Entä jos olisimme kaikki luotseja?

Olen joskus ollut mukana keskustelufoorumeilla joissa jokainen on luotsi omassa aloituksessaan. Eli siis jos teet aloituksen, sinulla on sekä vastuu että oikeus pitää se siistinä ja sääntöjenmukaisena itse.

23

98

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en kerro

      Eikö kannattaisi sitten palata noille foorumeille?

      • :))
        Voihan sitä olla monilla erillaisilla foorumeilla samalla aikaa. Missä kohtaa sanoin että se onparas vaihtoehto? Vain yksi tapa hoitaa asia.

        Eikö kannattaisis keskustella asiasta menemättä henkilökohtaisuuksiin? Vai oleko sinä juuri niitä yhden sirkustempun poneja?


      • en kerro
        Paloma.se.co kirjoitti:

        :))
        Voihan sitä olla monilla erillaisilla foorumeilla samalla aikaa. Missä kohtaa sanoin että se onparas vaihtoehto? Vain yksi tapa hoitaa asia.

        Eikö kannattaisis keskustella asiasta menemättä henkilökohtaisuuksiin? Vai oleko sinä juuri niitä yhden sirkustempun poneja?

        Eikö kannattaisi jättää nimittelyt?


      • en kerro kirjoitti:

        Eikö kannattaisi jättää nimittelyt?

        Toi ei ollut nimittely vaan metafoora. Vertauskuvallinen ilmaisu. Olet aina perässäni kirjoitan mitä tahansa arvostelemassa, kritkoimassa, etsimässä virheitä. Ihmisiä jotka osaa tehdä vain yhden asian sanotaa yhden tempun poneiksi. En tarkoita että juuri sinä olisist sellainen; ainoastaan että käytöksesi muistuttaa yhden tempun ponia.


      • en kerro
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Toi ei ollut nimittely vaan metafoora. Vertauskuvallinen ilmaisu. Olet aina perässäni kirjoitan mitä tahansa arvostelemassa, kritkoimassa, etsimässä virheitä. Ihmisiä jotka osaa tehdä vain yhden asian sanotaa yhden tempun poneiksi. En tarkoita että juuri sinä olisist sellainen; ainoastaan että käytöksesi muistuttaa yhden tempun ponia.

        Mielikuvituksesi sai nyt vallan.


      • ♡ Nainen Ihanainen ♡
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Toi ei ollut nimittely vaan metafoora. Vertauskuvallinen ilmaisu. Olet aina perässäni kirjoitan mitä tahansa arvostelemassa, kritkoimassa, etsimässä virheitä. Ihmisiä jotka osaa tehdä vain yhden asian sanotaa yhden tempun poneiksi. En tarkoita että juuri sinä olisist sellainen; ainoastaan että käytöksesi muistuttaa yhden tempun ponia.

        @Paloma.se.co
        "Olet aina perässäni kirjoitan mitä tahansa arvostelemassa, kritkoimassa, etsimässä virheitä."

        Mitä luulottelua tuo on?

        Et kai niin se.co ole, että luulottelet minun olevan tuo @en kerro ?
        kun satuin kommentoimaan ensimmäisenä tätä aloitustasi http://keskustelu.suomi24.fi/node/13241313

        Väärin meni, jos niin luulottelet!


      • ♡ Nainen Ihanainen ♡ kirjoitti:

        @Paloma.se.co
        "Olet aina perässäni kirjoitan mitä tahansa arvostelemassa, kritkoimassa, etsimässä virheitä."

        Mitä luulottelua tuo on?

        Et kai niin se.co ole, että luulottelet minun olevan tuo @en kerro ?
        kun satuin kommentoimaan ensimmäisenä tätä aloitustasi http://keskustelu.suomi24.fi/node/13241313

        Väärin meni, jos niin luulottelet!

        Väärin meni. Ei ollut tullut pieneen mieleenikään että sinä olisit ollut tuo hai joka seuraa vanavedessäni ja etsimällä etsii vikoja kirjoituksissani. Oletan kuitenkin (en ole varma) että sama henkilö räksyttää minulle siitä että kirjoitan täällä vaikka asunkin Ruotsissa.
        Ei, et se ole sinä.
        Meillä ei vain muuten sovi ajatukset yhteen.
        Jätinkö vastaamatta heti sinun kommenttiisi luotsin tehtäviä käsittelevässä ketjussa? Huomasin että demeter1 oli jo sanonut kaiken olennaisen ja minulla ei ollut kauheesti lisättävää. Tai sitten voi jarruttaa se tosiasia että sinä olet kertonut jättäväsi väliin minun kirjoituksesi kun ne on niin teennäisiä....


      • ♡ Nainen Ihanainen ♡
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Väärin meni. Ei ollut tullut pieneen mieleenikään että sinä olisit ollut tuo hai joka seuraa vanavedessäni ja etsimällä etsii vikoja kirjoituksissani. Oletan kuitenkin (en ole varma) että sama henkilö räksyttää minulle siitä että kirjoitan täällä vaikka asunkin Ruotsissa.
        Ei, et se ole sinä.
        Meillä ei vain muuten sovi ajatukset yhteen.
        Jätinkö vastaamatta heti sinun kommenttiisi luotsin tehtäviä käsittelevässä ketjussa? Huomasin että demeter1 oli jo sanonut kaiken olennaisen ja minulla ei ollut kauheesti lisättävää. Tai sitten voi jarruttaa se tosiasia että sinä olet kertonut jättäväsi väliin minun kirjoituksesi kun ne on niin teennäisiä....

        @Paloma.se.co

        Hyvä, ettet minuksi luullut. Tuli vaan sellainen epäilys. En ollenkaan pidä noista luulotteluista - minuksi luullaan milloin ketäkin 60 palstalla. Omassa ketjussanikin olin jonkun luuloissa mikä toinen nikki milloinkin.

        Loukkaukset jäävät mieleen sitkeämmin kuin kehut. Tiedän. Ne ovat vaikuttaneet omaankin käytökseeni ko. palstalle kirjoittaessani. Tulit palstalle myöhemmin kuin minä ja näin miten sinuakin alussa kohdeltiin. Sinä kestit sen ja taistelit paikkasi.
        Toivoisin, että palstalla voisi kirjoittaa ilman että selustansa turvaa kannatusjoukoilla tai että on niin parkkinahkainen, että sillä hurmaa. Miehiä on vähemmän ja heitä kohdellaan silkkihansikkain.
        En halua ruveta ilkeäksi kirjoittajaksi. Siksi olen kypsynyt tuohon palstaan, kun se ei ole ainoa paikka itselleni kuten ehkä jollekin on hyvinkin tärkeä.

        kirjoitat "olet kertonut jättäväsi väliin minun kirjoituksesi kun ne on niin teennäisiä.."
        Puolustin Leski-nimimerkin oikeutusta kirjoittaa palstallamme, kun olit työntämässä pois toiselle palstalle. Uutta kirjoittajaa pitäisi ymmärtää, Uusi kirjoittaja alussa voi olla aikasti hölmö mutta rauhottuu ajan kanssa. Olisin tietysti voinut valita sanani ystävällisesti mutta kiukustuin ja samalla mitalla antaminen tehoaa parhaiten:
        "Suosittelisin seksiteemoista kiinnostuneita asiaankuuluville palstoille joissa on muita samanhenkisiä. Ei aihe ole kielletty eikä tabu, mutta alkaa riittää jo."
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/12939423#comment-73647126-view

        Siinä yhteydessä kirjoitin kipakasti puolustaakseni uutta kirjoittajaa:
        "@Paloma.se.co
        Leva och låta leva.
        Sun aloittamas ketjut ovat teennäisiä. En tykkää enkä siksi lue."
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/12939423#comment-73651494-view

        Olet itsekin nyt tätä mieltä:
        "Olen eri mieltä luotsimme kanssa koska mielestäni ikäryhmissä aihe kuin aihe on käypää tavaraa: musiiki, runous, uskonto, politiikka jne....muuten aloituksia tekevät vain iltalehden lukijat ja säästä kiinnostuneet."
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/13241313#comment-76483122-view


    • GP - terrori

      Aloitukseen liittyen. Ei hyvä ajatus. Olethan useasta ketjusta täälläkin nähnyt miten jotkut kopioivat poistettuja viestejään takaisin. Sinun ehdotuksessasi he poistaisivat kaikkien eri mieltä olevien viestit heti ketjusta. Yhdessä päivässä palsta täyttyisi vain hänen viesteistään, kun muilla ei ole mahdollisuutta päivystää "kellon ympäri". Jotkut kun ovat palkattuja tämänlaatuiseen hommaan kuten mielipidejärjestön päällikkö asian kertoi. Ei todellakaan hyvä.

      • Samaa mieltä

        Aiemminhan oli täällä Suomi24:n keskustelupalstoilla juuri vastaavanlainen systeemi. Rekisteröidyt kirjoittajat pystyivät poistamaan yksittäisen viestinsä, jonka perästä poistuivat kaikki viestit. Ja sitten taas oma viesti tilalle hiukan muunneltuna. Tämä oli kätevä keino päästä eroon "toisinajattelijoista".
        Nykyään jokainen rekisteröity pystyy poistamaan onneksi vain tuon oman kirjoituksensa.


      • Samaa mieltä kirjoitti:

        Aiemminhan oli täällä Suomi24:n keskustelupalstoilla juuri vastaavanlainen systeemi. Rekisteröidyt kirjoittajat pystyivät poistamaan yksittäisen viestinsä, jonka perästä poistuivat kaikki viestit. Ja sitten taas oma viesti tilalle hiukan muunneltuna. Tämä oli kätevä keino päästä eroon "toisinajattelijoista".
        Nykyään jokainen rekisteröity pystyy poistamaan onneksi vain tuon oman kirjoituksensa.

        Omien aloitusten hoitaminen ja mahdollinen moderointi on mahdollista ja toimii hyvin niillä foorumeilla joilla olen tavannut tuon käytännön. Tosin niillä on aina rekisteristeröintipakko ja anonyyminä voit ainoastaan lukea, mutta et kommentoida. Tuontapaista trollaamista ja kiusaamista en ole nähnyt.

        Tarkoituksena ei ole päästä eroon "toisinajattelijoista" vaan siitä että aloittaja ottaa vastuun siitä että tekeleensä toimii sääntöjen mukaisesti. Jos aloittaja ei moderoi ketjuaan ja se riistäytyy käsistä, voi foorumin päämoderaattori puuttua asiaan ja joko sulkea tai poistaa ketjun kokonaan.


      • Käytännössä...
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Omien aloitusten hoitaminen ja mahdollinen moderointi on mahdollista ja toimii hyvin niillä foorumeilla joilla olen tavannut tuon käytännön. Tosin niillä on aina rekisteristeröintipakko ja anonyyminä voit ainoastaan lukea, mutta et kommentoida. Tuontapaista trollaamista ja kiusaamista en ole nähnyt.

        Tarkoituksena ei ole päästä eroon "toisinajattelijoista" vaan siitä että aloittaja ottaa vastuun siitä että tekeleensä toimii sääntöjen mukaisesti. Jos aloittaja ei moderoi ketjuaan ja se riistäytyy käsistä, voi foorumin päämoderaattori puuttua asiaan ja joko sulkea tai poistaa ketjun kokonaan.

        "Tarkoituksena ei ole päästä eroon "toisinajattelijoista" vaan..."

        Noin oli varmaan myös Suomi24 aikoinaan ajatellut.
        Käytännössä tuota sitten käytettiin juuri siihen.
        Onneksi siitä päästiin eroon.
        Voi toimiakin muualla. Täällä ei.


      • Väite: @stuxnet haluaa viestinsä sivun kärkipäähän.

        Todellisuudesa Sääntömafia poistattaa viestejäni, joissa ei ole mitään sääntöjen vastaista. Katson oikeudekseni kirjoittaa sääntöjen mukaisen viestin, kuten kaikki muutkin, tarvittaessa vaikka uudelleen, jos viesti on poistettu. Jokainen uudelleen kirjoitettu viesti, siis teknisesti katsoen valvojien virheen korjaaminen, tulee keskustelulistan ensimmäiseksi, enkä voi sille mitään. Ellei Sääntömafia halua nähdä viestejäni listan kärjessä, älköön ainakaan poistattako niitä valvojilla. Siitä myös hyötyisi koko palsta.


      • stuxnet kirjoitti:

        Väite: @stuxnet haluaa viestinsä sivun kärkipäähän.

        Todellisuudesa Sääntömafia poistattaa viestejäni, joissa ei ole mitään sääntöjen vastaista. Katson oikeudekseni kirjoittaa sääntöjen mukaisen viestin, kuten kaikki muutkin, tarvittaessa vaikka uudelleen, jos viesti on poistettu. Jokainen uudelleen kirjoitettu viesti, siis teknisesti katsoen valvojien virheen korjaaminen, tulee keskustelulistan ensimmäiseksi, enkä voi sille mitään. Ellei Sääntömafia halua nähdä viestejäni listan kärjessä, älköön ainakaan poistattako niitä valvojilla. Siitä myös hyötyisi koko palsta.

        Väite: @stuxnet on jonkin järjestön (Gp) toimesta täällä

        Väite on silkkaa valhemutinaa, jonka tarkoitus on luoda lukijoille mielikuva, että Sääntömafia ei ole ainoa palstalla toimiva (terroristinen?) yhteisö, ja toinen tarkoitus on sabotoida keskustelu älyttömällä mmmuuusssssssuuutuksellaa.

        Minua ei kiinnosta montako yhteisöä täällä toimii, minua kiinnostaa vain kirjoittaa ydinvoimasta ydinvoimapalstalla. Ei tuon asian ymmärtäminen pitäisi olla kovin vaikeaa, mutta silti monet täällä puhuvat ihan muusta kuin ydinvoimasta, eikä heidän viestejään poisteta asiattomina. Tässä tullaan jo varsinaiseen ongelmaan: valvojat toimivat erittäin puolueellisesti. Heillä on siihen oikeus, mutta heidän tulisi kirjoittaa kaikkien luettaviksi säännöt, joiden perusteella ydinvoimapalstalla viestejä poistetaan.

        Tätä nykyä ydinvoimapalstaa moderoi Sääntömafia, joka ei ole julkaissut sääntöjään, vaikkakin kummallisen kyhäelmän 'väittämänsä mukaan ylläpidon hyväksymistä sääntötarkistusta, joita ylläpito ei ole kommentoinut eikä julkaissut, joten niistä ei kenenkään tarvitse välittää yhtään mitään.

        Tiedoksi @Suomi24 @Aller


      • Ei ongelmaa
        stuxnet kirjoitti:

        Väite: @stuxnet on jonkin järjestön (Gp) toimesta täällä

        Väite on silkkaa valhemutinaa, jonka tarkoitus on luoda lukijoille mielikuva, että Sääntömafia ei ole ainoa palstalla toimiva (terroristinen?) yhteisö, ja toinen tarkoitus on sabotoida keskustelu älyttömällä mmmuuusssssssuuutuksellaa.

        Minua ei kiinnosta montako yhteisöä täällä toimii, minua kiinnostaa vain kirjoittaa ydinvoimasta ydinvoimapalstalla. Ei tuon asian ymmärtäminen pitäisi olla kovin vaikeaa, mutta silti monet täällä puhuvat ihan muusta kuin ydinvoimasta, eikä heidän viestejään poisteta asiattomina. Tässä tullaan jo varsinaiseen ongelmaan: valvojat toimivat erittäin puolueellisesti. Heillä on siihen oikeus, mutta heidän tulisi kirjoittaa kaikkien luettaviksi säännöt, joiden perusteella ydinvoimapalstalla viestejä poistetaan.

        Tätä nykyä ydinvoimapalstaa moderoi Sääntömafia, joka ei ole julkaissut sääntöjään, vaikkakin kummallisen kyhäelmän 'väittämänsä mukaan ylläpidon hyväksymistä sääntötarkistusta, joita ylläpito ei ole kommentoinut eikä julkaissut, joten niistä ei kenenkään tarvitse välittää yhtään mitään.

        Tiedoksi @Suomi24 @Aller

        Mitään "Sääntömafiaa" ei todellisuudessa ole olemassa, kuin tämän nimimerkki stuxnetin mielikuvituksessa.
        Ydinvoimapalstalta poistaa asiattomiksi esitettyjä kirjoituksia ylläpito oman harkintansa mukaan, niinkuin pitääkin olla.
        Jos joku kirjoittaja ei tästä pidä, on se täysin hänen oma ongelmansa ja peiliin katsomisen paikka.


    • yhyyyyyyyyyyyyy.

      Teit oikeen erikseen profiilin jonka takaa voit sitten trollailla. No voi voi isoa vauvaa.

    • Tämä on foorumi...

      ...ei ilmoitustaulu.

    • я из финландии

      Ei tule onnistumaan. Siitä tulisi vain hirveätä sotkua ja riitaa.

    • Periaatteessa avaajan esitys on hyvä ja kannatettava, mutta ei toimisi tällaisessa ympäristössä.

      _________
      Kirjoitettujen sääntöjen noudattamisen puolesta: @stuxnet

      Tiedoksi @Suomi24

      • Minä kannatan myös kirjoitettuja ja julkisia sääntöjä ja niiden noudattamista. Mutta moderaattorilla pitää kuitenkin olla oikeus käyttää omaa harkintaa ja tervettä järkeään. Jos sellaista on. Ja ellei ole, ei kelpaa luotsiksi.


    • kannattaja.

      hyvä idea. voi tehdä asiattoman aloituksen ja poistaa sitten kaikki siihen tulevat kommentit.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1605
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1086
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1062
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1029
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      950
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      837
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      731
    Aihe