Lumitöiden teko yöllä

bobcatti

Kertokaapa oliko jollakin tietoa siitä, saako lumitöitä tulla tekemään (koneen) kanssa mihin vuorokauden aikaan tahaansa, päivästä riippumatta näin kaupunkialueella. Sanooko mikään laki tai sääntö mitään tähän. Ja voiko taloyhtiö jotenkin kumota jonkin säännön omalla piha-alueella ja sen hoidossa olevan kadunpätkän osalta.
Miten on?

30

5770

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lumet pois ja heti

      Älä vaan rupea kieltämään, silloin eivät tule ollenkaan. Hanki hyvät ja pehmeät korvatulpat, nuo pienet keltaiset, ehkä 50 senttiä. Ja kyllä nukkuu.

      • vggg

        Voi herranen aika..
        Miten kehtaat valittaa siitä kun
        joku "huvikseen" aukoo pihat aikasten.


      • Lumet pois ja heti
        vggg kirjoitti:

        Voi herranen aika..
        Miten kehtaat valittaa siitä kun
        joku "huvikseen" aukoo pihat aikasten.

        Haista perse-


    • haluaisitko

      mahdollisesti reippailla eli kolailla lumet pois..saisit samalla raitista ilmaa ja hyötyliikuntaa etkä tarvitse korvatulppiakaan.mikäli oikein innostut niin voit äänettömästi hoidella naapurustonkin pihat kuntoon.

    • sdölkfösdkfj

      Saa. kaupunkialueella tehdään tärkeimpien katujen lumityöt niin, että ne ovat aamulla ajokunnossa, kun ekat bussit ja työmatkalaiset lähtevät. Tämä koskee myös jalkakäytäviä.

      Taloyhtiön omalla tontilla tehdään lumityöt niin, että ihmiset pääsevät aamulla töihin, posti kulkee ja pelastustiet ovat auki.

      Havahdun joskus itsekin siihen, kun kiinteistönhoitajamme suhauttaa traktorillaan pihatiet auki. Käännän kylkeä, kiitän mielessäni meidän Hartsaa (parkkipaikkakin on aurattu) ja nukahdan.

      Asun laitakaupungilla umpikujalla ja tälle kadulle ei lumitalvina osu aura välttämättä kertaakaan. Voi kun tulisi, ihan mihin aikaan tahansa.

    • Ei ole herkku hommaa

      Ei yksikään aurakuski huvikseen öisin ajele. Yleensä taloyhtiöt vaativat, että piha pitää olla siihen ja siihen aikaan aurattu.

      Ja koska koneet on älyttömän kalliita, niin kohteita pitää olla myös paljon, että kustannukset saa kuolletettua ja perheensä elätettyä.
      Klo.6-8 välillä ei montaa pihaa ehdi auraamaan.

      Lisäksi päivisin on yleensä ihmisiä ja autoja niin paljon edessä, että työ on todella hidasta ja aika paljon turvattomampaa (muille).

      Itse pyrin auraamaan siten, että parhaimpien unien aikaan putsaan liikekiinteistöjä ja ennen sitä tai sen jälkeen vasta asuinrakennusten lähelle. Laitoin jopa omaan koneeseen katkaisijan peruutussummeriin, että saa edes sen hiljaiseksi yöaikaan...

      • 4.30 aamulla

        Toissayönä Hyvinkäällä, siis lauantaina aamuyöstä klo 4.30 tuli traktori pihaan ja heräsin. Kun se oli siinä jo 15 min pyörinyt kovaäänisesti, menin ulos kysymään kaverilta, "onko joku esimies todella määrännyt sinut tänne tähän aikaan?" Vastaus oli: "Ei, mutta mulla on menoa tänään myöhemmin!" Kysyin kaverin ikää, 24 v. Niinkö tuo sukupolvi on kasvatettu, että minä ensin, muista viis?

        Pyysin numeron, johon soittaa, soitin saman tien pihalta. Sieltä selitettiin juuri niin, että firmalla on 25 kiinteistöä ja kolme traktoria. Ei edes pahoiteltu aiheutettua häiriötä. 25 min. samalla pihalla - meni unet pitkäksi aikaa. Mitkään keltaiset korvatulpat eivät siltä meteliltä suojaa.

        Onneksi en asu siinä talossa - sillä meillä Hesassa Ruskeasuolla ei kertaakaan ainakaan viiteen vuoteen ole tullut kiinteistöhuollon traktori tuollaiseen aikaan pihalle (parkkipailalle), joka on heti minun ikkunoideni alla.


      • voi voi
        4.30 aamulla kirjoitti:

        Toissayönä Hyvinkäällä, siis lauantaina aamuyöstä klo 4.30 tuli traktori pihaan ja heräsin. Kun se oli siinä jo 15 min pyörinyt kovaäänisesti, menin ulos kysymään kaverilta, "onko joku esimies todella määrännyt sinut tänne tähän aikaan?" Vastaus oli: "Ei, mutta mulla on menoa tänään myöhemmin!" Kysyin kaverin ikää, 24 v. Niinkö tuo sukupolvi on kasvatettu, että minä ensin, muista viis?

        Pyysin numeron, johon soittaa, soitin saman tien pihalta. Sieltä selitettiin juuri niin, että firmalla on 25 kiinteistöä ja kolme traktoria. Ei edes pahoiteltu aiheutettua häiriötä. 25 min. samalla pihalla - meni unet pitkäksi aikaa. Mitkään keltaiset korvatulpat eivät siltä meteliltä suojaa.

        Onneksi en asu siinä talossa - sillä meillä Hesassa Ruskeasuolla ei kertaakaan ainakaan viiteen vuoteen ole tullut kiinteistöhuollon traktori tuollaiseen aikaan pihalle (parkkipailalle), joka on heti minun ikkunoideni alla.

        Et edes asu talossa ja menet meuhkaamaan pihan aurauksesta?
        Sinä ensin, muista viis..?

        Ja vielä olisi pitänyt pahoitellakin, että tekee työtänsä?

        Ei ihme, että alalle on vaikea löytää kunnon tekijöitä.
        Ei tuollaista itsekästä rutinaa ketään jaksa kuunnella.
        Jos olisi jättänyt auraamatta, niin siitä vasta meteli nousee.


      • Hyvä kun auraavat
        4.30 aamulla kirjoitti:

        Toissayönä Hyvinkäällä, siis lauantaina aamuyöstä klo 4.30 tuli traktori pihaan ja heräsin. Kun se oli siinä jo 15 min pyörinyt kovaäänisesti, menin ulos kysymään kaverilta, "onko joku esimies todella määrännyt sinut tänne tähän aikaan?" Vastaus oli: "Ei, mutta mulla on menoa tänään myöhemmin!" Kysyin kaverin ikää, 24 v. Niinkö tuo sukupolvi on kasvatettu, että minä ensin, muista viis?

        Pyysin numeron, johon soittaa, soitin saman tien pihalta. Sieltä selitettiin juuri niin, että firmalla on 25 kiinteistöä ja kolme traktoria. Ei edes pahoiteltu aiheutettua häiriötä. 25 min. samalla pihalla - meni unet pitkäksi aikaa. Mitkään keltaiset korvatulpat eivät siltä meteliltä suojaa.

        Onneksi en asu siinä talossa - sillä meillä Hesassa Ruskeasuolla ei kertaakaan ainakaan viiteen vuoteen ole tullut kiinteistöhuollon traktori tuollaiseen aikaan pihalle (parkkipailalle), joka on heti minun ikkunoideni alla.

        Kyseessä kerrostalo Vantaalla. Koska pihamaalla ei ole lumelle varastotilaa, niin ajatimme lumikasat pois ja meidän tontin vuoro oli klo 18 maissa. Siinä kuormien välillä jututin traktorikuskia ja hän aloittaneensa varhain aamulla yritysten parkkaipaikkojen siivouksella. On turha mennä päivällä vaikkapa marketin parkkista putsaamaan, joten ne tehdään aamuyöstä klo 2-4 alkaen. Toimistotalojen parkkikset ovat seuraavana ja päivällä päästään sitten auraamaan taloyhtiöiden parkkiksia pihamaita.

        Viikonloppuna saatetaan pihamaata aurata yölläkin, eikä se minua häiritse. Huoltoyhtiön työnjohto ohjaa ryhmäänsä ja huoltomiehillekin pitää olla omat lepoajat. Siitä huolimatta joku ehtii soittamaan huoltoyhtiölle, kun autolle mennessä pikkukenkään menee lunta;)

        "4.30 aamulla" pysyy vaan siellä kotonaan, kun kaikki siellä Hesassa on paremmin kuin täällä kehä3:n pohjoispuolella. Käytöksesi on idioottimaista ja typerää, mutta sinunlaisia riittää valitettavasti useampaan lähtöön. Olitko peräti tekemässä kyseisen kiinteistön huoltosopimusta, kun olit vaatimassa työn keskeytystä? Ei tainneet "paukut" riittää huoltomiehen kyykytykseen, mutta piti puuttua asiaan, joka ei sinulle kuulu? Itse olen tyytyväinen, kun kuulen yöllä aurausäänet taloyhtiömme pihamaalta, jos nyt edes satun siihen heräämään...


      • valivalivalivali
        4.30 aamulla kirjoitti:

        Toissayönä Hyvinkäällä, siis lauantaina aamuyöstä klo 4.30 tuli traktori pihaan ja heräsin. Kun se oli siinä jo 15 min pyörinyt kovaäänisesti, menin ulos kysymään kaverilta, "onko joku esimies todella määrännyt sinut tänne tähän aikaan?" Vastaus oli: "Ei, mutta mulla on menoa tänään myöhemmin!" Kysyin kaverin ikää, 24 v. Niinkö tuo sukupolvi on kasvatettu, että minä ensin, muista viis?

        Pyysin numeron, johon soittaa, soitin saman tien pihalta. Sieltä selitettiin juuri niin, että firmalla on 25 kiinteistöä ja kolme traktoria. Ei edes pahoiteltu aiheutettua häiriötä. 25 min. samalla pihalla - meni unet pitkäksi aikaa. Mitkään keltaiset korvatulpat eivät siltä meteliltä suojaa.

        Onneksi en asu siinä talossa - sillä meillä Hesassa Ruskeasuolla ei kertaakaan ainakaan viiteen vuoteen ole tullut kiinteistöhuollon traktori tuollaiseen aikaan pihalle (parkkipailalle), joka on heti minun ikkunoideni alla.

        4.30 aamulla---toivottavasti joku auramies tulee ja ajaa semmoset lumivallit sun ovien ja ikkunoitten etee....pääset ulos vasta lumien sulamisen jälkeen!!!


    • Taas napistaan

      Kannattaa nyt sitten ottaa huomioon myös se että moni as.oy on halunnut sopimukseen johda jossa lukee että kulkuväylien, ovenedustojen ja parkkialueiden lumityöt sekä liukkaudentorjunta suoritettava klo 6.30 mennessä. Se että jos mulla on 20 talon auraukset ja hiekoitukset tehtävänä niin se on vähän pakko aloittaa yön pikkutunneilla jotta ne aina oikeassa olevat asukkaat pikkukenkineen pääsevät autoilleen ja bussipysäkeilleen.

    • koneurakoitsija

      AAMULLA kello 02.00 ollaan jo auraamassa lumija pois.

    • m,mcmmc,c,c

      Ajoin läpi yön, kuten roy orbison. Valmista tuli 5 aikaan, aamulla aloitin 9. Eli 20 tuntia meni!

    • luigero1

      No jos järjestysmääräysten mukaan toimitaan niin kaikkialla ei saa aurata yöaikaan. Ei saa jäteautotkaan ajaa ennenkuin aamulla tietyn ajan jälkeen.

      • Anonyymi

        Just tuli joku vitun jyrä ku nukahdin


    • läpiyönn

      Mistäs löydät tuon määräyksen? Onko sulla laittaa esim. finlex.fi linkkiä?

    • oravanpyörästä pois

      Totuushan on, että koneita ja kuskeja ei voi olla lumitöihin tarpeeksi, että kaikki tehtäisiin aamulla parissa tunnissa. Kenellä olisi varaa maksaa, sillä mitä ne kaikki koneet ja kuskit tekisivät silloin, kun ei sada lunta?
      Näin yli 30 vuoden kokemuksella voin sanoa, että etelässä on normaalisti vain 20-30 päivää talvessa kun tarvitsee aurata. Pelkkä kone varusteineen maksaa 100 000 euroa. Siis sellainen linkku millä ajoin, laskekaa siitä.
      No, nyt asun täällä pohjosemmassa maaseudulla, tulkaa tänne, täällä ei lumikoneet häiritse. Itsekkin olen aurannut pihani vain kolme kertaa tänä talvena. Maasturilla pääsee, ja saappaissa on varret.
      Luojan kiitos, kukaan ei enää tule jauhamaan p***** koneen viereen töitä tehdessäni.

      • Anonyymi

        Lisäksi päivällä ei pysty auraamaan, kun kaikki pölhöt kiireissään kävelevät koneen alle. Turvallisuus ennen kaikkea ja auraus yöllä klo 2 ja 6 välillä mielellään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi päivällä ei pysty auraamaan, kun kaikki pölhöt kiireissään kävelevät koneen alle. Turvallisuus ennen kaikkea ja auraus yöllä klo 2 ja 6 välillä mielellään

        Turvallisuus jälkeen kaiken muun - ensin kiillotetaan jalkakäytävät aamutuimaan helevetin moisella metelillä ja hiekoitustahan saakin sitten odottaa viikon, jos silloinkaan.

        Auraajathan tekevät duuninsa mielellään aamuyön tunteina, jolloin korvaukset ovat korkeimmillaan vähät välittäen ihmisten yörauhasta.

        Noin yleensä, kun katsoo aurauksen laatua niin kiireellä huitaistut piha-alueet ja jalkakäytävät ovat kyllä enemmän haitaksi liikkumiselle - pehmeää lunta paksuina kerroksina ihmisten liukasteltaviksi ja varsinkin teiden risteysalueet käsittämättömän huonosti hoidetut. Suojatiet ovat lähinnä suolateitä löysine mömmöineen - kävele siinä sitten turvallisesti.

        Huoltoyhtiöt vain rahastavat piittaamatta asiakkaiden turvallisuudesta vähääkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turvallisuus jälkeen kaiken muun - ensin kiillotetaan jalkakäytävät aamutuimaan helevetin moisella metelillä ja hiekoitustahan saakin sitten odottaa viikon, jos silloinkaan.

        Auraajathan tekevät duuninsa mielellään aamuyön tunteina, jolloin korvaukset ovat korkeimmillaan vähät välittäen ihmisten yörauhasta.

        Noin yleensä, kun katsoo aurauksen laatua niin kiireellä huitaistut piha-alueet ja jalkakäytävät ovat kyllä enemmän haitaksi liikkumiselle - pehmeää lunta paksuina kerroksina ihmisten liukasteltaviksi ja varsinkin teiden risteysalueet käsittämättömän huonosti hoidetut. Suojatiet ovat lähinnä suolateitä löysine mömmöineen - kävele siinä sitten turvallisesti.

        Huoltoyhtiöt vain rahastavat piittaamatta asiakkaiden turvallisuudesta vähääkään.

        Missä tää vinkuja asuu, bönde ei vissiin bonjaa et jalkakäytävät sun muut risteysalueet kuuluu kaupungin hoitoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turvallisuus jälkeen kaiken muun - ensin kiillotetaan jalkakäytävät aamutuimaan helevetin moisella metelillä ja hiekoitustahan saakin sitten odottaa viikon, jos silloinkaan.

        Auraajathan tekevät duuninsa mielellään aamuyön tunteina, jolloin korvaukset ovat korkeimmillaan vähät välittäen ihmisten yörauhasta.

        Noin yleensä, kun katsoo aurauksen laatua niin kiireellä huitaistut piha-alueet ja jalkakäytävät ovat kyllä enemmän haitaksi liikkumiselle - pehmeää lunta paksuina kerroksina ihmisten liukasteltaviksi ja varsinkin teiden risteysalueet käsittämättömän huonosti hoidetut. Suojatiet ovat lähinnä suolateitä löysine mömmöineen - kävele siinä sitten turvallisesti.

        Huoltoyhtiöt vain rahastavat piittaamatta asiakkaiden turvallisuudesta vähääkään.

        Kyllä minä kuljen rollaattorilla mieluummin kirkkaalla jäällä, kuin 2cm lumessa. KIITOS HUOLLOLLE aurauksista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turvallisuus jälkeen kaiken muun - ensin kiillotetaan jalkakäytävät aamutuimaan helevetin moisella metelillä ja hiekoitustahan saakin sitten odottaa viikon, jos silloinkaan.

        Auraajathan tekevät duuninsa mielellään aamuyön tunteina, jolloin korvaukset ovat korkeimmillaan vähät välittäen ihmisten yörauhasta.

        Noin yleensä, kun katsoo aurauksen laatua niin kiireellä huitaistut piha-alueet ja jalkakäytävät ovat kyllä enemmän haitaksi liikkumiselle - pehmeää lunta paksuina kerroksina ihmisten liukasteltaviksi ja varsinkin teiden risteysalueet käsittämättömän huonosti hoidetut. Suojatiet ovat lähinnä suolateitä löysine mömmöineen - kävele siinä sitten turvallisesti.

        Huoltoyhtiöt vain rahastavat piittaamatta asiakkaiden turvallisuudesta vähääkään.

        Käytä sinäkin kunnon kenkiä, niin ei tarvitse liukastella auratulla jalkakäytävällä.
        ps. Kenkiinkin saa nastoja, jos olet huono jalkainen


    • Anonyymi

      Hei olen kiinnostunut kasi lumi työitä Ootko minua työitä? Minun ph on 0466264680

      • Anonyymi

        Vai käsitöitä eli "handjob", kaikenlaista sitä onkin tarjolla.


    • Anonyymi

      Täällä joku aloittaa lumityöt aamu 4 aikaan kaupungin keskustassa ja päristellyt nyt jo melkein 4 tuntia tuossa pienellä kadun pätkällä. Eikö joku laki kiellä tuota vai joutuuko muuttamaan pois?

      • Anonyymi

        tekee siis jollain mönkijällä nuo lumityöt


      • Anonyymi

        Muuta metsään. Tietysti lumitöitä saa ja pitääkin tehdä sellaisen aikaan milloin siitä on vähiten haittaa auraajalle.


    • Anonyymi

      Milloin toivot että lumityöt tehdään? Tuutko näyttämään miten ne tehdään ruuhkassa ja ihmisten liikkuessa jalkakäytävillä.

      • Anonyymi

        Mönkijällä tms. klo 7-8:00 alkaen. Tai sitten yöllä käsin kolaamalla kiinteistöjen reunat ja sellaiset paikat mihin ei isolla koneella pääse.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6539
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4223
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2627
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1056
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe