Miksi tuo Firefox ei pysy pää selaimena ?

10+14

Vaan vaihtui Yahooksi ihan itsestään.. Koneella on myös Explorer joka tuli koneen mukana. Ohjelma Windows, 8 kone on Acer XC-605

28

189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • ioujgf

        Onko tuolla mitään merkitystä, kun käyttäjä voi vaihtaa hakukoneen miksi haluaa?
        Samoin kuin käyttää mitä hakukonetta milloinkin haluaa?


    • 10+14

      Mikähän selain tähän olisi asennettava, että se toimisi ja pysyisi koneessa paikallaan. Näin ikä ihmisenä saisi nuo ohjelmat olla samat tutut joita on oppinut käyttämään.

      • ikävä ihminen

        Ikä_ihmisten pitäisi oikeasti opetella uusia asioita, jottei keskusyksikkö kalkkeennu. Myös liikuntaa pitää muistaa harrastaa. Mutta mihinkään urotöihin ei tietenkään tarvitse taipua. Kunhan ei vaan kangistu kaavoihinsa.


      • fdsafdsa

        Siinä hakupalkin alussa on Y-logo nyt, niin klikkaa sitä ja vaihda tilalle sinisellä pohjalla oleva G....

        Sitten voit vaihtaa asetuksista että avaussivu on www.google.fi

        Ei pitäisi olla vaikeaa...


    • sekoillaan taas

      lahjakkaasti selaimen ja hakukoneen välillä.

    • 10+14

      Kyllä sinäkin tulet joskus vanhaksi, jos oppisit pitäämään suusi kiinni voisi joku luulla sinua viisaaksi.

      • sekoillaan taas

        Ei minua tarvitse luulla viisaaksi, minä olen.
        Katsos kun yli nelkytä vuotta sekoilee ja säheltää erilaisten tietokonelaitteiden kanssa niin vanhuuttaan viisastuu.


    • sadfsdfsdf

      Firefoxin asetuksista yleiset ja paina Aseta Firefox oletusselaimeksi.
      Yahoo on oletuksena vain yhdysvalloissa.

    • 10+14

      No kun sen Firefoxin avaa tuosta ikonista se menee suoraan Yahooksi.

      • sekoillaan taas

        -- >Asetukset
        -- >Haku

        Muuta oletusselaimeksi ihan minkä haluat.


      • sdfsfsdffsff

        Muokkaa hakukoneita ja poista koko yahoo. Klikkaat pikahaun kentästä nuolta jne.


      • Tosi on
        sdfsfsdffsff kirjoitti:

        Muokkaa hakukoneita ja poista koko yahoo. Klikkaat pikahaun kentästä nuolta jne.

        No kun ei anna muuttaa mistään joku jumittaa . Olisko syytä palauttaa kone aloitus tehdasasetuksiin ?


      • Hörhör..

        "No kun sen Firefoxin avaa tuosta ikonista se menee suoraan Yahooksi."

        Eli Firefoxin aloitussivuksi tulee Yahoo.
        Laita Firefoxin asetuksissa aloitussivuksi se, minkä haluat.
        Esim.

        http://i.imgur.com/XhDYZPM.png


    • pois sekoilusta

      Kuten sekoillaan taas sanoi, niin ehkä nyt osapuolten, jotka eivät erota selainta ja hakukonetta, pitäisi hieman opiskella perusteita. Asiat alkavat selkeytyä kummasti, kun ei maagisesti odota, että kaikki vaan toimii ei tiedetä alkeitakaan. Rohkeasti tietokoneen peruskäyttö -oppaita lukemaan ja kokeilemaan ihan itse!

      • 10+14

        No eikös tämä palsta ole juuri aloittelijoille oleva palsta ? Jos tarkoituksesi ei ole muuta kuin kehua omaa osaamistasi te se jossakin muualla.


      • kehittyjä
        10+14 kirjoitti:

        No eikös tämä palsta ole juuri aloittelijoille oleva palsta ? Jos tarkoituksesi ei ole muuta kuin kehua omaa osaamistasi te se jossakin muualla.

        Jos ei erota hakukonetta ja selainta toisistaan, niin silloin ei ole vielä aloittelijan tasolla.


      • pois sekoilusta
        kehittyjä kirjoitti:

        Jos ei erota hakukonetta ja selainta toisistaan, niin silloin ei ole vielä aloittelijan tasolla.

        Aivan. Kyllä se asioiden ottaminen selville on pääasiassa omalla vastuulla, kannattaa näissä asioissa jo hyvinkin lyhyellä tähtäimellä.


    • ....

      Varsinainen latvalahojen vastausketju...

      • pois sekoilusta

        Jep. Vastaaminen tuntui itsestäkin hiukan kuvottavalta.

        Tyypit! Just tällaiset kysymykset on ihan tööt! Voisiko mitenkään itse lukea jotain ja kokeilla tehdä sillä omalla tietsikalla jotain ihan itse? Nyt on vuosi 2015! Voisi olettaa, että käsitteet "selain" ja "hakukone" olisivat selviä.


      • hakekaa apua
        pois sekoilusta kirjoitti:

        Jep. Vastaaminen tuntui itsestäkin hiukan kuvottavalta.

        Tyypit! Just tällaiset kysymykset on ihan tööt! Voisiko mitenkään itse lukea jotain ja kokeilla tehdä sillä omalla tietsikalla jotain ihan itse? Nyt on vuosi 2015! Voisi olettaa, että käsitteet "selain" ja "hakukone" olisivat selviä.

        Aina voi olettaa vaikka että ihmisten keskimääräinen älykkyys ylittää 100 mutta näin ei ole. Jonkun tutkimuksen mukaan älykkyyden kasvu on kääntynyt tyhmyyden lisääntymiseen, epäilen asiaa koska tutkitut oli tyyppejä jotka istui 24/7 tietokoneella. Vaikka näiden vitivalkoisten laihojen läskien osuus kasvaa koko ajan niin kyse on kuitenkin marginaalisesta otoksesta.

        Jos teini-iän ylittänyt saa hepulin kun joku ei osaa jotain, niin kannattaa kääntyä ammattiauttajan puoleen, ettei käy kuten Oulussa kirvessurmaajalle.


      • hnbbv

        Kysyjä kysyy Firefoxista ja kirjoittaa Yahoon sivusta kuin selaimesta, mutta vastaajatkaan eivät näemmä tiedä niiden eroa.


      • kaikenlaisia
        hakekaa apua kirjoitti:

        Aina voi olettaa vaikka että ihmisten keskimääräinen älykkyys ylittää 100 mutta näin ei ole. Jonkun tutkimuksen mukaan älykkyyden kasvu on kääntynyt tyhmyyden lisääntymiseen, epäilen asiaa koska tutkitut oli tyyppejä jotka istui 24/7 tietokoneella. Vaikka näiden vitivalkoisten laihojen läskien osuus kasvaa koko ajan niin kyse on kuitenkin marginaalisesta otoksesta.

        Jos teini-iän ylittänyt saa hepulin kun joku ei osaa jotain, niin kannattaa kääntyä ammattiauttajan puoleen, ettei käy kuten Oulussa kirvessurmaajalle.

        hepuleita ilmenee kaikenlaisista asioista, näemmä.
        Uskokaamme kuitenkin älykkyysosamäärän (seur. huom!) ylittävän kengänkokonumeron (12 tai 47).
        Vähän vaikeata tietää koska ei ole tutkittu, mutta ei ole myöskään ns. terveen papereita.


      • §123
        pois sekoilusta kirjoitti:

        Jep. Vastaaminen tuntui itsestäkin hiukan kuvottavalta.

        Tyypit! Just tällaiset kysymykset on ihan tööt! Voisiko mitenkään itse lukea jotain ja kokeilla tehdä sillä omalla tietsikalla jotain ihan itse? Nyt on vuosi 2015! Voisi olettaa, että käsitteet "selain" ja "hakukone" olisivat selviä.

        Tarkemmin; "selain" ja "selaimen alotussivu"


    • 10+14

      No teille vain tiedoksi ratkaisin ongelman opistämällä koneen tehdas asetuksiin.
      Nyt on Firefox käytössä ja toimii. Ylläpito voisi poistaa nuo jotka eivät tee muuta kuin sotkevat palstaa asiattomilla vastauksilla. Vai onko se ylläpidon tarkoituskin?

      • p edellä puuhun

        Olisit vain palauttanut Firefoxin oletuksiin. Ohje->Tietoja ongelmatilanteisiin->Palauta Firefox...


    • A.T.T

      Ei muuten auta aina. Minulla ei Fiirefox pysy aloitussivina, vaan pomppaa pois heti kun koneen sulkee. Ei siis auta vaikka sen laittaa oletussivuksi. Ilmeisesti Rootkit-haitta ohjelma on tämän takana.

      • Niin-se-menee

        Sotket vaan asiaa. Firefox on selain ja sen voi laittaa oletus selaimeksi. Aloitus sivu taas asetetaan sivuksi, joka aukeaa ensimmäisenä, kun oletus selain Firefox käynnistetään.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5887
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3727
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      2008
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1809
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1246
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1229
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1037
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      980
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe