Luuk. 19:27
        Mutta viholliseni, jotka eivät tahtoneet (tai eivät tahdo) minua kuninkaaksensa, tuokaa tänne ja teloittakaa minun edessäni.'" > Siirry

        Biblia (1776)
        Kuitenkin ne minun viholliseni, jotka ei tahtoneet minun antaa vallita heitä, tuokaat tänne ja mestatkaa heitä minun edessäni.


      • Kkllö
        ?-? kirjoitti:

        Miksi minua kiinnostaisi Paavali? Kristinusko on pääpiirteittäin hänen luomuksensa. Tylsä mies, saarnasi ja jauhoi. Nykyajan kristityt yrittävät leikkiä Paavalia. Turha mies.

        Esimerkiksi siksi sinua voisi kiinnostaa Paavali että hän oli kivittämässä ensimmäistä kristittyä marttyyria Stefanusta.. Taisi olla siinä hommassa jonkinlainen takinpitäjä muistaakseni: muut kivittäjät antoivat hänen haltuunsa rotsinsa niin oli helpompi kivitellä. Paavali kivitteli kristittyjä myös sanoin. Meni hakemaan lupalappua jotta sai laajemmin vainota kristittyjä. Mitä sitten tapahtui? Ota ja lue apostolien teoista.


      • luettu on
        Kkllö kirjoitti:

        Esimerkiksi siksi sinua voisi kiinnostaa Paavali että hän oli kivittämässä ensimmäistä kristittyä marttyyria Stefanusta.. Taisi olla siinä hommassa jonkinlainen takinpitäjä muistaakseni: muut kivittäjät antoivat hänen haltuunsa rotsinsa niin oli helpompi kivitellä. Paavali kivitteli kristittyjä myös sanoin. Meni hakemaan lupalappua jotta sai laajemmin vainota kristittyjä. Mitä sitten tapahtui? Ota ja lue apostolien teoista.

        Tuttua. Sitten se dallasi Damaskoon naistenkengissä, kun ratsu kavahti taivaan ukkosta.


      • Uskova Noora
        Noin se vain on. kirjoitti:

        "En ole koskaan ennen lukenut kirjaa, joka olisi niin tarinaton. Se uhkuu ja puhkuu joka sivulla vain pelkkää jumalan vihaa erityisesti muita uskontoja kohtaan."

        Jeesus sanoi ja sanoo edelleenkin näin:

        Luuk. 19:27
        Mutta viholliseni, jotka eivät tahtoneet (tai eivät tahdo) minua kuninkaaksensa, tuokaa tänne ja teloittakaa minun edessäni.'" > Siirry

        Biblia (1776)
        Kuitenkin ne minun viholliseni, jotka ei tahtoneet minun antaa vallita heitä, tuokaat tänne ja mestatkaa heitä minun edessäni.

        Nimimerkki "Noin se vain on." kirjoitti:

        "Jeesus sanoi ja sanoo edelleenkin näin:

        Luuk. 19:27
        Mutta viholliseni, jotka eivät tahtoneet (tai eivät tahdo) minua kuninkaaksensa, tuokaa tänne ja teloittakaa minun edessäni.'" > Siirry

        Biblia (1776)
        Kuitenkin ne minun viholliseni, jotka ei tahtoneet minun antaa vallita heitä, tuokaat tänne ja mestatkaa heitä minun edessäni. "

        Älähän vääristele Jumalan sanaa. Jätit ilmeisen tarkoitushakuisesti kirjoittamatta asiayhteyden, jossa noin sanotaan Raamatussa. Siteeraamasi kohdat on Jeesuksen kertomassa vertauksessa "Palvelijoille uskotut rahat" esiintyvän isännän sanat, eivät Jeesuksen sanat.

        Jos haluat, voit helposti löytää Googlen kautta erinomaisia selvennyksiä tästä Jeesuksen vertauksesta.


      • ,--
        Kkllö kirjoitti:

        Esimerkiksi siksi sinua voisi kiinnostaa Paavali että hän oli kivittämässä ensimmäistä kristittyä marttyyria Stefanusta.. Taisi olla siinä hommassa jonkinlainen takinpitäjä muistaakseni: muut kivittäjät antoivat hänen haltuunsa rotsinsa niin oli helpompi kivitellä. Paavali kivitteli kristittyjä myös sanoin. Meni hakemaan lupalappua jotta sai laajemmin vainota kristittyjä. Mitä sitten tapahtui? Ota ja lue apostolien teoista.

        Tokkopa sentään kivittämässä. Luukas on tainnut teoksessaan värittää tapahtumia, sikäli mikäli Stefanos edes on historiallinen henkilö. Juutalaisillahan ei ollut oikeutta toimeenpanna kuolemantuomiota. Jeesustakaan he eivät saaneet teloittaa, jis nyt edes olisivat halunneet, mitä epäilen, vaan sen tekivät roomalaiset.


      • Jumalankieltäjä
        Uskova Noora kirjoitti:

        Nimimerkki "Noin se vain on." kirjoitti:

        "Jeesus sanoi ja sanoo edelleenkin näin:

        Luuk. 19:27
        Mutta viholliseni, jotka eivät tahtoneet (tai eivät tahdo) minua kuninkaaksensa, tuokaa tänne ja teloittakaa minun edessäni.'" > Siirry

        Biblia (1776)
        Kuitenkin ne minun viholliseni, jotka ei tahtoneet minun antaa vallita heitä, tuokaat tänne ja mestatkaa heitä minun edessäni. "

        Älähän vääristele Jumalan sanaa. Jätit ilmeisen tarkoitushakuisesti kirjoittamatta asiayhteyden, jossa noin sanotaan Raamatussa. Siteeraamasi kohdat on Jeesuksen kertomassa vertauksessa "Palvelijoille uskotut rahat" esiintyvän isännän sanat, eivät Jeesuksen sanat.

        Jos haluat, voit helposti löytää Googlen kautta erinomaisia selvennyksiä tästä Jeesuksen vertauksesta.

        Kyllä tuossa tarinassa valitettavasti on Jeesuksen kertoma tarina, jolla hän viittaa itseensä. Vain idiootti ei sitä huomaa. Ja vain idiootit Jeesusta ylistävät jumalana.


      • Uskova Noora
        Jumalankieltäjä kirjoitti:

        Kyllä tuossa tarinassa valitettavasti on Jeesuksen kertoma tarina, jolla hän viittaa itseensä. Vain idiootti ei sitä huomaa. Ja vain idiootit Jeesusta ylistävät jumalana.

        Nimimerkki Jumalankieltäjä, asiayhteyden poisjättäminen on harhaanjohtavaa viestissä, jossa ilmeisenä tarkoituksena on rinnastaa Jeesus väkivaltaisuudessaan Koraanin kertojaan, Allahiin.

        En tiedä, mikä on vertauskuvallinen käsityskykysi, mutta "Palvelijoille uskotuissa rahoissa" Jeesus viittaa itseensä iankaikkisuuden tuomarina, joka säätää, kuka pääsee Jumalan ikuiseen valtakuntaan ja kuka joutuu helvettiin. Tuomittavat ihmiset siis _ovat jo kuolleet_ siinä vaiheessa. Kyseessä on vertauskuvallinen esitys, toisin kuin Koraanissa, jossa vääräuskoisten tappaminen on suora käsky.

        Asiayhteys on minkä tahansa tekstin tulkinnassa tärkeää ottaa huomioon. Raamatusta on yksittäisenä poimittavissa lause "Jumalaa ei ole", mutta kun katsomme lausetta asiayhteydessään, huomaamme, että virke kuuluu kokonaisuudessaan: "Mieletön on se, joka ajattelee: 'Jumalaa ei ole'".


      • Jeesus on Herra!

        Luitko varmasti Raamatun läpi koska ei kuullosta Raamatulta…. Tässä muutama fakta Raamatun ja Koraanin eroista.

        Suomenkielinen Koraani sanoo että taistele, taistele, taistele vääräuskoisia vastaan. Arabiankielinen samassa kohtaa sanoo että tapa, tapa, tapa vääräuskoiset….

        Raamatun Jumalan mukaan tappaminen on ehdottomasti kiellettyä. Koraani kehottaa tappamaan.
        Raamatun Jumala rakasti niin paljon maailmaa että antoi ainoan poikansa ettei yksikään meistä hukkuisi, Allah on ollut hiljaa koko sen 1400 vuotta minkä on ollut olemassa. Ja itse asiassa Muhammed ei saanut näkyjään Allahilta vaan enkeliltä. Raamatussahan sanotaan s***anan esiintyvän valontuojana….

        Raamatun Jumala ei pakota meitä uskomaan vaan on antanut meille vapaan tahdon, Islam pakottaa ja alistaa, raiskaa ja tappaa. Nyt jos väität että kristinusko on tappanut ristiretkillään miljoonia ihmisiä niin kyseessä on katollinen kirkko joka ei edusta oikeata raamatullista uskoa Jumalaan. Katollinen kirkko tappoi, raiskasi, alisti ja pakotti ja Islam on katollisen kirkon tytär.

        Jeesus syntyi neitsyestä. Muhammed ei.
        Jeesus oli synnitön, Muhammed joutui pyytämään syntejään anteeksi koko ajan kuten me muutkin syntiset.
        Jeesus teki ihmetekoja, (Koraanin mukaan Jeesus teki jo lapsena ihmetekoja joissa esim puhalsi hengen tekemäänsä savikyyhkyseen joka lehahti lentoon), Muhammed ei tehnyt koskaan yhtään ihmetekoa.
        Jeesus täytti profetiat, Muhammed ei koska oli ihan tavallinen ihminen. Tai no tavalliset ihmiset eivät kylläkään ota vaimoikseen pikkutyttöjä….

        Raamatullisen kristinuskon kauneus piilee siinä että me saamme vapaasti valita joko Jumalan tai s***anan välillä. Raamattu kehottaa meitä rakastamaan lähimmäistämme, ei lokeroimaan. Islam lokeroi ihmiset muslimeihin ja vääräuskoisiin. Muslimhan tarkoittaa alistettua.

        On ollut ihmeellistä huomata kuinka Raamattu käy toteen silmiemme edessä. Raamatullista uskoa vastaan hyökätään kaikin keinoin, varsinkin "rauhan uskonnon" edustajat sekä muut jumalattomat.
        Tiedäthän että uskonnot ovat ihmisten luomia, usko tulee Jumalalta.

        Tee parannus vielä kun voit. Älä käänny Elävää Jumalaa vastaan vaan pyydä syntisi anteeksi ja pyydä Jeesusta elämäsi Herraksi!


    • ylväs ykä

      Ikävä todeta, että ns. messiaaniset juutalaiset, jotka luottavat Tooran lupauksiin, myöskin odottavat maailmanlaajuista Messiaan valtakuntaa, jossa niskuroitsijoita lyödään rautaisella sauvalla.

      Aikoinaan olin siviilipalveluksessa avovankilassa. Paikallinen kulttuurivaikuttaja veti vangeille näytelmäkerhoa. Produktion nimi oli " Ohjuksella ohimoon ". Toiminnan tavoite oli konstruktiivinen, luoda jo rikki menneeseen maailmankuvaan rakenteita, jotka kestäisivät edessäolevaa siviilielämää.

      Yksi pyyntö, oi kirjan kansat. Ei kasvoihin, eikä hampaisiin. Ja hamarapuolella, kiitos.

      • Rauhan enkeli

        "Ikävä todeta, että ns. messiaaniset juutalaiset, jotka luottavat Tooran lupauksiin, myöskin odottavat maailmanlaajuista Messiaan valtakuntaa, jossa niskuroitsijoita lyödään rautaisella sauvalla."

        Ajattelin ekana etten edes viitsi vastata tähän trollimaiseen kommenttiin mutta vastaanpa sittenkin. Messiaaniset juutalaiset juuri ymmärtävät pitää huolen tooran oikeasta nykytulkinnasta, koska tooran vanhatestamentillinen painolasti on sen verran raskas että ilman nykypäivitystä ei tulisi mitään Israelissa nykypäivänä elämisestä arabivaltioiden ympäröimänä.

        Messiaaniset juutalaiset ymmärtävät myös sen tärkeimmän, että ainoa ratkaisu rauhaan on sopia vanha kauna ja juopa patriarkka Aabrahamin poikien Ismaelin ja Iisakin välillä.

        Tämä ja vain tämä on ainoa syy, mikä ilman sovintoa pitää vihaa tälläkin hetkellä Lähi-Idässä.

        Messiaaniset juutalaiset tapaavat säännöllisesti esim Beetlehemin arabeja, jossa he käyvät yhdessä messuissa ja Jumalanpalveluksissa, palvellen yhtä ja samaa Jumalaa, ja mitään vihanpitoa ei siellä enää ole.

        Lopeta siis sinäkin jo naiivi propagandan jauhaminen jota netti on pullollaan, ja ota selvää asioiden oikeasta laidasta, äläkä usko vääristeltyjä medioita.

        Rauha siis on tulossa, mutta sinunlaisesi estävät sitä edelleen tuomalla jatkuvasti väärää informaatiota tännekin.


    • ylväs ykä

      En tiedä, millainen painoarvo Suomen messiaanisella yhdistyksellä on juutalaisten keskuudessa. Sen, mitä kirjoitin, reflektoi yhdistyksen sivuilla olevaa, A.Ogienkon kirjoitusta, josta ote seuraavassa:
      " Jos lyhyesti kommentoin tätä: on kyse viimeisestä päivästä, jolloin Messias tulee maan päälle. On Jumalan tuomio, ja se järjestys, joka tulee olemaan tuomion jälkeen, miten ihmiset elävät, kun Jumalan valtakunta asetetaan maan päälle. Kuten näemme, tämän maailman loppu on alku tulevalle maailmalle, joka on kokonaan juutalainen. Siellä on kosher-ruoka, siellä vietetään sapattia ja uuden kuun juhlaa. Eikö totta, se on juutalainen alku. Ja kuten näemme, jokainen, joka ei halua noudattaa tätä järjestystä, tuhoutuu."
      Näin ajattelee A.Ogienko. Nettisivut ovat suomeksi ja yhdistys sijaitsee Suomessa.
      Kannattaisiko alkaa totutella kosherin makuun ja sapattisäännöksiin,jollei halua "tuhoutua", eikö niin ?

      https://sites.google.com/site/messiaaninen/uutiset

    • Viulu .

      Täällä haukutaan islamia ja heidän tekemisiä. Monikaan kristitty ei tiedä että vielä 1800 luvulla Suomessakin tuomittiin ihmisiä kuolemaan jumalan pilkasta.


      Raamattu on hanurista. Kaikki uskonnot ovat perseestä.

      • Jeesus on Herra!

        Kaikki ei ole kultaa mikä kiiltää….
        Ev-lut kirkko perustuu katolilaisuuteen, katolilaisuus puolestaan babylonialaiseen uskontoon. Ei tällä ole mitään tekemistä raamatullisen kristinuskon kanssa jota aikaisemmin mainitsemani uskontokunnat eivät edusta.

        Raamattu on totuus ja siellä kielletään tappaminen joten Raamattu ei ole hanurista vaan uskonnot ovat koska ne toimivat Raamatun sanaa vastaan.


    • kerty

      Jeesuksen tarjous on pätevä!
      "Joka uskoo Jeesukseen pelastuu ja saa iankaikkisen elämän!" Uuden Testamentin mukaan.
      Voi vain kysellä miten toisten käy!
      Usko Jeesuksen taas tarkoittaa uskoa niinkuin Jeesus opetti!
      " Ei ole pelastusta yhdessäkään toisessa kuin Jeesuksessa Kristuksessa, jonka kautta me pelastumme Jumalalle!" Uuden Testamentin mukaan.

      • free-witch

        Kirja, joka on täynnä virheitä ja ristiriitoja, ei ole pätevä. Piste.


      • teinien pellemäisyys
        free-witch kirjoitti:

        Kirja, joka on täynnä virheitä ja ristiriitoja, ei ole pätevä. Piste.

        ristiriita tulee siitä kun äly ei riitä ymmärtämään lukemaansa.

        käännösvirheitä on monissa muissakin kirjoissa, ja varmaan sun naisen ymmärryksellä ne eivät ole päteviä virheen takia?

        Sinä olet virheitä täynnä? Oletko siis epäpätevä? Ai niin, sinä taidat pitää itseäsi melkoisen täydellisenä ja pätevänä arvioimaan kaiken oikein?

        Kommenteistasi huomaat itsekin, vuosien päästä, miten tyhjästä tänä päivänä ammennat nuo kommentiesi sisällöt. Toisaalta vuosia tuskinjonoon saadaan enää kovin monia kun on edessä ydinpommin pamahtamisuutinen ja tai kolmas maailman sota että sulla olisi aikaa saada päänsä loistamaan ymmärryksen valoa.

        Mutta koita miettiä hieman kommenttiesi epäloogisuutta ja ala käyttämään päätäsi, ei se ole mahdoton tehtävä. Jokainen meistä joskus on ollut jossain määrin yksinkertainen mutta sellaiseksi " ikiteiniälyiseksi" ei kannata jäädä.


      • fatwa ismail
        teinien pellemäisyys kirjoitti:

        ristiriita tulee siitä kun äly ei riitä ymmärtämään lukemaansa.

        käännösvirheitä on monissa muissakin kirjoissa, ja varmaan sun naisen ymmärryksellä ne eivät ole päteviä virheen takia?

        Sinä olet virheitä täynnä? Oletko siis epäpätevä? Ai niin, sinä taidat pitää itseäsi melkoisen täydellisenä ja pätevänä arvioimaan kaiken oikein?

        Kommenteistasi huomaat itsekin, vuosien päästä, miten tyhjästä tänä päivänä ammennat nuo kommentiesi sisällöt. Toisaalta vuosia tuskinjonoon saadaan enää kovin monia kun on edessä ydinpommin pamahtamisuutinen ja tai kolmas maailman sota että sulla olisi aikaa saada päänsä loistamaan ymmärryksen valoa.

        Mutta koita miettiä hieman kommenttiesi epäloogisuutta ja ala käyttämään päätäsi, ei se ole mahdoton tehtävä. Jokainen meistä joskus on ollut jossain määrin yksinkertainen mutta sellaiseksi " ikiteiniälyiseksi" ei kannata jäädä.

        Tunnistatko oman naisvihasi? Ymmärrätkö "oikean uskosi" rajoitukset? Kaikella kunnioituksella, sinun ajattelullasi on taipumusta harhautua fantasiamaailmaan. Ehkä uskontojen monimuotoisuutta käsittelevältä solidaarisuuskurssilta olisi jotain apua sinulle?


    • Uskova Noora

      Aloittaja kirjoitti:

      "Koraani on aivan päätön ja hännätön kirja ainakin minulle. Ilman Raamattua ei olisi olemassa koko koraania, koska se on pelkkä Raamatun kritiikki.

      En ole koskaan ennen lukenut kirjaa, joka on niin tarinaton. Se uhkuu ja puhkuu joka sivulla vain pelkkää vihaa erityisesti juutalaisia ja kristittyjä kohtaan."

      Kun ensimmäisen kerran, muutama vuosi sitten, lainasin kirjastosta suomenkielisen Koraanin käännöksen ja aloin lukea sitä, luulin että se vain on poikkeuksellisen huono käännös tästä suuresta ja lyyrisestä kirjasta.

      Palautin kirjan kirjastoon seuraavana päivänä, ja lainasin toisen löytämäni Koraanin käännöksen. Mutta kun aloin lukea sitä, hämmästyin, kun sekin oli samanlaista sillisalaattia: sikin sokin erilaisia lauseita koskien sitä, että "kirjan ihmiset" (juutalaiset) ovat väärässä, ja Allah ei salli sitä ja tätä. Kaikki sekaisin. Lomassa myös joitain ihan absurdin tuntuisia lauseita.

      Taas seuraavana päivänä menin kirjastoon ja etsin englanninkielisen Koraanin käännöksen, mutta eipä se ollut sen hienompi kuin suomenkielisetkään. Luin Koraanin sitten lopulta suomen kielellä loppuun asti, jotta tiedän, mistä puhun, jos päädyn keskusteluun esim. Koraanin väitteistä koskien Jeesusta.

      En lukenut Koraania hengellisenä tekstinä, koska olin tuolloin jo kristillisessä uskossa, vaan sivistyksen lisäksi kaunokirjallisesta uteliaisuudesta, ja jouduin todella pettymään. Ehkä se kuulostaa kauniilta arabian kielellä muslimeille? Ehkä se kuulostaa arabiaksi runolliselta? Muslimithan pitävätkin tärkeänä, että kaikki lukisivat Koraania arabiaksi, ja että vaikka opettelevat sen verran arabian kieltä, että mentorin avulla voivat jokusen suuran opetella ulkoa arabiaksi.

      Raamattua olen lukenut suomen lisäksi englanniksi ja vähän saksaksi ja ruotsiksi, ja se on kaikilla kielillä yhtä ihmeellinen.

      En kuitenkaan väheksy sitä rakkautta, joka muslimeilla on Koraania kohtaan enkä ikinä tarkoituksella pilkkaisi Muhammedia tms.

    • tieteellinen mies

      Kun ensimmäisen kerran, muutama vuosi sitten, lainasin kirjastosta suomenkielisen Raamatun käännöksen ja aloin lukea sitä, luulin että se vain on poikkeuksellisen huono käännös tästä suuresta ja lyyrisestä kirjasta.

      Palautin kirjan kirjastoon seuraavana päivänä, ja lainasin toisen löytämäni Raamatun käännöksen. Mutta kun aloin lukea sitä, hämmästyin, kun sekin oli samanlaista sillisalaattia: sikin sokin erilaisia lauseita koskien sitä, että "jumalattomat" (vääräuskoiset) ovat väärässä, ja Jumala ei salli sitä ja tätä. Kaikki sekaisin. Lomassa myös joitain ihan absurdin tuntuisia lauseita.

      Taas seuraavana päivänä menin kirjastoon ja etsin englanninkielisen Raamatun käännöksen, mutta eipä se ollut sen hienompi kuin suomenkielisetkään. Luin Raamatun sitten lopulta suomen kielellä loppuun asti, jotta tiedän, mistä puhun, jos päädyn keskusteluun esim. Raamatun väitteistä koskien Jeesusta.

      En lukenut Raamattua hengellisenä tekstinä, koska olin tuolloin jo ateisti, vaan sivistyksen lisäksi kaunokirjallisesta uteliaisuudesta, ja jouduin todella pettymään. Ehkä se kuulostaa kauniilta heprean ja kreikan kielillä kristityille? Ehkä se kuulostaa alkukielellä runolliselta? Kristitythän pitävätkin tärkeänä, että kaikki lukisivat Raamattua alkukielellä, ja että vaikka opettelevat sen verran sitä kieltä, että mentorin avulla voivat jokusen jakeen opetella ulkoa joko hepreaksi tai kreikaksi.

      Tietokirjallisuutta olen lukenut suomen lisäksi englanniksi ja vähän saksaksi ja ruotsiksi, ja ne ovat kaikilla kielillä yhtä ihmeellisiä.

      En kuitenkaan väheksy sitä rakkautta, joka kristityillä on Raamattua kohtaan enkä ikinä tarkoituksella pilkkaisi Jeesusta tms. Mahdollinen pilkkani kohdistuukin vain huonoon ajatteluun.

      • Uskova Noora

        Kiitos omaperäisestä muotoilusta, Tieteellinen mies. Olet selvästi perehtynyt kirjallisen ilmaisun ihmeelliseen ja monimuotoiseen todellisuuteen - runollisuutta unohtamatta, joten sinulta voi odottaa viisasta ja syvällistä tekstien ymmärtämistä kaunokirjallisesta näkökulmasta ;-)


      • Tieteellinen mies
        Uskova Noora kirjoitti:

        Kiitos omaperäisestä muotoilusta, Tieteellinen mies. Olet selvästi perehtynyt kirjallisen ilmaisun ihmeelliseen ja monimuotoiseen todellisuuteen - runollisuutta unohtamatta, joten sinulta voi odottaa viisasta ja syvällistä tekstien ymmärtämistä kaunokirjallisesta näkökulmasta ;-)

        Kiitos. Viestini tarkoitus kuitenkin oli saada lukijat ja mahdollisesti myös tekstin kirjoittaja ymmärtämään kirjoitustaan uudessa valossa, mikäli sen keskeinen asiasisältö muutetaan toiseen kontekstiin.


      • Uskova Noora
        Tieteellinen mies kirjoitti:

        Kiitos. Viestini tarkoitus kuitenkin oli saada lukijat ja mahdollisesti myös tekstin kirjoittaja ymmärtämään kirjoitustaan uudessa valossa, mikäli sen keskeinen asiasisältö muutetaan toiseen kontekstiin.

        Ymmärrykseni Koraanin huonosta kaunokirjallisesta tasosta Raamattuun verrattuna ei muuttunut tämän nerokkaan jipposi ansiosta, mutta arvostan yritystäsi.

        Tammikuisin terveisin,
        Uskova Noora :-)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1535
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1107
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1006
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      674
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe