hengitys

opihugyfh

Minulla on aika harmillinen ongelma.
Naisystävälläni on lähes jatkuvasti huonon tuoksuinen hengitys. Välillä jopa niin voimakkaasti, että sen haistaa pienen matkan päästä vaikka olemme ulkoilmassa kävelemässä.
Sanomattakin on selvä, että tämä ongelma on alkanut vaikuttamaan suhteeseemme.
Seurustelun alkuaikojen kiihkeät suuteluhetket on ikävä kyllä täytynyt jättää vähemmälle.
Olen todella rakastunut tähän viehättävään henkilöön, enkä millään tavalla halua loukata häntä.
Hän hoitaa henkilökohtaista hygieeniaansa todella mallikkaasti ja on aina muuten todella puhdas ja muiltakin osin hyvän tuoksuinen, vaikkei hajuvesiä juurikaan käytä.
Olen yrittänyt vaivihkaa tarjota hänelle xylitol purkkaa ja myntoneita, mutta ne eivät kuulemma maistu hänelle...
Eli nyt pitäisi löytää keino miten saan asiani kerrottua hänelle, ilman että hän loukkaantuu tai saa tästä ongelmasta mitään traumoja.

182

6752

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keskustelkaa asiasta

      Meillä ainakin sellainen suhde, että sanotaan heti, jos toisen henki haisee. 'Oletko pessyt hampaat?' on tyypillinen keinoni ilmaista, että hajua on. Sinulla on siinä mielessä eri tilanne, että haju on jatkuvaa ja aiheuttajana ilmeisesti jokin muu kuin puhdistaminen. Voithan silti ottaa asian varovasti esille samaan tyyliin 'Hei.. Oletkohan viime aikoina pessyt hampaita ihan normaalisti?' 'Miten niin?' 'Mietin vaan, kun sulla aika usein hengitys haisee kummalliselta.' Sitten luultavasti tulee tarkentavia kysymyksiä, ja nainen rupeaa miettimään, miten hajun saisi pois. Luultavasti purkat ja pastillit rupeaa myös kelpaamaan. Mutta jos haju ei lähde, kannattaa käydä myös hammaslääkärissä vatmistamassa, ettei ole reikiä tai tulehduksia, joista haju voisi johtua. Mut kannattaa hajusta kuitenkin kertoa, sillä tuskin kukaan haluaa hengityksensä haisevan, eikä hajua itse välttämättä huomaa ollenkaan!

      • Kaddafi

        Nyt on paha ongelma,
        mutta luulen että täällä
        sitä jakamalla ei asia selviä!
        Hoidatko kaikki asiat suhteessanne näin?
        Jos teet niin,niin luulen et nainen
        tekee tämän tahallan,jotta et lähentelisi!
        Teillä miehillä etankin tämä
        on yleinen ongelma,
        joka ilmenee vaikkapa kassajonossa!
        Jos hän vielä haluaa olla kanssasi,
        niin puhu hänen kanssaan ja
        sano se oli virhe levittää tietoa sinusta!
        Ole mies ja tee se!


      • sexileikit

        Tyttöystäväsi on imenyt sinun mulkkua niin siitä jäänyt paha haju suuhun . Pese aina kalusi ennen sexiä .


      • Minäkinhaisen

        No ei kannata ainakaan arvostella "oletko pessyt hampaasi". Minä ainakin ottaisin sen moitteena. Mutta jos kysyy vaikka että oletko syönyt jotain erikoista, kun hengityksessäsi on voimakas haju, niin se ei saisi puolustelukantaa heräämään.


      • .okaro.
        Kaddafi kirjoitti:

        Nyt on paha ongelma,
        mutta luulen että täällä
        sitä jakamalla ei asia selviä!
        Hoidatko kaikki asiat suhteessanne näin?
        Jos teet niin,niin luulen et nainen
        tekee tämän tahallan,jotta et lähentelisi!
        Teillä miehillä etankin tämä
        on yleinen ongelma,
        joka ilmenee vaikkapa kassajonossa!
        Jos hän vielä haluaa olla kanssasi,
        niin puhu hänen kanssaan ja
        sano se oli virhe levittää tietoa sinusta!
        Ole mies ja tee se!

        Jos sen akan suusta löyhkää väkevä pazkan haju, niin pane sitä takaapäin. Toivottavasti sen perävako on hyvin pyyhitty, ettei kuvottava ulosteen haju aiheuta siittimen lerpsahdusta


      • Ainakin realisti

        Hienosti kirjoitettu - asiallinen viesti. Siinä oli kaikki, mitä voi tehdä. Hienotunteisuutta peliin vaan - kyllä se siitä. Minunkin mies harvoin sanoo - mutta joskus kyllä - enkä enää loukkaannu. asiallisesta sanomisesta.


      • Kannatta pyyhkiä pylly.


      • salora1
        sexileikit kirjoitti:

        Tyttöystäväsi on imenyt sinun mulkkua niin siitä jäänyt paha haju suuhun . Pese aina kalusi ennen sexiä .

        eipä liene puhtaampaa kikkeliä, kuin kunnon suuseksin jälkeen..?


      • Mieti ja mieti
        Minäkinhaisen kirjoitti:

        No ei kannata ainakaan arvostella "oletko pessyt hampaasi". Minä ainakin ottaisin sen moitteena. Mutta jos kysyy vaikka että oletko syönyt jotain erikoista, kun hengityksessäsi on voimakas haju, niin se ei saisi puolustelukantaa heräämään.

        Hyvin ilmaistu. Tällaiseen aivojumppaan saa ryhtyä, jos haluaa seurustella. Vaikka mies ei yritä pahoittaa naisen mieltä, niin nainen kuiteskin ottaa kaiken pahoittaakseen mielen.


      • Ei kannata loukkaant
        Minäkinhaisen kirjoitti:

        No ei kannata ainakaan arvostella "oletko pessyt hampaasi". Minä ainakin ottaisin sen moitteena. Mutta jos kysyy vaikka että oletko syönyt jotain erikoista, kun hengityksessäsi on voimakas haju, niin se ei saisi puolustelukantaa heräämään.

        Siinä oli pointtina se, että keskustelu saadaan avattua. Ei ole tarkoitus käyttää moittivaa sävyä, vaan esim. huumoria. Kyllä mielummin avaan suuni, jos puolison henki haisee, kuin yritän olla vieressä hengittämättä ja kestää.


      • iygliu

        Pitkäaikainen pahanhajuinen hengitys johtuu usein myös joko vatsan vaivoista tai kuivasta suusta. Olen itsekin kärsinyt pahasta hengityksestä, kurja vaiva... Minulla on refluksitauti, ja se pahentaa tilannetta. Vältän hengittämästä rakkaani suuntaan ym. Hän ei ole koskaan sanonut mitään, ja hyvä niin.

        Mutta kun nainen ei itse huomaa asiaa, niin aika kinkkistä...


      • kokenut tämän
        Kaddafi kirjoitti:

        Nyt on paha ongelma,
        mutta luulen että täällä
        sitä jakamalla ei asia selviä!
        Hoidatko kaikki asiat suhteessanne näin?
        Jos teet niin,niin luulen et nainen
        tekee tämän tahallan,jotta et lähentelisi!
        Teillä miehillä etankin tämä
        on yleinen ongelma,
        joka ilmenee vaikkapa kassajonossa!
        Jos hän vielä haluaa olla kanssasi,
        niin puhu hänen kanssaan ja
        sano se oli virhe levittää tietoa sinusta!
        Ole mies ja tee se!

        Sokeria,kun on vähän aikaa ilman niin alkaa hengityskin raikastua. Jos on kova syömään karkkia, leivonnaisia,jossa on sokeria, varmaan haisee hengitys. Kannattaa siis jättää mm. makeisten syönti pois,johan alkaa ihmeitä tapahtua.


      • prkstna

        Ymmärtävätkö ihmiset, että pahanhajuiseen hengitykseen on muitakin syitä kuin huonosti hoidetut hampaat???? Miettikääpä refluksitautia...jos te terveet ihmiset edes tiedätte, mikä se on. Itselläni sellainen ja vaikka pesisin jatkuvasti hampaita ja kieltä, niin se ei auta. Itse käyn vuosittain hamppilääkärissä eikä edes kunnolla ole hammaskiviä, joka hajua aiheuttaisi. Eli hajun syy tulee syvempää. Leikkaukseenko pitäisi köyhän mennä tiukkapipoisten takia, jotka eivät osaa olla empaattisia ymmärtäväisiä ihmisiä.


      • tessu4
        .okaro. kirjoitti:

        Jos sen akan suusta löyhkää väkevä pazkan haju, niin pane sitä takaapäin. Toivottavasti sen perävako on hyvin pyyhitty, ettei kuvottava ulosteen haju aiheuta siittimen lerpsahdusta

        typerys


      • tessu4
        sexileikit kirjoitti:

        Tyttöystäväsi on imenyt sinun mulkkua niin siitä jäänyt paha haju suuhun . Pese aina kalusi ennen sexiä .

        toinen ääliö


      • tessu4
        martti.jokinen kirjoitti:

        Kannatta pyyhkiä pylly.

        pyyhi itse


      • lerppa okarolle
        .okaro. kirjoitti:

        Jos sen akan suusta löyhkää väkevä pazkan haju, niin pane sitä takaapäin. Toivottavasti sen perävako on hyvin pyyhitty, ettei kuvottava ulosteen haju aiheuta siittimen lerpsahdusta

        .okaro. hyvä hyvä , tostahan sitä apua vasta onkin . mene vitun idiootti kaveris tuhkaluukkuun äläkä tu koskaan takaisin . ei kukaan noin turhaa ` ìhmistä ` kaipaa .
        HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAA . vituttaako vituttaako , kuuntelen !


      • hki74ja75
        lerppa okarolle kirjoitti:

        .okaro. hyvä hyvä , tostahan sitä apua vasta onkin . mene vitun idiootti kaveris tuhkaluukkuun äläkä tu koskaan takaisin . ei kukaan noin turhaa ` ìhmistä ` kaipaa .
        HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAA . vituttaako vituttaako , kuuntelen !

        SB12 peliin,Pömppömaha-Marjalla sama vika,ei auta kuin lääkärissä käynti.Sitä on turha piiloitella ja 2tunnin välein harjata hampaita.Vika on nielussa tai suolistossa!!!


      • narsistinpömppömasu
        hki74ja75 kirjoitti:

        SB12 peliin,Pömppömaha-Marjalla sama vika,ei auta kuin lääkärissä käynti.Sitä on turha piiloitella ja 2tunnin välein harjata hampaita.Vika on nielussa tai suolistossa!!!

        hyi mikä haju,kuin ihmispaskaa suussa,ja ihmettelee vaistomaista refleksiä kun käänsin pääni pois kun tämä yrittää pusuttaa suulle aamulla,koko yön muhinnan hajut.. yök vieläkin etoo !!!!!!!


      • .okaro.
        tessu4 kirjoitti:

        typerys

        Kyllä nuo asiat tulevat teille vielä eteen, kun alatte harrastaa oikeaa seksiä ja jätätte sen hanskaanvedon vähemmälle.


      • NIINKÖÖÖÖ
        narsistinpömppömasu kirjoitti:

        hyi mikä haju,kuin ihmispaskaa suussa,ja ihmettelee vaistomaista refleksiä kun käänsin pääni pois kun tämä yrittää pusuttaa suulle aamulla,koko yön muhinnan hajut.. yök vieläkin etoo !!!!!!!

        Siitä huolimatta panit ja vieläpä paljaalla


      • .okaro.
        NIINKÖÖÖÖ kirjoitti:

        Siitä huolimatta panit ja vieläpä paljaalla

        Pöytäkone kuitenkin vaatii itselleen oman työpisteen. Se vaatii tilaa. Ei sitä tilaa kaikilla ole rajoittamattomasti. Touchpoadia nyt ei kannatta käyttää kuin hätätilassa. Saman hiiren saa läppäriinkin ja tarvittaessa myös näppäimistön ja näytönkin.

        Sellaiselle,m joka ei osaa itse korjata laitetta läppäri on huomattavasti yksinkertaisempi viedä huoltoon - joka tällaiselle lähes aina tarkoittaa jotain softaongelmaa. Lisäksi et ymmärrä, että' monissa perheissä on selkä pöytäkone, että läppäreitä. He vain eivät halua tehdä kodistaan mitään tietokoneluokkaa.

        Läppäreitä saa myös SSD-levyillä. Toki hinta on korkeampi kuin ihan perusläppärissä.


      • salora100
        salora1 kirjoitti:

        eipä liene puhtaampaa kikkeliä, kuin kunnon suuseksin jälkeen..?

        Toisaalta, kikkelikin alkaa haista jos sitä ei pese säännöllisesti


      • Te ala-arvoiset.
        .okaro. kirjoitti:

        Pöytäkone kuitenkin vaatii itselleen oman työpisteen. Se vaatii tilaa. Ei sitä tilaa kaikilla ole rajoittamattomasti. Touchpoadia nyt ei kannatta käyttää kuin hätätilassa. Saman hiiren saa läppäriinkin ja tarvittaessa myös näppäimistön ja näytönkin.

        Sellaiselle,m joka ei osaa itse korjata laitetta läppäri on huomattavasti yksinkertaisempi viedä huoltoon - joka tällaiselle lähes aina tarkoittaa jotain softaongelmaa. Lisäksi et ymmärrä, että' monissa perheissä on selkä pöytäkone, että läppäreitä. He vain eivät halua tehdä kodistaan mitään tietokoneluokkaa.

        Läppäreitä saa myös SSD-levyillä. Toki hinta on korkeampi kuin ihan perusläppärissä.

        Marjan vatsassa ei ole mitään vikaa. Korkeintaan vähän ylimääräistä vyötärön sivuissa. Mut kaikillahan se "ylimääräinen" tuppaa johonkin tulemaan. riippuu vartalon mallista. Naisilla se on usein pepussa ja reisissä selluliittina, miehillä kasvattaa vatsankumpua.

        Mutta ei näitä kannata ottaa kuolemanvakavasti. Nykyajan fitnesshörhötys itseäni lähinnä oksettaa. Mutta kesää kohden voishan sitä itsekin ottaa itseä vähän niskasta kii, syödä terveellisemmin ja kenties siinä sivussa sutjakoituakin hieman. ;)

        Mut toi Marja jättäkää jo rauhaan.


      • .okaro.
        Te ala-arvoiset. kirjoitti:

        Marjan vatsassa ei ole mitään vikaa. Korkeintaan vähän ylimääräistä vyötärön sivuissa. Mut kaikillahan se "ylimääräinen" tuppaa johonkin tulemaan. riippuu vartalon mallista. Naisilla se on usein pepussa ja reisissä selluliittina, miehillä kasvattaa vatsankumpua.

        Mutta ei näitä kannata ottaa kuolemanvakavasti. Nykyajan fitnesshörhötys itseäni lähinnä oksettaa. Mutta kesää kohden voishan sitä itsekin ottaa itseä vähän niskasta kii, syödä terveellisemmin ja kenties siinä sivussa sutjakoituakin hieman. ;)

        Mut toi Marja jättäkää jo rauhaan.

        Jos todellakin uskot, että joskus 2001 suomalaisperhe söi viikon 78 markalla, et elä tässä maailmassa. Toimeentuloturvan perusosa tuolloin oli n. 2150 mk eli n. 500 mk viikossa. Tästä puolet oli laskettu ruualle eli n. 250 mk viikossa yksinasuvalle.

        Ostit joulukuussa suomalaisen kurkun ja sitten ihmettelet miksi se oli kallis. Jos aiot salaateilla täyttää energiantarpeesi, saat varautua maksamaan - etenkin talvella.


      • Kenelle tämän
        .okaro. kirjoitti:

        Jos todellakin uskot, että joskus 2001 suomalaisperhe söi viikon 78 markalla, et elä tässä maailmassa. Toimeentuloturvan perusosa tuolloin oli n. 2150 mk eli n. 500 mk viikossa. Tästä puolet oli laskettu ruualle eli n. 250 mk viikossa yksinasuvalle.

        Ostit joulukuussa suomalaisen kurkun ja sitten ihmettelet miksi se oli kallis. Jos aiot salaateilla täyttää energiantarpeesi, saat varautua maksamaan - etenkin talvella.

        tässä kerrot? :D Mihin kuvittelet tuon olevan vastaus? :DD

        Onko tämä keskustelua johonkin ihan muuhun jossain ihan toisaalla joidenkin ihan eri tyyppien kans?

        Sekoa.


      • .okaro.
        Kenelle tämän kirjoitti:

        tässä kerrot? :D Mihin kuvittelet tuon olevan vastaus? :DD

        Onko tämä keskustelua johonkin ihan muuhun jossain ihan toisaalla joidenkin ihan eri tyyppien kans?

        Sekoa.

        1960-luvulla palkat olivat sikahuonot nykyiseen verrattuna. Reaalipalkat ovat kaksinkertaistuneet vuodesta 1971 ja kolminkertaistuneet vuodesta 1960. Toinen juttu on velallisen asema. Nykyään voi olla veloissaan ja ulosotossa ja elää suhteellisen mukavasti vaikka työttömänä. No matkapuhelin pitää maksaa ennakkoon. Vielä 1990-luvulla ulosottajat tulivat sisään ja kantoivat televisiot ym. irtaimiston ulos. Sänky ja jääkaappi jätettiin. 1990-luvun alussa tuli joku ohjelma ulosottajista, joka sai kansan raivoihin ja ehkä osaltaan vaikutti lainmuutokseen. Tässä kerrottiin mm. tapauksessa, jossa ulosottajat menivät asuntoon ja asukasta ei näkynyt. Sitten huomasivat kylpyhuoneen lattialla ison vaatekasan. Asukas oli siellä vaatteiden alla kauhuissaan piilossa. Kannattaa mustaa mettä ennen ulosottoa kesti koko iän. Vaikka kuinka nykyään valitetaan, ennen tämä oli kyllä paljon kylmempi ja kovempi maa köyhälle.


      • Asioissa on puolensa
        .okaro. kirjoitti:

        1960-luvulla palkat olivat sikahuonot nykyiseen verrattuna. Reaalipalkat ovat kaksinkertaistuneet vuodesta 1971 ja kolminkertaistuneet vuodesta 1960. Toinen juttu on velallisen asema. Nykyään voi olla veloissaan ja ulosotossa ja elää suhteellisen mukavasti vaikka työttömänä. No matkapuhelin pitää maksaa ennakkoon. Vielä 1990-luvulla ulosottajat tulivat sisään ja kantoivat televisiot ym. irtaimiston ulos. Sänky ja jääkaappi jätettiin. 1990-luvun alussa tuli joku ohjelma ulosottajista, joka sai kansan raivoihin ja ehkä osaltaan vaikutti lainmuutokseen. Tässä kerrottiin mm. tapauksessa, jossa ulosottajat menivät asuntoon ja asukasta ei näkynyt. Sitten huomasivat kylpyhuoneen lattialla ison vaatekasan. Asukas oli siellä vaatteiden alla kauhuissaan piilossa. Kannattaa mustaa mettä ennen ulosottoa kesti koko iän. Vaikka kuinka nykyään valitetaan, ennen tämä oli kyllä paljon kylmempi ja kovempi maa köyhälle.

        Onneksi ei ole itselläni muuta kuin opintolainaa.

        Ajan kovuutta voidaan toki tarkastella monista eri lähtökohdista tai tulokulmista. Jossain määrin itse kernaasti voisin mielellänikin siirtyä ajassa taaksepäin vaikkapa 40-50 v. Kyllä oli elämä monilta osin helpompaa silloin -


      • A-kl.
        Te ala-arvoiset. kirjoitti:

        Marjan vatsassa ei ole mitään vikaa. Korkeintaan vähän ylimääräistä vyötärön sivuissa. Mut kaikillahan se "ylimääräinen" tuppaa johonkin tulemaan. riippuu vartalon mallista. Naisilla se on usein pepussa ja reisissä selluliittina, miehillä kasvattaa vatsankumpua.

        Mutta ei näitä kannata ottaa kuolemanvakavasti. Nykyajan fitnesshörhötys itseäni lähinnä oksettaa. Mutta kesää kohden voishan sitä itsekin ottaa itseä vähän niskasta kii, syödä terveellisemmin ja kenties siinä sivussa sutjakoituakin hieman. ;)

        Mut toi Marja jättäkää jo rauhaan.

        tolla pirinistillä mitään läskiä ole kun pömppömaha niin pömppömaha,ja haisee niin -tanasti


      • LIMEHOTE
        A-kl. kirjoitti:

        tolla pirinistillä mitään läskiä ole kun pömppömaha niin pömppömaha,ja haisee niin -tanasti

        Rahaa ei ole, ja henki haisee pahalle sanoi mies rosvolle !!. HAH HAH avautuko ?


      • koiratori
        LIMEHOTE kirjoitti:

        Rahaa ei ole, ja henki haisee pahalle sanoi mies rosvolle !!. HAH HAH avautuko ?

        jag vet inte,Urpå..kiähhähköhköhkköö,öppnäde???


      • Pömppiksestä.
        koiratori kirjoitti:

        jag vet inte,Urpå..kiähhähköhköhkköö,öppnäde???

        Useimmalla naisella vatsa pömpöttää hieman muutaman päivän verran kuukusittain ja paino voi nousta tuolloin hetkellisesti jopa pari kiloa - jopa 55 kiloisella!

        Tiedoksi.

        Oman hengityksensä ruusuisuuden voi jokainen itse arvioida.

        Mut toi Marja jättäkää jo rauhaan.


      • BUDHAmaha
        Pömppiksestä. kirjoitti:

        Useimmalla naisella vatsa pömpöttää hieman muutaman päivän verran kuukusittain ja paino voi nousta tuolloin hetkellisesti jopa pari kiloa - jopa 55 kiloisella!

        Tiedoksi.

        Oman hengityksensä ruusuisuuden voi jokainen itse arvioida.

        Mut toi Marja jättäkää jo rauhaan.

        Narsistisella paatoksella kehittää eri tapoja joilla "peitellä" mahaansa,pukeutuu helteelläkin tosi oudosti jne... tyttöjen saunailtaan oli kerran pakko mennä,keksi että "kauhee nälkä" ja tarjosi Mäkkärissä ateriat,itse veti 3kpl aterioita(välillä kävi vessassa !) ja koko illan puhui että olipa nälkä,kylläpä alkoi pömpöttää..ja sekin vielä että saunan jälkeen oli tiedossa panoa tulevan kundikaveri-kandinaatin kanssa jolle myös tiedoitettiin "olipa nälkä ja että siksi.." Tällä akalla on tapana puhua muiden virheistä ja siitä kuinka Hän on hyvä ja auttaa kaikkia,se vaan ei huomaa kun auttaa alkoholistia alkoholilla ja laina-pubirahoilla ja puhelimessa kaikille yhteisille tutuille sitä mainostaa... että karhunpalveluksen se tekee toisille ja ottaa siitä kaiken huomion itseensä värin perustein!!


      • No jopas nyt.
        BUDHAmaha kirjoitti:

        Narsistisella paatoksella kehittää eri tapoja joilla "peitellä" mahaansa,pukeutuu helteelläkin tosi oudosti jne... tyttöjen saunailtaan oli kerran pakko mennä,keksi että "kauhee nälkä" ja tarjosi Mäkkärissä ateriat,itse veti 3kpl aterioita(välillä kävi vessassa !) ja koko illan puhui että olipa nälkä,kylläpä alkoi pömpöttää..ja sekin vielä että saunan jälkeen oli tiedossa panoa tulevan kundikaveri-kandinaatin kanssa jolle myös tiedoitettiin "olipa nälkä ja että siksi.." Tällä akalla on tapana puhua muiden virheistä ja siitä kuinka Hän on hyvä ja auttaa kaikkia,se vaan ei huomaa kun auttaa alkoholistia alkoholilla ja laina-pubirahoilla ja puhelimessa kaikille yhteisille tutuille sitä mainostaa... että karhunpalveluksen se tekee toisille ja ottaa siitä kaiken huomion itseensä värin perustein!!

        Tämä nainen on siis joku Marja?

        Itseäni eräässä keskuteluketjussa arveltiin vireheellisesti häneksi, joten katsoin parhaaksi puollustaa Marjaa hyeenoilta. Eipä sillä, tosi kauas kyllä tuo henkilökuvaus itsestäni menee. Olen mm. absolutisti, mutta lähimääisenrakkauden allekirjoitan minäkin. (:D) joten se muista johtopäätöksistä. (:DD)


      • .okaro.
        No jopas nyt. kirjoitti:

        Tämä nainen on siis joku Marja?

        Itseäni eräässä keskuteluketjussa arveltiin vireheellisesti häneksi, joten katsoin parhaaksi puollustaa Marjaa hyeenoilta. Eipä sillä, tosi kauas kyllä tuo henkilökuvaus itsestäni menee. Olen mm. absolutisti, mutta lähimääisenrakkauden allekirjoitan minäkin. (:D) joten se muista johtopäätöksistä. (:DD)

        Ranskanleipä maksoi kylläkin 4-5 mk. Maito oli 3,90-4,10 mk litra. Iltapäivälehdet nousivat syksyllä 2000 viidestä markasta kuuteen. Jäätelön hinta toki on noussut ja syynä on - kuten sanot - vero. Asialla ei ole mitään tekemistä euron kanssa.

        Sinä muistelet vuoden 2002 eurohintoja, mutta muistosi sekoittaa ne markoiksi. Kahden valuutan kanssa pelaaminen saattaa aiheuttaa tällaisia virheitä.


      • grann'
        .okaro. kirjoitti:

        Ranskanleipä maksoi kylläkin 4-5 mk. Maito oli 3,90-4,10 mk litra. Iltapäivälehdet nousivat syksyllä 2000 viidestä markasta kuuteen. Jäätelön hinta toki on noussut ja syynä on - kuten sanot - vero. Asialla ei ole mitään tekemistä euron kanssa.

        Sinä muistelet vuoden 2002 eurohintoja, mutta muistosi sekoittaa ne markoiksi. Kahden valuutan kanssa pelaaminen saattaa aiheuttaa tällaisia virheitä.

        Vanha Testamentti ei ole Jehovien-kirja..eikä Jeesus ole pop..


      • nanananananananannn
        .okaro. kirjoitti:

        Ranskanleipä maksoi kylläkin 4-5 mk. Maito oli 3,90-4,10 mk litra. Iltapäivälehdet nousivat syksyllä 2000 viidestä markasta kuuteen. Jäätelön hinta toki on noussut ja syynä on - kuten sanot - vero. Asialla ei ole mitään tekemistä euron kanssa.

        Sinä muistelet vuoden 2002 eurohintoja, mutta muistosi sekoittaa ne markoiksi. Kahden valuutan kanssa pelaaminen saattaa aiheuttaa tällaisia virheitä.

        älä selitä


      • Okarolle.
        nanananananananannn kirjoitti:

        älä selitä

        hölmölle. :D

        Puhut puutaheinää, mutta tuossa on puolensa. Se, mitä asiat maksoi ennen markoissa, maksaa nykyään monessa suhteessa euroissa saman verran. Eli hyvinkin paljossa määrin hinnat ovat voineet jopa melkein kuusinkertaistua nyt euroaikana tähän päivään tultaessa eli 14 (?) vuotta valuuttavaihdoksemme jälkeen.

        Itse asuin valuuttavaihdoksen aikaan ulkomailla, joten otti aikansa sopeutua siihen Suomeen takaisin muuton jälkeen. Joten edelleen joskus tulee hämmästeltyä joitakin hintoja (köyhä opiskelija kun tällä hetkellä olen pihin isän tytär :) - että jokin tuote on reilussa vuosikymmenessä kuusinkertaistanut hintansa.


      • ootte rakkaita
        hki74ja75 kirjoitti:

        SB12 peliin,Pömppömaha-Marjalla sama vika,ei auta kuin lääkärissä käynti.Sitä on turha piiloitella ja 2tunnin välein harjata hampaita.Vika on nielussa tai suolistossa!!!

        Kiitos taas tipe ja kumppanit.


    • syitä monia

      Pahaa hajua aiheuttaa:

      kuiva suu
      jotkut lääkkeet (lue haittavaikutukset lääkkeesi pakkauksesta)
      jotkut sairaudet
      kahvi
      tee
      colajuomat
      sokeri
      sokerijuomat
      nestemäiset maitotuotteet (aiheuttavat valkoista katetta kielen pinnalle ja kielen takaosaan, joka alkaa haisemaan pahalle)
      tupakka
      I-tyypin diabetes
      närästys (tähän auttaa ruokavalio)


      JUO VETTÄ (aikuinen ei tarvitse maitoa, vaan imeväinen ja vasikka)

      Huuhtele suusi vedellä ruuan jälkeen. Voit myös purskuttaa ruokasoodalla (marketin maustehyllystä) tai kookosöljyllä (marketin öljyhyllystä).


      Suun normaali hoito:

      Osta vaahtoamatonta hammastahnaa hyvin varustetusta marketista, apteekista tai ekokaupoista (mm. ruohonjuuri).
      ÄLÄ KÄYTÄ suuvettä
      Hampaat pestään ja hammasvälit puhdistetaan päivittäin ja käydään vuosittain suuhygienistillä ja ehkä jopa hammaslääkärissä, jos on reikiintyvää hammassorttia.
      Kieli puhdistetaan katteesta kielenkaapimella (myydään marketeissa parilla eurolla) ja harjaamalla hammasharjalla kieli hammaspesun yhteydessä.

      Muita syitä:
      nielurisat, joissa saattaa muhia krooninen tulehdus tai sitten niissä voi olla pahanhajuisia proppuja

      Jos vika on nielussa, niin korva-, nenä- kurkkulääkäri on oikea lekuri. Yleislääkärillä voi ensin käydä näyttämässä nieluaan, joka tarvittaessa laittaa lähetteen erikoislääkärille.

      • lääkäriin

        jatkuva pahanhajuinen hengitys ei ole tyypillisesti ruokasyyllä selitettävä, ja jos hampaat on pesty, niin tosiaan suoritan ensin käyntiä hammaslääkärillä. ientulehdus ja muut vastaavat aiheuttavat jatkuvaa pahanhajuista hengitystä hampaiden pesusta huolimatta. jos hammaslääkäri ei löydä ientulehdusta tai reikää hampaissa, on syytä alkaa varaamaan aika tk-lääkärilltä ja pyytää lähete sisätautilääkärille. syy voi olla sokeritauti (tav. nuoruusiän diabetes) tai joku muu umpieritystauti, esimerkiksi munuaisten tai maksan toiminnassa olevat ongelmat.

        ja asia on syytä sanoa asianosaiselle, koska henkilö ei tavallisesti itse aisti pahanhajuista hengitystä kovin helpolla.


      • Voiko reiät hampais
        lääkäriin kirjoitti:

        jatkuva pahanhajuinen hengitys ei ole tyypillisesti ruokasyyllä selitettävä, ja jos hampaat on pesty, niin tosiaan suoritan ensin käyntiä hammaslääkärillä. ientulehdus ja muut vastaavat aiheuttavat jatkuvaa pahanhajuista hengitystä hampaiden pesusta huolimatta. jos hammaslääkäri ei löydä ientulehdusta tai reikää hampaissa, on syytä alkaa varaamaan aika tk-lääkärilltä ja pyytää lähete sisätautilääkärille. syy voi olla sokeritauti (tav. nuoruusiän diabetes) tai joku muu umpieritystauti, esimerkiksi munuaisten tai maksan toiminnassa olevat ongelmat.

        ja asia on syytä sanoa asianosaiselle, koska henkilö ei tavallisesti itse aisti pahanhajuista hengitystä kovin helpolla.

        aiheuttaa pahanhajuista hengitystä? Itse pohdin tuota, kun joskus haistan itse hengitykseni olevan ei niin kovin freesiä, vaikka 2-3 kertaa hampaat harjaan päivässä kuivan suun hammastahnalla, ja illalla lankaan hampaiden välit. Eli huolto sikäli kunnossa. Suuvettä toisinaan olen myös käyttänyt. Mutta joku totesi juuri sen olevan huonosta tuossa yllä? Käyttämäni lääkkeet kuivattavat suuta, mutten usko sinällään sairauteni tai lääkkeiden käytön tuota epämukavaa epäfreesiyttä aiheuttavan - toisin kuin joku antoi jo noissa eka kommenteissa ymmärtää joidenkin sairauksein kohdalla asian olevan näin. No, sairauksiahan on kyllä monia..

        Mutta siis silminnähden voisi olla pari reikää hampaissa. Noloa, olen ollut hyvähampainen kautta vuosien ja eikä tarve jokavuotiselle hammaslääkäritsekkaukselle ole todellakaan kohdallani ollut. Viimevuosina karkkia tullut sytötyä siinä määrin, että en ihmettelisi.. vaikka olen taas vähentänyt.. mutta retkahdin makeisiin jokin vuosi sitten. Tosinaan maistuu. (Mut ihon kollageeni jos mikä tästä kärsii, käynyt jo selväksi, ja eihän tuo terveellistä ole muutenkaan. Ylipäätään henkisesti kuluttavat prosessit vaikuttavat tuohon kollageenituotantoon, tullut selväksi sekin - siinä syy "vanhentumiseeni" ;) )

        Sokeri pahasta, joo. Ymmärrettävää, voi aiheuttaa hajua. Kukaan ei kyllä koskaan ole kommentoinut tästä itselleni, joten en usko tämän olevan siinä määrin ongelma. Vähintään siskot perhepiirissä todellakin huomauttais jos näin olis; meillä on pokkaa tällaisissa. Mutta eipä sillä, yhdellä jos toisella joskus haistaa tuon hengityksen toisinaan. Se on yksilöllistä, ja kuten todettu, syyt voivat olla mitä moninaisimmat. Itse huolehdin perushygieniastani, mutta neuroottisesti puleeraavat tosiaan näissä hygieniajutuissa vielä asia erikseen. Ei oteta heidän kommentteja tässä keskustelussa niin vakavasti. :D


      • Juurihoidoksi jos
        Voiko reiät hampais kirjoitti:

        aiheuttaa pahanhajuista hengitystä? Itse pohdin tuota, kun joskus haistan itse hengitykseni olevan ei niin kovin freesiä, vaikka 2-3 kertaa hampaat harjaan päivässä kuivan suun hammastahnalla, ja illalla lankaan hampaiden välit. Eli huolto sikäli kunnossa. Suuvettä toisinaan olen myös käyttänyt. Mutta joku totesi juuri sen olevan huonosta tuossa yllä? Käyttämäni lääkkeet kuivattavat suuta, mutten usko sinällään sairauteni tai lääkkeiden käytön tuota epämukavaa epäfreesiyttä aiheuttavan - toisin kuin joku antoi jo noissa eka kommenteissa ymmärtää joidenkin sairauksein kohdalla asian olevan näin. No, sairauksiahan on kyllä monia..

        Mutta siis silminnähden voisi olla pari reikää hampaissa. Noloa, olen ollut hyvähampainen kautta vuosien ja eikä tarve jokavuotiselle hammaslääkäritsekkaukselle ole todellakaan kohdallani ollut. Viimevuosina karkkia tullut sytötyä siinä määrin, että en ihmettelisi.. vaikka olen taas vähentänyt.. mutta retkahdin makeisiin jokin vuosi sitten. Tosinaan maistuu. (Mut ihon kollageeni jos mikä tästä kärsii, käynyt jo selväksi, ja eihän tuo terveellistä ole muutenkaan. Ylipäätään henkisesti kuluttavat prosessit vaikuttavat tuohon kollageenituotantoon, tullut selväksi sekin - siinä syy "vanhentumiseeni" ;) )

        Sokeri pahasta, joo. Ymmärrettävää, voi aiheuttaa hajua. Kukaan ei kyllä koskaan ole kommentoinut tästä itselleni, joten en usko tämän olevan siinä määrin ongelma. Vähintään siskot perhepiirissä todellakin huomauttais jos näin olis; meillä on pokkaa tällaisissa. Mutta eipä sillä, yhdellä jos toisella joskus haistaa tuon hengityksen toisinaan. Se on yksilöllistä, ja kuten todettu, syyt voivat olla mitä moninaisimmat. Itse huolehdin perushygieniastani, mutta neuroottisesti puleeraavat tosiaan näissä hygieniajutuissa vielä asia erikseen. Ei oteta heidän kommentteja tässä keskustelussa niin vakavasti. :D

        hampaiden hoito menee, niin niin pahat reiät varmasti aiheuttavat jo hajuakin. Mutta mites on pienempien pintapuolisten reikien laita? - lisään kysymykseeni.

        Asiantuntijoita?


      • Vielä;
        Juurihoidoksi jos kirjoitti:

        hampaiden hoito menee, niin niin pahat reiät varmasti aiheuttavat jo hajuakin. Mutta mites on pienempien pintapuolisten reikien laita? - lisään kysymykseeni.

        Asiantuntijoita?

        kallista opiskelijalle hammaslääkärikäynnit. Kolehtia kiitos? ;)

        Terveysaseman hammashuollon nöyryytykseen en enää mene. Kerran täytyi avata suu vastaanottovirkailijalle. (:DDD) - totesi toimenpiteen kiirellisyyden Tästä on kylläkin jo yli 10 v aikaa.


      • Kovapalkkaista
        Vielä; kirjoitti:

        kallista opiskelijalle hammaslääkärikäynnit. Kolehtia kiitos? ;)

        Terveysaseman hammashuollon nöyryytykseen en enää mene. Kerran täytyi avata suu vastaanottovirkailijalle. (:DDD) - totesi toimenpiteen kiirellisyyden Tästä on kylläkin jo yli 10 v aikaa.

        Porukkaa tuolla terveysasemalla, kun vastaanottoapulainenkin on oikein hammaslääkäri. Entä jos takapuolessasi olisi ollut paise, olisitko näyttänyt senkin siinä tiskillä pyydettäessä.?.


      • Näyttäisitkö itse
        Kovapalkkaista kirjoitti:

        Porukkaa tuolla terveysasemalla, kun vastaanottoapulainenkin on oikein hammaslääkäri. Entä jos takapuolessasi olisi ollut paise, olisitko näyttänyt senkin siinä tiskillä pyydettäessä.?.

        omaa paisettas? idi**tti.


      • Suun avaaminen
        Näyttäisitkö itse kirjoitti:

        omaa paisettas? idi**tti.

        säästi sen saturaisen (tai useamman?), minkä olisin maksanut hammaslääkäristä yksityisellä.

        Onneksi nyt on GroupOn. Ei ku odottelemaan sopivaa tarjousta. Tai kolehdin kirstuun kilahdutusta. ;) Tilinroni voin antaa pyydettäessä. (:D)

        Hei Come On! Ei tämä ole niin vakavaa.


      • Kyllä Näyttäisin
        Suun avaaminen kirjoitti:

        säästi sen saturaisen (tai useamman?), minkä olisin maksanut hammaslääkäristä yksityisellä.

        Onneksi nyt on GroupOn. Ei ku odottelemaan sopivaa tarjousta. Tai kolehdin kirstuun kilahdutusta. ;) Tilinroni voin antaa pyydettäessä. (:D)

        Hei Come On! Ei tämä ole niin vakavaa.

        Näyttäisitkö itse omaa paisettas? idi**tti. Kyllä näyttäisin, mutta vasta sille lääkärille jolle asia kuuluu.


      • Jo on!
        Kyllä Näyttäisin kirjoitti:

        Näyttäisitkö itse omaa paisettas? idi**tti. Kyllä näyttäisin, mutta vasta sille lääkärille jolle asia kuuluu.

        kovaa koulukuntaa lääkärit, kun on paiselääkäritkin erikseen! :D lykkyä pyttyyn.


      • niin on
        Jo on! kirjoitti:

        kovaa koulukuntaa lääkärit, kun on paiselääkäritkin erikseen! :D lykkyä pyttyyn.

        Pyttyä vaan ittelles, onneksi on varaa käydä yksityisellä lääkäriasemalla, siellä on henkilökunta ja myös potilaat hieman fiksumpaa laatua


      • Intetäänkö? :)
        niin on kirjoitti:

        Pyttyä vaan ittelles, onneksi on varaa käydä yksityisellä lääkäriasemalla, siellä on henkilökunta ja myös potilaat hieman fiksumpaa laatua

        en jaksa alkaa, sen verran fiksu kun ,köhöm, oon. .D


      • Pytty.
        Intetäänkö? :) kirjoitti:

        en jaksa alkaa, sen verran fiksu kun ,köhöm, oon. .D

        Nostaa häntäänsä. Niinhän ne tuppaa usein tekemään "paremmissa piireissä".

        Mistä ihmeestä tuo huono itsetunto kumpuaa? - ihmettelen, kun tähän NIIN usein törmää.

        Fiksut näkevät kaikki tasavertaisina.


      • Niin.
        Pytty. kirjoitti:

        Nostaa häntäänsä. Niinhän ne tuppaa usein tekemään "paremmissa piireissä".

        Mistä ihmeestä tuo huono itsetunto kumpuaa? - ihmettelen, kun tähän NIIN usein törmää.

        Fiksut näkevät kaikki tasavertaisina.

        Rahalla tai "ilman", niillä mennään!


      • HEH HEH
        Niin. kirjoitti:

        Rahalla tai "ilman", niillä mennään!

        Noinhan ne omasta mielestään " fiksut " yleensä tekee, selittävät vaivansa vastaanottoapulaiselle eikä lääkärille. HEH HEH


      • Ylenkatsot
        HEH HEH kirjoitti:

        Noinhan ne omasta mielestään " fiksut " yleensä tekee, selittävät vaivansa vastaanottoapulaiselle eikä lääkärille. HEH HEH

        vastaanottovirkailijaa, alennat apulaiseksi. Kyllä terveysasemallekin kun menet, kerrot vaivasi siinä luukulla, mistä kyse. Siinä sitten mietitään, menetkö lääkärille vai riittääkö terveydenhoitajan pakeille pääsy.

        Näin se menee. Ihmisiä ollaan kaikki tyynni, ei auta pokkuroida. Ja kantapään kauttahan monet asiat ihminen elämässään oppii, itse kukin, eikö niin?

        Jokaisella on oppimisen varaa jossakin -


      • Tradenomi AMK
        Ylenkatsot kirjoitti:

        vastaanottovirkailijaa, alennat apulaiseksi. Kyllä terveysasemallekin kun menet, kerrot vaivasi siinä luukulla, mistä kyse. Siinä sitten mietitään, menetkö lääkärille vai riittääkö terveydenhoitajan pakeille pääsy.

        Näin se menee. Ihmisiä ollaan kaikki tyynni, ei auta pokkuroida. Ja kantapään kauttahan monet asiat ihminen elämässään oppii, itse kukin, eikö niin?

        Jokaisella on oppimisen varaa jossakin -

        Parempi olisi olla kommentoimatta noihin trolleihin. Näitä viestejä ilmestyy joka ketjuun eivätkä ne liity keskusteltavaan aiheeseen mitenkään.


      • Miten tradenomi
        Tradenomi AMK kirjoitti:

        Parempi olisi olla kommentoimatta noihin trolleihin. Näitä viestejä ilmestyy joka ketjuun eivätkä ne liity keskusteltavaan aiheeseen mitenkään.

        AMK liittyy tähän? :D En tyhmä suinkaan ole, itse asiassa opiskelen myös AMK.tutkintoa, eikä siinä ole mitään ihmeellistä.(:DD) - eikä se mitenkään liity tähän. Ihme asetelmia, millä ihmiset tulee tänne mitäkin ihmettelemään / neuvomaan / pätemään - (Mitä viimeistä itse olen aina inhonnut. Kiva heittäytyä "tyhmäksi" tällaisille. :DD)

        Trolli tai ei, mut tässä puhuttiin kyllä ihan aiheesta; hammashuolto (liippaa lähelle pahanhajuista hengitystä; keskustelun teemaa), ja tuo "tradenomia" puolestaan ei liity asiaan millään tavalla. Tuosta ei saa aiheeseen auktoriteettiä sitten millään! Sorge, ystäväiseni!

        Älä ota itse liian vakavasti. tv. "humanisti"


      • .okaro.
        Miten tradenomi kirjoitti:

        AMK liittyy tähän? :D En tyhmä suinkaan ole, itse asiassa opiskelen myös AMK.tutkintoa, eikä siinä ole mitään ihmeellistä.(:DD) - eikä se mitenkään liity tähän. Ihme asetelmia, millä ihmiset tulee tänne mitäkin ihmettelemään / neuvomaan / pätemään - (Mitä viimeistä itse olen aina inhonnut. Kiva heittäytyä "tyhmäksi" tällaisille. :DD)

        Trolli tai ei, mut tässä puhuttiin kyllä ihan aiheesta; hammashuolto (liippaa lähelle pahanhajuista hengitystä; keskustelun teemaa), ja tuo "tradenomia" puolestaan ei liity asiaan millään tavalla. Tuosta ei saa aiheeseen auktoriteettiä sitten millään! Sorge, ystäväiseni!

        Älä ota itse liian vakavasti. tv. "humanisti"

        tradenomeja koulutetaan liikaa, sillä huomattava määrä valmistuneista sijoittuu koulutusta vastaamattomiin tehtäviin tai ei työllisty lainkaan. Vuonna 2014 tradenomit olivat toiseksi suurin ryhmä Akavan työttömyystilastoissa. Kokonaisuutta tarkastellessa tradenomimiesten ja -naisten välillä on selvä ero sekä asemassa että palkkauksessa. Naistradenomeista vain 38 prosenttia sijoittuu esimies- ja asiantuntijatehtäviin, kun miesten vastaava luku on jopa 70 prosenttia.


      • Tässä asiassa
        .okaro. kirjoitti:

        tradenomeja koulutetaan liikaa, sillä huomattava määrä valmistuneista sijoittuu koulutusta vastaamattomiin tehtäviin tai ei työllisty lainkaan. Vuonna 2014 tradenomit olivat toiseksi suurin ryhmä Akavan työttömyystilastoissa. Kokonaisuutta tarkastellessa tradenomimiesten ja -naisten välillä on selvä ero sekä asemassa että palkkauksessa. Naistradenomeista vain 38 prosenttia sijoittuu esimies- ja asiantuntijatehtäviin, kun miesten vastaava luku on jopa 70 prosenttia.

        näkisin tradenomia pätevämmäksi auktoriteetiksi vaikkapa hampaiden hoitoon suuntautuneen lähihoitajan, joka on työskennellyt pitkään hammaslääkärin työparina. Suuhygienististä tai itse hammaslääkäristä nyt puhumattakaan.

        Näin on näreet.


      • ----------------
        Tässä asiassa kirjoitti:

        näkisin tradenomia pätevämmäksi auktoriteetiksi vaikkapa hampaiden hoitoon suuntautuneen lähihoitajan, joka on työskennellyt pitkään hammaslääkärin työparina. Suuhygienististä tai itse hammaslääkäristä nyt puhumattakaan.

        Näin on näreet.

        Työntäkää löylykauha perceeseen


    • entinen hajuhaitta

      Ota rohkeasti asia esille.

      Minulla haisi hengitys yli 20 vuotta, kun kukaan ei kehdannut kertoa.

      Tosi noloa nyt jälkeenpäin, että haisin pahalle.

      Ties kuinka monta suhdetta sen takia mennyt pilalle, kun haisen pahalle.

      Minulla syitä oli monia

      kuiva suu
      tupakka
      maitotuotteet
      nielurisat

      Lopulta sain kaikki hoidettua ja en ole enään haissut.

      Mutta todellakin olisin halunnut hoitaa hajun jo teininä pois.

      • Jeeep

        Jos rakastat ja kunnioitat kumppaniasi (tai muuta läheistäsi) sekä aidosti välität hänestä, kerrot asian rohkeasti, suoraan ja rehellisesti. Mitäs kaikkea muuta jätät kertomatta? ;) Jokainen varmasti arvostaa rohkeutta ja rehellisyyttä, vaikka toki joskus totuus saattaa hieman sattua, mutta rehellisyys kannattaa aina, silläkin uhalla, että kumppani "ei kestä kuulla". (pelko ei ole totta, vaan yleensä turha oletus/luulo) Mutta kuitenkin arvostaa rehellisyyttä? ;)

        Tämä pätee lähes kaikkiin muihinkin asioihin, mutta pysytään nyt tässä hammasaiheessa. :)


    • Hammaslangan käyttö ennen nukkumaanmenoa, ja salainen vinkkini: yöksi teelusikallinen koivusokeria suuhun.

    • ön häjyjä

      kyl sitä häistä vöi jös hälyää

      • ölkhgf

        Takaa!


    • donna pieru

      Hajuhaitta. Joskus se vain on niin että vaikka tekisi mitä puunaisi, kuuraisi, pesisi hampaat jne. niin jotkut ja (jopa kaikki) haisevat jonkun verran. Ihmiset haisevat, kestä se.

      Pahinta mitä kukaan voi toiselle tehdä on nolata toinen julkisesti huutamalla "hyi sä haiset".

      • minä haisen

        kurkku/nielu /korva polille ei pääse noin vain. Itse olen tälläinen hajuhaitta ja jos käyt lääkärissä ja sanot että haiset, saat vaan möllistelyä ja ulos ovesta. Ehkä vinkin hygieniasta. No jopa, enpä tuota tiennytkään.

        Teen kaiken mitä voin. Mutta sisälle en aio jäädä, kuljen siis vierellänne haisemassa.
        what can i do?


      • miemie
        minä haisen kirjoitti:

        kurkku/nielu /korva polille ei pääse noin vain. Itse olen tälläinen hajuhaitta ja jos käyt lääkärissä ja sanot että haiset, saat vaan möllistelyä ja ulos ovesta. Ehkä vinkin hygieniasta. No jopa, enpä tuota tiennytkään.

        Teen kaiken mitä voin. Mutta sisälle en aio jäädä, kuljen siis vierellänne haisemassa.
        what can i do?

        Itse kävin pari kertaa tk:ssa ja lopulta lähetteen polille kun asiaa ruinasin. Siellä ylimalkaisesti vain todettiin,ettei tässä ole syytä mitään tehdä. Yksityiseltä puolelta löytyi lopulta apu ja räjähtämäisillään olevat nielurisat leikattiin. ei ollut mitään syytä tehdä ei..


    • hammaspeikko1

      No...sitä saa mitä tilaa...tutustu ensin suhteen alussa äläkä valita lopussa...

    • Näin on marjat

      Ehkä vain ette sovi yhteen. Jos kemiat todella ovat kunnossa, toisen paha haju ei harmita tai haittaa.

      Haju on yksi tapa erottaa ihmisjoukosta se oikea.

      • venttipantti

        Älä sotke tähän feromoneja.

        Aloittajan naisystävällä ilmeisesti hammaslääkäripelko. Se poistuu kun tilaa ajan sellaiselle hampolääkärille joka on erikoistunut pelkääviin potilaisiin. Hän hoitaa homman ja loppu hyvin.
        Elikkä sanoo vaan että tilataampa ajat tarkastukseen. Ja jos nainen siis panee hanttiin terkastuskäynnille selittää että on nukutuksessakin mahista tehdä hammashoitoja.. hopi hopi askel kerrallaan.
        Kuinkahan monta eroa on tullut pelkästään tämän asian vuoksi. Ei haiseva suu ole harvinaisuus ellei nyt ihan rotukaan.


      • Sigmund 2

        nim.Näin on marjat. Hajuilla on useissa tutkimuksissa todettu olevan suuri merkitys. Ota selvää onko naisesi lesbo ja sukulaisten ja työtoverien takia seurustelee kanssasi.

        Hajuilla on parisuhteessa myös luonnossa suuri merkitys. Tuo hajuongelma viittaa siihen, että hän unelmoi isokokoisesta lesbosta


    • Oletko yrittänyt tarjota naisystävällesi tikkareita tai muita namuja? Myös valkosipulipitoista ruokaa ja limuja kannattaa kokeilla.

    • nirppanokat

      hammaslääkärit ym lääkärit käyty. silti joskus on ihmisiä jotka haisevat silti. Kestäkää se , jokainen ihminen haisee joskus.

      Mitä he voivat tehdä, jos kaikki on jo tehty mitä voitu? ehkä he tietävät jo asian itsekin.

    • henki,henki

      oliskohan hänen ruuassa jotain kummallista, hajut löyhkät tulee vatsasta ylös ja sun hajuaistiin, ehkä hän syö jotain, mitä hänen vatsa ei sulata? Hän itse ehkä tykkää jostain mausteista, ruuasta ja se nnyt jotenkin sieltä lykkii kurkun kautta ulos, hengitysilmastoon. tehkääpä kimpassa vähämausteisia sapuskoita, puurot on hyviä vaikk ne etottaa lapsuusajan jälkeen, ja noin nokatusten, kyllä voinet asian ottaa esille! Niin oon tehnyt minäki, en kauaa seurustellu ku poikaystävän hammaskaluston otin esiin! Suhteet sen ku parani?

    • liedon jätepojat

      lakkaa se pyllyyn naiminen ja senjälkeen suihin antaminen, jos senkinjälkeen vielä henki haisee, niin kerro sama ohje postinjakajalle.
      koita kestää , kyllä se siitä.

      • bakteeripesä

        Pitääkö sitä olla niin homoa, että ei halua naida kuin pyllyyn. Turha sitä ykköstä on säästää ei se mihinkään kulu. Ai niin se haju mistä aukosta se tulee . Vie pesulle se


    • Varmaan karppaaja joka haisee ketoosissa aivan hirveelle.

    • 7777777777777777777

      Hammaslääkäriin vaan tarkastukseen ja poistamaan pahan hajuinen plakki ensihätään. Jos naisystäväsi on suht nuori niin voi olla, että viisaudenhampaat yrittää tulla esille ja uuden hampaan ja vanhan ikenen alle on joutunut moskaa mikä on alkanut vähän niin kuin mätänemään..

      Jos et kehtaa sanoa kaikkea ääneen niin osta hänelle kunnollinen sähköhammasharja, se auttaa parhaiten pitämään plakkiakin poissa.

    • pieni vihje

      Syy voi piileä myös siinä, että on liian kauan syömättä jolloin henki alkaa haisemaan. Täällä on mainittu ne asiat jotka saavat hengityksen haisemaan eli tupakka, maito, valkosipuli jne. Hampaiden välit tulee putsata hammaslangalla päivittäin harjauksen lisäksi. Hedelmät poistavat pahan hajuista hengitystä. Jos mikään ei auta, kannattaa käydä lääkärillä.

    • auttaja1

      Hei.
      Työskentelen itse hammaslääkärinä. Vastaanotollani käy ajoittain asiakkaat hakemassa apua pahanhajuiseen hengitykseen. Lähestulkoon aina syynä on hammaskivi tai katteinen kieli, etenkin kielen takaosa.

      Jos siis haluaisit jotenkin saada nämä hoidettua puolisoltasi loukkaamatta häntä. Joskus pariskunnat varaavat peräkkäiset ajat tarkastuksille. Suosittelenkin sinua ehdottamaan puolisollesi että "eiköhän varattaisi molemmille ajat hammaslääkärin tarkastusta varten". Hammaslääkäri todennäköisesti tarkastuksen jälkeen passittaa puolisosi suuhygienistille, joka poistaa hammaskiven ja antaa puhdistusopetusta myös kielen putsaamiseen. Tuskin on sen kummemmasta asiasta kyse.

      Tsemppiä!

      • Diipadaapuli

        Itse luulin, että proput ovat iso syy ongelmiin?


    • haisevat

      Ei haju lähde hammasharjalla , jos ei ole lähtenyt aiemminkaan. Mainitse asiasta, kahden kesken nätisti, loukkaamatta (ja kyllä loukkaat kuitenkin) mutta voi olla myös niin että syytä haisemiseen ei löydy. sitten joko ero tai jatkatte ja kestät hajut.

    • jugimaster

      saispa etes pahalle haisevaa naista

      • puhdasmielinen

        Re-pe-sin !
        Taisi tulla syrämmen pohjalta.
        Toivottavasti saat edes sitä, sinä.


      • LUMPUN JAKAJA

        Naisia sulle ei nyt tässä jaossa valittetavasti riittänyt! Miten olis tuo haju se jäi ylimääräiseksi! OTATKO SEN?


    • apuako?

      on pakko ottaa puheeksi asia..niinkuin moni laittanut listan yleisimmistä ongelman aiheuttajista, voi olla kyse siitä. Joku myös mainitsi esim.diabeetteksen, nimenomaan voi olla sairaus siksi kissa pöydälle ja ratkaisua hakemaan. Teille kaikille ketkä nirppikseksi haukuitte tiedoksi eräänlainen imelä haju joka ei edes kaikkia häiritsisi (eli leimataan nirppanokaksi kun häiritsee) johtuu suurella todennäköisyydellä jonkun elimen vajaa toiminnasta (nyt en muista minkä) joten eikö ole parempi katsoa kun katua vaikka sit oiski "hienohelma tms"

      • ruoste ss

        ...minkä elimen vajaatoiminnasta?


      • insuliinin puutos
        ruoste ss kirjoitti:

        ...minkä elimen vajaatoiminnasta?

        haiman


    • bibbix

      Ensin normi pesu hammastahnalla sooda lisätään joukkoon pyydä häntä sekoittamaan ruokasoodaaa puoli 1.ml joka sekoitetaan pieneen määrään vettä esim.1.mi (Ei raakaa soodaa suoraan suuhun!)
      Soodaa ei kannata hankailla liikaa mieluten purskuttelu.
      Kieli on syytä hankailla hyvin.

    • Plakaatti

      Jo on kummaa etteivät (oletettavasti) aikuiset ihmiset pysty puhumaan toisilleen suoraan edes tällaisesta jutusta. Oletan että harrastatte seksiä, joten luulisi olevan rohkeutta puhumiseenkin. Jos suhde kaatuu tällaiseen asiaan niin joutaa silloin mennäkin.

      • reinonen

        Harrasta siinä sitten seksiä, kun nainen päästelee jatkuvasti. Olemme kihloissa ja onnellisia, mutta toi piereskely arvelluttaa. Nukkumaan käydessä laskee kunnon plöräykset ja vetää peiton korvillemme, ettei haju karkaa, kuten hän nauraen sanoo. Otanko eron, vai mitä teen. Itse en päästele julkisesti.


    • ennenminäkinhaisin

      pitää juoda sitruunamehua! osta kaupasta sitruunoita ja puristele niistä mehut lasiin ja vähän vettä joukkoo, auttaa!!!!

    • hurdurr

      https://www.google.fi/search?q=tonsil stones&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=wp22VLWGIuGaygPG24Io

      Tämä on aika yleinen vaiva tai riesa. Itselläni on, naisellani on ja tiedän muitakin. Tiedän hyvin mille ne haisee (mädälle kalalle tms) mutta ei meillä yleensä niin pahasti ettei voisi suudella. Ja ovat netin videoihin ja kuviin verrattuna hyvin pieniä. Kerran taksikuski hais niin pahalle että tulvi takapenkille aina kun avas suun.

      Noita pystyy ite aika hyvin tökkimään pois. Suu auki ja kieli ulos niin näkyy hyvin. Netissä on paljon keskustelua. Hammaslääkäri kerran sanoi että vedellä kurlaus auttais huuhtelemaan mutta laiskana on jääny tämä toteamatta.

    • haiseva maailmani

      Aloitin karppauksen ja laihtumisen myötä alkoi hengitys haisemaan. Se tasaantui sitten. Monesti kyllä syy on hampaissa. Ex ukko haisi kamalalle, mut ei välittänyt mennä hammaslääkäriin. Dokasi paljon ja poltti paljon. Hampaat pesi kun oli selvinpäin, siis pesi kerran kolmessa viikossa! Eipähän aikaakaan kun olikin ex.

    • ei hävetä enää

      Minulla oli vuotava paikka ja kun oli juuressa tulehdus se teki pahan hajun. Nyt rakkaalle vaikka pakon uhalla kerrot asian ja varaatte ajan hammaslääkäriin. Minulla oli ongelma joka tuli vasta sillä ortokuvalla esiin. siis kuvataan leukaluu ja juuret näkyy siinä kokonaan eikä vain postimerkki kuvausta hammaslääkärillä. Saattaa selvitä näin tai on sitten mahan puolella tuo ongelma. Jos rakastat olet rehellinen.

    • nainen8

      Asiasta pitää voida sanoa suoraan. Ei ole mahdollista olla loukkaamatta. Netistä löytää tietoa googlaamalla miten asia hoidetaan.

    • Yksi havainto

      Erityisesti jos syön naudanlihaa, niin muutamassa hammasvälissä on tätä hajua. Sen huomaa, kun hammastikulla rassaa välit ja vähän nuuhkaisee kunkin välin jälkeen. Sen kummempia tulehduksia ei ole, mutta lihan pienet jäännökset ilmeisesti alkavat hajota aika nopeasti tietyssä hammasvälissä.

    • Kielen asialla

      MUISTAKAA IHMISET PESTÄ HAMPAIDEN LISÄKSI MYÖS KIELI!! Hampaiden pesun tarkkuudella on turha rehvastella jos se jää. Kieli on se mihin bakteerit pahiten tarttuvat ja koska pinta-ala on iso ja röhmyinen niin hajut pääsevät kunnolla muhimaan eikä lähde mihinkään ilman kunnon puhdistusta! Itse teen niin että hampaiden pesun päätteeksi harjaan kielen perusteellisesti, huuhtelen, hammasharjan toisella puolella olevalla kielen puhdistusosalla (voi ostaa myös erillisenä) vedän takaosasta mahdollisimman perältä eteenpäin osio kerrallaan, huuhtelen, huuhtelen myös harjan vetojen välissä, jos kieli näyttää hitusenkaan valkoiselta mistään kohtaa niin harjaan ja vetelen uudestaan. Kielen pinnalta lähtevä paksu räkämäinen sylki on paksua koska bakteerit jänkistävät sen heti. Siitäkin tietää että kieli on oikeasti puhdas kun huuhtelun jälkeen vetää puhdistajalla niin kielestä ei lähde juuri mitään ja se vähänenkään sylki ei ole paksua vaan normaalia, lähinnä huuhtelusta pintaan jäänyttä vettä. Kuiviltaan kielen puhdistusta on turha yrittää. Kakomisrefleksi voi tuoda haastetta kielen pesuun mutta minäkään en anna sen häiritä, jaksaa vain harjata niin siihen tottuu jonkin ajan päästä ja sitten ei tarvitse pelätä oksentavansa vaikka kakoisi koko ajan.
      SUU EI OLE PUHDAS EIKÄ KENENKÄÄN HENGITYS RAIKAS JOS JÄTTÄÄ KIELEN PESEMÄTTÄ!!!
      KAKOMINEN, VAIKEUS TAI ÄLLÖTYS OVAT LAPSELLISIA JA HUONOJA TEKOSYITÄ, MOISET SELITTELIJÄT KASVAKAA AIKUISIKSI KAIKKEEN TOTTUU NIIN EI MUUTA KO OPETTELEMAAN!!!
      En tiedä kysyjän hellun hampaiden pesun tarkkuudesta mutta jos kieli jää pesemättä niin ennen kalliin hammaslääkärin varaamista suosittelen kielen muistamista.
      Minulla oli sama "ongelma" nykyisen poikaystäväni kanssa, eli ymmärrän kysyjää kyllä täysin. Ei onnistunut minullakaan pastillien ja purukumien tarjoilu x) Hänellä ei ole maailman paras itsetunto, kannustukestani huolimatta, joten vihjailu piti hoitaa todella varovasti ja harvoin, nyt vuosi "ongelman" alkamisesta hän huomaa joskus itsekkin kun voisi taas pestä hampaat ja ei enää loukkaannu jos mainitsen hajusta, joskus jopa voin pyytää häntä hampskupesulle ja hän tekee sen mielellään.

      KYSYJÄ!
      Toimivaksi todettu keino:
      Jos huomaat että oma henkesi haisee niin sano ääneen vaikka vähän teatraalisesti ja vitsikkäästi että 'ohhoh, mitenkäs minulla nyt näin tuoksahtaa, taidanpas käydä pesemässä ettei sinun tarvi tätä haistella', sanot tätä silloin tällöin niin tyttöystäväkin alkaa "makustelemaan" omaakin hengitystään ja homma alkaa ratkeamaan. Ja jos hän ikinä itse mainitsee että henkensä tuoksahtaa niin älä mene sanomaan että 'ei haise ollenkaan' vaan sanot ystävällisesti että vaikka että 'no kyllä se vähän döfää'. Jos suoraan möläyttää että 'sinä haiset pahalle' niin siitä voi loukkaantua verisestikkin. Joku alkaa nyt kätisemään että 'parisuhteessa pitää aina olla rehellinen blaa blaa', niin pitää mutta ihmisen pitää myös tietää milloin pitää olla hienotunteinen.

      Ja jos ongelma onkin se kielen pesun jättäminen niin osta puhdistajat teille molemmille ja sanot vaikka että olet kuullut että ne on niin mahtavia ettet voinut vastustaa kiusausta kun näit ne kaupan hyllyssä, voitte yhdessä alkaa käyttämään niitä, ah kuinka romanttistakin x)

    • --I--

      Vieras asia mulle. Joskus aamulla naisella haisee, mutta hampaiden pesulla menee ohi. Ja omaa kultaani suukottelen mielelläni vielä vuosienkin jälkeen

    • PALLEATYRÄRISAT

      Oletteko ihmiset nuin tolloja paha hengityshaju tulee syvemmältä kuin itse suusta , hampaat täytyy olla tosi lahot ja mustat reikiintyneet joihin ruoka koteloituu. Palleatyrä on yksi vaiva jolle ei juuri muuta voi kun leikkauksella sitten on nielurisat jotka ovat lähes aina tulehustilassa niissä olevine onkaloineen minne ruoka jää ja mädäntyy. Itsellä kokemusta risoista välillä tulee inhottavia valkoisia paakkuloita suuhun ja ajatella mille haisee ja maistuu.. NÄMÄ VAIVAT ON HOIDETTU JO NUORUUDESSA EIKÄ OLE SEN KOOMMIN OLLUT HAJUHAITTOJA.

      • kärtty vm61

        Tässä nyt tuli kaikkia syitä lueteltuja..mutta minun hhaisevat hengityksen syy on että kun kunnan hampulääkäriin on jonot ja työtön ei ole varaa mennä yksityiselle..jotku taas alkaa huutaa et on teko syy..minä olen nainen ja henki haisee muttei oo mun syy vaan ehkä tulevaisuudessa on varaa mennä hampulääkäriin..minua ei kiinnosta edes suutwluhetket kenenkään kanssa...


    • kjkjkjkj

      ostat kotiin hammaslankaa.. si ite telkkaa katellessa sil hampaienvälejäs.. kaut rantain häl, käytätkö..?

      se paha haju 99% tulee bakteereist, jotka hampaienväleihi jää(ei saa harjaamalla pois)

    • Juomanlatkija

      Savon Viinaa mainostettiin joskus (satakunta vuotta sitten?) mainoslauseella ”Savon Wiina raikastaa hengityksen ja matkaansaattaa hövelin käytöksen.”

      Savon Viina tuli uudelleen markkinoille parikymmentä vuotta sitten, mutta on ehtinyt poistua uudelleen Alkon listoilta.

      Voit toki kokeilla korvaavia tuotteita. Ellei hengityksen haju tokene, niin höveliä käytöstä sopinee ainakin odottaa. Tavoittelemisen väärti asia sekin!

    • legalzedwriter.

      Muna suuhun tulpaksi.

    • Kyllä naisen suun

      tulee olla puhdas kun ottaa suihin, peniksen puhtaudella ei niin väliä. Ja mieluiten myös peppureikä on pesty ennen anaaliyhdyntää. Itse käsken naisen aina suihkuun ennen näitä toimenpiteitä.

    • Torpan Heikki

      Hai mitäpä poika vesittelet sillä hajustansa ne sijatkin tunnetaan.

    • Käytä hammaslankaa ja käy lääkärissä! Henkesi haisee niin pahalle, että olen huolissani sinusta.
      Sano suoraan.
      Itteä vituttas erota sen takia, että jätkä ei uskalla sanoa ;)

    • aistinenx

      muijjalla oli sama juttu, sitten siitä juteteltiin ja tehtiin diagnosi, syy löytyi nenästä, sitten nenän onteliotten huuhtelu ja homma hoitui, ei tuoksu nokka enää ja sillä sipuli!

    • goony1

      Jätä se sika!

    • Hyvä apu

      Käyttääkö hän hammaslankaa? Usein hampaiden välit jää huonommalle pesulle jos hammaslankaa ei käytä säännöllisesti. Joka viikko vähintäänkin kerran pitäisi käyttää hammasväleihin lankaa ja pestä sen jälkeen hampaat tahnalla. Näin suusta tulee raikas. Purkat ja mynthonit ei asiaa korjaa, peittää vaan hetkeksi hajua.
      Lisäksi apteekit ja kaupat tarjoaa hyviä suuvesiä. Osta itsellesi ja tarjoa kokeilun vuoksi tyttöystävällesikin kehuen tuotetta.

    • sano sille,

      että sinä saatana haiset paskalle

    • täh

      aina voi olla hengittämättä

    • Yök

      Mammas ei syö.Kuonaaineet ne haisee.

    • faktattaa

      Pitää tupakoida, se tuhoaa pahat hajut hengityksestä. Ja varma on näin.

    • Ryyppy vai ryppy?

      Etpä kerro polttaako hän tupakkaa!? Tupankanpolttajan hengitys on kammottavan ja kuvottavan hajuinen - ota ero jos polttaa eikä lopeta, sillä tupakoivan hengitys tulee vain pahenemaan vuosien myötä ja saa aikaan suun ympärille noita näkyviä ryppyjä.

    • 19+1

      Tapailin kerran hetken muuten mukavaa ja asiallisen oloista naista mutta hänen hengityksensä haisi myös. Valitettavasti juuri tuon takia en halunnut enään jatkaa tapailua koska asia ei muuttunut muutamassa viikossa miksikään.

    • Kultahammas

      Pistä daami hammaslääkäriin ja opeta hoitamaan hampaat, myös hammasvälien puhdistus. Kunnollinen hampaiden harjaus kaksi kertaa päivässä ja hammaslankaa taikka Pirkka-hammastikut (ovat parhaita ja halpoja) hammasvälien puhdistukseen, riittää yleensä pahanhajuiseen hengitykseen.

    • Ole armollinen!!!

      "Tunne Jeesuksen Isä ja Jumala ja Pyhä Henki"! ja tee sen mukaan mitä yksi Herra ja Jumala sinua kehottaa! Ei mitään muuta tarvita. Kerro myös ystävällesi Jumalastasi, jottei jää oman itsensä yrityksiin!

    • not anymore yak!

      Ehkä naisten kannattaa todellakin lopettaa tuo suihin ottaminen. Muutenkin ihan tautista hommaa.

    • YKS MAHOLLINEN SYY ON TAKAHAMPAIDEN AHTAASSA VÄLISSÄ MÄTÄNEVÄT RUUAN TÄHTEET JA OSIN TUOSTA MÄDÄNNÄISYYDESTA SEURANNUT JATKUVA TULEHDUS HAMMASVÄLISSÄ YNNÄ IKENISSÄ.

      HAMMASLEKURILLE KIPIN KAPIN!
      MOISTA VAIVAA ITSE HOIDAN LEVEÄLLÄ HAMMASLANGALLA, MIHI OON VALUTTANNA PARJ PISAROO VADEMECUMIA.
      VÄLIIN RASSAAN TUOTA HAMMASVALIÄ KAHDENPUOLEN HIENOHARJAKSISELLA HAMMASHARJALLA, MIHIN OON VALUTTANNA VADEMECUMIA.
      kmikko tammerforssin nuapurist

    • 12121212

      Voithan kysyä.Oletko pessyt hampaat.Kun suusi maistuu erikoiselle hajulle.

    • dentist

      Jos ei käytä hammaslankaa vähintään kolmen päivän välein niin suu taatusti haisee. Hammaslääkärini sanoi tämän.

      Sitten on muitakin ruuansulatuksellisia syitä ja helicobakteereita joita voi tutkituttaa.
      Sinun on pakko puhua suoraan tytölle.

    • ihan mahottomasti

      MÄÄ TYKKÄÄN HAJUISTA.

      • öökkk

        haju voi tulla myös nenäontelosta, halitoosi


    • dieettiy

      Jos hän ei saa tarpeeksi ravintoaineita, vitamiineja tms, niin hengitys voi haista. Itselläni alkaa aina haista jos olen kitudieetillä.

    • anna-stiina1

      Pahanhajuinen hengitys johtuu joko ientulehduksesta, nielurisoista tai suolistosta eli se paksu kate kielen takaosassa varsinkin. Sitä katetta ei saa harjaamalla pois, koska se kertoo sisäisestä tilasta elimistössä. Maitotaloustuotteet ja liiallinen sokerin saanti ovat huono juttu.
      Parempi on sanoa kumppanille, että hänen henkensä haisee, ei se suhde siihen lopu. Työkaverille on pahempi mennä sanomaan, että henki haisee, tai hiki haisee,yms.

    • jymypekka

      se haju voi tulla aivoista ,usein aivot sijaitsevat samassa päässä missä suukin on.
      jos aivot on likaiset suosittelen aivopesua ,se voi auttaa.
      likainen mielikuvitus saastuttaa aivot ja sitten on mieli ku vitusta.
      vitutustahan semmosesta tulee jos haisee ,varsinkin jos haisee pahalle.
      jos hyvälle haisee niin ei se niinpal haittaa.
      kuitenkin suotavaa olis ruveta kuitudieetille .... vaikka esin lasikuitu dieetille ja paljon pitää syödä vitamiineja nikotiineja kofeiineja ja kokaiineja ja silleen.
      puhtaat hampaat ja rakas suu niin hammaspeikko lannistuu ... juu juu.
      ja sitten vielä , eikun sapelia mekkoon .

    • Todella pahaa hajua suuhun voi aiheuttaa esim. nielurisoissa olevat valkoiset "proput". Joillekin tulee näitä säännöllisin väliajoin. Niitä voi yrittää varovasti irrottaa. En tiedä onko näihin mitään muuta keinoa, jos niitä on paljon, ja haiseivat kovasti, kuin nielurisojen poistaminen. Hampaistakin voi tulla hajua, varsinkin jos ei puhdista hammasvälejä kunnolla, vaikka muuten harjaisi.

      Nämä proput ovat kyllä oikein paha ongelma, jos niitä on paljon.

    • Ohjus

      Ota asia puheeks äläkä paisuttele sitä miettimällä lian pitkään.
      Eka vastaus oikeen hyvä.

    • Ällötyskessuhaju

      Minuakin ärsyttää suukotella enkä suukottelekaan ko eukko polttaa ja minä en. Inhottava haju ja maku. yök. -ja sanon kyl suoraa jos yrittää tulla liian likelle silloiko on just käyny savuilla et voit pysyy vähäaikaa kauempan. Eikä tuo siitä ole suuttunut. On ymmärtäny antaa olla tai sit tajunnu mennä pesee hampaat.

    • Lenny..

      Jep, tuttu tunne. Itsellä ollut useammin tuollainen seuralainen ja ei ole ollut minulla pokkaa sanoa, olen pikkuhioljaa lopettanut suhteet. Miksi sitä toisen mieltä pahoittaa kun tietää,e ttä ei hänen kanssaan loppuelämäänsä aio viettää. Varmasti löytää vielä miehen joka rakastuu niin palavasti, että on munaa ottaa asia puheeksi.

    • SuOrApUhEiNeN

      Pitäis löytyä keino miten kertoa hänelle..... voi juma... miltä kuulostaa sellanen keino ku sanoa suoraan...?? Ei oikeesti vois tyhmemmäks nää keskusteluaiheet mennä.... En ymmärrä miks näin pienestä pitää niuhottaa koko kansalle eikä vaan puhua suoraan oman kumppanin kanssa... Kokeile suorapuhetta, samaa minäkin ja nainen edelleen rinnalla, ku jotkuthan arvostaa suorapuhetta... Kas kun et pyydä äitiä mainitsemaan asiasta kumppanillesi.... voi V***u sentään...

    • Diplomatiaa

      Tosikertomus työpaikalta:
      Tämä sattui vuosia sitten.
      Miespuolinen työkaveri alkoi jostakin syystä haisemaan selvälle hielle, päivästä toiseen.
      Mietimme porukalla, että miten asia tulisi hoitaa niin, ettei se loukkaa häntä.
      Lopulta keksimme. Ja yksi - diplomaattisin ohjein varustettuna - lähti hänen vaimonsa luokse. Ja seuraavana aamuna saimme jälleen suihkunraikkaan miehen keskellemme :)

    • hammaspeikko1
    • ÄläHaistele

      Idiootti.

    • Itse olisin iloinen

      Tuohan on hieno juttu! Voit panna muijaas suuhun ja kuvitella et vedät sitä hanuriin =D

    • keliakia?

      Aiheuttaako keliakia pahaa hajua? Mun ystävätär on keliaakikko eikä myöskään kestä laktoosia yhtään ja on monia ruoka-allergioita. Ja henki haisee pahalta. Hampaiden pesukaan ei paljoa auta, on sähköhammasharjaa ja hammaslankaintakin.

      En voi suukotella, korkeintaan suostun pussaamaan. Sekstaillessa haistan myös ha joskus vie fiilistä, joten asennot sen mukaan, että kasvot kauempana...

    • apina68

      http://www.tohtori.fi/?page=3177789&id=0919814 luepa tuo, itselläni on joskus ollut noita proppuja. voisit kysäistä naiseltasi, onko hänellä ollut paljon nielutulehduksia tai vastaavaa.. haju on inhottava ja ehkä haluaisin omalla kohdalla että joku läheinen ystävä siitä sanoisi, lempeästi.

    • Hampaiden välin haju

      Minulle on nuorempana sanottu haisevasta hengityksestä. Sanoja oli silloinen poikaystävä. Hampaat harjasin aamuin illoin ja ihmettelin syytä. No syy hajuun onneksi selvisi, kun hampaan väliin mennyttä ruokaa langalla putsasin. En silloin käyttänyt hammaslankaa oikeastaan ollenkaan. Hammasvälini on tosi ahtaat. Kun sitten käyttämäni hammaslanka lemahti tosi tuimalle, niin tajusin heti että siitä se haiseva hengitys johtui. Aloin käyttämään lankaa säännöllisesti ja hajut jäi pois. Kielen putsaus ja SB12 käyttö ennen tansseja kuuluu normiaskareihin.

    • salora1

      Mun ex neitoseni oli aivan kauhuissaan, kun kehotin häntä pesemään alapäänsä seksiä varten.. sanoi,että sitä ei saa koskaan pestä sisältä... samaten hän ei pessyt hampaitaan, vaikka pyysin . ole siinä sitten ...oneksi suhteemme ei kaatunut moisen hygienian puutteeseen....

    • Harjoitus downextsyndroo

      Joojoo vittu sun henki haisee... Toi on perus joojoo! Olen harjoittanut kauniisti puhumista. Ilkein kerta oli joskus koulussa eräs luokkalainen hänen hengitys haisi ja sanoin hienovaraisesti niin hänen ruma tempperamentti sanoi huuda kovempaa ja selvennän tämän vielä että valitat! Aamupesu on jees.

    • Kehota häntä nuolaisemaan rannettaan ja haistamaan sitä. Sillä tavalla saa tietää oman hengityksensä hajun.

      • oottele

        Mitta pitää odottaa, että kuivuu. Sitten haistelemaan.


    • Oiskos tästä kyse?

      Kuulostaa pahasti propuilta tai englanniksi toncillith stoneilta. Ne johtuvat risaisista nielurisoista, jonne kertyy kaikenlaista ja bakteeritoiminta sitten synnyttää tuon kuvottavan hajun, joka voi olla yksinkertaisesti aivan järkky. Syystä tai toisesta monet ongelmasta kärsivät ovat sille immuuneja (?)

      Näitä ei myöskään hoideta hampaita harjaamalla tai perushygienialla. Jotkut ilmeisesti kaivelevat niitä ulos nielurisoistaan, mutta toisilla ne voivat lukkiutua sinne sisään ja tulevat ulos esim. satunnaisen haukottelun, yskäisyn tai aivastuksen myötä. Kaikki eivät välttämättä osaa yhdistää aivastuksen myötä pöydälle tai lattialle lentänyttä haisevaa valkoista klönttiä siihen, että niitä saattaisi olla enemmänkin siellä kurkun kätköissä.

      Ainoa tapa hoitaa ongelma, jos se on päässyt oikein äitymään, arvelen, on kitarisojen poisto (?) Asiasta kannattaa käydä puhumassa lääkärissä varsinkin, jos se haittaa sosiaalisia suhteita.

    • 12+20

      Juoko hän kahvia tai syökö valkosipulia?

      Miestystävällänii haisi suu aikoinaan ihan kaatopaikalle noiden takia...
      En minä siitä mitään hänelle sanonut. Tarjosin vaan purkkaa.
      Taisi minullakin haista, kun osti sähköhammasharjan joululahjaksi....

    • erkka4

      No aamun parhaat naurut ..

    • kuin itselle tekisi

      Jos hän on ystäväsi niin kerro siitä hänelle. Kerro myös, että se johtuu hammaskivestä ja puhdistamattomista hammasväleistä. Kun oot yhdellä kertaa reilu ja kerrot koko totuuden kunnolla niin ei tartte sen jälkeen kenenkään kärsiä. Etsi valmiiksi suuhygienistin numero ja osta hammaslankainmet lahjaksi.

    • haisuliko

      Anna viinaryyppy, se on hykieenistä!

    • Elsa Turakainen

      Pane sitä. Tosimies ei suukottele.

      • Sylvi puuskajoki

        Lesbot haisee usein pahalta, joudun istumaan heidän lähellään


    • tervemenoa vaan

      Minun jo ex, valitti kans et henkeni haisee, mutta hänen hengitys vasta haisikin, en valittanut siitä.
      Itse lähti kun min muka haisin, mutta siinäpä lähti hajuineen

    • wscvyhnm

      Sinähän kumppanisi parhaiten tunnet, joten saat itse miettiä miten asian voisit parhaiten tuoda. Mikäli kumppanillasi on taipumus suuttua tyhjästä tai "väärinymmärtää" aina vähänväliä niin kiertoilmaisu on parempi ratkaisu, mutta eri jos ymmärtää sen. Jos sinulla on kumppani joka saattaa toki vähän pahoittaa mieltään, mutta ymmärtää asianlaidan tai ei välitä niin sano vain suoraan
      "- Ei pahalla, mutta olen hieman huolissani sinusta kun hengityksesi haiskahtaa normaalia enemmän. Mitä jos molemmat soittaisivat ajan hammaslääkärille varmuuden vuoksi."

      Aikuiset ihmisten pitäisi mielestäni osata sanoa asioista toiselle etenkin jos kyseessä voi olla myös terveydestä tai hyvinvoinnista kyse ilman suurempaa ongelmaa, kunhan osaa vain sanoa suhteellisen kohteliaasti asiat ettei heitä van päin naamaa "- Hengityksesi haisee täydeltä paskalta, hyi helvata" Tyyliin saa varmasti tappelua aikaiseksi.

    • Revon syötti

      Raskausaikana hengitykseni haisi kuin viemärille, ei auttanut hampaitten pesu. Vatsanpohjasta nousi närästys, joka vaikutti hengitykseen. Olen närästykseen taipuvainen, niinpä välttelen raskasta ruokavaliota. Sitruunaa voisi ap:n nainen puristaa veden joukkoon. Liiallinen kahvinjuonti ja tupakointi myös pois.

    • haist

      Pahanhajuinen hengitys voi olla psykosomaattista. Lukemani mukaan kateellisilla ja katkerilla ihmisillä hengitys haisee.

    • Arsenikkis

      Arsenikki auttaa pahaanhajuun

    • tittila

      Jos haju on kuin mätänevä ruoka, passita tyttöystäväsi lääkärin puheille koska hänellä on vatsaportti auki ja siitä tulee aina ongelmia

    • spegua

      Spegut suuhun ja sitten suukottelemaan.

    • Bottibotti

      Minua ihmetyttää ja ärsyttää, että eikö tämän ap:n naisen perhe tai ystävät ole voineet hoitaa tätä asiaa jo aikaisemmin... jos hengitys siis haisee pienen etäisyydenkin päästä. Tällainen asia olisi huomattavasti helpompi kestää, jos kommentti tulisi vaikkapa omalta vanhemmalta tai sisarukselta taikka sitten hyvältä ystävältä. Se, ettei hajusta sano, on todellinen karhunpalvelus ystäviltä ja perheeltä ja johtaa sitten tällaisiin tilanteisiin.

      No, mikäli et voi nakittaa ketään muuta hommaan, sinun täytyy vain sanoa itse, mutta yritä käyttää huumoria ja yritä aluksi kuulostaa siltä, ettei vaiva ole mikään paha ongelma. Luultavasti nainen joka tapauksessa ottaa sen hyvin vakavasti ja yrittää tehdä asialle jotain itse. Mielestäni kannattaa alkaa etsimään hampulekurin numeroita vasta sitten, jos nainen ei vaikuta tekevän asialle mitään. Suurin osa haisuleista ei itse tiedä hajustaan ja minusta ainakin tuntuisi kauhealta, jos mieheni tulisi tällaisen ongelman kanssa ja olisi etsinyt jo valmiit toimintasuunnitelmat tai alkaisi opastamaan hampaiden pesussa.

      Mikäli nainen vastoin oletustani ei pidä tätä maailmaloppuna, niin siinä tapauksessa voi olla paikallaan kertoa, kuinka paljon asia vaivaa sinua ja pitää esitelmiä hammaslangan käytöstä. Tsemppiä teille! =)

    • Haisuli666

      Voisiko olla proppuja? Kannattaa käyttää nenäkannua niin, että kaataa suolavettä nenään ja sylkäsee suun kautta pois. Tämän kun tekee päivittäin, niin huuhtoo haisukökkäreet nielusta.

    • kokeile vaikka

      listerineä . Käytän tarpeen tullen apteekista saatavaa listerine suuvettä . Monien muiden` edesauttavien ominaisuuksien lisäksi se raikastaa hengityksen jopa 12 tunniksi ` . Se pitää paikkannsa . Kannattaa kokeilla !

    • kauheakäyhä

      Diabetes tyypit haisee kauheelle en tiedä miksi ja myös jos on ientulehdus.

    • tttrtryryyy

      kokemusta on henki naisella haisi ja piti painaa takaapäin aina
      joskus kyllä kusinen pillu hajahti nenään ettei meinannut heti mopo keulia, tai siis ei ihn heti mutta muutaman työnnön jälkeen haisi billu ja pahalle
      pylly silä ei haissut vaikka ajelin hanuriakin joskus

    • neuvoisin

      Ei kannata suukotella pimpsaa liian paljon.

    • reikiä nolla

      Tämä on vähän tylyä tekstiä aluksi, mutta muuttuu mukavammaksi, kun luet loppuun saakka. Tuli vain mieleeni, että, jos ette ole olleet kauaa yhdessä, niin voithan koettaa vaihtaa girlfrendisi toiseen. Asiaan sitten: pahanhajuinen hengitys voi johtua reikiintyneistä hampaista (reikiintyneet hampaat eivät aina anna selkeitä oireita)´, joillakin paha haju hengityksessä johtuu jostain vatsaongelmasta. Kun reiät paikataan, niin pahanhajuinen hengitys yl. katoaa ja kyllä tk:sa osataan auttaa ko. asiaan. Toivon, että saat naisystäväsi vastaanotolle, jos pidät ystävästäsi enemmän kuin vain vähän.

    • Kokemusta ON!!

      Harva tuntuu tietävän,että paha haju hengityksessä voi tulla mahalaukusta.Siihen ei hampaidenpesu auta pelkästään eivätkä suuvedet.Kannattaa mennä lääkärille asian kanssa.

    • elv3

      Ongelman ratkaisu voi olla hyvinkin yksinkertainen. Hammaskiven poistoon kerran pari vuodessa, päälle hampaiden kiillotus, fluori hammastahnat ja hammaslääkäreitten suosittamat hammasharjat.

    • risatko?

      Nielurisat saattaa olla hajun lähde. Itselläni leikattiin ja ei ole haissut sen jälkeen.

    • miemie

      Jos olisin hän,niin haluaisin kyllä tietää,jotta voisin tehdä asialle jotakin. Harvemmin ihminen itse haistaa hengityksensä. Tee selväksi,että oot rakastunut häneen ja jotenkin kauniisti kerrot,että tällasta juttua ois...

    • Doc Martin

      Olisin saanut kyläkoulun naisopettajalta pil lu a, mutta kun huomautin pahanhajuisesta hengityksestä, pisti ämmä reidet yhteen ja potki minut ulos taksista. Kyllä muuten vi tut ti

    • Hei!

      Pahanhajuiselle hengitykselle voi olla monia syitä. Yleisin on toki puutteellinen suuhygienia, mutta taustalla voi olla myös mm. suun hiivatulehdus, liian vähäinen syljen eritys tai vaikkapa nielurisatulehdus. Halutessasi voit tiiviin tietopaketin pahanhajuisesta hengityksestä esim. osoitteesta: http://klinik.fi/terveysinfo/pahanhajuinen-hengitys

      Jos pahanhajuinen hengitys ei korjaannu kotikonsteilla, voi varata ajan hammaslääkärin tutkimuksiin. Hammaslääkäri voi tutkia paitsi hampaiden tilanteen, myös suuontelon laajemminkin. Yleensä sopiva keino vaivan hoitamiseen löytyy aina.

      Mukavaa talven jatkoa toivotellen:

      -Klinikin lääkäritiimi

      Klinik - terveyspalvelusi netissä
      www.klinik.fi

      • Skunky

        Itselläni on tuo pahahajuinen hengitys ollut ongelmana koko pienen ikäni. Noin 60 vuotta! Nuorena yritin ottaa selvää ongelmasta. Menin Hgin parhaalle erikoislääkärille joka diagnisoi ongelman ozeanaksi (hajunenä). Nenäni leikattiin asentamalla jotain nenään. Pienen leikkauksen takia jouduin olemaan sairaslomalla kuukauden ajan koska pääni turposi. Turpoaminen oli niin rajua, että silmätkin muurautuivat miltei umpeen. Lääkäri sanoi syyksi, että olen ehkä allerginen puudutusaineelle. Leikkauksesta ei ollut mitään apua, koska pahanhajuinen hengitys ei muuttunut.

        Olen käynyt säännöllisesti hammaslääkärillä. Nuorena kysyin usein pahanhajuisesta hengityksestä. Lääkäri sanoi, että tarkistetaan hampaat ja paikataan jos on tarpeen. Mitään syytä ongelmaan ei kuitenkaan löytynyt. Tietysti harjaan hampaani säännöllisesti ja käytän lankaa välien puhdistamiseen.

        Noin parikymmentä vuotta sitten kävin mahatähystyksessä yksityislääkärillä. Mitään ei löytynyt silloinkaan.

        Kaikenkaikkiaan näin mitättömältä tuntuvasta ongelmasta tuli vakava asia, joka on rajoittanut elämääni. On pitänyt olla varovainen tutustessa uusiin ihmisiin.

        Pahinta on, että lääkärit eivät ole ottaneet asiaa vakavasti.

        Pahaa hajua näyttää peittävän hieman jotkut tabletit ja suuvedet.


      • Skunky kirjoitti:

        Itselläni on tuo pahahajuinen hengitys ollut ongelmana koko pienen ikäni. Noin 60 vuotta! Nuorena yritin ottaa selvää ongelmasta. Menin Hgin parhaalle erikoislääkärille joka diagnisoi ongelman ozeanaksi (hajunenä). Nenäni leikattiin asentamalla jotain nenään. Pienen leikkauksen takia jouduin olemaan sairaslomalla kuukauden ajan koska pääni turposi. Turpoaminen oli niin rajua, että silmätkin muurautuivat miltei umpeen. Lääkäri sanoi syyksi, että olen ehkä allerginen puudutusaineelle. Leikkauksesta ei ollut mitään apua, koska pahanhajuinen hengitys ei muuttunut.

        Olen käynyt säännöllisesti hammaslääkärillä. Nuorena kysyin usein pahanhajuisesta hengityksestä. Lääkäri sanoi, että tarkistetaan hampaat ja paikataan jos on tarpeen. Mitään syytä ongelmaan ei kuitenkaan löytynyt. Tietysti harjaan hampaani säännöllisesti ja käytän lankaa välien puhdistamiseen.

        Noin parikymmentä vuotta sitten kävin mahatähystyksessä yksityislääkärillä. Mitään ei löytynyt silloinkaan.

        Kaikenkaikkiaan näin mitättömältä tuntuvasta ongelmasta tuli vakava asia, joka on rajoittanut elämääni. On pitänyt olla varovainen tutustessa uusiin ihmisiin.

        Pahinta on, että lääkärit eivät ole ottaneet asiaa vakavasti.

        Pahaa hajua näyttää peittävän hieman jotkut tabletit ja suuvedet.

        Hei!

        Kylläpä tilanteesi kuulostaa kurjalta! Olet etsinyt apua vaivaan aivan oikeista osoitteista, mutta silti helpostusta tai ratkaisua ei ole tullut. Tämä on tosiaan joskus mahdollista, jolloin joudutaan turvautumaan vain oireita lievittävään hoitoon, kuten mainitsemiisi tabletteihin tai suuvesiin.

        Voimia eteenpäin toivotellen:

        -Klinikin lääkäritiimi


    • hajutonnäätä

      Hammaskivi on pahin hajun aiheuttaja. Ystävällä hengitys haisi niin pahasti, kun hän istui auton etupenkillä, ja minä takana, ei voinut olla sen hajun takia! Sanoin ystävällisesti, että millon viimeksi olet käynyt poistamassa hammaskivet... no kävi ja eikä haise enää!

    • Näin on

      Refluksitauti on yksi alidiagnosoitu hajun aiheuttaja,.

    • 6ja15

      Kun olin nuorempi ihmettelin itse miksi hengitykseni haisi. Syyksi selvisi kita- ja nielurisat. Ne kun poistettiin ongelma loppu. Ja todellakin, haju oli kamala.

      Seurustelin miehen kanssa, joka ei koskaan pessyt hampaitaan. En vain kerta kaikkiaan pystynyt siitä hänelle sanomaan. Varsinkin suhteen alussa, en ainakaan minä pystynyt siihen. No, se suhde päätty kyllä muihin syihin.

    • Hyiolkoom

      HAmmasvälit kannattaa putsata joka ilta

    • Eilähdeainapesemällä

      Sitä voi aiheuttaa mm. kuiva suu tai esim. proput, jos pesee hampaansa säännöllisesti. Ja toki muutkin syyt.

      Itellä ainakin noi.. Oon nuori nainen ja pesen hampaita paljon. Entinen kumppanini ei hoitanut hampaitaan, mutta hänen hengityksensä oli aina ihan normaali eikä hänellä ollut mitään muitakaan ongelmia.

      Sano toki asiasta, koska jos hän näkee esim. kavereitasi, niin tilanne voi olla hänelle kiusallinen jos saa asian selville vasta myöhemmin. Mutta sano se kauniisti... sillä tavalla, että se osoittaa että välität hänen terveydestään ja hänestä sellaisenaan kuin hän on.

    • Ketoosiiiin

      Tuli mieleen myös nämä nykyiset ruokatrendit, kuten hiilariton ruokavalio. Siitä elimistö menee ketoosiin ja aiheuttaa pahaa hajua suussa.

      Itse koitin joskus Cambridge kuuria ja siinä oikein mainittiin että kun elimistö menee ketoosiin, tulee pahan hajuinen hengitys ja suositeltiin käyttämään esim. ksylitoli purkkaa.

      Onko tyttöystäväsi dieetillä vai koittaako muuten noudattaa "terveellisiä" ruokailutapoja? Hän on voinut jättää leivät ja muut hiilarituotteet pois ruokavaliostaan. Oletko huomannut sellaista?

    • Suoraa puhetta !!!!!

      Sano sille et hengitys haisee paskalle .

    • Ei turhaa kiertelyä

      Voithan kokeilla aloittaa aiheesta puhumisen kysymällä "mikä täällä tuoksahtaa?" hönkäiset sen jälkeen omaan kämmeneesi ja varmistat, että et itse tuoksahda. Tyttöystäväsi ehkä seuraa esimerkkiäsi...ja jos ei, niin voit pyytää häntä hönkäisemään sinuun päin, minkä jälkeen voit todeta ihan ystävällisesti, että sieltähän se tuoksu tuleekin. Eiköhän aikuinen terve ihminen kritiikkiä kestä. Todennäköisesti hän on vain kiitollinen, että kerroit asiasta :) Tämän jälkeen voittekin aloittaa aiheesta puhumisen aivan avoimesti...elämää se vaan on.

    • Anonyymi

      Kannatta vilkaista sivulle https://siintoensio.wixsite.com/website-6/taender

      Monet ovat saaneet avun. Voi myös liittyä ryhmään "Free for ever from bad breath, halitosis" Se on englanninkielinen facebookryhmä jossa monet kertovat parantuneensa jätettyään kemikaalit pois.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      273
      2843
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1506
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1240
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      19
      1036
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe