Kauanko 10kg painonpudotus vie aikaa?

marjoriitta_

Olen 25v nainen, mitat 172cm ja 85kg. Kauanko suunnilleen 10kg painonpudotuksessa kestää? Aion laihduttaa terveellisesti ilman mitään kitudieettejä. Terveellistä kotiruokaa (aamupala, lounas, päivällinen, iltapala) noin 1500kcal päivässä, sekä liikunta tulee kuntosalillakäynnistä 3-5kert viikossa.
Kaikkenlainen herkuttelu jää 1-2kertaan kuussa.

41

15491

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20-11

      Puoli kiloa viikossa on hyvä tahti.

      • niinni2

        Eli vuodessa 52 viikkoa x 0.5 kg = 26 kiloa vuodessa = 2.16 kg kuukaudessa.

        Laihdutus on alkuun kuitenkin nopeampaa kun liikakiloja on paljon. Lopussa laihdutus hidastuu. Siis ainakin kilo viikossa ekan kuukauden aikana.



      • Anonyymi

        Itse laihduin 8kg 2viikossa.


      • Anonyymi

    • Vanha Jojo

      Jos haluat pysyvää tulosta, kannattaa edetä rauhallisesti, korkeintaan puoli kiloa viikossa. Näin kymmeneen kiloon menisi kaksi ja puoli kuukautta.

      Olennaistahan ei ole, kuinka nopeasti paino putoaa, vaan se, kuinka pitkään tulos pysyy. Nopeasti pudotetut kilot tulevat yleensä pikavauhtia takaisin, korkojen kanssa.

      • jnoopa joo

        Kukaan ei kyllä laihduta puoli kiloa viikossa terveellisesti vaan ankarasti kituuttaen, paitsi jos fläsää on todella paljon. Ja mitä lähempänä normaalipainoa, sitä hitaampaa.
        10 kg pudotus vie vähintään puoli vuotta, luultavimmin 8-12 kk, sillä elämään mahtuu myös matkoja, juhlia jne. Ja tällainenkin verkkainen laihtuminen edellyttää ainakin 5 treenikrt/vkko sekä jatkuvaa terveellisen ruokavalion noudattamista, noin 1800-1900 kcal/pv. Näillä kaloreilla jaksaa vaikka vuoden painonpudotusta. 1500 kcl on niin vähän, että retkahdus ja painon palaaminen lähtölukemiin on 100% varmaa.


      • laihis
        jnoopa joo kirjoitti:

        Kukaan ei kyllä laihduta puoli kiloa viikossa terveellisesti vaan ankarasti kituuttaen, paitsi jos fläsää on todella paljon. Ja mitä lähempänä normaalipainoa, sitä hitaampaa.
        10 kg pudotus vie vähintään puoli vuotta, luultavimmin 8-12 kk, sillä elämään mahtuu myös matkoja, juhlia jne. Ja tällainenkin verkkainen laihtuminen edellyttää ainakin 5 treenikrt/vkko sekä jatkuvaa terveellisen ruokavalion noudattamista, noin 1800-1900 kcal/pv. Näillä kaloreilla jaksaa vaikka vuoden painonpudotusta. 1500 kcl on niin vähän, että retkahdus ja painon palaaminen lähtölukemiin on 100% varmaa.

        3kk ja 17kg! Ylipainoa kyllä olikin 35, onneksi ei enää niin paljon. Kuuden jälkeen en syö mitään. En syö sokeria, viljaa, perunaa ym. ylimääräistä. Ja ei, en aio ruveta mässäilemään, kun olen tavoitteeseen päässyt. Eli kilot eivät tule takaisin, koska liikun paljon.


      • ölkölpiåp
        laihis kirjoitti:

        3kk ja 17kg! Ylipainoa kyllä olikin 35, onneksi ei enää niin paljon. Kuuden jälkeen en syö mitään. En syö sokeria, viljaa, perunaa ym. ylimääräistä. Ja ei, en aio ruveta mässäilemään, kun olen tavoitteeseen päässyt. Eli kilot eivät tule takaisin, koska liikun paljon.

        Yes, and pigs fly.


      • tervehoikkis

      • Kohta normaalipaino
        jnoopa joo kirjoitti:

        Kukaan ei kyllä laihduta puoli kiloa viikossa terveellisesti vaan ankarasti kituuttaen, paitsi jos fläsää on todella paljon. Ja mitä lähempänä normaalipainoa, sitä hitaampaa.
        10 kg pudotus vie vähintään puoli vuotta, luultavimmin 8-12 kk, sillä elämään mahtuu myös matkoja, juhlia jne. Ja tällainenkin verkkainen laihtuminen edellyttää ainakin 5 treenikrt/vkko sekä jatkuvaa terveellisen ruokavalion noudattamista, noin 1800-1900 kcal/pv. Näillä kaloreilla jaksaa vaikka vuoden painonpudotusta. 1500 kcl on niin vähän, että retkahdus ja painon palaaminen lähtölukemiin on 100% varmaa.

        Minä pudotin 19,5kg puolessa vuodessa ja paino jatkaa laskemista koko ajan. Mitään erikoista en ole tehnyt. Alkoholista luovuin, sokerista luovuin, ja pienensin annoskokoja, ne ovat ainoat muutokset. Joulunakin putosi paino puoli kiloa, vaikka tällä hetkellä olen jo parin kilon päässä normaalipainosta. Vauhti on vähän hidastunut kyllä, mutta ei merkittävästi vieläkään.


      • erlrtkjq
        Kohta normaalipaino kirjoitti:

        Minä pudotin 19,5kg puolessa vuodessa ja paino jatkaa laskemista koko ajan. Mitään erikoista en ole tehnyt. Alkoholista luovuin, sokerista luovuin, ja pienensin annoskokoja, ne ovat ainoat muutokset. Joulunakin putosi paino puoli kiloa, vaikka tällä hetkellä olen jo parin kilon päässä normaalipainosta. Vauhti on vähän hidastunut kyllä, mutta ei merkittävästi vieläkään.

        Lähtöpainosi on varmasti sen mukainen, yli 100 kg.


      • Kohta normaalipaino
        erlrtkjq kirjoitti:

        Lähtöpainosi on varmasti sen mukainen, yli 100 kg.

        Alle 90 kiloa oli lähtöpaino.


      • itsekuria vaaan
        jnoopa joo kirjoitti:

        Kukaan ei kyllä laihduta puoli kiloa viikossa terveellisesti vaan ankarasti kituuttaen, paitsi jos fläsää on todella paljon. Ja mitä lähempänä normaalipainoa, sitä hitaampaa.
        10 kg pudotus vie vähintään puoli vuotta, luultavimmin 8-12 kk, sillä elämään mahtuu myös matkoja, juhlia jne. Ja tällainenkin verkkainen laihtuminen edellyttää ainakin 5 treenikrt/vkko sekä jatkuvaa terveellisen ruokavalion noudattamista, noin 1800-1900 kcal/pv. Näillä kaloreilla jaksaa vaikka vuoden painonpudotusta. 1500 kcl on niin vähän, että retkahdus ja painon palaaminen lähtölukemiin on 100% varmaa.

        Parikymppisenä 175 cm pitkänä lähtötilanne oli 95 kg, kun opiskelut aloi syksyllä. Paljon roskaruokaa ja liikunta nollassa.

        Tuli joku "herätys", roskaruoka ja napostelut täysin pois ja lautaselle myös rehuja. Lenkille 2-3 kertaa viikossa. Vuodessa lähti liki 30 kg pois. Monta vuotta pysyi alle 70kg ja 4km juoksulenkki kesti alle 20min, vaikka siihen sisältyi puolimatkassa vähän venyttelyjä.

        Myöhemmin tarttui tyttö haaviin ja anoppi alkoi lihottamaan, jottei vävy pääse karkuun.


