GM 5.7 bensa vs gm 6.2 diesel

Kiitos vastauksistan

Olen ostamassa isohkoa jenkkivenettä ja molemmilla (tupla)moottoreilla olisi veneitä tarjolla.
5.7 bensamoottoreilla ja 6.2 dieseleillä.

Kumpi moottori on kestävämpi?
Onko kulutuksissa loppuviimeiseksi isojakaan eroja?

Bensa lienee 260hp->
Diesel jäänee 155hp->
Mitenhän nämä vaikuttavat matkavauhtiin, jne?

41

1290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rukkasnahka

      Noin tarkoilla lähtötiedoilla on aika sanoa mitään. Pääsetkö nettiin katsomaan veneiden tietoja tai tiedätkö minkä merkkisiä ja mallisia veneet ovat?

      Jos joudut ostamaan veneen pelkästään noilla antamillasi tiedoilla, on ehkä parasta jättää väliin. Rehellinen kauppias kertoo ainakin veneen merkin.

    • 2 x kad 44

      Kerro lisää tietoja, veneen koko, paino yms? Lisäksi hinta ero, niin asiaa voi arvioida kokonaisuutena.

    • Näillä tiedoilla.

      Mikäli vaihtoehdot ovat nuo, näillä tiedoilla ostaisin tuon bensakoneisen. Oletettavasti dieselit liian pieniä veneeseen. Kulku olisi tuskaisaa.

    • Omituinen valinta

      Mikäli tiedot ovat tuollaiset ostaisin sellaisen veneen, joka vastaa käyttötarkoitusta. Moottorit on yleensä veneeseen sopivat. Yleensä vene, jossa on 8520 hp on isompi kuin vene, jossa on 310 hp.

      Onko sinun pakko ostaa vene ilman muita tietoja? Onko tämä joku vedonlyönti?

      • XiXiX

        Miten niin ovat yleensä sopivat? Mikäli dieselit esim. veneessä jälkiasennuksena, on koneet todennäköisesti hankittu hinnan ja polttoaineen mukaan, kuin veneen tehorarpeen mukaan.


      • Yleensä on suomea
        XiXiX kirjoitti:

        Miten niin ovat yleensä sopivat? Mikäli dieselit esim. veneessä jälkiasennuksena, on koneet todennäköisesti hankittu hinnan ja polttoaineen mukaan, kuin veneen tehorarpeen mukaan.

        Yleensä ei ole jälkiasennuksena. siksi sana "yleensä".

        Ja jos on jälkiasennuksena, joku on kuitenkin jollain tavalla katsonut, että moottori sopii koska kukaan ei heitä kymppitonneja projektiin, jonka tietää epäonnistuvan, vai mitä mieltä sinä olet?

        On toki huonosti sopivia moottoreita, mutta niitä on jonkun verran myös alkuperäisissä asennuksiaa. Yleensä ei ole.


      • XiXiX
        Yleensä on suomea kirjoitti:

        Yleensä ei ole jälkiasennuksena. siksi sana "yleensä".

        Ja jos on jälkiasennuksena, joku on kuitenkin jollain tavalla katsonut, että moottori sopii koska kukaan ei heitä kymppitonneja projektiin, jonka tietää epäonnistuvan, vai mitä mieltä sinä olet?

        On toki huonosti sopivia moottoreita, mutta niitä on jonkun verran myös alkuperäisissä asennuksiaa. Yleensä ei ole.

        Varsinkin amerikkalaisissa vanhemmissa veneissä, dieselit ovat lähes poikkeuksetta "jälkiasennuksia", ja silloin niiden sopivuus veneeseen teholtaan ja ominaisuuksiltaan on "useast"i lähinnä "maksajan" kukkaron mukaisia.
        Ominaisuudet voivat olla, ne moottorit asentaneen/asennuttaneen mielestä sopivia, mutta ei välttämättä venevalmistajan ja venetyypin ominaisuuksien mukaisia.


    • osta jos tykkäät

      Ei ole sattumaa että noita on kaupan, ja lisää tulossa. Yhä useammat veneilijät huomaavat ettei nuo kelluvat öljykatastrofit ole enää tätä päivääl. Mutta kaikin mokomin, osta vaikka molemmat. Nythän öljyn hinta on aika alamaissa.

      • jenkkiharrastaja

        5,7l bensakone on muuten pikkulohko.....


    • Tietoja kiitoksia

      Vene on 32-jalkainen 10,5m*3,35m ja painaa noin 6000kg
      Eli venettä on tehty molemmilla moottoreilla.

      Molemmilla se näyttää kulkevan liukunopeutta.
      Molemmilla koneilla on tullut tehtaalta.
      Merkkiä en tänne laita, kun puhe kääntyy sitten merkkien paremmuudesta vääntämiseen...

      Lähinnä haluan tietää, onko kulutuseroja. Molemmille kelpaa polttoaine automaailmassa. Esimerkiksi Chevyvani vie dieseliä tuolla motilla 15-20l/100 ja bensaa aikalailla samat lukemat.

      Huoltojen hinnoissa eroja?
      Kestävyydessä eroja?
      Varaosien saatavuus?

      5.7 Chevyn vakiokoneissa, kun ei missään forumeissa ole muuta, kuin suurehko bensansyönti puheenaiheena.
      6.2 Chevyissä taas pomppaa esille kampiakselin ja nokka-akselin laakerit, jakajapumppu, kannet....

      • Flipperisti

        Koneessa on kaksi oleellista ominaisuutta:

        - Alakierrosten vääntö (eli teho, tiedän)
        - Huipputeho

        Edellisellä ratkaistaan kuinka hyvin vene nousee liukuun, jälkimmäisellä huippunopeus.

        Liukuunnousemisen vaatima vääntö/teho riippuu liukukynnyksen suuruudesta ja huippunopeus menee teho/painosuhteen neliöjuuressa. Eli jos koneiden painot ovat samat niin dieseleillä vene kulkee noin 20...25% hitaammin kuin bensakoneilla (saadaan siis laskemalla sqrt(155/310)). Liukuunnousun jouhevuudesta en osaa sanoa mitään, kun ei ole käytössä koneiden vääntökäyriä.

        Modernilla dieselillä kulutus on hevosvoimat jaettuna noin vajaalla viidellä, bensakoneen kulutus on hv:t jaettuna kolmella. Siitä saa suurinpiirtein laskettua kulutuksen suhteet. Dieselkone(et) vienee siis noin 30..40% vähemmän polttoainetta. Tässä linkki yhden dieselkoneen datalehteen: http://www.volvopenta.com/volvopenta/brazil/pt-br/MarineCommercialEngines/diesel-centro/Documents/D4-260%20I.pdf

        Toivottavasti auttoi edes vähäsen. Viisammat korjatkoon asiavirheet, jos niitä on.


      • Kampiakselivauriot lienee korjattu dieseleissä jo 350X malliin, mutta kansipahviviat ovat tyypin tavaramerkki edelleen.
        Lisäksi mainitsemasi Stanadynen pumppu on kestoltaan lyhytikäinen ja näiden lisäksi tunnettu ongelma on öljypumpun "kynä", jonka korkkaaminen on vaikeasti havaittavissa, matkan se katkaisee kyllä ja myös männäntapin irtoamisia on näissä ollut.
        Vahdittavaa on siis aika lailla, onnella voi mennä ilman murheita kauankin, mutta vesillä se huoli on oikeastaan suurempi ongelma kuin todellinen vahinko.

        Bensakoneessa ei oikein ole enää mitään tyyppivikoja, lämmöt kun pitää kurissa niin yleensä toimii, lisäksi siinä on vääntöä ja tehoa ihan eri tavalla ja tasaisemmin, joka säästää vetolaitetta Ja kulutuserokaan ei ole niin paha kuin bensa/diesel yleensä tämä GM.n diesel ei ole mikään pihistäjä joten valinta on hyvä bensa vs huono diesel

        Ilmeisesti olet itse paremmin asiasta perillä kuin yksikään vastaajista ja aloitit kai ketjun saadaksesi aikaan keskustelua ja vertailla kokemuksiasi muiden luuloihin, tuskin juurikaan valintaasi vaikuttaa nämä "alakierrosväännöt" eli tässä suurin pointti liene paloturvallisuus.
        20% suurempi kulutus kuittautuu mielestäni jo käyntiäänestä ja tasaisuudesta.


      • 2 x kad44

        Toivottavasti pääset koeajamaan kummankin veneen, niin voit tehdä päätöksen, sillä kaikki vanhat veneet ovat yksilöitä kuntonsa ja huoltohistorian ja jopa ajo ominaisuuksiensa puolesta.

        Hieman epäilyttää koneiden tehot kunnon liukunopeuksien saavuttamiseksi, onkohan vene tyyppi ns. Puoliliukuvaa mallia.

        Jos dieselin huoltohistoria / koeajo / silmämääräinen / korvakuulollinen kunnossa, niin melkein kallistuisin hankkimaan sen. Maku asioita, mutta diesel koneet ovat yleisesti luotetumpia merimoottoreina ja halutumpia myös käytettynä.


      • Niinpä,
        2 x kad44 kirjoitti:

        Toivottavasti pääset koeajamaan kummankin veneen, niin voit tehdä päätöksen, sillä kaikki vanhat veneet ovat yksilöitä kuntonsa ja huoltohistorian ja jopa ajo ominaisuuksiensa puolesta.

        Hieman epäilyttää koneiden tehot kunnon liukunopeuksien saavuttamiseksi, onkohan vene tyyppi ns. Puoliliukuvaa mallia.

        Jos dieselin huoltohistoria / koeajo / silmämääräinen / korvakuulollinen kunnossa, niin melkein kallistuisin hankkimaan sen. Maku asioita, mutta diesel koneet ovat yleisesti luotetumpia merimoottoreina ja halutumpia myös käytettynä.

        Tästä gm dieselistä on kokemuksia jo aika lailla ja sen haluttavuus on suunnilleen samaa luokkaa kuin tuhkarokon, että kuinka vaan, makuasioitahan nämä.


    • makuasioita

      Bensakoneen etuna on halvempi ostohinta.

      Valinnan peruste on sama kuin autoilla. Iso bensakone menee kovaa ja korkealta ja diesel varmasti ja riittävän lujaa. Kulutus on bensakoneella selvästi isompi. Painot koneilla on varmaan samaa luokkaa.

      Dieselin saa hajalla huonolla huollolla ja liioilla kierroksilla. Jos on malttia, se palvelee uskollisesti, mutta vähän tylsästi.

      Kumman ottaisit, bemarin dieselillä vai bensakoneella? Sovella sitä omaan valintaan.

    • bensa 260hv vs diesel 155hv. Tässä parissa ei ole samat suorituskyvyt. Volvo Pentan moottorilaskuri antaisi tuon 260hv bensan suorituskykyä vastaavaksi 200hv dieselkoneen.

      • koli koli

        6.2 dieselissä on 130hv,j-mallin syöttypumpulla hieman enemmän. Lisäksi sen kulutus on yli kolmen tonnin kierroksilla ihmeen kova. Autossa sillä pääsee alle kympin kulutukseen maantiellä ylivaihteella ja toimivalla lukkoturbiinilla. Se moottori ei ole veneeseen oikein hyvä edes painon vuoksi. Tuskin sitä sitä venettä on uutena sillä koneella ollut. Unohda koko juttu.


      • Liian tehokas?
        koli koli kirjoitti:

        6.2 dieselissä on 130hv,j-mallin syöttypumpulla hieman enemmän. Lisäksi sen kulutus on yli kolmen tonnin kierroksilla ihmeen kova. Autossa sillä pääsee alle kympin kulutukseen maantiellä ylivaihteella ja toimivalla lukkoturbiinilla. Se moottori ei ole veneeseen oikein hyvä edes painon vuoksi. Tuskin sitä sitä venettä on uutena sillä koneella ollut. Unohda koko juttu.

        Veneitä saa usealla moottorivaihtoehdolla. Vaihtoehtojen idea onkin siinä, että ne poikkeavat toisistaan eikä se, että ne olisivat samat.

        155 hv dieselin olemus on erilainen kuin 260 hv bensakoneen, mutta molemmat voivat olla veneeseen sopivia vaihtoehtoja. Voihan se olla niin, että 260 hv bensa on aivan liian tehokas veneen ominaisuuksiin nähden.

        Sen päättelemiseen onko nämä moottorivaihtoehdot ominaisuuksiltaan samoja, ei tarvita konfiguraattoria.


    • Ostaja-.,

      5.7 koneilla noilla veneillä on huiput noin 28-30kn ja matkavauhti 22-24kn, useampien ilmoitusten mukaan. Kierrosten luulisi 5.7 bensakoneissa olevan noin 4000rpm tuolla 24kn päässä...tämä on ihan hatusta...Eikö nuo 5.7 merkkarit kierrä max 4800rpm ja max vääntö löytyy 3600rpm. Suurin teho on 4300rpm kohdalla.


      Millähän tehoalueella bensamoottorit tuolloin ovat? Lienee noin 200hp/ 4000rpm?

      Jaksaakohan diesel mennä matkanopeutta millään potkuriyhdistelmällä?
      Näillä 6.2:lla max kierrosluku/ max hevosvoimat löytyy muistaakseni noin 3600rpm ja suurin vääntö 2000rpm
      Vetolaitteina Bravo2 *2kpl

    • spekulantti

      Kyse on siis tästä veneestä!
      http://www.nettivene.com/moottorivene/bayliner/582635#yritys=veega

      Tässä on jälkeenpäin tehty moottorivaihto koska näitä ei uutena tällä tekniikalla saanut!
      Koneethan on alitehoiset ja ylipainoiset ko veneeseen! Itse myös veneestä kiinnostuneena olen kyllä enemmän huolestunut veneen historiasta ja kuin moottoreista.
      Venehän on tullut mutkien kautta jenkeistä itä-eurooppaan ja näyttää sisältä aika nuhjuiselta ja kävi mielessä jopa että on ollut pahasti kastuneena jollei peräti nk "flooded boat"!

      Venehän on muuten ruhtinaallinen sisätiloiltaan mutta ulkotila, siis peräulkotila epäkäytännöllinen. Ei mitään kiinteätä penkkiä. Vene on julmettoman korkea ollakseen 32 jalkainen joten ajo-ominaisuudet eivät mukavat ja satamassa menee sinne minne tuuli puskee!

      • Hmmmmmmmmm

        No aikalailla samanlaisesta veneestä on kyse.
        Mitenhän muuten tuo vene kulkee, vai kulkeekohan liu-ussa...


      • www.blocket.se
        Hmmmmmmmmm kirjoitti:

        No aikalailla samanlaisesta veneestä on kyse.
        Mitenhän muuten tuo vene kulkee, vai kulkeekohan liu-ussa...

        En ehkä laittaisi käsiäni tuohon veneeseen. Sinun kannattaa katsoa myös Ruotsin puolelta käytettyjä. Ruotsissa veneen, varsinkin isot moottoriveneet ovat huomattavasti halvempia kuin suomessa ja takuulla paremmin hoidettuja ja varusteltuja kuin Virossa!


      • Jokapuolella niitä
        www.blocket.se kirjoitti:

        En ehkä laittaisi käsiäni tuohon veneeseen. Sinun kannattaa katsoa myös Ruotsin puolelta käytettyjä. Ruotsissa veneen, varsinkin isot moottoriveneet ovat huomattavasti halvempia kuin suomessa ja takuulla paremmin hoidettuja ja varusteltuja kuin Virossa!

        Veneenhoito ei ole maasta kiinni. Huonosti hoidettuja löytyy joka paikasta, ja ovat useimmiten myynnissä koijareilla.


      • Antibes - Marina del
        Jokapuolella niitä kirjoitti:

        Veneenhoito ei ole maasta kiinni. Huonosti hoidettuja löytyy joka paikasta, ja ovat useimmiten myynnissä koijareilla.

        No ihan varmasti on maasta kiinni. Mitä vanhempi veneilykulttuuri ja vauraampi maa sitä siistimmässä kunnossa ovat vapaanajanveneet. Mutta näitä uitettuja uppotukkeja on syytä välttää!!


      • hmmm.,-.,.,
        Antibes - Marina del kirjoitti:

        No ihan varmasti on maasta kiinni. Mitä vanhempi veneilykulttuuri ja vauraampi maa sitä siistimmässä kunnossa ovat vapaanajanveneet. Mutta näitä uitettuja uppotukkeja on syytä välttää!!

        Hmm...
        " Twin Merc Cruiser 5.7L 250 Horse 2 Spare Props 650 Hours Port and Starboard Engines 2500RPMS 14 kts 3200RPMS 17 kts Cruising Speed 3500 RPMS 20 kts Cruising Speed 4000 RPMS 25 kts"

        "We have a 2000 3258 with 5.7's with two barrel carbs. Bought it late last year and put about 70 hours on it before the cold slowed us down. As best we can figure it was getting 1 mpg running at 3400rpm indicating 24 mph. 18 1/4 X 19"

        "Engines
        Total Power: 500 HP

        Engine 1:
        Engine Brand: MerCruiser
        Year Built: 2000
        Engine Model: 5.7L
        Engine Type: Inboard
        Engine/Fuel Type: Gas/Petrol
        Engine Hours: 700
        Engine Power: 250 HP
        Engine 2:
        Engine Brand: MerCruiser
        Year Built: 2000
        Engine Model: 5.7L
        Engine Type: Inboard
        Engine/Fuel Type: Gas/Petrol
        Engine Hours: 700
        Engine Power: 250 HP

        Cruising Speed: 22 knots @ 3100 RPM
        Maximum Speed: 27 knots
        "

        Eli tuo linkissä mainittu vene menee plaanissa, vain kaasu pohjassa ???


      • ABF
        Antibes - Marina del kirjoitti:

        No ihan varmasti on maasta kiinni. Mitä vanhempi veneilykulttuuri ja vauraampi maa sitä siistimmässä kunnossa ovat vapaanajanveneet. Mutta näitä uitettuja uppotukkeja on syytä välttää!!

        Noissa etelä-euroopan maissa veneilykulttuuri on marinalähtöistä, eli ostopalveluina huollot korjaukset säilytykset - ne kuuluvat useimmiten marinapalvelun vuosimaksuun.
        Veneet ovat siis itseasiassa paremmin huolettuja kuin pohjoisella leveysasteella jossa jokainen kynnelle kykenevä tumpula tietää kaiken veneistä ja niiden huollista sehän on tämän KVG;n ansiota. Kaikki osaa ja tietää. Edes käymättä paikalla, siis siellä etelässä niissä marinoissa.


      • MARINA DEL ESTE
        ABF kirjoitti:

        Noissa etelä-euroopan maissa veneilykulttuuri on marinalähtöistä, eli ostopalveluina huollot korjaukset säilytykset - ne kuuluvat useimmiten marinapalvelun vuosimaksuun.
        Veneet ovat siis itseasiassa paremmin huolettuja kuin pohjoisella leveysasteella jossa jokainen kynnelle kykenevä tumpula tietää kaiken veneistä ja niiden huollista sehän on tämän KVG;n ansiota. Kaikki osaa ja tietää. Edes käymättä paikalla, siis siellä etelässä niissä marinoissa.

        Muugan satama ei ihan ole mikään Etelän marina vaan Tallinnasta 24 km itään oleva vanha sotilas satama mikä nyt on Öljysäiliöitä ja ruosteromua täynnä! Mitään tämmöistä ei todellakaan löydy Suomesta joten siinä olet oikeassa


      • Hä??
        hmmm.,-.,., kirjoitti:

        Hmm...
        " Twin Merc Cruiser 5.7L 250 Horse 2 Spare Props 650 Hours Port and Starboard Engines 2500RPMS 14 kts 3200RPMS 17 kts Cruising Speed 3500 RPMS 20 kts Cruising Speed 4000 RPMS 25 kts"

        "We have a 2000 3258 with 5.7's with two barrel carbs. Bought it late last year and put about 70 hours on it before the cold slowed us down. As best we can figure it was getting 1 mpg running at 3400rpm indicating 24 mph. 18 1/4 X 19"

        "Engines
        Total Power: 500 HP

        Engine 1:
        Engine Brand: MerCruiser
        Year Built: 2000
        Engine Model: 5.7L
        Engine Type: Inboard
        Engine/Fuel Type: Gas/Petrol
        Engine Hours: 700
        Engine Power: 250 HP
        Engine 2:
        Engine Brand: MerCruiser
        Year Built: 2000
        Engine Model: 5.7L
        Engine Type: Inboard
        Engine/Fuel Type: Gas/Petrol
        Engine Hours: 700
        Engine Power: 250 HP

        Cruising Speed: 22 knots @ 3100 RPM
        Maximum Speed: 27 knots
        "

        Eli tuo linkissä mainittu vene menee plaanissa, vain kaasu pohjassa ???

        Päättelet mistä?


      • hmmmmmoo
        Hä?? kirjoitti:

        Päättelet mistä?

        Kierrosluvusta!


    • figures...

      Engine 2:
      Engine Brand: 7.4 lt Bravo III MerCruiser
      Year Built: 1995
      Engine Model: 7.4 Lt Bravo III MerCruiser
      Engine/Fuel Type: Gas/Petrol
      Location: Starboard
      Engine Hours: 460
      Drive Type: Stern drive
      Engine Power: 330 HP

      Cruising Speed: 30 kph
      Maximum Speed: 38 kph

      Ja samanlainen.... Erikoista että linkin veneessä on 200 vm 6.2 moottorit... mitenkähän CE-hyväksyntä jos harmaatuonti..

      • Rasvanäppi

        Tämä keskustelu on taas oikein malli esimerkki palstan tasosta,kommentoida pitää vaikkei ole ikinä ollut tekemissä koko 6,2d;n kanssa. Jos tämä keskustelu olisi käyty vaikka overdriven sivuilla,olisi siinä ollut faktaa ja omia kokemuksia. Täällä ne kokemukset rajoittuu max johonkin näppäimistön ja busterin väliin. Ei mulla muuta. Jatkakaa vaan "asiantuntijat"..


      • 2 x kad44
        Rasvanäppi kirjoitti:

        Tämä keskustelu on taas oikein malli esimerkki palstan tasosta,kommentoida pitää vaikkei ole ikinä ollut tekemissä koko 6,2d;n kanssa. Jos tämä keskustelu olisi käyty vaikka overdriven sivuilla,olisi siinä ollut faktaa ja omia kokemuksia. Täällä ne kokemukset rajoittuu max johonkin näppäimistön ja busterin väliin. Ei mulla muuta. Jatkakaa vaan "asiantuntijat"..

        Höpistäänkö aitopalstalla venemoottoreistakin?


      • ABF
        Rasvanäppi kirjoitti:

        Tämä keskustelu on taas oikein malli esimerkki palstan tasosta,kommentoida pitää vaikkei ole ikinä ollut tekemissä koko 6,2d;n kanssa. Jos tämä keskustelu olisi käyty vaikka overdriven sivuilla,olisi siinä ollut faktaa ja omia kokemuksia. Täällä ne kokemukset rajoittuu max johonkin näppäimistön ja busterin väliin. Ei mulla muuta. Jatkakaa vaan "asiantuntijat"..

        Mikähän "lisä-arvo" olisi saatavissa 6.2L moottoriin autopalstalla?


    • TOhelo.--.,.-,-

      Hmm... Millähän välityksillä Bravo2:set tulevat jos niissä on Mercruiserin 5.7?

      Onkohan noille 6.2:lle sopivia välityksiä Bravo kakkosiin?
      Pitäisiköhän sitten vielä vaihtaa potkuritkin välityksien lisäksi.

      Ajatusleikkiä, saako tuota Beylineria liukuun mitenkään noilla moottoreilla.

      • jopas jotakin

        Saa kait noista kutkuteltua lisää hepoja, otat yhteyttä DIISEL säätö/korjaamoon niin saattavat saada lisää potkua edullisesti? Isot tilavuudet, surkea teho.

        Voit kysellä esim. Varsinais-Suomessa toimivaan kulttipajaan Mynädiesel.


    • Monet ovat

      päässeet ihan kohtuullisiin tuloksiin noilla koneilla. Kuitenkaan kukaan, kumpikaan valmistaja ei ole tarjonnut 6.2 vaihtoehtoa. Periaatteessa koneet on marinoitu jostain "sisäänajetuista" moottoreista, poikkeuksiakin on... halpoja nykyään.

    • nolo jenkki

      Isohko jenkkivene on nolo vehje. Älä osta. Opettele ennemmin uimaan kun isket kätesi kyynerpäätä myöten...

      • ABF

        Mikähän niistä niin "noloja" tekee? Ne jenkit kun onyleensä tehty isommille vesillekin kuin nämä meidän "lätäköt".
        Taitaa olla taas enemmän asennetta kuin tietoa !


    • Paremmat sisätilat

      Kyllä isohko Suomifiskari/ samanhintainen kasa ja pura suomivene on vähintään yhtä nolo :)

    • 640hp

      2 kpl 6,2 Mercruiser MPI bensakone, vene 35 jalkaa /8500kg
      3500rpm /24 solmua = 90 litraa per tunti
      max kulutus 5200rpm 185l /h


      aika samat kulutus lukemat saman kokoluokan veneillä kun moottorina vanhat kuormauton moottorit: volvo penta kad42 -44
      uudet d4,d6 eri sarjassa..

      • 2xkad44

        2 x Kad44 max 116l / D4 105 l/h max... kad koneilla parempi vääntö alakierroksilla kompressorin ansiosta, käy nätisti, kun rivi 6. 10l/h kulutus ero 0,3l/maililla eroa huippu nopeudella ihan hirveä ero....matkanopeudesta en tiedä, mutta saman suuntainen, sillä tehoa otetaan suurin piirtein saman verran samoilla nopeuksilla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1818
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1799
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1577
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1132
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe