Hyvä Pirkko-pappi

Mirka ...

""Kasteessa liitytään seurakunnan jäseneksi""
(Pirkko-pappi)
- Aivan sairasta touhua. Pieni vauva liitetään uskonnollisen lahkon jäseneksi. Tästä on uskonvapaus kaukana.

""Jeesuksen aikaan kastettiin ihmisiä perhekunnittain""
(Pirkko-pappi)
- Jeesus on fiktio.
http://www.kolumbus.fi/harry.hilden/artikkeleita.htm#ONKO

""Kaste on lahja ihmiselle; armon ja rakkauden lahja.""
(Pirkko-pappi)
- Mikä se sellainen lahja on jossa pieni sylivauva liitetään lahkon jaseneksi ja kielletään uskonvapaus?

""Kastetulla on oikeus kuulla ja oppia Jumalasta""
(Pirkko-pappi)
- Valheita jumalasta, mitä ei edes ole olemassa. Lapsen aivopesu.

""Minä näen asian täysin kuin sinä, jonka mielestä tämä on loukkaus uskonvapauteen""
(Pirkko-pappi)
- Rajoitatte törkeästi lapsen uskonvapautta opettamalla heille vain omia, yhden uskonnon todistamattomia uskomuksia. Uskontojen paikkakohtaisuus todistaa tämän.

""Uskonvapaus on myös positiivinen uskonvapaus""
(Pirkko-pappi)
- Rajoitettu uskonvapaus ei ole positiivisena mielessä millään ymmärrettävissä.

"" Jos vanhemmat haluavat lapselleen hyvää ja tuovat hänet kasteelle, heillä on siihen vapaus""
(Pirkko-pappi)
- En ymmärrä tälläisiä vanhempia jotka kieltää omilta lapsiltaan uskonvapauden, enkä sitä että kirkko kannustaa vanhempia tälläiseen järjettömyyteen.

""Enkä ihan ymmärrä miten se ketään ulkopulista haittaa""
(Pirkko-pappi)
- Uskoisin että uskonvapauden kieltäminen haittaa aika montakin. Ei tälläistä uskonvapaus lakia olisi tehty ellei siitä olisi jollekin haittaa.

"" Kasteessa rukoillaan kastetun elämän ja myös hänen perheensä puolesta""
(Pirkko-pappi)
- Tyhjänpäiväinen rituaali. Yksikään rukous ei ole toiminut koskaan.

""Se ei ole keneltäkään pois eikä sen pitäisi muita ihmisiä haitata""
(Pirkko-pappi)
- Kyllä uskonvapauden riistäminen ainakin minua haittaa ja uskoisin että meitä on aika montakin.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/13143483

Kyllä lapsilla pitää olla oikeus uskonvapauteen.

8

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ölkjhg

      niin ja....

      Uskovapautta koskeva Laki ei anna oikeutta uskoa toisten puolesta.

      http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
      2 luku
      Perusoikeudet
      6 §
      Yhdenvertaisuus
      Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.
      Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.
      Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.
      Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään.
      7 §
      Oikeus elämään sekä henkilökohtaiseen vapauteen ja koskemattomuuteen Jokaisella on oikeus elämään sekä henkilökohtaiseen vapauteen, koskemattomuuteen ja turvallisuuteen. Ketään ei saa tuomita kuolemaan, kiduttaa eikä muutoinkaan kohdella ihmisarvoa loukkaavasti. Henkilökohtaiseen koskemattomuuteen ei saa puuttua eikä vapautta riistää mielivaltaisesti eikä ilman laissa säädettyä perustetta. Rangaistuksen, joka sisältää vapaudenmenetyksen, määrää tuomioistuin. Muun vapaudenmenetyksen laillisuus voidaan saattaa tuomioistuimen tutkittavaksi. Vapautensa menettäneen oikeudet turvataan lailla.

      Perustuslain 11 §:n mukaan "Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen."

      Missää Laissa, ei ole käsketty kastaa KETÄÄN, ei edes miekalla uhaten, lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden jäseniksi, uskovaisiksi tai edes pedofiilien uhreiksi sekä homoiksi koulutettaviksi.

      homous on yksi muoto kristittyjen perisynnistä.
      Jumala loi ihmisen kaltaisekseen;

      Onko Jumala homo?
      tai
      eikö homo ole ihminen?

      Jumala loi ihmisen kaltaisekseen.
      Jumala ei ollut homo vaan hetero, Jeesuksen Isä.

      Syntyvätkö homot sontaluukun kautta?
      Homous on papiston aivopesuilla aiheuttamaa geeni muutosta, perisyntiä.
      Hollannissa jäi kiinni kristittyjen kirkon poikakoulu joka ei ole ainoa toimi papiston ilotalona. Joten kouluttaja tunnetaan...
      Nyt sitä kouluttamista ollaan siirtämässä homopareille, tasa-arvo Lain ottolapsien kouluttajiksi.

      homo on tietoisesti Jumalaa pilkkaava ja vihaava... Jumalan antaman kiellon johdosta JA riittämättömyydestää toteuttaa Jumalan käskyä lisääntymisen suhteen.
      Homous tulee seksuaalisten kokemuksien ja oppien mukaisesti, usein jo lapsena hyväksi käytettyjen taholta. Kun tuollainen seksuaalisuus siirtyy jälkeläisiin sukupolvesta seuraaviin, niin siitä kehittyy geeni luonnottomuus perimä ja joku voisi kutsua sitä perisynniksi koska Jumalan antaman tiedon vastaisuus se on. Siis kirkko oppeineen loi homot geeneineen.

      Sairautta homous ei ymmärtääkseni ole, jos sosiaalisesti poikkeavuutta ellei lasketa sairaudeksi homouden osalta. Aino lääke siihen irstailuun ollenee HIV, maailmalla noin 4000 ihmistä päivittäin saa HIV:n. Järkyttävää perisyntiä...
      Siis "perisynti" oppikaan ei ole Jumalan ja Jeesuksen oppia vaan herra jumalaa palvelevien omia ominaisuuksia mm geeni muutoksina aivopesu tehon esiin tulevana ilmiönä.

      Seuraavaksi syntyy, ellei jo ole syntynyt perisyntisiä pedofiili geenin saaneita kirkkojen papiston ja oppien toimesta.
      Uskotteko Jumalan luoneen senkin rikollisen geeneineen?

      • lkjhgf

        Lasten seksuaalisesti hyväksi käyttö, siis pedofiilisyys on ymmärtääkseni tulossa myös geeneissä olevaksi perisynniksi kuten homouskin. Ne irstailu rikokset eivät ole Jumalan ja Jeesuksen oppeja vaan rikollisen kristinuskon herra jumalaa palvelevien petomaisuuksia.
        herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

        herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

        Katekismuksen osaavien oppia...
        Jeesuksen Nimeen valehdellen;
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9944923
        "teuta
        21.6.2011 18:31
        KIITOS VAAN TARJOUKSESTA , MUTTA SULTAHAN JO LOPPUI
        KOKONAAN TUO PAHNA TUSKA ., KUN TULI KESÄ JA KÄRPÄSET,
        AIVAN OIKEIN OLET KOPIONUT JP :N ASIAN .Mat. 5:43-48
        SE ON JOKAINEN PEFOFIILI SAA SYNTINSÄ ANTEEKSI , JOS
        HÄN KATUU TEKOAAN JA TAHTOO TEHDÄ PARANNUKSEN .
        JA ANOO ANTEEKSI /TEKEE RIPIN."

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9955763
        "Jeesus on tie
        1.7.2011 20:09
        Jokainen bedofiili toiaan saa syntinsä anteeksi, jos hän antaa Jeesuksen sovintoveren virran puhdistaa sydämensä, hallelujaa kiitos Jeesus!
        Jos parannusta ei tule, niin sinun raukan käy huonosti.
        Keneltä, kysyi yksi mäntti?!!!
        Jumalalta!"

        rippi ja salarippi rituaalein suojattujen rikollisien määrällä leuhkien:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9817522#comment-57826957
        "teuta
        22.4.2011 22:35
        Ok !se on sillälailla että Es/Lestois on 2tiedossa joista toinen on sen verran vanha että on jo kerinnyt tuomionsa kärsinyt .
        sitten salassa n.7-13,
        VL:n on n.100 joista 30 käsitellään , salassa n.100-400.
        En tiedä mitä varten pitäisi vielä muuta tietää. "

        Sairasta suuruuden hulluudesta:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10835053#comment-57305312
        "teuta
        8.8.2012 00:24
        Kyllä minä ja paavi sen tiedämme , pitäisikö kysyä Jumalalta vielä ."

        luterilaisuuden oppeissa on muka kaikki oikein:
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9461899/46725910
        "Kiva kun olit tarkkana
        teuta 13.11.2010 14:18
        Tuo yks joka hilluu nyt suuna päänä , ei ole löytänyt tuotakaan oikesta kirjasta
        Mä hain vanhan Rippikoulu katekismuksen , ja siinä se on aivan oikein ."
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."


      • ölkjh
        lkjhgf kirjoitti:

        Lasten seksuaalisesti hyväksi käyttö, siis pedofiilisyys on ymmärtääkseni tulossa myös geeneissä olevaksi perisynniksi kuten homouskin. Ne irstailu rikokset eivät ole Jumalan ja Jeesuksen oppeja vaan rikollisen kristinuskon herra jumalaa palvelevien petomaisuuksia.
        herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

        herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

        Katekismuksen osaavien oppia...
        Jeesuksen Nimeen valehdellen;
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9944923
        "teuta
        21.6.2011 18:31
        KIITOS VAAN TARJOUKSESTA , MUTTA SULTAHAN JO LOPPUI
        KOKONAAN TUO PAHNA TUSKA ., KUN TULI KESÄ JA KÄRPÄSET,
        AIVAN OIKEIN OLET KOPIONUT JP :N ASIAN .Mat. 5:43-48
        SE ON JOKAINEN PEFOFIILI SAA SYNTINSÄ ANTEEKSI , JOS
        HÄN KATUU TEKOAAN JA TAHTOO TEHDÄ PARANNUKSEN .
        JA ANOO ANTEEKSI /TEKEE RIPIN."

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9955763
        "Jeesus on tie
        1.7.2011 20:09
        Jokainen bedofiili toiaan saa syntinsä anteeksi, jos hän antaa Jeesuksen sovintoveren virran puhdistaa sydämensä, hallelujaa kiitos Jeesus!
        Jos parannusta ei tule, niin sinun raukan käy huonosti.
        Keneltä, kysyi yksi mäntti?!!!
        Jumalalta!"

        rippi ja salarippi rituaalein suojattujen rikollisien määrällä leuhkien:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9817522#comment-57826957
        "teuta
        22.4.2011 22:35
        Ok !se on sillälailla että Es/Lestois on 2tiedossa joista toinen on sen verran vanha että on jo kerinnyt tuomionsa kärsinyt .
        sitten salassa n.7-13,
        VL:n on n.100 joista 30 käsitellään , salassa n.100-400.
        En tiedä mitä varten pitäisi vielä muuta tietää. "

        Sairasta suuruuden hulluudesta:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10835053#comment-57305312
        "teuta
        8.8.2012 00:24
        Kyllä minä ja paavi sen tiedämme , pitäisikö kysyä Jumalalta vielä ."

        luterilaisuuden oppeissa on muka kaikki oikein:
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9461899/46725910
        "Kiva kun olit tarkkana
        teuta 13.11.2010 14:18
        Tuo yks joka hilluu nyt suuna päänä , ei ole löytänyt tuotakaan oikesta kirjasta
        Mä hain vanhan Rippikoulu katekismuksen , ja siinä se on aivan oikein ."
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

        Jumala loi ihmisen kaltaisekseen;
        Onko Jumala homo?
        tai
        eikö homo ole ihminen?
        Minun vastaukseni on tässä:
        Jumala loi ihmisen kaltaisekseen.
        Jumala ei ollut homo vaan hetero, Jeesuksen Isä.

        Syntyvätkö homot sontaluukun kautta?
        Hollannissa jäi kiinni kristittyjen kirkon poikakoulu joka toimi papiston ilotalona. Joten kouluttaja tunnetaan... Nyt sitä kouluttamista ollaan siirtämässä homopareille, ottalapsien kouluttajiksi....

        homo on tietoisesti Jumalaa pilkkaava ja vihaava... Jumalan antaman kiellon johdosta JA riittämättömyydestää toteuttaa Jumalan käskyä lisääntymisen suhteen.
        Homous tulee seksuaalisten kokemuksien ja oppien mukaisesti, usein jo lapsena hyväksi käytettyjen taholta. Kun tuollainen seksuaalisuus siirtyy jälkeläisiin sukupolvesta seuraaviin, niin siitä kehittyy geeni luonnottomuus perimä ja joku voisi kutsua sitä perisynniksi koska Jumalan antaman tiedon vastaisuus se on.

        Sairautta homous ei ymmärtääkseni ole, jos sosiaalisesti poikkeavuutta ellei lasketa sairaudeksi homouden osalta. Aino lääke siihen irstailuun ollenee HIV, maailmalla noin 4000 ihmistä päivittäin saa HIV:n. Järkyttävää perisyntiä...
        Siis "perisynti" oppikaan ei ole Jumalan ja Jeesuksen oppia vaan herra jumalaa palvelevien omia ominaisuuksia mm geeni muutoksina aivopesu tehon esiin tulevana ilmiönä.


    • Jäyn hostr a

      Pirkkoa ei huvita kommentoida.

    • Jäyn hostr a

      Pirkkoa ei huvita kommentoida.

      • Hei.

        Ei ole kysymys siitä, ettei minua huvittaisi kommentoida, ei lainkaan :) Toki minua huvittaa, mutta tiedän varsin hyvin ettemme me ymmärrä näissä asioissa toisiamme. Eikä se ymmärrys lisäänny vaikka näitä samoja omia mielipiteitämme pyöritämme ja perustelemme. Mirka ja te muut olette omaa mieltänne ja minä omasta lähtökohdastani olen omaa mieltä - kumpikin mielipiden on yhtä oikein tai yhtä väärin samoin ajattelelvien mielestä.

        Hyvää talven jatkoa ja siunausta :)
        Pirkko-pappi


      • ,mjhyt65
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Hei.

        Ei ole kysymys siitä, ettei minua huvittaisi kommentoida, ei lainkaan :) Toki minua huvittaa, mutta tiedän varsin hyvin ettemme me ymmärrä näissä asioissa toisiamme. Eikä se ymmärrys lisäänny vaikka näitä samoja omia mielipiteitämme pyöritämme ja perustelemme. Mirka ja te muut olette omaa mieltänne ja minä omasta lähtökohdastani olen omaa mieltä - kumpikin mielipiden on yhtä oikein tai yhtä väärin samoin ajattelelvien mielestä.

        Hyvää talven jatkoa ja siunausta :)
        Pirkko-pappi

        Omasta lähtökohdastas!
        Ei kukaan ole syntynyt tällaiseksi, vaan tällaiseksi koulutetaan ja ilmeisesti olet yksi kouluttajista:
        Ensin koulutetaan tyhmäksi ja sitten vasta papiksi ettei ymmärtäisi ketä palvelee ja oppisi opettamaan pikku piruja niin etteivät hekään ymmärtäisi:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
        'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'

        ja jos/kun tuollaisesta koulutetaan pappi, joka herra jumalalle ja sen opeille lupaa uskollisuuttaa näin:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
        Pappislupaus
        Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
        "Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."

        Tuon tunnustuksen mukaan pappi ei saa Jeesuksen evankeliumia saarnata vaan paavalialais-luterilaisuuden sopaskaa!
        Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"

        Lupauksen lopussa; Jumalaa pilkaten kerjää Jumalalta apua saatanan jumaloimiseen paavalilais-luterilaisuuden herran ja herra jumalien palvelemiseen!

        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        12:38 Ja opettaessaan hän sanoi: "Varokaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla
        12:39 ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
        12:40 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion."


    • Finnlexiä!

      Uskonnonvapauslaki:
      3 §
      Jäsenyys uskonnollisessa yhdyskunnassa

      Jokaisella on oikeus päättää uskonnollisesta asemastaan liittymällä sellaiseen uskonnolliseen yhdyskuntaan, joka hyväksyy hänet jäsenekseen, tai eroamalla siitä.

      Lapsen uskonnollisesta asemasta päättävät hänen huoltajansa yhdessä. Jos huoltajat eivät kuitenkaan lapsen syntymän jälkeen sovi lapsen uskonnollisesta asemasta, voi lapsen huoltajana toimiva äiti vuoden kuluessa lapsen syntymästä yksin päättää lapsen liittymisestä uskonnolliseen yhdyskuntaan. Jos tuomioistuin on lapsen huollosta ja tapaamisoikeudesta annetun lain (361/1983) 9 §:n 3 momentin nojalla päättänyt tehtävien jaosta lapsen huoltajien kesken toisin, noudatetaan kuitenkin tuomioistuimen päätöstä.

      Viisitoista vuotta täyttänyt lapsi voi kuitenkin huoltajien kirjallisella suostumuksella itse liittyä uskonnolliseen yhdyskuntaan tai erota siitä. Kaksitoista vuotta täyttänyt voidaan liittää uskonnolliseen yhdyskuntaan tai ilmoittaa eronneeksi siitä vain omalla kirjallisella suostumuksellaan.

      Evankelis-luterilaista kirkkoa ja ortodoksista kirkkokuntaa koskevassa lainsäädännössä voidaan säätää ja rekisteröidyn uskonnollisen yhdyskunnan yhdyskuntajärjestyksessä määrätä yhdyskunnan jäsenyyden edellytyksistä. Jäsenyyden edellytykseksi voidaan tällöin säätää tai määrätä, ettei henkilö ole samanaikaisesti muun uskonnollisen yhdyskunnan jäsen.
      https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20030453

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1475
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe