Norwegian pelkät lennot..

Kiitos jos tiedät

joko Iraklionin lentokentälle tai Hanian kentälle mietinnässä ja siellä sitten varaisimme hotellin tai matkustaisimme muualle.
Eli onko pelkkien lentojen ottaneita,miten pääsee bussilla kaupunkiin lentokentiltä ja kannattaako/uskaltaako pelkät lennot ottaa,tuleeko loppupeleissä halvemmaksi,kahta viikkoa ajateltu?
Kaikki tieto kiinnostaa.Ja hintatiedot,jos niitä löytyy.
Kumpi parempi vaihtoehto noista,jos jollain oikeasti tietoa?

9

332

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Norwegian Kreeta

      Olen matkustanut Norwegianilla Kreetalle useita kertoja (Hanian kentälle).
      Haniasta pääsee lentokenttäbussilla Hanian keskustaan, josta voi ottaa taksin tai halutessaan hypätä paikallisbussiin riippuen, missä päin hotelli on.
      Hanian kentältä pääsee bussilla myös nykyään Rethymnoniin.

      Iraklionin kentältä on varmaan myös bussiyhteydet kaupunkiin.
      En ole ollut ko. kentällä 20 vuoteen.

      Tietenkin bussivuoroja ei ole niin tiheään, että aina pääsisi heti eteenpäin lentokentältä.

      Taksia olen myös käyttänyt.

      Nytkin varasin kahdelle hengelle Norwegianin Kreetan lennot: meno-paluu sis. matkatavarat ja istuinpaikat syyskuuksi hinta 240 e/per hlö.
      Hotelliksi varasin Booking.comin kautta kahden hengen huoneen Agii Apostolista hintaan 275 e.

      Tuohon päälle tulee taksimatkat (tai bussimatkat), olisikohan yhteen suuntaan kentältä hotellille 50 e.

      Väitän, että matkustan halvemmalla per henkilö, kun hotellihuoneen hinta jaetaan kahdelle (alle 500 e kuljetus).

    • laskentatapa

      Tuossahan liikutaan lähemmäs tonnin hinnoissa (viikko?) per nuppi. Missä olikaan säästö? Saahan esim. Tjäreltä himpun yli 600e 3vk. No, itse varasin lennot Norw. meno/paluu alle 200e ja hotelli 25/e yöltä/kk.

      • sitä saa mitä tilaa

        Miten oikein lasket? Tuohan edellinenhän on n. 500e/nuppi. Kahdelta hengeltä n. 1000e.
        Varasin itse juuri Kreetalle lennot ensi kesäksi heinäkuulle: menolento suora 49e. Paluulento suora 46e. Hotelli 3* all.inc. 123e/vko/nuppi. Kuljetukset 32,50e/hlö. Yht. n.250e/hlö. Kallista?


    • Giroilemaan keväällä

      Tuonne Haniaan olen monta kertaa lentänyt. Syksyllä viimeksi ja matka varattu jo ensi kevääksikin.

      Bussikuljetukset kentältä Hanian kaupunkiin toimii oikein hyvin ja massiiviset kentän laajennustyöt näkyi olevan menossa. Norwegianin suorat lennot tyypillisesti ajoissa varattuna 200...250 euron luokkaa ja yhden hengen huone edullisimmissa hotelleissa viime vuonna n. 25...30 euroa yöltä sesongin ulkopuolella, kahdelle hengelle vähän enemmän. Halvemmaksi omatoiminen matkailu ei välttämättä tule mutta pointti onkin siinä että pakettimatkalaisista poiketen voi valita majoituksensa täysin vapaasti ja vaikka yö kerrallaan. Heinä-elokuun ulkopuolella huoneita löytyy helposti ilman varauksia ja saarta kiertelemään voi lähteä autolla/prätkällä vaikka suoraan Haniasta. Liikkumalla viikonkin loman saa tuntumaan parin viikon mittaiselta ;-)

      • halvemmalla

        Jopa tänäänkin näkyi noita 49e suoria lentoja Kreetalle ensi syyskesälle.


      • Aina Kreikkaan
        halvemmalla kirjoitti:

        Jopa tänäänkin näkyi noita 49e suoria lentoja Kreetalle ensi syyskesälle.

        Tuolla hinnalla pääsee Kreetan suuntaan juuri koulujen alkamisen tienoilla. Paluu on kalliimpi eli yhteensä n. 150 euroa loppukesällä ja reilut parisataa euroa sitten syys-lokakuussa edestakaiset lennot. Syksy on edullista ja tosi miellyttävää aikaa lämpötilojen puolestakin. Pariin viikkoon saattaa osua jokunen pilvinen päivä sadekuuroineen mutta ei haittaa kun ollaan yli 20C lämpötiloissa silti.


      • varannut jo
        Aina Kreikkaan kirjoitti:

        Tuolla hinnalla pääsee Kreetan suuntaan juuri koulujen alkamisen tienoilla. Paluu on kalliimpi eli yhteensä n. 150 euroa loppukesällä ja reilut parisataa euroa sitten syys-lokakuussa edestakaiset lennot. Syksy on edullista ja tosi miellyttävää aikaa lämpötilojen puolestakin. Pariin viikkoon saattaa osua jokunen pilvinen päivä sadekuuroineen mutta ei haittaa kun ollaan yli 20C lämpötiloissa silti.

        Heinäkuun 22.-30.15 meno 49e paluu 46e!!!! Nopeat syö hitaat.


    • To paralia

      Heinäkuun puolivälissä kreikkalaiset itse jää lomille. Elokuussa keski-Eurooppa ryntää Kreikkaan. Tukala kuumuus, ryysis ja high-season hinnoittelu. Siinä syitä, miksi heinä- ja elokuussa suomalaiset ei Kreikkaan halua mennä ja se näkyy lentolippujen hinnassa. Syksymmällä kaikki on toisin. Lennot kalliimpia mutta lomailu rauhallista ja edullisempaa.

      • varannut jo

        Nyt on jo lentolippujen hinnat nousseet tuosta, eli nopeat syövät hitaat. Olimme viime vuonnakin heinäkuussa Kreetalla ja hyvin pärjäsimme kuumuudessa. Kohteen valinnalla on iso merkitys ryysiksen suhteen. Löytyy vielä edullisia pieniä kohteita, joissa ei ole tungokseen asti porukkaa ja alkuperaistä elämää löytyy. Hotelli saman hintainen kuin syksymmällä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      362
      4359
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1819
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1560
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1380
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1341
    7. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1335
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      53
      1333
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1215
    Aihe