      • Anonyymi
        jnoopa joo kirjoitti:

        Kukaan ei kyllä laihduta puoli kiloa viikossa terveellisesti vaan ankarasti kituuttaen, paitsi jos fläsää on todella paljon. Ja mitä lähempänä normaalipainoa, sitä hitaampaa.
        10 kg pudotus vie vähintään puoli vuotta, luultavimmin 8-12 kk, sillä elämään mahtuu myös matkoja, juhlia jne. Ja tällainenkin verkkainen laihtuminen edellyttää ainakin 5 treenikrt/vkko sekä jatkuvaa terveellisen ruokavalion noudattamista, noin 1800-1900 kcal/pv. Näillä kaloreilla jaksaa vaikka vuoden painonpudotusta. 1500 kcl on niin vähän, että retkahdus ja painon palaaminen lähtölukemiin on 100% varmaa.

        Tsemppiä aloittajalle! Älä masennus negatiivisista kommenteista. Paino putoaa kyllä ilman mitään ihmediettejä itsellesi sopivassa tahdissa, kun luovut herkuista. Itse kamppailin eri diettien kanssa, kunnes yksinkertaisesti sain taottua päähäni, että ylipaino aiheuttaa erilaisia sairauksia ja haluan olla terve. Lisäksi vaatteet istuu päällä paremmin, kun on hoikempi. Halusin terveyttä ja hoikkuutta enemmän kuin herkkuja. Elämä on valintoja.
        Hedelmien ja kasviksia syön paljon, voin paljon paremmin, jos syön maltillisesti proteiineja. Mutta se mikä sopii yhdelle, ei välttämättä sovi toiselle. Toivottavasti löydät itsellesi sopivan elämätaparuokavalion, toiset vannovat keto-dieetin nimeen, mutta mun munuaiset lauloivat hoosiannaa ketolla. Kaikkien elimistö ei sulata isoa määrää rasvaa ja proteiinia.

        Kokeilin myös soberistina olemista ja se kyllä yllätti, miten paljon paremmin ihminen voi ilman alkoholia. Aloin nukkumaan paljon paremmin! Mielummin syön kalorini kuin juon viiniä. Huomasin myös, että muutama valkkarilasi lisäsi ruokahalua ja viinin kanssa tuli naposteltua helposti jotain herkkua. Omaa mieltään voi opettaa haitallisista mieltymyksistä pois. En esimerkiksi syö ollenkaan suklaata, koska se on todella haitallista suolistolle tahmaisena. Kun on kokonaan ilman karkkeja, ne muuttuvat liian makean makuisiksi ja niitä ei halua syödä. Lopetin jo vuosia sitten kaiken makean leivonnaisen, koska viljasta ja sokerista nivelsärkyjä ja flunssaisen olon.

        Kaloreita en laske, koska jos ruokavalio koostuu kasviksista, hyvistä öljyistä, pähkinöistä, hedelmistä ja kalasta/kanasta, en koe, että on tarpeen laskea kalorimäärää. Punnitsen itseni kyllä säännöllisesti, koska se palkitsee minua.

        Pidä jääkaapissa aina omenoita ja muita hedelmiä. Saatan herkutella illalla kahdella omenalla ja suolisto kiittää, kun ottaa vielä muutaman maitohappobakteerin ennen nukkumaan menoa. Lidlistä saa hyviä omppuja pussissa.


    • 57392

      vuodessa meni 10kiloa... en tiiä miksi meni niinkin kauan, mutta kuitenkin sen sain tiputettua

    • cuba libre

      Muutamasta kuukaudesta puoleen vuoteen, kituutit tai et. Parempi tulos ilman mitään aikatavotteita. Koko elämän ajan se muutos sitten kestää kuitenkin, joten nyt on hyvä aika katsoa, kuinka ruokailutottumuksia saa muutettua sellaisiksi, että sitä voi noudattaa ilolla koko loppuelämän.

    • cuba libre

      Itse pudotin neljässä kuukaudessa parisenkymmentä kiloa. Se oli aika rämäkkä dieetti raavaalle miehelle. Olisi ollut mahdollista nipistää tuosta kuukausi, mutten onnekseni tehnyt niin, vaan kuuntelin kehoani ja annoin sille siimaa sopeutumiseen. Painoni putosi edelleen, ja on nyt, kahden vuoden jälkeen nelisen kiloa alhaisempi kuin tuon 4kk rupeaman jälkeen.

      Tämä edellytti pysyviä muutoksia. Syön paljon kyllä. Helposti voi mennä yli 3000kcal/vrk. Ja syön aikalailla kulutukseni mukaan, siitä todisteena se, että painoni on pysynyt kaksi vuotta samalla tasolla. Olen huomannut, että terveellisemmällä ruokavaliolla monet ongelmat, kuten närästys sun muut ovat historiaa. Ei tuo dieettaaminen ja kuntoilu ongelmavapaatakaan ole. Joskus olen vetänyt itseäni hieman yli. Mutta kaikessa rauhassa tasapainotellen, hyvä siitä tulee.

    • kokemukseni

      Olen pudottanut 7 kg puolessa vuodessa, joista noin 3 kg normaalipainon sisällä. Tämä on vaatinut kiloklubin oppien tarkkaa noudattamista, jokapäiväistä ruoan seurantaa ja ylösmerkkaamista sekä massiivista liikuntasatsausta. Normaalipainon sisälle päästyäni tahti on ollut keskimäärin 500g / kk. Joten minulla menee 10 kg kokonaispudotukseen, joka on tavoitteeni, vielä ainakin heinäkuulle.

    • jsx1

      Itse laihdutin 10 kg kahdessa vuodessa. Eli oishan siitä vähän nopeamminkin voinut suoriutua, tosin käytännössä laihdutus tapahtui normaalipainon sisällä (BMI 25:stä noin 21,5:n). Laihdutin pienten muutosten avulla, ja jotain pientä herkkua tuli syötyä useamman kerran viikossa ja joskus lähes päivittäinkin. Periaatteenani oli, ettei painon tarvitse aina laskea, kunhan ei nouse ylöspäin, ja välillä paino junnasikin pitkään samoissa lukemissa.Ymmärrän kyllä, ettei tällainen tyyli sovi kaikille, ja muutoksen haluaisi nähdä heti. Etuna oli kuitenkin helppous ja tulosten pysyvyys (tästä on nyt noin kolme vuotta, ja edelleen olen samoissa lukemissa).

      "Mitään erikoista en ole tehnyt. Alkoholista luovuin, sokerista luovuin, ja pienensin annoskokoja, ne ovat ainoat muutokset."

      Vai et mitään erikoista tehnyt? Mun mielestä ainakin ois aikamoinen muutos luopua kokonaan sokerista :)

      • Kohta normaalipaino

        Minä en ole sokerin perään koskaan niin kovasti ollut, joten ei tuottanut ongelmia. Suolaiset herkut ovat olleet enemmän ongelmani ja liian suuret annoskoot.


      • cuba libre
        Kohta normaalipaino kirjoitti:

        Minä en ole sokerin perään koskaan niin kovasti ollut, joten ei tuottanut ongelmia. Suolaiset herkut ovat olleet enemmän ongelmani ja liian suuret annoskoot.

        Suolahan sinänsä ei lihota, janottaa ja turvottaa kylläkin, mutta vaikkapa sipseissä oleva hiilari sekä rasva kylläkin, 200g sipsipussi vastaa kaloreiltaan reilua pizzaa, mutta pizzakin on terveellisempi vaihtoehto... Siinä on sellainen häijyys että monet suolaset ovat myös kovin sokerisia, joskaan eivät makeita. Pullahiilarit ovat likimain yhtä jytyä kamaa kuin karkit... Perunakin on terveysruokaa ja komeasti, suorastaan laihdutusruokaa, kun vertailee sipseihin...

        Jos liikkuu, niin voi kyllä sitä suolastakin jonkinverran popsia. Tietenkin on hyvä totutella vähempisuolaisiin vaihtoehtoihon mutta se ei laihdutuksen kannalta ole oleellista :)

        Kannattaa katsoa realistisesti että mitä nykyään syö ja karsia sieltä pahimmasta päästä, etsiä niille parempia vaihtoehtoja joista tykkää ja sillä tavoin saa niitä kaloreita leikattua varsin rivakasti.

        Minulla pelkkä iltapizzan vaihtaminen kevyempään ja juoksulenkki 2krt/vko aiheutti jo yli kilon/vko laihtumisen...


      • Kohta normaalipaino
        cuba libre kirjoitti:

        Suolahan sinänsä ei lihota, janottaa ja turvottaa kylläkin, mutta vaikkapa sipseissä oleva hiilari sekä rasva kylläkin, 200g sipsipussi vastaa kaloreiltaan reilua pizzaa, mutta pizzakin on terveellisempi vaihtoehto... Siinä on sellainen häijyys että monet suolaset ovat myös kovin sokerisia, joskaan eivät makeita. Pullahiilarit ovat likimain yhtä jytyä kamaa kuin karkit... Perunakin on terveysruokaa ja komeasti, suorastaan laihdutusruokaa, kun vertailee sipseihin...

        Jos liikkuu, niin voi kyllä sitä suolastakin jonkinverran popsia. Tietenkin on hyvä totutella vähempisuolaisiin vaihtoehtoihon mutta se ei laihdutuksen kannalta ole oleellista :)

        Kannattaa katsoa realistisesti että mitä nykyään syö ja karsia sieltä pahimmasta päästä, etsiä niille parempia vaihtoehtoja joista tykkää ja sillä tavoin saa niitä kaloreita leikattua varsin rivakasti.

        Minulla pelkkä iltapizzan vaihtaminen kevyempään ja juoksulenkki 2krt/vko aiheutti jo yli kilon/vko laihtumisen...

        En ole väittänytkään, että suola lihottaisi, tarkoitin suolaisilla herkuilla muita kuin sokerisia herkkuja, eli suolaisia herkkuja, kuten pizzaa, sipsejä, pikkusuolaisia, pasteijoita, lasagnea... joissa on rasvaa ja kaloreita vaikka muille jakaa. Mutta nekään eivät enää ole olleet ongelmana, kun olen saanut ruokailutottumukset kuriin.


      • cuba libre
        Kohta normaalipaino kirjoitti:

        En ole väittänytkään, että suola lihottaisi, tarkoitin suolaisilla herkuilla muita kuin sokerisia herkkuja, eli suolaisia herkkuja, kuten pizzaa, sipsejä, pikkusuolaisia, pasteijoita, lasagnea... joissa on rasvaa ja kaloreita vaikka muille jakaa. Mutta nekään eivät enää ole olleet ongelmana, kun olen saanut ruokailutottumukset kuriin.

        Sipsit ja vastaavat on melkeinpä pahinta. Pizzat ei niin pahoja, mutta aika roskaa kun sisältävät runsaasti noorita hiilareita sekä rasvaa.

        Mutta lasagne voi itseasiassa aika hyväkin ja sopia osaksi laihdutusruokavaliota (kts tuoteselosteita).

        Tämä kommentti vaan siksi, että kaikesta ei suinkaan tarvitse luopua :)


    • näin täällä

      Minulta nyt 4kk aikana lähtenyt 13 kiloa. Herkuttelua 1-2 kertaa kk. Kaloreita en ole laskenut. Liikuntaa olen lisännyt hiljalleen. Semmoisen asian huomasin että iltapalaksi kannattaa nakertaa porkkanaa ja ehkä joku hedelmä. Minulla nousee heti paino, jos syön illalla yhdenkin leivän. Vielä olisi toinen mokoma pudotettavaa ja tavoitteena on saada kesäksi se pois :)

    • 18+12

      Itse laihduin 10kg 4 kuukaudessa lisäämällä liikuntaa ja vähentämällä syömistä. Jos kilot haluaa pois nopeasti voi liikuntaa harrastaa enemmänkin itsellä kun se oli vain muutama lenkki viikossa. Totta sekin että nopeasti pudotetut kilot tulevat nopeasti takaisin ja vieläpä korkojen kera.

    • GoGirl!

      Mulla on juuri lähtenyt 8kg ja noin 8 viikkoa mennyt... Ja normaalipainon alarajoilla olen joten ihan hyvin onnistuu, enkä mitään kituutusmeininkiä ole harrastanut vaan reipasta liikuntaa ja normaalia kevyttä kotiruokaa.

      • kjhfkjhfjhw

        Jos on normaalipainon alarajoilla ja silti paino on pudonnut 8kg kahdeksassa viikossa, niin se ei voi olla muuta kuin lihasta ja nesteitä. No ehkä pieni osa sitä rasvaa, mutta HYVIN pieni osa.


      • 112211
        kjhfkjhfjhw kirjoitti:

        Jos on normaalipainon alarajoilla ja silti paino on pudonnut 8kg kahdeksassa viikossa, niin se ei voi olla muuta kuin lihasta ja nesteitä. No ehkä pieni osa sitä rasvaa, mutta HYVIN pieni osa.

        Niin. Mitä pienemmäksi rasvaprosentti menee sitä enemmän lihakset palavat ja säästöliekki voimistuu. Keho hidastaa ja saa järjenkin menemään, aivot kun ovat eniten kuluttava elin niin ajattelussa alkaa näkyä. Esimerkkinä kisa kunnossa olevien bodarien kehonkuva ongelmat ja samasta syystä anorektikot näkevät itsensä lihavina.


    • Nautin hiihtämisestä

      Ei mitään laihdutuskuureja vaan elämäntapamuutos joka kestää loppuelämän ja tämä muutos tehdään hitaasti, ei yht äkkiä. Hiljakseen vähennetään annoksia, raasteita lisätään, leivän päällisiä pois, olletikkin sitä rasvaa. Syödään hitaasti ja nautitaan ruoasta. Tällä lailla vatsalaukku vähitellen pienenee. Söin ennen 3-4 perunaa ja nyt yhden ison ja en kaipaa enempää. Kun makean halu iskee juon teetä ja laitan suuhun Sirkkusokeripalan ja imeskelen sitä teen kanssa ja kappas vaan, makean halu lähtee. Viikonloppuna voi sitten syödä makeaakin, mutta niukasti.

    • rljqwelrwjk

      Mitä helevetin järkeä on laihduttaa nopeasti kun se tarkoittaa läskin lisääntymistä ja jojoilua? Ihmiset on niin s...n tyhmiä. Olette todella ansainneet läskisen tulevaisuutenne.

      • dddddddddddddddddddd

        rljqwelrwjk


        Ollaampa sitä pahalla päällä, taidat olla itse hernepussi kuurilla.


    • treenaaja

      2 kk saa 10 kg pois jos tosissaan treenaa.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Juu, laskurin mukaan, mutta henkilö joka lähtee aloittajan painosta laihduttamaan, ei tule syömään terveellisesti ja harrastamaan liikuntaa riittävästi rasvaa sulattaakseen 12:ta viikossa! Kuivattamalla itseään ja aliravitsemalla tulee vain laihaksi läskiksi.

        Omituista, että harvoin joku haluaa muuttaa elämäntapansa terveellisiksi.
        Kyllä aloittaja sen mainitsee sivumennen, mutta painon pudotus tuntuu tärkeimmältä.
        On hankittava tietoa ja kehitettävä itsekuria, joita molempia taitaa puuttua,
        kun aloittajan painoon itsensä on syönyt nyt hätääntyessään.


    • Anonyymi

      Tuolla "dieetillä" lihot 10 kiloo kuussa.

    • Anonyymi

      Vanha ketju, mutta älkää hyvät ihmiset olko kitudietillä. Varsinkin salilla kävijä tarvitsee enemmän kaloreita kuin liikkumaton ihminen.

    • Anonyymi

      vuosi pari

    • Anonyymi

      2 kg kuukaudessa on hyvå tahti eli ei siihen 10 kg:n pudotukseen mene kuin vajaat puoli vuotta. Netissä on painonnpudotuslaskureita, jotka kertovat millä kalori- ja liikuntamäårällä saat pudotettua 2 kg kuukaudessa. Esim. Finellin kalorilaskuria ja ruokapäiväkirjaa voit käyttää apuna kalorilaskennassa ja pääaterioiden syöminen lautasmallin mukaan helpottaa oikean ruokamäärän annostelua. Mitään ihmedieettiä en suosittele, itse pudotin 20 kg n. vuodessa vaihtamalla kovat rasvat pehmeisiin ja viljatuotteet täysjyvään,
      kohonneiden sojeriarvojeni takia vähensin perunan syöntiä ja tilalle tuli täysjyväpasta ja ruokakaura ja -ohra, punaista lihaa syön suositusten mukaan, kasviksia ja hedelmiä syön paljon ja valkoisia sokeripitoisia vehnätuotteita kohtuudella herkuttelupäivinä joita olen sallinut itselle noin kerran viikossa. Tavoitepainon saavuttamisen jälkeen olen jatkanut elämää samoilla eväillä ja vanhoihin tapoihin en enää aio palata, paino on pysynyt vaivatta niissä lukemissa minkä asetin tavoitepainokseni.

    • Anonyymi

      Elämäntapamuutos on se mihin sinun tulee tähdätä, ei laihdutus.

      Ihmiset syövät yksinkertaisesti ihan liikaa ja elimistö ei kykene sulattamaan sitä määrää ruokaa, joka sinne ahdetaan. Ruuan pitäisi sulaa kokonaan, mutta länsimaisella ihmisellä sulamaton ruoka kertyy läskiksi kehoon ja tämä läski johtaa monen näköisiin terveysongelmiin ja sairauksiin. Mieti elimistöäsi viemärinä, tunkisitko keittiön viemäristä alas kaiken sen ruuan, jota syöt?

      Jos syöt paljon hedelmiä, kasviksia ja sopivasti proteiinia, laihdut huomaamattasi. Jos tavoitteesi on vain laihduttaa, eikä pysyvä elämäntapamuutos, silloin palaat vanhoihin tottumuksiisi.

      Ei tarvita mitään älytöntä treeniä, joka vain lisää kehon stressiä, vaan yksin kertaisesti syöt hedelmiä, kasviksia ja sopivasti täysjyväkuituja ja proteiinia.

      Liikunta pelkästään ei koskaan laihduta, vaikka liikunta on hyvä terveydelle ja sitä tulee tehdä jossain muodossa sykettä nostavasti päivittäin, mutta vähintään 3 kertaa viikossa. Ihminen kyllä laihtuu muuttamalla ruokatottumuksia pienelläkin liikunnalla.

      Kannattaa miettiä ruoka-aineiden kohdalla mitä ko. ruoka tekee suolistossa. Esim suklaa on todella tahmaista ja takertuu suolistoon. Meillä on paljon sairauksia, jotka johtuvat vääristä ruokailutottumuksista. Esim fibromyalgia, joka johtuu vuotavasta suolesta, jossa suolen sisältö ei poistu, vaan sytokgeenit läpäisevät suolen ja aiheuttavat tulehdustilan elimistössä. Fibromyalgia paranee, kun suolisto paranee. Mutta suolisto ei parane, jos sinne ahdetaan väärän laista ruokaa, joka ei sula kunnolla.

    • Anonyymi

      Jos puhutaan käsipainoista, ne putoo sekunneissa. Ei jaksa kauempaa roikottaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1066
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1017
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe