kakkamaraton

kakkuu1

Jo kolmatta päivää mennäån, voiko olla joku pöpö? Kakkaaminen alkaa aamusta kun herää vrk 5-6 kakkavaippaa, löysää ja joukossa kiinteämpääkin, välillä hiukan vihertävää? Sit taas oranssia, ruskeeta..en muista millo tyttl ois kakannu näi paljo, syö kyllä hyvin. Yleensä 1-2 kakkaa vrk.

13

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meillä..

      Meillä oli kesällä kun poika oli noin 6kk ikäinen muistaakseni jonkunlainen kakka-maraton pari viikkoa. Pahimmillaan kakkaa tuli 10 kertaa vuorokaudessa ja oli välillä limaista ja vihertävää.
      Yksityisellä lääkärillä käytiin ja otettiin kakkanäytteet jne. Näytteet oli kuitenkin puhtaat, ja meillä tämä meni sitten ohi kun lääkärin ohjeistuksesta ostettiin Precosaa jota annettiin 2xpäivässä, aamulla ja illalla.

      Suosittelen kokeilemaan tuota precosaa jos muu ei auta.
      Meillä käytössä oli silloin kapselit, jonka avasin ja sekoitin tilkkaan maitoa ja annoin ruiskulla suuhun. Jos vauva syö jo kiinteitä, niin osta sitä jauhemaista jota voi sekoittaa ruokaan.

    • kakkajuttuja

      meillä on 11kk poika, joka on aina ollut kova kakkaamaan. jo synnärillä ekana päivänä teki 5 kakkaa, ja siitä asti tahti on ollut n. 4 kakkaa per päivä, joskus jopa 6. ihan normi kakkaa ollut aina ja ei mitään allergioita, on vaan nopea aineenvaihdunta (tutkittu on).

      mutta juuri tuossa 6 kk:n iässä alkoi todellinen kakkakausi, tuli päivittäin 6-7 kakkaa, liittyi varmaan siihen, että alkoi syödä enemmän kiinteitä. sitä kesti muistaakseni n. 8kk asti ja sitten normalisoitui eli palasi 4 kappaa/pv -linjalle.

      hyvähän se on että maha toimii, mutta kun jäpikkä on niin painava, että kakan pesu 4-5 kertaa päivässä tuntuu selässä aivan ihanalle. mutta kun ei oikein voi kieltääkään kakkaamasta. :D kantsii muuten pitää hyvä huoli vaippa-alueen ihosta, jos kakkaaminen jatkuu pidempään. meillä pojan peppu oli jatkuvan pesun takia aika huonona, mutta apteekin tenavan rasvatalkki on ollut oiva apu, oikeastaan mikään muu ei auta.

      • kakkuu1

        kantsii muuten pitää hyvä huoli vaippa-alueen ihosta, jos kakkaaminen jatkuu pidempään. meillä pojan peppu oli jatkuvan pesun takia aika huonona, mutta apteekin tenavan rasvatalkki on ollut oiva apu, oikeastaan mikään muu ei auta. "

        ei millään pahalla mut en oo mikään urpo jolla on vauva, kyllä mä nyt vauvaani osaan hoitaa...ihan kuin ei olisi ennen tullut vastaan ihoasioita...XD voi luoja, miettiikö täällä äidit yhtään mitä kirjoittaa..

        joo ja tais olla joku hetkittäinen juttu kun nyt kakkaaminen taas normaalilla tasolla..^^ ehkä hänen piti tyhjentää itteensä ....


      • kakkajuttuja
        kakkuu1 kirjoitti:

        kantsii muuten pitää hyvä huoli vaippa-alueen ihosta, jos kakkaaminen jatkuu pidempään. meillä pojan peppu oli jatkuvan pesun takia aika huonona, mutta apteekin tenavan rasvatalkki on ollut oiva apu, oikeastaan mikään muu ei auta. "

        ei millään pahalla mut en oo mikään urpo jolla on vauva, kyllä mä nyt vauvaani osaan hoitaa...ihan kuin ei olisi ennen tullut vastaan ihoasioita...XD voi luoja, miettiikö täällä äidit yhtään mitä kirjoittaa..

        joo ja tais olla joku hetkittäinen juttu kun nyt kakkaaminen taas normaalilla tasolla..^^ ehkä hänen piti tyhjentää itteensä ....

        en yrittänyt saarnata, syyllistää enkä tuomita, vaan ihan positiivisella mielellä jakaa oman kokemuksen. meillä tämä huono iho -asia nimittäin levahti käsiin ihan yhdessä vuorokaudessa ja ajattelin VARUILTA vinkata meillä toimineen kikan tilanteen korjaamiseksi. ei se ollut pahalla sanottu, vaan kaikella hyvällä, enkä riitaa halunnut haastaa.

        että kyllä minä mietin, mitä kirjoitin, mutta mietitkö sinä kaksi kertaa, miten kirjoituksen voisi tulkita toisella tavalla kuin sillä ekalla mieleen tulleella?


      • kakkuu1
        kakkajuttuja kirjoitti:

        en yrittänyt saarnata, syyllistää enkä tuomita, vaan ihan positiivisella mielellä jakaa oman kokemuksen. meillä tämä huono iho -asia nimittäin levahti käsiin ihan yhdessä vuorokaudessa ja ajattelin VARUILTA vinkata meillä toimineen kikan tilanteen korjaamiseksi. ei se ollut pahalla sanottu, vaan kaikella hyvällä, enkä riitaa halunnut haastaa.

        että kyllä minä mietin, mitä kirjoitin, mutta mietitkö sinä kaksi kertaa, miten kirjoituksen voisi tulkita toisella tavalla kuin sillä ekalla mieleen tulleella?

        jaa, no lähinnä mietin et mitä ajattelit kuin kirjoitit minulle moista, kun luuletko ettei tuossa 11 kuukauden aikana ole tullut yhtään mitään iho-ongelmaa vaippojen kanssa? XD tuntu et sä kirjoitat semmoiselle joka ei ole ikinä vaippoja vaihtanutkaan..

        kyllä mulle on tullut tutuksi monet voiteet,talkit ym.ilmahoitokylvyt..eiköhän joka äiti niihin tutustu. vastauksesi olisi silloin ehkä ollut uutta jos mun vauva olis 1-2 kk ikäinen..^^

        ja jos ihmettelet mun reaktiota on näillä palstoilla tullut aiemminkin vastaan ei niin järkeviä vastauksia..

        joo ja kiitos vastauksista.


      • XD paljastaa
        kakkuu1 kirjoitti:

        jaa, no lähinnä mietin et mitä ajattelit kuin kirjoitit minulle moista, kun luuletko ettei tuossa 11 kuukauden aikana ole tullut yhtään mitään iho-ongelmaa vaippojen kanssa? XD tuntu et sä kirjoitat semmoiselle joka ei ole ikinä vaippoja vaihtanutkaan..

        kyllä mulle on tullut tutuksi monet voiteet,talkit ym.ilmahoitokylvyt..eiköhän joka äiti niihin tutustu. vastauksesi olisi silloin ehkä ollut uutta jos mun vauva olis 1-2 kk ikäinen..^^

        ja jos ihmettelet mun reaktiota on näillä palstoilla tullut aiemminkin vastaan ei niin järkeviä vastauksia..

        joo ja kiitos vastauksista.

        no kyllä sä nyt ylireagoit, taidat olla teini. hengitä hengitä, ihan asiallinen vastaushan toi oli, ja samoin rauhaa rakentava selitys.


      • kakkajutuja
        kakkuu1 kirjoitti:

        jaa, no lähinnä mietin et mitä ajattelit kuin kirjoitit minulle moista, kun luuletko ettei tuossa 11 kuukauden aikana ole tullut yhtään mitään iho-ongelmaa vaippojen kanssa? XD tuntu et sä kirjoitat semmoiselle joka ei ole ikinä vaippoja vaihtanutkaan..

        kyllä mulle on tullut tutuksi monet voiteet,talkit ym.ilmahoitokylvyt..eiköhän joka äiti niihin tutustu. vastauksesi olisi silloin ehkä ollut uutta jos mun vauva olis 1-2 kk ikäinen..^^

        ja jos ihmettelet mun reaktiota on näillä palstoilla tullut aiemminkin vastaan ei niin järkeviä vastauksia..

        joo ja kiitos vastauksista.

        olen pahoillani edelleen, jos tulkitsit kirjoituksen väärin. tarkoitukseni oli vain ja ainoastaan jakaa (huom. muillekin kuin sinulle) vinkki, mikä meillä auttoi, JOS sinun tai jollain muulla vauvalla SAATTAISI olla iho-ongelma runsaan kakkaamisen seurauksena. en tarkoittanut, että sinä et osaa lastasi hoitaa. enkä todellakaan ajatellut, että kirjoitan ihmiselle, joka ei ole koskaan vaippoja vaihtanut, vaan halusin vain hyvää tarkoittaa. pitää opetella kirjoittamaan selkeämmin niin, ettei herkkähipiäiset hermostuisi.


      • kakkuu1
        kakkajutuja kirjoitti:

        olen pahoillani edelleen, jos tulkitsit kirjoituksen väärin. tarkoitukseni oli vain ja ainoastaan jakaa (huom. muillekin kuin sinulle) vinkki, mikä meillä auttoi, JOS sinun tai jollain muulla vauvalla SAATTAISI olla iho-ongelma runsaan kakkaamisen seurauksena. en tarkoittanut, että sinä et osaa lastasi hoitaa. enkä todellakaan ajatellut, että kirjoitan ihmiselle, joka ei ole koskaan vaippoja vaihtanut, vaan halusin vain hyvää tarkoittaa. pitää opetella kirjoittamaan selkeämmin niin, ettei herkkähipiäiset hermostuisi.

        pitää opetella kirjoittamaan selkeämmin niin, ettei herkkähipiäiset hermostuisi"

        niin tai vastata vaan kysyttyihin kysymyksiin..=D
        kirjoittaa osaat jo.


      • dfasdgfhgjckhljk
        kakkuu1 kirjoitti:

        pitää opetella kirjoittamaan selkeämmin niin, ettei herkkähipiäiset hermostuisi"

        niin tai vastata vaan kysyttyihin kysymyksiin..=D
        kirjoittaa osaat jo.

        kyllä täällä muutkin kuin sinä lukee näitä keskusteluja ja voi saada apua vinkeistä. et voi kieltää ihmisiä puhumasta ohi aiheen, jos he katsovat sen olevan oleellista omassa vastauksessaan, vaikka miten kokisit olevasi koko maailman ja internetin prinsessa.


      • kakkuu1
        dfasdgfhgjckhljk kirjoitti:

        kyllä täällä muutkin kuin sinä lukee näitä keskusteluja ja voi saada apua vinkeistä. et voi kieltää ihmisiä puhumasta ohi aiheen, jos he katsovat sen olevan oleellista omassa vastauksessaan, vaikka miten kokisit olevasi koko maailman ja internetin prinsessa.

        hoh hoijaa olipa taas niin hyvä vastaus..
        on sulla hyvät jutut. =D

        täälä kuule niitä äitejä riittää jotka luulee olevansa jotain ylimammoja ja tietävät kaiken ja luuleet et täälä on jotain idjootteja jotka ei ole ikinä hoitanut vauvaa..niin ovat niin neuvomassa ja neuvomassa..


        miksiköhän muakin vähä naurattaa joidenkin neuvomiset, ei täälä kannattaisi kyl kysellä yhtää mitään, tää suomi24 on varsinaine suoli24........

        ja sain jo vastauksen kysymykseeni ja vauvan vatsa toimii nyt normaalisti, joten eiköhän tää koko aihe ole jo käsitelty. piste.


      • kakkajuttuja
        kakkuu1 kirjoitti:

        hoh hoijaa olipa taas niin hyvä vastaus..
        on sulla hyvät jutut. =D

        täälä kuule niitä äitejä riittää jotka luulee olevansa jotain ylimammoja ja tietävät kaiken ja luuleet et täälä on jotain idjootteja jotka ei ole ikinä hoitanut vauvaa..niin ovat niin neuvomassa ja neuvomassa..


        miksiköhän muakin vähä naurattaa joidenkin neuvomiset, ei täälä kannattaisi kyl kysellä yhtää mitään, tää suomi24 on varsinaine suoli24........

        ja sain jo vastauksen kysymykseeni ja vauvan vatsa toimii nyt normaalisti, joten eiköhän tää koko aihe ole jo käsitelty. piste.

        sinua ei ole arvosteltu eikä kukaan ole sanonut, ettet ole koskaan hoitanut vauvaa saati osaisi sitä tehdä. itse nostit sivulauseesta aivan järkyttävän haloon, vaikka tarkoitus oli vain tarpeen varalta vinkata hyvää tuotetta, joka on pelastanut meidän pojan iho-ongelman - eikä pelkästään vain sinulle. ei kukaan ole ollut mikään jumalaisia neuvoja jakava ylimamma, vaan päinvastoin myöntänyt, että itsellä ongelmia on ollut ja tällainen ratkaisu auttoi.

        tässä taitaa päteä se kuuluisa sanonta, että se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. taidat olla sen verran epävarma omasta äitiydestä, että viaton sivuhuomautus saa sinut pois raiteiltaan ja luulemaan, että sua vastaan hyökätään.


    • osvowiv

      Nyt on noroa liikkeellä! Onko kuumetta?

    • meillä...

      Totean vaan edelleen että kyllä meillä ainakin tiesi että se paskantaminen ei ollut normaalia kun kauhealla lurinalla tuli ja saattoi tulla useamman kerran tunnissakin, lisäksi se limaisuus ja vihreä väri kertoi jo siitä että kaikki ei ole kunnossa.

      Meidän poika täyttää kohta vuoden, ja normaali kakkamäärä päivässä voi olla 4-5 kakkaa. Mutta tunnistan kyllä ainakin itse milloin kaikki ei ole kunnossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      373
      4674
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1894
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1631
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      225
      1445
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1410
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1386
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1367
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1228
    Aihe