Sitä & tätä

Sonne

Unessahan tuo on, koko kaupunki. Nekin ovat unessa, jotka jo suhaavat autoilla sillalle tai pois sillalta. Olen itäliikenteen hermosäikeen päässä, sen yläpuolella. Valojonot tulevat minuun ja poistuvat minusta. Liike on lähes maagista. Lentokoneesta katsottuna tämä kaikki näyttää öisin aivotoiminnalta. Järjellisyys tässä on kuitenkin suhteellista, sillä olen herännyt ennen aikojani. Ihminen, joka herää liian aikaisin, on eksyksissä omassa vapaudessaan tehdä mitä huvittaa. Maailma oli niin järjestelmällinen paikka, että siitä irtoaminen, edes hetkeksi, on vavahduttava kokemus, lähes käänteentekevä.

Sitten kone keksii päivittää itsensä, ja minulle tulee kiire.

(naurua)

33

267

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paras hetki

      Huomenta Sonne ! Taidetaan katsoa samaa siltaa ; )

      Minä otan iisisti, katson kahvikuppi kädessä Kirkkoa ja laulaa lurautan aamulaulun .

      Kohta herätän muut .

      • Sonne

        (naurua)


    • Sonne

      Kävin eilen testaamassa polveani. Se oli suunnaton pettymys. Tässä kohtaa minulle tulee aina mieleen Tervamäen virnuilu. Eläkeläiset tietävät tilaan tai väistämättömään päämäärään johtaneista syistä enemmän kuin ketkään muut. Edes lääkärikunta ei ymmärtänyt täysin tilannekuvaa, koska heitä ei ollut siihen koulutettu. Puimme päälle ja menimme nepalilaiseen syömään. Katselin kadulla huolellisesti eteeni ja astelin kivenmurusten päälle etuvarpaillani. Kaikenlainen kantapääaskellus sai ihoni kananlihalle. Näin vain kuolemaa ja kärsimystä kaikkialla, vammoja ja raadeltuja ruumiita.

      Ystäväni on vielä kauempaa idästä kuin minä. Hän on jonkin sortin it-ihmisen vaimo. Hänellä on lapsi, tytär. Lapsi on hieman kuin hän itse, mutta vain pienoiskoossa. Miestä en ole koskaan tavannut, mutta luulen tietäväni hänestä enemmän kuin hän itse. Ystävälläni on vähän ystäviä, täällä. Luulen, että hänellä on yhtä vähän ystäviä myös kotimaassaan, sillä hän ei ole käynyt siellä kuin muutaman kerran koko Helsingissä asumisensa aikana. Hän on hyvin hiljainen ihminen. Hän on tyypillinen nainen kulttuurikontrastissaan. Ainoa poikkeus tässä on hänen harrastuksensa, tanssi. Siinä hän on kuin jumalten instrumentti - kun nämä jotain yrittivät ihmisille ihmisten kautta kertoa tai osoittaa.

      Puhuimme kovaäänisesti ja toistemme päälle, heiluttelimme haarukoita suu täynnä ruokaa. Ei mitään tapoja tai koreografiaa.

      (reps)

      • Sonne

        Olen yrittänyt lukea kirjaa, sillä kirjoittaminen on alkanut tuskastuttaa. Olen jonkin sortin kirjallisuus- ja nettiaddikti, enkä pidä tilastani. Liiallinen mielikuvitusleikki tympäisee, vaikka se onkin loputon variaatiomallinnus mahdollisuuksista, siten palkitseva.

        Huokaan viltin alla. Huokailu on erittäin tehokasta. Huokaus tuo ihmisen takaisin tämän sisään, kuin kotiin. Huokailu on palauttavaa ja puhdistavaa, tyhjentävää.

        (naurua)


        https://www.youtube.com/watch?v=1TEFkLlG7h4


      • Sonne
        Sonne kirjoitti:

        Olen yrittänyt lukea kirjaa, sillä kirjoittaminen on alkanut tuskastuttaa. Olen jonkin sortin kirjallisuus- ja nettiaddikti, enkä pidä tilastani. Liiallinen mielikuvitusleikki tympäisee, vaikka se onkin loputon variaatiomallinnus mahdollisuuksista, siten palkitseva.

        Huokaan viltin alla. Huokailu on erittäin tehokasta. Huokaus tuo ihmisen takaisin tämän sisään, kuin kotiin. Huokailu on palauttavaa ja puhdistavaa, tyhjentävää.

        (naurua)


        https://www.youtube.com/watch?v=1TEFkLlG7h4

        Ehkä olen väärässä, ja huokailen liikaa. Jos sallin, niin näen kosketuksen realiteettien ykkösenä. Kosketus toiseen ihmiseen täyttää sen tyhjiön hänessä, joka yksin syntyy. Minulla on lukematomia keinoja väistää tämä tila, valehdella se muuksi.

        Kosketus.

        Eilen join pääni täyteen ja lörpötin ääneni käheäksi, koskettamatta väenpaljoudessa ketään. Sellainen on elämä. Minä näen ja tunnen, mutta en kosketa. Millainen pelkuri minä olenkaan.

        (naurua)


    • auringo

      Mene pois häiriköimästä tätä palstaa. Tee vaikka joku blogi minne voit tuon tajunnanvirtasi laittaa, ei nuo hourailut tänne kuulu.

      • Sonne

        Mjoo

        Tässä jäin miettimään, että mikä tänne sitten kuuluu ja kenelle tämä palsta on tarkoitettu?

        Mä taidan katsella vähän noita muita sivun aloituksia, josko niistä jotain vastauksen tasolle irtoaisi.

        (naurua)


      • Sonne
        Sonne kirjoitti:

        Mjoo

        Tässä jäin miettimään, että mikä tänne sitten kuuluu ja kenelle tämä palsta on tarkoitettu?

        Mä taidan katsella vähän noita muita sivun aloituksia, josko niistä jotain vastauksen tasolle irtoaisi.

        (naurua)

        Ensisilmäyksellä saisi sellaisen kuvan, että homoseksuaali nainen Suomessa on varsin yksinäinen, kiiltokuvamainen ja yksiulotteinen varjohahmo, jolla ei ole juurikaan mielipiteitä tai henkisiä ulottuvuuksia, tunteita rasitteenaan.

        Hän näyttää joltain koltiaiselta, eli hihittelevätlä pikkupojalta näppiksensä äärellä.

        En näe siinä oikein... mitään.

        (naurua)


      • Sonne
        Sonne kirjoitti:

        Ensisilmäyksellä saisi sellaisen kuvan, että homoseksuaali nainen Suomessa on varsin yksinäinen, kiiltokuvamainen ja yksiulotteinen varjohahmo, jolla ei ole juurikaan mielipiteitä tai henkisiä ulottuvuuksia, tunteita rasitteenaan.

        Hän näyttää joltain koltiaiselta, eli hihittelevätlä pikkupojalta näppiksensä äärellä.

        En näe siinä oikein... mitään.

        (naurua)

        Ja jos luuppiin tunkee terävimmän osan katseestaan, niin lähes kaikki aloitukset ovat identtisiä keskenään. Ketä tällainen olematon paritus kiinnostaa?

        (reps)


      • Sonne
        Sonne kirjoitti:

        Ja jos luuppiin tunkee terävimmän osan katseestaan, niin lähes kaikki aloitukset ovat identtisiä keskenään. Ketä tällainen olematon paritus kiinnostaa?

        (reps)

        Kauhea kun mä olen huonolla tuulella.

        Sorry.

        (naurua)


      • tarinapalsta muualla
        Sonne kirjoitti:

        Mjoo

        Tässä jäin miettimään, että mikä tänne sitten kuuluu ja kenelle tämä palsta on tarkoitettu?

        Mä taidan katsella vähän noita muita sivun aloituksia, josko niistä jotain vastauksen tasolle irtoaisi.

        (naurua)

        Sonne, tässä olisi sinulle sopivampi paikka kirjoitella.

        http://keskustelu.suomi24.fi/debate/3890

        Varsinkin kun tapanasi on tehdä useampi ketjualoitus, joissa lähinnä itse vastailet omiin kirjoituksiisi.


      • Sonne
        tarinapalsta muualla kirjoitti:

        Sonne, tässä olisi sinulle sopivampi paikka kirjoitella.

        http://keskustelu.suomi24.fi/debate/3890

        Varsinkin kun tapanasi on tehdä useampi ketjualoitus, joissa lähinnä itse vastailet omiin kirjoituksiisi.

        Se on tämän maan tapa.

        Oletko muuttanut Suomeen vasta hiljattain?

        (naurua)


      • 1+5

      • Sonne

      • wedsa
        Sonne kirjoitti:

        Ja kaikista näistä palstoista näin hyvänä tämän.

        Tämä sopii minulle. Valita siitä vaikka korkeimpaan oikeuteen.

        (naurua)

        Ihan kiva joskus lukea sinun juttuja mutta kun niitä alkaa olla jo tosi paljon, joku blogijuttu voisiolla ihan hyvä vaihtoehto kuten joku jo totesikin. Toki kiva harvakseltaan täälläkin lueskella noita juttujasi, ihan silleen kohtuudella :).


      • Sonne
        wedsa kirjoitti:

        Ihan kiva joskus lukea sinun juttuja mutta kun niitä alkaa olla jo tosi paljon, joku blogijuttu voisiolla ihan hyvä vaihtoehto kuten joku jo totesikin. Toki kiva harvakseltaan täälläkin lueskella noita juttujasi, ihan silleen kohtuudella :).

        Älä vittuile mulle. Jos sä vittuilet mulle, mä vittuilen sulle.

        Ime tuttia.

        (reps)


      • Sonne
        Sonne kirjoitti:

        Älä vittuile mulle. Jos sä vittuilet mulle, mä vittuilen sulle.

        Ime tuttia.

        (reps)

        Ongelma tässä on se että hän ei osaa, ei pysty.

        Käsittääkseni mä tunnen koko genren, ja rämpyttäjä ei siitä mitään.

        (naurua)


      • Ennos
        Sonne kirjoitti:

        Ongelma tässä on se että hän ei osaa, ei pysty.

        Käsittääkseni mä tunnen koko genren, ja rämpyttäjä ei siitä mitään.

        (naurua)

        Käy säkin joskus ulkona.

        (vittuilua)


      • Sonne
        Ennos kirjoitti:

        Käy säkin joskus ulkona.

        (vittuilua)

        Oletko lukenut lokia?

        Vittu hi five.


      • Aurorasta karannut
        Sonne kirjoitti:

        Ensisilmäyksellä saisi sellaisen kuvan, että homoseksuaali nainen Suomessa on varsin yksinäinen, kiiltokuvamainen ja yksiulotteinen varjohahmo, jolla ei ole juurikaan mielipiteitä tai henkisiä ulottuvuuksia, tunteita rasitteenaan.

        Hän näyttää joltain koltiaiselta, eli hihittelevätlä pikkupojalta näppiksensä äärellä.

        En näe siinä oikein... mitään.

        (naurua)

        Painu nyt jo oikeasti helvettiin. Noissa sun puheissa ei ole mitään järkeä, kukaan ei keskustele sun kanssa (miten voisikaan, ei tuosta saa kukaan täysjärkinen ihminen), aloittelet uusia topiceja ja juttelet itsesi kanssa?


    • Aurorasta karannut

      Painu nyt jo oikeasti helvettiin. Noissa sun puheissa ei ole mitään järkeä, kukaan ei keskustele sun kanssa (miten voisikaan, ei tuosta saa kukaan täysjärkinen ihminen), aloittelet uusia topiceja ja juttelet itsesi kanssa?

      • juupa juu

        Ja itsehän et sitten tee samaa?


      • Sonne

        Sinulla on tässä nyt nippu ongelmia, joita yritän sulle avata. Ensinnäkin oletuksesi siitä, että keskustelu olisi minulle jollain tavalla tärkeää, on väärä. Toiseksi viittaukset käsittämättömään tekstiin on väärä. Se, että juttelen itseni kanssa, on täysin normaali tila ihmisellä, jolla on siihen mahdollisuus. Se on ajatusten joutokäyntiä ja tämä sille alusta. Sinulla tätä mahdollisuutta ei ole, koska keskustelet siitä kanssani.

        Ja kyllä, Olen aloitellut kymmeniätuhansia rimpsuja sinne ja tänne ja tuonne elämäni aikana. Mitä sitten?

        (naurua)


      • Sonne
        Sonne kirjoitti:

        Sinulla on tässä nyt nippu ongelmia, joita yritän sulle avata. Ensinnäkin oletuksesi siitä, että keskustelu olisi minulle jollain tavalla tärkeää, on väärä. Toiseksi viittaukset käsittämättömään tekstiin on väärä. Se, että juttelen itseni kanssa, on täysin normaali tila ihmisellä, jolla on siihen mahdollisuus. Se on ajatusten joutokäyntiä ja tämä sille alusta. Sinulla tätä mahdollisuutta ei ole, koska keskustelet siitä kanssani.

        Ja kyllä, Olen aloitellut kymmeniätuhansia rimpsuja sinne ja tänne ja tuonne elämäni aikana. Mitä sitten?

        (naurua)

        Anekdoottina voidaan mainita, että kaikki mielenterveydelliset aiheet ja niiden käsittely tällä alustalla viittaavat aina ja poikkeuksetta yhteen pisteeseen.

        On valitettavaa, että olen sekä fyysisesti että henkisesti tätä olentoa lahjakkaampi.

        En kuitenkaan pyytele anteeksi.

        (reps)


    • Sonne

      Pakonomaisuus

      Olen suurella mielenkiinnolla seurannut verkon käyttäjien loputonta yhdistymistä ja toisiinsa lomittumista. Tilanne tuntuu olevan aina hieman auki, sillä liike on jatkuvaa ja olemukseltaan yksisuuntaista. Verkkoa käytetään tähän, liittymiseen ja tapaamiseen. Verkko antaa siihen kaikki mahdollisuudet ja toimii seittinä kävellä maailman laidalta toiselle.

      Mutta keskustelupalstoilla tätä ilmiötä ei ole. Keskustelupalstoilla on lähtökohtana se että olet siellä yksin ja argumentoit itseäsi vastaan, kehityt.

      (naurua)

    • Elämäkantaa

      Hienoa, ettet anna noitten änkyröitten letkautusten vaikuttaa..

      Ja tykkään lukea tajunnanvirtaa..täällä.

      Olet hyvin lahjakas, sanojen pyörittäjä :)

      • Sonne

        Tiesitkö muuten, että tein vielä kolmekymppisenä mallintöitä ja osaan seisoa käsilläni, taitella paperista nokkivan kanan ja viheltää kaksiäänisesti?

        (naurua)


      • Sonne
        Sonne kirjoitti:

        Tiesitkö muuten, että tein vielä kolmekymppisenä mallintöitä ja osaan seisoa käsilläni, taitella paperista nokkivan kanan ja viheltää kaksiäänisesti?

        (naurua)

        Olen myös yrittänyt hahmotella itseäni hyvin monta kertaa. Sisäisen ja ulkoisen minän välinen ero on niin huimaava, että matka laidalta toiselle kestää ikuisuuksia.

        (naurua)

        "Laurelin heräsi siihen, että hänen hiuksensa olivat kuristaa hänet hengiltä. Painajainen oli päättynyt, eikä hän muistaisi siitä enää mitään. Hän työnsi kätensä reisiensä väliin ja ymmärsi, että reikä hänessä oli umpeutunut. Hän oli kuin nukke. Naiseus oli päättynyt, ohi."


      • Sonne
        Sonne kirjoitti:

        Olen myös yrittänyt hahmotella itseäni hyvin monta kertaa. Sisäisen ja ulkoisen minän välinen ero on niin huimaava, että matka laidalta toiselle kestää ikuisuuksia.

        (naurua)

        "Laurelin heräsi siihen, että hänen hiuksensa olivat kuristaa hänet hengiltä. Painajainen oli päättynyt, eikä hän muistaisi siitä enää mitään. Hän työnsi kätensä reisiensä väliin ja ymmärsi, että reikä hänessä oli umpeutunut. Hän oli kuin nukke. Naiseus oli päättynyt, ohi."

        Sofi Oksanen oli sitä mieltä, että olin mielenkiintoisin hänen tapaamistaan ihmisistä.

        Juuri sillä hetkellä tunsin fyysisesti sen miltä tuntuu, kun pissa nousee kirjaimellisesti päähän.

        (reps)


      • Sonne
        Sonne kirjoitti:

        Sofi Oksanen oli sitä mieltä, että olin mielenkiintoisin hänen tapaamistaan ihmisistä.

        Juuri sillä hetkellä tunsin fyysisesti sen miltä tuntuu, kun pissa nousee kirjaimellisesti päähän.

        (reps)

        Mutta tämä ei tietenkään ole totta, vaan trolli.

        (naurua)


      • Elämäkantaa
        Sonne kirjoitti:

        Tiesitkö muuten, että tein vielä kolmekymppisenä mallintöitä ja osaan seisoa käsilläni, taitella paperista nokkivan kanan ja viheltää kaksiäänisesti?

        (naurua)

        En tiennyt...todella w a i k u t t a v a a :O...

        Osaaks kävellä kanskin, siis käsillä? Ton kyllä ajattelin joskus opetella..voi tulla kyllä taataatasää, harjotellessa ...


      • Elämäkantaa
        Elämäkantaa kirjoitti:

        En tiennyt...todella w a i k u t t a v a a :O...

        Osaaks kävellä kanskin, siis käsillä? Ton kyllä ajattelin joskus opetella..voi tulla kyllä taataatasää, harjotellessa ...

        Siis Taataatasapää...osa katos...niin se loppu, että kaksäänisesti jos osaa vislata, niin vois olla lahjakas rumpalikin ...


    • mariellaw

      Mikä tämä topic oikein on? Entä nuo viestit? Mitä oikein yrität selittää/miksi? Ei millään pahalla, mutta vaikutat sairaalta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1955
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1650
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe