Haussa halpa käyttöauto

Uuno4

Hei,

Nyt olisi haussa halpa 1500-2500€ käyttöauto. Tarve autolle olisi noin 6kk ajaksi. Tarkoituksena ajaa työmatka-ajoa, n.60km per päivä, koko matka moottoritietä.

En itse pahemmin noista autoista ymmärrä joten siksi täältä vähän kyselisin millaista autoa kannattaisi katsoa ja mihin kiinnittää huomiota?

Uskoisin, että jos sattuisi löytymään kelpo peli, joka ei hajoa saisi tuon myytyä 6kk jälkeen melkein ostohinnalla eteenpäin. Kannattaako suosia liikkeitä vai yksityisiä jos etsin tosiaan max. 2500€ autoa. Tämä pitäisi myös maksaa osamaksulla, joten tuon takia varmaan liikkeestä helpompi?

Corollat ja mondeot menevät varmaan melko pajon ajettuina tuohon hintahaarukkaan, mutta mitäs te suosittelisitte?

180

8910

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaihtoehtoja

      Hyvällä tuurilla tohon hintaan voi löytää 2002 passatin kohtuullisella alle 300k ajetun.

      myös volvo s60 voi löytää vastaavilla kriteereillä.

      rahoituksen saa esimerkiksi kaikkiin nettiautossa myynnissä oleviin autoihin.

      • volvo t automatig

        minulla olisi volvo takaveto.sinkkikorinen ruosteeton helmi.täydellinen huolto tehty kaikki jarrut pakoputkisto,kaikki öljyt myös tehostaja akku joka kevät kun otetaan käyttöön.katsastettu kesärenkailla seuraava 30.04.2016.mukaan ostan nastarenkaat vantein alle asennettuna,nyt vaihdettu talvitermostaatti ja nesteet samalla.ikiliikkja vähillä kilometreillä.annan autolle 10 vuoden takuunn että liikkuu vielä senkin jälkee.


      • Älä osta Passattia

      • Ennen volski fani
        Älä osta Passattia kirjoitti:

        Jos ostaa 1500-2500€ Passatin niin kannattaa varautua siihen että menee rahaa samanverran korjauksiin.

        Hylkäysprosentti on suoraan verrannollinen siihen miten paljon autosta tulee ylimääräisiä kuluja.(pienempi parempi)
        http://www.trafi.fi/filebank/a/1394109517/137ca8fd1b5665b53f2a2e5f6a24624a/14349-Kov2000_13.pdf

        Tuo on totta. Volkkarin laatu on tullut sitten 80 luvun autojen jälkeen alas.
        Kallis romu.
        Osta Avensis tai Carisma noin esimerkiksi luotettavasta autosta.


      • BinDeerDundat
        Ennen volski fani kirjoitti:

        Tuo on totta. Volkkarin laatu on tullut sitten 80 luvun autojen jälkeen alas.
        Kallis romu.
        Osta Avensis tai Carisma noin esimerkiksi luotettavasta autosta.

        "Volkkarin laatu on tullut sitten 80 luvun autojen jälkeen alas."

        http://europe.autonews.com/article/20060220/ANE/60310010/the-lopez-affair

        Kuvassa mies joka oli syypää Opelien heikkoon laatuun 90-luvulta lähtien. Hän on nyt töissä VW:llä. Tulevaisuudessa tehdään todennäköisesti pilkkalauluja volkkareista ja Opeleita taas aletaan pitää tavallisina autoina.

        Mies joka tuhosi autotehtaiden ja komponenttivalmistajien välit pysyvästi.


      • fdsafdsa
        Älä osta Passattia kirjoitti:

        Jos ostaa 1500-2500€ Passatin niin kannattaa varautua siihen että menee rahaa samanverran korjauksiin.

        Hylkäysprosentti on suoraan verrannollinen siihen miten paljon autosta tulee ylimääräisiä kuluja.(pienempi parempi)
        http://www.trafi.fi/filebank/a/1394109517/137ca8fd1b5665b53f2a2e5f6a24624a/14349-Kov2000_13.pdf

        Hylkäysprosentti ei ole kovin hyvä mittari, koska se ei ota huomioon mikä vika on kyseessä, eli kuinka merkittävästä viasta on kyse. Alustojen koiranluita ja muita pikkutappeja vaihtaa nopeasti ja osat eivät maksa mitään.

        Joku käsijarrun pitämättömyys tai väljyys jossain on olematon vika. Käsijarrun saa toimimaan käyttämällä sitä pari kertaa ja käyttämällä ajaessaankin joskus jarruja kunnolla etteivät jumitu käyttämättömyyttään.

        Sen sijaan jos alustalevy ja alustan kotelot ovat hylkäyssyy, auto on suomeksi sanottuna läpimätä ruosteesta, eikä sitä enää korjatakaan noin vain. Samoin moottorin päästöt voivat olla kalliita korjata, tai sitten varsin halpoja, riippuen viasta.

        Tilastosta ei myöskään käy ilmi monet kalliit viat, jotka eivät kiinnosta katsastajaa.


    • oletpas uuno

      No et sitten tosiaankaan ymmärrä jos kuvittelet voortin romun olevan auto.

      • ja piika ole renki

        Monta monteoo käsii sähkövioista joiden takia auto ei inahdakaan ton ikäsenä.... Ostele siihen sitten tonnin sähköbokseja kokeillakses mikä niistä oli rikki ..... Ihan turha kokeilla mitää analysaattoreita, vika voi olla mis vaan.


      • lord 1970

        ford cortina 1.6 de lux on kova luu,ajettu 115000km,ruosteeton helmi.liikkuu vielä kymmen kahdenkymmenen vuodenkin kuluttua nyt on vasta ikää 45 vuotta mutta varmempaa peliä ei ole olemassa,100% alkuperäinen ruostesujattu.ford kestää isoiältä pojalle ja pojan pojalle ja sen tyttärelle.miksi ostaa kertakäyttö sardiinipurkkeja.


      • 1.4 LX
        ja piika ole renki kirjoitti:

        Monta monteoo käsii sähkövioista joiden takia auto ei inahdakaan ton ikäsenä.... Ostele siihen sitten tonnin sähköbokseja kokeillakses mikä niistä oli rikki ..... Ihan turha kokeilla mitää analysaattoreita, vika voi olla mis vaan.

        En itse pahemmin noista autoista ymmärrä, sanoo aloittaja. Ei ymmärrä nämä suomipalstan ääliötkään autoista yhtään mitään, tarkemmin sanoen nämä vajukit ei ymmärrä mistään mitään. KYSY SIIS MUUALTA ON SUOSITUKSENI !!


      • petetty12
        ja piika ole renki kirjoitti:

        Monta monteoo käsii sähkövioista joiden takia auto ei inahdakaan ton ikäsenä.... Ostele siihen sitten tonnin sähköbokseja kokeillakses mikä niistä oli rikki ..... Ihan turha kokeilla mitää analysaattoreita, vika voi olla mis vaan.

        rapeat ranskalaiset ja fordit on olleet enempi ja vähempi sähkövikaisia.plus katsastus tekee mielentilan perusteella hylkäyksiä ja hyväksyntöjä.


    • älä maksa liikaa

      Kyllähän sitä voi ostaa ihan mitä merkkiä vaan, jos sillä on tarkoitus ajaa vain se puol vuotta. Mut silloin siit ei kannata mitään tuhansia maksaa.
      Puol vuotta kestävän p**kaläjän saa halvemmallakin. Mut tietysti jos kovasti mietityttää, että mihinköhän mä voisin nää mun kaikki rahat oikein laittaa.

      • mitkärahat?

        mitkä rahat? osamaksustahan tuo puhuu, eli ei penniäkään taskussa ja auto pitäis saada....


      • Eietuvetoakiitos
        mitkärahat? kirjoitti:

        mitkä rahat? osamaksustahan tuo puhuu, eli ei penniäkään taskussa ja auto pitäis saada....

        Bemarin E46:sia saa jo tuohon 2500€ hintaan ja on talvella hauskempi ajella ku etuvetorimpulalla. Tietenkin myös joku neliveto olis kiva, kuten Audi A4, VW Passat tai Subaru.


      • Ketjukolari motarilla
        Eietuvetoakiitos kirjoitti:

        Bemarin E46:sia saa jo tuohon 2500€ hintaan ja on talvella hauskempi ajella ku etuvetorimpulalla. Tietenkin myös joku neliveto olis kiva, kuten Audi A4, VW Passat tai Subaru.

        Osta etuvetoinen volvo 850, v70 tai s60 ne on turvallisia


      • ndon
        Ketjukolari motarilla kirjoitti:

        Osta etuvetoinen volvo 850, v70 tai s60 ne on turvallisia

        Etuvetoisilla ajetaan eniten kolareita.


      • akrabu
        ndon kirjoitti:

        Etuvetoisilla ajetaan eniten kolareita.

        Totta kai etuvetoisilla kolaroidaan eniten, onhan niitä taka työntösiin verrattuna monin kertanen määrä, ulosajojen ykkönen on kyl takavetonen BMV, ei sit pysy tiellä millään.


      • Lopeta !
        Eietuvetoakiitos kirjoitti:

        Bemarin E46:sia saa jo tuohon 2500€ hintaan ja on talvella hauskempi ajella ku etuvetorimpulalla. Tietenkin myös joku neliveto olis kiva, kuten Audi A4, VW Passat tai Subaru.

        Tässä edellä esitellään omaa tietämättömyyttään autoista !


      • näitä on nähty
        mitkärahat? kirjoitti:

        mitkä rahat? osamaksustahan tuo puhuu, eli ei penniäkään taskussa ja auto pitäis saada....

        Niinpä niin, sepäs siinä. Auto pitää olla vaikkei olis leipääkään suuhun laittaa.
        Ei ihme, että poliisit sitten niitä kilpiä tien päällä poistelee, kun on verotkin rästissä.


      • .loikka
        näitä on nähty kirjoitti:

        Niinpä niin, sepäs siinä. Auto pitää olla vaikkei olis leipääkään suuhun laittaa.
        Ei ihme, että poliisit sitten niitä kilpiä tien päällä poistelee, kun on verotkin rästissä.

        Auto pitää olla katsastettu ajoaikaa miel vuosi,verot maksettu.
        Otat jonkun tutun asiantuntijan mukaan ja ostat yksityiseltä 300-800€ ajoauton
        Vasta katsastettuja on paljon myynnissä ja viimesen päälle kunnostettuja.
        Kun ei etsi ajonautintoja halvalla pääsee..


      • Todellisuus
        ndon kirjoitti:

        Etuvetoisilla ajetaan eniten kolareita.

        Etuvetoisiakin on liikenteessä se 97% tosin saksalaisetkin BMW ja Mersu siirtymässä myös etuvetoisiin.


      • lukenut merkitystä
        akrabu kirjoitti:

        Totta kai etuvetoisilla kolaroidaan eniten, onhan niitä taka työntösiin verrattuna monin kertanen määrä, ulosajojen ykkönen on kyl takavetonen BMV, ei sit pysy tiellä millään.

        Eipä ole.


      • mieti ny ees vähä
        lukenut merkitystä kirjoitti:

        Eipä ole.

        Kyllä vain. Käytä aivojasi!


      • edelline
        mieti ny ees vähä kirjoitti:

        Kyllä vain. Käytä aivojasi!

        Mutta ulosajojen merkistä en ole samaa mieltä. Tuskin se BMW siellä ojassa useammin on kuin etuvetoinen auto.


      • vielä mitä...
        .loikka kirjoitti:

        Auto pitää olla katsastettu ajoaikaa miel vuosi,verot maksettu.
        Otat jonkun tutun asiantuntijan mukaan ja ostat yksityiseltä 300-800€ ajoauton
        Vasta katsastettuja on paljon myynnissä ja viimesen päälle kunnostettuja.
        Kun ei etsi ajonautintoja halvalla pääsee..

        vae halavala piäsee...suahan niitä naatintoja ilimaseksikkii ja iha ehtimätä ja kaekenlisäks kunnonkyyvittii.


      • märät ja jäiset urat
        akrabu kirjoitti:

        Totta kai etuvetoisilla kolaroidaan eniten, onhan niitä taka työntösiin verrattuna monin kertanen määrä, ulosajojen ykkönen on kyl takavetonen BMV, ei sit pysy tiellä millään.

        Jos talvella on kovin heikot kelit, on takavetoisessa syytä olla tosihyvät nastarenkaat, etenkin takana. Muuten se ajamisen nautinto vaihtuu kieli keskellä suuta ja kylmä hiki otsalla ajamiseksi.


    • ..............

      Jos 2500 € auto pitäisi saada osamaksulla, tämä meinaa siis sitä että ei ole kuin muutama satanen tilillä ja tuulen huuhtoma perse?

      Silloin, jos kerta tarvekin on vain puoli vuotta, kannattaa ostaa sen hintainen auto, että talous kestää paalaamisen vaikka seuraavalla viikolla.

    • Pussailen heppiäni

      Plussailen omaa mainostani.

    • torstiETka

      MB E-sarja, kovia ja lujia pelejä!

      • ei ikinä MB:tä

        ja kalliita


      • w212
        ei ikinä MB:tä kirjoitti:

        ja kalliita

        Kaikki on kallista jo on vähän rahaa!


    • S-Type Man

      Tuossahan tuli jo mainittua Volvo, vaihto-ehtona. Talvi-autona todella käypänen ja moottoritiellekin ihan kohtuu kulkija. Tämä ilman tällä palstalla ilmenevää merkki uskollisuudesta kumpuavaa älytöntä melua paremmuudesta. Itselläni käyttöautona ihan eri merkki. Tuo budjetti saattaa mennä vähän kiikun, kaakun mutta pikkusen tuuria, niin esim. S-40, V-40 saattaisi olla ihan hyvässa kunnossa tavoitettavana.

      • volvoilija12

        Haluaisin kysyä aloittajalta että miksi auton pitää olla juuri tuosta hintahaarukasta? ajattelin vain että jos tosiaan tarve vain puoleksi vuodeksi niin ehkäpä kannattaisi ostaa jokin n.500-1000€:n japsi ,esim. 90-luvun toyotat todella hyviä ja luotettavia kulkineita hintaluokassaan kunhan katsoo että jakopää ym. laitettu. Lisäksi helppo jopa myydä vielä sitten puolen vuoden päästä.

        Täälä monet ovat ehdottaneet volvoa ja mb:tä, mahtavia autoja molemmat mutta molemmissa tuossa hintaluokassa jo kilometrit aikas kovat ja huoltokustannukset ei tosiaan kummassakaan halvat, varsinkaan jos et itse pysty autoa huoltamaan ja korjaamaan. Itse tykkään ajella volvolla ja mersulla ja omistan tälläkin hetkellä volvon, täytyy sanoa että jos ei itsellä pysyisi työkalut kädessä niin eipä olisi millään varaa ajella tälläisellä autolla, huollot on korjaamolla kalliita ja näihin kaliimpiin merkkeihin myös osat on melko hintavia yleensä.

        Jos nyt ostat rahoituksella auton ja ajattelit myydä sen puolen vuoden päästä niin jäät luultavasti satasia miinukselle, koska autorahoituksiin tulee avausmaksut, tilinhoitokulut ym. maksut. Lisäksi jos käytät rahoitusyhtiötä niin auton omistaja on silloin rahoittaja ja sinä vain haltija, siinä vaiheessa myyminen on hankalampaa koska loppuvelka pitää ensin maksaa rahoitusyhtiölle ennenkuin mahdollinen ostaja voi laittaa auton nimiinsä. Jos olis pakko ottaa autoon tuollainen summa lainaa ottaisin sen mielummin pankista esim. vakuudettomana kulutusluottona, siinäkin omat kulunsa mutta silloin auton saat omiin nimiisi, toki kannattaa vertailla korkoa ym.

        Jos suunnittelet myyväsi auton kesäaikaan niin valitse ainakin sellainen malli jossa on toimiva ilmastointi, se on myyntivaltti kesällä :)


      • ,,,samara

        300€ samara siinä on talviauto ja hinta ei paljon tipu.


      • diibadaabaaa

        Pikku-Volvot on kylläkin todella surkeita talviautoja, etenkin lämmityslaite


      • avomalli pitää olla!
        volvoilija12 kirjoitti:

        Haluaisin kysyä aloittajalta että miksi auton pitää olla juuri tuosta hintahaarukasta? ajattelin vain että jos tosiaan tarve vain puoleksi vuodeksi niin ehkäpä kannattaisi ostaa jokin n.500-1000€:n japsi ,esim. 90-luvun toyotat todella hyviä ja luotettavia kulkineita hintaluokassaan kunhan katsoo että jakopää ym. laitettu. Lisäksi helppo jopa myydä vielä sitten puolen vuoden päästä.

        Täälä monet ovat ehdottaneet volvoa ja mb:tä, mahtavia autoja molemmat mutta molemmissa tuossa hintaluokassa jo kilometrit aikas kovat ja huoltokustannukset ei tosiaan kummassakaan halvat, varsinkaan jos et itse pysty autoa huoltamaan ja korjaamaan. Itse tykkään ajella volvolla ja mersulla ja omistan tälläkin hetkellä volvon, täytyy sanoa että jos ei itsellä pysyisi työkalut kädessä niin eipä olisi millään varaa ajella tälläisellä autolla, huollot on korjaamolla kalliita ja näihin kaliimpiin merkkeihin myös osat on melko hintavia yleensä.

        Jos nyt ostat rahoituksella auton ja ajattelit myydä sen puolen vuoden päästä niin jäät luultavasti satasia miinukselle, koska autorahoituksiin tulee avausmaksut, tilinhoitokulut ym. maksut. Lisäksi jos käytät rahoitusyhtiötä niin auton omistaja on silloin rahoittaja ja sinä vain haltija, siinä vaiheessa myyminen on hankalampaa koska loppuvelka pitää ensin maksaa rahoitusyhtiölle ennenkuin mahdollinen ostaja voi laittaa auton nimiinsä. Jos olis pakko ottaa autoon tuollainen summa lainaa ottaisin sen mielummin pankista esim. vakuudettomana kulutusluottona, siinäkin omat kulunsa mutta silloin auton saat omiin nimiisi, toki kannattaa vertailla korkoa ym.

        Jos suunnittelet myyväsi auton kesäaikaan niin valitse ainakin sellainen malli jossa on toimiva ilmastointi, se on myyntivaltti kesällä :)

        ja rättikatto..."se on myyntivaltti kesällä:)"


      • air condition
        avomalli pitää olla! kirjoitti:

        ja rättikatto..."se on myyntivaltti kesällä:)"

        Haluatko paistua suomen lyhyessä kesässä, air condition on poikaa!!! Miksi convertible malleissa on ilmastointi????


      • air condition
        avomalli pitää olla! kirjoitti:

        ja rättikatto..."se on myyntivaltti kesällä:)"

        Haluatko paistua suomen lyhyessä kesässä, air condition on poikaa!!! Miksi convertible malleissa on ilmastointi????


      • air condition
        avomalli pitää olla! kirjoitti:

        ja rättikatto..."se on myyntivaltti kesällä:)"

        Haluatko paistua suomen lyhyessä kesässä, air condition on poikaa!!! Miksi convertible malleissa on ilmastointi????


    • gernau

      VW polo 1997 porrasperä, leimaa ens vuoden alkuun.
      Jakopää tehty 2013, uudet öljyt, ilmastointi, kattoluukku, sähkölasit, vetokoukku,sonyn poppikone. Moottori 1,6 l, ajettu 294.000, väri punainen, Hp.1000egee.

    • kokemusta monesta

      Vanhoilla vielä japanissa (90-luvun ja vanhemmat) toyotilla pääsee varmasti perille jos viittii huolehtii perushuolloista( öljyt, jakopää). Korit mätiä monasti, mut haittaako jos ei meinaa ikuisesti ajaa?. Helppoja myös myydä.

      • kohtuus

        Parempi vähän mädät pellit kuin temppuava tekniikkapuoli.
        Ruostetta saa olla, muttei niin paljoa että se alkaa vaikeuttaa leimasta läpi saamista.


      • eivät nuo..

        kelpaa edes romikselle ilmattekskaa, paskasta ei voi tehdä rautaa tekemälläkään.


      • toitsi on pop
        eivät nuo.. kirjoitti:

        kelpaa edes romikselle ilmattekskaa, paskasta ei voi tehdä rautaa tekemälläkään.

        Puhut roskaa.


    • Autoilija-Anssi

      Osta vasta katsastettu japanilainen, niin saat tuolla rahalla varmimmin kestävän ja toimivan auton puoleksi vuodeksi. Unohda Mondeot, Volvot ja Mersunreuhkat! Niistä ei ole, kuin harmia!

      • miljoona-Mersu.

        Kuule Anssi-poika kyllä W 124 Mersu on hyvä ostos, olen myynyt niitä eteenpäin n.800.000 km ajettuina eikä mitään vikaa ole ollut.


      • vai ostaako...

        pitäis ja osamaksulla...toisten harmeja saat ilmaiseksikin, eipä ole isot vaatimukset jos puolivuotta pitäis kestää ajokunnossa.


    • 1.6

      Kysyjän tarpeilla joku 500 - 1000e japanilainen lienee paras ostos. Kaikki isohkot muka "Premium autot" saa unohtaa. Loppuun poljettua työsuhde skeidaa.

      • Japsilla pärjää aina

        Itse ostin 3,5 vuotta sitten tonnilla -92 corollan eikä ole mitään ongelmia ollut. varmatoiminen ja lämmin auto talvellakin. Helppo ja halpa huoltaa itsekkin jos vaan autoista mitään ymmärtää.


      • uskotaan...
        Japsilla pärjää aina kirjoitti:

        Itse ostin 3,5 vuotta sitten tonnilla -92 corollan eikä ole mitään ongelmia ollut. varmatoiminen ja lämmin auto talvellakin. Helppo ja halpa huoltaa itsekkin jos vaan autoista mitään ymmärtää.

        "lämmin auto talvellakin"...uskon kyllä ...hikeä pukkaa.....työntämään kun joutuu että pääset takavetoisella tallista peruuttaen mäkeä ylös pehmeässä lumessa.


      • Ei huonoille

        Niin ja jollain parilla kolmella tonnilla ei saa säällistä Mersua tai muutakaan, silloin aikoinaan hyvää autoa. Siinä hintaluokassa kaikki Mersut, Bemut sun muut ovat aina, aina, paalaamovalmiita yksilöitä.


      • sutiiko
        uskotaan... kirjoitti:

        "lämmin auto talvellakin"...uskon kyllä ...hikeä pukkaa.....työntämään kun joutuu että pääset takavetoisella tallista peruuttaen mäkeä ylös pehmeässä lumessa.

        Voi sua raukkaa. Siinähän työntelet. Olisiko vika sun tallin sijoittelussa noin v ittumaiseen paikkaan? Lämmin auto on eikä ole tarvinnut kertaakaan työnnellä käymään tai mäkeä ylös kun on kunnon renkaat alla.


    • minä vain

      Alta 10 v fiiatteja saa ja suurimmalla osalla kilometrejä alta 200 000. Maahantuojalta tai Fiat korjaamolta kannattaa kysyä missä km-luvussa jakohihna on vaihdettava, ettei heti tarvitse sitä vaihdattaa.

    • Öökstöks

      Ensimmäinen kriteeri on, että katsastettu mieluummin kuukauden sisällä, ettei tarvi siihen rahaa myöhemmin laittaa ja voimassa vielä myynnin aikana. Volsuista sen everran, tuon hintahaarukan passattiin älä sekaannu.. Bora/ Golf on huomattavasti paremmalla ja kestävämmällä alustalla varustettu. Corolla on varma ostos, ranskalaisia vain grilliltä tuolla hintaa.. ja unohda Fiat heti. Äläkä osta ruostunutta.. on huono myydä eteenpäin.

      • tsek tsek

        Itselläni vuoden 2004 Fiiat Punto ilman ruostereikääkään.


      • iiisiii maniii

        kyl ruostuneen voi ostaa. korjauttaa sen itse ja myy kalliimmalla pois


      • en osta ruostetta ..

        sitä saa ilmattekskin.....grilliltä en ole vielä ostanu autoo mut ruosteettomalla ranskaisella ajan ja 20v olen saanut nauttia ajo-ominaisuuksista joista riisikupeilla ajavat näkee vain unia.


    • kökkömobiil

      MOOTTORI.....1.4 - 1.8 LITRAA EI AJETTU YLI 250000 KM

      JARRUT, VAIHTEISTON TOIMIVUUS JA NIVELET....

      HUOLTOKIRJA PARAS SUOSITUS,,,ONKO HUOLLETTU JA KORJATTU SÄÄNNÖLLISESTI

    • Salmonman

      Sulle "Uuno4" ehdotan Volkswagen Poloa. On erittäin hyvä ajettava, lämmin ja turvallinen. Toinen vaihtoehto on Seat Ibiza. Niitä EI KANNATA ostaa yksityiseltä.
      Itselläni on Seat Ibiza STEG 1,6 turbodiesel eikä mitään vikoja ole ollut.

    • Volvo S80

      Suosittelen ostamaan Volvon mallia S80. Vuosimallia n. 1999-2002
      Bensamoottori, ehdottomasti manuaalivaihteilla (automaatit ei kestä), automaatti-ilmastoinnilla. Ihan hyvin voit ostaa 300tkm ajetun, joita pitäisi saada parilla tonnilla. Nämä kilometrit ei merkkaa Volvolle mitään.

      Kysy myyjältä, onko kaasuläppäkotelo (ATM) vaihdettu (yleensä hajoaa n.150-300tkm ja vaihto maksaa vajaa 1000e. Jotkut myös korjaavat niitä n. 200 euron hintaan). Sen voi tarkistaa myös niin, että katsoo pellin alle ja jos kaasuläppäkotelossa on keltainen tarra (valkoisen sijaan) kyljessä, se on silloin ainakin kertaalleen vaihdettu. Kaasuläppäkotelo oireilee niin, että kaasupoljin ei reagoi, auto sammuilee tai nykii.

      Volvo S80 on turvallinen, iso ja erittäin hyvä ajaa, kestää helposti yli 500tkm, ei ruostu, huollettuna luotettava ja niitä saa erittäin halvalla.

      Itse tein saman tempun, eli ostin ko. auton yli 300tkm ajettuna juurikin parilla tonnilla. Nyt on mennyt 40tkm 1,5 vuodessa ilman mitään ongelmia.

      • Volvo S80

        ...niin ja pyri välttämään turbomoottoreita, eli osta 2.4 koneella (140 tai 170 hevosvoimainen). Ne kestävät ikuisesti.


      • Samaten golf

        Tonnin vento on ihan toimiva mutta pitää vaihtaa keskimäärin 60 000 välein sytytyspuola, niissä hajoo sellanen puolijohdemälli puolan kyljestä säännöllisesti. Parilla pultilla kiinni ja maksaa 50 euroo. Oireet, kostealla käynnistymis vaikeudet tai kipinä katoo kokonaan.


      • Volvo S80
        Volvo S80 kirjoitti:

        ...niin ja pyri välttämään turbomoottoreita, eli osta 2.4 koneella (140 tai 170 hevosvoimainen). Ne kestävät ikuisesti.

        ...niin ja liikkeestä kun ostaa, voi saada joitain vikoja korjattua myyjäfirman piikkiin. Ne olisi kuitenkin hyvä huomata jo koeajolla. Turha jälkeenpäin alkaa valittamaan. Yksityiseltä voi saada hieman edullisemmin, mutta ns. perävalotakuulla, eli jymäytyksen riski voi olla vielä suurempi.


      • Volvoilija

        Kaasuläppäkotelo on ETM, ei ATM!


      • minäpyörin
        Volvo S80 kirjoitti:

        ...niin ja liikkeestä kun ostaa, voi saada joitain vikoja korjattua myyjäfirman piikkiin. Ne olisi kuitenkin hyvä huomata jo koeajolla. Turha jälkeenpäin alkaa valittamaan. Yksityiseltä voi saada hieman edullisemmin, mutta ns. perävalotakuulla, eli jymäytyksen riski voi olla vielä suurempi.

        Eiköhän järkevintä ole unohtaa volvot.


      • se on vielä halpa
        Samaten golf kirjoitti:

        Tonnin vento on ihan toimiva mutta pitää vaihtaa keskimäärin 60 000 välein sytytyspuola, niissä hajoo sellanen puolijohdemälli puolan kyljestä säännöllisesti. Parilla pultilla kiinni ja maksaa 50 euroo. Oireet, kostealla käynnistymis vaikeudet tai kipinä katoo kokonaan.

        Kyllä kai jokaisella, joka on saanut auton hankituksi, edes jonkun näköisen, kestä p**se maksaa 50 euroa yhestä pulikasta, sen 60000 kilsan välein. Ei sitä kuuttakytätonnia hetkessä ajeta, eikä ees välttämättä samalla autollakaan.


    • älä osta

      Mene bussilla.

      • oma auto on paras.

        Työnnä suohon se bussis !


      • taksilhan mie..
        oma auto on paras. kirjoitti:

        Työnnä suohon se bussis !

        ja työntäisin jos olis suota ja se bussi


    • wertqnh

      vw polo , seat ibiza tai cordoba , skoda fabia .. seattia ja skodaa (vm-2002-2003) saa alle 200 000 km ajettuina tosi hyvä kuntoisina tuolla hintahaarukalla helposti ja on lähes varmoja kilometrejä edessä. (polo voi olla vähän kalliimpi tai sitten vähän vanhempi).
      Luotettavia autoja pääsääntöisesti.

    • sijoita enemmän

      VW on laadukas saksalainen, dsg tsi on edullinen vaihtoehto.

      • 8+7

        "sijoita enemmän"
        Ei pitäis mun mielestä kiusata toista, jos se ei kerta ymmärrä mitään autojen päälle. Voi tulla vielä paha poru ja ikuinen viha.

        Jos neuvoo niin neuvoo sitten kunnolla eikä usuta toista työntämään käsiä kyynärpäitä myöten paskaan. Onneksi noita mainittuja ei varmaan kysyjän budjetilla saakaan.


      • kakkaaa

        Joo jätettä saa halvalla mutta korjaaminen ei ole halpaa.
        Jos tommoseern paskaan sortuu myöhempi jälleenmyynti vaatii kusettajan omaatuntoa...


      • kyllä sen kestää
        kakkaaa kirjoitti:

        Joo jätettä saa halvalla mutta korjaaminen ei ole halpaa.
        Jos tommoseern paskaan sortuu myöhempi jälleenmyynti vaatii kusettajan omaatuntoa...

        Sehän tarvittiin vain 6kk ajaksi.


      • Toyotanlujaalaatua

        DSG ja TSI? Otahan huomioon että DSG:n tuplakytkinvaihteistoja on vedetty takaisin tehtaalle yli kaksi miljoonaa kappaletta! Kertoo varmaan jotain laadusta ja luotettavuudesta.. TSI sama homma, unohda Volkswagen Auto Groupin Seatit, VW:t, Audit yms. Ei tule kuin paha mieli


    • Moi, mulla on sellainen menopeli myynnissä josta saat omasi takaisin. Ota yhteyttä ja käy vaikka koeajolla...täältä tavoittaa. terv. wegie

    • mikä tahansa auto

      Yksi tytär osti just vasta s80 vollen onhan tuo karjaamolla jo useesti käynyt eikä ollut edes noin halpa empä suosi .Mutta pää asia että vasta katsastettu auto ja koriltaan hyvä,perusauto ilman mitään ylimääräisiä nykyajan vehkeitä ei tarvi pakkasilla lykkäillä,tai että ei pääse sisälle ,ovet ja lukot jäässä,mittaristossa palaa sellaisiakin valoja mitä et itse voi korjata ja huoltamoilla korjaukset maksaa aina satasia .Hyvän ja halvan auton saa tonnilla kun osuu sopivaan paikkaan ja tutkii autoa päivän .On ostettu 200e auto jonka leimasin itse ja meni kerralla läpi ja ajoin sillä 1v myin kaverille sen 350e ja se ajelee sillä vieläkin ja kyseinen oli vw passat vm.1990 Että jo kolmas vuosi menossa eikä oo välille jäänyt .Ittellä ollu parisataa autoa hl.50e-22000e ei aina kallis ole edes halpaa parempi .Meillä 8v ollu seat toledo 160tkm oli nyt 490tkm laitettiin kevääksi seisontaan,nyt samanlainen ajossa ostettiin 200e ja katsastin meni noin 250e katsastuksineen ,ajettu autolla 300tkm ja nyt sillä ajettu puolvuotta ja tyytyväisenä ,seuraava on seat toledo ,yksi on osina varalta ja eipä noita ole tarvinnut .Kyseinen on tietysti diiseli ei bensaa ..Ostat nyt sit minkä tahansa auton ne perusasiat .katsastettu,hyvä ajaa,ei kolise,eikä moottorista kuulu mitään ylimääräistä ujellusta,vinkumista tai naputusta ,moottori käy tasaisesti ja tottelee hyvin kaasuun ,kytkin irrottaa puolenvälin paikkeilta ja jarrut on hyvät ,ohjaus kevyt eikä puolla kumpaankaan suuntaan eikä täryytä sompaa ,kaikki lämmityslaitteet,mittariston valot toimivat(,varoitusvalot sammuvat käynnistyksen jälkeen kuten abs,airback,moottorinvikavalo)pakoputkisto ehjä,hiljainen moottorin ääni ,tuulilasi ehjä,kaikki sähköiset jutut toimivat moitteetta .Tokihan voit ottaa auton koeajolle ja käyttää kuntotestissä katsastusasemalla,myyjän kanssa tai häneltä pyydät että saat käyttää.Varmistat rahoillesi hyvän vastineen.Onnea kauppaan Ostathan rekisteriinmerkityltä omistajalta vältät ylimääräiset kulut ,ja kaupat sujuu kuten pitääkin .Toki voit rek.nro perusteella trafilta tarkistaa onko verot maksettu siihen asti ,ettei auto ole ajokiellossa tai menemässä kieltoon

    • huolto vapaa

      halpaa autoa ei kannata ostaa ajettavuuden takia vaan kestävyyden nimissä silloin pitää ostaa honda tai toyota.

    • fshr

      Ooppeleita saa halvalla. 15 v vanhan saa alle tonnilla.

    • ewtwrt

      itse etsin alle 3000 € maksavaa autoa jonne vaihdossa kelpaisi myös 1995 Mitsu Coltini ,1.3 , 275000 km ajettu.

      • Joudut maksamaan

        enemmän välirahaa jos tuollaista Mitsua tuputat vaihdossa. Siitä ei ole autokaupalle muuta kuin harmia.


      • wt44t
        Joudut maksamaan kirjoitti:

        enemmän välirahaa jos tuollaista Mitsua tuputat vaihdossa. Siitä ei ole autokaupalle muuta kuin harmia.

        En joudu, Mitsu on nimittäin täydessä iskussa , hihna vesipumppu ja kisritimet hiljan vaihdettu, käsijarruvaijeri uusittu, jarrut hyvät ,sinkitty kori jne...


      • sasaecgaagv
        wt44t kirjoitti:

        En joudu, Mitsu on nimittäin täydessä iskussa , hihna vesipumppu ja kisritimet hiljan vaihdettu, käsijarruvaijeri uusittu, jarrut hyvät ,sinkitty kori jne...

        miksi vaihtaisit täydessä iskussa olevaa autoasi kalliimpaan ja kenties huonompaan?


      • adeheh
        sasaecgaagv kirjoitti:

        miksi vaihtaisit täydessä iskussa olevaa autoasi kalliimpaan ja kenties huonompaan?

        Koska mitsussa on vain kolme ovea.


    • 16+6

      Osta Saksalainen tai Japanilainen kirppu tai joku rusina - Saat eniten vastinetta rahallesi, Japsin vielä pikkukilometreillä.

    • eiiiiiiiiiiiiiiiiiii

      2500 € on aikas paljon, jos todella pidät vain 6kk. Nuo ajot ajaa 500 € kieseillä.
      Ja jos saisit myytyä samalla hinnalla pois millä ostit niin et täältä kyselisi.

    • katso nettistä halpa käytö auto on sielä vm 07 kastastettu ylivieskassa rinta jouppi

    • eeropakka

      Osta vähjän ajettu japsi mikä ei ole runnotun näköinen tai kolarikorjattu.tojota,honu,mazda,mitsu ja tässä järjestyksessä.

      Unohda autoliike. Niillä on poikkeuksia lukuunottamatta loppuunajettuja raatoja tuossa hintaluokassa.
      Hoida laina seteleiksi käteen ja haet yksityiseltä. Nettiautosta katot ehdokkaat kilometri hakuehdoilla.

      Autoissa vanha vähän ajettu on aina parempi ostos kuin uudempi enemmän ajettu. Vaikka hinnat menee toisinpäin.

    • älyja väläys

      kannattaa kiinittää huomio että kulkineessa on renkaat.

    • 40 vuotta GM mies

      Jahas. On kehuja MB ja Volvoista. Ittellä on kuitenskin hyvin palveleva vanha Opel Corsa vm.-90 ajettuna nyt yli 300 000 km. ja toimii kuin "buikki". Kuluja tulee polttoaineesta ja renkaista ja erittäin halvoista huolloista. Kyl sillä pääsee moottoritielläkin sallittuihin nopeuksiin. Kolmet renkaatkin löytyy tarvittaessa. Enkä meinaa sitä myydä alle 500€! Paitsi jos ihan jotenkin muuten kaupoille sovittaisiin.

    • JJJJNS

      Osta toyota avensis jossa on huoltokirja ja katsastus suoritettu,saat varmasti sillon rahoillesi vastinetta ja on varma ja lämmin!
      TAKUU VARMA!

      • Ave Toyota

        Tässä on tämän ketjun asiallisin, paras viesti. Toyota Avensis vm 98-2003 sopii
        budjettiisi ja saat hyvin varmasti laadukkaan ja turvallisen auton.
        Se on lisäksi hyvästä maineestaan johtuen erittäin helppo myydä eteenpäin, mikäli enää sitten niin raaskit tehdä.


    • 2+10

      Lainaa tai vuokraa

      • ja ihan ilmaseks

        luvatonkäyttöönotto, ja kato samalla että tankki on täynnä.


    • Zitikka

      Osta satasella leimassa oleva sitikka. Hyvällä tuurilla ajelet sillä sen puoli vuotta, eikä paljon harmita, jos et saa sitä satasta, kun annat sen eteen päin. Kaverini ajelee vallan näillä halvoilla sitikoilla, kun se satasen sitikka hajoo, hän hankkiin seuraavan satasen sitikan. Ovat muuten olleet aika hemmetin siistejä ja hyviä ajaa. Ja loppuen lopuksi niissä on ilmennyt aika vähän vikojakaan. Eikä niitä kannata edes korjauttaa, jos ei itse osaa, kun hajoavat. Osta vaikka kaksi toimivaa leimassa olevaa niin sulla on toinen varalla, kun se toinen hajoo.

      Tyhmä maksaa autosta enempää.

      www.sitruunapatonki.fi

    • toyota ford nissan

      Jos sinulla on tuttava, joka ymmärtää autoista, eikä pidä sitä oman auton merkkiä maailman parhaana, niin ota hänet mukaan autokaupoille. 1000 eurolla saat jo kohtalaisen auton. Kysy myös vakuutusyhtiöstä paljonko kyseisen auton vakuutus on. Tosin halpaan autoon ei kannata ottaa kuin pakollinen liikennevakuutus. Ehkä varkausvakuutuskin.

      • hei haloo...

        kuka urpo nyt tonnin tojon tai nissisen vielä varastais, saman sakon saat vaikka rolssin pöllisit.


    • born this way

      Osta joku halpa pieni japanilainen riisipussi esim. Toyota. Eivät vie bensaa paljoa eivätkä myöskään maksa paljoa. Jos tuommoinen n. 700 euron auto hajoaa, niin se ei ole katastrofi.

      Jos ostat osamaksulla, niin yleensä edellyttävät, että pitää olla autossa täyskasko. Se taas nostaa käyttökuluja pirusti, jos halpaan autoon joudut ottamaan kalliit vakuutukset varsinkaan, jos ei ole bonuksia juurikaan ehtinyt kertyä.

      Parasta olisi, jos saisit joltakulta auton lainaan ja maksaisit siitä vuokraa. Itse lainasin aikoinaan mummoni auton aina pariksi viikoksi kerrallaan. Mummo kulki sillä aikaa omat menonsa naapurin kyydissä terveyskeskukseen yms. ja hän sai vähän ekstrarahaa autonvuokrana. Minä puolestaan sain hyvän perusauton käyttööni eikä tarvinnut sitoa siihen rahaa kiinni kuin vuokran verran bensat.

      Tai yksi vaihtoehto on selvittää julkinen liikenne. Sillä tavalla ei tule taloudellista tappiota, koska matkan hinta on aina kiinteä (juna- tai bussilipun verran) eikä tarvitse skrabailla ikkunoita eikä huolehtia vakuutuksista.

      • kulkuneuvoo

        Corolla tai E-Carina. Eivät parhaita ajaa, mutta ylivoimaisesti huolettomimpia ja menevät suhteellisen vähällä bensallakin.


    • loppukäyttäjä

      Itse hommaan noin tonnin tai alle auton ja ajan sillä niin kauan kuin on leimaa tai hajoaa. Yleensä auto menee paalaukseen, koska kilometrejä tulee noin 100 tkm vuoteen eli autojakin tuppaa menemään kasi vuodessa. Öljyjä en vaihda, vaan lisään. Muutenkin huollan ja korjaan vain niin paljon että se pysyy liikenneturvalisena, mutta en yhtään enempää. Viimeksi ostin 800 euron Mondeon, jolla ajoin 4 kk / 35 tkm ja ei siinä enää lopulta ollut mitään muuta hyvää kuin akku. Poltimoita ja renkaita toki jouduin vaihtelemaan, mutta muutoin oli vain tankkausta, ajamista ja öljyn lisäämistä. Pahaksi onneksi siitä meni akku heti kuukauden perästä, mutta ei sen hinta (80 eur) ole paha kun ajattelee että noinkin paljon tuli sahattua ja hinta ei ole paha.

      • kallista puolta vuotta

        Tunnut tyhmältä jos kärry pelaa niin kannattaa siitä vähä huolehtia, pääsee vie pitemmälle!!


      • kallista puolta vuotta

        Tunnut tyhmältä jos kärry pelaa niin kannattaa siitä vähä huolehtia, pääsee vie pitemmälle!!


      • kallista puolta vuotta

        Tunnut tyhmältä jos kärry pelaa niin kannattaa siitä vähä huolehtia, pääsee vie pitemmälle!!


    • hiphei101

      Moi!
      Sama ongelma oli mulla viime keväänä. Aikani tutkittuani päädyin Skoda Felicia Combi 1,9D, pakettiautoksi rekisteröityyn. Tässä on myös takapenkki, tosin kova sellainen. Autolla oli ajettu 290 thkm. Auton jouduin katsastamaan parin kuukauden kuluttua, jarrut jouduin laittamaan ja syksyn tullen ostamaan talvirenkaat. Yhteensä, hankintahinnan kanssa tuohon on kulunut 1200.- Nyt kilometrejä on tullut jo vähän yli 17000. Dieselvero ja käyttömaksu on 215€/ vuosi ja vakuutusmaksu 140.- tosin bonuksilla. 1/2 vuodeksi ajateltu pirssi, muuttunee 2 - 3 vuoden käyttöautoksi. Auto on VW:n tekniikalla ja -99 ja siitä uudemmissa malleissa on se parempi vaihdelootakin, joten ei ongelmia. Autosta puuttuu tosin jäähdytysilmastointi ja näöstä ns. "katu-uskottavuus", -ovat kuitenkin varsin pieniä haittoja, kun keskikulutus on reippaasti alle 5:n litran.

    • muikku4

      Joku 2000-luvun Ford Focus esmes. Moottori 1.6 -2.0 bensa niin pärjää motarillakin ihan kivasti, eikä löpöä mene hirveesti. Bensaksi 98.

      • Katsastusmies2k15

        Jos haluu varman laitteen joka ei ruostu puhki niin varmaan kannattaa tossa hintaluokassa ostaa 1 korinen renault twingo.


      • ranskikset kioskilta
        Katsastusmies2k15 kirjoitti:

        Jos haluu varman laitteen joka ei ruostu puhki niin varmaan kannattaa tossa hintaluokassa ostaa 1 korinen renault twingo.

        Joo ei ruostu mutta korjaamisesta ei tule mitään loppua


      • Todellisuus
        ranskikset kioskilta kirjoitti:

        Joo ei ruostu mutta korjaamisesta ei tule mitään loppua

        Taitaa olla käsiin hajoaminen VAG konsernin tuotteiden ongelma.


      • riisit lautaselta
        ranskikset kioskilta kirjoitti:

        Joo ei ruostu mutta korjaamisesta ei tule mitään loppua

        riisipussi on apinakiiikku!!!


    • €lisabeth Turhapuro

      Heipä hei!
      Jos autoa pitää maksaa änkyttämällä, se on liian kallis. Autoilussa melkein eniten vituttaa maksaa paskana pihassa makaavaa romua kuukausitolkulla. Ns. "budjettitason" autoiluun suosittelen seuraavaa kaavaa.

      Osta halpa auto - leimaa jäljellä sen verran kun tarvitset. Hintaluokka n. 100-300€.

      Osta niin pieni auto kun tilantarpeesi mahdollistaa. Pienessä on pientä kaikki; polttoaineen kulutus, vakuutukset, rengaskustannukset, huoltokustannukset, varaosa...jne.

      Älä huoli autoja missä on erikoisvarusteita (kaikki kattoluukut vuotavat ja jokainen sähköikkuna jumiutuu puoliväliin puhumattakaan ah niin mukavista automaattivaihteista)

      Suomessa auton hinta laskee keskimäärin 14% vuodessa. Kalliissa autossa se on euroina enemmän - 100€:n autossa ei paljoa pääse arvo laskemaan. Pieni moottori tarkoittaa halpaa liikennevakuutusta. Käytä bensa-autossa sekatankkausta (95E10 ja E85 sekaisin). Edellinen ei sovi suorasuihkukoneisiin.

      Edellämainituista seuraa: kun siihen joskus tarvitsee jotain laittaa - on se halpaa, ja toivottavasti ei heti ostohetken jälkeen.

      Oma valintani Lada 110 vm. 2004. Reilu 130 tkm viisarissa. Korjauskustannukset 4 kuukaudessa 0€. Huoltokustannukset vähän yli 50€(tein itse). Kulutus 7.5 litraa etanoli/bensaseosta (ostan samalla hinnalla kumpaakin todellisuus noin E65-seos).

      Ja sitten on olemassa se toinen tapa. Ostaa sen mikä haluttaa. Kaikki autot ovat käyttöautoja, mitään autoa ei valmisteta koristeeksi. Jos ostat yksityiseltä, et maksa liikevoittoa firmalle. 500 euroa halvemmalla kuittaa jo melkoisen remontin.

    • järkeä

      6kk autoo tuolla hinnalla? saisit jo 500e auton joka toimis ton ajan varmasti moitteettomasti kuten vanhemmat japsit taikka sitten volvo tai w124 mersu , toki jos pitemmäks ajaks autoa tarvihtee nii sitten kyllä voi enemmänki sioittaa siihen

    • Liian kallis auto

      Hae halvemmalla kuin 2500€, siitä ei ole mitään takuuta että auton saa myytyä 6kk kuluttua paitsi että silloin on parempi myydä (kevät/alkukesä).

      Katsastettu, ehdottomasti. Mielellään se täysi vuosi ajoaikaa, mutta tämä näkyy tämän hintaluokan ajoneuvoissa heti.

      Talvirenkaiden on oltavat tietenkin ajokelpoiset, mutta koska tarveaikaan kuuluu vaihto kesärenkaille, on näidenkin kuuluttuva mukaan.

      Mahdollisimman uusi ja vähänajettu, mitä vain budjetilla saa. Kunto voi olla hyvä, mutta ajettuja kilometrejä ei saa takaisin koskaan. Ei kolaroituja tai ainakaan sellaisia, joita ei ole korjattu. Ei 2-ovisia, käytännöllisyys ratkaisee joten joku 4-ovinen pikkufarmari tai sedan ovat parhaita.

      Ilmastointi on aina kiva, mutta kun se ei välttämättä toimi niin tärkeintä on että sisätilapuhallin toimii kaikilla nopeuksilla, ei vain täysillä. Muiden varusteiden kohdalta tärkeintä on niiden toimivuus, ei lukumäärä. Sähköikkunoista ei ole iloa jos niitä ei saa auki, vielä vähemmän jos ei kiinni. Peräkoukku on aina hyvä lisä, varsinkin vanhemmissa autoissa joissa sen asennus ei ole samaa IT-teknologiaa kuin nykyään.

      Ruosteettomuus olisi kivaa, mutta jos auto on katsastettu, ei niin välttämätöntä. Merkeillä on väliä, saksalaiset laatumerkit ruostuvat, Mazda ruostuu ja jopa Toyota. Renault, Citroën ja Peugeot - ranskalaisia kaikki tykkäävät haukkua, mutta loppujen lopuksi ne hoitivat ruosteeneston kuntoon jo 80-luvun lopulla (no, 70-lukuiset sulivat teille jo silloin..kauheaa jälkeä).

      Tuulilasin on oltava kunnossa. Jos reunassa on jo halkeama, niin ei se sellaisena pysy vaikka "ei haittaa katsastusta". Hassuja sähkövikoja on syytä välttää, esim. vilkuttaessa välkkyy muutkin takavalot tai hassuimmassa tapauksessa koko mittaristo. Sähköistä tärkeää on todeta jotenkin laturin ja akun kunto, nämä molemmat ovat välttämättömiä toiminnalle ja eivät itsekseen korjaannu.

      Bensakoneella, pienehkö riittää ja ilman turboa. Jakohihnan vaihdon ei ole syytä olla edessä, sitä ei itse halua tehdä ja pelkät osat alkavat olemaan 300€. Lohkolämmitin säästää moottoria ja sisätilapistoke takaa yleensä sen, että sitä on käytettykin aina kun on ollut mahdollista.

      Omia vaihtoehtoja:
      Opel Astra - ne ruostevammaiset on jo paalattu. 1.6-litrainen ei ole ehkä paras vaihtoehto 30.000km jakohihnan vaihtoineen, mutta siistinä varsin mallikelpoinen kulkine.
      Renault Megane - koneesta riippumatta kannattaa hakea farmaria. Ne ovat tavaratiloiltaan isoja ja liikkuvat erittäin hyvin. Jos koolla ei ole väliä, Cliot ovat pirteitä ja jaksavat uskomattoman pitkään.
      Toyota Corolla - voi laittaa melkein minkä mallin, ne kestävät ja ovat laadukkaasti tehtyjä. Yariksia ei vielä saa 2k€:lla, mutta jos vastaan tulee toimiva, kannattaa sellainen ostaa - pitävät uskomattoman hyvin hintansa.
      Nissan Almera - Vältä vuosimalleja, joissa vaihdelaatikko on alettu tekemään Turkissa. 1.8-litraisissa oli soikeaksi koneistuneita sylintereitä (Primera).

      Summa summarum:
      Mahdollisimman tylsä, vähänajettu, uusi, yleinen ja halpa auto katsastettuna. Vikoja ja vaivoja niissä on takuuvarmasti, rahalla saa uusia. Onnea matkaan ja kerro miten kävi!

      • Monta hyvää merkkiä

        Hyviä vaihtoehtoja. Itse päätyisin katsastettuun Meganeen.
        Miksi? Oikeasti hyvä ajettavuus, myös matka-ajossa. Ei selkää paina! Hyvät varustelut pienellä sijoituksella. Halpa ostohinta, joten ei paineita eteenpäinmyymisenkään kanssa. Noin lyhyellä aikavälillä ei huoltojakaan välttämättä ehdi murehtimaan.


    • auto insinööri
      • d5tri5ddt

        Taitaa olla oma autosi jota koitat myydä näin.. En epäile hetkeäkään etteikö tuo auto olisi ihan ok mutta hinnassa on vaan tuo ykkönen edessä liikaa,, 290€ lähempänä oikeaa hintaa.


      • sutenöörikö sanoi..

        omakehu haisee ja taunus tärisee ja pomppii kuin batmanin lepakko Lada


      • aunus
        d5tri5ddt kirjoitti:

        Taitaa olla oma autosi jota koitat myydä näin.. En epäile hetkeäkään etteikö tuo auto olisi ihan ok mutta hinnassa on vaan tuo ykkönen edessä liikaa,, 290€ lähempänä oikeaa hintaa.

        Ajattelin että nolla oli tullut vahingossa liikaa.


    • jormaerä

      corolla..avensis 1.6 bensa.ikiliikkujia

    • Automies5000

      Älä katso kilometrejä, vaan se että kaikki toimii.

      Olen törmännyt autoihin jotka on aivan päin helvettiä huolettu ja hoidettu vaikka kilometrejä 100tkm ja vastaavasti nähnyt autoja jotka toimivat kuin uudet ja mittarissa 300tkm.

      Kiinnitä huomiota seuraaviin asioihin:

      -Jarrujen toiminta ja tärinät
      -Kytkimen toiminta ja mahdolliset tärinät
      -Rahinat ja rohinat (laakerit)
      -Kone käy nätisti eikä naputa tai kolkuta kylmänä (kaikki naputtaa aina vähän mutta tiedät kyllä mikä ei enää ole normaalia)
      -Lämmityslaitteen toiminta
      -Termostaatin toiminta

      Ja tosiaan että katsastus voimassa sen 6kk ainakin. Jarrut ja laakerit on helppo korjauttaa eikä maksa korjaamollakaan. Mutta kytkimen remontointi maksaakin jo enemmän...

      Mutta älä katso kilometrejä tai ikää, osta parhaiten pidetty ja huollettu :)

      • kmpois

        Hienosti sanottu,samaa mieltä. Vittuun ne km määrät ku kärry vaan toimii.


    • laatuauto se

      Osta skoda, selviät ehkä 6kk ilman suurempia vikoja.

    • -kassaralla töitä-

      Hankala yhtälö.
      Mikäli ostat tuon hintaisen auton osamaksulla (jos saat) niin miten myyt sen pois.
      Onko auto maksettu jo kokonaan joloiin voit sen myydä omistajana. Mikäli et ole maksanut niin omistajuus ei ole sinun ja myyminen onkin hankalaa. Kuluja ainakin tulee hirmuisesti.
      Pyydä pankilta lainaa että saat tonnin auton. perustelet asiasi niin antavat. Käteisellä ostettu halpisauto on halvempi kuin osamaksulla ostettu. Auto on sen jälkeen sinun ja voit myydä sen pois jos haluat ja joku ostaa. Osamaksuautoa et voi myydä.
      Olet velkaa vain pankille, joka sekin on maksettava pois. Laske siihen velanmaksuun se auton käyttökulu; vakuutus, ajoneuvovero, bensat yms. ja sekin ettei sitä autoa kukaan osta sillä hinnalla minkä maksoit vaan ehkä 20 % maksamastasi hinnasta.
      Eli kannattako koko ostos ja ehkä se työpaikka jossa autoa tarvitaan. Todennäköisesti ei kannata.

      Lieneekö nyt kysymys seuraavasta:
      Kun työvoimaviranomainen tarjoaa työtä jollekin on hänen sinne mentävä vaikka ei pääsisikään. Työnomaviranomainen luulee olevansa jumala ja määräävänsä kaikesta. Hänellä ei ole älyä todellisuuteen eikä hän halua kenellekään työpaikka koska se on häneltä itseltään pois. Mikäli kaikki työttömät saisivat töitä jäisivät työvoimaviraset työttömiksi ja menettäisivät lokoisat oltavansa.

      • stimti

        Tossa olet väärässä että osamaksulla ostettu auto hankala myydä.. se ei pidä paikkansa. Eikä tule mitään kuluja.. rahotus yhtiöltä vaan myyntilupa ja se on siinä.. ei maksa mitään extraa.

        Harmillista että vain harva vastaa aloittajan kysymykseen kaikki vaan puhuu muuta.. on tossa tosin muutama järkivastauskin..

        vw konsernin periaatteessa mikä tahansa 2000--> malli on varmahko ostos tohon hintaluokkaan.. skodaa ja seattia saa tuohon hinta haarukkaan 2003 mallejakin hyvin ja kilometrit alle 200000 .. yleensä tupla renkailla.. wolkkaria vähän enempi ajettuna.. automaattivaihteista ei kannata ottaa niissä helposti kalliita ongelmia.
        Jotkut japsitkin ok ruosteongelmia vaan paljon eli jos oikeesti aikoo myydä eteenpäin niin ei kannata japseja ottaa..
        Ranskalaiset on sellasia että kannattaa sitten tuon hintaluokkaisia ottaa pari kolme jos meinaa puoli vuotta pärjätä... Fordi taas on sikäli ok valinta jos haluaa päästä taivaaseen kuoltuaan.. fordin omistajat kun ovat helvettinsä jo maan päällä kärsineet.


    • Com sii com saa

      Miksi sijoittaisit 1500-2500 euroa autoon puolen vuoden käytön takia,itse möin viimeksi entisen katsastetun autoni 350 eurolla ja takaan ja alleviivaan että mitään korjauksia ei tarvita ainakaan ennen ensi katsastusta...?Kauan sai tosin myydä kun kenellekään ei meinannut kelvata,olisikohan pitänyt pistää 1500 euron hintalappu niin olisi alkanut kiinnostaa?

    • rändäja

      Ota sellainen mikä pelaa, toimii tekniik.Joko onnistaa tai ei. Pikku vikoihin ei tarrautua. Tuurista paljon kiinni. Pitkä kokemus.

      • corollisti 5

        1) Vuosi ajoaikaa
        2) Kysy milloin jakopään hihna on vaihdettu ja onko kuittia vaihdosta. Kuka on edellinen omistaja ja mieluiten hänen yhteistietonsa.Kysele muutenkin edellisistä katsastuksista, mitä vikoja ollut- jos tietoa. Kysy tehdyistä huolloista ja korjauksista.
        Yritä ottaa selville myös pohjan ruostetilanne vaikka tee-se-itse- hallissa- mikäli et saa selkeää vastausta myyjältäLuultavasti ei ainakaan pahasti puhki-jos mennyt katsastuksesta.Ruoste Toyotan heikoin kohta.Tarkasta molemmat renkaat.Kiinnitä huomiota siihen, toimivatko vaihteet vaivattomasti.Kuulostele käyntiääntä ja kuuluuko mitään sivuääniä ajettaessa. Aja myös kuoppaista tietä osan koeajoa, että voit arvioida, ovatko iskarit viellä kunnossa ja testaile jarruja myös.

        3)Sitten: Ota ihmeessä mukaan joku kokeneempi automies, joka myös koeajaa autoa osan matkaa-vaikka joku naapurisi.Jos työsi on vain 6kk, eikä ole sitä käteistä rahaa, neuvoisin ostamaan halvemman auton:korkeintaan tonnin Toyota Corollan suoraan yksityiseltä.Mieti kaikki tuttusi ja sukulaisesi, voisiko joku mahdollisesti lainata sinulle tonnin tai vähemmän. Mitään katseiden kääntäjää et tuolla rahalla saa. Mutta mitä enemmän autossa on tekniikkaa, sitä enemmän siinä on mahdollisia korjattavia paikkoja.Perusauto siksi riittää.Ja ei tule paljoa tappiotakaan myynnissä. Ei kannata haksahtaa välttämättä heti ensimmäiseen autoon, jos kunto epäilyttää.
        Kun pidät kiinni hakukriteereistäsi,saatat saada hyvällä onnella auton, johon ei tule oman käyttösi aikana kalliita korjauksia.Itsellä vm.1995.1.6 XLI Ostettu v.2011.Mittarissa nyt 250.000km.Maksoin siitä 1300e ja olen ollut autooni erittäin tyytyväinen. Jos korjausta on tullut, ovat osat halvimmasta päästä autoista.
        Eli: älä osta mitään erikoista merkkiä, mihin on vaikeaa ja kallista saada osia!!
        Toivottavasti löydät itsellesi toimivan auton.Kerroppa sitten tähän ketjuun, minkälaisen auton löysit!


    • ei paha

      corolla linnea terra 1,6 5- ov-5-vaiht. cd- ajettu 135t 0-100km 10sek. 11000km ei oo tarvinnu pisaraakaan öljyä lisätä, vaihtaa varmaan pitäis. rempat jakohihna-120t -vesipumppu, laturi ja kytkin. hinta 17-rahaa----ja nyt puhun satasista.

    • Toyota varmin

      Jos itse ostaisin,niin ehdottomasti japsi. Toyota on tuon hintaisena
      varmin valinta. Jos Volkkariin riskeeraa niin Golffissa ehkä vähiten
      vikoja. Mutta kuten sanoin niin japsitoyota ruostesuojattuna olisi
      oma valintani kokemusten perusteella. Kaikki premiummerkit
      kannattaa unohtaa tuossa hintaluokassa jos ei halua murheita.
      Kaikki VAG-konsernin merkit joissa on Tsi ja tai Dsg kannattaa jo
      kiertää kaukaa.

      • Liekö trolli

        Ja HA-HAA. Onko kaikki nettiaikana noin kädettömiä? Joo-O, Tsi tai Dsg, kahdella ja puolella tonnilla... :)


    • Skoda Favorit 500€

      Tollanen alle 100 000km ajettu Skoda Favorit voisi irrota 2 renkailla alle 500€???:)

      • .JOBBARI.

        Ei ainakaan minulta


    • Skoda Favorit1
    • ELÄ OSTA

      Itseasiassa Toyotan jälleenmyymtiarvo on hämmästyttävän korkea kun taas Ford ja ranskalaiset irtoavat halvemmalla.
      Mutta fiksuinta olisi liisata auto jos ei aio omistaa kun mainitun ajan.

      • järkeä peliin

        Hämmästys hälvenee helposti, kun vertailee sitä kuntoa. Ranskalaisissa jo repsottavat listat karkoittavat järkevät ostajat. Ei niitä hintoja ihan hihasta vedetä.


      • Ne nyt oli kans ihan
        järkeä peliin kirjoitti:

        Hämmästys hälvenee helposti, kun vertailee sitä kuntoa. Ranskalaisissa jo repsottavat listat karkoittavat järkevät ostajat. Ei niitä hintoja ihan hihasta vedetä.

        p**koja vehkeitä.
        Ja 400-sarjan Volvoja ei taia enää paljoa olla liikenteessä. Keräilijöillä ja romiksen kasassa.
        Niissä oli kanssa sitä yleistä räppääntymistä, sekä vikoja ja vikoja.


    • Hanaa motarilla

      Nii-iin....siis "En itse pahemmin noista autoista ymmärrä joten siksi täältä vähän kyselisin millaista autoa kannattaisi katsoa ja mihin kiinnittää huomiota?"
      ja kuitenkin: "Uskoisin, että jos sattuisi löytymään kelpo peli, joka ei hajoa saisi tuon myytyä 6kk jälkeen melkein ostohinnalla eteenpäin"
      - Aika kovin uskottu, kun kuulemma ei edes pahemmin autoista ymmärrä!

      Varsinkin kun " halpa 1500-2500€ käyttöauto", ja "60km per päivä, koko matka moottoritietä."
      -Eli siis n.8000km puolessa vuodessa, ne ihan takuulla päälle tulevat kauppa- ym huviajot päälle. Siis reilusti yli 16tkm vuodessa..
      Suomessa KESKIMÄÄRÄINEN ajosuorite henkilöautoilla on luokkaa 16-18tkm vuodessa, mikä siis sisältää myös kaikki aivan uudet taksit sun muut v.2014 malliset...
      -Parin tonnin ritsalla aiot kiinteittä kuluitta ja tappioitta ja vielä velaksi päästellä saman verran keskimääräinen ajosuorite on...kannattaa nyt ihan miettiä, onko myös keskimääräinen auto liikenteessa kahden tonnin hintainen...
      Kyllä tämä vaikuttaa trollilta, tai sitten nykyiseltä täydelliseltä uuskädettömältä.
      Jos todella jostain osamaksusopimuksen saat, noilla kilometreillä hankkisin kylläkin 5000-7000€ auton
      enkä kiusaisi itseäni. Tai sitten sovinnolla 500€ autoja peräkkäin ja koettaisi ihan tuuriaan pitkäänkö kulkevat moottoritiellä.
      - Mutta hauska kuulla, että joku aikoo ilman arvoalennusta, (tai vastaavasti korjauskuluja) päästellä surutta kymppitonnin motarilla ja myydä vielä moisen halpiksen omillaan. Taisitpa hämätä "En itse pahemmin noista autoista ymmärrä", -väitteellä, taidatpa ollakin kovemman luokan velho! -Respect!

    • wernerskaliini

      Suosittelen käyttämään linja-autoa tai vuokrata kämpän. Tuolla ajomäärällä tarvitset jo 10.000 - 15.000 maksavan auton, jos meinaat mennä sille moottoritielle. 2000 euron autolla jäät varmasti välille.

    • 90 luvun saappi

      jos tise katselisin halpaa matkaautoa niin saab 900 kulkee suoraa vielä vanhana eikä ole pikku vikoja riesana. uudenpi malli 93 on jo sähkö herkuilla vika listaa saatu tulemaan.

      • Just Joo

        Ei ole pikkuvikoja vaan ISOJA vikoja ainoastaan


    • SAABismi on

      Vanhakoppanen SAAB, jossa on leimaa jäljellä, on hyvä valinta. Ei maksa paljoa, mutta on varma ja yksinkertaien sekä hyvä ajaa talvella.

      • Rontgoteus

        Hittavainen.
        Ee maksa mittää, ee maksa mittää.


    • asdfasdf

      Tarkasta että katsastettu ja ehkä vielä niin että seuraavaan katsastukseen aikaa enemmän kuin se 6kk jolloin itse tarvitset. Jos auton katsastus tulossa, voit neuvotella autokaupan kanssa että käyt koeajolla katsastuttamassa auton, niin kuulet samalla katsastajan näkemyksen auton kunnosta.

      Varmista että auton maksut ja verot maksettu (varsinkin jos et osta autokaupasta)

      Olennaisia kohteita katsoa lyhytikäisessä autossa: sellaiset kesä/talvirenkaat, joilla pärjäät käyttöajan (uusi kierros maksaa kevyesti 400€), auto käynnistyy helposti eikä moottori pidä outoja ääniä, lämmityslaite toimii, tuulilasinpyyhkijät ja pissapoika toimii, virtalukot, ovenkahvat/lukot toimii. Onko huoltokirja tallella ja onko auto huollettu säännöllisesti. Rekisterinumeron perusteella saat auton historiatiedot (onko edellinen omistaja pitänyt autoa vain lyhyen aikaa? Se voisi viitata ongelmiin)

      Koeajolla:
      Suoraan ajaessa auton tulisi myös kulkea suoraan jos alusta ehjä. Vinolla tiellä kaikki autot voivat kaartaa hieman sinne ojaan päin. Auton ei pitäisi täristää, vinkua, kilistä tai kolista. Toimivatko jarrut kunnolla, mitään merkkivaloja ei syty, moottorin lämpötila nousee normaaliksi, auton sisälle tulee lämmintä tai kylmää ilmaa säädintä liikuttamalla?

      Kaarra oikeaa ja vasempaan samalla hieman kiihdyttäen (kunnollisia kaarroksia jossain parkkialueella: kuuluuko vetonivelistä outoja ääniä). Aja riittävän pitkään, kuumenevatko jarrulevyt (kokeile vanteista, ovatko kuumat, haisevatko, jarrut voivat olla jumissa)

      Jos on ilmastointi, tuleeko siitä hetken päästä selkeästi kylmää ilmaa jos laittaa kylmälle?

      esimerkiksi nettiauto.com kohde 6953250

      • ehkä paras...

        Eikös tuo olisi parempi vaihtoehto id6966297


    • Sansanialainen
      • äly hoi...

        Kiva auto keräilijälle, mutta käyttöauto on asia erikseen.


      • sanifani
        äly hoi... kirjoitti:

        Kiva auto keräilijälle, mutta käyttöauto on asia erikseen.

        Minulla oli aikoinaan Sanny, ja parempaa käyttöautoa saa hakea. Primera oli parempi ja ajonkin sen loppuun.
        Oli halpa ja hyvä ajettava ja koskaan ei jättänyt tielle. Ja varaosat ja huollot kohtuuhintaisia.


      • Sanisani
        äly hoi... kirjoitti:

        Kiva auto keräilijälle, mutta käyttöauto on asia erikseen.

        Se olikin tojo.


    • Kaarinaa kehiin

      Hyvän käyttöauton puoleksi vuodeksi saa tosiaan halvemmalla, mutta ainoa vaihtoehto on Toyota. Corolla on ok, mutta jos haluaa todella vahvan, niin tuollainen Carina II (vm-90-92) tai Carina E (93-97) kestää mitä vaan. Kilometrejä ei noissa edes kannata katsoa, normaalisti ovat täydessä iskussa, vaikka mittarissa olisi reilusti yli puoli miljoonaa kilsaa. Hihna pitää olla joskus vaihdettu ja tietysti renkaat ok. Jos mittarissa on yli 400 000 km, niin siinä vaiheessa ehkä on hyvä, että jarrulevyt on vaihdettu
      Noissa on jo sähköherkkuja, mutta eipä kannata huolestua, hyvin pelaavat.

      • Autoliikkeessä

        Nettiautossa näkyy olevan juuri tuollainen hyväkuntoinen Carinan farmari 495 euron välirahalla mihin tahansa autoon.


      • Tyhmä jobbari
        Autoliikkeessä kirjoitti:

        Nettiautossa näkyy olevan juuri tuollainen hyväkuntoinen Carinan farmari 495 euron välirahalla mihin tahansa autoon.

        Hei käyttäjät,

        muistakaa, että keskusteluissa ei saa:

        - Markkinoida tai mainostaa tuotetta tai palvelua ilman Suomi24:n lupaa
        - Massapostittaa puheenvuoroja tai lausuntoja. Toisin sanoen saman sisältöisen viestin lähettäminen useampaan kertaan tai jo kertaalleen poistetun viestin uudelleen postittaminen palstoille on kielletty.


    • Etkö parempaa keksi

      Siis että ihan osamaksulla ja sitten vielä 6kk jälkeen myydä auto voitolla pois, heheeeee.

      Juttu on kuule niin, että tuollaiseen 6kk auton tarpeeseen kannattaa ostaa auto joltain yksityiseltä ihan käteisellä ja turhat tunteilut sikseen hinnan suhteen. Vanha kaava pätee hyvin tänäkin päivänä, Tuulilasin (lehti) käytettyjen autojen hinnaston mukaan katsot auton hinnan vuotta vanhemman kohdalta ja maksat siitä puolet. Tällä kaavalla ostetaan autoja sisään useimmissa liikkeissä, joten ei se myyjä siitä muualtakaan saa enempää. Pyri ostamaan kuitenkin mahdollismaan uusi auto, jolloin myydessä siitä on mahdollista saada omat rahat takaisin muutaman kuukauden käytön jälkeen.

    • valinnanvaraa.....

      Tuohon hintaan saa jo niin hyvän kaarinan että on autoa jo ihan isältä
      pojalle eikä katsastuskaan liene mikään ongelma kun katselee
      vanhojen autojen tilastoja. Toyotahan siellä loistaa kärjessä.
      Plussana vielä petterienkin vouhotus "jatkuvasta huoltamisesta"
      Silloinhan pysyy kunnossa ja arvo korkealla. Jos on vielä
      Japanissa valmistettu,niin voi olla ihan helmi jonka myyminen
      käytön jälkeen on pelkkää juhlaa hyvään hintaan.
      Jos olet huoltomies ja vianetsijä tyyppiä niin vanha ranskan patonki
      on oikea valinta. Ei maksa paljoa ja aika kuluu vikoja korjaillessa.
      Jos on vielä vahvat hermot ja paksu kukkaro niin ranskis on
      oikea valinta

      • sillä pääsee

        Hae miulta Nissani, huollettu, luotetava peli. Saat 500 E:lla. Tarpeettomana myyn, kun ostan uuden auton nyt itselleni.


      • nykyautot paskoja

        Kaikki vaihto-Toyotat ja -Bemarit ovat loppuunajettuja romuja, joista yrittäävät vielä saada hyvää tuottoa. Hinnoissa puolet liikaa. Ei kannata ostaa sellaisia romuja ristikseen. Miltei kaikilla peleillä ajettu 200 tuhatta jos ei 300 tuhatta.
        Köyhät ostaneet osamaksulla, ja maksaneet niitä kymmen vuotta, ja nyt yrittävät saada omiaan pois. Yrittäneet esittää varakkaampaa kuin ovatkaan ja hankkineet aikoinaan auton, johon ei ole ollut oikeasti varaa. Lisäksi varaosat ja huolto ja korjaukset noihin autoihin sika kalliita, ja tekniikka ei sen kummempaa kuin muissakaan autoissa, ja ne hienot viritykset ja niiden korjaaminen se vasta maksaakin. Ja kun tietää miten huonoista matskuista nykykaarat on väsätty, niin ei tarvii olla asiantuntija että osaa päätellä, että loppuunajettuja romuja ovat.
        En ostais. Aina saa olla varuillaan, että koska lasahtaa milloin mikäkin paikka. Ei ole huoletonta ajoa sellainen.
        Köyhän kannattaa hankkia yksinkertaista tekniikkaa edustava käyttöauto, se kulkee ei jätä tielle ja on halpa ylläpitää, ja soveltuu Suomen sääolosuhteisiin.
        Kuka viitsii koko ikäänsä ja kaikkea aikaansa kuluttaa autoaan korjaamassa?
        Hermot sinä menee ja tulee vielä avioero päälle.


    • ttteeeee

      mikset osta käteisellä kutenme kaikki muutkin työttömät

    • wernerskaliini

      Kun korjattavaa löytyy, työn osuus on noin puolet osista, minimissään kulut noin yhdellä kerralla 300 euroa, ennen katsastusta voit ajella rikkinäisellä autolla, jos kulkee, mutta voit olla varma, että auto ei mene läpi katsastuksesta ja kuluja tulee, jos auto myydään valmiiksi katsastettuna se on jo kalliimpi ostaa. 2000 euron autossa on aina korjattavaa, harvemmin hyväkuntoinen, sillä on ollut jo kolme edellistä omistajaa, piilovioista ei voi tietää ja mittarikin voi olla ruuvattu ja kolaroitukin jossain vaiheessa.

    • Autoharrastaja

      Minusta kirkkaanpunainen auto on aina paras. Osta semmonen.

      • 3satasen pommi

        Kuhan se kirkkaanpunainen ei ole vanha Bemari, jossa konerikko kuukauden kuluttua.


    • ei törsätä autoon

      mulla on ollu ihan hyviä 1000- 2000 egen autoja ja hyvin ne on pelittäny ja oon saanu vielä omat takas kun olen myynyt .
      mun mielestä ihan asiallisia pelejä johonkin on pikku remonttia joutunu tekemään mut ei mitään isompia .
      esim -91 mallin bmw 735 on ollut joskus kalleimman luokan loistoauto kaikilla mahdollisilla vempaimilla pikkusen isoruokainen mut todella hieno ajettava noin vielä tänäpäivänäkin .
      citikka c5 oiken hyvä peli oli 2003 vuosimallia ja kaikilla mausteilla ainakin tämä yksilö peliti hyvin , sitten oli -99 volvo s 70 joka samaten toimi hyvin , mitsu galantti olikohan joku 93 vuosimallia ja se pelas nätisti wv polo 97 dieseli, ja muutama muukin on ollu .
      mitään näistä ei olis tarvinnu vaihtaa mut kun on tullu hyvä ostotarjous niin sentakia olen myynyt .
      näillä kaikilla olen ajellut vuoden verran tai yli.
      vähän kun ostaessa katsoo kuntoa niin voi saada hyvän.
      ja ei se niin haittaa jos kuluttaakin vähä enemmän kun on alhaiset hankinta ym kulut niin halvemmaksi tulee paljon .
      ja ton hintaiseen ei kannata mitään kaskovakuutuksia ottaa mikä on kalliimmissa peleissä vähän pakollista ellei halua vahingon sattuessa menettää liikaa.
      jos on just katsastettu kun ostaa niin todennäköisesti on melko kunnossakin.
      jos tonnin autolla vuodenkin ajelee on se komiasti jo hintansa haukkunut.

    • ota Touvota

      Onhan niitä hyviä ja kestäviä autoja käytettynäkin, kun vaan kohdalle sattuisi, eipä vaan ole mulla vielä näkyny sellaista, mallia, vaikka kaikki kehuu omaansa.

    • liikuli

      2500-3000€ saat toyota avensiksen 2009-2012 dieselin
      oikea hinta mutta liikehän pyytää enemmän.

    • Evakon poika

      Hyvä valinta on Fiat. Hyvä käyttöauto, mutta jälleenmyynti ei ihan helppo.

      • scania v8

        90-luvuv avensista suosin


      • kyllä

        Helppo saada käsiinsä, mutta vaikee saada pois käsistä.


    • Bensa

      Citroen C2 tai Ford Focus.

    • Autokeisari

      Älä nyt niin hölmö ole että noin vanhaa autoa ostat,menee tuhansia euroja heti korjauksiin.
      Minulle ei tulisi mieleenkään ostaa mitään yli 10tkm tai monta kuukautta käytettyä autoa kun uusiakin on tarjolla kohtuuhintaan.

      • F.Castrol

        Hae kuubasta hieno 50-luvun amerikanrauta, sillä hinnat lähtee sielläkin kohta jyrkkään nousuun.


    • turisti2013

      Jos ostat autoliikkeestä , niin et pysty autoa myymään käyttösi jälkeen ostohinnalla eteenpäin .

    • Toyota Corolla

      Osta Toyota ta Nissan> varmimmat autot>halvimmat osat> corolla 1,6

    • asdfasdfasf

      en kyllä ite ajaisi millään tonnin autolla. heh... kyllä sitä on aina perheessä ollut pari suht uutta autoa, on niissä vaan eroa. On.
      Käykää kokeilemassa.

    • sae23

      10-15 000€ alkaa saamaan hyvän, suht uuden pikkuauton, esim. VV Polo tai Toyota Yaris

    • osuma.fi

      Eix hesassa oo joku kehuttu liike, myy halvalla?

    • Täällä moni neuvo ostamaan Mercedes Benzin tai Volvon tms. Kas kun ei Ferraria kahdella tonnilla. Vaikka saisihan sillä jo hyvän. Pienoismallin nimittäin:-)

      Jos haaveilet ns. isosta autosta, niin siihen pitäisi budjetti olla ihan eri luokkaa, kymmenkertainen (vähintään) vanhana ja käytettynäkin. Itse keskittyisin etsimään jotain pienehköä japsia, johon saa edullisesti osia ja jonka käyttökulut (vakuutukset, bensat, varaosat jne.) olisivat kohtuullisia. Kuitenkin haluat jonkinlaista luotettavuutta, etkä esim. heti korjata autoa parilla lisätonnilla.

      Paras vaihtoehto olisi, jos voisit sijoittaa hiukan enemmän autoon. Jo 4-5 tonnin hinnalla saisi hyväkuntoisen ja vähänajetun pikkuauton, jos voisi olla iloa vuosiksi ja josta myymälläkin saisi lähelle sen mitä on maksanut. Jos et halua pitää autoa pidempään.

      • Evakon poika

        Viidellä tonnilla saa Nissan Maximan. Auton 3 litran kone on kestävin bensakone, mitä on tehty. Kaupunkiajossa kova bensasyöppö, mutta maantiellä ihan kohtuullinen. Kyllä iso auto on ihana.


    • offimies

      Suxuni vitara 1.6 cabriolet todellinen loisto peli läpi suomen kesien ja talvien!!!

    • Bensakone

      2-ovinen almera on kestävä. Itellä -99 malli on ollut työmatka-ajossa neljä vuotta. En aio myydä. Katsastuksessa sanottiin olevan erinomaisessa kunnossa, vaikken ollut edes huollossa kahteen vuoteen käyttänyt. Ei syö edes öljyä 35 tkm samoilla öljyillä meni, enkä päässyt lisäämään. Vaihdatin öljyt syksyllä, muuta huoltoa ei tehty. Ainoastaan akun ja pyyhkijän sulat ja renkaat olen uusinut autoon.

      Miksiköhän volkkariin vaihdetaan öljyt. Siihenhän pitää kaataa uutta öljyä litra/8000 km. Longlifenä lisätään kannullinen huoltovälillä. Nissaniin ei tarvinnut korkillistakaan lisää samoilla kilometreillä.

      Almeraa löytyy helposti alle 200 tkm ajettuna ja leimoilla alta 1000€.

    • tarkka

      osta astra g n.99vm.itsellä pelannut vuosia hyvin.kats.mennyt aina ensikerralla läpi.huolto on halpaa.pellit ei ruostu helpolla.itsellä aj.260.000.pelaa hienosti.1500e saa jo hyvän käyttöauton

    • Liikaa autoja

      Myisin 2000 mallisen 318 Bemarin osamaksulla. Käsiraha vaikka 200 ja katsotaan paljonko pystyt maksamaan sen puolenvuoden aikana kauppahinta 2200€. Rekisteriotteen kakkososan pidän luonnollisesti siihen asti kun olet auton maksanut. Auto on tällähetkellä meille tarpeeton kun on 3 muutakin autoa joilla pitäisi ehtiä ajamaan.Sillä myyn osarilla,kun nykyään ei monellakaan ole autoa ostamaan lähtiessä edes muutamaa satasta enempää käteistä,eli joku myyntiratkaisu on keksittävä,että eroon pääsee.

    • Myy liikkeeseen

      Yksityisen ei kannata myydä osamaksulla. Yleensä myyjä ei saa kuin käsirahan. Kun autoon tulee vikoja, ostaja yrittää vähentää kaikki viat kauppahinnasta.

      Huijareita on todella paljon. Monesti ostaja vaihtaa numeroa, eikä häntä saa edes kiinni. Kun auto joskus löytyy, jäljellä on vain kolhittu ja rikottu romu, jolla ei ole enää mitään arvoa.

    • Uuno4

      Ostin Dodge Dartin. Kiitos suosituksista.

    Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2834
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      527
      2676
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1855
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1807
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1738
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1679
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1302
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      88
      1126
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      59
      1115
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1092
    Aihe