Kyttäämistä

11+14

Onko teillä sen tapaista kokemusta että sosiaalialan paikoissa esim sairaalat ym kytätään hirveästi ja raportoidaan selän takana korkeammalle taholle?
Esim vaikka jos hetken selaat kännykkää niin joku laittaa sähköpostia esimiehelle että "näin hänen selaavan kännykkää!"
Tai tulet myöhässä töihin niin joku kyttääjä laittaa sähköpostia että esimiehelle että "tiesitkö että työntekijä x tuli myöhässä x verran?"
Tai jos sanot toiselle työntekijälle jotain vitsillä niin seuraavana aamuna kuulet työntekijän raportoineen esimiehelle että olin sanonut näin ja näin.
:D

Mun mielestä tällainen kyttäys/selän takana raportointi -kulttuuri ei tee työpaikasta viihtyisää, mitä mieltä te olette?

6

136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kunnon MIES hoitaja

      En tuollaisessa paikassa itse tekisi töitä. On varaa valita. Enkä kyllä ole edes omalta osalta kuullut moisesta kyttäämisestä. Jossain voi toki olla. :)

      ...saatanan kanalaumat.

    • 3+10

      Itse lähinnä mietin asiaa siltä kannalta, että jos siviilielämästä tiedät jonkin henkilön kyttäilevän toisia ihmisiä päästääkseen kuulemaan ja näkemään toisten yksityisyyteen kuuluvia asioita, joita levittelee ilolla kiusaamistarkoituksessa pitkin ja poikin, niin haluaisitteko tälläisen henkilön hoitavan teitä tai omaisianne?
      Minä en haluaisi. Kun ihmisellä on tuollainen taipumus, niin ei voi millään tapaa olettaa, että työasioissakaan noudattaa salassapitovelvollisuutta tai olisi millään tavalla aitoa empatiaa asiakkaitaan/ potilaitaan ja heidän yksityisyyttään kohtaan.

    • tällaistakin

      Kyllä tällaisia kyttääjiä on...Meidän työyhteisössä ainakin 1. On olevinaan jokin pomo vaikkei olekaan. Nuolee os. hoitajan persusta lähettämällä lahjoja ym. ja olemalla puh.yhteyksissä päivittäin. Oksettaa ;(

      • 11+14

        Joo-o, kuulostaa hieman tutulta, mutta mitäköhän se osastonhoitajan nuoleminen auttaa? Yrittääkö kalastella jotain ylennystä, onko sairaalatyössä edes mahdollisuutta palkankorotuksiin?


      • näinpäin
        11+14 kirjoitti:

        Joo-o, kuulostaa hieman tutulta, mutta mitäköhän se osastonhoitajan nuoleminen auttaa? Yrittääkö kalastella jotain ylennystä, onko sairaalatyössä edes mahdollisuutta palkankorotuksiin?

        Suosiota, etuja kurssitukset yms. näiden johdosta pikku palkintoja ja ehkä palkankorotus.
        Kun liirumlaarumia lahjojen kera tulee kiitollisuusvelka, jota voi käyttää tarvittaessa. Hyvä manipuloija osaa pistää vihjeitä lauseisiin.
        Sama kaava koululaistytöillä. Tehdään mitä vaan, jotta saa opettajan huomion.


    • Kyttäri vaiko ei???

      Vaikka ei kyttäystä olisikaan, työviihtyvyyteen littyy myös se , että tullaan ajoissa työpaikalle ja kaikki tekevät töitä.

      Jos sama ihminen myöhästelee jatkuvasti, sen kyllä esimieskin huomaa ilman, että kytätään tai ilmoitetaan esimiehelle.

      Varsinkin nuoriso-osasto selaa puhelitaan jatkuvasti työaikana, käy facebookissa ja tekstittelee. Jos tuon tekee kahvi- tei ruokatauolla, ok. Valitettavasti näkee, että työt tekaistaan huitaisten pikapikaa ja kun jää aikaa, känny esiin ja viihdytetään itseään sillä, kun ei vielä kokemattomuuttaan huomata, että tekemistä riittää. Voi vaikka kohdistaa sen huomion asiakkaaseen/potilaaseen. Jututtaa tätä tai kävelyttää, lukea lehteä, näyttää kuvia tai vai olla läsnä.

      Ainakin minun työssäni hoivakodissa näkee liikaa niitä kännynräplääjiä. Asukkaalta kun harjataan hampaat, harjaa vain pyöräytetään suussa ja homma ohi suit sait. Näkee kyttäämättäkin. Työ jälki liian usein ala-arvoista ja siitä olen kyllä esimiehelle huomauttanut. Toinen tekee työn kunnolla, aikaa ja vaivaa
      säästämättä ja toinen taas hutaisee sinne päin. Aikaa jää puhelimella leikkimiseen.

      Ei tarvi olle kyttääjä jos on huomannut, että jos kaikilla muilla hoitajilla menee puoli tuntia syöttämisessä tai asukkaan suihkureissulla ja uudempi tekijä selviytyy aina 10 min. Haluaisin kärpäsenä katossa seurata kuinka silloin työ tehdään.
      Minun on aika vaikea kunnioittaa huonoa työtekemistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1372
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1170
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1052
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1006
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      970
    Aihe