Jenkkiauto pakkasessa.

NoSe

Pitääkö nuita Jenkkivaneja lämmittää ennen ajoonlähtöä varttitunti tyhjäkäynnillä vai mikä siinä on? Yks ukko ainakin 15-20min. ronksututtaa sitä riisseliään joka aamu ennenku lähtee liikenteeseen hyvin hitaasti ja varovasti. Eikö se automaticvaihteisto kestä kylmänä liikkeelle lähtöä vai onko niitä muuten vaan huvikseen lämmitettävä? Samoin tekee muuten pensakoneisen piilofarmarin omistajakin. Täytyy käydä kysymässä joku päivä, kuhan kerkien.

27

434

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vitun stalkkeri

      V8 dieselit ei välttämättä käy kylmänä kaikilla pytyillä varsinkin jos hehkutulpat on pimeinä ja jos sillä lähtee ajelemaan heti niin voi olla että kampura ja lohko halkeaa epätasaisen rasituksen takia. Kuulee käyntiäänestä ja näkee oikeastaan siitä että auto heiluu kun ei käy kaikilla pytyillä ja sen pitäisi sitten lämmetessään alkaa käydä kunnolla mutta jos se on kunnossa niin en kyllä oikein ymmärrä miksi noin kauan käytetään tyhjäkäynnillä. Sillä aikaa voi kuitenkin raaputtaa jäät ikkunoista ja polttaa nortin, samalla hyttikin lämpenee.

    • NoSe

      No on se kumma kun Alaskan polliisillaki on nuo veekasifoortit. Luulis jotta joskus sielläkin pitää pakkasessa lähtee äkkiä liikenteeseen, ku häläri tulloo. Ei siinä oo välttämäti kovin paljo aikaa lämmitellä.
      Ihmettelen vain siksi kun mulla on näitä autonkotteroita ollu jos jotakin sorttia, vaan ei yhtään ameriikanrautaa. Nissanin ja Tojotan ainakin voi rämäyttää tulille kolmenkymmenen asteen pakkasessa ilman lohkolämmittimiä ja lähteä liikkeelle välittömästi. Samoin vanha Taunus, ei yhtään nikotellu, eikä Lada. Jopa Ooppeliki hörähti ja lähti. Siinä mielessä vain ihmetyttää.

    • ---

      no siellä alaskassa kun on kovat pakkaset niin sitä autoa ei sammuteta ollenkaan paitsi silloin kun sen saa sisälle lämpimään.ja näin toimitaan myös kanadassa.

    • no ihan hyvähän se olis joka konetta lämmittää jos aikaa on. Eihän se ensimmäiseen puoleen tuntiin tavallinen mineraaliöljy pakkasella kansiin asti nouse millään.Heti kun lähtee kylmänä polkemmaan niin kyllä se lyhentää koneen ikää monella vuodella.

      Jos miljoonan meinaa koneella ajaa ,niin alkulämmitykset se vaatii

    • vihreät arvot

      Ettekö ajattele päästöjä!? Hirveät määrät myrkkypäästöjä pumppaatte ilmakehään kullinjatkeistanne. Yksityisautoilu tulisi ehdottomasti kieltää ja varsinkin amerikkalaisvalmisteiset polttoaineen suurkuluttajat.

      • tietävä

        Missä maassa on päästömitt. keksitty....Usa. Eurooppa jäljes. Japsitkin edellä eurosaastuttajia.


      • Mitämittaa
        tietävä kirjoitti:

        Missä maassa on päästömitt. keksitty....Usa. Eurooppa jäljes. Japsitkin edellä eurosaastuttajia.

        Jenkit vaan mittailee HC päästöjä, ei CO2set kiinnosta.
        Eli sitä kuinka paljon menee koneen läpi raakana.


    • ratkaistu

      Tuikkaa tuleen se rohjo niin kyllä lämpenee! Tilalle voit ostaa aidon Japanilaisen.

      • Mersumiäs

        Ei se sun harmaa toijjota avensis oo aito japanilaine vaikka kuinka haluaisit


    • säästöliekillä

      Itse runkkaan annisinnemäen kuvan edessä kynttilänvalossa aina pakkasella niin lämpenee kädet ja maailma pelstuu!

    • staaaalin

      Neuvostoliittoon on tiemme kyllä mutta okaavinen

    • jenkkijesse

      On sullakin kiire, jos ehdit tollasia ihmetellä ja silti tänne kirjoittaa. Käy vain kysymässä niin kyllä ne kertoo sulle. Kertovat varmasti mielellään ihan yleiselläkin tasolla autojen toiminnasta ja siitä mitä eroa on olla työttömänä kotona ja minkälaista on omistaa auto ja lähteä töihin joka aamu. Sullahan on sitten 15-20min aikaa kuunnella sitä koulutusta.

      • ..............

        Harvemmin nuo vanimiehet kravatti kaulassa kotoaan lähtevät. Paskaisissa työhaalareissa lähdetään muovitehtaalle tai raksalle apumieheksi.

        Sitä tyhjäkäyntiä muuten harrastetaan myös ruokatunnilla. Jätetään auto rekkamiestyyliin tyhjäkäynnille, että Teboilin pirkotkin näkevät että tässä tulee oikea ammattiautoilija. Vaikka todellisuudessa ajetaan kolmen kilometrin työmatkaa sinne raksa-appariksi tai muovitehtaan pihaan.


      • Mistä oikein puhut?
        .............. kirjoitti:

        Harvemmin nuo vanimiehet kravatti kaulassa kotoaan lähtevät. Paskaisissa työhaalareissa lähdetään muovitehtaalle tai raksalle apumieheksi.

        Sitä tyhjäkäyntiä muuten harrastetaan myös ruokatunnilla. Jätetään auto rekkamiestyyliin tyhjäkäynnille, että Teboilin pirkotkin näkevät että tässä tulee oikea ammattiautoilija. Vaikka todellisuudessa ajetaan kolmen kilometrin työmatkaa sinne raksa-appariksi tai muovitehtaan pihaan.

        Kuka väitti vanimiesten kulkevan kravatti kaulassa?

        Miksi vanimiehet haluaisivat esittää ammattiautoilijaa?

        Elätkö tässä todellisuudessa vai kirjoititko väärään ketjuun?


      • mites suu pannaan
        .............. kirjoitti:

        Harvemmin nuo vanimiehet kravatti kaulassa kotoaan lähtevät. Paskaisissa työhaalareissa lähdetään muovitehtaalle tai raksalle apumieheksi.

        Sitä tyhjäkäyntiä muuten harrastetaan myös ruokatunnilla. Jätetään auto rekkamiestyyliin tyhjäkäynnille, että Teboilin pirkotkin näkevät että tässä tulee oikea ammattiautoilija. Vaikka todellisuudessa ajetaan kolmen kilometrin työmatkaa sinne raksa-appariksi tai muovitehtaan pihaan.

        Poju anto ittelleen plussaa :D

        t. Vani mies jolla valkokaulus työ ja rahaa


      • kylläonjokaisellaongelma
        .............. kirjoitti:

        Harvemmin nuo vanimiehet kravatti kaulassa kotoaan lähtevät. Paskaisissa työhaalareissa lähdetään muovitehtaalle tai raksalle apumieheksi.

        Sitä tyhjäkäyntiä muuten harrastetaan myös ruokatunnilla. Jätetään auto rekkamiestyyliin tyhjäkäynnille, että Teboilin pirkotkin näkevät että tässä tulee oikea ammattiautoilija. Vaikka todellisuudessa ajetaan kolmen kilometrin työmatkaa sinne raksa-appariksi tai muovitehtaan pihaan.

        On sulla jumaliste kyllä ongelmat. Ei voi kyllä enempää kirjoittelusta läpi näkyä kuka tässä haluaa olla Vanabii autoilija! Voi helevetti mitä porukkaa..Eikä tässä maailmassa kuule valmista tule mistään jos kaikki kraka kaulassa kulkis. Herää todellisuuteen ja anna ihimisten elää omaa elämäänsä, jätti sitten auton käyntiin tai ei.


    • Eikö oo ameriikas eiku kanadas keksitty webastoo esi lämmitykseen? Outoa teknologiaa.

    • Ilmeisesti sun naapureilla ei vain ole lämmitystolppaa? :) Itsestäni tuntuisi ainakin pahalta lähteä kylmällä koneella kiireisen aamuruuhkan sekaan oli auto kuin auto. Ja mikä sen mukavampaa kuin kuunnella kasin rouskutusta hiljaisessa aamussa. :)

    • voinäääsnäääsnääss

      Jos joku haluaa autoaan säästää ja käytellä ennen ajoon lähtöä, niin pitääkö sekin noin kääntää taas. Elä omaa elämääs ja pysy kaukana Jenkkiautoista! Kokemuksella voin sanoa että kyllä ne lähtee käyntiin vaikka 30-asteen pakkasella jos kunnossa on. Se, että onko auto pidetty kunnossa vai ei on sitten toinen juttu. Ja sehän ei ole valmistajasta kiinni.

    • lämmitys

      Talvella kuuluu jenkin kaasupoljinta sotkea 15 minuuttia edestakaisin jotta V8 pysyisi käynnissä ja vasta tämän jälkeen yrittää lähteä varovaisesti liikkeelle jotta kone ei sammuisi.

    • jenkit

      Olen omistanut useita jenkkejä ja olen aina käynnistänyt ne kylmiltään. Aina ovat lähteneet käyntiin jopa n. -40 pakkasista, onhan V8 todellakin parempi kylmäkäynnistyvyydeltään puolimoottoreihin nähden. Joskus kaikkein kovimmilla pakkasilla olen antanut käydä tyhjäkäyntiä kunnes alkaa sisälle tulla lämmintä, eli yleensä viisi minuuttia riittää. Automaattilaatikot eivät ole moksiskaan pakkasista, kunhan on öljyt vaan vaihdettu ajallaan. Ovat muuten siellä Alaskassakin kokeilleet meillä niin ylistettyjä preemiun merkkejä ns. viranomaiskäytössä, mutta ovat kuulemma aina hävinneet jenkkimerkeille juurikin kylmäominaisuuksiensa ja vikaherkkyytensä takia. On se vaan mukava lähtee kovilla pakkasilla töihin, kun aina lähtee käyntiin ja lämpenee tosi nopeesti eli ei tosiaankaan tarvitse palella ajellessa. Toisin se on näköjään noilla preemium autoilla, taitaa pakkasilla olla monellakin ongelmia ja sitten jos pääsevät liikkeelle niin ei lämpene sisältä juuri ollenkaan , kun taitaa se webastokin olla usein rikki. Mitä siihen kulutukseen tulee, niin mieluummin maksan enemmän polttoaineista, kun saa kunnon autoilla ajella ja pajalla ei tarvitse korjuuttaa kokoajan mitään preemiumeja, ei ole niin huijattu olokaan.

      • neonit

        V8 suurkulutus moottorit ovat jotain vanhoja autoja.
        Ei enää nykyaikana mitään V8:ja valmisteta edes amerikassa.
        4 sylinterisiä ovat nykyajan jenkkiautot.
        Jenkit ovat alkaneet ottamaan oppia eurooppalaisilta esikuvilta.


    • esgserser

      Kyse on varmaan vaan siitä ettei autossa ole sisätilanlämmitintä. Silloin saa tyhjäkäynnilla ronksututtaa 10-15min ennen kuin lasit pysyy huurteettomana. Vaikka olis lohkolämmitinkin niin kestää se silti sen 5min ainakin ennen kuin puhaltaa niin lämmintä että huurteet pysyy poissa.

      Kun on kerran siirtynyt sisätilanlämmittimen käyttöön ei voi kuin ihmetellä kuinka suomen olosuhteissa jotkut vielä on ilman.

      • Fleetside

        6,2 l kasiin laitoin lohkiksen molemmille puolille moottoria. Ihan hyvin toimi. Käyttelin silti pakkasaamuina n.15 min. ennen liikkeelle lähtöä. Oli vaan niin mukava kuunnella kasikoneen hörinää. Tietäjät tietää.


      • Arkkupakastin
        Fleetside kirjoitti:

        6,2 l kasiin laitoin lohkiksen molemmille puolille moottoria. Ihan hyvin toimi. Käyttelin silti pakkasaamuina n.15 min. ennen liikkeelle lähtöä. Oli vaan niin mukava kuunnella kasikoneen hörinää. Tietäjät tietää.

        Automaattiloota on silti jähmeä ja kone stumppaa tai auto lähtee liikkeelle, kun se loota on kylmä...


    • Tietäjätlämpöisessä

      Narvi on aina narvi.

    • Huippuuuukk

      Mulla on uusi mustang eikä tarvi mitään lohkolämppäreitä tai viimasuojia. Kone käyntiin ja kabiini on lämmin todella nopeasti. Skoda itäautot tuola ajelee paniikissa viimasuojineen ja virittelevät hädässä johtoa pihassa. Minä ene edes kolaa omaa paikkaani vaan rysäytän autoni sihen lumien päälle. Lumet sulaa kyllä keväällä ei niitä tarvi siirrellä. Lumien kolailu on sellasta eläkeläisten huvia ja kuntoilua. Tänäänkin olis skooda abc pihassa käynnissä kun kuski ei uskaltanu sammuttaa kun kerta oli kerrankin käynnistyny kylmäl.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      704
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe